W czasie drukowania Otwórz arkusz, a następnie ukryć Sheets(.List(.Value)).Visible = True
Sub drukowanie_pakowania() Dim wsh As Worksheet For Each wsh In ActiveWorkbook.Worksheets If wsh.Cells(1, 10) > 0 Then If wsh.Cells(1, 10) < 10000 Then If wsh.Name = "PRODUKCJA" Then GoTo dalej wsh.PrintView dalej: End If End If Next wsh End Sub
[syntax=vbscript]Private Sub CommandButton2_Click() Sciezka = ActiveWorkbook.Path If MsgBox("Wydrukować wszystkie szychtownice?", vbQuestion + vbYesNo, "Drukowanie") = vbYes Then For x = 6 To 15 s = Sheets("Menu").Cells(x, 1) If s <> "" Then Nazwa = s & "_Szychtownice" Sheets(s).ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:= _ Sciezka &...
Sprawdź w Ustawieniach strony , czy zaptaszkowane "Drukuj wszystko na jednej stronie"
Bardzo dobrze podejrzewasz - sprawdź ile stron masz otwartych w arkuszu. Śmiem twierdzić że masz dwie strony, druga pusta.
Witaj, Nie korzystam z O2007 - jest dodatek dla Office 2007 pozwalający zapisywać jako PDF, ale go nie testowałem: http://www.microsoft.com/pl-pl/download/... lub bardziej uniwersalny, instalujący się jako wirtualna drukarka (umożliwia drukowanie z każdego programu do formatu PDF) - jest takich programów sporo, ja korzystam z dopdf...
Witam, serdecznie poszukuje pomocy odnośnie wykonanie Makra, które by czytało dane z tabeli, wstawiało dokładnie jedna dana w dokładnie jedno miejsce oraz drukowało tak przygotowany arkusz oraz numerowało strony od 1 . Chodzi o to by Makro wzięło z tabeli z pierwszego wiersza 3 dane, z każdej kolumny inna wstawiło do następnego arkusza oraz wydrukowało...
Te arkusze mają za każdym razem te same nazwy w jakiś powtarzalny sposób czy losowe? https://pl.extendoffice.com/documents/ex...
Metoda PrintOut z klasy workshet nie powiodła się Uruchamiasz makro z aktywnego arkusza "formularz" :!: a drukujesz inny arkusz "oswiadczenie" :idea: Twój wcześniejszy kod jest jednoznaczny :D tj. ActiveWindow. Selected Sheets
Jeśli nie miałeś do czynienia z formularzami, to najprościej zamknąć InputBox w pętli w Thisworkbook, przy zdarzeniu Open. Coś jak[syntax=vb]With Sheets("NazwaArkusza") For i = to 10 .Cells(i, 2)= Inputbox ("Wpisz wartość dla komórki B" & i) Next .activate End With[/syntax]Dograj sobie rejestratorem polecenie drukowania, lub po aktywowaniu arkusza naciśnij...
Witam Szukam pomocy w stworzeniu makra , które potrafi drukować formularz z drugiego arkusza uzupełniaąc w nim dane z pierwszego. Myślałem o przyciskach w pierwszym arkuszu, które drukują wypełnione formularze w 2 egzpl.
nie konieczne jest futrowanie morze być wyszukiwanie ,cel jest taki żeby przeszukać wszystkie arkusze sprawdzić czy w kolumnie E jest odpowiednia data i wynik zgromadzić jako listę w osobnym arkuszu w celu wydrukowania.
Można użyć zewnętrznego programu działającego wsadowo, połączyć pliki poleceniem Shell i wydrukować. Nie znam na tyle VBA aby kombinować tylko "pod nim". Nie wiem tylko czy nie idziesz w złym kierunku, do obsługi pdf lepiej użyć zewnętrznych programów niż kombinować z Excelem :)
Możliwe, że Autor ma w Arkusz2 formularz, który ma być wypełniany z wybranego wiersza Arkusza1 i następnie drukowany. No ale to tylko Autor wie, a jakoś się nie zgłasza.
Próbowałem ale nie wiem dlaczego excel ciągle chce drukować na domyślnej drukarce cały arkusz. Dodam że drukarka jest w sieci.
