Jeśli chodzi o te dwa minusy, to służą one do zamiany wartości pseudotekstowej czasu "6:0" na liczbę (w tym przypadku 0,25). Natomiast co do funkcji MAKS.WARUNKÓW byłem przekonany, że ona już była dostępna w Excelu 2016, ale widzę, że jest dopiero w w wersji 2019. To trzeba poszukać jakiegoś rozwiązania zastępczego. Zamiast MAKS.WARUNKÓW możesz użyć:...
Można tak na przykład - bardzo sobie utrudniasz życie wprowadzając to rozbite w komórkach, datę i czas rozpoczęcia a także wynik zakończenia można uzyskać w pojedynczej komórce sformatowany jako RRRR-MM-DD HH:MM na przykład.
Należy zastosować odpowiedni format niestandardowy - w tym przypadku zamiast formatu [g]:mm lub [gg]:mm należy zastosować format [g]" godziny". Formatowanie: prawy klawisz myszy/Formatuj komórki/Liczby.
Witaj Jest mało prawdopodobne. Nie leń się, kliknij ":"
Pewnie ten temat pomoże: http://www.excelblog.pl/excel-dni-robocz... Liczba godzin z liczby dni nie będzie chyba stanowiła problemu?
a to VBA to po prostu jest genialne VBA jest dla leniwych. Zamiast codziennie tracić godzinę na te same operacje, jedno makro i się robi w 15 sekund. Reszta godziny wolne.;)
http://office.microsoft.com/pl-pl/excel-...
To napisz może prościutki przykład jak byś to rozwiązał Wystarczy dodać "1", gdy różnica godzin jest ujemna. W ułamku jakim jest godzina (wartość mniejsza od 1) zawarte są i godziny, i minuty. Nie warto ich rozbijać na oddzielne wartości w różnych komórkach, bo później znowu trzeba je łączyć, a nie ma w ogóle takiej potrzeby... Dla całej tej zabawy...
Najprościej zamienić godziny na liczbę.
Najlepiej poprzez zaokrąglenie daty do liczby całkowitej w dół, wyszukaj odpowiednią funkcję bo nazwy funkcji nie pamiętam. Następnie otrzymaną wartość sformatuj jako datę. Może to być tak ale pewności nie mam. =Zaokr.w.dol(A2,0) Na przyszłość zapamiętaj, że Excel zapisuje datę i godzinę jako liczbę rzeczywistą ( z przecinkiem). Część całkowita to data...
dodano "Informuj i blokuj liczby które się powtarzają." + czyszczenie + zlikwidowałem buga który siedział w tym kodzie i przez który zmarnowałem pół godziny lub więcej. Stare Delphi 7. ehh Spakowane rar :arrow:
Możesz spróbować takiej formuły: [syntax=text]=JEŻELI(SUMA(F$4:F4)/$G$2-S...
Za wybieranie rekordów odpowiada zapytanie SQL, w tym kodzie to fragment: Sql = "SELECT [ID klienta], SUM([Godzin]) FROM [Dane$] GROUP BY [ID klienta] ORDER BY [ID klienta]" Jeżeli chcesz dodać kolumnę o nazwie SIGN i grupować najpierw po ID klienta, a później po niej, napisz: Sql = "SELECT...
Problemu niestety nie rozwiązałem, ponieważ włąśnie chodziło mi o to żęby godziny wychodziły ujemne. Problem rozwiązałem w sposób prosty, poprostu godziny przepracowane wpisałem jako liczbę :)
W polach gdzie występują godziny, występują również litery np. U - to Urlop Wypoczynkowy. Jest to ewidencja czasu pracy z urlopami, chorobowymi itp. Dlatego przy zliczaniu godzin lub nadgodzin, chce żeby excel pomijał te komórki gdzie występują litery. A jaka to jest funkcja, która sprawdza czy wpisana wartość jest liczbą?
W pierwszej komórce wpisujesz 2006-01-01, "łapiesz" lewym przyciskiem myszy czarny krzyżyk w prawej dolnej części komórki i ciągniesz w dół do uzyskania daty 2006-12-31. Potem zmieniasz format daty w całej kolumnie na taki jaki potrzebujesz (menu Format->Komórki...->Liczby->Data )
mam problem z zamianą godzin na liczbę. Załączam plik. z góry dziękuje za pomoc.
