REKLAMA
REKLAMA

excel liczba godzin

Znaleziono około 244 wyników dla: excel liczba godzin
  • Excel- formuła zwracająca ilość godzin oraz datę i godzinę.

    Witam Panie Macieju. Dziękuję za odpowiedź. Postaram się to doprecyzować . Muszę jednak nanieść małą korektę dla punktu C. Poprzedni załącznik, miał złe wskazanie. Punkt y: O,A i B, to ekstrema na wykresie ceny. W tym przypadku, gdy O=21-08-2018 04:00:00, A= 21-08-2018 19:00:00, B= 22-08-2018 02:00:00, według wzoru, punkt C powinien mieć miejsce (w...

    Obsługa oprogramowania   03 Wrz 2018 11:05 Odpowiedzi: 5    Wyświetleń: 555
  • REKLAMA
  • Jak zaczytać wartość 896 z historiana do excela z określoną godziną?

    Dzień dobry Mam pewien problem do rozwiązania a nie wiem gdzie robię błąd. Potrzebuję by dane z historiana (zdjęcie w załączniku) a konkretnie wartość 896 będąca liczbą 89,6 zaczytywana była do excela. Zrobiłem formułę w excelu ale wartość jest błędna. Wartość powinna być zaczytana o danej godzinie. Może ktoś z forumowiczów pomoże mi w rozwiązaniu problemu....

    Obsługa oprogramowania   30 Lis 2019 09:53 Odpowiedzi: 1    Wyświetleń: 240
  • Excel - formuła, ewidencja czasu pracy

    Jest taka możliwość, przecież już napisałem - było w załączniku. To co teraz trzeba zrobić to skopiuj-wklej na dobrą sprawę. Z formułą nie ma żadnego dramatu - dramat byłby, gdybyś chciał to liczyć standardowymi funkcjami Excela. Przy zastosowaniu funkcji, którą dla Ciebie napisałem stosowanie JEŻELI jest już zbędne (wszystkie linijki mojego kodu zaczynające...

    Software serwis   12 Kwi 2013 01:15 Odpowiedzi: 8    Wyświetleń: 4122
  • [Excel/VBA] Wyciąganie średniej godzinowej z danych pomiarowych

    Spróbuj wykorzystać poniższą formułę. Powinna działać, przy założeniu, że daty w kolumnie A mają prawidłowy format (data/czas). Zamień odpowiednio zakresy i kolumnę, z której ma być liczona średnia (tutaj kolumna C). Formuła jest tablicowa, co oznacza, że po wprowadzeniu (np. do L3), trzeba ją zatwierdzić kombinacją Ctr+Shift+Enter. Później tylko skopiować...

    Programowanie Początkujący   02 Lis 2018 17:40 Odpowiedzi: 3    Wyświetleń: 471
  • REKLAMA
  • Import danych do Power Query - null zamiast wartości czasu z plików Excela.

    Podejrzewam, że problem jest z niewłaściwym formatem danych. Najpierw sprawdź, czy są to faktycznie wartości czasu. Najprościej to stwierdzić po tym do której strony komórki wartość jest wyrównana. Jeśli do prawej jest to liczba (format poprawny), jeśli do lewej jest to tekst i jest to format niepoprawny. Drugi sposób, to użycie autosumy na wszystkich...

    Obsługa oprogramowania   30 Maj 2021 12:09 Odpowiedzi: 8    Wyświetleń: 1509
  • Excel - stawki godzinowe - potrzebna pomoc

    Czekając możesz pomyśleć nad poprawnym obliczaniem godzin w odpowiednich stawkach bo na chwilę obecną w stawce x 1,5 liczy max 8 godzin. Np. jak zaczniesz pracę o 23 i skończysz o 12 to policzy 5 godzin x1 i 8 x 1,5 a jak zmienisz rozpoczęcie na 21 to zamiast zwiększyć liczbę godzin x1,5 to zwiększa godziny w stawce x1.

    Software serwis   31 Mar 2014 14:34 Odpowiedzi: 21    Wyświetleń: 3201
  • VBA - Excel - Obliczanie czasu

    No to jak pisałem - stosując zwykłe formatowanie powyżej 24 godzin różnicy nie policzysz. Generalnie, wystarczy od większej daty odjąć mniejszą. I wtedy masz 3 opcje: Opcja 1: ustaw formatowanie komórki na niestandardowe, wpisz: dd:gg:mm. Wtedy masz różnicę podaną z dniami. Opcja 2: różnica dat to liczba z przecinkiem, gdzie 1.00 = 24 godziny. Jeżeli...

    Programowanie Początkujący   16 Lip 2014 21:20 Odpowiedzi: 3    Wyświetleń: 3378
  • Excel - czas pracy - Obliczanie czasu pracy z różnymi stawkami godzinowymi

    Nie ma tutaj określonej liczby godzin, może trwać 4 jak i 10 godzin.

    Obsługa oprogramowania   21 Lip 2019 17:12 Odpowiedzi: 6    Wyświetleń: 927
  • Excel - formuła sprawdzająca czy w danych komórkach jest liczba.

    Witam, Potrzebuję formuły, w następującej sytuacji: W komórkach J12:J15 mam wpisane liczby godzin pracy. Jeśli pracownik wpisze zamiast liczby godzin symbol UO - opieka nad dzieckiem to program powinien w tym miejscu policzyć mu normalne godziny pracy z innych takich samych dni w tym tygodniu (bo w komórkach J12:J15 są 4 czwartki - każdy w innym tygodniu)....

    Software serwis   25 Wrz 2015 10:34 Odpowiedzi: 3    Wyświetleń: 690
  • REKLAMA
  • Excel- liczby jako tekst - filtrowanie

    Dzien dobry, Siedze juz kilka godzin nad problemem, przesukalem forum ale nie moge nic znalezc. Moze problem jest dla kogos banalny ale potrzebuje pomocy: - w mojej firmie mamy kody towarowe 5 lub 6 cyfrowe. Jak zmusic Excel zeby filtrowal kody zgodnie z zasada: -- ten sam towar moze posiadac kod 10111, 12111, 17111 (druga cyfra jest rozna) -- towar,...

    Software serwis   31 Sty 2012 11:46 Odpowiedzi: 9    Wyświetleń: 5556
  • REKLAMA
  • Wyliczenie godzin nauczyciela

    Szukam pomocy. Odwieczny problem dyrektorów wiliczjących co miesiąc rzeczywiste godziny zrealizowane Nauczyciel ma ustaloną liczbę godzin w tygodniu od poniedziałku do piątku (niektórzy mają jakiś dzień w tygodniu bez zajęć), chodzi o wyliczenie liczby godzin jakie dany nauczyciel przepracował rzeczywiście w danym miesiącu. Algorytm wygląda tak: 1.Ustalenie...

    Programowanie Początkujący   13 Lis 2013 14:50 Odpowiedzi: 2    Wyświetleń: 1251
  • Arkusz kalkulacyjny, obliczanie godzin pracy, zmiana hh:mm na liczbę

    Data i godzina w excelu to liczba. Część całkowita określa ilość dni od 31 grudnia 1899, część ułamkowa to ilość godzin (min, sekund), liczonych jako ułamek doby. Tak więc 1 godzina = 1/24, 1 minuta to 1/(24*60). Przykładowo 15:37 = 15/24 + 37/(24*60). Jak się to już wie, to reszta obliczeń jest prosta, bo możesz liczyć jak normalne liczby a wynik tylko...

