excel liczba godzin

Znaleziono około 275 wyników dla: excel liczba godzin
  • Excel bez VBA - Liczba godzin od finiszu pracy do startu najbliższej godziny

    Jeśli chodzi o te dwa minusy, to służą one do zamiany wartości pseudotekstowej czasu "6:0" na liczbę (w tym przypadku 0,25). Natomiast co do funkcji MAKS.WARUNKÓW byłem przekonany, że ona już była dostępna w Excelu 2016, ale widzę, że jest dopiero w w wersji 2019. To trzeba poszukać jakiegoś rozwiązania zastępczego. Zamiast MAKS.WARUNKÓW możesz użyć:...

    Obsługa oprogramowania   26 Sty 2023 20:00 Odpowiedzi: 6    Wyświetleń: 435
  • Excel - Jak dodać określoną liczbę godzin i minut do wybranej daty?

    Można tak na przykład - bardzo sobie utrudniasz życie wprowadzając to rozbite w komórkach, datę i czas rozpoczęcia a także wynik zakończenia można uzyskać w pojedynczej komórce sformatowany jako RRRR-MM-DD HH:MM na przykład.

    Obsługa oprogramowania   07 Sty 2022 01:07 Odpowiedzi: 6    Wyświetleń: 642
  • REKLAMA
  • Nie znalazłeś odpowiedzi? Zadaj pytanie Sztucznej Inteligencji

    Czekaj (1min)...
  • Excel 2013 - Jak uzyskać sumę godzin w formacie liczbowym bez dwukropka?

    Należy zastosować odpowiedni format niestandardowy - w tym przypadku zamiast formatu [g]:mm lub [gg]:mm należy zastosować format [g]" godziny". Formatowanie: prawy klawisz myszy/Formatuj komórki/Liczby.

    Software serwis   09 Wrz 2013 19:22 Odpowiedzi: 7    Wyświetleń: 2202
  • [Excel] - Automatyczna konwersja liczby na godzinę

    Witaj Jest mało prawdopodobne. Nie leń się, kliknij ":"

    Software serwis   02 Kwi 2014 18:09 Odpowiedzi: 1    Wyświetleń: 1026
  • REKLAMA
  • Excel - jak obliczyć godziny pomiędzy datami bez dni roboczych

    Pewnie ten temat pomoże: http://www.excelblog.pl/excel-dni-robocz... Liczba godzin z liczby dni nie będzie chyba stanowiła problemu?

    Software serwis   08 Sie 2013 21:54 Odpowiedzi: 7    Wyświetleń: 5952
  • Excel - jak znaleźć liczby o 1 większe lub mniejsze w dużym pliku?

    a to VBA to po prostu jest genialne VBA jest dla leniwych. Zamiast codziennie tracić godzinę na te same operacje, jedno makro i się robi w 15 sekund. Reszta godziny wolne.;)

    Software serwis   21 Sie 2015 14:20 Odpowiedzi: 6    Wyświetleń: 834
  • REKLAMA
  • Excel: Jak przeliczyć godziny nadliczbowe na dni przy 8-godzinnym trybie pracy?

    http://office.microsoft.com/pl-pl/excel-...

    Software serwis   04 Maj 2012 17:08 Odpowiedzi: 15    Wyświetleń: 18583
  • Excel: Jak obliczyć czas pracy przy zmianie doby?

    To napisz może prościutki przykład jak byś to rozwiązał Wystarczy dodać "1", gdy różnica godzin jest ujemna. W ułamku jakim jest godzina (wartość mniejsza od 1) zawarte są i godziny, i minuty. Nie warto ich rozbijać na oddzielne wartości w różnych komórkach, bo później znowu trzeba je łączyć, a nie ma w ogóle takiej potrzeby... Dla całej tej zabawy...

    Software serwis   31 Sie 2011 09:13 Odpowiedzi: 35    Wyświetleń: 84379
  • Excel - jak sformatować komórki do przeliczania godzin na stawkę w euro?

    Najprościej zamienić godziny na liczbę.

    Software serwis   09 Wrz 2012 13:43 Odpowiedzi: 8    Wyświetleń: 1974
  • Excel - Jak usunąć godzinę z daty i pozostawić tylko datę?

    Najlepiej poprzez zaokrąglenie daty do liczby całkowitej w dół, wyszukaj odpowiednią funkcję bo nazwy funkcji nie pamiętam. Następnie otrzymaną wartość sformatuj jako datę. Może to być tak ale pewności nie mam. =Zaokr.w.dol(A2,0) Na przyszłość zapamiętaj, że Excel zapisuje datę i godzinę jako liczbę rzeczywistą ( z przecinkiem). Część całkowita to data...

    Software serwis   16 Paź 2014 19:23 Odpowiedzi: 3    Wyświetleń: 2331
  • [Excel] Jak w Excelu wylosować 6 liczb z 90 podanych?

    dodano "Informuj i blokuj liczby które się powtarzają." + czyszczenie + zlikwidowałem buga który siedział w tym kodzie i przez który zmarnowałem pół godziny lub więcej. Stare Delphi 7. ehh Spakowane rar :arrow:

    Programowanie   22 Mar 2023 01:17 Odpowiedzi: 22    Wyświetleń: 22867
  • Excell_Zliczanie dni roboczych bazując na godzinach produkcyjnych

    Możesz spróbować takiej formuły: [syntax=text]=JEŻELI(SUMA(F$4:F4)/$G$2-S...

    Programowanie   07 Lut 2024 21:27 Odpowiedzi: 5    Wyświetleń: 186
  • Excel: Makro do sumowania godzin dla unikalnych numerów klientów

    Za wybieranie rekordów odpowiada zapytanie SQL, w tym kodzie to fragment: Sql = "SELECT [ID klienta], SUM([Godzin]) FROM [Dane$] GROUP BY [ID klienta] ORDER BY [ID klienta]" Jeżeli chcesz dodać kolumnę o nazwie SIGN i grupować najpierw po ID klienta, a później po niej, napisz: Sql = "SELECT...

    Programowanie Początkujący   02 Lis 2009 16:24 Odpowiedzi: 22    Wyświetleń: 14780
  • REKLAMA
  • Excel - Jak obliczyć różnicę godzin pracy bez zamiany na dni?

    Problemu niestety nie rozwiązałem, ponieważ włąśnie chodziło mi o to żęby godziny wychodziły ujemne. Problem rozwiązałem w sposób prosty, poprostu godziny przepracowane wpisałem jako liczbę :)

    Software serwis   09 Sty 2013 08:30 Odpowiedzi: 5    Wyświetleń: 3834
  • MS Excel. Zliczanie godzin pracy podanych w zakresie od - do

    W polach gdzie występują godziny, występują również litery np. U - to Urlop Wypoczynkowy. Jest to ewidencja czasu pracy z urlopami, chorobowymi itp. Dlatego przy zliczaniu godzin lub nadgodzin, chce żeby excel pomijał te komórki gdzie występują litery. A jaka to jest funkcja, która sprawdza czy wpisana wartość jest liczbą?