No, to w godzinach porannych, na nową głowę
Musisz się zdecydować albo wpisujesz godziny jako tekst (wtedy w cudzysłowiu) albo jako liczby. Jeżeli chcesz to dalej np. sumować to proponuję konsekwentnie jako liczby. Z tym że trzeba pamiętać, że wpisane 8:00 to liczba równa 0,333.. a tylko prezentowana w formacie godzinowym. Czyli np. 12:00 to 0,5 (część doby), 6:00 to (0,25 część) doby. Do obliczeń...
Chodzi o to by z danych z kolumny D (które są pomiarami mocy, wykonywanymi co godzinę), zrobić dane średniodobowe. Innymi słowy potrzebuje z tych danych godzinowych (kolumna D) uzyskać 365 komórek (liczba dni w roku) z danymi średniodobowymi.
Formuła może być nieco przydługawa, ale.. 1) Jeśli po odjęciu (w przykładzie: 8:30-3:30-6:00) wynik wychodzi <liczba (godzina) odejmowana, to odejmujesz dodatkowo 8godz. 2) Jeśli po odjęciu godzin (pkt.1) DZIEŃ.TYG(wynik;2)>5 to odejmujesz dodatkowo DZIEŃ.TYG(wynik;2)-5 (w przypadku niedzieli wyjdzie 2, natomiast 1 dla soboty) http://obrazki.elektroda.pl/2975519900_1...
.. Zasadą wyliczania wartości 150% oraz 200% procent odpowiednich godzin jest to że pierwsze 2 godziny są po 150% a następne 200% jeśli liczba nadgodzin jest większa niż 12 to dalsze 2 godziny znowu są po 150% a następne 10 jest po 200% i tak dalej jeśli liczba jest większa. To wyliczenie dotyczy całości godzin nadliczbowych liczonych na koniec miesiąca,...
Zakładając, że w CA3 jest normalna liczba (czas dodatni), a tylko w CA2 tekst, możesz dać w CA4: [syntax=text]=CA3+JEŻELI(LEWY(CA2)="-";-... propozycja, żeby jak najmniej zmieniać w arkuszach. Ale na przyszłość lepiej planować obliczenia bez ujemnych czasów.
Na początek dwie uwagi: 1. Nie należy manipulować formatowaniem "dosuń do prawej" i "dosuń do lewej" w trakcie opracowywania danych, bo to skutecznie utrudnia orientację, z czym mamy do czynienia w komórce. Excel domyślnie dosuwa liczby do prawej krawędzi komórki, a teksty do lewej. To jest ważna informacja, bo czasem jakiś zapis przypomina datę/czas,...
Przyszło mi do głowy jeszcze prostsze rozwiązanie. Wystarczy przecież jeden arkusz. Argument umieściłem w komórce M4. Wpisz 2, następnie 0 (zero to liczba parzysta? :)
Dodało Ci to 24 pełnych godzin i zaczęło liczyć od nowa. 24+6=30. Zrób tam format komórki i daj normalne liczby - będzie znacznie prościej.
Excel liczy czas zawsze z datą, tylko ta data nie zawsze jest wyświetlana. Wszystko zależy od kodu formatu. Jeśli kod formatu jest g:mm lub podobny, to wyświetlana jest godzina zegarowa, czyli najwyżej 23:59. Jeśli chcesz zliczać czas w godzinach i minutach w kodzie formatu musisz godziny wziąć w nawiasy kwadratowe, np. tak: [g]:mm. Jeśli wprowadzasz...
nie działa, przepisując to co podałeś wyskauje ( po wpisaniu słowa ok w kolumnie c) mi jakaś dziwna liczba 41775,55749 lub po prostu nic
Należy zauważyć, że w programie Excel w formacie 'data-czas' dzień jest równa jednostce i nie 24. Tzn. 12:00 na ekranie liczba rzeczywiście 0,5. =JEŻELI(R20="W";"W";JEŻELI(R20="U";"08:0... 24 -R20)+S20);S20-R20)))
Witam, ma ktoś może plik Excel z grafikiem i wyborem stanowisk? Jednego dnia Ewa jest na kasie a drugiego na drugiej zmianie w cukierni. Nie mogę nic sklecić :-((( AI: Czy masz jakieś konkretne wymagania dotyczące grafiku, takie jak maksymalna liczba godzin na zmianę lub określone dni wolne? Fajnie jakby liczył godziny pracy i dni robocze.
Nie chce mi się teraz szukać funkcji, ale podpowiem, że powinieneś odrzucić liczbę całkowitą i wyświetlić tylko to, co jest po przecinku.
Wielkie dzięki za pomoc. Dodano po 5 Po usunięciu danych z komórki B2 numeracja rozpoczyna się od 2.2 zamiast 2.1. Czy jest jakiś sposób żeby temu zaradzić?