    Obsługa oprogramowania   10 Wrz 2014 15:42 Odpowiedzi: 8    Wyświetleń: 9837
  • Grafik - liczenie godzin - Zliczanie godzin grafiku, dni powszednie, sob i nd

    Przepraszam, doprecyzuję excela. To tak np. w poniedziałek mamy 6 lekarzy (gdyż np. jest 6 gabinetów. Lekarze mogą pracować na dyżurach zapisanych ta: piątek Zalewski 20:00 do 8:00 i kolejny dzień sobota 08:00 do 16:00 ). "Liczba dyżurów" to oznacza ile razy w całym grafiku pojawiło się nazwisko KOWALSKA. "Liczba godzin dzień powszedni" - są to godziny...

    Obsługa oprogramowania   07 Paź 2020 10:54 Odpowiedzi: 8    Wyświetleń: 9474
  • Excel - synchronizacja z kalendarzem

    Cześć wszystkim, z góry przepraszam jak umieściłem wątek w złym dziale. Potrzebuję pomocy z Excelem (lub podobnego innego rozwiązania). Mam dużą liczbę pracowników, którzy muszą codziennie wypisywać mi karty pracy, co jest męczące zarówno dla nich jak i dla mnie. Poza tym marnowanie papieru w skali roku jest ogromne co mnie osobiście boli. Moi pracownicy...

    Obsługa oprogramowania   29 Sty 2018 14:23 Odpowiedzi: 1    Wyświetleń: 1488
  • Arkusz kalkulacyjny, obliczanie godzin pracy, zmiana hh:mm na liczbę

    Witaj. Pierwsza rzecz - godziny od minut rozdzielamy dwukropkiem, nie przecinkiem. 16,30 to liczba 16,3, a 16:30 to godzina 16 i pół godziny (czyli dla obliczeń 16,5). Format godzinowy, a nie liczbowy, bardziej nadaje się do wyświetlania czasu. Wynik zsumowanych czasów pracy natomiast można wyświetlić jako liczbę (i wtedy, ze względu na sposób, w jaki...

    Obsługa oprogramowania   05 Lis 2018 19:50 Odpowiedzi: 1    Wyświetleń: 1008
  • Tworzenie skoroszytu w Excellu do zarządzania grafikiem godzin pracowników i miejsc pracy

    Witam Serdecznie Mam skoroszyt w którym jest arkusz1 Zestawienie pracowników z nr telefonów arkusz2 tzw forecast grafik na mc listopad z wpisanymi godzinami na sztywno dla pracowników arkusz3 rozłożony na dni plan miejsc pracy (od 3 do 23 - pierwsza kolumna) arkusz4 grafik roboczy na mc listopad z wpisanymi godzinami ale do poprawy i do naniesienia...

    Obsługa oprogramowania   01 Lis 2020 20:08 Odpowiedzi: 2    Wyświetleń: 285
  • Program do zliczania godzin pracy nad projektem. Może być nawet w excelu

    Zrozumiałem inaczej :) Pracownik zaczyna coś w czwartek o 9:00, kończy w środę o 13:15. Excel ma policzyć ile to godzin. Jeden pełny dzień pracy to 7,45 godz. odliczając przerwę. Odejmujemy daty. Od otrzymanej liczby odejmujemy 2 (pierwszy i ostatni dzień) oraz ewentualne święta (jest 11 w roku wyłączając Wielkanoc i Zielone Świątki, które przypadają...

    Programowanie Początkujący   18 Paź 2011 08:06 Odpowiedzi: 11    Wyświetleń: 5570
  • Excel: Tworzenie wykresu Ganta z wieloma zadaniami w jednym dniu - praktyczne pytanie

    Jak bardzo chcesz, to musiałbyś zapisywać dokładny czas trwania i rozpoczynania łącznie z datą i godziną, a później dodawać te liczby (łącznie dni i godziny), do tego oś czasu zastosować, a nie z etykietami z tabeli. Generalnie bardzo upierdliwe to będzie w utrzymaniu porządku i logiki. W sumie nie po to MS zrobił Projecta (i na nim nie zarobił), żeby...

    Obsługa oprogramowania   30 Sty 2021 19:03 Odpowiedzi: 5    Wyświetleń: 276
  • Excel - Optymalizacja grafiku personelu: wstawianie wartości WH, W5, WN, WS do wolnych pól

    Generalnie wytyczne są takie: W przygotowaniu harmonogramu, który może być zaciągnięty do systemu kadrowo-płacowego, istotną kwestią jest stosowanie odpowiednich symboli, przykładowo: "1" - praca na pierwszą zmianę w godzinach od 7:00 do 19:00 "2" - praca na drugą zmianę w godzinach od 19:00 do 7:00 dnia następnego "24" – praca w trybie 24-godzinnego...

    Obsługa oprogramowania   18 Wrz 2021 19:26 Odpowiedzi: 3    Wyświetleń: 600
  • Excel - cyfra zamiast koloru komórki

    to pozostaje makro lub funkcja użytkownika (też w VBA) Hmmm, czyli muszę na razie dać sobie spokój. A może z innej beczki. Funkcja ta była mi potrzebna do grafiku służb. Polega to na tym, że w jednym grafiku wpisujemy D,N,Sz itp. (dniówka, nocka, szkolenie) a drugi przy użyciu funkcji "jeżeli" wypełniał się liczbą godzin. Czyli jeżeli D to wpisz 12....

    Software serwis   20 Paź 2009 10:49 Odpowiedzi: 8    Wyświetleń: 4926
  • [Excel] rozliczanie godzin pracy pracowników

    Potrzebuję zrobić w Excelu skoroszyt w którym mógłbym: 1. W jednym arkuszu mieć wpisane dane pracowników - arkusz dane zawierający Imiona, nazwiska, stawki 2. W drugim arkuszu chciałbym mieć zestawienie godzin pracy i gotowości (w formie listy miesięcznej) - automatycznie uwzględniające dni robocze i wolne (weekendy) po wpisaniu godzin przyjazdów (awaria)...

    Software serwis   31 Maj 2010 13:40 Odpowiedzi: 3    Wyświetleń: 12945
  • Excel - wykres czasowy - jak uzyskać zamierzony efekt?

    Dobry wieczór, Tak jak napisałem poprzednio dane czasowe były tekstem i nie można z nich było zrobić prawidłowego wykresu punktowego. Jeżeli dane "liczbowe" w normalnie skonfigurowanym arkuszu są dosunięte do prawej krawędzi komórki, to znaczy, że są tekstem. Formatowanie tekstu jako czasu nic tu nie da. Należy dane pomnożyć przez 1, albo w osobnej...

    Programowanie   26 Mar 2014 19:00 Odpowiedzi: 13    Wyświetleń: 11337
  • Jak wykonać liczenie godzin w Excelu (części dziesiętne godziny)

    Dzień dobry, Kilka ogólnych zasad: 1) Excel traktuje daty i czas jak liczby: data stanowi część całkowitą, a czas część ułamkową tej liczby. Wartość czasu jest zatem w obliczeniach traktowana jak ułamek doby. Nie można wyświetlać dat ani czasów ujemnych. 2) Aby wprowadzić czas tak, by Excel interpretował to jako czas należy oddzielić godziny i minuty...

    Software serwis   06 Wrz 2015 08:27 Odpowiedzi: 3    Wyświetleń: 2163
  • Excel - Jak zsumować godziny pracy z literami i cyframi w pionie?

