Witam, nie znam się na excelu a muszę zrobić następującą rzecz : Mam 2 arkuszy. W pierwszym są nazwy plików (ok. 2000 tys) w jednej kolumnie, a w drugiej kolumnie status. W drugim są nazwy plików (ok 100) które powinny mieć status "block" w pierwszym arkuszu. Jak można "powiedzieć" drugiemu arkuszowi, żeby wyszukal to co ma w sobie w pierwszym arkuszu...
[syntax=vb]Sub numery() Dim wz As Worksheet, rs&, re&, i&, j& Dim bs As Range, bd As Range Set bs = ThisWorkbook.Sheets("baza").Range("B1:C1... 'platform, tara Set bd = ThisWorkbook.Sheets("start").Range("B1:C... 'wagony Set wz = ThisWorkbook.Sheets("wykaz_zdawczy") wz.Activate rs = 17 'wiersz poczatkowy re = wz.Cells.Find("podpis").Row...
= d6+"1:40" lub =d6+czas(1;40;0)
A funkcja konwersji na tekst =TEKST(A1; "0") nie wystarczy?
witam mam problem wydaje się dość prosty ale nie potrafie sobie z nim poradzić taka blokada mózgu :P. a więc tak mam 2 kolumny w jednej mam 1/1 lub 1/2 dla ścisłości dodam że w tej kolumnie też są puste miejsca lub daty ( nie jest to działanie tylko oznaczenie ilości pokoji ) w drugiej kolumnie mam liczby ale zawsze tylko jedną lub żadnej lub myślnik....
Łączenie tekstów: =ZŁĄCZ.TEKSTY("Najtaniej: ";A1;B1) Szukanie spacji w tekście: =SZUKAJ.TEKST(" ";A1;1)
Przecież możesz wpisywać kolejne daty np po przecinku lub po "alt + enter". "Kłopot" nie jest z możliwością wpisu tylko z wynikiem w komórce M2. Ale jeżeli o to ci chodzi to troszeczkę zmieniłem w tej komórce funkcję. Jednak jest zasada by datę zawsze wpisywać w tym samym formacie (zgodnym z formatem daty w excelu). Na marginesie bez sensu jest dodawać...
Nagrałem makro które kopiuje dana tak jak chce, lecz gdy zmienię datę (B2) to dalej wkleja do tych samych komórek a nie pod odpowiednią datę.
dodanie takiego makra jak poniżej, nie wyświetla mi napisu "hello" Popełniasz błędy: - wprowadzając "prywatne makro arkuszowe" do modułu uniwersalnego :cry: , jeśli to samo makro wkleisz do modułu arkusza "zamówienia" i dokonasz zmiany treści komórki - zamiast ujętej tam formuły wprowadzisz tam 1 - to uzyskasz Twój pożądany efekt - "hello" :D ; - nie...
Excel (z odpowiednio sformatowanymi komórkami pod czas gg.mm i pod same minuty [mm] i oczywiście zwykłe dodawanie)
jezeli cos pojawi sie w kolumnie w komorce "D" to w kolumnie w komorce "G" w tym samym rzedzie pojawi sie godzina. i znow jezeli cos pojawi sie w komorce "H" to pojawi sie godzina w komorce "I" tez w tym samym rzedzie. oczywiscie jezeli nie pojawi sie nic to komorki pozostaja puste. Dopisz sobie instrukcje warunkowe. Np dla D>>G [syntax=vbscript]If...
same zwykłe litery, czy jest możliwość aby makro brało aktywną komórkę z formularza wzór a nie z formularza set?
Witam Panowie potrzebuję pomocy przy stworzeniu makra które: Będzie wyszukiwało Komórkę w drugim arkuszu o takiej samej nazwie jak w komórce B18 w pierwszym arkuszu i dodawało do komórki przesuniętej o dwie kolumny w drugim arkuszu wartość komórki K18. Ktoś pomoże? Pozdrawiam
Możesz też skorzystać z funkcji & Piszesz formułę: =A1&" 8%" I przeciągasz w dół. Minus jest taki że otrzymany wynik jest interpretowany jako tekst i nie wykonasz na tym żadnych innych działań
Nie do końca wiem o co ci chodzi. Jeżeli chcesz aby po skopiowaniu komórek funkcje/wzory odnosiły się do nowych komórek ale w tym samym "ułożeniu" jak do komórki kopiowanej trzeba pozbyć się znaków $ (dolara) w funkcjach/wzorach (np: A10 + B10) [Znak $ wstrzymuje zmianę kolumny lub wiersza lub kolumny i wiersza przy kopiowaniu] Jeżeli chcesz zrobić...
