Witam Panie Macieju. Dziękuję za odpowiedź. Postaram się to doprecyzować . Muszę jednak nanieść małą korektę dla punktu C. Poprzedni załącznik, miał złe wskazanie. Punkt y: O,A i B, to ekstrema na wykresie ceny. W tym przypadku, gdy O=21-08-2018 04:00:00, A= 21-08-2018 19:00:00, B= 22-08-2018 02:00:00, według wzoru, punkt C powinien mieć miejsce (w...
Dzień dobry Mam pewien problem do rozwiązania a nie wiem gdzie robię błąd. Potrzebuję by dane z historiana (zdjęcie w załączniku) a konkretnie wartość 896 będąca liczbą 89,6 zaczytywana była do excela. Zrobiłem formułę w excelu ale wartość jest błędna. Wartość powinna być zaczytana o danej godzinie. Może ktoś z forumowiczów pomoże mi w rozwiązaniu problemu....
Jest taka możliwość, przecież już napisałem - było w załączniku. To co teraz trzeba zrobić to skopiuj-wklej na dobrą sprawę. Z formułą nie ma żadnego dramatu - dramat byłby, gdybyś chciał to liczyć standardowymi funkcjami Excela. Przy zastosowaniu funkcji, którą dla Ciebie napisałem stosowanie JEŻELI jest już zbędne (wszystkie linijki mojego kodu zaczynające...
Spróbuj wykorzystać poniższą formułę. Powinna działać, przy założeniu, że daty w kolumnie A mają prawidłowy format (data/czas). Zamień odpowiednio zakresy i kolumnę, z której ma być liczona średnia (tutaj kolumna C). Formuła jest tablicowa, co oznacza, że po wprowadzeniu (np. do L3), trzeba ją zatwierdzić kombinacją Ctr+Shift+Enter. Później tylko skopiować...
Podejrzewam, że problem jest z niewłaściwym formatem danych. Najpierw sprawdź, czy są to faktycznie wartości czasu. Najprościej to stwierdzić po tym do której strony komórki wartość jest wyrównana. Jeśli do prawej jest to liczba (format poprawny), jeśli do lewej jest to tekst i jest to format niepoprawny. Drugi sposób, to użycie autosumy na wszystkich...
Czekając możesz pomyśleć nad poprawnym obliczaniem godzin w odpowiednich stawkach bo na chwilę obecną w stawce x 1,5 liczy max 8 godzin. Np. jak zaczniesz pracę o 23 i skończysz o 12 to policzy 5 godzin x1 i 8 x 1,5 a jak zmienisz rozpoczęcie na 21 to zamiast zwiększyć liczbę godzin x1,5 to zwiększa godziny w stawce x1.
No to jak pisałem - stosując zwykłe formatowanie powyżej 24 godzin różnicy nie policzysz. Generalnie, wystarczy od większej daty odjąć mniejszą. I wtedy masz 3 opcje: Opcja 1: ustaw formatowanie komórki na niestandardowe, wpisz: dd:gg:mm. Wtedy masz różnicę podaną z dniami. Opcja 2: różnica dat to liczba z przecinkiem, gdzie 1.00 = 24 godziny. Jeżeli...
Nie ma tutaj określonej liczby godzin, może trwać 4 jak i 10 godzin.
Witam, Potrzebuję formuły, w następującej sytuacji: W komórkach J12:J15 mam wpisane liczby godzin pracy. Jeśli pracownik wpisze zamiast liczby godzin symbol UO - opieka nad dzieckiem to program powinien w tym miejscu policzyć mu normalne godziny pracy z innych takich samych dni w tym tygodniu (bo w komórkach J12:J15 są 4 czwartki - każdy w innym tygodniu)....
Dzien dobry, Siedze juz kilka godzin nad problemem, przesukalem forum ale nie moge nic znalezc. Moze problem jest dla kogos banalny ale potrzebuje pomocy: - w mojej firmie mamy kody towarowe 5 lub 6 cyfrowe. Jak zmusic Excel zeby filtrowal kody zgodnie z zasada: -- ten sam towar moze posiadac kod 10111, 12111, 17111 (druga cyfra jest rozna) -- towar,...
Szukam pomocy. Odwieczny problem dyrektorów wiliczjących co miesiąc rzeczywiste godziny zrealizowane Nauczyciel ma ustaloną liczbę godzin w tygodniu od poniedziałku do piątku (niektórzy mają jakiś dzień w tygodniu bez zajęć), chodzi o wyliczenie liczby godzin jakie dany nauczyciel przepracował rzeczywiście w danym miesiącu. Algorytm wygląda tak: 1.Ustalenie...
Data i godzina w excelu to liczba. Część całkowita określa ilość dni od 31 grudnia 1899, część ułamkowa to ilość godzin (min, sekund), liczonych jako ułamek doby. Tak więc 1 godzina = 1/24, 1 minuta to 1/(24*60). Przykładowo 15:37 = 15/24 + 37/(24*60). Jak się to już wie, to reszta obliczeń jest prosta, bo możesz liczyć jak normalne liczby a wynik tylko...
