Przetestuj: [syntax=VB]Sub Data_Bold() Dim lLstRw& Dim i& Dim objRegExp As Object Dim objFnd As Object Dim sRegExpPatt$ 'definicja wyrażenia regularnego do wyszukiwania Dim sCol$ 'kolumna z danymi sCol = "A" With ActiveSheet sRegExpPatt = "Data" lLstRw = .Cells(Rows.Count, sCol).End(xlUp).Row Set objRegExp = CreateObject("VBScript.RegExp") objRegExp.Global...
[url=http://office.microsoft.com/pl-pl/e...
Tak, formatowanie warunkowe zobacz http://excel.republika.pl/bazawiedzy/for...
Być może chodzi Ci o coś takiego czy tekst czy liczba, puste też zalicza do tekstu.
To ci sformatuje liczbę na datę -> TEKST(E8;"dd mmm-rrrr")
Czy istnieje możliwość zapamiętania/ zapisania formatowania tekstu w excelu?
Witam, mam pytanie odnośnie excela. Chciałbym stworzyć plan rzeczy do zrobienia i użyć do tego różnych kolorów podświetleń. Jeśli komórka "D" jest wypełniona "nie", komórki A-C powinny podświetlać się na żółto. Jeśli komórka "D" jest wypełniona "tak", komórki A-C powinny podświetlać się na zielono. Byłby ktoś w stanie wytłumaczyć w jaki sposób ustawić...
Formatowanie warunkowe i sprawdzanie poprawności danych. Pomoc w Office jest całkiem sprawna.
jak ta formuła ma wyglądać. Chociaż przykład. Dokładnie jak na zrzucie :D (tylko pamiętaj ustawić formatowanie warunkowe - kolorki dla tekstu) 833479
A moglbys wytlumaczyc jak (w czym) to zrobione?
Musiałbym wtedy kopiować tekst do innego edytora, tam usuwać entery i wrzucać przecinki, a później w Excela. Problem polega na tym, że chcę tego uniknąć, bo niektóre opisy są obszerne, a produktów 24.000 i do każdego opis jest inny. Może ktoś zna jakieś makro na pomijanie styli tekstu przez Excela? Dodano po 34 Temat rozwiązany. Sposób miałem prosto...
Ale można to prze formatować za pomocą funkcji Export a później Import i tu zdefiniować jak ma się poukładać.
Excel nie posiada funkcji odn. formatowania. Pozostaje VBA...
hmm... ale jak odpowiednio to sformatować, aby część tekstu było przekreślone?
Proszę o plik excel tylko do formatów napisów i poprawnie utworzyć formułę. I raczej jeden wiersz z euro i jeden ze zlotim. zdjęcie pokazuje, jak to wygląda, ale czy ma numeru lub tekstu lub innego formatu można zobaczyć tylko w pliku. Nie sądzę, że to wielka tajemnica Dodano po 2 plik prawdopodobnie nie będzie czekać. Jeśli kolumna C:C jest tekst to...
Pole tekstowe, jak sama nazwa wskazuje, zwraca w wyniku tekst. Jeśli taki tekst wpisujemy do komórki arkusza, czasem Excel na podstawie formatowania potrafi rozpoznać właściwy typ danych (np. rozpoznaje czas), ale nie zawsze tak będzie. Jeśli Excel nie potrafi samodzielnie dokonać konwersji, trzeba mu dopomóc i zastosować w kodzie VBA jedną z funkcji...
Dokładnie tak. Natomiast co do zawijania: prawym na komórkę, formatuj komórki, zakładka wyrównanie i tam masz: zawijaj tekst. Jeśli to odhaczysz to nie będzie ci "łamał" automatycznie
Spróbuj procedury zdarzeniowej. Np [syntax=vb]Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range) If Not Intersect(Target, Range("K5:K13")) Is Nothing And Target.Count = 1 Then For Each kom In Range("B3:F7") If kom.Value = Target.Value Then kom.Font.Bold = True Else kom.Font.Bold = False End If Next End If End Sub[/syntax]Wklej w kod arkusza,...
