Trzeba dopisać do kodu jedną linijkę i zakończenie instrukcji warunkowej (bo już nie zmieści się w 1 linijce): [syntax=vb]Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) On Error Resume Next If Intersect(Target, Range("I:I")) Is Nothing Then Exit Sub If Target = 2 Or Target = 3 Then Range("J" & Target.Row & ":AP" & Target.Row) = 0 Range("AQ" & Target.Row).Select...
Chyba najprościej będzie wykorzystując UserForm(ik) z pętelką.
Tak na szybko jak mogą być kolumny pomocnicze. Ps uważaj bo w pierwszym wierszu jakoś inaczej liczysz prowizję.
Patrz zdarzenie arkusza Worksheet_SelectionChange
Zamalować wszystkie owale czarnym recznie. Dodano po 1 następnie makro wszystko zrobi
Lepiej zastosować wyszukaj.pionowo. Przykład (nazwa jest wpisywana w A1) w B2 wpisz =WYSZUKAJ.PIONOWO(A1;Arkusz2!A:D... w C2 wpisz=WYSZUKAJ.PIONOWO(A1;Arkusz2!A&... w D2 wpisz=WYSZUKAJ.PIONOWO(A1;Arkusz2!A&... Chociaż twoje rozwiązanie tez by przeszło tylko popełniłeś błąd wskazując (całą) tabelę z danymi...
Tak, bo w Excelu 2010 są te kontrolki, ja mam 2007 więc musiałem je dogrywać.
Wtedy byłoby tak jak podają wszystkie podręczniki i fora, to znaczy: = WYSZUKAJ.PONOWO(num; nr_i_opis; 2; FAŁSZ) num oznacza komórkę z szukanym numerem, nr_i_opis stanowi teraz jedną tablicę złożoną z dwóch kolumn (adres lub nazwa tej tablicy), 2 oznacza, że wynik będzie z drugiej kolumny, a FAŁSZ (lub 0) oznacza, że funkcja ma znaleźć dokładnie to...
Nie mam potrzeby zamieniać daty tylko wstawiać poszczególne dni tygodnia w odpowiednie komórki No tak. W takim razie przyjmując, że poniedziałek jest pierwszym dniem tygodnia wystarczy wpisać kolejno 1,2,3,4,5,6,7. Jeśli jednak chodzi o dzień miesiąca, trzeba szukać daty... http://obrazki.elektroda.pl/2694734300_1...
A nie byłoby prościej utworzyć listę przy Initialize na podstawie wartości z combo UserrForm1 ? Podmień procedurę w UserForm2 na [syntax=vb]Private Sub UserForm_Initialize() firma = UserForm1.ComboBox1.Value wrs = 2 ComboBox1.Clear With Sheets("Arkusz2") Do While .Cells(wrs, 4) <> Empty If .Cells(wrs, 4) = firma Then ComboBox1.AddItem .Cells(wrs,...
Formuła dla komórki B5 (bez kopiowania jakichkolwiek danych do dodatkowych kolumn): [syntax=text]=JEŻELI.BŁĄD(INDEKS(Arkusz2... i poprzeciągaj w prawo i dół.
Witam. wers = Range("C3").End(xl... 1).Row wstawić Range("D2:D" & wers)
w formule A1 chyba koledze chodzi o komórkę Z tego co zrozumiałem chcesz zmieniać wartości komórek w zależności od stanu A1 Jeśli w A1 jest 1 to w A2 jest 12 Jeśli w A1 jest 2 to w A2 jest 5 i w B6 jest 6 Można to wykonać za pomocą funkcji jeżeli. Składnia Jeżeli( warunek ; wartość jeśli prawda ; wartość jeśli fałsz ) Jeśli zatem A1=2 to B2=6 A1 jest...
Załącz plik.
Niezupełnie o to mi chodzi .. Nawet nie sprawdziłeś. Gdybyś sprawdził to byś zauważył, że działa zgodnie z Twoim opisem. W załączeniu działający arkusz dla leniwych.