    Witam Trochę komplikacji wprowadza oznaczenie D i N przed liczbą godzin o czym już wcześniej pisał Maciej Gonet . Gdybyś pola godzin sformatował jako pole typu liczby->godzina format 13:30 ( kod formatu HH:MM ) to podsumowanie kolumny wyjdzie z automatu po sformatowaniu liczby->godzina format 23456:30 (kod formatu [HH]:MM ). Trzeba tylko pamiętać o...

    Obsługa oprogramowania   27 Lis 2019 12:56 Odpowiedzi: 7    Wyświetleń: 1098
  • UPDATE : Excel 2003 - funkcja data +warunek

    Prosze bardzo. :) Przy czym formuła nie do końca jest durnoodporna, tzn. jeżeli wpiszesz złą datę a w szczególności nieodpowiednia godzinę to funkcja zawiedzie. Można i na to się ubezpieczyć rozpbudowując funkcję ale na razie myślę że tyle ci wystarczy. I jeszcze jedno: nie dziw się zaokrągleniu godzin poprostu excel daty i godziny "widzi" jako liczby...

    Software serwis   20 Lut 2009 14:10 Odpowiedzi: 6    Wyświetleń: 3887
  • Excel - format daty + godziny

    Mam problem z formatem daty i godziny . Problem z obliczaniem czasu postoju maszyn. Te dane są zrzucane w postaci ciągu liczb. Szukam pomocy.

    Software serwis   26 Mar 2009 20:06 Odpowiedzi: 8    Wyświetleń: 10899
  • excel problem z suma godzin

    Spróbuj pomnożyć sumowane godziny razy 24. =SUMA(G8:G41)*24 Ja tak właśnie zrobiłem i mi ślicznie wyświetla ilość godzin. Pozdrawiam Sławek Pomnożyć ??? To co będzie jeżeli (0:05+1:15)*24? Przecież wyjdzie bzdura. Już ktoś wyżej poradził więc nie wiem w czym dalej jest problem. Zastosuj się do rady i wszystko będzie dobrze pokazywane. Wybierz menu...

    Software serwis   01 Gru 2010 06:52 Odpowiedzi: 12    Wyświetleń: 43294
  • Excel - prośba o pomoc przy napisaniu formuły

    Witam Mam następujący problem muszę napisać formułę która by obliczała czas pracy pracownika: - jak ludzie maja 1 lub 2 lub 3 godzin pracy to wynik jest taki sam - jak maja 4 godziny lub 5 godzin to odejmuje 15 min przerwy czyli czas pracy to 3h45min lub 4h45min - jesli maja 6 h to przerwa 30min to 5h30min pracy - jesli maja 7h to przerwa 45min to 6h15min...

    Software serwis   13 Lis 2010 08:50 Odpowiedzi: 3    Wyświetleń: 1313
  • dodawanie godzin oraz procent godzin (Excel)

    Widocznie moje umiejętności są zbyt małe bo nie wymyśliłem nic mądrzejszego jak wpisanie w formatowaniu komórki samego [g]. Wpisywać jednak musisz przynajmniej : (znaczy dwukropek) po liczbie. :cry:

    Programowanie   23 Paź 2011 19:48 Odpowiedzi: 3    Wyświetleń: 2907
  • EXCEL dodawanie i odejmowanie godzin, czasu pracy itp.

    Ze zliczanie czasu pracy jednostkom w ruchu ciągłym sobie poradziłem ale dodawanie tych godzin to nie na moją głowę :/ 24 godziny pracy przy formatowaniu komórki : liczby/czas/ gg:mm pokazuje jako 0:00 a jak sformatuję inaczej (próbowałem chyba wszystkie możliwe ) to jakieś kosmiczne sumy mi wyskakują , formatuje i wpisuje formuły wg porad w Microsoftcie...

    Software serwis   13 Sie 2011 21:44 Odpowiedzi: 16    Wyświetleń: 35803
  • Excel - obliczanie nadgodzin

    Jak skopiuję formułę w komórce F18 z góry na dół to excel wykazuje godziny zasadnicze również w sobotę, a według przepisów nie powinno się wykazywać godzin zasadniczych w soboty, niedziele i święta, dałoby to się jakoś zmodyfikować? Dodano po 6 Dodatek 20% z minimalnego wynagrodzenia podzielony przez liczbę godzin w miesiącu wg normy jest u nas naliczany...

    Software serwis   27 Sie 2012 14:00 Odpowiedzi: 9    Wyświetleń: 19323
  • EXCEL - Liczenie godzin i wypłaty

    Niestety ale w kolumnie liczba godzin musze mieć liczby zaokrąglone do pełnych godzi w dół stosując formułe ZAOKR.DÓŁ z 8 robi sie 7 godzi nastepnie stosuje +1 jednak zamiast 8 godz wychodzi 7:12. Proszę o pomoc to dość ważne zaliczenie i 2 pytanie jak zrobić to liczenie wypłaty stawka normalnie jest 10 nadgodziny są po 12zł

    Software serwis   11 Paź 2012 13:22 Odpowiedzi: 4    Wyświetleń: 3795
  • Excel - grafik, który liczy godziny

    ok, rozumiem. Myślę że warto tu zastosować komórki robocze. np. komórka D6 (9-16) wynik czyli 7 przepracowanych godzin pojawi się w komórce roboczej, którą później można ukryć. później następny dzień itd. Na końcu sumujemy tą wszystkie godziny z komórek roboczych i wynik pojawia się w kolumnie liczba godzin. Dobrze to rozumiem? Tylko nie wiem jakiej...

    Software serwis   12 Lis 2012 21:18 Odpowiedzi: 10    Wyświetleń: 11343
  • EXCEL 2010 - Zliczanie godzin pracy, system 3 zmianowy

    Dzień dobry, Przy obliczeniach związanych z godzinami należy pamiętać, że Excel pamięta godziny jako ułamki doby, a to co jest wyświetlane, to tylko kwestia formatu. Jeśli chce Pan wyświetlić godzinę zegarową, to format powinien być np. g:mm, a jeśli liczbę godzin (także powyżej 24) to [g]:mm. W Pana podsumowaniach formaty były błędne, a formuły dziwne....

    Software serwis   07 Cze 2013 08:40 Odpowiedzi: 1    Wyświetleń: 3420
  • [Excel] Obliczenie różnicy dni miedzy datami

    Dzień dobry, Z opisu trudno się zorientować, czy w wyniku mają być dni i godziny, czy tylko pełne doby kalendarzowe. W żadnym razie przy podanych danych nie wyjdzie 14 dni, tylko 15. Jeśli mają być dni i godziny, to należy po prostu obliczyć różnicę A2-A1, otrzymamy wynik w postaci ułamka określającego pełne dni i części dnia. Można to rozdzielić na...

    Software serwis   02 Lip 2013 18:28 Odpowiedzi: 7    Wyświetleń: 20282
  • Excel - Pobieranie wartości godziny z komórki

    O ile dobrze zrozumiałem, to chodzi o pominięcie wyświetlania minut. Do tego nie trzeba żadnych specjalnych formuł, wystarczy zwykłe odwołanie, a w komórce docelowej trzeba tylko użyć formatu [g] zamiast [g]:mm. Minuty będą w takim przypadku pomijane, a nie zaokrąglane do najbliższej pełnej godziny. Gdy liczba godzin ma być daną do dalszych obliczeń...