Witam =ZAOKR(MODUŁ.LICZBY(B3-A3)*48;0)/2 Odejmuje czas zakończenia od czasu rozpoczęcia (moduł liczby) - wychodzi mi wtedy ile to jest doby np. 0,4854. Następnie mnoże to przez 48, bo doba ma 48 pógodzionówek. Ten wynik zaokrąglam do liczby całkowitej (w górę lub wdół - funkcja "ZAOKR"). Dzielę wynik przez 2, bo chodzi mi o wynik z precyzją do 0,5 godz....
Nie ma tutaj określonej liczby godzin, może trwać 4 jak i 10 godzin.
Spróbuj wykorzystać poniższą formułę. Powinna działać, przy założeniu, że daty w kolumnie A mają prawidłowy format (data/czas). Zamień odpowiednio zakresy i kolumnę, z której ma być liczona średnia (tutaj kolumna C). Formuła jest tablicowa, co oznacza, że po wprowadzeniu (np. do L3), trzeba ją zatwierdzić kombinacją Ctr+Shift+Enter. Później tylko skopiować...
Wielkie dzięki za pomoc, trochę teraz dla mnie już za późno no matematykę ale z tego co podpowiada kalkulator, powinno być tak jak mówisz! Rozumiem że po wprowadzeniu tej formuły, nie muszę samemu za każdym razem przeliczać czasu na liczbę? Pozdrawiam
Prosze bardzo. :) Przy czym formuła nie do końca jest durnoodporna, tzn. jeżeli wpiszesz złą datę a w szczególności nieodpowiednia godzinę to funkcja zawiedzie. Można i na to się ubezpieczyć rozpbudowując funkcję ale na razie myślę że tyle ci wystarczy. I jeszcze jedno: nie dziw się zaokrągleniu godzin poprostu excel daty i godziny "widzi" jako liczby...
Dobry wieczór, Tak jak napisałem poprzednio dane czasowe były tekstem i nie można z nich było zrobić prawidłowego wykresu punktowego. Jeżeli dane "liczbowe" w normalnie skonfigurowanym arkuszu są dosunięte do prawej krawędzi komórki, to znaczy, że są tekstem. Formatowanie tekstu jako czasu nic tu nie da. Należy dane pomnożyć przez 1, albo w osobnej...
rozwiązanie bardzo proste aby mi dodało dwie komórki z godzinami to w 3 komórce foramtuje jako liczby 00,00 i wpisuje =sum(F67:G67)*24 i liczy pięknie
Dzień dobry, Co Pan chce mieć wpisane w kolumnach? 8 (jako liczbę) czy 8 godzin (w formacie czasu Excela). Tu jakby brak konsekwencji. Komórki w kolumnach dni są sformatowane jako liczby całkowite, a kolumna podsumowania (AI) jest sformatowana jako godziny i minuty gg:mm. To nie pasuje i nic się Panu nie będzie sumować. W arkuszu są jeszcze różne inne...
Witam Mam problem z funkcją "liczba całkowita" i zwracaniem minut na pełne godziny. W załączeniu zamieściłem przykład z czym jest problem: nie mogę dojść do tego dlaczego Excel w komórkach zaznaczonych na żółto w załączonym przykładzie nie zwraca minut do pełnej godziny, a powyżej nie ma z tym problemu. Bardzo proszę o pomoc w tym temacie.
niestety ta formuła sumuje liczby a nie ilość odpowiedzi :(
Witam Posiadam arkusz w którym wpisuję liczbę godzin a w drugim arkuszu mam liczone narastająco m2 wypracowane w danym dniu chodzi o to by excel podawał każdego dnia pod sumą godzin liczbę m2 z dango dnia. przykład 1 dzień a1 = 40 godzin a2 = 20 m2 2 dzień b1 = 30 godzin b2 = z dnia pierwszego było 20 m2 ale 2 dnia wzrosło o 10 m2 wiec suma ma 30m2...
Dzień dobry, Przy obliczeniach związanych z godzinami należy pamiętać, że Excel pamięta godziny jako ułamki doby, a to co jest wyświetlane, to tylko kwestia formatu. Jeśli chce Pan wyświetlić godzinę zegarową, to format powinien być np. g:mm, a jeśli liczbę godzin (także powyżej 24) to [g]:mm. W Pana podsumowaniach formaty były błędne, a formuły dziwne....