Przepraszam, doprecyzuję excela. To tak np. w poniedziałek mamy 6 lekarzy (gdyż np. jest 6 gabinetów. Lekarze mogą pracować na dyżurach zapisanych ta: piątek Zalewski 20:00 do 8:00 i kolejny dzień sobota 08:00 do 16:00 ). "Liczba dyżurów" to oznacza ile razy w całym grafiku pojawiło się nazwisko KOWALSKA. "Liczba godzin dzień powszedni" - są to godziny...
Cześć wszystkim, z góry przepraszam jak umieściłem wątek w złym dziale. Potrzebuję pomocy z Excelem (lub podobnego innego rozwiązania). Mam dużą liczbę pracowników, którzy muszą codziennie wypisywać mi karty pracy, co jest męczące zarówno dla nich jak i dla mnie. Poza tym marnowanie papieru w skali roku jest ogromne co mnie osobiście boli. Moi pracownicy...
Witaj. Pierwsza rzecz - godziny od minut rozdzielamy dwukropkiem, nie przecinkiem. 16,30 to liczba 16,3, a 16:30 to godzina 16 i pół godziny (czyli dla obliczeń 16,5). Format godzinowy, a nie liczbowy, bardziej nadaje się do wyświetlania czasu. Wynik zsumowanych czasów pracy natomiast można wyświetlić jako liczbę (i wtedy, ze względu na sposób, w jaki...
Witam Serdecznie Mam skoroszyt w którym jest arkusz1 Zestawienie pracowników z nr telefonów arkusz2 tzw forecast grafik na mc listopad z wpisanymi godzinami na sztywno dla pracowników arkusz3 rozłożony na dni plan miejsc pracy (od 3 do 23 - pierwsza kolumna) arkusz4 grafik roboczy na mc listopad z wpisanymi godzinami ale do poprawy i do naniesienia...
Zrozumiałem inaczej :) Pracownik zaczyna coś w czwartek o 9:00, kończy w środę o 13:15. Excel ma policzyć ile to godzin. Jeden pełny dzień pracy to 7,45 godz. odliczając przerwę. Odejmujemy daty. Od otrzymanej liczby odejmujemy 2 (pierwszy i ostatni dzień) oraz ewentualne święta (jest 11 w roku wyłączając Wielkanoc i Zielone Świątki, które przypadają...
Jak bardzo chcesz, to musiałbyś zapisywać dokładny czas trwania i rozpoczynania łącznie z datą i godziną, a później dodawać te liczby (łącznie dni i godziny), do tego oś czasu zastosować, a nie z etykietami z tabeli. Generalnie bardzo upierdliwe to będzie w utrzymaniu porządku i logiki. W sumie nie po to MS zrobił Projecta (i na nim nie zarobił), żeby...
Generalnie wytyczne są takie: W przygotowaniu harmonogramu, który może być zaciągnięty do systemu kadrowo-płacowego, istotną kwestią jest stosowanie odpowiednich symboli, przykładowo: "1" - praca na pierwszą zmianę w godzinach od 7:00 do 19:00 "2" - praca na drugą zmianę w godzinach od 19:00 do 7:00 dnia następnego "24" – praca w trybie 24-godzinnego...
to pozostaje makro lub funkcja użytkownika (też w VBA) Hmmm, czyli muszę na razie dać sobie spokój. A może z innej beczki. Funkcja ta była mi potrzebna do grafiku służb. Polega to na tym, że w jednym grafiku wpisujemy D,N,Sz itp. (dniówka, nocka, szkolenie) a drugi przy użyciu funkcji "jeżeli" wypełniał się liczbą godzin. Czyli jeżeli D to wpisz 12....
Potrzebuję zrobić w Excelu skoroszyt w którym mógłbym: 1. W jednym arkuszu mieć wpisane dane pracowników - arkusz dane zawierający Imiona, nazwiska, stawki 2. W drugim arkuszu chciałbym mieć zestawienie godzin pracy i gotowości (w formie listy miesięcznej) - automatycznie uwzględniające dni robocze i wolne (weekendy) po wpisaniu godzin przyjazdów (awaria)...
Dobry wieczór, Tak jak napisałem poprzednio dane czasowe były tekstem i nie można z nich było zrobić prawidłowego wykresu punktowego. Jeżeli dane "liczbowe" w normalnie skonfigurowanym arkuszu są dosunięte do prawej krawędzi komórki, to znaczy, że są tekstem. Formatowanie tekstu jako czasu nic tu nie da. Należy dane pomnożyć przez 1, albo w osobnej...
Dzień dobry, Kilka ogólnych zasad: 1) Excel traktuje daty i czas jak liczby: data stanowi część całkowitą, a czas część ułamkową tej liczby. Wartość czasu jest zatem w obliczeniach traktowana jak ułamek doby. Nie można wyświetlać dat ani czasów ujemnych. 2) Aby wprowadzić czas tak, by Excel interpretował to jako czas należy oddzielić godziny i minuty...