    Software serwis   11 Lip 2013 13:19 Odpowiedzi: 6    Wyświetleń: 2463
  • Excel - jak obliczyć godziny pomiędzy datami bez dni roboczych

    Pewnie ten temat pomoże: Liczba godzin z liczby dni nie będzie chyba stanowiła problemu?

    Software serwis   08 Sie 2013 21:54 Odpowiedzi: 7    Wyświetleń: 5823
  • Excel - jak wyliczyć godziny pracy na stawkę wynagrodzenia

    Dodało Ci to 24 pełnych godzin i zaczęło liczyć od nowa. 24+6=30. Zrób tam format komórki i daj normalne liczby - będzie znacznie prościej.

    Software serwis   27 Sie 2013 15:07 Odpowiedzi: 4    Wyświetleń: 2814
  • excel - excel - zamiana godzin na liczbe

    mam problem z zamianą godzin na liczbę. Załączam plik. z góry dziękuje za pomoc.

    Software serwis   28 Sty 2014 21:45 Odpowiedzi: 3    Wyświetleń: 25164
  • [Excel] - Automatyczna konwersja liczby na godzinę

    Cześć Czy jest jakieś automatyczne formatowanie w excelu które zmieni wpisane liczbę w komórce na format godzinowy, np: wpisuje 900 a wyświetla się 9:00 itd. Niestety odpada wykorzystanie funkcji. Z góry dzięki!

    Software serwis   02 Kwi 2014 18:09 Odpowiedzi: 1    Wyświetleń: 798
  • Excel - Excel dodawanie automatycznie godziny

    nie działa, przepisując to co podałeś wyskauje ( po wpisaniu słowa ok w kolumnie c) mi jakaś dziwna liczba 41775,55749 lub po prostu nic

    Software serwis   19 Maj 2014 17:58 Odpowiedzi: 5    Wyświetleń: 3795
  • Excel - okreslanie wartosci w zakresie czasu

    Dobry wieczór, Te godziny nocne to stały temat dyżurny. No to jeszcze raz wzór ogólny: LICZBA GODZIN W PORZE NOCNEJ a23:30początek pracy b05:30koniec pracy c.00:00początek nocy d06:00koniec nocy liczba godzin w porze nocnej 5:30 [syntax=text]=MAX(MIN(b;d)-MAX(a-(a>b);c... Zakładamy, że praca nie trwa dłużej niż dobę. Pozdrowienia.

    Software serwis   01 Lip 2014 22:25 Odpowiedzi: 1    Wyświetleń: 999
  • Excel - dodawanie godzin do dat z uwzględnieniem zakresów czasowych

    13 to liczba godzin przerwy w pracy firmy od 18-tej do 7-mej, którą trzeba dodać do godziny zakończenia zadania, jeżeli miałoby wypaść w okresie tej przerwy.

    Software serwis   29 Lip 2014 10:38 Odpowiedzi: 6    Wyświetleń: 2898
  • Excel - rozwijana lista rzeczy w dwóch komórkach

    W załączeniu przesyłam plik. Co miesiąc byłoby robione wszystko na czystym formularzu., właśnie żeby uniknąć błędów oraz żeby nie zapomnieć zmienić w danej komórce. Tak jak Pan teraz zaproponował czyli blokowanie rozwinięcia w dzień wolny jest dobrym rozwiązaniem, wiem że można del zrobić no ale to już nie da się uniknąć. (zdradzi Pan jak Pan zablokował...

    Software serwis   29 Maj 2017 11:40 Odpowiedzi: 62    Wyświetleń: 8349
  • Excel - Dodanie z ręki ujemnej wartości czasu

    Witam! Tak wiem, że excel nie chce dodawać ujemnych wartości czasu w rekordzie, ale... Sytuacja wygląda tak: Pracownik A w miesiącu styczniu ma normę pracy 160 godzin, a wg zapisów (RCP) wypracował np. 157 godzin i 15 minut (sumaryczna wartość za dni przepracowane). W miesiącu lutym norma to również 160 godzin, a pracownik przepracował 162:10 W marcu...

    Software serwis   17 Lip 2015 17:46 Odpowiedzi: 1    Wyświetleń: 1362
  • Excel - Jak zrobić prosty wykres w Excelu?

    Cześć, mam banalny problem ale już zapomniałem jak to się robi :-) Chodzi o zrobienie prostego wykresu (najlepiej liniowego) w Excelu (jakakolwiek wersja), który obrazowałby pracę murarza i jego pomocnika w okresie jednego miesiąca. Dla murarza i pracownika podane są godziny pracy. Wszystko znajduje się w załączonym arkuszu. Proszę o wskazanie jak zrobić...

    Programowanie   10 Sty 2016 14:28 Odpowiedzi: 2    Wyświetleń: 1230
  • Excel, VBA - Dwie pętle - wyszukiwanie z dwóch list

    Witajcie, Czy ktoś jest mi w stanie pomóc z poniższym makrem. W arkuszu1 mam listę 8 nazwisk (A2:A10) W arkuszu2 mam kolumna A: listę nazwisk tych samych co w arkuszu1 + inne, B: liczbę godzin (1,2...), ale również inne. Chciałbym aby w arkuszu1 w kolumnie C2:C10 sumował mi godziny dla danego nazwiska, które znajdzie się w arkuszu2. Musi to być macro....

    Programowanie Początkujący   20 Lut 2016 19:43 Odpowiedzi: 1    Wyświetleń: 828
  • Excel - Zliczanie godzin nocnych

    Cześć. Problem nie jest skomplikowany, tylko jest mimo swojej prostoty trochę żmudny w oprogramowaniu. W przypadku takiego problemu może wystąpić aż 9 różnych sytuacji, z której każda sytuacja ma inne rozwiązanie: - godzina startu to może być przedział 6..22 albo 22..6 - godzina końca to może być przedział 6..22 albo 22..6 - w każdym przypadku godzina...

    Software serwis   12 Mar 2017 13:38 Odpowiedzi: 14    Wyświetleń: 3798
  • Excel - Zmiana obszaru wydruku w zależności od koloru komórki w odniesieniu

    To jeszcze co do AD2 Rozumiem że karta ma być wynikiem - będzie pobierać dane z grafiku - tak? Jeżeli tak to w grafiku mam tylko czas pracy a nie "start-stop". To będzie uzupełnione? Będziesz pracował na liczbach czy na czasie bo 8 to nie to samo co 8:00 ? Co do ad1 jeżeli nie będziemy chcieli korzystać z makr można to zrealizować za pomocą autofiltru...

    Software serwis   03 Mar 2017 14:05 Odpowiedzi: 13    Wyświetleń: 1614
  • Praca Excel 2003 i obliczanie godzin pracy.

    Witajcie. Potrzebuję pomocy przy Excelu 2003. Chodzi o obliczanie godzin pracy (wiem, tematów jest wiele, jednak żaden mi nie pasuje). Postaram się opisać to łopatologicznie. Komórki - godzina wejścia; wyjścia. 3 komórka to różnica czasu minus 10 minut. To mam. Problem polega na tym, że nie mogę pomnożyć tego wyniku razy 60 minut (formatowanie wpisuje...

    Programowanie Początkujący   11 Gru 2018 20:24 Odpowiedzi: 5    Wyświetleń: 873
  • EXCEL - formuła, funkcja - przenoszenie danych z wierszy do innego arkusza

    Jeśli chcesz pobrać dane z innego arkusza wystarczy że w formul napiszesz = klikniesz na odpowiedni arkusz a następnie na odpowiednią komórkę. tyle wiem, jednak chodzi o to, żeby z 1 i 2 (i innych których nie ma we wzorze) arkusza z danej kolumny konkretnego pracownika na ostatni arkusz przenosiły się w osobną tablkę wiersze tylko te w których jest...