Cześć, mam excela w którym jest bardzo duża liczba danych około 100 tys wierszy. Cały excel składa się z obserwacji pełnej godziny z wyszczególnieniem każdej sekundy. Pod każdą sekundą jest podanych kilka współrzędnych. Problem polega na tym, że chiałałabym, żeby data wraz z godziną, minutą i sekundą została przeniesiona z nad obserwacji do kolumn obok....
Właśnie zakładam tolerancje nawet powiedzmy 30 minut w jedna i druga strone co daje godzine i 5 mozliwych trafien (zakładając skok co 15 minut). Inna rzecz to fakt, że nawet jak próbuje to jakoś ugryźć to excel jakby mial problemy z okreslaniem godziny jako liczby. Najlatwiej wychodzi mi budowanie formul w oparciu o tekst ( cudzysłowy ). Tylko, że na...
Czekając możesz pomyśleć nad poprawnym obliczaniem godzin w odpowiednich stawkach bo na chwilę obecną w stawce x 1,5 liczy max 8 godzin. Np. jak zaczniesz pracę o 23 i skończysz o 12 to policzy 5 godzin x1 i 8 x 1,5 a jak zmienisz rozpoczęcie na 21 to zamiast zwiększyć liczbę godzin x1,5 to zwiększa godziny w stawce x1.
Witam. Chciałem prosić o poradę jak zrobić formatowanie przedstawione z postaci godziny (nie liczby) w komórce która stanowi złączenie dwóch elementów. Komórka ma formę '0,048674 - w każdym razie jest to złożenie godziny np "9:30" i znaku " ' " Korzystając z funkcji =A1&A2 gdzie w A1=" ' ", a w A2=9:30. Niestety mimo prób zawsze prezentowane jest to...
Najłatwiej: podstawić zmienne pobrane z InputBox'ów. Tu masz wybór: -przypisanie ich przed pętlą 'For k' - dla wszystkich dni równo (prościej) -przypisanie wewnątrz - indywidualnie dla każdego dnia. Np [syntax=vb]Sub Ele() For k = 0 To 1 'dzis =Date - k 'nadmiar Data = Date - k a = InputBox("od -liczba 0-23", "dla " & Format(Data, "dddd") & " " & Data)...
Chodzi o format liczby. Masz zły. Jutro podeślę Ci mój arkusz do zliczania godzin.
potrzebuję aby przeliczył mi wartość liczbową z komórki na liczbę godzin Przy obróbce obliczeniowej dat i czasu - zawsze trzeba pamiętać, że Excel traktuje te dane jako dane liczbowe :!: (liczba przed przecinkiem reprezentuje datę, a po przecinku prezentuje czas :D ). 978760 Jeżeli zaczniesz tworzyć formuły z zaokrąglaniem liczb, które reprezentują...
Tu masz programy magazynowe. http://dobreprogramy.pl/index.php?dz=1&t... Spokojnie coś wybierzesz. Możesz także to zrobić w Excelu lub jeszcze lepiej w OpenOffice, ponieważ jest darmowy. Zrobienie takiego arkusza w Excelu czy OpenOffice to przysłowiowa "bułka z masłem". Dla przykładu robisz pionowe kolumny, które odpowidają poszczególnym materiałom....
Prawie zawsze przy sumowaniu wartości zaokrąglonych występuje drobna różnica w stosunku do wartości założonej. Nie da się tego uniknąć, bo to jest konsekwencja zaokrąglania. Jak będziesz zaokrąglał do 5 minut, to może być różnica 5 lub 10 minut, ale prawie zawsze jakaś różnica będzie. Automatycznie to trudno skorygować, bo jedyna sensowna metoda, to...
Gdyby to było takie proste :cry: Ten sposób zapisu jest dość niedogodny do rozwiązania klasycznymi formułami. Na razie doszedłem do takiego zapisu dla komórki CM4 i następnych w obrębie jednego dnia. [syntax=text]=JEŻELI(CZY.PUSTA($D4);0;(L...
Dla godziny w komórce A1 =(A1-MOD(A1;1))*24+GODZI... i ogólne formatowanie liczb w komórce.
Witam, Mam problem z podliczeniem godzin pracy. Chodzi dokładnie o kolumnę - suma przepracowanych godz. - założenie jest takie, że funkcja sumy powinna podliczyć wszystkie godziny pracy danego pracownika a wychodzą kosmiczne liczby. Proszę o pomoc i informację czy funkcja jest zła czy format komórek czy jak.. :)
Ja bym wybrał formatowanie o jedno oczko niżej, bo to aktualnie wybrane to tylko minuty i sekundy. Albo po prostu sformatuj, tak jak pisałem, jako zwykłą liczbę i przemnóż przez 24 jeszcze formułę.