Dzięki, za zainteresowanie. Mas rację, lepsze będzie zwykle pole, ale mi głownie chodzi i te drukowanie w pętli. Jak je dobrze napisać.
Możesz wykorzystać: Wyszukaj.pionowo(), Indeks() z Podaj.pozycję(), Adr.pośr() z adres() Dla upiększenia możesz listę do wyboru twojego wiersza "zamknąć" w okienku z listą rozwijalną Np. w arkuszu który drukujesz będzie lista rozwijalna ty z niej wybierzesz dane (dany wiersz) a wszystko się "samo" uzupełni w innych arkuszach i w arkuszu wydruku. Wciśniesz...
Bez VBA się raczej nie obędzie. Są co najmniej dwa wyjścia (w pętli): 1. Filtrowanie i wydruk po każdej zmianie parametrów 2. Arkusz tymczasowy (czyszczenie, kopiowanie warunkowe, wydruk) Które wydajniejsze? Stawiam na Nr.1
Zdaje się, że najprościej będzie przepisać listbox do dodatkowego arkusza i drukować wynik.
Są przynajmniej 2 rozwiązania: 1. drukowanie z Excela arkusza z formatką etykiet 2. powielenie wierszy w Excelu (jak w załączniku) i użycie korespondencji seryjnej w Word.
Printout działa w obrębie arkusza. Nie można drukować "na raz" zakresów z kilku arkuszy. Zwykle w takiej sytuacji składa się wszystko "do kupy" w dodatkowym arkuszu, często ukrytym i drukuje się jego zawartość...
Rozwiązanie dla Excela. (W czasie prób wyłącz drukarkę) Makro drukuje zadaną ilość stron, zmienia Nr i umieszcza napis "Oryginał" lub "Kopia". Ustawienia w arkuszu "Opcje".
Można to oczywiście zrealizować przy pomocy makra, podstawiając w pętli kolejne kody z listy do kuponu. (Wydruk na końcu każdego przebiegu). Można też zrobić tyle kopii ze wzorem kuponu ile potrzeba dla kodów na liście, powiązać je i kolejno drukować strony/arkusze.
Generalnie Excel tak już ma, że zakres złożony traktuje jak osobne zakresy i drukuje je na osobnych stronach. "Rozumie" natomiast ukrywanie wierszy. Wierszy ukrytych nie drukuje, pomimo że są zawarte w obszarze wydruku. Wiersze można ukrywać ręcznie, za pomocą filtra lub za pomocą grupowania. Nie pokazałeś żadnego konkretnego przykładu, więc trudno...
no właśnie u mnie mimo zaznaczenia tych wszystkich ustawień podgląd wydruku jest normalny, czyli jeden arkusz na stronę. No i nie drukuje tak jak w ustawieniach, tak jakby excel nie reagował na zmiany w ustawieniach drukowania :cry:
Z tego wynika, że jeden arkusz drukowany tylko na jedną stronę, ponieważ tylko jedna komórka w arkuszu jest M6. Innymi słowy przycisk drukuje cały skoroszyt?
[syntax=vbscript]Sub DrukujSzablony() Set e = Sheets("Export") ow = e.Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Row For x = 2 To ow For a = 1 To 5 e.Range("A" & x & ":AC" & x).Copy Sheets(a).Range("A100") Sheets(a).Range("A1:T44").PrintOut Copies:=e.Range("AD" & x) Next Next End Sub [/syntax] Ustaw arkusze szablonów na początku, od 1 do 5.
Dzięki adamas_nt za starania. Czy ktoś może pomóc?
Powiedzmy wyraźnie: arkusz ten od Googla nie nazywa się Excell, ani Google nie hostuje Excella 365. To też jest arkusz kalkulacyjny, ale nie excell. Pobierasz (tylko) plik z dysku Googla i operujesz nim swoim Excellem, czy mówisz o arkuszu kalkulacyjnym od Googla ?
"Jeśli źle myślę nakierujcie mnie na dobrą drogę." Do baz danych, a więc to, co Ty masz służy Akces, a nie Excel. Nie tędy droga, żeby wstawiać 100 arkuszy i kombinować z formułami długości takiej, że nie mieszczą się na ekranie panoramicznym przy 1920x1080.;) Jeżeli zdecydujesz się na Akcesa, to służę pomocą...