    Software serwis   03 Maj 2011 19:35 Odpowiedzi: 17    Wyświetleń: 28373
  • Excel: Jak stworzyć kalendarz z dniami roku i godzinami pracy w kolumnach?

    W pierwszej komórce wpisujesz 2006-01-01, "łapiesz" lewym przyciskiem myszy czarny krzyżyk w prawej dolnej części komórki i ciągniesz w dół do uzyskania daty 2006-12-31. Potem zmieniasz format daty w całej kolumnie na taki jaki potrzebujesz (menu Format->Komórki...->Liczby->Data )

    Software serwis   05 Wrz 2006 09:34 Odpowiedzi: 1    Wyświetleń: 27845
  • excel - excel - zamiana godzin na liczbe

    mam problem z zamianą godzin na liczbę. Załączam plik. z góry dziękuje za pomoc.

    Software serwis   28 Sty 2014 21:45 Odpowiedzi: 3    Wyświetleń: 27159
  • Excel - jak używać solvera z liczbami zespolonymi

    No, to w godzinach porannych, na nową głowę

    Software serwis   28 Gru 2015 20:24 Odpowiedzi: 10    Wyświetleń: 1998
  • Excel 2007 - Wstawianie godzin z minutami w drugim arkuszu na podstawie wartości z pierwszego

    Musisz się zdecydować albo wpisujesz godziny jako tekst (wtedy w cudzysłowiu) albo jako liczby. Jeżeli chcesz to dalej np. sumować to proponuję konsekwentnie jako liczby. Z tym że trzeba pamiętać, że wpisane 8:00 to liczba równa 0,333.. a tylko prezentowana w formacie godzinowym. Czyli np. 12:00 to 0,5 (część doby), 6:00 to (0,25 część) doby. Do obliczeń...

    Obsługa oprogramowania   18 Lut 2023 18:10 Odpowiedzi: 7    Wyświetleń: 336
  • [Excel] Zamiana danych godzinowych rocznych na średniodobowe.

    Chodzi o to by z danych z kolumny D (które są pomiarami mocy, wykonywanymi co godzinę), zrobić dane średniodobowe. Innymi słowy potrzebuje z tych danych godzinowych (kolumna D) uzyskać 365 komórek (liczba dni w roku) z danymi średniodobowymi.

    Obsługa oprogramowania   31 Maj 2020 19:07 Odpowiedzi: 4    Wyświetleń: 324
  • Excel: Formuła do obliczania daty i godziny rozpoczęcia zadania w dni robocze

    Formuła może być nieco przydługawa, ale.. 1) Jeśli po odjęciu (w przykładzie: 8:30-3:30-6:00) wynik wychodzi <liczba (godzina) odejmowana, to odejmujesz dodatkowo 8godz. 2) Jeśli po odjęciu godzin (pkt.1) DZIEŃ.TYG(wynik;2)>5 to odejmujesz dodatkowo DZIEŃ.TYG(wynik;2)-5 (w przypadku niedzieli wyjdzie 2, natomiast 1 dla soboty) http://obrazki.elektroda.pl/2975519900_1...

    Software serwis   09 Lip 2012 08:34 Odpowiedzi: 17    Wyświetleń: 2637
  • EXCEL - Wyliczanie ilości nadgodzin o danej wartości

    .. Zasadą wyliczania wartości 150% oraz 200% procent odpowiednich godzin jest to że pierwsze 2 godziny są po 150% a następne 200% jeśli liczba nadgodzin jest większa niż 12 to dalsze 2 godziny znowu są po 150% a następne 10 jest po 200% i tak dalej jeśli liczba jest większa. To wyliczenie dotyczy całości godzin nadliczbowych liczonych na koniec miesiąca,...

    Software serwis   11 Cze 2013 19:23 Odpowiedzi: 10    Wyświetleń: 3504
  • Excel – jak dodać ujemne i dodatnie godziny, by uzyskać poprawny wynik czasu?

    Zakładając, że w CA3 jest normalna liczba (czas dodatni), a tylko w CA2 tekst, możesz dać w CA4: [syntax=text]=CA3+JEŻELI(LEWY(CA2)="-";-... propozycja, żeby jak najmniej zmieniać w arkuszach. Ale na przyszłość lepiej planować obliczenia bez ujemnych czasów.

    Obsługa oprogramowania   04 Lut 2020 04:39 Odpowiedzi: 7    Wyświetleń: 1251
  • Excell - Odejmowanie dużych wartości godzin i minut: błąd #ARG!

    Na początek dwie uwagi: 1. Nie należy manipulować formatowaniem "dosuń do prawej" i "dosuń do lewej" w trakcie opracowywania danych, bo to skutecznie utrudnia orientację, z czym mamy do czynienia w komórce. Excel domyślnie dosuwa liczby do prawej krawędzi komórki, a teksty do lewej. To jest ważna informacja, bo czasem jakiś zapis przypomina datę/czas,...

    Obsługa oprogramowania   08 Lis 2021 08:02 Odpowiedzi: 23    Wyświetleń: 666
  • Excel - Jak poprawić formułę zliczającą godziny pracy i rozpoznać godziny nocne?

    Przyszło mi do głowy jeszcze prostsze rozwiązanie. Wystarczy przecież jeden arkusz. Argument umieściłem w komórce M4. Wpisz 2, następnie 0 (zero to liczba parzysta? :)

    Software serwis   29 Maj 2013 07:09 Odpowiedzi: 14    Wyświetleń: 6990
  • Excel - jak wyliczyć godziny pracy na stawkę wynagrodzenia

    Dodało Ci to 24 pełnych godzin i zaczęło liczyć od nowa. 24+6=30. Zrób tam format komórki i daj normalne liczby - będzie znacznie prościej.

    Software serwis   27 Sie 2013 15:07 Odpowiedzi: 4    Wyświetleń: 2907
  • EXCEL - Operacje arytmetyczne w funkcji czas przy przejściu przez północ

    Excel liczy czas zawsze z datą, tylko ta data nie zawsze jest wyświetlana. Wszystko zależy od kodu formatu. Jeśli kod formatu jest g:mm lub podobny, to wyświetlana jest godzina zegarowa, czyli najwyżej 23:59. Jeśli chcesz zliczać czas w godzinach i minutach w kodzie formatu musisz godziny wziąć w nawiasy kwadratowe, np. tak: [g]:mm. Jeśli wprowadzasz...

    Obsługa oprogramowania   25 Kwi 2018 14:10 Odpowiedzi: 6    Wyświetleń: 1413
  • Excel - Automatyczne wstawianie godziny po wpisaniu ok w arkuszu

    nie działa, przepisując to co podałeś wyskauje ( po wpisaniu słowa ok w kolumnie c) mi jakaś dziwna liczba 41775,55749 lub po prostu nic

    Software serwis   19 Maj 2014 17:58 Odpowiedzi: 5    Wyświetleń: 3987
  • Excel - ewidencja czasu pracy - niestandardowe formatowanie godzin, błędy w formułach

    Należy zauważyć, że w programie Excel w formacie 'data-czas' dzień jest równa jednostce i nie 24. Tzn. 12:00 na ekranie liczba rzeczywiście 0,5. =JEŻELI(R20="W";"W";JEŻELI(R20="U";"08:0... 24 -R20)+S20);S20-R20)))

    Software serwis   27 Gru 2016 11:22 Odpowiedzi: 2    Wyświetleń: 1209
  • Excel: Jak stworzyć grafik pracy z rotacją stanowisk, np. Ewa na kasie i cukierni?