Kolega adams zapomniał o 1 - powinno być For i = 1 to 10
Naprawdę nie chcesz pójść w tym kierunku? Zobacz w pliku - Arkusz1 komórka A2 - wybierasz użytkownika i resztę danych przenosi ci się samo. Szybko, prosto i bez makr.
Przykładowo: W komórce A2 formuła: =JEŻELI(B2="";"";1) W komórce A3 formuła: =JEŻELI(B3="";"";MAX($A$2:A2)+1) Kopiujesz formułę z kom. A3 w dół i masz L.P. w kol. A. dla niepustych komórek w kol. B. Mogą być przerwy w kol. B.
Witaj. A tak =CHOOSE(RANDBETWEEN(1;4);"Demag";"Arburg... Maffei") ?
Nie mogę wstawić konkretnego arkusza, ale wstawiam uproszczony przykładowy, który mam nadzieję pozwoli dokładniej zrozumieć co mam na myśli. Opisałem wszystko w pliku. Nie jest to chyba jakieś bardzo skomplikowane do zrobienia, ale jakoś nie miałem dawno styczności z VBA.
Może to sprawdź?
Witam, mam takie pytanie. Mam ankietę która składa się z 14 pytań. Na każde pytanie jest do wyboru jedna z 4 odpowiedzi. Jest to ankieta wiec w jaki sposób będzie wypełniona nie ma znaczenia. Nie ma zastosowania dobrych czy złych odpowiedzi. Mam do wypełnienia 400 takich ankiet. Chciałbym zapytać czy jest możliwość zrobienia w exelu czegoś takiego żeby...
https://obrazki.elektroda.pl/5170985300_... W tabeli mam wartości punktów, z których na wykresie rysuję kwadrat. Sub wykres() ActiveSheet.Shapes.AddChart2(240, xlXYScatterLines).Select ActiveChart.SeriesCollection.NewSeries ActiveChart.FullSeriesCollection(1... = "=Arkusz3!$A$1" ActiveChart.FullSeriesCollection(1...
Dzień dobry, Ważne jest, by Excel rozpoznawał wpis jako datę. Jeśli tak jest przeciąganie komórki (wystarczy jedna z datą) powinno dać spodziewany efekt. Zazwyczaj w polskim Excelu format daty jest 2015-09-16. Proszę sprawdzić i wpisać w ten sposób, wtedy powinno zadziałać. Jeśli musi być data w formie 16-09-2015 trzeba zmienić format daty systemowej...
To był tylko przykład bo mi chodzi i tak o co innego.. a czy Ty mógłbyś takie coś zrobić? Taki przykład żebym miał to przejrzyste?
Raczej excel załatwi to dobrze
Zbuduj tabelę z odległościami między miastami (każdymi dwoma) - dla 10 miast będzie to więc 100 pozycji - 10 (to samo miasto) - przy założeniu odległości A-B i B-A liczymy oddzielnie (dla łatwiejszego przeszukiwania tabeli). Następnie SZUKAJ PIONOWO i POZIOMO nazwy miast i odczytujesz wartość na skrzyżowaniu tych dwóch (kolumna/wiersz) - tam znajduje...
A nie da rady zrobić tego bez tablicy pomocniczej? Tak żeby excel wiedział, że w przedziale dat wskazanych w kol. au i at ma wstawić kolor do kalendarza. Chodzi mi o to, że urlop może trwać parę dni, a czasem 2-3 tygodnie. Nie chciałbym żeby tworzyła się z tego nie wiadomo jak długa tablica pomocnicza. Poza tym mam pomysł, żeby na podobnej zasadzie...
Witam, dostałem na studiach za zadanie przerobić temat grupowania tabel przestawnych i natrafiłem tu na problem. Pracuję na pliku 932832 i staram się wykonać instrukcje przewidziane do Rysunku 3.2 (są widoczne nad rysunkiem) 932833 , lecz po mimo tego że wykonuję je dokładnie tak jak jest napisane w wyniku otrzymuję tabelę o innym układzie danych co...