Załączam przykładowy plik excela z makrem liczącym ilośc znaków w zadanym zakresie arkusza. Wynik podawany jest w drugim arkuszu. Makro wybiera kolejno komórki z zakresu, liczy liczbę znaków w poszczególnych komórkach i dodaje narastająco liczbę poszczególnych znaków z zakresu. Arkusz można dostosować do swoich potrzeb, np. wynik podawać w tym samym...
Dzień dobry. Proszę o pomoc w stworzeniu makra które działa w następujący sposób: W arkuszu 1 klikam podwójnie na komórce B3 i otwiera się Arkusz 2 zaznaczając pustą komórkę kolumny B (ewentualnie dodaje nowy pusty wiersz). I tak samo dla komórek C3, D3, E3 itd. Dziękuję za każdą pomoc i załączam przykładowe dane
Sorki - ale idiota jestem i nie wiem jak Kto Ci takich głupot naopowiadał? Rusz głową, a przejdzie jak ręką odjął ;) SUMA.JEŻELI(zakres; kryteria;
dziękuje :) A mam jeszcze pytanie, czy jest możliwość dodania rekordów w kalendarzu żeby zaznaczał np. na czerwono (tak jak niedziele) że jest święto np. 6.01, 15.08 itd? Tak żeby ten rekord można było modyfikować dodając samemu kolejne dni wolne od pracy
W "Dodaj do Magazynu" brakuje (mi) Nr faktury i daty zakupu (łatwiej znaleźć w segregatorze w razie czego i przyda się to do zestawień). Chyba źle myślę. Dodając nowy towar do magazynu powinno określać się tylko jego cechy (jm, ceny, nazwę, kod...) Stany magazynowe (jak już pisałem) powinny być wyliczane na podstawie dokumentów magazynowych. Czyli...
Proponuję: 1) Zamiast formuły z funkcją JEŻELI zastosować formułę z funkcją MAX. Uniknie się w ten sposób dwukrotnego odwołania do tych samych danych. 2) Jeżeli będziesz przestrzegał zasady, że nowe arkusze są dodawane zawsze na początku (a nie na końcu, jak robi się zazwyczaj), to będziesz potrzebować zawsze odwołań do następnego arkusza w kolejności....
Chciałbym zautomatyzować trochę moją codzienną pracę , codziennie w excel dodaję nowe arkusze "x", Arkusz jest kopią dnia poprzedniego "x-1" ale nazwę musi mieć dnia obecnego "x" Nowa zakładka ma dane stałe, takie same jak w zakładce x-1 oraz dane z komórek dnia poprzedniego. Można to zawrzeć w jednym makrze ?
np. tak: Dim koniec as integer koniec=cells(9, 24).value '<--- pobiera wartość z X9 jako koniec for x=1 to koniec Tu jest to, co ma być w pętli next x
... dodając pola Urlop (kolumna G) oraz L4 (kolumna H) Może to kwestia gustu czy upodobań, ale chyba wygodniej dla użytkownika gdy ma mniej kolumn w tabeli. Dlatego raczej redukowałbym ich ilość: - kolumny A i B można umieścić w jednej formatując komórki - urlop/L4 wpisywać w jednej kolumnie do tego przeznaczonej a może wręcz w uwagach? http://obrazki.elektroda.pl/1897242600_1...
Dodaję przykład...
Tak jeszcze gnębiąc ten temat ... mały obrazek ... 829015 Na komórkę oznaczoną czerwono-żółtą barwą nie patrzmy. Widać, że jeśli w komórce mamy zapis "=50-60-70", to nie bardzo wiemy, czy jest to dodawanie liczb dodatnich i ujemnych, czy też odejmowanie dodatnich, możemy się jedynie skupić na wartościach bezwzględnych tych liczb. Excel nie wymuszając...
ok rano to jeszcze zobaczę ale wydaje mi się że nie przejdzie bo muszę osobno do każdej komórki przypisywać formatowanie. A jak mam 5000 wierszy...Dodaje przykład...
:cry: Nawet ci się nie chce przeanalizować odpowiedzi, a na forum nie rozwiązuje się (nawet nie wolno) za kogoś prac domowych.:cry: Masz rację, nie do końca to samo zadanie ale zasada jest taka sama. Chodzi o najzwyklejsze dodawanie/odejmowanie czasu (jak liczby) przy odpowiednim formacie komórki w której jest wynik lub można komórkę z wynikiem sformatowaną...
W Excelu samo się nic nie pojawia potrzebna jest formuła. To nie jest Excel.