    Witam, ma ktoś może plik Excel z grafikiem i wyborem stanowisk? Jednego dnia Ewa jest na kasie a drugiego na drugiej zmianie w cukierni. Nie mogę nic sklecić :-((( AI: Czy masz jakieś konkretne wymagania dotyczące grafiku, takie jak maksymalna liczba godzin na zmianę lub określone dni wolne? Fajnie jakby liczył godziny pracy i dni robocze.

    Obsługa oprogramowania   17 Cze 2025 10:16 Odpowiedzi: 3    Wyświetleń: 195
  • Excel: Jak obliczyć różnicę czasu w godzinach między datami w dni robocze 8:00-16:00?

    Nie chce mi się teraz szukać funkcji, ale podpowiem, że powinieneś odrzucić liczbę całkowitą i wyświetlić tylko to, co jest po przecinku.

    Obsługa oprogramowania   23 Lip 2024 16:55 Odpowiedzi: 2    Wyświetleń: 207
  • Numerowanie wierszy w Excel 2016 z różnymi liczbami porządkowymi

    Wielkie dzięki za pomoc. Dodano po 5 Po usunięciu danych z komórki B2 numeracja rozpoczyna się od 2.2 zamiast 2.1. Czy jest jakiś sposób żeby temu zaradzić?

    Obsługa oprogramowania   29 Lut 2024 14:40 Odpowiedzi: 4    Wyświetleń: 213
  • Excel: Jak zaokrąglić przepracowane godziny do najbliższych 0,5 godziny?

    Witam =ZAOKR(MODUŁ.LICZBY(B3-A3)*48;0)/2 Odejmuje czas zakończenia od czasu rozpoczęcia (moduł liczby) - wychodzi mi wtedy ile to jest doby np. 0,4854. Następnie mnoże to przez 48, bo doba ma 48 pógodzionówek. Ten wynik zaokrąglam do liczby całkowitej (w górę lub wdół - funkcja "ZAOKR"). Dzielę wynik przez 2, bo chodzi mi o wynik z precyzją do 0,5 godz....

    Software serwis   17 Paź 2016 16:46 Odpowiedzi: 6    Wyświetleń: 2577
  • Excel - czas pracy - Obliczanie czasu pracy z różnymi stawkami godzinowymi

    Nie ma tutaj określonej liczby godzin, może trwać 4 jak i 10 godzin.

    Obsługa oprogramowania   21 Lip 2019 17:12 Odpowiedzi: 6    Wyświetleń: 1101
  • [Excel/VBA] Wyciąganie średniej godzinowej z danych pomiarowych

    Spróbuj wykorzystać poniższą formułę. Powinna działać, przy założeniu, że daty w kolumnie A mają prawidłowy format (data/czas). Zamień odpowiednio zakresy i kolumnę, z której ma być liczona średnia (tutaj kolumna C). Formuła jest tablicowa, co oznacza, że po wprowadzeniu (np. do L3), trzeba ją zatwierdzić kombinacją Ctr+Shift+Enter. Później tylko skopiować...

    Programowanie Początkujący   02 Lis 2018 17:40 Odpowiedzi: 3    Wyświetleń: 546
  • Excel - Jak podzielić sumę godzin przez utarg dzienny?

    Wielkie dzięki za pomoc, trochę teraz dla mnie już za późno no matematykę ale z tego co podpowiada kalkulator, powinno być tak jak mówisz! Rozumiem że po wprowadzeniu tej formuły, nie muszę samemu za każdym razem przeliczać czasu na liczbę? Pozdrawiam

    Software serwis   09 Wrz 2011 09:06 Odpowiedzi: 4    Wyświetleń: 1162
  • Excel 2003: Formuła dodająca 4 godziny pracy z uwzględnieniem weekendów

    Prosze bardzo. :) Przy czym formuła nie do końca jest durnoodporna, tzn. jeżeli wpiszesz złą datę a w szczególności nieodpowiednia godzinę to funkcja zawiedzie. Można i na to się ubezpieczyć rozpbudowując funkcję ale na razie myślę że tyle ci wystarczy. I jeszcze jedno: nie dziw się zaokrągleniu godzin poprostu excel daty i godziny "widzi" jako liczby...

    Software serwis   20 Lut 2009 14:10 Odpowiedzi: 6    Wyświetleń: 3965
  • Excel - wykres czasowy - jak uzyskać zamierzony efekt?

    Dobry wieczór, Tak jak napisałem poprzednio dane czasowe były tekstem i nie można z nich było zrobić prawidłowego wykresu punktowego. Jeżeli dane "liczbowe" w normalnie skonfigurowanym arkuszu są dosunięte do prawej krawędzi komórki, to znaczy, że są tekstem. Formatowanie tekstu jako czasu nic tu nie da. Należy dane pomnożyć przez 1, albo w osobnej...

    Programowanie   26 Mar 2014 19:00 Odpowiedzi: 13    Wyświetleń: 11685
  • Excel: godzina/czas - wprowadzanie danych i formatowanie komórek

    rozwiązanie bardzo proste aby mi dodało dwie komórki z godzinami to w 3 komórce foramtuje jako liczby 00,00 i wpisuje =sum(F67:G67)*24 i liczy pięknie

    Software serwis   27 Lut 2012 14:16 Odpowiedzi: 5    Wyświetleń: 5015
  • Excel Przypisanie wartości komórkom bez wypełnienia LISTA OBECNOŚCI-KARTY PRACY

    Dzień dobry, Co Pan chce mieć wpisane w kolumnach? 8 (jako liczbę) czy 8 godzin (w formacie czasu Excela). Tu jakby brak konsekwencji. Komórki w kolumnach dni są sformatowane jako liczby całkowite, a kolumna podsumowania (AI) jest sformatowana jako godziny i minuty gg:mm. To nie pasuje i nic się Panu nie będzie sumować. W arkuszu są jeszcze różne inne...

    Software serwis   09 Wrz 2013 10:44 Odpowiedzi: 5    Wyświetleń: 7599
  • liczba całkowita a zwracanie minut do pełnej godziny

    Witam Mam problem z funkcją "liczba całkowita" i zwracaniem minut na pełne godziny. W załączeniu zamieściłem przykład z czym jest problem: nie mogę dojść do tego dlaczego Excel w komórkach zaznaczonych na żółto w załączonym przykładzie nie zwraca minut do pełnej godziny, a powyżej nie ma z tym problemu. Bardzo proszę o pomoc w tym temacie.

    Programowanie   25 Kwi 2014 09:15 Odpowiedzi: 9    Wyświetleń: 1959
  • Excel - formuła do zliczania odpowiedzi według płci i godzin przed TV

    niestety ta formuła sumuje liczby a nie ilość odpowiedzi :(

    Software serwis   14 Sty 2015 00:37 Odpowiedzi: 4    Wyświetleń: 723
  • Jak zrobić makro/formułę podającą liczbę M2 z danego dnia? Excel.