Jeśli to już cały program, to zamiast fragmentu: 'Zabrakło mi wiedzy i pomysłu na dalszą część
To pisma do urzędów liczone w tysiącach i do każdego trzeba dołączyć załączniki =)
W zasadzie mozna to zrobić na trzy sposoby, mowa jest o drukowaniu arkusza bez "niechcianych" wierszy. 1. uzyć narzędzia Aparat fotograficzny 2. zastosować Grupy i konspekty 3. ukrywać wiersze niechciane Pozdrówka
Witaj. W dowolnym arkuszu kalkulacyjnym (Excel, OpenOffice Calc, ...) da się to zrobić.
Trzeba wcześniej zaznaczyć arkusze, które chce się drukować. [url=https://stackoverflow.com/questions... jest opis
Jak usunąć podział strony po drukowaniu? Podzial reczny sie usuwa tak jak to opisali w podpowiedziach, http://office.microsoft.com/pl-pl/excel-... ale podzial automatyczny zostaje. Jak zlikwidowac te krechy??
Witam Bardzo proszę o pomoc jestem kompletnie zielony w temacie, a potrzebuję stworzyć przycisk w OpenOffice który po kliknięciu będzie drukował wcześniej zdefiniowane Arkusze. Proszę o podanie gotowej formuły Makra, ponieważ jak już wspomniałem nie znam się na tym, a nigdzie tego nie mogę znaleźć w internecie (próbowałem makra pisane dla Excel, ale...
Sądząc po nazwie ("Polewyboru") to nie ActiveX tylko formularzowe. Wykorzystaj wartość komórki wpisanej jako "łącze komórki"... P.S. Na końcu procedury włącz odświeżanie ekranu.
Przy okacji trochę mi sie koncepcja zmieniła - gdybym musiał wykluczyć więcej niż jeden arkusz - to dałoby się? Można wykluczać arkusze, można też uwzględnić tylko te z listy... Wykluczanie generalnie można zrobić tak: - wykluczasz Arkusz1, Arkusz2 i Arkusz3, drukujesz pozostałe[syntax=vbscript]If ws.Name <> Arkusz1.Name And ws.Name <>...
No wlasnie nie do konca tak, poniewaz, niektore komorki musze sie w kolorze! Chodzi o to zeby tylko niektore komorki, ktore jakos zaznacze byly nie drukowane w kolorze
Witam mam kilka arkuszy z danymi i jeden arkusz główny w którym wprowadzam dane. Znajduje się na nim ikonka z macro drukowania, do tej pory drukowałem wszystkie arkusze jednocześnie, niestety teraz muszę to podzielić. Chciałbym wstawić macro, które będzie drukowało mi tylko wybrane arkusze, wybór może odbywać się poprzez wstawienie X w wybranej komórce...
myślę że na szybko nie znajdę dobrego podręcznika żeby pomógł mi stworzyć rozwiązanie Nawet na szybko da się znaleźć, jak kopiować zawartość komórek między arkuszami i jak wydrukować zaznaczony obszar.
Dalej niewiele wiadomo. Zmienna "idx" jest pewnie globalną i kluczową w jakiejś innej procedurze. 1. Multiselect przy zdarzeniu Change to prośba o problemy. 2. Zamiast zmiennej "idx" użyj tablicy, którą wypełnisz przy zdarzeniu innym niż Change. Przy drukowaniu sprawdzisz tylko stan zaznaczenia (PRAWDA/FAŁSZ). Lub wpisuj do tablicy tylko te, gdzie selected=true...
Tak dodałem linię bo wcześniej miałem tam tekst. Mogę wpisać go jednak w nagłówku ale znowu będzie mi się drukował na każdej stronie.
mam x arkuszy, dla których chcę zastosować ten sam format wydruku Skąd więc wiadomo, że Activesheet to akurat drukowany arkusz? Przedstaw resztę makra drukowania/podglądu.
Hmm, coś słabo przekonujesz :) Można dodać pole wyboru "drukuj automatycznie" i zaznaczyć (ryzykując), albo nie... :)
Nie, nie jest to możliwe. Można na dwa inne sposoby: 1. Zapisać plik w formacie html i w ustawieniach drukowania przeglądarki ustawić "drukuj tło", a wszystkie stopki i nagłówki ustawić na "brak" 2. Wygenerować stronę (dokument html) z obrazkiem jako tło w dowolnym edytorze, wydrukować (opcje jak wyżej) i na tak przygotowaną kartkę drukować arkusz z...