    Obsługa oprogramowania   18 Wrz 2020 11:55 Odpowiedzi: 4    Wyświetleń: 1038
  • Excel - Jak dodać określoną liczbę godzin i minut do wybranej daty?

    Witam, mam problem z dodaniem określonej liczby godzin i minut do konkretnej daty, a mianowicie, stworzyłem dwa formularze(w postaci list rozwijalnych), w jednym jest możliwość wybrania dnia, godziny, minuty, miesiąca i roku, a w drugim można wybrać liczbę godzin i minut potrzebnych na wykonanie zadania, teraz chciałbym, żeby w oknie wynikowym wyświetlała...

    Obsługa oprogramowania   07 Sty 2022 01:07 Odpowiedzi: 6    Wyświetleń: 294
  • Excel - przesuwanie zakresów

    Witam Mam następujący problem do rozwiązania, którego mimo wielu prób nie jestem w stanie wymyślić. Mianowicie w projekcie na studia mającym na celu zaprojektowanie arkusza zliczającego różnego rodzaju przestoje maszyn oraz odliczający czas do realizacji następnego zadania (naprawa, wymiana itd.) nie jestem w stanie wymyślić w jaki sposób mają przesuwać...

    Obsługa oprogramowania   30 Cze 2022 14:08 Odpowiedzi: 0    Wyświetleń: 183
  • Excel bez VBA - Liczba godzin od finiszu pracy do startu najbliższej godziny

    Witajcie! :) Wierze w Waszą Siłę i Waszą Moc! :) Wierze, że mi pomożecie w tym temacie bo siedzę nad tym już od kilku dni i mam wrażenie, że przetrzepałam google w prawo i w lewo. I Nic. Łzy w oczach. :( A więc tak. Bloki pracy <godziny rozpoczęcia i zakończenia pracy> w arkuszu nie są ułożone chronologicznie i nie można ich ułożyć przy pomocy...

    Obsługa oprogramowania   26 Sty 2023 20:00 Odpowiedzi: 6    Wyświetleń: 327
  • Excel - sprawdzenie poprawności danych

    Funkcja LICZ.JEŻELI jest funkcją statystyczną. Zlicza występowanie komórek spełniających kryteria w określonym zakresie. Taki zapis jaki podajesz da Ci w wyniku TRUE jeśli coś występuje więcej niż jeden raz w zakresie, FALSE gdy się nie powtarza. Jako kryterium sprawdzania poprawności danych można użyć formuły zwracającej wartość: liczbę, datę, godzinę,...

    Software serwis   07 Lis 2008 14:52 Odpowiedzi: 3    Wyświetleń: 7066
  • EXCEL - formatowanie sumy godzin

    Excel 2007 robi to bez problemu jako sumę dwóch liczb. komórka A1: 07:45, komórka A2: 4:10. Komórka A3(wynik): =SUMA(A1:A2) Pozdrawiam, MW EDIT: Nie mogę dodać załącznika. Jeśli będziesz miał problem to pisz na priv - wyślę Ci przykład.

    Software serwis   10 Mar 2010 21:45 Odpowiedzi: 3    Wyświetleń: 3151
  • [Excel] Losowanie liczb ze zbioru.

    dodano "Informuj i blokuj liczby które się powtarzają." + czyszczenie + zlikwidowałem buga który siedział w tym kodzie i przez który zmarnowałem pół godziny lub więcej. Stare Delphi 7. ehh Spakowane rar :arrow:

    Programowanie   22 Mar 2023 01:17 Odpowiedzi: 22    Wyświetleń: 22033
  • grafik w excelu, zliczanie czasu pracy, godzinowka

    dlaczego ta funkcja nie dziala?? Function norma(h As Integer)... Integer to liczba całkowita. Ty najwyraźniej operujesz na typie zmiennoprzecinkowym (Double). Czyli na wstępie: zmienna h musi być typu Double. Po drugie: deklaracja: [syntax=vb]Dim a, b, c, d As Integer[/syntax] nie robi tego czego się spodziewasz, bo deklaruje jako Integer tylko ostatnią...

    Software serwis   06 Lut 2012 13:02 Odpowiedzi: 23    Wyświetleń: 39032
  • Excel - jak poprawnie uzupełnić zestawienie miesiąca (treningi)

    Witam po raz trzeci dzisiaj : ) Otóż układanie mojego dziennika treningowego w Excelu powoli dobiega końca, została mi ostatnia kwestia, a mianowicie "zestawienie miesiąca". Wstępnie chcę tu umieścić łączną liczbę godzin, dystans, śr. prędkość, wydatkowaną energię itd. wszystkich treningów. Układ każdego kolejnego dnia w arkuszu wygląda identycznie,...

    Software serwis   31 Gru 2012 21:19 Odpowiedzi: 1    Wyświetleń: 1386
  • MS Excel - liczenie godzin pracy

    Mam następujący problem. Chciałbym by komputer zliczał następującą różnicę: Godzina zakończenia pracy - czas pierwszej przerwy - czas drugiej przerwy - godzina rozpoczęcia pracy. Mam na myśli sytuację, by komputer odjął np: od godziny piętnastej (koniec pracy) obie pół godzinne przerwy, a następnie godzinę rozpoczęcia pracy, tzn. aby podał wynik który...

    Software serwis   16 Mar 2013 18:27 Odpowiedzi: 4    Wyświetleń: 9999
  • Excel - ewidencja czasu pracy

    Witam Chciałbym zsumować liczbę przepracowanych godzin przez każdego pracownika w danym tygodniu i później zsumować je dla całego miesiąca. Stworzyłem tabelkę ale nie za bardzo ogarniam jak excel liczy czas oraz formuły z tym związane. Czy ktoś mógłby mi pomóc w zliczeniu tego wszystkiego? Chodzi mi o zsumowanie wszystkiego w kolumnie X, a później w...

    Software serwis   19 Paź 2013 19:08 Odpowiedzi: 3    Wyświetleń: 3492
  • VBA? - Różnica między 2 datami wyrażana w godzinach

    Czas w Excelu to liczby, które się dodaje, odejmuje... Często wystarczy zmiana formatowania (liczbowe, czas w rożnych konfiguracjach). Aby zamienić czas na liczbę dziesiętną, trzeba pomnożyć przez 24.

    Programowanie Początkujący   18 Gru 2014 23:37 Odpowiedzi: 8    Wyświetleń: 1290
  • Excel formuła na zliczanie godzin

    Witam =ZAOKR(MODUŁ.LICZBY(B3-A3)*48;0)/2 Odejmuje czas zakończenia od czasu rozpoczęcia (moduł liczby) - wychodzi mi wtedy ile to jest doby np. 0,4854. Następnie mnoże to przez 48, bo doba ma 48 pógodzionówek. Ten wynik zaokrąglam do liczby całkowitej (w górę lub wdół - funkcja "ZAOKR"). Dzielę wynik przez 2, bo chodzi mi o wynik z precyzją do 0,5 godz....