    Witam Posiadam arkusz w którym wpisuję liczbę godzin a w drugim arkuszu mam liczone narastająco m2 wypracowane w danym dniu chodzi o to by excel podawał każdego dnia pod sumą godzin liczbę m2 z dango dnia. przykład 1 dzień a1 = 40 godzin a2 = 20 m2 2 dzień b1 = 30 godzin b2 = z dnia pierwszego było 20 m2 ale 2 dnia wzrosło o 10 m2 wiec suma ma 30m2...

    Programowanie   19 Kwi 2015 13:53 Odpowiedzi: 25    Wyświetleń: 1425
  • EXCEL 2010 - Zliczanie godzin pracy, system 3 zmianowy

    Dzień dobry, Przy obliczeniach związanych z godzinami należy pamiętać, że Excel pamięta godziny jako ułamki doby, a to co jest wyświetlane, to tylko kwestia formatu. Jeśli chce Pan wyświetlić godzinę zegarową, to format powinien być np. g:mm, a jeśli liczbę godzin (także powyżej 24) to [g]:mm. W Pana podsumowaniach formaty były błędne, a formuły dziwne....

    Software serwis   07 Cze 2013 08:40 Odpowiedzi: 1    Wyświetleń: 3687
  • Jak przenieść datę z godziną i minutą do kolumny obok? Formuła do Excela.

    Cześć, mam excela w którym jest bardzo duża liczba danych około 100 tys wierszy. Cały excel składa się z obserwacji pełnej godziny z wyszczególnieniem każdej sekundy. Pod każdą sekundą jest podanych kilka współrzędnych. Problem polega na tym, że chiałałabym, żeby data wraz z godziną, minutą i sekundą została przeniesiona z nad obserwacji do kolumn obok....

    Obsługa oprogramowania   15 Mar 2018 20:16 Odpowiedzi: 1    Wyświetleń: 525
  • EXCEL - 'wygladzanie' odchylenia standardowego ze zbioru liczb.

    Właśnie zakładam tolerancje nawet powiedzmy 30 minut w jedna i druga strone co daje godzine i 5 mozliwych trafien (zakładając skok co 15 minut). Inna rzecz to fakt, że nawet jak próbuje to jakoś ugryźć to excel jakby mial problemy z okreslaniem godziny jako liczby. Najlatwiej wychodzi mi budowanie formul w oparciu o tekst ( cudzysłowy ). Tylko, że na...

    Obsługa oprogramowania   09 Cze 2017 20:12 Odpowiedzi: 7    Wyświetleń: 1416
  • Excel – naliczanie godzin po 20:00 przy rozpoczęciu pracy po tej godzinie

    Czekając możesz pomyśleć nad poprawnym obliczaniem godzin w odpowiednich stawkach bo na chwilę obecną w stawce x 1,5 liczy max 8 godzin. Np. jak zaczniesz pracę o 23 i skończysz o 12 to policzy 5 godzin x1 i 8 x 1,5 a jak zmienisz rozpoczęcie na 21 to zamiast zwiększyć liczbę godzin x1,5 to zwiększa godziny w stawce x1.

    Software serwis   31 Mar 2014 14:34 Odpowiedzi: 21    Wyświetleń: 3342
  • Excel - jak połączyć tekst i godzinę, by zachować format czasu?

    Witam. Chciałem prosić o poradę jak zrobić formatowanie przedstawione z postaci godziny (nie liczby) w komórce która stanowi złączenie dwóch elementów. Komórka ma formę '0,048674 - w każdym razie jest to złożenie godziny np "9:30" i znaku " ' " Korzystając z funkcji =A1&A2 gdzie w A1=" ' ", a w A2=9:30. Niestety mimo prób zawsze prezentowane jest to...

    Software serwis   30 Cze 2012 19:47 Odpowiedzi: 2    Wyświetleń: 2221
  • [VBA] - Automatyczne pobieranie danych co godzinę do Excela

    Najłatwiej: podstawić zmienne pobrane z InputBox'ów. Tu masz wybór: -przypisanie ich przed pętlą 'For k' - dla wszystkich dni równo (prościej) -przypisanie wewnątrz - indywidualnie dla każdego dnia. Np [syntax=vb]Sub Ele() For k = 0 To 1 'dzis =Date - k 'nadmiar Data = Date - k a = InputBox("od -liczba 0-23", "dla " & Format(Data, "dddd") & " " & Data)...

    Programowanie Początkujący   18 Lut 2015 13:07 Odpowiedzi: 14    Wyświetleń: 5460
  • Excel - Błąd w zliczaniu godzin nocnych (22-6) w ewidencji czasu pracy

    Chodzi o format liczby. Masz zły. Jutro podeślę Ci mój arkusz do zliczania godzin.

    Software serwis   18 Sty 2012 14:54 Odpowiedzi: 13    Wyświetleń: 9382
  • Jak stworzyć formułę w Excelu sumującą czas trwania z datą rozpoczęcia?

    potrzebuję aby przeliczył mi wartość liczbową z komórki na liczbę godzin Przy obróbce obliczeniowej dat i czasu - zawsze trzeba pamiętać, że Excel traktuje te dane jako dane liczbowe :!: (liczba przed przecinkiem reprezentuje datę, a po przecinku prezentuje czas :D ). 978760 Jeżeli zaczniesz tworzyć formuły z zaokrąglaniem liczb, które reprezentują...

    Obsługa oprogramowania   02 Sie 2019 11:58 Odpowiedzi: 7    Wyświetleń: 3075
  • Excel - stworzenie bazy materiałowej lub inny program

    Tu masz programy magazynowe. http://dobreprogramy.pl/index.php?dz=1&t... Spokojnie coś wybierzesz. Możesz także to zrobić w Excelu lub jeszcze lepiej w OpenOffice, ponieważ jest darmowy. Zrobienie takiego arkusza w Excelu czy OpenOffice to przysłowiowa "bułka z masłem". Dla przykładu robisz pionowe kolumny, które odpowidają poszczególnym materiałom....

    Software serwis   24 Lis 2016 22:13 Odpowiedzi: 7    Wyświetleń: 38344
  • Excel: Jak poprawnie podzielić godziny etatu na 58% i 38% z ułamkami?

    Prawie zawsze przy sumowaniu wartości zaokrąglonych występuje drobna różnica w stosunku do wartości założonej. Nie da się tego uniknąć, bo to jest konsekwencja zaokrąglania. Jak będziesz zaokrąglał do 5 minut, to może być różnica 5 lub 10 minut, ale prawie zawsze jakaś różnica będzie. Automatycznie to trudno skorygować, bo jedyna sensowna metoda, to...

    Obsługa oprogramowania   20 Lut 2025 16:20 Odpowiedzi: 6    Wyświetleń: 138
  • Excel - jak dostosować ewidencję do pracy nocnej (start 20:00, koniec 1:00)?