Wiele przycisków w arkuszu to kiepski pomysł, żeby je obsłużyć musisz mieć tyle samo procedur. U mnie sprawdza się inny sposób: mała formatka z przyciskiem (taki asystent, można go potem rozbudowywać). Zaznaczasz komórkę w arkuszu a potem klikasz przycisk. Wiersz i kolumnę masz z obiektu ActiveCell. Formatkę masz zawsze na ekranie, więc jej nie musisz...
W jaki sposób zaznaczasz lub chcesz zaznaczać te kolumny do wydruku? Sposób z nieciągłym zakresem wydruku ma tę wadę, że każdy jego obszar jest drukowany na osobnej stronie. Jeśli to nie jest problemem, można ten sposób stosować. Jeśli potrzebne jest uzyskanie ciągłego wydruku, nie ma prostego sposobu. Można się wspomóc kodem VBA. Można albo zapamiętać...
Witam Mam plik " Wzor" i z niego muszę dokonać drukowania określonych arkuszy. Makro ma zadanie wydrukować najpierw arkusz o nazwie "AAA"; potem arkusz "BBB". Drukowanie jest wysyłane na domyślną drukarkę i drukowanie dwustronne. :idea: Jak ja to bym widziała :D : W arkuszu "MENU" w komórce "F5" makro wstawia liczbę "1". Wtedy zadziałają funkcje Excel...
Witam! Mam utworzony w Excelu arkusz, który codziennie, wielokrotnie drukuję. Problem polega na tym że każdy arkusz ma swój numer. Ręczna zmiana jest bardzo czasochłonna. Istnieje możliwość samoczynnej zmiany tego numeru przy drukowaniu? Pozdrawiam #
troszkę zmieniłem tabele źródłową - baza aby było bardziej przejrzyste. Widać kolego że zupełnie brak Ci wyczucia w tworzeniu kodu VBA, oraz stosowanej procedury mieszania - w jaki to sposób wydłużenie bazy danych może wpływać na przejrzystość - przez wykasowanie danych ilościowych i jednostek miar ;-) To skąd będziesz miał teraz dane ilościowe do...
Po wpisaniu dostaję ścieżkę do pliku Gdzie to wpisujesz? W komórkę w arkuszu. Obok mam formułę wyszukaj pionowo, po wpisaniu numeru dostaje ścieżkę do pliku.
Witam! Piszę posty pod sobą, gdyż po czasie nie mogę edytować poprzedniego. PS-1216U Nie jest jednak w pełni kompatybilny . W żadnym z użytkowanych przeze mnie programów nie przejmuje ustawień orientacji strony z programów, lecz drukuje w takiej, jaka jest ustawiona we właściwościach drukarki. Można ją zmienić we właściwościach drukarki bez dopisku...
W mojej ocenie w Twoim pliku widać, że w ogóle nie panujesz nad tym co drukujesz :cry: Ustaw sobie właściwie obszar drukowania, spójrz na widok podział stron, ustaw właściwe skale. W większości arkuszy masz ustawione: szerokość jedna strona i wysokość jedna strona i normalnie te dwa obrazki się nie mieszczą "w drukarce" :D Proponuje albo zmodyfikować...
Witam szanownych kolegów. Mam pewne pytanie co do excela a mianowicie zapisu (zapisz jako) kopia do archiwum , przez polecenie drukuj. Oczywiście wyciągając pewne informacje z arkuszu np. " nr.zlec.1234 & kolor czarny & data . Z góry dziękuje za wyrozumiałość .
Proszę o pomoc związana z ListBoxem i pobieraniem wybranej pozycji z listy do ustalonej komórki oraz wyświetlaniem tej pozycji również jako 4 kolumny, jak to jest w pierwszym. Mam stworzoną tabelę z 4 kolumnami, która jest wczytana do pierwszego ListBoxa. ListBox ustawiłem tak, aby wyświetlał 4 wczytane kolumny i wszystko gra. Problem pierwszy pojawia...