13 to liczba godzin przerwy w pracy firmy od 18-tej do 7-mej, którą trzeba dodać do godziny zakończenia zadania, jeżeli miałoby wypaść w okresie tej przerwy.
Z czymś taki to raczej nikt problemu nie ma. Ty sam wpisujesz liczbę godzin w formie liczb. Problem pojawia się wtedy pracujesz na wartościach czasowych hh:mm. Wtedy faktycznie excel zwraca błędny wynik. Np. sumując 14:15 i 15:10 to zamiast zwrócić wynik 29:25 (15 godzin i 25 minut) zwraca 4:25 (godzinę czwartą dwadzieścia pięć). Ja np. chcę stworzyć...
Wszystko działa dopóki liczby w combobox'ach mają tyle samo cyfr. To powinno Ci dać do myślenia. ComboBox-y przechowują poszczególne pozycje jako ... ciąg znaków, a nie wartości liczbowe. W swoim kodzie, zamień wartość Value , z wszystkich trzech Combo na liczbę i porównaj wtedy. Np. tak : If Val(ComboBox1.Value) < Val(ComboBox2.Value)...
Mam zapisywane godziny wystąpienia pewnych zdarzeń: przykładowo: https://obrazki.elektroda.pl/7904485300_... Teraz chciałbym na podstawie tego zrobić wykres mieszczący się w godzinach 5:00 - 21:00 Aby wykres pokazywał ilość wystąpień https://obrazki.elektroda.pl/9741003300_... Obecnie muszę zliczać czyli dla godziny...
to makro do "zabawy" Dodano po 2 jeszcze dwie wersje.... Pierwsza ile_wierszy, to może być niemal dowolna liczba sprawdzonych wierszy , można wpisać nawet tyle ile wierszy ma cała kolumna (zależy od wersji Excela) Chodzi o to by nie sprawdzać całej kolumny bo to może potrwać.... Skopiowane zostaną tylko niepuste komórki. [syntax=vba] Sub copy_cells()...
Co może być przyczyną? Ustawienia regionalne? Formatowanie pola tabeli? Co jest symbolem dziesiętnym w twoim Windows (sprawdź w panelu sterowania). Przecinek, czy kropka ? Jak masz formatowane pole tabeli przestawnej - jako tekst, czy jako liczba? (Kliknij prawym klawiszem myszki na polu w tabeli przestawnej). Być może te komórki w tabeli "kse" miałeś...
Witam Mam następujący problem muszę napisać formułę która by obliczała czas pracy pracownika: - jak ludzie maja 1 lub 2 lub 3 godzin pracy to wynik jest taki sam - jak maja 4 godziny lub 5 godzin to odejmuje 15 min przerwy czyli czas pracy to 3h45min lub 4h45min - jesli maja 6 h to przerwa 30min to 5h30min pracy - jesli maja 7h to przerwa 45min to 6h15min...
Dziękuję za pomoc. Doczytam jeszcze o VBA i będę kombinować. Dane spisuje z zegarka a w średnim tempie są różnice drobne pomiędzy zegarkiem a wyliczeniem. Jeszcze raz dziękuje za podpowiedzi. Pozdrawiam Dodano po 1 dzięki za pomoc
Niewiele zrozumiałem z tego, co teraz napisałeś. W załączonym arkuszu jest jedna wersja - nie wiem, czy to jest to co masz, czy to co chciałbyś mieć? Które komórki mają niewłaściwy format i dlaczego jest on niewłaściwy? Poza tym nie wiem co kopiujesz i w jaki sposób. Czy chodzi o kolumny B i C z godzinami? Że nie potrzeba sekund? Jeśli o to chodzi,...
Cześć, mam banalny problem ale już zapomniałem jak to się robi :-) Chodzi o zrobienie prostego wykresu (najlepiej liniowego) w Excelu (jakakolwiek wersja), który obrazowałby pracę murarza i jego pomocnika w okresie jednego miesiąca. Dla murarza i pracownika podane są godziny pracy. Wszystko znajduje się w załączonym arkuszu. Proszę o wskazanie jak zrobić...
Nie wiem w czym masz problem. Wydziel minuty i podziel przez 60 (sformatuj komórkę wynikową jako zwykłą liczbę). Docelowo do wydzielonych godzin dodaj wydzielone minuty podzielone przez 60 i masz "swój" zapis.