    Gdyby to było takie proste :cry: Ten sposób zapisu jest dość niedogodny do rozwiązania klasycznymi formułami. Na razie doszedłem do takiego zapisu dla komórki CM4 i następnych w obrębie jednego dnia. [syntax=text]=JEŻELI(CZY.PUSTA($D4);0;(L...

    Programowanie   12 Maj 2020 15:03 Odpowiedzi: 14    Wyświetleń: 807
  • Excel 2010 - Jak pobrać pełną wartość godzin z formatu [g]:mm?

    Dla godziny w komórce A1 =(A1-MOD(A1;1))*24+GODZI... i ogólne formatowanie liczb w komórce.

    Software serwis   11 Lip 2013 13:19 Odpowiedzi: 6    Wyświetleń: 2601
  • [Excel] Nieprawidłowe wyniki sumowania godzin w grafiku pracy

    Witam, Mam problem z podliczeniem godzin pracy. Chodzi dokładnie o kolumnę - suma przepracowanych godz. - założenie jest takie, że funkcja sumy powinna podliczyć wszystkie godziny pracy danego pracownika a wychodzą kosmiczne liczby. Proszę o pomoc i informację czy funkcja jest zła czy format komórek czy jak.. :)

    Obsługa oprogramowania   29 Kwi 2018 20:41 Odpowiedzi: 2    Wyświetleń: 1164
  • Jak w Excel 2007 liczyć nadgodziny i sumować godziny miesięczne?

    Ja bym wybrał formatowanie o jedno oczko niżej, bo to aktualnie wybrane to tylko minuty i sekundy. Albo po prostu sformatuj, tak jak pisałem, jako zwykłą liczbę i przemnóż przez 24 jeszcze formułę.

    Obsługa oprogramowania   13 Lis 2018 13:03 Odpowiedzi: 10    Wyświetleń: 771
  • Excel - dodawanie godzin do dat z uwzględnieniem zakresów czasowych

    13 to liczba godzin przerwy w pracy firmy od 18-tej do 7-mej, którą trzeba dodać do godziny zakończenia zadania, jeżeli miałoby wypaść w okresie tej przerwy.

    Software serwis   29 Lip 2014 10:38 Odpowiedzi: 6    Wyświetleń: 3135
  • Excel - Jak poprawnie sumować godziny pracy z całego miesiąca?

    Z czymś taki to raczej nikt problemu nie ma. Ty sam wpisujesz liczbę godzin w formie liczb. Problem pojawia się wtedy pracujesz na wartościach czasowych hh:mm. Wtedy faktycznie excel zwraca błędny wynik. Np. sumując 14:15 i 15:10 to zamiast zwrócić wynik 29:25 (15 godzin i 25 minut) zwraca 4:25 (godzinę czwartą dwadzieścia pięć). Ja np. chcę stworzyć...

    Software serwis   01 Gru 2010 06:52 Odpowiedzi: 12    Wyświetleń: 43669
  • Excel VBA - porównywanie wartości ComboBox'ów z różną ilością cyfr

    Wszystko działa dopóki liczby w combobox'ach mają tyle samo cyfr. To powinno Ci dać do myślenia. ComboBox-y przechowują poszczególne pozycje jako ... ciąg znaków, a nie wartości liczbowe. W swoim kodzie, zamień wartość Value , z wszystkich trzech Combo na liczbę i porównaj wtedy. Np. tak : If Val(ComboBox1.Value) < Val(ComboBox2.Value)...

    Programowanie Początkujący   23 Kwi 2010 09:19 Odpowiedzi: 3    Wyświetleń: 2189
  • Excel - Tworzenie wykresu z ilością wystąpień zdarzeń w godzinach 5:00-21:00

    Mam zapisywane godziny wystąpienia pewnych zdarzeń: przykładowo: https://obrazki.elektroda.pl/7904485300_... Teraz chciałbym na podstawie tego zrobić wykres mieszczący się w godzinach 5:00 - 21:00 Aby wykres pokazywał ilość wystąpień https://obrazki.elektroda.pl/9741003300_... Obecnie muszę zliczać czyli dla godziny...

    Obsługa oprogramowania   09 Lis 2022 15:46 Odpowiedzi: 6    Wyświetleń: 417
  • [VBA, excel] Makro VBA: Kopiowanie komórek z Arkusz2 do Arkusz1 w Excelu 14 razy

    to makro do "zabawy" Dodano po 2 jeszcze dwie wersje.... Pierwsza ile_wierszy, to może być niemal dowolna liczba sprawdzonych wierszy , można wpisać nawet tyle ile wierszy ma cała kolumna (zależy od wersji Excela) Chodzi o to by nie sprawdzać całej kolumny bo to może potrwać.... Skopiowane zostaną tylko niepuste komórki. [syntax=vba] Sub copy_cells()...

    Programowanie Początkujący   20 Paź 2017 13:52 Odpowiedzi: 1    Wyświetleń: 1701
  • Excel: Łączenie danych z wielu plików TXT w jedną tabelę z datami i godzinami

    Co może być przyczyną? Ustawienia regionalne? Formatowanie pola tabeli? Co jest symbolem dziesiętnym w twoim Windows (sprawdź w panelu sterowania). Przecinek, czy kropka ? Jak masz formatowane pole tabeli przestawnej - jako tekst, czy jako liczba? (Kliknij prawym klawiszem myszki na polu w tabeli przestawnej). Być może te komórki w tabeli "kse" miałeś...

    Software serwis   27 Maj 2012 07:04 Odpowiedzi: 3    Wyświetleń: 3156
  • Excel - jak obliczyć czas pracy z przerwami w zależności od godzin?

    Witam Mam następujący problem muszę napisać formułę która by obliczała czas pracy pracownika: - jak ludzie maja 1 lub 2 lub 3 godzin pracy to wynik jest taki sam - jak maja 4 godziny lub 5 godzin to odejmuje 15 min przerwy czyli czas pracy to 3h45min lub 4h45min - jesli maja 6 h to przerwa 30min to 5h30min pracy - jesli maja 7h to przerwa 45min to 6h15min...

    Software serwis   13 Lis 2010 08:50 Odpowiedzi: 3    Wyświetleń: 1355
  • Jak zrobić aby Excel widział datę, liczbę i czas nie jako tekst kody VBA

    Dziękuję za pomoc. Doczytam jeszcze o VBA i będę kombinować. Dane spisuje z zegarka a w średnim tempie są różnice drobne pomiędzy zegarkiem a wyliczeniem. Jeszcze raz dziękuje za podpowiedzi. Pozdrawiam Dodano po 1 dzięki za pomoc

    Obsługa oprogramowania   30 Maj 2021 10:52 Odpowiedzi: 4    Wyświetleń: 384
  • Eksport godzin pracy z Viso ST do Excela - jak dodać brakujące dni miesiąca?

    Niewiele zrozumiałem z tego, co teraz napisałeś. W załączonym arkuszu jest jedna wersja - nie wiem, czy to jest to co masz, czy to co chciałbyś mieć? Które komórki mają niewłaściwy format i dlaczego jest on niewłaściwy? Poza tym nie wiem co kopiujesz i w jaki sposób. Czy chodzi o kolumny B i C z godzinami? Że nie potrzeba sekund? Jeśli o to chodzi,...