Jest coś takiego jak formatowanie warunkowe, gdzie - to zależy od wersji EXCEL-a. W wersji 2003 - Z menu Format-> Formatowanie warunkowe
Jeżeli 8% ma być tylko widoczne (komórka nie zmieni wartości) to można użyć formatowania niestandardowego komórki. https://obrazki.elektroda.pl/9217840500_...
A przez formatowanie komórki (zaznaczyć komórki na których Ci zależy PPM Formatownie komórek niestandardowe i w typ oprócz Standardowy dajesz "/A" czyli Standardowy"/A"
Witaj Błąd w porównanie tekstu z numerem
Ha. Nie jestem niedowiarkiem i udam, że nie zauważyłem zamiany spacji na minus w formatowaniu tekstu. :D
Jeżeli tekst jest stały, to można ten problem rozwiązać przez formatowanie niestandardowe liczb w komórce, np.: [syntax=text]"Tekst"0[/syntax]
No, ale te punkty za transfer... Czyli: Jeżeli w kolumnie D tekst zawiera wyraz: "Żółty" i w kolumnie E jest w tym wierszu pusta komórka, to wyświetlać komunikat o braku odpowiedzi ew. formatowanie warunkowe w 1-wszej kolumnie?
możesz równie dobrze zrobić Narzędzia główne -> FORMATOWANIE WARUNKOWE z formułą dajesz jako warunek =DŁ(A2)=3 wybierasz sposób formatowania tekstu jak i komórki
Chyba, że tworzyc swoja klasa 'Textboks' z reakcji na zdarzenie Change i następnie programowo wstawić je na formularzu (60 razy) Oczywiście musisz również programowo połączyć tekst i docelowe Dodano po 3 Ale jeśli te dane z tekstboks idzie do komórki w arkuszu, lepsze formatowanie już tam
Znalazłem co trzeba poprawić. Trzeba wejść w formatowanie osi i zmienić typ osi na oś tekstu. Dopiero to pomogło.
Proponuję zmianę formuły. W H5 wpisz i przeciągnij w dół: =JEŻELI(G5-DZIŚ()<0;"PO TERMINIE";JEŻELI(G5-DZIŚ()<=60;"WYKON... SERWIS";"JESZCZE CZAS")) Formatowanie warunkowe nie jest trudne w przypadku tekstu. Zależy jakiego masz Excela. Zaznacz kolumnę H. W E2007 klikasz tylko w kolejne pola kreatora. W E2003 warunkiem będzie ciąg tekstu ujęty w...
Najprostsze rozwiązanie przy liczeniu czasu (z przejściem między dobami :arrow: nie tylko jedną, ale również kilkoma :D ) to jak prezentowałem Ci uprzednio :ok: - wykorzystanie wartości złożonych typu dzień i godzina :spoko: Jeśli stosował będziesz tego typu wartości (zupełnie inna sprawa jak one będą widoczne - np. formatowanie niestandardowe typu...
Dobry wieczór, Proszę sprawdzić, czy taka procedura Pana zadowala. Tylko proszę uważać, bo widzę, że ma Pan tam różne rzeczy poustawiane, żeby to Panu razem zagrało. W kolumnie H jest dość dziwne formatowanie niestandardowe dla liczb, a wprowadzone miał Pan teksty. W każdym razie moja procedura porównuje faktyczną zawartość komórek, a nie to co w nich...
Może będziesz wiedział gdzie popełniam błąd i coś zasugerujesz. Podstawowa przyczyna złego formatowania to przedziwne style w Wordzie, które utworzyłeś jako listę numerowaną (dodatkowo jako numerowane cyframi rzymskimi :| ). Proponuje przeanalizować makro - działa ono w oparciu o 3 symbole wieloznaczne (np." arabskiej :idea: ), poprzez polecenie znajdź...