Szanowny Kolego, Byłoby dobrze gdybyś zapoznał się z zasadami obliczeń czasu w Excelu. Należy zwrócić uwagę na format wyświetlania czasu (czas zegarowy - chwilowa godzina i minuta vs. czas upływający - suma godzin i minut) oraz na interpretację czasu jako liczby. W obliczeniach czas jest liczbą, więc gdy sumujemy komórki Excel "nie wie", czy jest w...
Aha zmień zakres do g50 [syntax=dos]=SUMA.ILOCZYNÓW(SUMY.CZĘŚCIO...
Pierwsze przydzielenie może polegać na skopiowaniu wszystkich dostępnych pracowników, którzy zostali wpisani. Ta liczba będzie się różnić i ona właśnie jest jakby do "żonglowania". Następnie excel może weryfikować te listę po kolei, czyli: - Zielony jako pierwszy na liście przypisany do pierwszej godziny, w tym przypadku 19:15 - pokolei wpisani są kolejni...
Witajcie. Potrzebuję pomocy przy Excelu 2003. Chodzi o obliczanie godzin pracy (wiem, tematów jest wiele, jednak żaden mi nie pasuje). Postaram się opisać to łopatologicznie. Komórki - godzina wejścia; wyjścia. 3 komórka to różnica czasu minus 10 minut. To mam. Problem polega na tym, że nie mogę pomnożyć tego wyniku razy 60 minut (formatowanie wpisuje...
Jeśli masz te wartości zapisane z przecinkiem ale w formacie godzina,minuty, to się nie uda, bo excel dodaje minuty jak normalne liczby, nie przesuwając po 60. Jest na to rada. Zrób kopie pliku dla bezpieczeństwa. Wejdź w Edycja>>zamień>> w pola wpisz odpowiednio żeby zamienił przecinek na dwukropek i naciśnij Zamień wszystko. Następnie zaznacz kolumnę...
Jeżeli w A6 czas nie jest w sekundach tylko w ułamkach doby, to w F6 nie da się prościej zapisać. Natomiast w komórkach B6 i C6 można sobie wyliczyć minuty, czy godziny, co potrzeba, i dalej tego używać. Tylko to już są liczby w formacie ogólnym, a nie w formacie czasu. Format czasu to są zawsze ułamki doby, a to co widać w komórce, to "złudzenie",...
Nie wiem, czy ja taki ciemny jestem? Gapię się w te cyferki z 10min. i nic nie rozumiem. Możesz wytłumaczyć o co w tym chodzi? Jak jest zależność liczb/symboli w kolumnach parzystych i nieparzystych /dot. wyszukiwania w ark "ind-07(2)"/? Jeśli wpiszę w BG liczbę 36 to, co to znaczy? Dlaczego 12 w BH?
Myślałem o przepisywaniu stanu licznika co minutę i cyklicznego kasowania go, byłaby to liczba 1 bajtowa, i tak po godzinie miałbym 60 liczb, po 24 godzinach - 1440. Data godzina zapisywana jednorazowo po resecie. Resztę zrobiłby mi excel. Być może jest jakiś urządzenie do kart wykorzystujące EIB albo AS-i (lub jeszcze inne występujące magistrale) które...
ok, rozumiem. Myślę że warto tu zastosować komórki robocze. np. komórka D6 (9-16) wynik czyli 7 przepracowanych godzin pojawi się w komórce roboczej, którą później można ukryć. później następny dzień itd. Na końcu sumujemy tą wszystkie godziny z komórek roboczych i wynik pojawia się w kolumnie liczba godzin. Dobrze to rozumiem? Tylko nie wiem jakiej...
w momencie gdy wpisuje komuś chorobowe to w tym miejscy z automatu wpisywała się liczba dni chorobowego a nie znaczek ch To chyba tylko teoretycznie byłoby możliwe, o ile udało by się rozwiązać składanie zwolnień bezpośrednio do Excela :please: zamiast do działu kadr :D Inaczej to skąd Excel miał by wiedzieć ile dni chorobowego ma wstawić zamiast tego...
Jeśli chcesz pobrać dane z innego arkusza wystarczy że w formul napiszesz = klikniesz na odpowiedni arkusz a następnie na odpowiednią komórkę. tyle wiem, jednak chodzi o to, żeby z 1 i 2 (i innych których nie ma we wzorze) arkusza z danej kolumny konkretnego pracownika na ostatni arkusz przenosiły się w osobną tablkę wiersze tylko te w których jest...