Witam Trochę komplikacji wprowadza oznaczenie D i N przed liczbą godzin o czym już wcześniej pisał Maciej Gonet . Gdybyś pola godzin sformatował jako pole typu liczby->godzina format 13:30 ( kod formatu HH:MM ) to podsumowanie kolumny wyjdzie z automatu po sformatowaniu liczby->godzina format 23456:30 (kod formatu [HH]:MM ). Trzeba tylko pamiętać o...
Prosze bardzo. :) Przy czym formuła nie do końca jest durnoodporna, tzn. jeżeli wpiszesz złą datę a w szczególności nieodpowiednia godzinę to funkcja zawiedzie. Można i na to się ubezpieczyć rozpbudowując funkcję ale na razie myślę że tyle ci wystarczy. I jeszcze jedno: nie dziw się zaokrągleniu godzin poprostu excel daty i godziny "widzi" jako liczby...
Mam problem z formatem daty i godziny . Problem z obliczaniem czasu postoju maszyn. Te dane są zrzucane w postaci ciągu liczb. Szukam pomocy.
Spróbuj pomnożyć sumowane godziny razy 24. =SUMA(G8:G41)*24 Ja tak właśnie zrobiłem i mi ślicznie wyświetla ilość godzin. Pozdrawiam Sławek Pomnożyć ??? To co będzie jeżeli (0:05+1:15)*24? Przecież wyjdzie bzdura. Już ktoś wyżej poradził więc nie wiem w czym dalej jest problem. Zastosuj się do rady i wszystko będzie dobrze pokazywane. Wybierz menu...
Witam Mam następujący problem muszę napisać formułę która by obliczała czas pracy pracownika: - jak ludzie maja 1 lub 2 lub 3 godzin pracy to wynik jest taki sam - jak maja 4 godziny lub 5 godzin to odejmuje 15 min przerwy czyli czas pracy to 3h45min lub 4h45min - jesli maja 6 h to przerwa 30min to 5h30min pracy - jesli maja 7h to przerwa 45min to 6h15min...
Widocznie moje umiejętności są zbyt małe bo nie wymyśliłem nic mądrzejszego jak wpisanie w formatowaniu komórki samego [g]. Wpisywać jednak musisz przynajmniej : (znaczy dwukropek) po liczbie. :cry:
Ze zliczanie czasu pracy jednostkom w ruchu ciągłym sobie poradziłem ale dodawanie tych godzin to nie na moją głowę :/ 24 godziny pracy przy formatowaniu komórki : liczby/czas/ gg:mm pokazuje jako 0:00 a jak sformatuję inaczej (próbowałem chyba wszystkie możliwe ) to jakieś kosmiczne sumy mi wyskakują , formatuje i wpisuje formuły wg porad w Microsoftcie...
Jak skopiuję formułę w komórce F18 z góry na dół to excel wykazuje godziny zasadnicze również w sobotę, a według przepisów nie powinno się wykazywać godzin zasadniczych w soboty, niedziele i święta, dałoby to się jakoś zmodyfikować? Dodano po 6 Dodatek 20% z minimalnego wynagrodzenia podzielony przez liczbę godzin w miesiącu wg normy jest u nas naliczany...
Niestety ale w kolumnie liczba godzin musze mieć liczby zaokrąglone do pełnych godzi w dół stosując formułe ZAOKR.DÓŁ z 8 robi sie 7 godzi nastepnie stosuje +1 jednak zamiast 8 godz wychodzi 7:12. Proszę o pomoc to dość ważne zaliczenie i 2 pytanie jak zrobić to liczenie wypłaty stawka normalnie jest 10 nadgodziny są po 12zł
ok, rozumiem. Myślę że warto tu zastosować komórki robocze. np. komórka D6 (9-16) wynik czyli 7 przepracowanych godzin pojawi się w komórce roboczej, którą później można ukryć. później następny dzień itd. Na końcu sumujemy tą wszystkie godziny z komórek roboczych i wynik pojawia się w kolumnie liczba godzin. Dobrze to rozumiem? Tylko nie wiem jakiej...
Dzień dobry, Przy obliczeniach związanych z godzinami należy pamiętać, że Excel pamięta godziny jako ułamki doby, a to co jest wyświetlane, to tylko kwestia formatu. Jeśli chce Pan wyświetlić godzinę zegarową, to format powinien być np. g:mm, a jeśli liczbę godzin (także powyżej 24) to [g]:mm. W Pana podsumowaniach formaty były błędne, a formuły dziwne....
Dzień dobry, Z opisu trudno się zorientować, czy w wyniku mają być dni i godziny, czy tylko pełne doby kalendarzowe. W żadnym razie przy podanych danych nie wyjdzie 14 dni, tylko 15. Jeśli mają być dni i godziny, to należy po prostu obliczyć różnicę A2-A1, otrzymamy wynik w postaci ułamka określającego pełne dni i części dnia. Można to rozdzielić na...
O ile dobrze zrozumiałem, to chodzi o pominięcie wyświetlania minut. Do tego nie trzeba żadnych specjalnych formuł, wystarczy zwykłe odwołanie, a w komórce docelowej trzeba tylko użyć formatu [g] zamiast [g]:mm. Minuty będą w takim przypadku pomijane, a nie zaokrąglane do najbliższej pełnej godziny. Gdy liczba godzin ma być daną do dalszych obliczeń...