Witam. Nie mam pojęcia czy jest możliwość, aby za pomocą makra (jednym guzikiem) wstawić hiperłącze (plik pdf) do danej komórki. Problem polega na tym że chciałbym, aby automatycznie z określonej lokalizacji wstawił hiperłącze o tej samej nazwie co komórka. Powiedzmy komórka A2 o wartości "920" klikam guzik i dodaje hiperłącze z plikiem pdf, który także...
1. #N/D! - da się wyeliminować przez dodanie na zewnątrz formuły JEŻELI.ND albo JEŻELI.BŁĄD. Obie działają podobnie do funkcji JEŻELI, więc nie powinieneś mieć z nimi kłopotów 2. Da radę przeszukać kilka arkuszy jednocześnie - wystarczy w zakresie podać adresy zakresów w poszczególnych arkuszach rozdzielone średnikami, np. Arkusz1!C1:C3;Arkusz2!B1:B3,...
Jest taka funkcja SUMA.JEŻELI, pozwalająca sumować komórki po spełnieniu założonego warunku SUMA.JEŻELI - Dodaje komórki określone przez podane kryteria. Składnia SUMA.JEŻELI(zakres;kryteria;suma_zakres) Zakres to zakres komórek, które należy oszacować. Kryteria to kryteria mające postać liczby, wyrażenia lub tekstu określającego, które komórki będą...
Udało się utrafić w wartość, która zapisuje jak potrzeba dane. Tylko powiedzcie czy można ją ustawić powiedzmy na sztywny teraz na "-5" a potem zmniejszać ją za każdym dodaniem nowego wpisu? sprawdzanie pola czas coś nie trybi [syntax=vb]Private Sub dodaj_Click() Dim lp As Integer Dim a As Integer If czas Like "##:##:##" Then MsgBox "Podaj czas trwania...
Szukam pomocy odnośnie wstawiania formuły bądź makra, które w arkuszu głównym będzie sumować wszystkie wartości, z tej samej komórki lub zakresu komórek w każdym arkuszu. Na dodatek chciałbym, aby do tej sumy dodawane były wyniki z nowo tworzonych arkuszy. Tzn. np. w arkuszu głównym mam określone, że w komórce A1 ma sumować wszystkie wartości z komórek...
Witajcie, szukam osoby która podjeła by się zakodowania USERFORMa w excelu. Oczywiscie odpłatnie Mianowicie w pliku są stworzone userformy gdzie: - jeden jest do wyszukiwania uwagi po numerze ( chodzi mi by wyszukiwanie było automatyczne bez przycisku z opcją wyboru ) Po wpisaniu kodu - pokazuje numer ma pokazywać dane z tabeli mianowicie ( duże pole...
Dzień Dobry, Mam problem. Chciałbym stworzyć tabelę na podstawie innej tylko, że w tej nowej tabeli pomijamy puste komórki. Tak żeby tylko wartości się ukazywały jedna za drugą. Poproszę o formułę. Dodaje załącznik.
Witam Potrzebuję odczytywać formuły z komórek Excela. Przy pomocy makra/vba. Odczytaną np. "=Arkusz2!F82" wykorzystam do skoku i odczytu danych w przyległych komórkach w innym lub tym samym Arkuszu. Coś na kształt hiperłącza. Przykład_I: Arkusz1 komórka A1, A2 zawiera daną np "Tekst1", "Tekst2". Arkusz2 komórka B2 zawiera odwołanie do A1 "=Arkusz1!A1"...
Może być jeszcze opcja: Zaawansowane/Opcje edycji/Zezwalaj na edytowanie bezpośrednio w komórkach. To powinno być włączone, jeśli chcesz edytować w komórce, a wyłączone jeśli chcesz edytować na pasku formuły.
Może jakieś inne propozycje np. inny sposób na ukrycie funkcji niż przez ukryj-chroń arkusz? "Inne propozycje" to np.: 1. przenieść te skomplikowane funkcje do funkcji użytkownika w VBA. w excelu użyć prostej funkcji użytkownika. 2. przenieść te skomplikowane funkcje do innej komórki - w tym samym arkuszu i ukryć kolumny lub - lepiej i do osobnego,...
Dzień dobry, Rozwiązanie w Visual Basicu jest dobre, bo ogranicza zasięg zmian do wybranej komórki. Ale w samym Excelu też to da się zrobić, ale w ograniczonym zakresie. Trzeba wykorzystać obliczenia iteracyjne. W opcjach na karcie formuł trzeba zezwolić na obliczenia iteracyjne i ustawić max. liczbę iteracji na 1. W komórce B1 wpisujemy =B1+A1 i teraz...
dzień dobry. Jak sumować tylko wartości z komórek z danego zakresu, gdzie jest wartość czasowa a pominąć komórki gdzie jest tylko podana liczba. czas wylicza się z ilości wpisanych wykonanych badań. Czas chcę wyliczyć globalnie dla całego miesiąca nie wybierając pojedyncze komórki a podając cały zakres. W złączniku przykład. Gdy biorę zwykłą sumę dodaje...