Cześć, potrzebuje pomocy jak w excelu ustawić, aby dane, które są zaznaczone w przykładowym wierszu na zółto zostały skopiowane poniżej tabeli tyle razy ile jest w komórce E10 (Qty - quantity) czyli najlepiej n-1 razy. Drukarki dymo drukują etykiety z arkusza excel, ale każda naklejka to jeden wiersz. Jeżeli w danym wierszu pole ilośc (qty) jest większa...
Tu masz programy magazynowe. http://dobreprogramy.pl/index.php?dz=1&t... Spokojnie coś wybierzesz. Możesz także to zrobić w Excelu lub jeszcze lepiej w OpenOffice, ponieważ jest darmowy. Zrobienie takiego arkusza w Excelu czy OpenOffice to przysłowiowa "bułka z masłem". Dla przykładu robisz pionowe kolumny, które odpowidają poszczególnym materiałom....
Spieszę z dodatkowymi wyjasnieniami: Załóżmy, że akusz 1 ma 5 stron; arkusz2 - 10 stron. W trakcie próby wydruku całego skoroszytu w podglądzie obok nazwy karty pokazuje się: strona/ilość stron: 1/15, zamiast 1/5, 2/5 itd. a dla drugiego arkuszai 1/10, 2/10 itd. Oczywiście rozwiązaniem byłoby drukowanie każdego arkusza z osobna, wtedy Excel dobrze numeruje...
Wykorzystałem pierwszą-wolną kolumnę do zapisywania Nr PZ. Nr PZ generowany jest automatycznie (pobierany z druku +1) -aktualnie musi być numeryczny (można tu kombinować) -zacząć możesz od dowolnego, wpisując go do PZ umniejszonego o 1. Dla drukowania duplikatu dołożyłem arkusz. Chyba nic nie pomyliłem ;)
Tu również j/w. W module Np http://obrazki.elektroda.pl/5119307900_1... a w kodzie przycisku Call Druknij
..próbowałem robić to w taki sposób że potworzyłem komórki z odwołaniami do komórek źródłowych a następnie próbowałem usuwać niepotrzebne wiersze ale to nie działa arkuszy wynikowych nie muszę nawet zapisywać wystarczy że je wydrukuje Co nie działa? Załącz arkusz z dokładnym wyjaśnieniem jak to ma działać, co drukować? pytanie jest zbyt ogólnikowe...
No to wystarczy pięć pól kombi dla kierowców... http://obrazki.elektroda.net/63_12351391... W komórce pod polem kombi indeks z zakresu, we właściwościach pola odznacz 'drukowanie' i będzie ładnie w arkuszu i na wydruku.
Dzięki, rozdzielenie działa i sortuje. Jeśli chodzi o puste wiersze to właśnie ich chciałem się pozbyć, ale po usunięciu pustych wierszy wychodziły błędy w następnym powiązanym arkuszu. Przez sortowanie puste przeniesie mi na koniec a arkusz do drukowania mam ustawiony, żeby nie drukował pustych wierszy.
Funkcji nie ma ale proste makro może to załatwić. Powiedzmy, że w A1 wpiszesz datę (zgodnie z formatem daty excela) 2010-05-05 Pod przycisk (z formularzy) podepnij poniższy kod i już. Drukuj tylko za pomocą tego przycisku, inaczej data się nie zmieni. Ewentualnie w kodzie dostosuj do swoich potrzeb nazwę komórki z datą (A1) i nazwę arkusza (Arkusz1)....
Jak już pisałem: nie widziałem Twojego arkusza. Na podstawie wartości zmiennych makra z pierwszego postu wychodzi jak w załączniku.
Jak napisałem wcześniej, makro może wiele. :D Ale wracając do tematu. Czy te niedrukowalne arkusze są w jakiś sposób zabezpieczone? Czy problem powstaje przy wydruku całego arkusza? Czy daje się wydrukować zaznaczenie?
Zasugeruję znowu rozwiązanie Access'owe. Raport okresowy, generowany na podstawie danych z formularza. Wybór daty od-do lub ostatni tydzień lub od początku miesiąca, tygodnia, itp. Dałbym możliwość wyboru asortymentu. Domyślnie cały, ale gdybyś chciał sprawdzić ile wynosi sprzedaż tylko Np towaru o kodzie P11, powinna być taka możliwość. Nie widzę potrzeby...