Nie dodawaj za każdym razem nowego dokumentu, zrób to tylko jak chcesz utworzyć nowy dokument. [syntax=vbscript]Set docWord = applWord.Documents.Add[/syntax] Wypełniaj [syntax=vbscript]With applWord.Selection[/syntax]
Uzależnić wartość komórki Cx od warunku dla jakiego komórka Ax zmienia kolor. Z tym że jeżeli komórka Ax ma kolor wstawiany ręcznie (zaznaczam że NIE WARUNKOWO) potrzebne będzie makro zliczające kolory (czy jakoś tak) które było prezentowane kilkakrotnie na forum.
nie mogę go załączyć ze względu na złe rozszerzenie Pakowac RAR lub ZIP
Witam Nie wiem czy dobrze zrozumiałem Twoją potrzebę ale zajrzyj do załącznika. Wypełniasz komórkę A w Arkuszu1 a reszta danych pobiera się z Arkusza2.
Chciałbym dowiedzieć się jak automatycznie tworzyc przy pomocy makra listboxa lub comboxa i wypełniac je danymi np z komórki?
Do tego przede wszystkim potrzebujesz bazę z danymi, i dopiero na podstawie tej bazy formułami z wyszukiwaniem można automatycznie wypełniać komórki
Jeżeli używasz Excela 2013 to dobre wyniki (wprawdzie nie 100% poprawności) możesz uzyskać przez użycie narzędzia "Wypełnianie błyskawiczne".
w wolne kratki muszę powstawiać WH W5 WN WS Pozwolę sobie zażartować: wstawiać losowo ? czy po kolei wszystkie te oznaczenia - tak aby nie było pustych kratek ? :D A na poważnie to zapytam: a na jakiej podstawie Excel ma wypełniać te puste komórki tymi znakami WH czy W5, oraz gdzie wstawiać oznaczenia "dzień wolny za niedzielę lub za święta" Jak będzie...
Ściągnąłem załącznik i u mnie jest OK. http://obrazki.elektroda.pl/4280181300_1... Przy okazji: Wg sugestii kol Aldrin zautomatyzowałem wypełnianie kalendarza.
Witam, mam mały problem z poniższym makrem - dokładnie ze zmienna2 Chcę aby na podstawie zadeklarowanej komórki (rodzaj_kredytu) excel automatycznie wypełnił wiersze w dół: 1. w przypadku rat równych lub malejących miesiącami 2. W innym przypadku dniami Niestety zawsze wypełnia mi dane dniami. Czy ktoś może zerknąć co robię źle? [syntax=vbscript] Dim...
Możliwe, że Autor ma w Arkusz2 formularz, który ma być wypełniany z wybranego wiersza Arkusza1 i następnie drukowany. No ale to tylko Autor wie, a jakoś się nie zgłasza.
Interesuje mnie cos takiego tylko jako jedna tabela z mozliwoscia wybierania mc. http://obrazki.elektroda.pl/1779253800_1...
Witam. Mam dwie kolumny obok siebie. W lewej ciąg liczb, w prawej cyfry losowo co kilka wierszy. Jak ustawić formatowanie warunkowe, żeby w lewej wypełniało na czerwono liczbę/komórkę, jeżeli akurat w sąsiadującej prawej jest cyfra (jeżeli nie ma cyfry nie wypełnia)?
Nie mam dużego doświadczenia w vba, dlatego może mało precyzyjne słownictwo za które przepraszam. Myślałem o uruchomieniu procedury przy otwieraniu arkusza tj worksheet activate. Co do wypełniania kolumny c, będzie wypełniana hurtem.
Proszę o pomoc w napisaniu formuły excel, która będzie wypełniać kolumnę B w sposób jak w załączonym pliku. Dane w kolumnie A i C będą wpisywane z "ręki". Numerowanie powinno odbywać się w taki sposób: jeżeli komórka C jest pusta to komórka B jest pusta, a jeżeli komórka C nie jest pusta to wstaw liczbę z pierwszej wypełnionej komórki A, dopisz kropkę...
Ale nie wszystkie zadania dotyczą konstrukcji funkcji. Kilka wskazówek: 5. zastosuj funkcję Jeżeli() (np.=JEŻELI(E2>60;G2-G2*8%;G2); 6. wykorzystaj jeden ze sposobów wypełniania serią danych 7. zastosuj funkcje Licz.jeżeli() i Suma.Jeżeli() 8. wygeneruj wykresy przy użyciu kreatora.
baza danych sql i wypełnianie przez www.