Pewnie ten temat pomoże: Liczba godzin z liczby dni nie będzie chyba stanowiła problemu?
Dodało Ci to 24 pełnych godzin i zaczęło liczyć od nowa. 24+6=30. Zrób tam format komórki i daj normalne liczby - będzie znacznie prościej.
mam problem z zamianą godzin na liczbę. Załączam plik. z góry dziękuje za pomoc.
Cześć Czy jest jakieś automatyczne formatowanie w excelu które zmieni wpisane liczbę w komórce na format godzinowy, np: wpisuje 900 a wyświetla się 9:00 itd. Niestety odpada wykorzystanie funkcji. Z góry dzięki!
nie działa, przepisując to co podałeś wyskauje ( po wpisaniu słowa ok w kolumnie c) mi jakaś dziwna liczba 41775,55749 lub po prostu nic
Dobry wieczór, Te godziny nocne to stały temat dyżurny. No to jeszcze raz wzór ogólny: LICZBA GODZIN W PORZE NOCNEJ a23:30początek pracy b05:30koniec pracy c.00:00początek nocy d06:00koniec nocy liczba godzin w porze nocnej 5:30 [syntax=text]=MAX(MIN(b;d)-MAX(a-(a>b);c... Zakładamy, że praca nie trwa dłużej niż dobę. Pozdrowienia.
13 to liczba godzin przerwy w pracy firmy od 18-tej do 7-mej, którą trzeba dodać do godziny zakończenia zadania, jeżeli miałoby wypaść w okresie tej przerwy.
W załączeniu przesyłam plik. Co miesiąc byłoby robione wszystko na czystym formularzu., właśnie żeby uniknąć błędów oraz żeby nie zapomnieć zmienić w danej komórce. Tak jak Pan teraz zaproponował czyli blokowanie rozwinięcia w dzień wolny jest dobrym rozwiązaniem, wiem że można del zrobić no ale to już nie da się uniknąć. (zdradzi Pan jak Pan zablokował...
Witam! Tak wiem, że excel nie chce dodawać ujemnych wartości czasu w rekordzie, ale... Sytuacja wygląda tak: Pracownik A w miesiącu styczniu ma normę pracy 160 godzin, a wg zapisów (RCP) wypracował np. 157 godzin i 15 minut (sumaryczna wartość za dni przepracowane). W miesiącu lutym norma to również 160 godzin, a pracownik przepracował 162:10 W marcu...
Cześć, mam banalny problem ale już zapomniałem jak to się robi :-) Chodzi o zrobienie prostego wykresu (najlepiej liniowego) w Excelu (jakakolwiek wersja), który obrazowałby pracę murarza i jego pomocnika w okresie jednego miesiąca. Dla murarza i pracownika podane są godziny pracy. Wszystko znajduje się w załączonym arkuszu. Proszę o wskazanie jak zrobić...
Witajcie, Czy ktoś jest mi w stanie pomóc z poniższym makrem. W arkuszu1 mam listę 8 nazwisk (A2:A10) W arkuszu2 mam kolumna A: listę nazwisk tych samych co w arkuszu1 + inne, B: liczbę godzin (1,2...), ale również inne. Chciałbym aby w arkuszu1 w kolumnie C2:C10 sumował mi godziny dla danego nazwiska, które znajdzie się w arkuszu2. Musi to być macro....
Cześć. Problem nie jest skomplikowany, tylko jest mimo swojej prostoty trochę żmudny w oprogramowaniu. W przypadku takiego problemu może wystąpić aż 9 różnych sytuacji, z której każda sytuacja ma inne rozwiązanie: - godzina startu to może być przedział 6..22 albo 22..6 - godzina końca to może być przedział 6..22 albo 22..6 - w każdym przypadku godzina...
To jeszcze co do AD2 Rozumiem że karta ma być wynikiem - będzie pobierać dane z grafiku - tak? Jeżeli tak to w grafiku mam tylko czas pracy a nie "start-stop". To będzie uzupełnione? Będziesz pracował na liczbach czy na czasie bo 8 to nie to samo co 8:00 ? Co do ad1 jeżeli nie będziemy chcieli korzystać z makr można to zrealizować za pomocą autofiltru...
Witajcie. Potrzebuję pomocy przy Excelu 2003. Chodzi o obliczanie godzin pracy (wiem, tematów jest wiele, jednak żaden mi nie pasuje). Postaram się opisać to łopatologicznie. Komórki - godzina wejścia; wyjścia. 3 komórka to różnica czasu minus 10 minut. To mam. Problem polega na tym, że nie mogę pomnożyć tego wyniku razy 60 minut (formatowanie wpisuje...
Jeśli chcesz pobrać dane z innego arkusza wystarczy że w formul napiszesz = klikniesz na odpowiedni arkusz a następnie na odpowiednią komórkę. tyle wiem, jednak chodzi o to, żeby z 1 i 2 (i innych których nie ma we wzorze) arkusza z danej kolumny konkretnego pracownika na ostatni arkusz przenosiły się w osobną tablkę wiersze tylko te w których jest...