Witam, Potrzebuje zbudować makro które, będzie kopiowało wiersz(lub wiersze) z tabeli jeżeli spełnia warunek. A mianowicie: W Arkuszu1 mam tabele o określonej szerokości (16 kolumn) bez okreslonej ilości wierszy. W Arkuszu3 w komórce B2 wpisywanybyłby warunek (tekst) W Arkuszu2 jest pusty odpowiednik Arkusza1 (tylko nazwy kolumn). Marko działałoby w...
Popieram kolegę adamasa. Można tez po podziale ale przed przypisaniem do konkretnych komórek arkusza do drugiego członu (tego z zerami) na początku dodawać apostrof - ale nie wiem jak jest zrobione makro dzielące główną daną więc ciężko doradzać.
Mam napisane makro, które dodaje nowe rekordy po wypełnieniu odpowiednich komórek i kliknięciu przycisku Dodaj. Mam stworzone warunki, że odpowiednie pole musi być datą lub liczbą. Nie wiem natomiast jak stworzyć kod, który miałby za zadanie uniemożliwiać ponowne dodanie tych samych rekordów, lub zastępować je, jeśli pole "Data" oraz "Stan wprowadzenie"...
Witam Używam Excela do filtrowania danych, które znajdują się na serwerze SQL i właśnie z nich te dane biorę, i w zależności od zmian na serwerze też zmieniają się w Excelu, i tutaj jest problem bo jeśli chcę dodać kilka kolumn które określają i segregują kolejną komórkę np. dodaję kolumny Sprzęt Sportowy oraz Rolki to niby filtrowanie fajnie działa,...
WITAM Mam problem z bazą którą porządkuje i zatrzymałem się na pewnym etapie który opisze niżej. Potrzebuje pomocy w 2 tematach (dodaje załącznik z rysunkiem): 1. W pierwszej kolumnie mam kody produktów często powtarzające się a w 2 kolumnie ich zamieniki. Niestety nie zawsze przy tych samych kodach są takie same zamienniki. Potrzebuje funkcji która...
Coby ułatwić Ci życie, a chętnym do sortowania je umożliwić wprowadź w swoim pliku kilka zmian. Główna to nazwanie zakresów, rezygnacja z formuł w nazwiskach i wydziałach i formuła licząca ilość szkoleń dla poszczególnego ludka. Na arkuszach zakresy zaznaczone są kolorami. Możesz je sobie dowolnie definiować pamiętając tylko, żeby były jednakowych rozmiarów....
[syntax=vbscript]Sub Dodawanie() Range("D" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1, 0) = Range("A5") End Sub[/syntax]
Samo przepisywanie jest załączniku, ale nie wiem na ile to się przyda w tym co chcesz osiągnąć... Każdorazowo obszar do którego dane są kopiowane jest czyszczony i są one dodawana od początku.
Witam, Może znajdzie się ktoś, kto ma pomysł, na mój problem: Stworzyłem makro, które z formatki wypełnionej przez użytkownika, kopiuje dane, dodaje inne potrzebne kolumny i kody i wrzuca wszystko do csv - korzystając z funkcji SaveAs z parametrem Local:=True. wbkNowy.SaveAs Filename:=Sciezka, FileFormat:=xlCSV, CreateBackup:=False, Local:=True Wszystko...
Witam Chciałbym utworzyć funkcję ale niestety mam braki w excelu . Sprawa jest typu np: kolumna 1 kolumna 2 aa..............5 aa..............35 aa..............3 bb..............0 bb..............343 bb..............34 cc..............2 cc..............0 aa..............22 aa..............1 cc..............0 komórka zliczająca ma działać na zasadzie:...
Dziękuję za odpowiedzi i za skrypt. Niestety arkusz kalkulacyjny od Google jest bardzo problematyczny. A skrypt nie działa do końca prawidłowo ale to wina chyba google ewentualnie tego skryptu. Dane się nie odświeżają, prawidłowa wartość pojawia się jednorazowo przy wpisaniu formuły a później praktycznie w ogolę się nie zmienia przy dopisywaniu danych...
Bierzesz się za poważniejsze funkcje a nie do końca znasz same podstawy excela funkcja indeks(tablica z danymi;nr wiersza;nr kolumny) ma za zadanie wyszukiwać dane w twojej tabeli. Czyli określasz całą tablicę; określasz numerycznie z którego wiersza twojej tabeli i z której kolumny twojej tabeli mają się pojawić dane. Ponieważ chcesz aby dane pojawiały...