    Obsługa oprogramowania   17 Maj 2021 09:44 Odpowiedzi: 7    Wyświetleń: 375
  • Excel - Tworzenie wykresu liniowego dla godzin pracy murarza i pomocnika

    Cześć, mam banalny problem ale już zapomniałem jak to się robi :-) Chodzi o zrobienie prostego wykresu (najlepiej liniowego) w Excelu (jakakolwiek wersja), który obrazowałby pracę murarza i jego pomocnika w okresie jednego miesiąca. Dla murarza i pracownika podane są godziny pracy. Wszystko znajduje się w załączonym arkuszu. Proszę o wskazanie jak zrobić...

    Programowanie   10 Sty 2016 14:28 Odpowiedzi: 2    Wyświetleń: 1284
  • [Excel] - Jak stworzyć format liczbowy pokazujący godziny i ułamki minut?

    Nie wiem w czym masz problem. Wydziel minuty i podziel przez 60 (sformatuj komórkę wynikową jako zwykłą liczbę). Docelowo do wydzielonych godzin dodaj wydzielone minuty podzielone przez 60 i masz "swój" zapis.

    Software serwis   16 Lis 2014 17:51 Odpowiedzi: 1    Wyświetleń: 984
  • excel - suma wybranych komórek , gdzie znajduje się tylko wartość czasowa

    Szanowny Kolego, Byłoby dobrze gdybyś zapoznał się z zasadami obliczeń czasu w Excelu. Należy zwrócić uwagę na format wyświetlania czasu (czas zegarowy - chwilowa godzina i minuta vs. czas upływający - suma godzin i minut) oraz na interpretację czasu jako liczby. W obliczeniach czas jest liczbą, więc gdy sumujemy komórki Excel "nie wie", czy jest w...

    Obsługa oprogramowania   11 Lip 2023 19:15 Odpowiedzi: 2    Wyświetleń: 225
  • Excel: Obliczanie liczby wystąpień słów bez uwzględniania ukrytych wierszy

    Aha zmień zakres do g50 [syntax=dos]=SUMA.ILOCZYNÓW(SUMY.CZĘŚCIO...

    Obsługa oprogramowania   10 Cze 2022 08:41 Odpowiedzi: 19    Wyświetleń: 783
  • [Excel Macro] - VBA do przypisania kolorów pracownikom wg godzin i weryfikacji kolejności

    Pierwsze przydzielenie może polegać na skopiowaniu wszystkich dostępnych pracowników, którzy zostali wpisani. Ta liczba będzie się różnić i ona właśnie jest jakby do "żonglowania". Następnie excel może weryfikować te listę po kolei, czyli: - Zielony jako pierwszy na liście przypisany do pierwszej godziny, w tym przypadku 19:15 - pokolei wpisani są kolejni...

    Programowanie   01 Mar 2023 23:27 Odpowiedzi: 2    Wyświetleń: 222
  • Jak obliczyć w Excel 2003 godziny pracy minus 10 minut i mnożenie przez dni?

    Witajcie. Potrzebuję pomocy przy Excelu 2003. Chodzi o obliczanie godzin pracy (wiem, tematów jest wiele, jednak żaden mi nie pasuje). Postaram się opisać to łopatologicznie. Komórki - godzina wejścia; wyjścia. 3 komórka to różnica czasu minus 10 minut. To mam. Problem polega na tym, że nie mogę pomnożyć tego wyniku razy 60 minut (formatowanie wpisuje...

    Programowanie Początkujący   11 Gru 2018 20:24 Odpowiedzi: 5    Wyświetleń: 1107
  • Excel - jak zsumować wyniki dla unikalnych numerów ewidencyjnych?

    Jeśli masz te wartości zapisane z przecinkiem ale w formacie godzina,minuty, to się nie uda, bo excel dodaje minuty jak normalne liczby, nie przesuwając po 60. Jest na to rada. Zrób kopie pliku dla bezpieczeństwa. Wejdź w Edycja>>zamień>> w pola wpisz odpowiednio żeby zamienił przecinek na dwukropek i naciśnij Zamień wszystko. Następnie zaznacz kolumnę...

    Software serwis   16 Kwi 2009 12:38 Odpowiedzi: 6    Wyświetleń: 3661
  • Windows i Excel - Wyświetlanie programów w menu Start, format czasu w Excelu

    Jeżeli w A6 czas nie jest w sekundach tylko w ułamkach doby, to w F6 nie da się prościej zapisać. Natomiast w komórkach B6 i C6 można sobie wyliczyć minuty, czy godziny, co potrzeba, i dalej tego używać. Tylko to już są liczby w formacie ogólnym, a nie w formacie czasu. Format czasu to są zawsze ułamki doby, a to co widać w komórce, to "złudzenie",...

    Software serwis   28 Sie 2014 09:43 Odpowiedzi: 13    Wyświetleń: 1374
  • Excel - ewidencja czasu - 35 godzin i naruszenie doby

    Nie wiem, czy ja taki ciemny jestem? Gapię się w te cyferki z 10min. i nic nie rozumiem. Możesz wytłumaczyć o co w tym chodzi? Jak jest zależność liczb/symboli w kolumnach parzystych i nieparzystych /dot. wyszukiwania w ark "ind-07(2)"/? Jeśli wpiszę w BG liczbę 36 to, co to znaczy? Dlaczego 12 w BH?

    Software serwis   11 Lut 2014 17:58 Odpowiedzi: 43    Wyświetleń: 29532
  • Jak archiwizować dane produkcji na karcie pamięci w sterowniku Easy/Logo?

    Myślałem o przepisywaniu stanu licznika co minutę i cyklicznego kasowania go, byłaby to liczba 1 bajtowa, i tak po godzinie miałbym 60 liczb, po 24 godzinach - 1440. Data godzina zapisywana jednorazowo po resecie. Resztę zrobiłby mi excel. Być może jest jakiś urządzenie do kart wykorzystujące EIB albo AS-i (lub jeszcze inne występujące magistrale) które...

    Automatyka Przemysłowa   07 Sty 2009 15:38 Odpowiedzi: 7    Wyświetleń: 3909
  • Excel - jak zautomatyzować liczenie godzin pracy i dni wolnych?

    ok, rozumiem. Myślę że warto tu zastosować komórki robocze. np. komórka D6 (9-16) wynik czyli 7 przepracowanych godzin pojawi się w komórce roboczej, którą później można ukryć. później następny dzień itd. Na końcu sumujemy tą wszystkie godziny z komórek roboczych i wynik pojawia się w kolumnie liczba godzin. Dobrze to rozumiem? Tylko nie wiem jakiej...

    Software serwis   12 Lis 2012 21:18 Odpowiedzi: 10    Wyświetleń: 11835
  • Excel - funkcja JEŻELI w grafiku pracowniczym z różną normą godzin pracy

    w momencie gdy wpisuje komuś chorobowe to w tym miejscy z automatu wpisywała się liczba dni chorobowego a nie znaczek ch To chyba tylko teoretycznie byłoby możliwe, o ile udało by się rozwiązać składanie zwolnień bezpośrednio do Excela :please: zamiast do działu kadr :D Inaczej to skąd Excel miał by wiedzieć ile dni chorobowego ma wstawić zamiast tego...