Tutaj masz usuwanie ostatnich znaków od końca lub znaków początkowych: http://office.microsoft.com/pl-pl/excel-... Rozdziel sobie na godziny i minuty osobno
Zastosuj formatowanie warunkowe. Zaznacz kolumnę wynikową, Np B, w opcjach menu formatowania warunkowego wybierz "Użyj formuły...", w polu formuły wpisz:=$B1="źle" i ustaw formatowanie...
Normalnie się nie da. Ale jak masz niedużo tych danych, to możesz się pobawić i osiągnąć taki efekt przez kody formatu. Komórka, którą chcemy sformatować paskiem danych, musi zawierać wartość liczbową, na podstawie której określa się długość paska. Nie da się zrobić tak, jak to jest przy tradycyjnym formatowaniu za pomocą formuły, że efekt formatowania...
Możesz ustawić jeszcze formatowanie komórki które będzie wyświetlało zawartość komórki w zależności czy jest to wartość dodatnia, zero, ujemna lub tekst. Może to rozwiąże twój problem Powodzenia
Możesz zrobić tak: Wypisujesz sobie listę liczb w komórkach pionowo lub poziomo. Każdą komórkę formatujesz niestandardowo, przypisując jej (komórce) określony tekst. Ten tekst będzie niezależny od liczby, która jest w komórce. Na przykład pierwszą komórkę sformatujesz niestandardowo jako "a". Tworzysz listę rozwijaną, podając jako zakres tę swoją listę...
ponieważ wiedziałem, że Twój pierwszy kod dotyczył całego arkusza to przed zastosowaniem wskazałem o którą kolumnę mi chodzi, potem dopisałem formatowanie, ale efekt jak pisałem wcześniej.
W zakresie kilku Hz to raczej tak. Powyżej, teoretycznie tak, praktycznie nie wiem, język VBA jest językiem interpretowanym, co oznacza każdorazowe przetwarzanie linijka po linijce kodu na język maszynowy i wtedy jego wykonanie. Takie wykonanie spowalnia znacznie program, ale dopóki nie mamy kompilatorów w Excelu, musimy się tym zadowolić. Jak zapisać?...
Odnośnie tego co "na marginesie". Prawoklik na komórce, --> formatuj komórki, nastepnie zakładka "wyrównanie" i zaznacz pole "zawijaj tekst".
Sposób reakcji Excela i VBA na różne sytuacje nietypowe różni się w szczegółach, wynika to częściowo z innych koncepcji, częściowo z tego, że VBA operuje na wersji angielskiej, a użytkownikowi ma wyświetlać wersję zlokalizowaną (narodową). Niestety to przechodzenie między wersjami nie zawsze jest do końca dopracowane. Poza tym twórcy Excela mają manierę...
np. dla "A1" - komórka z datą" 1/ =DZIEŃ.TYG(A1;1) - format komórki musi być "dddd" lub 2/ =TEKST(A1;"dddd") - nie musisz formatować komórki
Upierasz się, żeby nie załączać pliku, a to przecież Twój interes, a nie mój. A problem opisujesz nieprecyzyjnie. Jeśli masz w kolumnie liczby z końcówką "kg" przy formatowaniu Ogólne, to takie liczby są dla Excela tekstem i nie przeszkadzają w sumowaniu liczb (w tym kwot zł). Żeby Excel traktował kilogramy jak liczby ten wpis "kg" musi być albo w innej...
To w ogóle nie jest możliwe, ani formatowaniem niestandardowym, ani za pomocą VBA. Za pomocą formatowania niestandardowego ( kodem formatu) można nadać kolor tylko całej liczbie, a nie poszczególnym cyfrom, przy czym mogą to być różne kolory czcionki w zależności od wartości liczby (ale cała liczba musi mieć ten sam kolor czcionki). Za pomocą VBA można...