Dzień dobry Korzystając z wypełnionej już tabeli utworzyłem nowy arkusz przy pomocy formuły =JEŻELI.BŁĄD(QUERY('Zestawienie zbiorcze wykonawca część'!G3:Q1000;"where H = 1 and J='Tak'";0);""). A druga część tabeli to WYSZUKAJ.PIONOWO z wbudowanym IMPORTRANGE. Jak widać jest to zwykłe QUERY gdzie szukanie odbywa się w zakresie do G3 do Q1000. Zwracane...
Witam, Problem, który dla wielu z Was może być banalny, jest dla mnie trudny, ponieważ mam małe doświadczenie z Excelem. Jednak poprawienie tego pomogłoby mi w mojej pracy. Chciałbym, aby "Arkusz1" automatycznie pobierał informacje z "Arkusza2", tak jak zaznaczyłem kolorami. Tekst z kolumny A (arkusz2) miałby służyć jako "wyzwalacz" w komórce B5 w...
W zakładce "Pracownicy" wkleiłem ten kod ale nic się nie dzieje Dodano po 16 A jeśli chodzi o formułę "=wiersz()" to on działa ale pokazuje aktualny wiersz w jakim znajduje się formuła i przeciągnięcie jej w dół pokazuje mi co drugą cyfrę bo komórki są spajane po dwie, a ja chcę żeby pokazało od cyfry 1 niezależnie w jaki wierszu znajduje się formuła...
Dzień dobry, jeżeli jest taka możliwość, to proszę o pomoc w sformułowaniu niżej zdefiniowanych formuł, bo sam zapętliłem się. Formuły mają wyszukiwać ostatnie po lewej stronie, w stosunku do kolumn KW1 i KW2, komórki i zwracać ich zawartość. Występują dwa rodzaje zawartości: liczba i charakterystyczny tekst. Charakterystyczny tekst zawsze składa się...
Dobre macro tylko co zmienić by nie kasowało tabeli bo mam odpowiednio komórki scalone i przeniosło dokładnie zawartość wraz z taka samą tabelka ? Z góry dziękuje za odpowiedź. Wiele jest tematów na temat kopiowania danych z arkusza do arkusza lecz nie mogę wykombinować jak 1.Skopiować tabelkę z zawartością zachowując format czcionkę etc. 2.W tabeli...
Jeśli taki sposób zapisu danych jest dla Ciebie wygodny, to musisz go przyjąć "z dobrodziejstwem inwentarza". Funkcje z grupy LICZ.JEŻELI dają możliwość uwzględnienia operatora relacji jako zmiennej. Inne funkcje nie mają takiej możliwości (ewentualnie VBA lub funkcja SZACUJ ze starych makr XLM). Z kolei te funkcje wymagają, żeby ich argumenty do testowania...
Korzystam z formuły sumującej dane dla konkretnego miesiąca czyli w arkuszu "lipiec - suma" (arkusz podsumowujący) mam formułę: suma('lipiec - suma :lipiec (1)'!H1), która sumuje mi wszystkie dane z pól H1 z zakresu wszystkich arkuszy pomiędzy "lipiec - suma" i "lipiec (1)". Ponieważ tworzę arkusz "lipiec-suma" na samym początku miesiąca (potrzebuję...
Jak masz nazwy ulicy - powiedzmy w kolumnie A, to w kolumnie B wstawiasz formułę np. ="ul."&A1 a potem przeciągasz formułę w dół i poźniej normalnie robisz łącza do komórek z poprawioną nazwą.
Sheets.Add After:=ActiveSheet Range("A1").Select ActiveCell.FormulaR1C1 = "x" Range("B1").Select ActiveCell.FormulaR1C1 = "y" Range("C1").Select ActiveCell.FormulaR1C1 = "z" Range("D1").Select ActiveCell.FormulaR1C1 = "a" Range("E1").Select ActiveCell.FormulaR1C1 = "b" Range("F1").Select ActiveCell.FormulaR1C1 = "c" Range("G1").Select ActiveCell.FormulaR1C1...
czy jest jakieś narzędzie w Excelu które umożliwia zmianę kolumny D na podstawie C? Narzędziem do tego celu są formuły. czyli jeśli mamy kraj GB w kolumnie C to chciałbym dopisać w kolumnie D +44 i analogicznie dla całej reszty symbol + W kolumnie E (pole E2) wpisz sobie formułę [syntax=vb]=JEŻELI(C2="GB";"+44"&D2;"+"&... A następnie przeciągnij...
