Sprawdź w Ustawieniach strony , czy zaptaszkowane "Drukuj wszystko na jednej stronie"
Witam, w pliku exscla mam kilka arkuszy (każdej arkusz ma ten sam schemat danych), jak przefiltrować wszystkie arkusze i wydrukować wszystkie wiersze w których w kolumnie np E jest odpowiednia data.
Dobra myśl, nie pomyślałem wcześniej o tym, a co jak zakres Sheets("Menu").Range("A6:A15") jest pusty? Jak zablokować drukowanie w takim wypadku? Chociaż z drugiej strony raczej nie będę miał takich sytuacji że zakres będzie pusty Dodano po 5 W dotychczasowym kodzie w takiej sytuacji drukuje się arkusz "Menu"
Witam Mam plik " Wzor" i z niego muszę dokonać drukowania określonych arkuszy. Makro ma zadanie wydrukować najpierw arkusz o nazwie "AAA"; potem arkusz "BBB". Drukowanie jest wysyłane na domyślną drukarkę i drukowanie dwustronne. :idea: Jak ja to bym widziała :D : W arkuszu "MENU" w komórce "F5" makro wstawia liczbę "1". Wtedy zadziałają funkcje Excel...
Dzięki, za zainteresowanie. Mas rację, lepsze będzie zwykle pole, ale mi głownie chodzi i te drukowanie w pętli. Jak je dobrze napisać.
Sub drukowanie_pakowania() Dim wsh As Worksheet For Each wsh In ActiveWorkbook.Worksheets If wsh.Cells(1, 10) > 0 Then If wsh.Cells(1, 10) < 10000 Then If wsh.Name = "PRODUKCJA" Then GoTo dalej wsh.PrintView dalej: End If End If Next wsh End Sub
W jaki sposób ustawienia strony mogą tak zniekształcić wydruk? W większości arkuszy masz ustawione: szerokość jedna strona i wysokość jedna strona i normalnie te dwa obrazki się nie mieszczą "w drukarce" :D Makro w pliku autora wymusza drukowanie całego obszaru wydruku (z dwiema dużymi grafikami :cry: ) na jednej stronie - Excel próbuje to zrealizować...
W czasie drukowania Otwórz arkusz, a następnie ukryć Sheets(.List(.Value)).Visible = True
Obszary są prostokątne, mają formę tabeli i są identyczne. Różnią się tylko tym, że w jednej komórce każdego z nich jest inny tekst. Zresztą załączam plik. Każdy może zobaczyć :) Joda08: ten sposób już znalazłem po tym, jak napisałem post. Ale czy jest taka możliwość, żeby zaznaczyć w ten sposób kilka różnych etykiet i wypełnić tym samym tekstem jedną...
[syntax=vbscript] Sub Przycisk1_Kliknięcie() If Arkusz1.CheckBox1.Value = True Then Sheets("oswiadczenie1").PrintOut Copies:=1 End If End Sub [/syntax]
Bardzo dobrze podejrzewasz - sprawdź ile stron masz otwartych w arkuszu. Śmiem twierdzić że masz dwie strony, druga pusta.
Sądząc po nazwie ("Polewyboru") to nie ActiveX tylko formularzowe. Wykorzystaj wartość komórki wpisanej jako "łącze komórki"... P.S. Na końcu procedury włącz odświeżanie ekranu.
Witaj, Nie korzystam z O2007 - jest dodatek dla Office 2007 pozwalający zapisywać jako PDF, ale go nie testowałem: http://www.microsoft.com/pl-pl/download/... lub bardziej uniwersalny, instalujący się jako wirtualna drukarka (umożliwia drukowanie z każdego programu do formatu PDF) - jest takich programów sporo, ja korzystam z dopdf...
Witam, serdecznie poszukuje pomocy odnośnie wykonanie Makra, które by czytało dane z tabeli, wstawiało dokładnie jedna dana w dokładnie jedno miejsce oraz drukowało tak przygotowany arkusz oraz numerowało strony od 1 . Chodzi o to by Makro wzięło z tabeli z pierwszego wiersza 3 dane, z każdej kolumny inna wstawiło do następnego arkusza oraz wydrukowało...