Witam, mam problem z dodaniem określonej liczby godzin i minut do konkretnej daty, a mianowicie, stworzyłem dwa formularze(w postaci list rozwijalnych), w jednym jest możliwość wybrania dnia, godziny, minuty, miesiąca i roku, a w drugim można wybrać liczbę godzin i minut potrzebnych na wykonanie zadania, teraz chciałbym, żeby w oknie wynikowym wyświetlała...
Witam Mam następujący problem do rozwiązania, którego mimo wielu prób nie jestem w stanie wymyślić. Mianowicie w projekcie na studia mającym na celu zaprojektowanie arkusza zliczającego różnego rodzaju przestoje maszyn oraz odliczający czas do realizacji następnego zadania (naprawa, wymiana itd.) nie jestem w stanie wymyślić w jaki sposób mają przesuwać...
Witajcie! :) Wierze w Waszą Siłę i Waszą Moc! :) Wierze, że mi pomożecie w tym temacie bo siedzę nad tym już od kilku dni i mam wrażenie, że przetrzepałam google w prawo i w lewo. I Nic. Łzy w oczach. :( A więc tak. Bloki pracy <godziny rozpoczęcia i zakończenia pracy> w arkuszu nie są ułożone chronologicznie i nie można ich ułożyć przy pomocy...
Funkcja LICZ.JEŻELI jest funkcją statystyczną. Zlicza występowanie komórek spełniających kryteria w określonym zakresie. Taki zapis jaki podajesz da Ci w wyniku TRUE jeśli coś występuje więcej niż jeden raz w zakresie, FALSE gdy się nie powtarza. Jako kryterium sprawdzania poprawności danych można użyć formuły zwracającej wartość: liczbę, datę, godzinę,...
Excel 2007 robi to bez problemu jako sumę dwóch liczb. komórka A1: 07:45, komórka A2: 4:10. Komórka A3(wynik): =SUMA(A1:A2) Pozdrawiam, MW EDIT: Nie mogę dodać załącznika. Jeśli będziesz miał problem to pisz na priv - wyślę Ci przykład.
dodano "Informuj i blokuj liczby które się powtarzają." + czyszczenie + zlikwidowałem buga który siedział w tym kodzie i przez który zmarnowałem pół godziny lub więcej. Stare Delphi 7. ehh Spakowane rar :arrow:
dlaczego ta funkcja nie dziala?? Function norma(h As Integer)... Integer to liczba całkowita. Ty najwyraźniej operujesz na typie zmiennoprzecinkowym (Double). Czyli na wstępie: zmienna h musi być typu Double. Po drugie: deklaracja: [syntax=vb]Dim a, b, c, d As Integer[/syntax] nie robi tego czego się spodziewasz, bo deklaruje jako Integer tylko ostatnią...
Witam po raz trzeci dzisiaj : ) Otóż układanie mojego dziennika treningowego w Excelu powoli dobiega końca, została mi ostatnia kwestia, a mianowicie "zestawienie miesiąca". Wstępnie chcę tu umieścić łączną liczbę godzin, dystans, śr. prędkość, wydatkowaną energię itd. wszystkich treningów. Układ każdego kolejnego dnia w arkuszu wygląda identycznie,...
Mam następujący problem. Chciałbym by komputer zliczał następującą różnicę: Godzina zakończenia pracy - czas pierwszej przerwy - czas drugiej przerwy - godzina rozpoczęcia pracy. Mam na myśli sytuację, by komputer odjął np: od godziny piętnastej (koniec pracy) obie pół godzinne przerwy, a następnie godzinę rozpoczęcia pracy, tzn. aby podał wynik który...
Witam Chciałbym zsumować liczbę przepracowanych godzin przez każdego pracownika w danym tygodniu i później zsumować je dla całego miesiąca. Stworzyłem tabelkę ale nie za bardzo ogarniam jak excel liczy czas oraz formuły z tym związane. Czy ktoś mógłby mi pomóc w zliczeniu tego wszystkiego? Chodzi mi o zsumowanie wszystkiego w kolumnie X, a później w...
Czas w Excelu to liczby, które się dodaje, odejmuje... Często wystarczy zmiana formatowania (liczbowe, czas w rożnych konfiguracjach). Aby zamienić czas na liczbę dziesiętną, trzeba pomnożyć przez 24.
Witam =ZAOKR(MODUŁ.LICZBY(B3-A3)*48;0)/2 Odejmuje czas zakończenia od czasu rozpoczęcia (moduł liczby) - wychodzi mi wtedy ile to jest doby np. 0,4854. Następnie mnoże to przez 48, bo doba ma 48 pógodzionówek. Ten wynik zaokrąglam do liczby całkowitej (w górę lub wdół - funkcja "ZAOKR"). Dzielę wynik przez 2, bo chodzi mi o wynik z precyzją do 0,5 godz....