1. Załóż filtr w oryginalnej tabeli (niepuste) -> zaznacz całą tabelę i wtedy dopiero kopiuj dane . Może nawet lepiej wklejać "tylko wartości" niż dane z pełnym formatem każdej kopiowanej komórki. Zrobisz to w jednym ruchu zamiast korzystać z pętli (2000 razy). Po nagraniu makra można edytować zaznaczony zakres tak, żeby najlepiej nam odpowiadał. 2....
Moze nie do konca jasno wyjasnilam problem. Ja oczywiscie wiem jak to zrobic, chodzi o to, ze osoby uzywajace tabelki sa troche mniej rozgarnieci i wklejaja skopiowane komorki na chama co rozwala formatowanie. Chodzi mi o takie zablokowanie komorki (myslalam tez o formatowaniu w locie - czyli zeby juz po wklejeniu niesformatowanego tekstu) zeby w efekcie...
Dzień dobry, Są trzy warunki, więc muszą być nałożone trzy reguły formatowania warunkowego w tym samym obszarze. W przypadku zakresu liczb wszystko jest proste, problem może być tylko z wartością 0, bo puste komórki Excel też przy formatowaniu traktuje tak, jakby miały wartość 0. Dlatego tu należy zastosować formatowanie z użyciem formuły i wykluczyć...
Dobry wieczór, Tak jak napisałem poprzednio dane czasowe były tekstem i nie można z nich było zrobić prawidłowego wykresu punktowego. Jeżeli dane "liczbowe" w normalnie skonfigurowanym arkuszu są dosunięte do prawej krawędzi komórki, to znaczy, że są tekstem. Formatowanie tekstu jako czasu nic tu nie da. Należy dane pomnożyć przez 1, albo w osobnej...
formatowanie nie działą bo cała kolumna z datą wprowadzona jest jako tekst :(
Wstaw plik Excela! opisy w komórce w odniesieniu do podanej wcześniej daty Której daty? przed datą odbioru To samo co przedtem. Która to jest data? Chodzi o datę WYPŁATY? Wiem że jest to skomplikowane Wręcz przeciwnie. zamówiłem sobie jakąś mądrą książkę Chwalebne, ale wierz mi, że pomoc Excela i przykłady z internetu są wystarczające do Twojego zadania....
Polecam przyjrzeć się formatowaniu danych w arkuszu kalkulacyjnym. Może komórki powinny traktować wprowadzone dane jako tekst?
Można, ale w komórce A1 musi być jakakolwiek zawartość (wystarczy pusty tekst, ale komórka nie może być pusta).
Formatowanie liczb zmienia jedynie sposób ich wyświetlania, a wartość jest taka jak wynik formuły. Przetestuj poniższą formułę: =JEŻELI(H4="";""... EDIT: Ewentualnie zostawić formułę z mojego poprzedniego postu i w kolumnie N zastosować: =H4&TEKST(I4;"000")...
Jak pozbyć się tego znaku i zamiast niego dać przecinek? Tu może być spory problem :cry: ze względu na odmienne stosowanie oznaczeń Cr i Lf w Wordzie i Excelu :D vide: https://stackoverflow.com/questions/3464... Wydaje mi się, że najłatwiejsze rozwiązanie tego problemu :idea: to odmienne formatowanie komórek...
1. licz.warunki() 2. Formatowanie warunkowe jest w pierwszej zakładce (narzędzia główne) zaraz za panelem "Liczba".
Błąd polega na tym że w kolumie A wszystkie dane masz jako tekst (mimo że wyglądają na liczbę) natomiast w kolumnie C masz większość danych jako liczbowe. Zaznacz wszystko i odznacz wyrównanie do prawej. Jeżeli żadna z opcji formatowania nie zostanie włączona to tekst jest wyrównywany do lewej krawędzi a liczba do prawej. Mimo że wyglądają tak samo...
W taki sposób tego nie zrobisz. Właściwości komórki można porównywać ze zmienną, ale każdą właściwość musisz porównywać osobno. Każda właściwość ma swoją wartość (liczbową, tekstową lub logiczną) i to można sprawdzić i uzyskać odpowiedni wynik, ale nie da się sprawdzić hurtem całego formatowania jednej komórki w stosunku do drugiej. Na przykład możesz...