    Obsługa oprogramowania   07 Kwi 2021 16:19 Odpowiedzi: 30    Wyświetleń: 18495
  • EXCEL - formuła, funkcja - przenoszenie danych z wierszy do innego arkusza

    Jeśli chcesz pobrać dane z innego arkusza wystarczy że w formul napiszesz = klikniesz na odpowiedni arkusz a następnie na odpowiednią komórkę. tyle wiem, jednak chodzi o to, żeby z 1 i 2 (i innych których nie ma we wzorze) arkusza z danej kolumny konkretnego pracownika na ostatni arkusz przenosiły się w osobną tablkę wiersze tylko te w których jest...

    Obsługa oprogramowania   18 Wrz 2020 11:55 Odpowiedzi: 4    Wyświetleń: 1656
  • Excel obliczanie godzin roboczych przy dwóch założeniach

    Jest możliwość rozbudowy takiego zliczania lecz na wiekszą liczbę dni procesu ? Tak np poprzez odpowiednie zwiększenie liczby kolumn pomocniczych (4 kolumny na każdy dzień) :D Jeśli nie dasz rady samodzielnie - to załóż swój temat i załącz przykładowy plik :cunning:

    Obsługa oprogramowania   18 Lut 2019 11:27 Odpowiedzi: 5    Wyświetleń: 2643
  • Excel: Jak stworzyć grafik i podsumowanie godzin pracy z symbolami?

    Nie napisałaś jeszcze ważnej rzeczy: w której wersji Excela ma to pracować? Czas w Excelu zapisuje się z dwukropkiem tzn. np. 7:20 oznacza 7 h 20 min. Na takim zapisie można prowadzić obliczenia. Czas widoczny w komórkach to efekt formatowania. W rzeczywistości Excel interpretuje godziny jako części doby: 24 h = 1, a krótsze odcinki czasu są odpowiednimi...

    Obsługa oprogramowania   31 Paź 2024 08:03 Odpowiedzi: 5    Wyświetleń: 351
  • Wyszukiwanie pracowników i ilości sprzedanych produktów w Excelu wg godzin i dni

    Zobacz, czy o coś takiego chodziło, bo nie do końca zrozumiałem. W kolumnie D arkusza 'sprzedaż' są wyliczone normalne daty i godziny, w kolumnie E jest sprzedaż bez procentów. W dalszych kolumnach (co druga, żeby było czytelnie) są nazwiska osób, które można powiązać z daną godziną sprzedaży - konkretnie są to osoby, które były w pracy o wskazanej...

    Obsługa oprogramowania   02 Paź 2021 08:49 Odpowiedzi: 2    Wyświetleń: 270
  • Excel - formuła sprawdzająca czy w danych komórkach jest liczba.

    Witam, Potrzebuję formuły, w następującej sytuacji: W komórkach J12:J15 mam wpisane liczby godzin pracy. Jeśli pracownik wpisze zamiast liczby godzin symbol UO - opieka nad dzieckiem to program powinien w tym miejscu policzyć mu normalne godziny pracy z innych takich samych dni w tym tygodniu (bo w komórkach J12:J15 są 4 czwartki - każdy w innym tygodniu)....

    Software serwis   25 Wrz 2015 10:34 Odpowiedzi: 3    Wyświetleń: 717
  • Excel 365: Formuła do przenoszenia wartości z tabeli głównej do pomocniczej, kolumny 1-n

    Cześć chyba o to chodziło sprawdzę i dam znać n - miało oznaczać że główna tabela może mieć 20 kolumn 50 czy 100. Tabela pomocnicza ma zdefiniowaną liczbę kolumn Robert Dodano po 2 działa super. nie wiedziałem że tabela musi być pusta bo inaczej jest błąd :) dziękuję Robert

    Programowanie Początkujący   13 Lut 2023 12:59 Odpowiedzi: 3    Wyświetleń: 396
  • Excel – jak zsumować godziny pracy, kilometry i wyliczyć wynagrodzenie pracowników?

    Witam ! Poszukuje rozwiązania takiego problemu . Prowadzę działalnośc gospodarczą i zatrudniam kilku pracowników . Praca w róznych brygadach , w róznych miejscach , w róznym czasie i rózną ilościa godzin. chciałbym astosawać taki mechanizm aby pracownicy albo wysyłali w excelu plik z liczba godzin i np. przejechanych kilometrów dsmochodem służbowym...

    Programowanie Początkujący   11 Gru 2012 22:05 Odpowiedzi: 2    Wyświetleń: 2307
  • Excel - Jak zsumować godziny pracy w tygodniu i miesiącu?

    Witam Chciałbym zsumować liczbę przepracowanych godzin przez każdego pracownika w danym tygodniu i później zsumować je dla całego miesiąca. Stworzyłem tabelkę ale nie za bardzo ogarniam jak excel liczy czas oraz formuły z tym związane. Czy ktoś mógłby mi pomóc w zliczeniu tego wszystkiego? Chodzi mi o zsumowanie wszystkiego w kolumnie X, a później w...

    Software serwis   19 Paź 2013 19:08 Odpowiedzi: 3    Wyświetleń: 3522
  • Excel - Jak zsumować godziny pracy z literami i cyframi w pionie?

    Witam Trochę komplikacji wprowadza oznaczenie D i N przed liczbą godzin o czym już wcześniej pisał Maciej Gonet . Gdybyś pola godzin sformatował jako pole typu liczby->godzina format 13:30 ( kod formatu HH:MM ) to podsumowanie kolumny wyjdzie z automatu po sformatowaniu liczby->godzina format 23456:30 (kod formatu [HH]:MM ). Trzeba tylko pamiętać o...

    Obsługa oprogramowania   27 Lis 2019 12:56 Odpowiedzi: 7    Wyświetleń: 1332
  • Ms Excel - Łączenie dwóch komórek: daty i godziny

    Witam, mam drobny problem z połączeniem dwóch komórek. Załóżmy że mamy trzy komórki z wpisanymi takimi liczbami: -A1 (2013-06-12) -A2 (17:28) -A3 W komórce A3 chcę połączyć komórkę A1 i A2 aby powstało: 2013-06-12 17:28. Czy znajdę na coś takiego formułę połączenia? Najlepiej bez używania makr itd. bo się kompletnie na nich nie znam.

    Software serwis   01 Lip 2013 20:46 Odpowiedzi: 2    Wyświetleń: 15426
  • EXCEL dodawanie i odejmowanie godzin, czasu pracy itp.