Jest możliwość rozbudowy takiego zliczania lecz na wiekszą liczbę dni procesu ? Tak np poprzez odpowiednie zwiększenie liczby kolumn pomocniczych (4 kolumny na każdy dzień) :D Jeśli nie dasz rady samodzielnie - to załóż swój temat i załącz przykładowy plik :cunning:
Nie napisałaś jeszcze ważnej rzeczy: w której wersji Excela ma to pracować? Czas w Excelu zapisuje się z dwukropkiem tzn. np. 7:20 oznacza 7 h 20 min. Na takim zapisie można prowadzić obliczenia. Czas widoczny w komórkach to efekt formatowania. W rzeczywistości Excel interpretuje godziny jako części doby: 24 h = 1, a krótsze odcinki czasu są odpowiednimi...
Zobacz, czy o coś takiego chodziło, bo nie do końca zrozumiałem. W kolumnie D arkusza 'sprzedaż' są wyliczone normalne daty i godziny, w kolumnie E jest sprzedaż bez procentów. W dalszych kolumnach (co druga, żeby było czytelnie) są nazwiska osób, które można powiązać z daną godziną sprzedaży - konkretnie są to osoby, które były w pracy o wskazanej...
Witam, Potrzebuję formuły, w następującej sytuacji: W komórkach J12:J15 mam wpisane liczby godzin pracy. Jeśli pracownik wpisze zamiast liczby godzin symbol UO - opieka nad dzieckiem to program powinien w tym miejscu policzyć mu normalne godziny pracy z innych takich samych dni w tym tygodniu (bo w komórkach J12:J15 są 4 czwartki - każdy w innym tygodniu)....
Cześć chyba o to chodziło sprawdzę i dam znać n - miało oznaczać że główna tabela może mieć 20 kolumn 50 czy 100. Tabela pomocnicza ma zdefiniowaną liczbę kolumn Robert Dodano po 2 działa super. nie wiedziałem że tabela musi być pusta bo inaczej jest błąd :) dziękuję Robert
Witam ! Poszukuje rozwiązania takiego problemu . Prowadzę działalnośc gospodarczą i zatrudniam kilku pracowników . Praca w róznych brygadach , w róznych miejscach , w róznym czasie i rózną ilościa godzin. chciałbym astosawać taki mechanizm aby pracownicy albo wysyłali w excelu plik z liczba godzin i np. przejechanych kilometrów dsmochodem służbowym...
Witam Chciałbym zsumować liczbę przepracowanych godzin przez każdego pracownika w danym tygodniu i później zsumować je dla całego miesiąca. Stworzyłem tabelkę ale nie za bardzo ogarniam jak excel liczy czas oraz formuły z tym związane. Czy ktoś mógłby mi pomóc w zliczeniu tego wszystkiego? Chodzi mi o zsumowanie wszystkiego w kolumnie X, a później w...
Witam Trochę komplikacji wprowadza oznaczenie D i N przed liczbą godzin o czym już wcześniej pisał Maciej Gonet . Gdybyś pola godzin sformatował jako pole typu liczby->godzina format 13:30 ( kod formatu HH:MM ) to podsumowanie kolumny wyjdzie z automatu po sformatowaniu liczby->godzina format 23456:30 (kod formatu [HH]:MM ). Trzeba tylko pamiętać o...
Witam, mam drobny problem z połączeniem dwóch komórek. Załóżmy że mamy trzy komórki z wpisanymi takimi liczbami: -A1 (2013-06-12) -A2 (17:28) -A3 W komórce A3 chcę połączyć komórkę A1 i A2 aby powstało: 2013-06-12 17:28. Czy znajdę na coś takiego formułę połączenia? Najlepiej bez używania makr itd. bo się kompletnie na nich nie znam.
Są dwa błędy Po pierwsze liczba 24 to nie to samo co godzina 24:00 Po drugie Formuła "prowadzi" obliczenia nawet wtedy gdy komórki sa puste (odejmuje od 24 0:00) więc jest 25 powieleń 24 godzin Poniżej poprawiłem formułę (wprowadziłem stałą 24:00 godziny)
Witaj. Pierwsza rzecz - godziny od minut rozdzielamy dwukropkiem, nie przecinkiem. 16,30 to liczba 16,3, a 16:30 to godzina 16 i pół godziny (czyli dla obliczeń 16,5). Format godzinowy, a nie liczbowy, bardziej nadaje się do wyświetlania czasu. Wynik zsumowanych czasów pracy natomiast można wyświetlić jako liczbę (i wtedy, ze względu na sposób, w jaki...