Jeśli nie miałeś do czynienia z formularzami, to najprościej zamknąć InputBox w pętli w Thisworkbook, przy zdarzeniu Open. Coś jak[syntax=vb]With Sheets("NazwaArkusza") For i = to 10 .Cells(i, 2)= Inputbox ("Wpisz wartość dla komórki B" & i) Next .activate End With[/syntax]Dograj sobie rejestratorem polecenie drukowania, lub po aktywowaniu arkusza naciśnij...
Możliwe, że Autor ma w Arkusz2 formularz, który ma być wypełniany z wybranego wiersza Arkusza1 i następnie drukowany. No ale to tylko Autor wie, a jakoś się nie zgłasza.
Możesz wykorzystać: Wyszukaj.pionowo(), Indeks() z Podaj.pozycję(), Adr.pośr() z adres() Dla upiększenia możesz listę do wyboru twojego wiersza "zamknąć" w okienku z listą rozwijalną Np. w arkuszu który drukujesz będzie lista rozwijalna ty z niej wybierzesz dane (dany wiersz) a wszystko się "samo" uzupełni w innych arkuszach i w arkuszu wydruku. Wciśniesz...
Te arkusze mają za każdym razem te same nazwy w jakiś powtarzalny sposób czy losowe? https://pl.extendoffice.com/documents/ex...
Bez VBA się raczej nie obędzie. Są co najmniej dwa wyjścia (w pętli): 1. Filtrowanie i wydruk po każdej zmianie parametrów 2. Arkusz tymczasowy (czyszczenie, kopiowanie warunkowe, wydruk) Które wydajniejsze? Stawiam na Nr.1
Są przynajmniej 2 rozwiązania: 1. drukowanie z Excela arkusza z formatką etykiet 2. powielenie wierszy w Excelu (jak w załączniku) i użycie korespondencji seryjnej w Word.
Rozwiązanie dla Excela. (W czasie prób wyłącz drukarkę) Makro drukuje zadaną ilość stron, zmienia Nr i umieszcza napis "Oryginał" lub "Kopia". Ustawienia w arkuszu "Opcje".
Witam Szukam pomocy w stworzeniu makra , które potrafi drukować formularz z drugiego arkusza uzupełniaąc w nim dane z pierwszego. Myślałem o przyciskach w pierwszym arkuszu, które drukują wypełnione formularze w 2 egzpl.
Przy okacji trochę mi sie koncepcja zmieniła - gdybym musiał wykluczyć więcej niż jeden arkusz - to dałoby się? Można wykluczać arkusze, można też uwzględnić tylko te z listy... Wykluczanie generalnie można zrobić tak: - wykluczasz Arkusz1, Arkusz2 i Arkusz3, drukujesz pozostałe[syntax=vbscript]If ws.Name <> Arkusz1.Name And ws.Name <>...
Próbowałem ale nie wiem dlaczego excel ciągle chce drukować na domyślnej drukarce cały arkusz. Dodam że drukarka jest w sieci.
"Jeśli źle myślę nakierujcie mnie na dobrą drogę." Do baz danych, a więc to, co Ty masz służy Akces, a nie Excel. Nie tędy droga, żeby wstawiać 100 arkuszy i kombinować z formułami długości takiej, że nie mieszczą się na ekranie panoramicznym przy 1920x1080.;) Jeżeli zdecydujesz się na Akcesa, to służę pomocą...
[syntax=vbscript]Sub DrukujSzablony() Set e = Sheets("Export") ow = e.Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Row For x = 2 To ow For a = 1 To 5 e.Range("A" & x & ":AC" & x).Copy Sheets(a).Range("A100") Sheets(a).Range("A1:T44").PrintOut Copies:=e.Range("AD" & x) Next Next End Sub [/syntax] Ustaw arkusze szablonów na początku, od 1 do 5.
W zasadzie mozna to zrobić na trzy sposoby, mowa jest o drukowaniu arkusza bez "niechcianych" wierszy. 1. uzyć narzędzia Aparat fotograficzny 2. zastosować Grupy i konspekty 3. ukrywać wiersze niechciane Pozdrówka
Jeśli to już cały program, to zamiast fragmentu: 'Zabrakło mi wiedzy i pomysłu na dalszą część
Generalnie Excel tak już ma, że zakres złożony traktuje jak osobne zakresy i drukuje je na osobnych stronach. "Rozumie" natomiast ukrywanie wierszy. Wierszy ukrytych nie drukuje, pomimo że są zawarte w obszarze wydruku. Wiersze można ukrywać ręcznie, za pomocą filtra lub za pomocą grupowania. Nie pokazałeś żadnego konkretnego przykładu, więc trudno...