Spacji przed "1/1" można uniknąć wstawiając zamiast niej apostrof. Ten po lewej stronie entera. Wtedy wszystko co po nim traktowane jest jako tekst. Czasami ułatwia to formatowanie komórek i tworzenie kryteriów.
Jeżeli zamierzasz przetwarzać dalej liczby z danej komórki, to w pierwszej kolejności unikałbym konstrukcji: =Suma(E5:D5) & "rpm" Zdecydowanie lepiej formatować komórkę: CTRL+1 => karta Liczby => Niestandardowe => wpisz np. # ##0,00" bpm" Wtedy w komórce masz "czystą liczbę", bez żadnego dodatkowego tekstu i możesz zrobić z nią...
Formuła Licz. jeżeli jest najprostsza. Ponieważ liczby z zakresu B2:B58 są w formacie "0,00" dlatego też należy zmienić formułę na: =$F$17-LICZ.JEŻELI($B$2:$B$59;">"&... i będzie wynik 38. Uwaga do autora: żeby ręcznie nie kolorować danych w zależności od wartości komórki...
ok to sprawdzę to u siebie i odpiszę jak zrobić by działało Dodano po 35 Masz rację! Excel inaczej traktuje liczby. Może je porównywać większa/mniejsza/równa ale nie cyfra po cyfrze. Ustaw formatowanie kolumny z kodem jako tekst! Od tej pory każda wpisana w nią liczba będzie ciągiem znaków i będzie działać na niej filtrowanie. /// uwaga: u mnie w Excelu...
Witaj. Należy użyć formatowania warunkowego z określeniem funkcji, na podstawie której robiony jest format. Jeśli posiadasz Excela w wersji 2013 lub nowszej, to ma on wbudowaną funkcję CZY.FORMUŁA, która rozróżnia czyw komórce jest wpisana liczba/tekst, czy wartość jest obliczona na podstawie formuły rozpoczynającej od "=" - i o takie rozróżnienie chyba...
i nie wyjaśniłeś dokładnie o co Ci chodzi. Dokładnie. Początkiem dobrego rozwiązania jest ścisłe mówienie o nim - to nawet autorowi pomaga, zaczyna szufladkować w umyśle Powszechne rozumienie "dodawać" to dodawanie arytmetyczne, liczbowe 2+3=5 Podobne ale nie identyczne koncepcje to "doklejać napisy", "budować dynamicznie formułę", "formatować liczbę...
Proszę sprawdzić załącznik. Plik po dekompresji "waży" ponad 2,6 MB i zawiesza Excela przy próbie otwarcia. Może zapisać plik w formacie .xls i załączyć bez kompresji. Po odzyskaniu zawartości pliku brak wykresów. Dodano po 1 Jeśli chodzi o wykres, to zastosowany sposób jest trochę udziwniony. Polega on na zastosowaniu różnych formatów daty, aby wymusić...
Przekreślenie jest efektem formatowania tekstu w komórce. Wyniku formuły nie można w ten sposób formatować. Pozostaje makro - nagraj przekreślenie i będzie prawie gotowe. Glównie chodzi o przypisanie tekstu i sformatowanie: Characters(Start:=1 lub 6, Length:=5).Font.Strikethrough = True lub False. Po mojemu, oprogramować należy arkusz z M/K przy Worksheet_Change.
Dzień dobry, Reguły sprawdzania błędów i sposób formatowania komórek to są rzeczy niezależne. Jeżeli ma Pan liczby poprzedzone zerami (niezależnie przy jakim formacie komórki), to przy włączonej regule "Liczby formatowane jako tekst lub poprzedzane apostrofem" będzie wyświetlany trójkąt. Jedynie gdy Pan zastosuje do takiej "liczby" funkcję =T(odwołanie),...