Odpowiadam na podstawie Excel 2000: Plik -> Ustawienia strony -> zakładka Arkusz -> Tytuł wydruku -> no i wybierasz czy chcesz żeby powtarzał na kazdej stronie na samej górze jakiś wiersz (standardowo korzystam z tego do drukowania nagłówka tabeli z etykietami kolumn) lub z lewej jakiejś kolumny... W poszczególnych pozycjach zaznaczasz poprostu odpowiednie...
Tak tylko zamarzyło mi się coś takiego że mam już zrobiony przycisk do drukowania arkusza na drukarce i teraz obok niego chciałbym zrobić przycisk do wysyłania tego samego arkusza za pomocą e-maila
Lista będzie drukowana w takiej postaci jak jest jest to system 3 zmianowy i każdy miesiąc bedzie inaczej
jakbym wiedział jak, to bym zastosował xD w excelu baaardzo dawno nie pracowałem jeśli można to proszę o skróconą instrukcję :) edit: Już wiem jak działa autofilrt. ale czy jest coś co by robiło no automatycznie np. w drugim arkuszu? edit2: dzięki wielkie, już sobie poradziłem :)
Może podeślij ten przykładowy plik (arkusz) to się zobaczy co jest w nim "zaszyte". Często wystarcza jedna choćby spacja wpisana gdzieś w komórce poza zakresem właściwego obszaru drukowania by Excel głupiał.
W tej sytuacji musisz powiązać zmienną iteracyjną pętli (w poniższym przykładzie "i")z indeksami lub nazwami arkuszy. Jeśli indeksy drukowanych arkuszy zwiększają się o jeden, użyj właśnie indeksów. Jeśli nie, powinieneś odwołać się do nazw arkuszy (chyba, że drukujesz wszystkie arkusze ze skoroszytu - wówczas można jeszcze inaczej). Przykładowy kod...
Dobrze, że dałeś sobie radę. To się ceni ale to samo co na pięciu przyciskach możesz mieć na jednym po zastosowaniu mojego kodu. Nie chcę Ci udowadniać wyższości Świąt Bożego Narodzenia nad Wielkanocą. Mam jednak drobne podejrzenie, że mój kod przekleiłeś w całości bez sprawdzenia. A tam był drobny błąd na który nie zwróciłeś uwagi. A1 . Zmień sobie...
https://support.office.com/pl-pl/article... http://office.info.pl/jak-zmienic-widok-...
reszta już prosta :) dziękuje pięknie - kombinowałem kombinowałem ale na taki prosty pomysł nie wpadłem :P to może pomożesz jeszcze w jednym - mam makro drukujące zaznaczony w arkuszu obszar ale poszukuje możliwości zapisania w makro na której drukarce ma zostać wykonany wydruk - mam dwie i chciałbym drukować tylko na jednym z nich.
Witam, Uprzejma prośba o pomoc / podpowiedź. Jak w arkuszu Excela wstawić na środku strony przeznaczonej do wydruku napis "Strona 1", na kolejnej "Strona 2" itd. Widziałem to już w jakimś arkuszu ale nie wiem jako to zrobić. Numery stron były nie w stopce ani nagłówku ale na środku drukowanej strony, w szarym kolorze - coś jak znak wodny. Pozdrawiam,...
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem myśl użytkownika "krzys.kas" Znawcy vba pewnie mnie wyśmieją za kod poniżej: Dodano po 1 Coś ala Nie mam drukarki. Jutro sprawdzę twój kod. Jestem przekonany że będzie działał. :D Dodano po 7 Zapomniałem podać że wartość TAK będzie zmienna. Nie jest wartością stała-przypisaną do arkusza. W jednym przypadku będzie 6 arkuszy...
Samo drukowanie to też może być zamieszanie, trzeba by sprawdzić z każdym modelem drukarki który jest w biurze, a nawet jeśli działa to się może okazać że komuś brakuje opcji która tam była wcześniej a teraz nie ma, albo wydruk wygląda trochę inaczej, albo jakichś czcionek brakuje co zawsze były w Windowsie, albo jakiś niby prosty Excel nie działa poprawnie...