Wyznacznikiem jest kolumna idWewnętrzneWniosku. Dodano po 2 Gdy osoba nie figuruje w ewidencji, wtedy wypełnia arkusz3
ok a dasz radę tylko w tym pliku co wysłałem dodać do okienka(usuń tabelki i usuń ostatnia tabelkę) kod to te pola na żółto ręcznie będę wypełniał.
U mnie jest problem z tym że jak wpisuje nr. konta - 26 cyfr-- to mi oststnie 8 cyfr wypełnia zerami!
hmmm - makrach to ja wiem tyle, że coś takiego jest :) Ta lista rozwijana jest spoko bo nie muszę wpisywać nr tylko szybko wyszukać ALE jeżeli by to rozwiązało problem to mogę go wpisać. To i tak jest tylko jeden nr do wpisania a wszystkie pozostałe dane się wypełniają same.
Musiałem dodać fragmenty kodu odpowiedzialne za zróżnicowaną numerację kopiowanych przycisków, a następnie identyfikację przycisku "Clear", który został użyty. Wszystkie przyciski "Copy" działają identycznie - kopiują zawsze pierwszą tablicę na pierwsze wolne miejsce. Możesz tej pierwszej tablicy nie wypełniać, potraktować ją jako szablon, unikniesz...
Jeżeli chodzi o arkusz to nie ma problemu. Zamień Sheets("Arkusz1") na ActiveSheet wtedy wypełnianie tabeli będzie dotyczyć aktywnego arkusza. W załączeniu sortowanie nie na "Tabeli" edit -------------------------- Jak już jest sortowanie trochę inaczej, to numerację (Lp) dodałem do pętli wpisujących dane tabeli C
jeśli wartość która do niej zostanie wpisana jest poniżej uprawnień pracownika uprawnienia są różne dla różnych segmentów klienta jeśli wartość jest mniejsza niż w uprawnieniach pracownika Zapomniałeś kolego wskazać "w jaki sposób Excel ma rozpoznać, kto wypełnia arkusz i dla jakiego klienta" :?: :D Podzielam Twój pogląd: A może w ogóle wykorzystanie...
Tak chyba najprościej będzie. W "Module2" masz wypełnianie listy. Na wzór wstawiłem pierwsze trzy (z ośmiu). Musisz sobie tylko dopasować szerokość kolumn w Initialize oraz dopisać pozostałe. Kolejność zostawiam Tobie. W moim przykładzie zaczyna się od "model", dalej "typ" i "chipset".
To wybieram przycisk szczerze mówiąc. A jak mam Panu określić w jakich komórkach ma działać?? Bo tego nie rozumiem szczerze mówiąc (D7:S12 ten zakres komórek mnie interesuje) Dodano po 2 Jeszcze jedna sugestia czy jest możliwość ustawienia tak makra żeby wypełniał komórki tylko wówczas jak jest wybrana osoba w komórce B7, B9 itd. bo ja mam taką listę...
Witam ponownie Dzięki wszystkim za odpowiedź. Oggie i Adamas_nt słuchajcie jeżeli miałbym tą datę to nie było by problemu bo stosując formułkę: =WYBIERZ(DZIEŃ.TYG(A1;2);"Pon";"Wto";"Śr... Rys. http://obrazki.elektroda.net/0_124758984... albo po prostu wstawiłbym przy 1 -> środa i przeciągnął. Ma to służyć generalnie jako...
Może być Excel, choć pracownicy przyzwyczajeni do Word'a ciężko wpoić używanie różnych narzędzi pracy :)
Witajcie, chciałbym napisać makro do office - excel 2010, które wypełniałoby mi automatycznie z listy pakowania etykiety. Liste pakowania wraz wzorem etykiety załączam: (...) CANTARE.xlsm <- tu rozpisujemy elementy w zakładce produkcja (...) Etykiety-ROSJA-4szt.xlsx <---- a tu mamy wzór etykiety Fajnie jakby się uzupełniały do kartki A4 wg wzoru....