No już jestem bliżej celu bo głównie chodzi mi by sprawdzało poszczególne znaki takie jak W, czy np D i te znaki zamieniało na cyfry a następnie sumowało. Jak widać mam tam odpowiednią rubrykę URLOP WYPOCZYNKOWY wiersz niżej (W) i suma W w godzinach. Głównie o to mi chodzi by właśnie z całego miesiąca liczyło mi ile jest W w godzinach uwzględniając...
Dzień dobry, Excel pamięta godziny (ogólnie czas) jako doby i ułamkowe części doby, więc 160 godzin jest pamiętane jako 160/24. Aby uzyskać kwotę należności należy pomnożyć zawartość komórki z liczbą godzin przez stawkę godzinową i przez 24. W razie potrzeby zmienić format wyniku na liczbowy lub księgowy.
Cześć, Mam problem z plikiem Excel. Mianowicie po uruchomieniu obliczeń Excel zawiesza się i potrzebuje kilku godzin do obliczenia wyniku(oczywiście zależy to od liczby danych, w przypadku 50-100 wierszy oblicza w kilka minut czy nawet szybciej). W czasie pracy zużywa ok. 20% CPU i 2GB RAMu. Nie wiem czy to jest kwestia skomplikowania formuł czy faktycznie...
Dobry wieczór, Te godziny nocne to stały temat dyżurny. No to jeszcze raz wzór ogólny: LICZBA GODZIN W PORZE NOCNEJ a23:30początek pracy b05:30koniec pracy c.00:00początek nocy d06:00koniec nocy liczba godzin w porze nocnej 5:30 [syntax=text]=MAX(MIN(b;d)-MAX(a-(a>b);c... Zakładamy, że praca nie trwa dłużej niż dobę. Pozdrowienia.
uczę się działać na excelu A nauczyłeś się już formatować wartości liczbowe :cunning: :?: Z przedstawionego opisu wynika, że poszukujesz sposobu "liczenia" wartości tekstowych :not: :D Nie zamieściłeś na forum swojego pliku z tymi próbami, więc Ci podpowiem też tylko opisowo: Wystarczy przekonwertować tekst na liczby (np czas), wykonać potrzebne obliczenia...
Jeśli ktoś zna lepszy sposób to mógłby podać. Można napisać własną funkcję w VBA: W załączniku przykładowy plik z jej działaniem. Funkcja oczekuje, że w komórkach będzie tekst w postaci czterech liczb rozdzielonych dwukropkami (01:02:03:04 lub 1:2:3:4 lub 1:02:03:04 są dla niego akceptowalne i oznaczają jedną godzinę, dwie minuty, 3 sekundy i 4 setne...
Na początek. Środkowa tabela to praca czyli D8, E8. I w h8 ma podliczać sumę pracy. Gdy niedziela i sobota to w I8 sie podlicza. I następnie gdy jest powyżej 8 godzin to odlicza przerwę 0,5. I problem gdy pisze od 8:00-8:30 to sumuje ze jest 0:30 min a ma byc 0,5 jako liczba. Wszystko:)
Generalnie pewnie było napisane wszystko... Nie jestem ekspertem od excel-a, ale wystarczy 3 min szukania i już da się wszelkie informacje znaleźć: -Informacje o dniu dzisiejszym pobierasz za pomocą „=DZIŚ()” lub „=TERAZ()” (pierwsza zwraca sama datę, druga razem z godziną), -Formatowanie warunkowe to zasadniczo porównanie komórek,...
Fajnie że załączyłeś przykład ... a możesz wskazać na twoim przykładzie który z pracowników pracuje całą godzinę a który 15 minut. Bo jak już będziesz wiedział, to podpowiem że w excelu 1 godzina to w rzeczywistości wynik dzielenia: 1/24 (czyli podział doby) Więc by wyliczyć wartość dziesiętną z czasu (0,5 godziny) trzeba czas pracy podzielić przez...
To jeszcze co do AD2 Rozumiem że karta ma być wynikiem - będzie pobierać dane z grafiku - tak? Jeżeli tak to w grafiku mam tylko czas pracy a nie "start-stop". To będzie uzupełnione? Będziesz pracował na liczbach czy na czasie bo 8 to nie to samo co 8:00 ? Co do ad1 jeżeli nie będziemy chcieli korzystać z makr można to zrealizować za pomocą autofiltru...
excel godzin liczba godzin pracy excel liczba
szarpanie przyspieszaniu samsung niestabilne połączenie renault niskie obroty
Solid State Systems SSS6692-BE, Toshiba 983C98B37672 NAND, GoodRam 32GB USB: Controller & Recovery Schemat elektryczny żarówki LED z powerbankiem, ładowanie Li-Ion, driver AL8860, USB MT3608