Przecież możesz dodawać komórki i porównywać je z np =dziś() +
A jak zrobić tak żeby to wpisywało się do KAZDEJ zaznaczonej komóki? Jak narazie robiłem coś w stylu: For Each VaraibleCell In Selection VaraibleCell.FormulaR1C1 = "1" Next ale tutaj sie nie dodaje. Jak te dwie rzeczy połączyć???
Abstrahując od całej reszty - masz źle przemyślaną i zaprojektowaną bazę danych. Baza danych to nie Excel, gdzie na przecięciu komórek wpisujesz sobie jakieś wartości i wszystko jest jasne i czytelne - dla człowieka. Przy pracy z bazami danych projektuje się tabelę raz, a potem dodaje do niej wiersze. Ilość wierszy w tabeli może iść w dziesiątki milionów,...
A to troszkę wolniej i po kolei. Jeżeli nie chcesz automatu to może być jako procedurka. Początek dobry :D Sub Komentarz() dalej proponuję: Activesheet.Hyperlinks.Add Anchor = Range("E2"), TextToDisplay = "Więcej", _ Address = "Zdjęcia/" & Range("A2") I tyle jeżeli chodzi o hypersuper link....
Przerzuć SUMĘ nie na dół arkusza, a na górę. Wtedy listę można rozbudowywać bez konieczności dodatkowych zmian. Arkusz "Źródłowy" może zawierać choćby i 100 pozycji - sformatuj komórki, dodaj ramki, itd, itp. A w kolejnych arkuszach odwołaj sie do wszystkich komórek tabeli z arkusza źródłowego - tak jak jest obecnie tylko "przeciągnij" niżej formuły.
Można, najlepiej zostawić makro zrób_gwiazdki (aby można zaznaczyć istniejący tekst i przerobić go uruchomieniem makra) a dodatkowo zastosować makro takie jak w pierwszej odpowiedzi dbające o nowo dopisane komórki.
Panowie/Panie- poddaje się. Wszystkim pomagającym dziękuje! Temat do zamknięcia. topis1: to dla Ciebie, też się z tym męczyłem Testowane na: Nokia PC Suite 7.1.180.94 Eksportujesz kontakty do ksiazka.csv - o twórz ten plik Notatnikiem i zwróć uwagę jak PC Suite zapisuje dane: " Tytuł " ; " Pierwsze imię " ;"Drugie imię";"Nazwisko";"Sufiks";"itd.";"";"".....
Zapewne problem tkwi w (partokrotnym) "sztywnym" odwołaniu do komórki $O$23 w formule. Skopiuj formułę do pierwszego wiersza. Zaznacz tą komórkę i bylejaką inną obok wciśnij CTRL+H i zamień $O$23 na komórkę gdzie masz "stałą" 24:00 np O2 ale pamiętaj o dolarach czyli $O$2. Następnie skopiuj tą komórkę z poprawioną formułą w dół. Myśle że jasno - jak...
Proponuję po pierwsze sprawdzić czy w edycji linków masz ustawione automatyczne aktualizowanie łączy :?: , a po drugie sprawdzić formatowanie komórek źródłowych i ich wartości :idea: - Excel nie lubi dodawać wartości liczbowych do tekstowych :please:
Dobra czas aby autor się wypowiedział. :) Więc wersja kolegi marek003 przekonuje mnie bardziej niż wersja kolegi adamas_nt, pewno ze względu na to że jest bardziej uproszczona bez dodatkowych kolumn. Niestety tak jak w poprzednim przypadku pozostaje kwestia odejmowania, więc marek003 skoro napisałeś Jeżeli w tabeli wynikowej miałyby być pełne ilości...
Witam przepraszam, że odgrzebuję temat, ale dla jednego, pewnie okaże się banalnego pytania nie ma sensu zakładać nowego posta. Mam w excelu można powiedzieć taki pseudo magazyn, po prostu, wpisuję tam zużyte materiały w pracy, żebym nie musiał podczas zamówienia kolejnych liczyć ich to zaglądam do pliku, aby sprawdzić ile mi zostało. Dotychczas robię...
[syntax=vbnet]Sub Bazy() On Error Resume Next Dim a As Worksheet, b As Worksheet Set a = Sheets("Baza danych A") Set b = Sheets("Baza danych B") a.Select owa = Cells(Rows.Count, "B").End(xlUp).Row owb = b.Cells(Rows.Count, "C").End(xlUp).Row For x = 5 To owa w = "" w = Application.Match(Cells(x, 2), b.Range("C5:C" & owb), 0) + 4 If w > 0 Then Cells(x,...
Dodaję plik EXCEL, który powinien rozjaśnić o co mi chodzi.