No ale w jaki sposób?? poprzednie kolumny z formuła jeżeli wypełniał mi ktoś... i nie wiem jak to połączyć?
Zainteresuj się trochę innym podejściem do problemu. Może do wykonania tego zadania, wystarczy użycie wbudowanej w Word-a funkcji Mail Merge . Funkcja ta pozwala na wypełnianie szablonów dokumentów Word, danymi pochodzącymi z arkusza Excel.
beforePrintPage :?: VBA nie obsługuje standardowo takich zdarzeń. Można oczywiście tworzyć funkcje typu UDF, jeśli standardowa obsługa zdarzeń nie spełnia naszych oczekiwań. Zmodyfikowany kod autora w module Workbooka zapewnia każdorazowe wypełnianie stopki na każdej stronie wydruku odrębnie dla każdego arkusza :idea: W tej sytuacji niezrozumiałe jest...
Nie rozumiem dlaczego VBA, ale skoro ma być... Po pierwsze: do wyszukiwania osoby nie możesz oddzielać imienia i nazwiska. Zrobiłbym sobie kolumnę pomocniczą łączącą teksty z kolumny C i D, z niej pobierał dane do listy. Masz "załatwione" dwie rzeczy: jasną identyfikację osobnika oraz precyzyjne wyszukiwanie /indeksowanie. Po drugie: w formularzu wyszukiwania...
załączam przykladowy plik i teraz np. sprobój wpisac w jakas kolumn obojetnie b cz c jakąs wartość i wypełnić w dół serią danych nie wiem dlaczego makro się odzywa jeśli ja nic nie grzebie w nim tylko wypełniam serią danych inne zakresy.
A co w przypadku innych miesięcy, o których autor nie wpomniał? P.S. 'Potrzebuję makro, które zaoszczędziło by mi wiele czasu na wypełnianiu wielu dokumentów' Gdzie są te 'wiele dokumentów'?
Hej. Mam plik Excel z dużą ilością danych. Nad dwiema kolumnami zrobiłam sumę częściową, która sumuje mi te kolumny. Obok tych sum mam formułę sprawdzającą czy te dwa wyniki są sobie równe, dostaje info prawda lub fałsz. Dane te chcę filtrować po kluczowej kolumnie (np. nazwa jakiegoś oddziału) i sprawdzać kiedy te sumy zwrócą prawdę. Jeśli na danym...
Z góry dziękuję Z góry proszę o plik. Mamy sobie sami tworzyć formularz i wypełniać komórki danymi? No chyba, że chcesz odpowiedź w Paintcie.:)
No teraz cokolwiek rozumiem :D i "najprościej" w arkuszach Google można to zrealizować jak w linkowanym przykładzie [url=https://docs.google.com/spreadsheet... Dobrze by było żebyś przeanalizował jak ten arkusz działa: jaka jest wykorzystana funkcja ("uniwersalna" - można ją...
Cześć, Mam następujący problem. Moja formuła ma zaciągać z innego arkusza dane. W pierwszej komórce ma zachodzić działanie A1/B1, w drugiej C1/D1, trzeciej E1/F1 etc dokąd się da. Pytanie brzmi czy można przeciągnąć tą formułę w poziomie tak, żeby nie trzeba było ręcznie uzupełniać tych adresów? Dotąd jak wypełnię 3-4 kolumny i przeciągnę to kolejne...
Jeszcze troszkę inny sposób z wykorzystaniem formatowania niestandardowego. Do komórki wpisujemy początek numeru jako stałą tekstową: [syntax=text]UP/487/039[/syntax]Komórkę formatujemy niestandardowo kodem: [syntax=text](at)"/2020/ABC"[/syntax]Prz... wypełnianiu komórek (przeciąganiu) liczba na końcu tekstu będzie automatycznie zwiększana.