Własnie staram sie zrozumieć, ale za słabo znam jeszcze VBA :( szukam na filmikach i nie wiem jak to ugryźć :/ Dodano po 56 Proszę o kolejną podpowiedz bo nie umiem/ nie wiem jak to ugryźć :( [syntax=vbscript]Sub licz() Dim k As Integer k = 0 For i = 0 To "" If Range("C1")(i).End(xlDown) = "status1" Then status1 = k + 1 Next Worksheets(x).Range("A1").Value...
Fakt, w pracy korzystam z angielskiej wersji, ale nawet pod fix nie dziala. Tak czy inaczej sprawdze to w domu na wersji polskiej i zobacze. Dzieki za pomoc Jak bede cos wiedzial to dam znac. Dodano po 3 OK, w wersji angielskiej jest INT. Teraz w takim razie ostatnia rzecz. Jak wspomnialem komorki moga byc rozne, tj. A1 A4 A70 itd. Sprobowalem konkretnie...
Dziwne rzeczy się stały, liczba danych przed i po została taka sama Powinno ich być 1/6 z tego
Dzień dobry, Moje makro pobiera dane z bazy, przechowuje je przy pomocy: Set RS = New ADODB.Recordset, a następnie wpisuje(wkleja) je do pliku .xlsx Problem w tym, że część liczb w bazie jest zmiennoprzecinkowa, a w Excelu lądują mi liczby całkowite. Nie mogę się doszukać w czym leży problem. Za wszelką pomoc będę wdzięczny Pozdrawiam, Michał Dodano...
A więc sprawdziłem jak to u mnie wygląda. Otóż potrzebuję wyliczyć czas trwania czynności - liczy mi to w wartości liczbowej (np. 27,83) i to w obecnej chwili mam przekonwertowane tak aby liczył mi ile ponad dobę wyjdzie godzin =CZAS(ZAOKR.DO.CAŁK(F5);(F5-ZAOKR.DO.CAŁ... taką formuła a w obecnej chwili potrzebuję...
problem z wierszem E5, nastąpił przeskok daty na grudzień To chyba ze względu na późną porę :oops: błąd "rachunkowy" - w kolumnie E zamiast "=D3+C3*24+G3" winno być "=D3+C3*1+G3" :D Przy obliczeniach czasowych zawsze warto pamiętać, iż "12-11-19 8:00" to dla Excela liczba "43781,33333" :idea: , przy czym wartość całkowita oznacza Datę , a wartość ułamkowa...
(at)vielecht Twój poprzedni post mnie olśnił całkiem zapomniałem, że godzina i czas są przechowywane w excelu jako liczby dziękuję bardzo za taka małą podpowiedź, mała podpowiedź a rozwiązała duży problem wszystko działa już teraz tak jak chcę :-)
Dziękuję za pomoc. Doczytam jeszcze o VBA i będę kombinować. Dane spisuje z zegarka a w średnim tempie są różnice drobne pomiędzy zegarkiem a wyliczeniem. Jeszcze raz dziękuje za podpowiedzi. Pozdrawiam Dodano po 1 dzięki za pomoc
Wyświetla mi tylko jako liczby, coś muszę przestawić ??
dziękuje funkcja zaiste ciekawa niemniej jednak nie wiem jak wyłuskać za pomocą tejże dni pomiędzy tymi dwiema datami tj. przykład 12.02 - 21.02 to : (13,14,15,16) następny wiersz (17,20,21) WORKDAYS zwraca dzień liczony od lub do danej daty podając jeden konkretny dzień =workdays(12.02;1) to dzień 13 a jak wyliczyć całość (wykazać poszczególne dni)...
Ten warunek jest błędnie zapisany. Nie można łączyć 2 warunków w jednym tekście. Zakładając, że w kol. B masz liczby oznaczające godziny, a nie czas, to powinno być coś takiego: [syntax=text]=SUMA.WARUNKÓW($A$2:$A$3;$B... zasada generalna: załącz przykładowy plik!
Witam Chciałbym skrócić czas, który poświęcam na kopiowanie danych pomiędzy plikami Excela. Próbowałem zrobić jakieś makro, ale co zrobię krok do przodu to później dwa w tył i najczęściej jeszcze spędzę nad tym kilka dobrych godzin. Mam grupę użytkowników, która uzupełnia dane w Excelu. Każda osoba ma folder ze swoim osobnym plikiem. Są to cztery kolumny....
Witam ! Poszukuje rozwiązania takiego problemu . Prowadzę działalnośc gospodarczą i zatrudniam kilku pracowników . Praca w róznych brygadach , w róznych miejscach , w róznym czasie i rózną ilościa godzin. chciałbym astosawać taki mechanizm aby pracownicy albo wysyłali w excelu plik z liczba godzin i np. przejechanych kilometrów dsmochodem służbowym...
Witam. Dostało mi się w pracy dziwne zadanie... Na podstawie pewnych raportów przejazdów samochodów mam sprawdzać moment, w którym samochód dojechał do ostatniego punktu na zaplanowanej trasie. Tras jest aktualnie niewiele, ale w związku z dynamicznym rozwojem firmy i nowymi wymogami stawianymi przez "górę" (początkowo chodziło o sprawdzanie tylko miejsc...