Skopiuj tę funkcję (los() ) w dół do 500 komórek. Następnie wciskając klawisz F9 będziesz miał nowe losy w tych 500 komórkach. Możesz później po przez funkcję indeks powiązać nazwisko uczestnika z wylosowaną wartością Przy czym wtedy funkcję los () należało by zaokrąglić np do 4 miejsc po przecinku a potem pomnożyć przez 10.000 Z tym że każde obliczenie...
W [syntax=vbscript]w = Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Row + 1[/syntax] masz numer wiersza kolejnej wolnej komórki w kolumnie A, użyj go np. [syntax=vbscript]Cells(w, "A").Value = Date[/syntax]
Witam, Opracowywuje pewne makro które przyda mi się w pracy. Od razu zaznaczam że jestem raczej kiepski w te klocki. Chodzi o listę numerów telefonów, którą importujemy przez jako plik CSV do kontaktów google i te dalej są synchronizowane do naszych telefonów służbowych. Lista jest bardzo długa, a numery często się zmieniają. Zrobiłem makro, które plik...
Data w Excelu jest liczbą. Jeśli komórka źródłowa ma format daty to wystarczy zwykłe dodawanie.
Zapisywanie i odczytywanie zawartości obiektu StringGrid. Często w e-mail'ach różni - jak sadzę - początkujący programiści zwracają się do mnie z prośbą o podanie sposobu na zapisywanie i odczytywanie zawartości StringGrid. Niektórzy próbują wykorzystywać do tego celu struktury, co jest dobrym pomysłem, ale nie zawsze odpowiednim, ponieważ struktury...
Błąd miałeś w maju i w czerwcu (w dwóch pierwszych tabelach). Nie wiem jak ci to prościej wytłumaczyć. dane które sa pobierane z każdego miesiąca do arkusza test35 zaczynają się od kolumny C a kończą w zależności od miesiąca na AF lub AG (luty jeszcze inaczej) Więc należy sprawdzić w arkuszu test35 przejście między miesiącami czy w formule we wcześniejszym...
Excel nie jest programem graficznym, więc takie złożone efekty graficzne trochę go przerastają. Wydaje mi się, że najlepszy efekt można uzyskać dodając teksty jako obiekty WordArt. Wtedy obramowanie i przekreślenie komórki są niezależne, a kąt nachylenia napisów można precyzyjnie dopasować.
Potrzebuję gotowego makra, które będzie dodawało mi nowe wiersze. Może ktoś da radę pomóc. Mamy przykładowo w kolumnie D takie wartości: 1 D 2 5 3 1 4 30 5 8 6 100 Makro miałoby teraz dodawać pod spodem tyle wierszy ile jest napisane w tej kolumnie - 1. Np. Mamy w komórce 2D wartość 5 to pod spodem trzeba dodać 4 puste wiersze. w komórce 3D mamy 1 to...
Dalej nie wypowiem się nad całym kodem ale wskaże gdzie co zmienić. Ta część twojego kodu odpowiada za zapis: ThisWorkbook.path np. na "c:\moja_sciezka" (w cudzysłowach) zrób to w obu fragmentach dotyczących zależności zapisu od wersji excela. Aby data w nazwie pliku była mniejsza o jeden w powyższym ciągu zmień VBA.Date na VBA.Date - 1 Jednak by nie...
a jak niby inaczej? W obrębie formuł dodaje się np warunek typu czy.pusta
ewentualnie na pasku możesz mieć taką ikonkę z zerami dziesiętnymi, gdzie klikając odpowiednią ilośc razy dodajesz lub odejmujesz miejsca po przecinku.
Trochę jest to skomplikowane. Ogólnie to rozumiem co napisałeś ale problem jest w tym że lista pracowników jest w kolumnie 'B' a lista numerów pracowników jest w kolumnie 'D' więc tego nie połączę chyba tak jak napisałeś bo lista pokaże jeszcze zawartość kolumny 'C'. Ale zastanawiam się nad innym rozwiązaniem i tu mam pytanie, czy można połączyć teksty...
Witam, Sytuacja wygląda następująco. Mam pliki "Stan magazynu" oraz "Komponenty" . W pierwszym z nich muszę zrobić sumaryczne zestawienie części będących na magazynie, liczbę ich sztuk, koszta, zapotrzebowanie itd. W pliku "Komponenty" znajdują się zakładki ("Blachy stalowe", "Blachy aluminiowe", itd...) odpowiadają przykładowym numerom komponentów...
Witam wszystkich. Proszę o pomoc w temacie przesuwania wierszy w excelu. Chodzi mi dokładnie o to, że w komórce A1 mam zmienną wartość która się sama aktualizuje co 1 sekundę. Chciałbym zrobić tabelę zmian tej wartości w funkcji czasu. W tym celu trzeba stworzyć tabelę np. 1000 zmiennych w kolumnie A w ten sposób aby w pierwszym wierszu była aktualna...