    Software serwis   17 Paź 2016 16:46 Odpowiedzi: 6    Wyświetleń: 2313
  • [Excel VBA] Zliczanie liczby wystąpień a'la tabela przestawn a

    Własnie staram sie zrozumieć, ale za słabo znam jeszcze VBA :( szukam na filmikach i nie wiem jak to ugryźć :/ Dodano po 56 Proszę o kolejną podpowiedz bo nie umiem/ nie wiem jak to ugryźć :( [syntax=vbscript]Sub licz() Dim k As Integer k = 0 For i = 0 To "" If Range("C1")(i).End(xlDown) = "status1" Then status1 = k + 1 Next Worksheets(x).Range("A1").Value...

    Programowanie   09 Lut 2017 07:35 Odpowiedzi: 18    Wyświetleń: 1968
  • Excel - sumowanie liczb - Jak sumowac liczby przed przecinkiem?

    Fakt, w pracy korzystam z angielskiej wersji, ale nawet pod fix nie dziala. Tak czy inaczej sprawdze to w domu na wersji polskiej i zobacze. Dzieki za pomoc Jak bede cos wiedzial to dam znac. Dodano po 3 OK, w wersji angielskiej jest INT. Teraz w takim razie ostatnia rzecz. Jak wspomnialem komorki moga byc rozne, tj. A1 A4 A70 itd. Sprobowalem konkretnie...

    Obsługa oprogramowania   04 Sie 2017 13:30 Odpowiedzi: 22    Wyświetleń: 5226
  • Excel filtrowanie do pełnych godzin

    Dziwne rzeczy się stały, liczba danych przed i po została taka sama Powinno ich być 1/6 z tego

    Obsługa oprogramowania   22 Lut 2019 12:20 Odpowiedzi: 7    Wyświetleń: 1212
  • VBA, Excel, ODBC - Niepoprawna konwersja danych? (RecordSet)

    Dzień dobry, Moje makro pobiera dane z bazy, przechowuje je przy pomocy: Set RS = New ADODB.Recordset, a następnie wpisuje(wkleja) je do pliku .xlsx Problem w tym, że część liczb w bazie jest zmiennoprzecinkowa, a w Excelu lądują mi liczby całkowite. Nie mogę się doszukać w czym leży problem. Za wszelką pomoc będę wdzięczny Pozdrawiam, Michał Dodano...

    Obsługa oprogramowania   09 Lip 2019 11:07 Odpowiedzi: 1    Wyświetleń: 339
  • Jak stworzyć formułę w Excelu sumującą czas trwania z datą rozpoczęcia?

    A więc sprawdziłem jak to u mnie wygląda. Otóż potrzebuję wyliczyć czas trwania czynności - liczy mi to w wartości liczbowej (np. 27,83) i to w obecnej chwili mam przekonwertowane tak aby liczył mi ile ponad dobę wyjdzie godzin =CZAS(ZAOKR.DO.CAŁK(F5);(F5-ZAOKR.DO.CAŁ... taką formuła a w obecnej chwili potrzebuję...

    Obsługa oprogramowania   02 Sie 2019 11:58 Odpowiedzi: 7    Wyświetleń: 2718
  • Jak obliczyć datę zakończenia zadania w Excelu z uwzględnieniem godzin pracy?

    problem z wierszem E5, nastąpił przeskok daty na grudzień To chyba ze względu na późną porę :oops: błąd "rachunkowy" - w kolumnie E zamiast "=D3+C3*24+G3" winno być "=D3+C3*1+G3" :D Przy obliczeniach czasowych zawsze warto pamiętać, iż "12-11-19 8:00" to dla Excela liczba "43781,33333" :idea: , przy czym wartość całkowita oznacza Datę , a wartość ułamkowa...

    Obsługa oprogramowania   13 Lis 2019 12:10 Odpowiedzi: 4    Wyświetleń: 798
  • Excel 2007 - Wstawianie godzin z minutami w drugim arkuszu na podstawie wartości z pierwszego

    (at)vielecht Twój poprzedni post mnie olśnił całkiem zapomniałem, że godzina i czas są przechowywane w excelu jako liczby dziękuję bardzo za taka małą podpowiedź, mała podpowiedź a rozwiązała duży problem wszystko działa już teraz tak jak chcę :-)

    Obsługa oprogramowania   18 Lut 2023 18:10 Odpowiedzi: 7    Wyświetleń: 234
  • Jak zrobić aby Excel widział datę, liczbę i czas nie jako tekst kody VBA

    Dziękuję za pomoc. Doczytam jeszcze o VBA i będę kombinować. Dane spisuje z zegarka a w średnim tempie są różnice drobne pomiędzy zegarkiem a wyliczeniem. Jeszcze raz dziękuje za podpowiedzi. Pozdrawiam Dodano po 1 dzięki za pomoc

    Obsługa oprogramowania   30 Maj 2021 10:52 Odpowiedzi: 4    Wyświetleń: 246
  • Skanowanie faktur i numerów przewozowych do Excela z datą i godziną

    Wyświetla mi tylko jako liczby, coś muszę przestawić ??

    Programowanie Początkujący   05 Kwi 2023 06:25 Odpowiedzi: 16    Wyświetleń: 663
  • Excel - wykaz dni roboczych pomiędzy dwiema datami

    dziękuje funkcja zaiste ciekawa niemniej jednak nie wiem jak wyłuskać za pomocą tejże dni pomiędzy tymi dwiema datami tj. przykład 12.02 - 21.02 to : (13,14,15,16) następny wiersz (17,20,21) WORKDAYS zwraca dzień liczony od lub do danej daty podając jeden konkretny dzień =workdays(12.02;1) to dzień 13 a jak wyliczyć całość (wykazać poszczególne dni)...

    Software serwis   22 Sty 2012 14:01 Odpowiedzi: 29    Wyświetleń: 9999
  • Excel - jakiej formuły użyć do zliczenia sumy wartości

    Ten warunek jest błędnie zapisany. Nie można łączyć 2 warunków w jednym tekście. Zakładając, że w kol. B masz liczby oznaczające godziny, a nie czas, to powinno być coś takiego: [syntax=text]=SUMA.WARUNKÓW($A$2:$A$3;$B... zasada generalna: załącz przykładowy plik!

    Obsługa oprogramowania   07 Wrz 2021 14:19 Odpowiedzi: 26    Wyświetleń: 432
  • [VBA] [Excel] Kopiowania danych z plików różnych użytkowników

    Witam Chciałbym skrócić czas, który poświęcam na kopiowanie danych pomiędzy plikami Excela. Próbowałem zrobić jakieś makro, ale co zrobię krok do przodu to później dwa w tył i najczęściej jeszcze spędzę nad tym kilka dobrych godzin. Mam grupę użytkowników, która uzupełnia dane w Excelu. Każda osoba ma folder ze swoim osobnym plikiem. Są to cztery kolumny....

    Programowanie Początkujący   29 Sty 2012 11:01 Odpowiedzi: 3    Wyświetleń: 2165
  • Sumowanie czasu pracy w Excelu.

    Witam ! Poszukuje rozwiązania takiego problemu . Prowadzę działalnośc gospodarczą i zatrudniam kilku pracowników . Praca w róznych brygadach , w róznych miejscach , w róznym czasie i rózną ilościa godzin. chciałbym astosawać taki mechanizm aby pracownicy albo wysyłali w excelu plik z liczba godzin i np. przejechanych kilometrów dsmochodem służbowym...

    Programowanie Początkujący   11 Gru 2012 22:05 Odpowiedzi: 2    Wyświetleń: 2256
  • Excel - Bardziej zaawansowane wykorzystanie funkcji WYSZUKAJ i jej odmian.