Wiele przycisków w arkuszu to kiepski pomysł, żeby je obsłużyć musisz mieć tyle samo procedur. U mnie sprawdza się inny sposób: mała formatka z przyciskiem (taki asystent, można go potem rozbudowywać). Zaznaczasz komórkę w arkuszu a potem klikasz przycisk. Wiersz i kolumnę masz z obiektu ActiveCell. Formatkę masz zawsze na ekranie, więc jej nie musisz...
Zdaje się, że najprościej będzie przepisać listbox do dodatkowego arkusza i drukować wynik.
Powiedzmy wyraźnie: arkusz ten od Googla nie nazywa się Excell, ani Google nie hostuje Excella 365. To też jest arkusz kalkulacyjny, ale nie excell. Pobierasz (tylko) plik z dysku Googla i operujesz nim swoim Excellem, czy mówisz o arkuszu kalkulacyjnym od Googla ?
Z tego wynika, że jeden arkusz drukowany tylko na jedną stronę, ponieważ tylko jedna komórka w arkuszu jest M6. Innymi słowy przycisk drukuje cały skoroszyt?
W jaki sposób zaznaczasz lub chcesz zaznaczać te kolumny do wydruku? Sposób z nieciągłym zakresem wydruku ma tę wadę, że każdy jego obszar jest drukowany na osobnej stronie. Jeśli to nie jest problemem, można ten sposób stosować. Jeśli potrzebne jest uzyskanie ciągłego wydruku, nie ma prostego sposobu. Można się wspomóc kodem VBA. Można albo zapamiętać...
Printout działa w obrębie arkusza. Nie można drukować "na raz" zakresów z kilku arkuszy. Zwykle w takiej sytuacji składa się wszystko "do kupy" w dodatkowym arkuszu, często ukrytym i drukuje się jego zawartość...
no właśnie u mnie mimo zaznaczenia tych wszystkich ustawień podgląd wydruku jest normalny, czyli jeden arkusz na stronę. No i nie drukuje tak jak w ustawieniach, tak jakby excel nie reagował na zmiany w ustawieniach drukowania :cry:
Witam Chcę wydrukować dwustronnie (duplex) dwa zakresy z pliku excela np."A1:J49" oraz "A50:U123" z "Arkusz1". Pierwszy zakres ma być wydrukowany pionowo, drugi poziomo na kartce formatu A4.Jak to zrobić?
Można to oczywiście zrealizować przy pomocy makra, podstawiając w pętli kolejne kody z listy do kuponu. (Wydruk na końcu każdego przebiegu). Można też zrobić tyle kopii ze wzorem kuponu ile potrzeba dla kodów na liście, powiązać je i kolejno drukować strony/arkusze.
Funkcji nie ma ale proste makro może to załatwić. Powiedzmy, że w A1 wpiszesz datę (zgodnie z formatem daty excela) 2010-05-05 Pod przycisk (z formularzy) podepnij poniższy kod i już. Drukuj tylko za pomocą tego przycisku, inaczej data się nie zmieni. Ewentualnie w kodzie dostosuj do swoich potrzeb nazwę komórki z datą (A1) i nazwę arkusza (Arkusz1)....
To pisma do urzędów liczone w tysiącach i do każdego trzeba dołączyć załączniki =)
Witam Bardzo proszę o pomoc jestem kompletnie zielony w temacie, a potrzebuję stworzyć przycisk w OpenOffice który po kliknięciu będzie drukował wcześniej zdefiniowane Arkusze. Proszę o podanie gotowej formuły Makra, ponieważ jak już wspomniałem nie znam się na tym, a nigdzie tego nie mogę znaleźć w internecie (próbowałem makra pisane dla Excel, ale...
pomoc w excel i vba poporsze o pomoz w automatyzacji arkusza. chodzi o to ze arkusz musi wyszukac z tabeli (przy uruchomieniu excel aktualizuje baze z zewnatrz) zlecenie. nastepnie wydrukowac tyle podzlecen ile jest w bazie dla tego zlecenia. podzlecenia sa oznaczane na koncu nazwy zlecenia (178/04/2024/rus:3 - to oznaczenie 3 podzlecenia zlecenia 178)...