Tak, prawie o to chodziło - WIELKIE DZIĘKI! Chociaż nie powinno czyścić wiersza 6 z automatu, bo czasem trzeba zmienić tylko jeden parametr (np. cenę netto lub płeć), a przy czyszczeniu automat. trzeba wszystko wypełniać jeszcze raz. Myślę jednak, że sam to ogarnę ;)
Załącz przykładowy plik i wyjaśnij dokładnie o co pytasz. Pod nagłówkiem tabeli ma się pojawiać nowy wiersz, gdy skończysz wypełniać poprzedni. Skąd komputer ma wiedzieć, że skończyłeś? Czy wypełniasz tylko jedną kolumnę? Czy któraś kolumna jest wypełniana jako ostatnia? Czy wszystkie kolumny muszą być wypełnione i wtedy wypełnienie ostatniej sygnalizuje...
Witam serdecznie, chciałbym aby excel w googlach docs wypełniał mi komórkę kolorem w każdym wierszu - znalezioną pierwszą niepustą wartość ORAZ znalezioną ostatnią niepustą wartość ORAZ wszystkie pomiędzy tymi dwoma wartościami. Działa dla ostatniej komórki - ustalam formatowianie warunkowe dla całego zakresu i formatuj komórkę jeśli : jest równe =ArrayFormula(INDEKS(A1:IN1;...
dziekuje bardzo , obydwie formuły działają , formułka cbrmana jest o ciut trafniejsza , wypełnia wszystkie pola. Jeszcze raz bardzo dziękuje, że mozna na was liczyć.
Spróbuj w Twoim pliku utworzyć kolejną datę, dopisać literki... U mnie gdy wpiszę kolejny wiersz to wszystko w Arkuszu2 wypełnia się błędami "#liczba!"
Jeśli komórką której tyczy się odwołanie jest ciąg liczb, wpisany przeze mnie, dostępny w danej kolumnie i w danej to komórce to 'what:= ??? Przypomnę proces: 1. Uruchamiam wyszukiwarkę w Excel - Ctrl+F 2. Następnie wpisuje interesujący mnie kod artykułu - przykład - S5048223 3. Po odnalezieniu klikam 'Wypełnianie kolorem" - przykład - zielonym 4. Powtarzam...
Ilość w kolumnie B zmienia się również na aktualną. A zmiana w procentach dotyczy relacji pomiędzy starą B a nową B. Albo gdyby było łatwiej to można by zrobić tak, że w kolumnie B pobiera się wartość aktualna. Następuje jakaś zmiana, to do kolumny C pobiera się wartość zmieniona a w kolumnie D zmiana procentowa ale wtedy to już makro nie musi tego...
działa bardzo dobrze, a można tą kolumnę wypełniać automatycznie? bo ja tych modeli mam 20 i musiałbym 20 razy klikać "Policz"
Na egzaminie jest do wypełnienia zlecenie serwisowe w którym trzeba wypisać dane pojazdu z dowodu rejestracyjnego, trzeba opisać w karcie z momentami dokrecania sposób wymiany amortyzatorów w zadaniu pisze że nie sprawny jest prawy amortyzator ale wiadomo trzeba wymienić dwa przy tym nalezy wymienić śruby amortyzatora ( dwie górne i dwie dolne ) moment...
Witam, Problem, który dla wielu z Was może być banalny, jest dla mnie trudny, ponieważ mam małe doświadczenie z Excelem. Jednak poprawienie tego pomogłoby mi w mojej pracy. Chciałbym, aby "Arkusz1" automatycznie pobierał informacje z "Arkusza2", tak jak zaznaczyłem kolorami. Tekst z kolumny A (arkusz2) miałby służyć jako "wyzwalacz" w komórce B5 w...
Najwygodniej byłoby zrobić UserForm z dwoma ComboBox'ami, gdzie na podstawie wyboru pierwszego (nazwa arkusza) wypełniało by się drugi danymi z dwóch kolumn. Bardzo uprościłoby ujednolicenie nagłówków. Oczywiście jest to do zrobienia w obecnej postaci, ale nie we wszystkich arkuszach występują obie poszukiwane kolumny. Co w takim przypadku? http://obrazki.elektroda.pl/5048931400_1...