Dzień dobry, Proszę spróbować z taką formułą w formatowaniu warunkowym: [syntax=text]=JEŻELI(MOD(WIERSZ(A1);2);A... Puste komórki w zakresie są traktowane jak zera. Teksty są "większe" od liczb, więc zawsze będą zaznaczane, gdy wystąpią w parze z liczbą. Gdyby miało być inaczej, trzeba zmienić formułę....
Jeszcze troszkę inny sposób z wykorzystaniem formatowania niestandardowego. Do komórki wpisujemy początek numeru jako stałą tekstową: [syntax=text]UP/487/039[/syntax]Komórkę formatujemy niestandardowo kodem: [syntax=text](at)"/2020/ABC"[/syntax]Prz... wypełnianiu komórek (przeciąganiu) liczba na końcu tekstu będzie automatycznie zwiększana.
Wystarczy zwykłe wyszukaj.pionowo() w moim przypadku gdy mam dwa pliki w katalogu a na pulpicie: =WYSZUKAJ.PIONOWO(E7;'C:\Documents and Settings\Marek\Pulpit\a\ Jeżeli zeszyt dane2.xls nie będzie otwarty to po otworzeniu drugiego pliku będziue pytanie czy aktualizować łącze. Musisz u siebie zedytować łącze (ścieżkę dostępu do pliku dane2.xls) i powinno...
Chodzi ci o zmianę formatowania komórki w menu? Jeśli tak to już to robiłem i nic, wydaje mi się że tu potrzeba formuły...
Ale u mnie jak O2 mam "puste" to i tak w komórce mi uzupełnia "tekst", czyli nadal nie działa. przykładowo, komórki G2, G3, G4, G5 i H2 do H5- to są dowolne cyferki zachodzi nim działanie co jest większe co mniejsze, wynikiem jednego komórki O2 do O5 są puste lub zawierają "tekst" wtedy to nie działa, jak komórki O2 do O5 uzupełnię ręcznie "tekst" lub...
Tak dodałem linię bo wcześniej miałem tam tekst. Mogę wpisać go jednak w nagłówku ale znowu będzie mi się drukował na każdej stronie.
Cześć, Potrzebuję pomocy z EXCEL'em. Czy da się zachować w nowej komórce formatowanie źródłowej komórki (różne czcionki, kolory tekstu) bez użycia makra? Oczywiście komórki połączone odnisieniem. Jeśli makro, czy jest ono bardzo skomplikowane i mniej, więcej jak powinno wyglądać? Chodzi o bardzo wiele komórek, w których występuje tylko tekst, miałyby...
Siemka W komórkach w których pojawia Ci się zero zrób formatowanie warunkowe: jeśli komórka równa się zero to kolor tekstu jest biały. Mam nadzieję że to Ci pomoże. Narka
Panowie logiki trochę. Jednostka "GB" nie jest dla excela wielkością i traktuje to jak tekst - właściwie wszystkie jednostki z danymi tak traktuje Jeżeli by autor zrobił formatowanie niestandardowe na osi to można by było próbować - ale nie sądzę by tak robił). Więc: jaka skala logarytmiczna dla tekstu?
Na początek dwie uwagi: 1. Nie należy manipulować formatowaniem "dosuń do prawej" i "dosuń do lewej" w trakcie opracowywania danych, bo to skutecznie utrudnia orientację, z czym mamy do czynienia w komórce. Excel domyślnie dosuwa liczby do prawej krawędzi komórki, a teksty do lewej. To jest ważna informacja, bo czasem jakiś zapis przypomina datę/czas,...
Tak jak kolega wyżej napisał, albo opcja druga. Sprawdź co się stanie jeśli znak % poprzedzisz znakiem ' (kreska u góry, tak jakbyś próbował zrobić cudzysłów). Poprzedzenie taką kreską dowolnego znaku, czy ciągu znaków sprawia, że Excel widzi komórkę jako tekst i niczego w niej nie zmienia. Przydatne np. podczas wpisywania dat, czy godzin, które Excel...
znalezienie daty, która będzie datą najmniej odległą od dnia w którym robię sprawdzenie Nie robisz "w zeszłym roku". Szukamy więc, zdaje się, największej. Koniecznie VBA? W załączniku przykład z kolumną pomocniczą + dwie reguły formatowania warunkowego (niepotrzebną usuń).