Witam mam kilka arkuszy z danymi i jeden arkusz główny w którym wprowadzam dane. Znajduje się na nim ikonka z macro drukowania, do tej pory drukowałem wszystkie arkusze jednocześnie, niestety teraz muszę to podzielić. Chciałbym wstawić macro, które będzie drukowało mi tylko wybrane arkusze, wybór może odbywać się poprzez wstawienie X w wybranej komórce...
Tu jest przykład jak bym chciał to wydrukować na drukarce mojej koleżanki z pracy: If key = 6 Then Arkusz3.PrintOut Copies:=1, ActivePrinter:="\\MAŁGOSIA\HP LaserJet 3200 Series PCL 6 na Ne06:", Collate:=True Jeżeli znasz adres XEROA5 to wpisz jak nie to wykorzystaj nagrywanie makra. Włącz "zarejestruj makro". Wybierz menu...
Witaj. W dowolnym arkuszu kalkulacyjnym (Excel, OpenOffice Calc, ...) da się to zrobić.
Tu również j/w. W module Np http://obrazki.elektroda.pl/5119307900_1... a w kodzie przycisku Call Druknij
Trzeba wcześniej zaznaczyć arkusze, które chce się drukować. [url=https://stackoverflow.com/questions... jest opis
Jak usunąć podział strony po drukowaniu? Podzial reczny sie usuwa tak jak to opisali w podpowiedziach, http://office.microsoft.com/pl-pl/excel-... ale podzial automatyczny zostaje. Jak zlikwidowac te krechy??
Zasugeruję znowu rozwiązanie Access'owe. Raport okresowy, generowany na podstawie danych z formularza. Wybór daty od-do lub ostatni tydzień lub od początku miesiąca, tygodnia, itp. Dałbym możliwość wyboru asortymentu. Domyślnie cały, ale gdybyś chciał sprawdzić ile wynosi sprzedaż tylko Np towaru o kodzie P11, powinna być taka możliwość. Nie widzę potrzeby...
Po wpisaniu dostaję ścieżkę do pliku Gdzie to wpisujesz? W komórkę w arkuszu. Obok mam formułę wyszukaj pionowo, po wpisaniu numeru dostaje ścieżkę do pliku.
mam x arkuszy, dla których chcę zastosować ten sam format wydruku Skąd więc wiadomo, że Activesheet to akurat drukowany arkusz? Przedstaw resztę makra drukowania/podglądu.
Witam! Mam utworzony w Excelu arkusz, który codziennie, wielokrotnie drukuję. Problem polega na tym że każdy arkusz ma swój numer. Ręczna zmiana jest bardzo czasochłonna. Istnieje możliwość samoczynnej zmiany tego numeru przy drukowaniu? Pozdrawiam #
Tak dodałem linię bo wcześniej miałem tam tekst. Mogę wpisać go jednak w nagłówku ale znowu będzie mi się drukował na każdej stronie.
Nie, nie jest to możliwe. Można na dwa inne sposoby: 1. Zapisać plik w formacie html i w ustawieniach drukowania przeglądarki ustawić "drukuj tło", a wszystkie stopki i nagłówki ustawić na "brak" 2. Wygenerować stronę (dokument html) z obrazkiem jako tło w dowolnym edytorze, wydrukować (opcje jak wyżej) i na tak przygotowaną kartkę drukować arkusz z...
myślę że na szybko nie znajdę dobrego podręcznika żeby pomógł mi stworzyć rozwiązanie Nawet na szybko da się znaleźć, jak kopiować zawartość komórek między arkuszami i jak wydrukować zaznaczony obszar.
Dalej niewiele wiadomo. Zmienna "idx" jest pewnie globalną i kluczową w jakiejś innej procedurze. 1. Multiselect przy zdarzeniu Change to prośba o problemy. 2. Zamiast zmiennej "idx" użyj tablicy, którą wypełnisz przy zdarzeniu innym niż Change. Przy drukowaniu sprawdzisz tylko stan zaznaczenia (PRAWDA/FAŁSZ). Lub wpisuj do tablicy tylko te, gdzie selected=true...
Spieszę z dodatkowymi wyjasnieniami: Załóżmy, że akusz 1 ma 5 stron; arkusz2 - 10 stron. W trakcie próby wydruku całego skoroszytu w podglądzie obok nazwy karty pokazuje się: strona/ilość stron: 1/15, zamiast 1/5, 2/5 itd. a dla drugiego arkuszai 1/10, 2/10 itd. Oczywiście rozwiązaniem byłoby drukowanie każdego arkusza z osobna, wtedy Excel dobrze numeruje...