    Witam. Dostało mi się w pracy dziwne zadanie... Na podstawie pewnych raportów przejazdów samochodów mam sprawdzać moment, w którym samochód dojechał do ostatniego punktu na zaplanowanej trasie. Tras jest aktualnie niewiele, ale w związku z dynamicznym rozwojem firmy i nowymi wymogami stawianymi przez "górę" (początkowo chodziło o sprawdzanie tylko miejsc...

    Software serwis   12 Sty 2013 20:57 Odpowiedzi: 2    Wyświetleń: 3540
  • office excel - Zliczanie tych samych dat

    Dzień dobry, Jeśli pytanie było do mnie, to wyjaśniam: W przykładowym pliku w kolumnie A znajdują się daty wraz z godzinami. W kolumnie B znajdują się same daty. Formuła ma postać: [syntax=text]=SUMA((LICZBA.CAŁK($A$1:$A$... lub [syntax=text]=SUMA.ILOCZYNÓW((LICZBA.CAŁ... Pierwsza formuła jest tablicowa (wymaga...

    Software serwis   07 Maj 2014 00:28 Odpowiedzi: 7    Wyświetleń: 1947
  • Exel - Zliczanie pracowników o danej godzinie

    Fajnie że załączyłeś przykład ... a możesz wskazać na twoim przykładzie który z pracowników pracuje całą godzinę a który 15 minut. Bo jak już będziesz wiedział, to podpowiem że w excelu 1 godzina to w rzeczywistości wynik dzielenia: 1/24 (czyli podział doby) Więc by wyliczyć wartość dziesiętną z czasu (0,5 godziny) trzeba czas pracy podzielić przez...

    Software serwis   25 Sty 2016 22:22 Odpowiedzi: 1    Wyświetleń: 822
  • Symulator pracy fotowoltaniki z bateriami (lub bez), w Excelu

    Zrobiłem symulator pracy fotowoltaiki z bateriami. Symulator oblicza na każdą godzinę ładowanie, rozładowanie i stan baterii. Symulator można puścić na wyliczenie symulacji całego roku. Można także przygotować zestaw różnych parametrów i masowo obliczyć wynik symulatora dla wszystkich tych parametrów. Symulator do pobrania: Zakładki: - Produkcja prądu2...

    Energia Odnawialna   29 Gru 2021 18:54 Odpowiedzi: 2    Wyświetleń: 816
  • Excel_365_Wizualizacja_pasków_postępu_zdarzeń_zmienna_długość_i_przesunięcia_w_osi_czasu_24h

    Cześć Muszę uporać się z następującym zadaniem. (Excell 365) Dla pracy urządzenia mam stworzony arkusz kalkulacyjny który wylicza godziny pracy, przestoje, awarie, planowane naprawy, produkcję itp Do tego są też wykresy ale chciałbym to zwizulizować za pomocą kolorowych pasków postępu występowania danego zdarzenia na osi czasu (24h dla kolejnych dni)...

    Programowanie   01 Paź 2022 08:53 Odpowiedzi: 12    Wyświetleń: 381
  • Excel - łączenie zawartości komórek

    Witam. Chciałem prosić o poradę jak zrobić formatowanie przedstawione z postaci godziny (nie liczby) w komórce która stanowi złączenie dwóch elementów. Komórka ma formę '0,048674 - w każdym razie jest to złożenie godziny np "9:30" i znaku " ' " Korzystając z funkcji =A1&A2 gdzie w A1=" ' ", a w A2=9:30. Niestety mimo prób zawsze prezentowane jest to...

    Software serwis   30 Cze 2012 19:47 Odpowiedzi: 2    Wyświetleń: 2197
  • VBA Excell - wprowadzanie danych o prawidłowym typie

    Mam być może prosty problem ale od kilku godzin nie jestem w stanie znaleźć rozwiązania szukając w zasobach sieci. Poniżej przykładowy kod dla programu gdzie wprowadzamy liczbę płatności a następnie kwoty płatności. Liczba płatności zadeklarowana jako Integer a kwota jako Single. Wpisując w InputBox zamiast wartości liczbowych jakiś tekst program się...

    Obsługa oprogramowania   20 Lut 2020 10:11 Odpowiedzi: 5    Wyświetleń: 279
  • Cadstar - N.C. Drill (Excellon) robi bałagan z otworami slotowymi

    Ogólnie gerber wierceń jest generowany prawidłowo jeśli użyte na płytce pady i przelotki są okrągłe. Problem zaczyna się pojawiać w momencie zastosowania tzw. otworów slotowych (palcowych, u nas nazywanych fasolkami) przy których występuje rozciąganie takiego otworu na całą płytkę, rozrzucanie poza płytkę a przy tum również przesuwanie innych okrągłych...

    Programy EDA   07 Mar 2021 20:11 Odpowiedzi: 2    Wyświetleń: 639
  • Jak zrobić makro/formułę podającą liczbę M2 z danego dnia? Excel.

    Witam Posiadam arkusz w którym wpisuję liczbę godzin a w drugim arkuszu mam liczone narastająco m2 wypracowane w danym dniu chodzi o to by excel podawał każdego dnia pod sumą godzin liczbę m2 z dango dnia. przykład 1 dzień a1 = 40 godzin a2 = 20 m2 2 dzień b1 = 30 godzin b2 = z dnia pierwszego było 20 m2 ale 2 dnia wzrosło o 10 m2 wiec suma ma 30m2...

    Programowanie   19 Kwi 2015 13:53 Odpowiedzi: 25    Wyświetleń: 1275
  • Jak przenieść datę z godziną i minutą do kolumny obok? Formuła do Excela.

    Cześć, mam excela w którym jest bardzo duża liczba danych około 100 tys wierszy. Cały excel składa się z obserwacji pełnej godziny z wyszczególnieniem każdej sekundy. Pod każdą sekundą jest podanych kilka współrzędnych. Problem polega na tym, że chiałałabym, żeby data wraz z godziną, minutą i sekundą została przeniesiona z nad obserwacji do kolumn obok....

    Obsługa oprogramowania   15 Mar 2018 20:16 Odpowiedzi: 1    Wyświetleń: 468
  • Excel- VBA- Combobox zmiana formatu aby wyświetłaa sią godzina w formacie hh:mm

    To jest dość niewdzięczne zadanie, bo ComboBox przechowuje dane w postaci tekstu i jeśli są to liczby, to z kropką dziesiętną. Ty masz w arkuszu dane liczbowe tylko sformatowane jako czas, więc gdy przenosisz to do ComboBox jako RowSource, to on dostaje liczby, a nie czas. Spróbuj tak: [syntax=vbscript]Private Sub ComboBox1_Change() If Val(ComboBox1.Value)...

    Programowanie Początkujący   20 Kwi 2022 12:54 Odpowiedzi: 4    Wyświetleń: 279
  • Visual Basic / Excel

    Jeżeli możesz umieścić wynik w innej kolumnie niż B to wystarczy formuła: =JEŻELI(DŁ(B2)<=6;B2;(ZASTĄP(B2;SZUKA... Pod warunkiem, że 1.250,00 to 1250. Jeżeli trzeba podstawiać w tej samej kolumnie, to można tę formułę przekształcić w makro, zapętlić, postawić warunki itd Dodano po 4 Eeeh, coś mnie naszło i zrobiłem coś takiego...