Przede wszystkim: dana jest rozpoznawana przez eksel jako liczba? Jeżeli tak to może wystarczy zmienić formatowanie komórki? Jeśli jest traktowana jako tekst to jest funkcja NUMBERVALUE (w polskim ekselu zdaje się WARTOŚĆ.LICZBOWA), którą można przekonwertować tekst na liczbę.
Plik jest istotny, tylko Ty zdaje się sprawy nie potraktowałeś zbyt poważnie, a to przecież Twój interes, nie nasz. W ramach drobnej złośliwości podrzuciłeś nam plik o "wadze" prawie 8 MB. Na innym forum to by nie przeszło. Czy Twój plik faktycznie tak wygląda? W kolumnie wyników są tylko zera, teksty albo błędy zamienione na "Brak"? Po co wobec tego...
Najprostsze rozwiązanie to nadać wszystkim komórkom z tekstem formatowanie niestandardowe w postaci 855122
Hej, zobacz, czy tak zadziała: - otwórz czysty plik excel, - wybierzesz Dane -> Z tekstu, - wskaż ten plik CSV, jeśli to tylko jedna kolumna to nie przejmuj się separacją - po zaimportowaniu zaznacz całą kolumnę - prawym klawiszem myszy na kolumnę i "Formatuj komórki" - Liczbowe, miejsca dziesiętne 0
Podszedłbym do tematu na dwa sposoby: - formatowanie wyświetlania - ustaw format niestandardowy komórki, a jako typ podaj: (at)"," - oczywiście w cudzysłowu zamiast przecinka może być cokolwiek innego - funkcja, która łączy tekst - zakładając, że kolumna A to Twoje wartości - w komórce B1 tworzysz funkcję: ZŁĄCZ.TEKSTY(A1;",") - po czym rozciągasz funkcję...
Import zachowuje się jakby był AUTO-TYP A jaki typ pola masz zdefiniowany w formatowaniu komórek w excelu? Jeśli ogólny to może się tak zachowywać, bo nie wie, że 1234 jest tekstem czy liczbą. W jaki sposób importujesz dane do Accessa?
(at)Prot Pomysł fajny bo, nie pomyślałem o tym żeby zmieniać tekst na biały w przypadku zgodności, A myślisz jest opcja wpisania tam formuły niestandardowej, która nie zmieni tekstu na biały tylko po prostu zmieni na konkretną opcje z listy ? np: " - " myślnik
A musi być makro? Bo najprościej to zrobić formatowaniem warunkowym, wybierając opcję "niepuste". Formatowanie warunkowe jest dynamiczne, więc zmiany zawartości komórek będą od razu uwzględnione. Tylko jeszcze kwestia formalna: co uważasz za puste komórki? W formatowaniu warunkowym Excel uważa za puste również komórki zawierające pusty tekst oraz same...
Wielkie dzięki za to makro - jest świetne. Właśnie o to mi chodziło. A co należy dopisać aby makro kopiowało wiersze z formatowaniem. W niektórych komórkach mam też hiperłącza, a są kopiowane jako tekst. Jeszcze raz dziękuję za pomoc!
Witam, Mam problem z tą funkcją: =ZŁĄCZ.TEKSTY((DZIŚ());" Tydzień ";(NUM.TYG(DZIŚ();2))) Daje ona wynik: 41466 Tydzień 28 Zamierzony wynik miał wyjść: 2013-07-11 Tydzień 28 Problem w tym, że nie mam pojęcia jak ustawić formatowanie tej daty, czy może ktoś coś podpowiedzieć?