Witam szanownych kolegów. Mam pewne pytanie co do excela a mianowicie zapisu (zapisz jako) kopia do archiwum , przez polecenie drukuj. Oczywiście wyciągając pewne informacje z arkuszu np. " nr.zlec.1234 & kolor czarny & data . Z góry dziękuje za wyrozumiałość .
Proszę o pomoc związana z ListBoxem i pobieraniem wybranej pozycji z listy do ustalonej komórki oraz wyświetlaniem tej pozycji również jako 4 kolumny, jak to jest w pierwszym. Mam stworzoną tabelę z 4 kolumnami, która jest wczytana do pierwszego ListBoxa. ListBox ustawiłem tak, aby wyświetlał 4 wczytane kolumny i wszystko gra. Problem pierwszy pojawia...
Jak już pisałem: nie widziałem Twojego arkusza. Na podstawie wartości zmiennych makra z pierwszego postu wychodzi jak w załączniku.
Dobrze, że dałeś sobie radę. To się ceni ale to samo co na pięciu przyciskach możesz mieć na jednym po zastosowaniu mojego kodu. Nie chcę Ci udowadniać wyższości Świąt Bożego Narodzenia nad Wielkanocą. Mam jednak drobne podejrzenie, że mój kod przekleiłeś w całości bez sprawdzenia. A tam był drobny błąd na który nie zwróciłeś uwagi. A1 . Zmień sobie...
Dzięki, rozdzielenie działa i sortuje. Jeśli chodzi o puste wiersze to właśnie ich chciałem się pozbyć, ale po usunięciu pustych wierszy wychodziły błędy w następnym powiązanym arkuszu. Przez sortowanie puste przeniesie mi na koniec a arkusz do drukowania mam ustawiony, żeby nie drukował pustych wierszy.
Jak napisałem wcześniej, makro może wiele. :D Ale wracając do tematu. Czy te niedrukowalne arkusze są w jakiś sposób zabezpieczone? Czy problem powstaje przy wydruku całego arkusza? Czy daje się wydrukować zaznaczenie?
..próbowałem robić to w taki sposób że potworzyłem komórki z odwołaniami do komórek źródłowych a następnie próbowałem usuwać niepotrzebne wiersze ale to nie działa arkuszy wynikowych nie muszę nawet zapisywać wystarczy że je wydrukuje Co nie działa? Załącz arkusz z dokładnym wyjaśnieniem jak to ma działać, co drukować? pytanie jest zbyt ogólnikowe...
Cześć, potrzebuje pomocy jak w excelu ustawić, aby dane, które są zaznaczone w przykładowym wierszu na zółto zostały skopiowane poniżej tabeli tyle razy ile jest w komórce E10 (Qty - quantity) czyli najlepiej n-1 razy. Drukarki dymo drukują etykiety z arkusza excel, ale każda naklejka to jeden wiersz. Jeżeli w danym wierszu pole ilośc (qty) jest większa...
Tak tylko zamarzyło mi się coś takiego że mam już zrobiony przycisk do drukowania arkusza na drukarce i teraz obok niego chciałbym zrobić przycisk do wysyłania tego samego arkusza za pomocą e-maila
reszta już prosta :) dziękuje pięknie - kombinowałem kombinowałem ale na taki prosty pomysł nie wpadłem :P to może pomożesz jeszcze w jednym - mam makro drukujące zaznaczony w arkuszu obszar ale poszukuje możliwości zapisania w makro na której drukarce ma zostać wykonany wydruk - mam dwie i chciałbym drukować tylko na jednym z nich.
Odpowiadam na podstawie Excel 2000: Plik -> Ustawienia strony -> zakładka Arkusz -> Tytuł wydruku -> no i wybierasz czy chcesz żeby powtarzał na kazdej stronie na samej górze jakiś wiersz (standardowo korzystam z tego do drukowania nagłówka tabeli z etykietami kolumn) lub z lewej jakiejś kolumny... W poszczególnych pozycjach zaznaczasz poprostu odpowiednie...