Formułą [syntax=vb]DZIEŃ.TYG(data)=1[/syntax] sprawdzasz czy dany dzień jest niedzielą. W czym problem? Np. tak wygląda formuła zwracająca 1 gdy data w komórce A1 jest niedzielą, 0 w przeciwnym przypadku. [syntax=vb]=JEŻELI(DZIEŃ.TYG(A1)=1;1;0)[...
Robiłem kiedyś dokładnie taki plik jak piszesz - nie ma potrzeby nawet stosować makr. Skaner konfigurujesz tak, żeby po sczytaniu kodu wysyłał znak ENTER - co w Excelu powoduje przejście do kolejnej komórki - to w kolumnie A. W kolumnie B funkcją WYSZUKAJ.PIONOWO wyszukujesz po kodzie dane w arkuszu-bazie i zwracasz potrzebną kolumnę. Oczywiście kod...
Jak zmienić mu "For wrs = 1" na "For wrs = "zależne od ostatnio wczytanych danych - od ostatniej pozycji w kolumnie A Przez podstawienie Nr ostatniego wiersza do licznika pętli, 'For wrs = Range("A" & Rows.count).End(xlUp).Row to ....' Musiałbyś tylko sprawdzać, czy nie jest większy od drugiego argumentu (pętla pojedzie wstecz), lub dodawać stałą liczbę.
Nie rozumem o co chodzi z tym leczeniem kanałowym i co to ma do dolnej kolumny... Ogólnie ciekawy pomysł... dolna kolumna... Biorąc kod marcimix wyszło takie coś: [syntax=vb]Type iCell Row As Integer Col As Integer End Type Sub ColorNext() Dim C As iCell Dim r As Range Dim tmp As Range Dim step As Integer C.Row = Excel.ActiveCell.Row C.Col = Excel.ActiveCell.Column...
Aby nie rozbijać wątku na PW - postanowiłem wkleić moją porażkę: Witam, wiesz powiem wprost zagadnienie mnie przerosło i czas mnie sporo goni o tyle o ile rozumiem lub prawie rozumiem to co pisze to jednak nie rozumie tego co makro robi. Doskonale zdaję obie sprawę z moich braków w językach programowania i dlatego zwracam się do ciebie poprzez PW. Makro...
1. Zwykłe, zagnieżdżone JEŻELI załatwi sprawę przecież. Próbowałeś? 2. Wpisz w C2 datę (Np 24-3-2014), sformatuj niestandardowo "d". Dalej dodawanie (masz gotowe w większości komórek) i kalendarz "sam" się ułoży.
Na poprzednim forum miałeś kłopot z liczeniem formuł jeżeli nie ma daty. Jeżeli nie chcesz by ci wyliczało kiedy nie ma daty, formuły liczące z danej komórki zamknij w funkcji "jeżeli" np. (jeżeli w A1 jest data). =Jeżeli(A1="";""; i tu cała wcześniejsza formuła - bez równa się)
Witam, Mam problem, otóż od kilku dni podpatruje posty związane z tym temat jednak do programisty bardzo mi daleko, dlatego zwracam się z prośbą o pomoc przy stworzeniu makra. Chodzi o to aby plik był zapisywany pod nazwą z komórki E1 (format cyfrowy np. 649), komórki D2, oraz z komórki G1 (format daty - formuła =dziś(). Chciałbym również aby plik był...
Dzięki wielkie za naprowadzenie lanzul ;) Function Totalcost(zakres As Variant, rate As Variant) As Double Dim i, j As Integer For i = 1 To zakres.Rows.Count j = 1 Totalcost = Totalcost + ((zakres.Cells(i, j) + zakres.Cells(i, j + zakres.Columns.Count - 1)) * 1.5) * rate.Cells(i, 1) For j = 1 To zakres.Columns.Count...
Można dołożyć kolumnę dodatkową? Jeżeli nie to może zrobić tak by np jak spełnia warunek z angielskim to aby wpisywał " Tak " (ze spacjami) a jak z hiszpańskim to "Tak" (bez spacji) I teraz dla angielskiego liczysz licz.jeżeli(zakres;" Tak ") a dla hiszpańskiego licz.jeżeli(zakres;"Tak") a w sumie zakwalifikowanych zwyczajnie dodajesz komórki z wyliczeniami...
excel dodać samej komórki excel dodawanie excel kopiowanie samej wartości
klucz elektryczny końcówka radio blaupunkt mercedes rozrusznika
pomiar pojemności baterii hitachi l300p
Dreambox 900 UHD 4K - brak internetu, naprawa Pilot Yamaha RAV 483 - dioda świeci, brak reakcji