Mam tabelkę Excela, w której muszę mieć kolumnę B wypełnioną cyfrą 1 (każdy wiersz kolumny B ma zawierać 1), ALE tylko wtedy, jeżeli w kolumnie A będzie cokolwiek napisane. Jak to zrobić? Myślałem o funkcji z instrukcję warunkową, a potem skopiować to w dół. I tu jest problem: Nie wiem ile będzie wierszy w tym arkuszu. Znając życie - więcej niż się...
ZŁACZ.TEKST nawet Excel97 ma takie
Znalazłem rozwiązanie. Piszę więc, może komuś się przyda. Jeżeli chcemy aby Excel formatował nam dane gdy w określonej komórce wystąpi pewna(wybrana przez nas wartość) musimy: 1. Zaznaczyć pierwszy z wierszy naszych danych 2. Wybrać ze wstążki Narzędzia główne->Formatowanie warunkowe->Użyj formuły do określenia komórek, które należy sformatować 3. W...
ppm na konkretną komórkę, formatuj i dalej: http://obrazki.elektroda.pl/9165328900_1...
thomson_87 - to już próbowałem, ale excel nie formatuje tego pola do właściwej postaci. Mimo wszystko dzięki za próbę podpowiedzi. Myślę, że bez visual basic nic się w tym temacie nie zdziała.
Dzień dobry, proszę o pomoc w takiej kwestii. Mam 2 arkusze. W każdym tabela sformatowana w ten sam sposób. Po otwarciu Arkusza 2 jest pusta tabela którą użytkownik może sam wypełniać lub skopiować dane z Arkusza 1. Arkuszy jest wiele ale zawsze kopiowanie następuje z poprzedniego. I tu dwie kwestie. Po wciśnięciu przycisku kopiuj, kopiuje żądane dane...
W punkcie 1 trzeba uwzględnić to formatowanie tekstowe i porównywać nie z 0, a z "0", a także z "" (pusta komórka jest równoważna liczbie 0 lub pustemu tekstowi, ale nie tekstowi "0"). Punkt 2. jest dla mnie niejasny. Czy mają być zaznaczone wszystkie komórki niepuste o wartościach <>1, czy tylko jedna w każdej grupie pod 1?
Ja zrobiłbym to w ten sposób, że dane o czasie pracy wpisywałbym do kolumny F sformatowanej jako tekst, i pierwszej wolnej np.K i sformatował ją jako czas. Dane do tabeli przestawnej brałbym z kolumny K.
Po zastosowaniu drobnego triku - konwersji liczb do tekstu :D można wykorzystać jako warunek formatowania funkcje tekstowe np ZNAJDŹ(). Można to zrobić jak w załączonym przykładzie. 758844
Zainteresuj się trochę innym podejściem do problemu. Może do wykonania tego zadania, wystarczy użycie wbudowanej w Word-a funkcji Mail Merge . Funkcja ta pozwala na wypełnianie szablonów dokumentów Word, danymi pochodzącymi z arkusza Excel.
Mam Excel 2007. Myślałem, że w nowszych wersjach jest z tym lepiej. Czyli musisz, po staremu, zapisywać jako tekst. [syntax=vbscript]konto = "12123423450000000012342345" ActiveCell = Format(konto, "## #### #### #### #### #### ####")[/syntax]
Dla samego zaznaczania można też zrealizować to poprzez formatowanie warunkowe zaznaczając najpierw A1 a potem całą kolumnę A i wpisując w formatowaniu warunkowym funkcję: =JEŻELI(LICZ.JEŻELI(A:A;A1)>1;PRAWDA;FAŁ... formatując na np czerwono. Wtedy każdy identyczny dubel będzie czewrwony. Co do "podobnych" jak wspomniał kolega yogi009 nie do zrealizowania.
formatowanie tekstu formatowanie excel excel wyszukiwanie tekstu
wyciek prądu sharp migające podświetlenie wariuje klawiatura
sterownik movera sterownik movera
Podłączenie pompy paliwa po usunięciu immobilizera w Kia Cee'd Problem z odpowietrzeniem ekspresu Melitta OT 600