Wykorzystałem pierwszą-wolną kolumnę do zapisywania Nr PZ. Nr PZ generowany jest automatycznie (pobierany z druku +1) -aktualnie musi być numeryczny (można tu kombinować) -zacząć możesz od dowolnego, wpisując go do PZ umniejszonego o 1. Dla drukowania duplikatu dołożyłem arkusz. Chyba nic nie pomyliłem ;)
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem myśl użytkownika "krzys.kas" Znawcy vba pewnie mnie wyśmieją za kod poniżej: Dodano po 1 Coś ala Nie mam drukarki. Jutro sprawdzę twój kod. Jestem przekonany że będzie działał. :D Dodano po 7 Zapomniałem podać że wartość TAK będzie zmienna. Nie jest wartością stała-przypisaną do arkusza. W jednym przypadku będzie 6 arkuszy...
Może podeślij ten przykładowy plik (arkusz) to się zobaczy co jest w nim "zaszyte". Często wystarcza jedna choćby spacja wpisana gdzieś w komórce poza zakresem właściwego obszaru drukowania by Excel głupiał.
Witam! Piszę posty pod sobą, gdyż po czasie nie mogę edytować poprzedniego. PS-1216U Nie jest jednak w pełni kompatybilny . W żadnym z użytkowanych przeze mnie programów nie przejmuje ustawień orientacji strony z programów, lecz drukuje w takiej, jaka jest ustawiona we właściwościach drukarki. Można ją zmienić we właściwościach drukarki bez dopisku...
Nie zaznaczam zbiorczo wszystkich arkuszy i tak drukuje. Sytuacja ma miejsce jeśli wybiorę ręcznie jakieś określone arkusze i dam drukuj aktywne arkusze to drukuje dwustronnie. W moim makro nie ma aktywnych arkuszy więc może to jest przyczyną wydruku pojedynczego. Jutro wypróbuję twoje makro i się odezwę. Dodano po 15 Niestety makro "zbiorczo" nie działa....
No to wystarczy pięć pól kombi dla kierowców... http://obrazki.elektroda.net/63_12351391... W komórce pod polem kombi indeks z zakresu, we właściwościach pola odznacz 'drukowanie' i będzie ładnie w arkuszu i na wydruku.
Mam plik .xsl z licznymi arkuszami. Potrzebuję by do jednego pliku .pdf drukowały się wybrane arkusze W pliku mam arkusz ze spisem treści (nazw arkuszy w pliku - kolumna B) przy których (kolumna C) zaznaczono niezbędne do druku arkusze (naprzeciwko których zaznaczono "PRAWDA"). Czy poradzicie jak stworzyć makro do druku? Dziękuję ogromnie!
W tej sytuacji musisz powiązać zmienną iteracyjną pętli (w poniższym przykładzie "i")z indeksami lub nazwami arkuszy. Jeśli indeksy drukowanych arkuszy zwiększają się o jeden, użyj właśnie indeksów. Jeśli nie, powinieneś odwołać się do nazw arkuszy (chyba, że drukujesz wszystkie arkusze ze skoroszytu - wówczas można jeszcze inaczej). Przykładowy kod...
Więcej mogłabym doradzić widząc przykład takiego wzoru Twoich plików. Dokładnie, to podstawa zobaczyć z czym mamy do czynienia. Od lat robię większość rzeczy TYLKO w Excelu bo łączenie Excela z Wordem to niezbyt dobry pomysł. W Excelu można ustawić właściwie wszystko (nagłówki, stopki z logo czy obrazkiem, różne czcionki w różnych polach itp.) i korzystając...
Samo drukowanie to też może być zamieszanie, trzeba by sprawdzić z każdym modelem drukarki który jest w biurze, a nawet jeśli działa to się może okazać że komuś brakuje opcji która tam była wcześniej a teraz nie ma, albo wydruk wygląda trochę inaczej, albo jakichś czcionek brakuje co zawsze były w Windowsie, albo jakiś niby prosty Excel nie działa poprawnie...
https://support.office.com/pl-pl/article... http://office.info.pl/jak-zmienic-widok-...