W Arkuszu1 znajduję się baza kontrahentów z przypisanymi produktami. Jak w Excel VBA zrobić przycisk z listą wyboru aby po wybraniu odpowiedniego kontrahenta wypełniały się dane w Arkuszu2 w takiej postaci: - kolumna B1 - nazwa kontrahenta - kolumna B3 - wypisanie jeden pod drugim wszystkich produktów przypisanych do kontrahenta w Arkuszu1 w załączniku...
[syntax=vbscript] =JEŻELI.BŁĄD(WYSZUKAJ.PIONOWO("*"&$B$2&"... Obsługa'!$A$2:$I$300;2;0);"") =JEŻELI.BŁĄD(WYSZUKAJ.PIONOWO("*"&$B$11&... Zamówienia.xlsm]Oleje Obsługa'!$A$3:$F$300;2;0);"") [/syntax] Koledzy,problemów ciąg dalszy,totalne zaćmienie i nie mogę się uporać.Mianowicie przedstawione formuły jedna lub druga,szukają...
Po pierwsze powinieneś załączyć przykładowy plik z układem danych i kodem, żeby było wiadomo, o co chodzi. A poza tym po co to ukrywanie wierszy? Nie prościej zastosować tabelę Excela? Ona się sama powiększa, gdy zaczynamy wypełniać kolejny wiersz, a formuły też się automatycznie kopiują.
Propozycja makra, które działa wg poniższych zasad: 1) Reset danych za pomocą przycisku "Reset" wypełnia zakres liczbami od 1 do 14. 2) Jeśli chcemy zamienić liczbę na tekst typu #/#, gdzie # oznacza cyfrę, wystarczy zrobić dwuklik na komórce. Można też edytować ręcznie, pamiętając żeby na początku wstawić apostrof - inaczej Excel zamieni to na datę....
Potrzebuję pomocy a mianowicie: w komórkę a1 wpisuję 1123 to w komórce b1 chciałbym mieć 000000000000001123 czyli wpisując w komórki "a" jakieś liczby o rożnych długościach w komórkach "b" wypełniało mi zerami z przodu do 18 znaków. Proszę o pomoc.
Niestety edge nie posiada interfejsu COM jak ma to miejsce w przypadku IE i dlatego musisz się bawić w dodatkowe narzędzia jaki 'webdrive' i selenium. https://docs.microsoft.com/en-us/microso...
Zastanawiam sie nad makrem które uruchamiane byłoby w chwili zapisu pliku, i na podstawie wprowadzonej nazwy użytkownika w pierwszej kolumnie Zastanowiłbym się nad makrem, uruchamianym w chwili otwarcia, gdzie użytkownik się loguje (było już na forum) i ma możliwość edycji tylko "swoich" i nowych wierszy. W chwili wpisania (w nowym wierszu) wartości...
Witam, potrzebuję zrobić wydruk w pdf z pliku z załącznika z zakresu kolumn L-Q,kryterium ma być data z kolumny Q. Dobrze jak mógłbym dodać szablon drukowania czyli np logo firmy i stopkę. Chciałbyś tworzyć w VBA szablon drukowania :?: :D Proponował bym na początek zrobić dodatkowe arkusze w tym skoroszycie z szablonami odpowiednich dokumentów, nagrać...
Witam, Potrzebuję pomocy . Chciałabym wprowadzić do mojego arkusza funkcję, która będzie zwracała liczbę przypisaną do komórki z określonym tekstem w momencie kiedy ten teks pojawi się w którejś z komórek w arkuszu. [url=https://obrazki.elektroda.pl/575824... Chodzi o to żeby zostało zapamiętane że firma AAAA Sp. z o.o. ma stały...
Najlepsze przycisk. Nie należy wypełniać LP. Podczas skopiowania danych makro będzie wypełnić sam. Oznacza to jednocześnie może być kilka rekordów po kliknięciu na przycisk.