Dzień dobry, Jeśli pytanie było do mnie, to wyjaśniam: W przykładowym pliku w kolumnie A znajdują się daty wraz z godzinami. W kolumnie B znajdują się same daty. Formuła ma postać: [syntax=text]=SUMA((LICZBA.CAŁK($A$1:$A$... lub [syntax=text]=SUMA.ILOCZYNÓW((LICZBA.CAŁ... Pierwsza formuła jest tablicowa (wymaga...
Fajnie że załączyłeś przykład ... a możesz wskazać na twoim przykładzie który z pracowników pracuje całą godzinę a który 15 minut. Bo jak już będziesz wiedział, to podpowiem że w excelu 1 godzina to w rzeczywistości wynik dzielenia: 1/24 (czyli podział doby) Więc by wyliczyć wartość dziesiętną z czasu (0,5 godziny) trzeba czas pracy podzielić przez...
Zrobiłem symulator pracy fotowoltaiki z bateriami. Symulator oblicza na każdą godzinę ładowanie, rozładowanie i stan baterii. Symulator można puścić na wyliczenie symulacji całego roku. Można także przygotować zestaw różnych parametrów i masowo obliczyć wynik symulatora dla wszystkich tych parametrów. Symulator do pobrania: Zakładki: - Produkcja prądu2...
Cześć Muszę uporać się z następującym zadaniem. (Excell 365) Dla pracy urządzenia mam stworzony arkusz kalkulacyjny który wylicza godziny pracy, przestoje, awarie, planowane naprawy, produkcję itp Do tego są też wykresy ale chciałbym to zwizulizować za pomocą kolorowych pasków postępu występowania danego zdarzenia na osi czasu (24h dla kolejnych dni)...
Witam. Chciałem prosić o poradę jak zrobić formatowanie przedstawione z postaci godziny (nie liczby) w komórce która stanowi złączenie dwóch elementów. Komórka ma formę '0,048674 - w każdym razie jest to złożenie godziny np "9:30" i znaku " ' " Korzystając z funkcji =A1&A2 gdzie w A1=" ' ", a w A2=9:30. Niestety mimo prób zawsze prezentowane jest to...
Mam być może prosty problem ale od kilku godzin nie jestem w stanie znaleźć rozwiązania szukając w zasobach sieci. Poniżej przykładowy kod dla programu gdzie wprowadzamy liczbę płatności a następnie kwoty płatności. Liczba płatności zadeklarowana jako Integer a kwota jako Single. Wpisując w InputBox zamiast wartości liczbowych jakiś tekst program się...
Ogólnie gerber wierceń jest generowany prawidłowo jeśli użyte na płytce pady i przelotki są okrągłe. Problem zaczyna się pojawiać w momencie zastosowania tzw. otworów slotowych (palcowych, u nas nazywanych fasolkami) przy których występuje rozciąganie takiego otworu na całą płytkę, rozrzucanie poza płytkę a przy tum również przesuwanie innych okrągłych...
Witam Posiadam arkusz w którym wpisuję liczbę godzin a w drugim arkuszu mam liczone narastająco m2 wypracowane w danym dniu chodzi o to by excel podawał każdego dnia pod sumą godzin liczbę m2 z dango dnia. przykład 1 dzień a1 = 40 godzin a2 = 20 m2 2 dzień b1 = 30 godzin b2 = z dnia pierwszego było 20 m2 ale 2 dnia wzrosło o 10 m2 wiec suma ma 30m2...
Cześć, mam excela w którym jest bardzo duża liczba danych około 100 tys wierszy. Cały excel składa się z obserwacji pełnej godziny z wyszczególnieniem każdej sekundy. Pod każdą sekundą jest podanych kilka współrzędnych. Problem polega na tym, że chiałałabym, żeby data wraz z godziną, minutą i sekundą została przeniesiona z nad obserwacji do kolumn obok....
To jest dość niewdzięczne zadanie, bo ComboBox przechowuje dane w postaci tekstu i jeśli są to liczby, to z kropką dziesiętną. Ty masz w arkuszu dane liczbowe tylko sformatowane jako czas, więc gdy przenosisz to do ComboBox jako RowSource, to on dostaje liczby, a nie czas. Spróbuj tak: [syntax=vbscript]Private Sub ComboBox1_Change() If Val(ComboBox1.Value)...
Jeżeli możesz umieścić wynik w innej kolumnie niż B to wystarczy formuła: =JEŻELI(DŁ(B2)<=6;B2;(ZASTĄP(B2;SZUKA... Pod warunkiem, że 1.250,00 to 1250. Jeżeli trzeba podstawiać w tej samej kolumnie, to można tę formułę przekształcić w makro, zapętlić, postawić warunki itd Dodano po 4 Eeeh, coś mnie naszło i zrobiłem coś takiego...
Proponuję żebyś wstawił tu swój arkusz, bo chyba się nie dogadamy bez konkretnego przykładu. 1. Do czego używasz max() i po co to 8? Godziny nadliczbowe i wykrywanie liter? 2. Skoro coś tam jest obliczane w kolumnie C, to podana wyżej funkcja odwołuje się cyklicznie, a właściwie to jakich liczb? ...(MAX(C1-8;0))+(MAX(D1-8;0))? 3. Jeśli czas pracy masz...