    Są dwa błędy Po pierwsze liczba 24 to nie to samo co godzina 24:00 Po drugie Formuła "prowadzi" obliczenia nawet wtedy gdy komórki sa puste (odejmuje od 24 0:00) więc jest 25 powieleń 24 godzin Poniżej poprawiłem formułę (wprowadziłem stałą 24:00 godziny)

    Software serwis   13 Sie 2011 21:44 Odpowiedzi: 16    Wyświetleń: 36139
  • Arkusz kalkulacyjny, obliczanie godzin pracy, zmiana hh:mm na liczbę

    Witaj. Pierwsza rzecz - godziny od minut rozdzielamy dwukropkiem, nie przecinkiem. 16,30 to liczba 16,3, a 16:30 to godzina 16 i pół godziny (czyli dla obliczeń 16,5). Format godzinowy, a nie liczbowy, bardziej nadaje się do wyświetlania czasu. Wynik zsumowanych czasów pracy natomiast można wyświetlić jako liczbę (i wtedy, ze względu na sposób, w jaki...

    Obsługa oprogramowania   05 Lis 2018 19:50 Odpowiedzi: 1    Wyświetleń: 1113
  • Excel 2013 - Jak przypisać godziny pracy do literki D w różnych dniach tygodnia?

    No już jestem bliżej celu bo głównie chodzi mi by sprawdzało poszczególne znaki takie jak W, czy np D i te znaki zamieniało na cyfry a następnie sumowało. Jak widać mam tam odpowiednią rubrykę URLOP WYPOCZYNKOWY wiersz niżej (W) i suma W w godzinach. Głównie o to mi chodzi by właśnie z całego miesiąca liczyło mi ile jest W w godzinach uwzględniając...

    Software serwis   19 Wrz 2014 18:30 Odpowiedzi: 14    Wyświetleń: 2484
  • Liczenie nadgodzin.... jezeli wartośc jest wieksza niż to wpisz do kolumny ....

    Dzień dobry, Excel pamięta godziny (ogólnie czas) jako doby i ułamkowe części doby, więc 160 godzin jest pamiętane jako 160/24. Aby uzyskać kwotę należności należy pomnożyć zawartość komórki z liczbą godzin przez stawkę godzinową i przez 24. W razie potrzeby zmienić format wyniku na liczbowy lub księgowy.

    Software serwis   26 Cze 2013 22:05 Odpowiedzi: 19    Wyświetleń: 2718
  • Excel wolno oblicza dane, mimo niskiego zużycia zasobów PC

    Cześć, Mam problem z plikiem Excel. Mianowicie po uruchomieniu obliczeń Excel zawiesza się i potrzebuje kilku godzin do obliczenia wyniku(oczywiście zależy to od liczby danych, w przypadku 50-100 wierszy oblicza w kilka minut czy nawet szybciej). W czasie pracy zużywa ok. 20% CPU i 2GB RAMu. Nie wiem czy to jest kwestia skomplikowania formuł czy faktycznie...

    Software serwis   16 Lis 2018 12:52 Odpowiedzi: 1    Wyświetleń: 1554
  • Excel - obliczanie godzin nocnych w pracy na podstawie raportów czasu

    Dobry wieczór, Te godziny nocne to stały temat dyżurny. No to jeszcze raz wzór ogólny: LICZBA GODZIN W PORZE NOCNEJ a23:30początek pracy b05:30koniec pracy c.00:00początek nocy d06:00koniec nocy liczba godzin w porze nocnej 5:30 [syntax=text]=MAX(MIN(b;d)-MAX(a-(a>b);c... Zakładamy, że praca nie trwa dłużej niż dobę. Pozdrowienia.

    Software serwis   01 Lip 2014 22:25 Odpowiedzi: 1    Wyświetleń: 1062
  • Excel - Jak znaleźć zakres godzin dla grup w grafiku interwałowym?

    uczę się działać na excelu A nauczyłeś się już formatować wartości liczbowe :cunning: :?: Z przedstawionego opisu wynika, że poszukujesz sposobu "liczenia" wartości tekstowych :not: :D Nie zamieściłeś na forum swojego pliku z tymi próbami, więc Ci podpowiem też tylko opisowo: Wystarczy przekonwertować tekst na liczby (np czas), wykonać potrzebne obliczenia...

    Obsługa oprogramowania   09 Sie 2018 21:38 Odpowiedzi: 1    Wyświetleń: 501
  • Jak dodać czas z dokładnością do setnych sekundy w Excel 2007?

    Jeśli ktoś zna lepszy sposób to mógłby podać. Można napisać własną funkcję w VBA: W załączniku przykładowy plik z jej działaniem. Funkcja oczekuje, że w komórkach będzie tekst w postaci czterech liczb rozdzielonych dwukropkami (01:02:03:04 lub 1:2:3:4 lub 1:02:03:04 są dla niego akceptowalne i oznaczają jedną godzinę, dwie minuty, 3 sekundy i 4 setne...

    Software serwis   08 Sie 2013 08:42 Odpowiedzi: 9    Wyświetleń: 4968
  • Excel - "licz jezeli weekend lub dni tygodnia"

    Na początek. Środkowa tabela to praca czyli D8, E8. I w h8 ma podliczać sumę pracy. Gdy niedziela i sobota to w I8 sie podlicza. I następnie gdy jest powyżej 8 godzin to odlicza przerwę 0,5. I problem gdy pisze od 8:00-8:30 to sumuje ze jest 0:30 min a ma byc 0,5 jako liczba. Wszystko:)

    Software serwis   05 Lip 2015 17:34 Odpowiedzi: 23    Wyświetleń: 7797
  • Formatowanie warunkowe w Excel: reguła dla daty awansu i przypomnienia o badaniach

    Generalnie pewnie było napisane wszystko... Nie jestem ekspertem od excel-a, ale wystarczy 3 min szukania i już da się wszelkie informacje znaleźć: -Informacje o dniu dzisiejszym pobierasz za pomocą „=DZIŚ()” lub „=TERAZ()” (pierwsza zwraca sama datę, druga razem z godziną), -Formatowanie warunkowe to zasadniczo porównanie komórek,...

    Software serwis   17 Maj 2012 10:36 Odpowiedzi: 1    Wyświetleń: 1657
  • Excel - Jak zliczać pracowników w danej godzinie z uwzględnieniem czasu pracy?

    Fajnie że załączyłeś przykład ... a możesz wskazać na twoim przykładzie który z pracowników pracuje całą godzinę a który 15 minut. Bo jak już będziesz wiedział, to podpowiem że w excelu 1 godzina to w rzeczywistości wynik dzielenia: 1/24 (czyli podział doby) Więc by wyliczyć wartość dziesiętną z czasu (0,5 godziny) trzeba czas pracy podzielić przez...

    Software serwis   25 Sty 2016 22:22 Odpowiedzi: 1    Wyświetleń: 879
  • Excel - Zmiana obszaru wydruku w zależności od koloru komórki w odniesieniu

    To jeszcze co do AD2 Rozumiem że karta ma być wynikiem - będzie pobierać dane z grafiku - tak? Jeżeli tak to w grafiku mam tylko czas pracy a nie "start-stop". To będzie uzupełnione? Będziesz pracował na liczbach czy na czasie bo 8 to nie to samo co 8:00 ? Co do ad1 jeżeli nie będziemy chcieli korzystać z makr można to zrealizować za pomocą autofiltru...

    Software serwis   03 Mar 2017 14:05 Odpowiedzi: 13    Wyświetleń: 1779