Arkusz jest drukowany. Ukrywanie jest po to, żeby nie bawić się w chowanie tego ręcznie. Na końcu tego obszaru są formuły, które zliczają wprowadzone dane. Potem jest jeszcze dużo tekstu i trochę liczb. To wszystko musi być na wydruku.
jakbym wiedział jak, to bym zastosował xD w excelu baaardzo dawno nie pracowałem jeśli można to proszę o skróconą instrukcję :) edit: Już wiem jak działa autofilrt. ale czy jest coś co by robiło no automatycznie np. w drugim arkuszu? edit2: dzięki wielkie, już sobie poradziłem :)
Witam, posiadam skoroszyt z 12 arkuszami, stworzyłem UserForm z przyciskami, które drukują te skoroszyty na przykład: przycisk 1 - drukuj skoroszyt 1 userForm włącza się wraz ze startem arkusza, i w tle pojawia się plik z 12 arkuszami, - chciałbym aby wraz ze startem arkusza włączało sie tylko userForm - natomiast aby skoroszyt uruchamiał się zminimalizowany....
Witam, taka ciekawostka z Excela i życia HelpDesku: Mam dwie zakladki w excelu (arkusz1 i arkusz2). Obie drukują się na kilku stronach, tj. arkusz1 ma 4 strony w wydruku a arkusz2 ma ich 6. Używam funkcji do numerowania storn i ich zliczania &[Strona] "z" &[Strony] przy drukowaniu tylko arkusza 1 dostaje odpowiednio 1 z 4, 2 z 4, itd. ale zaznaczając...
Witam udało mi się zrobić Macro ale drukuje tylko z drukarki domyślnej [syntax=vbscript]Dim objWord As Object Dim objDoc As Object Set objWord = CreateObject("Word.Application") objWord.Visible = True For Each Item In Array("D:\Test.doc", "D:\Test 2.doc", "D:\PZO.doc.") Set objDoc = objWord.Documents.Open(Item) objDoc.PrintOut objDoc.Close Next objWord.Quit...
Po robocie :) Zrobiłem może nie najprostszym, ale z moimi umiejętnościami na pewno najszybszym sposobem - w formularzu ustawiłem odnośniki do drugiego arkusza do którego wklejałem dane każdej osoby. Ujednoliciłem formatowanie we wszystkich plikach z danymi. Drukowanie prawie 3000 imiennych formularzy zajęło mi kilka godzin - rozbite na dwa dni.
Szanowni koledzy zwracam się do was o pomoc jaki wybrać program do obróbki danych celem stworzenia bazy. Program ma być darmowy. Z bazy będzie korzystalo 20 osób i ich celem jest wydruk danych z tej nowo powstałej bazy. Zarys danych Mam w Excelu 40 arkuszy. W każdym z tych arkuszy wierszy jest od 10 tys do 1 mln. Kolumn jest w każdym z tych arkuszy...
Jeszcze pytanie do marek003 czy można zrobić tak żeby drukowało każdego kartę zestawienie z podziałem na miesiące i nominał\harmonogram chodzi o to żeby były wypisane osoby jak w pliku od marka003, a obok zaznaczać odznaczać karty do druku poszczególne dla osób np. pana z poz. 1 np lipiec sierpień karta poz. 2 sam harmonogram\ nominał wszystko w jednym...
Zrobiłem ukrywanie wierszy na arkuszu, w którym wprowadzam dane. If Target.Address = "$D$41" Then If Target.Value = 1 Then Rows("42:62").EntireRow.Hidden = False End If If Target.Address = "$D$41" Then If Target.Value = 1 Then Rows("63:355").EntireRow.Hidden = True ... i tak łącznie pojawia mi się piętnaście formatek do wpisywania danych. Po kliknięciu...
.... mialem zawsze dwa arkusze faktury. Jeden do wypisywania z Polami kombi, drugi do drukowania..... To nie jest chwyt czy sztuczka, to jest reguła! O szabloniku faktury dostarczonym z Excel’em (2000) można od razu zapomnieć, nie nadaje się do niczego.
Chyba źle sformułowałem moją prośbę o pomoc. A więc jeszcze raz. Teraz wstawiłem sumowanie kolumny z listy formularza. Po wstawieniu liczby np.:1 w polu „Nr zmiany” suma jest wyświetlana na formularzu w kontrolce „ Label 5”. Ale zrobiłem to poprzez arkusz „druk”, bo tylko tak potrafię. Chodzi mi o to jak zrobić, żeby...
Tak, zawsze wpisując do tych samych pól w arkuszu zostaje mi baza przyjęć towaru od klienta. Całość ma wyglądać w ten sposób mam pierwszą stronę w arkuszu wypełniam wyżej wymienione pola zawsze te same 1a 1b i 1c i klikam drukuj drukuje mi się potwierdzenie pobrania sprzętu do naprawy a wszystkie dane zostają zapisane w drugim arkuszu kolejno 1,2,3...