Załączam arkusz (nieco zmodyfikowałem przykład w porównaniu do wcześniejszego screena) Wstawiono wiersze 13, 42, 79 Na tą chwilę chciałbym się dowiedzieć czy istnieje możliwość napisania takiego kodu jeszcze przed wstawieniem tych nowych wierszy który będzie mi automatycznie wypełniał formuły (AutoFill) z komórek Y8:BM8 aż do wiersza 82
Tak, Np ActiveCell.FormulaArray = "=SUM(A1:A5)" Wracając do makra. Jeśli wypełniasz "od końca" to zmień warunek Target.Column na 8... Edit: Jeśli robie to chaotycznie to zmień i uzupełnij warunki [syntax=vb] ofs = IIf(Target.Column = 8, 1, -1) If Target.Column = 8 Or Target.Column = 9 And Target.Value <> Empty And _ Target.Offset(0,...
Hmm, może dwie pętle? Jedna do określenia Nr wiersza, druga do wypełniania... [syntax=vb]wrs = 1 strS = "MAGMA" maks = 1000 'ustawienie maksimum, coby nie wpaść w nieskończoną Do While Cells(wrs, 6) <> strS If wrs = maks Then Exit Sub wrs = wrs + 1 Loop Do While Cells(wrs, 7) <> "SUMA" If wrs = maks Then Exit Sub wrs = wrs + 1 Cells(wrs,...
Dzień dobry, Można to zrobić formułami Excela jak w załączonym pliku. Kolumny z "u" są sformatowane warunkowo. W ostatniej kolumnie musi Pan sobie uzupełnić obramowania. Numery dni miesiąca są podbarwione na stałe, więc zakres zabarwiony czasem sięga za daleko. Może Pan sobie to zmienić na formatowanie warunkowe. Tabelka jest wypełniana od daty wpisanej...
Faktycznie może mało zrozumiale to napisałem. W załączniku plik, który może bardziej to zobrazuje. Generalnie chodzi o to że chce tworzyć szczegółowy plan pracy z dokladnością co 0,5h zakładka (plan godzinowy) . Ale wiem ze taki plan zajmuje bardzo dużo kolumn, które ciężko jest wydrukować i przedstawić pracownikom na zmianie. Dlatego tez chciałbym...
rozwiązanie nr 1 wydaje się najbardziej przyjazne W odróżnieniu od rozwiązania zaproponowanego przez kolegę JRV - ja miałem co innego na myśli pisząc o szablonie "wydruku" :D Jak widać w przykładowym pliku 864864 szablon wydruku przygotowany jest na znacznie większą liczbę rekordów i tak sformatowany, żeby tworzyć wielostronicowe wydruki. Owszem ja...
Dzięki za zainteresowanie tematem. Skrypt, który zaprezentowałeś tworzy nowe puste arkusze wstawiając zawartość pobraną z listy w pole A1 każdego nowego arkusza. Ja potrzebuję powielać utworzony wcześniej arkusz "000" (jest to dość skomplikowany szablon) i wypełniać w nim jedno z pól (powiedzmy AH12) zawartością pobraną z arkusza "lista". Pozdrawiam
W załączniku numeracja pozycji i podsumowania formułami. Wpisujemy po kolei pozycje: ilość, cena netto i vat. Reszta wypełnia się automatycznie. Wyrównanie nie jest idealne, ale chyba do zaakceptowania. Wykorzystałem arkusz adamasa_nt .
O jaką bazę danych Ci chodzi ? Chciałbyś mieć czysty arkusz i wypełniać go danymi dla różnych osób ? To akurat zrobić jest prosto w następnym arkuszu zawierającym odpowiednie pola z arkusza wzorcowego i poprzez użycie funkcji wyszukaj będą wypełniane dane dla konkretnej osoby. Sprecyzuj pytanie bo trudno coś konkretnego doradzić.
F2 =SUMA.JEŻELI(A:A;A2;E:E) przeciagnij w dol, wlasciwosci kwerendy - Wypełniać formuły w sąsiadujących kolumnach Dziękuję, ale pytam o rozwiązanie z użyciem kwerendy. Excel to był tylko przykład.Rekordów jest na prawdę dużo i baza przyrasta.
excel automatyczne wypełnianie wypełnianie pustych excel wypełnianie datami
haslo setup brzęczenie włączeniu wzmacniacza motogodzina zetor
touareg bezpieczniki rozebrać przekładnia
Parametry zasilacza Reloop Effex-2: 6V, 2500mA Schemat budowy wewnętrznej pompy myjącej Miele