Szanowni koledzy zwracam się do was o pomoc jaki wybrać program do obróbki danych celem stworzenia bazy. Program ma być darmowy. Z bazy będzie korzystalo 20 osób i ich celem jest wydruk danych z tej nowo powstałej bazy. Zarys danych Mam w Excelu 40 arkuszy. W każdym z tych arkuszy wierszy jest od 10 tys do 1 mln. Kolumn jest w każdym z tych arkuszy...
Witam udało mi się zrobić Macro ale drukuje tylko z drukarki domyślnej [syntax=vbscript]Dim objWord As Object Dim objDoc As Object Set objWord = CreateObject("Word.Application") objWord.Visible = True For Each Item In Array("D:\Test.doc", "D:\Test 2.doc", "D:\PZO.doc.") Set objDoc = objWord.Documents.Open(Item) objDoc.PrintOut objDoc.Close Next objWord.Quit...
Jeszcze pytanie do marek003 czy można zrobić tak żeby drukowało każdego kartę zestawienie z podziałem na miesiące i nominał\harmonogram chodzi o to żeby były wypisane osoby jak w pliku od marka003, a obok zaznaczać odznaczać karty do druku poszczególne dla osób np. pana z poz. 1 np lipiec sierpień karta poz. 2 sam harmonogram\ nominał wszystko w jednym...
Arkusz jest drukowany. Ukrywanie jest po to, żeby nie bawić się w chowanie tego ręcznie. Na końcu tego obszaru są formuły, które zliczają wprowadzone dane. Potem jest jeszcze dużo tekstu i trochę liczb. To wszystko musi być na wydruku.
Po robocie :) Zrobiłem może nie najprostszym, ale z moimi umiejętnościami na pewno najszybszym sposobem - w formularzu ustawiłem odnośniki do drugiego arkusza do którego wklejałem dane każdej osoby. Ujednoliciłem formatowanie we wszystkich plikach z danymi. Drukowanie prawie 3000 imiennych formularzy zajęło mi kilka godzin - rozbite na dwa dni.
Mam plik .xsl z licznymi arkuszami. Potrzebuję by do jednego pliku .pdf drukowały się wybrane arkusze W pliku mam arkusz ze spisem treści (nazw arkuszy w pliku - kolumna B) przy których (kolumna C) zaznaczono niezbędne do druku arkusze (naprzeciwko których zaznaczono "PRAWDA"). Czy poradzicie jak stworzyć makro do druku? Dziękuję ogromnie!
Nie zaznaczam zbiorczo wszystkich arkuszy i tak drukuje. Sytuacja ma miejsce jeśli wybiorę ręcznie jakieś określone arkusze i dam drukuj aktywne arkusze to drukuje dwustronnie. W moim makro nie ma aktywnych arkuszy więc może to jest przyczyną wydruku pojedynczego. Jutro wypróbuję twoje makro i się odezwę. Dodano po 15 Niestety makro "zbiorczo" nie działa....
Chyba źle sformułowałem moją prośbę o pomoc. A więc jeszcze raz. Teraz wstawiłem sumowanie kolumny z listy formularza. Po wstawieniu liczby np.:1 w polu „Nr zmiany” suma jest wyświetlana na formularzu w kontrolce „ Label 5”. Ale zrobiłem to poprzez arkusz „druk”, bo tylko tak potrafię. Chodzi mi o to jak zrobić, żeby...
Więcej mogłabym doradzić widząc przykład takiego wzoru Twoich plików. Dokładnie, to podstawa zobaczyć z czym mamy do czynienia. Od lat robię większość rzeczy TYLKO w Excelu bo łączenie Excela z Wordem to niezbyt dobry pomysł. W Excelu można ustawić właściwie wszystko (nagłówki, stopki z logo czy obrazkiem, różne czcionki w różnych polach itp.) i korzystając...
chodzi mi bardziej o możliwość automatycznego generowania dokumentu...na jakiś punkt zaczepienia. Wiele razy wykorzystywałem Excela do generowania dokumentów. Dawno, dawno temu jeszcze za czasów Excela 4.0 :D stworzyłem sobie na bazie makr aplikację do fakturowania. Metoda była prosta: przygotowany szablon faktura.xls z pożądanym układem graficznym,...