Ale nie wyczerpuje ona mojego problemu... Ale załóżmy, że arkusz ma być zgodny także 97-2003 I tu powstają schody. W zależności jaką wirtualną drukarkę PDF zainstalujesz obsługa może być różna. Dodatkowo obsługa zależeć będzie od tego w jaki sposób chcesz drukować. Mam zainstalowany PDFCreator i takowy posiada możliwość obsługi z wiersza poleceń co...
Aktywowany moglby być albo za pomocą skrótu klawiszowego albo za pomocą wstawionego przycisku w arkusz. Folder też mógłby być wybierany za pomocą takiego przycisku. :) Jeśli coś źle zrozumiałam to przepraszam ale jestem zielona w te klocki, potrafię co prawda stosować jakieś proste formuly ale to już jest chyba grubszy temat :)
Potrzebuję zrobić w Excelu skoroszyt w którym mógłbym: 1. W jednym arkuszu mieć wpisane dane pracowników - arkusz dane zawierający Imiona, nazwiska, stawki 2. W drugim arkuszu chciałbym mieć zestawienie godzin pracy i gotowości (w formie listy miesięcznej) - automatycznie uwzględniające dni robocze i wolne (weekendy) po wpisaniu godzin przyjazdów (awaria)...
Rozumiem, że chcesz to zrobić całkowicie bezkosztowo, jeżeli te kilka stówek to za dużo. Ok, to jeszcze pytanie gdzie jest ten formularz do drukowania: Excel (najłatwiej), aplikacja webowa (trochę trudniej) czy instalowana (da się, ale trzeba powalczyć)? Jeżeli nie jest w Excelu, to czy da się go włożyć do Excela i zadziała? Ja bym spróbował zautomatyzować...
Ja zaproponuje takie wskazówki: Proponuję dodać jeszcze jeden arkusz (później ukryty) np o nazwie słownik. W arkuszu tym stworzył bym za np pomocą funkcji jeżeli(), licz.jeżeli(), max() i wyszukaj.pionowo() "aktywny" słownik firm na podstawie danych z arkusza "lista...". Tak zrobioną listę/słownik powiązałbym z pierwszym okienkiem wyboru w arkuszu głównym....
Cześć Odświeżę ten temat i jednocześnie rozszerzę o informacje. W arkuszu znajduje się kliku stron (do druku), na których są różne informacje. Każda ze stron ma być numerowana (z założenia pierwsza zawsze- na stałe będzie mieć 1, a druga - 2) 1, 2 ,3, itd. Jaką formułę zastosować (najlepiej excelową), aby wybrane strony do druku były numerowane w kolejności,...
Witam mam pewien pomysł...ale oczywiście wiąże si eto z kolejnym problemem... jeśli wstawię jakiś kształt z półprzezroczystym tłem to będzie ładnie wszystko maskował i wszystkie komórki będą niedostępne bo klikając na tło klikniemy na format a że format też będzie zablokowany to nie będzie można go edytować:) no i oczywiście butony działają (bo nałożony...
Bardzo dziękuję za pomoc, dopisałem formuły, przenoszenie danych i drukowanie działa idealnie. Twoja propozycja sprawdziła się i jest bardzo dobra. Pozostała mi jeszcze jedna kwestia, chciałem powielać szablon z wpisywanymi danymi by go następnie zapisać w pdf. Myślałem o dopisaniu kolejnego makra które by zamiast wydruku kolejnych stron arkusza wygenerowało...
Witam wszystkich. Nie mam pojęcia o VBA, a mam problem do rozwiązania. Mam arkusz, w którym mam zaznaczony obszar wydruku Z69: ag 112 z podziałem na strony drukowania. W tym obszarze dane są wyświetlane zmienne zależnie od wypełnienia tabeli. Chodzi mi o to, by nie drukować pustych stron bez danych. Stosowanie sortuj i filtruj nie rozwiązuje tego problemu,...
drukowanie arkuszy drukowanie wielu arkuszy drukowanie excel
instalacja mieszkaniu schemat silnik elektryczny warczy c20ne schemat
kontroler napięcia zmiennego kontroler napięcia zmiennego cyrus2
Jak smarować głowicę tokarki CNC? Porady i środki smarne Odcięcie pompy paliwa w Kia Cee'd SW ED - jak to zrobić?