    Software serwis   26 Wrz 2008 17:48 Odpowiedzi: 11    Wyświetleń: 4626
  • MS Excel. Zliczanie godzin pracy podanych w zakresie od - do

    Proponuję żebyś wstawił tu swój arkusz, bo chyba się nie dogadamy bez konkretnego przykładu. 1. Do czego używasz max() i po co to 8? Godziny nadliczbowe i wykrywanie liter? 2. Skoro coś tam jest obliczane w kolumnie C, to podana wyżej funkcja odwołuje się cyklicznie, a właściwie to jakich liczb? ...(MAX(C1-8;0))+(MAX(D1-8;0))? 3. Jeśli czas pracy masz...

    Software serwis   03 Maj 2011 19:35 Odpowiedzi: 17    Wyświetleń: 28052
  • VBA, OpenSolver, Excel 2007

    Witam. Mam za zadanie wykonać model, w którym kopiuję z jednego arkusza (Arkusz3) po kolei pojedyncza kolumnę z danymi do arkusza "Europa", następnie wykonuje operacje przy pomocy programu OpenSolver/Solver i pewien fragment z symulacji kopiowany jest do arkusza dla konkretnego miesiąca. Wczoraj po kolejnej aktualizacji kodu program zaczął mi się zawieszać...

    Software serwis   27 Kwi 2015 12:29 Odpowiedzi: 0    Wyświetleń: 585
  • [VBA, excel] kopiowanie i wklejanie wierszy

    to makro do "zabawy" Dodano po 2 jeszcze dwie wersje.... Pierwsza ile_wierszy, to może być niemal dowolna liczba sprawdzonych wierszy , można wpisać nawet tyle ile wierszy ma cała kolumna (zależy od wersji Excela) Chodzi o to by nie sprawdzać całej kolumny bo to może potrwać.... Skopiowane zostaną tylko niepuste komórki. [syntax=vba] Sub copy_cells()...

    Programowanie Początkujący   20 Paź 2017 13:52 Odpowiedzi: 1    Wyświetleń: 1611
  • excel - suma wybranych komórek , gdzie znajduje się tylko wartość czasowa

    Szanowny Kolego, Byłoby dobrze gdybyś zapoznał się z zasadami obliczeń czasu w Excelu. Należy zwrócić uwagę na format wyświetlania czasu (czas zegarowy - chwilowa godzina i minuta vs. czas upływający - suma godzin i minut) oraz na interpretację czasu jako liczby. W obliczeniach czas jest liczbą, więc gdy sumujemy komórki Excel "nie wie", czy jest w...

    Obsługa oprogramowania   11 Lip 2023 19:15 Odpowiedzi: 2    Wyświetleń: 126
  • Makro w excelu. Dlaczego suma nie zostaje obliczona?

    Po pół godzinie wczytywania się załapałem (chyba) o co chodzi. Po pierwsze czy aby na pewno nie będzie interesowało cię za co klient zapłacił? Bo czyszczenie danych i przygotowywanie do kolejnego "wpisu" zlikwiduje szczegóły (składowe) danej wpłaty. Druga rzecz związana z brakiem sumowania. Może jest błędna formuła (nie uwzględnia wszystkich komórek)...

    Software serwis   19 Gru 2011 18:06 Odpowiedzi: 66    Wyświetleń: 14188
  • excel-Ewidencja czasu pracy-grafik-35 godzin

    Robię to w gnumericu więc nie wstawiam plików(a jeśli zapisuje to w formacie excelato musiałbym za dużo poprawiać żeby wam to udostępnić) Doszłem do czegoś takiego, wiem że jest to nakombinowane ale liczy (może jest możliwe coś łatwiejszego ?) Wyjaśniam o co chodzi: D103= =if(D8="NP";sum(0+0);if(D8="W";sum(0+0);...

    Software serwis   28 Lut 2012 11:51 Odpowiedzi: 2    Wyświetleń: 11968
  • rozbudowanie formuły w excelu dot. "50" i "100"

    Trzeba trochę zmienić podejście i przerobić formuły. Po pierwsze Wszędzie (i przy sumowaniu godzin) powinien być format gg ] :mm Druga rzecz w układzie czasowym 1 to 24 godziny więc w pierwszej formule liczącej czas pracy liczbę 24 należy zastąpić 1 bo inaczej doliczy 24 dni czyli 192 godziny. To samo sie tyczy 100 i nadgodzin. Zamiast 8 należy wpisać...

    Software serwis   04 Maj 2014 14:00 Odpowiedzi: 11    Wyświetleń: 2391
  • VBA - pętla do while, makro w Excelu jak stworzyć?

    Witam ponownie Zacznę od tego, że mam takie dane w excellu: 1293.2750.4324.1294.2750.3765. 0. 0. 0. 1. 1. 1. 1. 2. 3. 1. 2. 3. I teraz chciałabym napisać takie makro, które kopiuje mi komórki z pierwszego wiersza jeżeli w komórkach w wierszu poniżej wartości są takie same. Chciałabym, żeby te skopiowane wartości (tutaj akurat po 3) były kopiowane do...

    Forum Budowlane   21 Paź 2014 13:20 Odpowiedzi: 1    Wyświetleń: 915
  • Excel - "licz jezeli weekend lub dni tygodnia"

    Na początek. Środkowa tabela to praca czyli D8, E8. I w h8 ma podliczać sumę pracy. Gdy niedziela i sobota to w I8 sie podlicza. I następnie gdy jest powyżej 8 godzin to odlicza przerwę 0,5. I problem gdy pisze od 8:00-8:30 to sumuje ze jest 0:30 min a ma byc 0,5 jako liczba. Wszystko:)

    Software serwis   05 Lip 2015 17:34 Odpowiedzi: 23    Wyświetleń: 7233
  • EXCEL. Jak rodzielić dane i umieścić w odpowiednich komórkach

    Mały problem jest to, że różne osoby mogą być różne liczby wierszy. Jeśli Możesz zapisz tę stronę w pliku .htm i Wyślij wiadomość prywatną Dodano po 2 '2^nd' - to zdanie jest dla każdej osoby? Dodano po 2 Sprobuj [syntax=vb]Sub podzial() Dim bs As Range, bd As Range lr = Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row Set bs = Range("A1").Resize(lr) Set bd = Range("G:O")...

    Software serwis   29 Sie 2016 13:11 Odpowiedzi: 5    Wyświetleń: 1272
  • Liera=liczba w excel - tworzenie reguły do excel

    Witam Jestem totalnym laikiem jeżeli chodzi o excel a potrzebuję coś takiego aby do litery R,N przypiusać wartość cyfrową 12. Chodzi mi o to aby po wpisaniu w grafik litery R lub N w polu razem były zliczane godziny. Gdyby jakiś łaskawca mógł mi to zrobić na załączonym grafiku byłbym bardzo wdzięczny. No może jeszcze aby do liter U i Ch przypisał liczbę...

    Software serwis   17 Kwi 2018 14:59 Odpowiedzi: 5    Wyświetleń: 429
  • - Excel zawiesza się, niskie zużycie CPU i RAM.

    Cześć, Mam problem z plikiem Excel. Mianowicie po uruchomieniu obliczeń Excel zawiesza się i potrzebuje kilku godzin do obliczenia wyniku(oczywiście zależy to od liczby danych, w przypadku 50-100 wierszy oblicza w kilka minut czy nawet szybciej). W czasie pracy zużywa ok. 20% CPU i 2GB RAMu. Nie wiem czy to jest kwestia skomplikowania formuł czy faktycznie...

    Software serwis   16 Lis 2018 12:52 Odpowiedzi: 1    Wyświetleń: 1455