Witam. Mam za zadanie wykonać model, w którym kopiuję z jednego arkusza (Arkusz3) po kolei pojedyncza kolumnę z danymi do arkusza "Europa", następnie wykonuje operacje przy pomocy programu OpenSolver/Solver i pewien fragment z symulacji kopiowany jest do arkusza dla konkretnego miesiąca. Wczoraj po kolejnej aktualizacji kodu program zaczął mi się zawieszać...
to makro do "zabawy" Dodano po 2 jeszcze dwie wersje.... Pierwsza ile_wierszy, to może być niemal dowolna liczba sprawdzonych wierszy , można wpisać nawet tyle ile wierszy ma cała kolumna (zależy od wersji Excela) Chodzi o to by nie sprawdzać całej kolumny bo to może potrwać.... Skopiowane zostaną tylko niepuste komórki. [syntax=vba] Sub copy_cells()...
Szanowny Kolego, Byłoby dobrze gdybyś zapoznał się z zasadami obliczeń czasu w Excelu. Należy zwrócić uwagę na format wyświetlania czasu (czas zegarowy - chwilowa godzina i minuta vs. czas upływający - suma godzin i minut) oraz na interpretację czasu jako liczby. W obliczeniach czas jest liczbą, więc gdy sumujemy komórki Excel "nie wie", czy jest w...
Po pół godzinie wczytywania się załapałem (chyba) o co chodzi. Po pierwsze czy aby na pewno nie będzie interesowało cię za co klient zapłacił? Bo czyszczenie danych i przygotowywanie do kolejnego "wpisu" zlikwiduje szczegóły (składowe) danej wpłaty. Druga rzecz związana z brakiem sumowania. Może jest błędna formuła (nie uwzględnia wszystkich komórek)...
Robię to w gnumericu więc nie wstawiam plików(a jeśli zapisuje to w formacie excelato musiałbym za dużo poprawiać żeby wam to udostępnić) Doszłem do czegoś takiego, wiem że jest to nakombinowane ale liczy (może jest możliwe coś łatwiejszego ?) Wyjaśniam o co chodzi: D103= =if(D8="NP";sum(0+0);if(D8="W";sum(0+0);...
Trzeba trochę zmienić podejście i przerobić formuły. Po pierwsze Wszędzie (i przy sumowaniu godzin) powinien być format gg ] :mm Druga rzecz w układzie czasowym 1 to 24 godziny więc w pierwszej formule liczącej czas pracy liczbę 24 należy zastąpić 1 bo inaczej doliczy 24 dni czyli 192 godziny. To samo sie tyczy 100 i nadgodzin. Zamiast 8 należy wpisać...
Witam ponownie Zacznę od tego, że mam takie dane w excellu: 1293.2750.4324.1294.2750.3765. 0. 0. 0. 1. 1. 1. 1. 2. 3. 1. 2. 3. I teraz chciałabym napisać takie makro, które kopiuje mi komórki z pierwszego wiersza jeżeli w komórkach w wierszu poniżej wartości są takie same. Chciałabym, żeby te skopiowane wartości (tutaj akurat po 3) były kopiowane do...
Na początek. Środkowa tabela to praca czyli D8, E8. I w h8 ma podliczać sumę pracy. Gdy niedziela i sobota to w I8 sie podlicza. I następnie gdy jest powyżej 8 godzin to odlicza przerwę 0,5. I problem gdy pisze od 8:00-8:30 to sumuje ze jest 0:30 min a ma byc 0,5 jako liczba. Wszystko:)
Mały problem jest to, że różne osoby mogą być różne liczby wierszy. Jeśli Możesz zapisz tę stronę w pliku .htm i Wyślij wiadomość prywatną Dodano po 2 '2^nd' - to zdanie jest dla każdej osoby? Dodano po 2 Sprobuj [syntax=vb]Sub podzial() Dim bs As Range, bd As Range lr = Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row Set bs = Range("A1").Resize(lr) Set bd = Range("G:O")...
Witam Jestem totalnym laikiem jeżeli chodzi o excel a potrzebuję coś takiego aby do litery R,N przypiusać wartość cyfrową 12. Chodzi mi o to aby po wpisaniu w grafik litery R lub N w polu razem były zliczane godziny. Gdyby jakiś łaskawca mógł mi to zrobić na załączonym grafiku byłbym bardzo wdzięczny. No może jeszcze aby do liter U i Ch przypisał liczbę...
Cześć, Mam problem z plikiem Excel. Mianowicie po uruchomieniu obliczeń Excel zawiesza się i potrzebuje kilku godzin do obliczenia wyniku(oczywiście zależy to od liczby danych, w przypadku 50-100 wierszy oblicza w kilka minut czy nawet szybciej). W czasie pracy zużywa ok. 20% CPU i 2GB RAMu. Nie wiem czy to jest kwestia skomplikowania formuł czy faktycznie...