Ale nie wyczerpuje ona mojego problemu... Ale załóżmy, że arkusz ma być zgodny także 97-2003 I tu powstają schody. W zależności jaką wirtualną drukarkę PDF zainstalujesz obsługa może być różna. Dodatkowo obsługa zależeć będzie od tego w jaki sposób chcesz drukować. Mam zainstalowany PDFCreator i takowy posiada możliwość obsługi z wiersza poleceń co...
poniżej plik prawie gotowy tylko hmm nie wie jak sie zabrać za petle Zanim pętla, małe porządki: 1. W tym układzie arkusza ' max_row ' zawsze będzie ' 9 ', a nigdy ' 1 ', gdyż ' Row ' (nr wiersza) zawsze poda, że ' L.p. ' leży w 9-tym wierszu 2. Zanim zastosuje się ' MkDir sciezka ', trzeba wpierw sprawdzić, czy katalog określony przez ' sciezka '...
Zrobiłem ukrywanie wierszy na arkuszu, w którym wprowadzam dane. If Target.Address = "$D$41" Then If Target.Value = 1 Then Rows("42:62").EntireRow.Hidden = False End If If Target.Address = "$D$41" Then If Target.Value = 1 Then Rows("63:355").EntireRow.Hidden = True ... i tak łącznie pojawia mi się piętnaście formatek do wpisywania danych. Po kliknięciu...
Potrzebuję zrobić w Excelu skoroszyt w którym mógłbym: 1. W jednym arkuszu mieć wpisane dane pracowników - arkusz dane zawierający Imiona, nazwiska, stawki 2. W drugim arkuszu chciałbym mieć zestawienie godzin pracy i gotowości (w formie listy miesięcznej) - automatycznie uwzględniające dni robocze i wolne (weekendy) po wpisaniu godzin przyjazdów (awaria)...
Witam, posiadam skoroszyt z 12 arkuszami, stworzyłem UserForm z przyciskami, które drukują te skoroszyty na przykład: przycisk 1 - drukuj skoroszyt 1 userForm włącza się wraz ze startem arkusza, i w tle pojawia się plik z 12 arkuszami, - chciałbym aby wraz ze startem arkusza włączało sie tylko userForm - natomiast aby skoroszyt uruchamiał się zminimalizowany....
Witam, taka ciekawostka z Excela i życia HelpDesku: Mam dwie zakladki w excelu (arkusz1 i arkusz2). Obie drukują się na kilku stronach, tj. arkusz1 ma 4 strony w wydruku a arkusz2 ma ich 6. Używam funkcji do numerowania storn i ich zliczania &[Strona] "z" &[Strony] przy drukowaniu tylko arkusza 1 dostaje odpowiednio 1 z 4, 2 z 4, itd. ale zaznaczając...
Witam mam pewien pomysł...ale oczywiście wiąże si eto z kolejnym problemem... jeśli wstawię jakiś kształt z półprzezroczystym tłem to będzie ładnie wszystko maskował i wszystkie komórki będą niedostępne bo klikając na tło klikniemy na format a że format też będzie zablokowany to nie będzie można go edytować:) no i oczywiście butony działają (bo nałożony...
Ja zaproponuje takie wskazówki: Proponuję dodać jeszcze jeden arkusz (później ukryty) np o nazwie słownik. W arkuszu tym stworzył bym za np pomocą funkcji jeżeli(), licz.jeżeli(), max() i wyszukaj.pionowo() "aktywny" słownik firm na podstawie danych z arkusza "lista...". Tak zrobioną listę/słownik powiązałbym z pierwszym okienkiem wyboru w arkuszu głównym....
Rozumiem, że chcesz to zrobić całkowicie bezkosztowo, jeżeli te kilka stówek to za dużo. Ok, to jeszcze pytanie gdzie jest ten formularz do drukowania: Excel (najłatwiej), aplikacja webowa (trochę trudniej) czy instalowana (da się, ale trzeba powalczyć)? Jeżeli nie jest w Excelu, to czy da się go włożyć do Excela i zadziała? Ja bym spróbował zautomatyzować...
drukowanie excel excel drukowanie scalanie arkuszy excel
scalanie komórek zamiana przepływomierz oznaczenie symbol radio
uziemienie basenu łącznik krzywkowy podłączyć
Czujnik temperatury spalin W212 2.2 CDI uszkodzony Mercedes W212 2.2 CDI - Czujnik Temperatury Spalin