Po wpisaniu godzin znowu mam 16-stki Sorry, rzeczywiście formuły w tablicy (od A do O) są "przeciągnięte" tylko do wiersza 19 :oops: - musisz je przeciągnąć do końca tabeli :idea: zaokrąglenie godzin do 30min to wystarczy zmienić w kolumnie G i H ? Tak wystarczy w tych kolumnach - chodzi jednak o to żebyś nie próbował dwukrotnie zaokrąglać - raz w...
A jak wpiszesz =F3*24 i dasz format liczbowy komórki to nie działa?
No i robiłeś błąd w obliczeniach. W załączniku masz po poprawkach. Podejrzyj formułki, formatowanie i wyciągnij wnioski. :D Jak będziesz miał problem pytaj.
Rozbij daty na datę i godzinę w 2 komórkach, Do obliczenia ilości dni roboczych między datami możesz wykorzystać funkcję : DNI.ROBOCZE.NIESTAND . W kolejnym kroku porównaj czy godzina rozpoczęcia procesu, jest późniejsza niż 16, jeśli nie to czy jest wcześniejsza niż 7, jeśli też nie to oblicz ilość godzin między nimi i zsumuj z iloczynem dni roboczych...
Jeśli chodzi o te dwa minusy, to służą one do zamiany wartości pseudotekstowej czasu "6:0" na liczbę (w tym przypadku 0,25). Natomiast co do funkcji MAKS.WARUNKÓW byłem przekonany, że ona już była dostępna w Excelu 2016, ale widzę, że jest dopiero w w wersji 2019. To trzeba poszukać jakiegoś rozwiązania zastępczego. Zamiast MAKS.WARUNKÓW możesz użyć:...
Ty się dziwisz że nielogiczne ??? No to popatrz teraz jak to wytłumaczyłeś wcześniej z "kropką" w postaci: Mam nadzieje ze kwestie czasu mamy wyjasnione ;) 1/4 przerwy na lunch Praca w biurze 08:00 - 12:00 Rate0: 4:00 Rate1: 0:00 lunch _______12:00 - 12:15 Rate0: 0:45 Rate1: 0:00 kolejna praca 12:15 - 18:30 Rate0: 3:15 Rate1: 2:15 A jak to tłumaczysz...
Od tego trzeba zacząć że nie możesz przyrównać do 8 (liczba osiem) 8:00 (godzina ósma), bo ta druga jest liczbą 0,333.... Druga sprawa wpisany w cudzysłowiu "7:35" jest ciągiem znaków (4 znaki) a w zastosowane w Twojej formule z funkcją Jeżeli "" oznacza ciąg znaków pusty (nie jest tożsamy z zerem)
Dzięki za uwagi. Jeżeli chodzi o środę i pozostałe dni od pon do pt to poprawiłem. Co do soboty błędu nie znalazłem bo go nie ma? Nie wiem skąd wziąłeś taki wynik w sobotę bo w stawce x1 nie ma nawet formuły :P sprawdziłem pobierając plik zamieszczony przeze mnie wyżej i jak na moje oko sobotę liczy poprawnie. Co do spójności faktycznie między komórkami...
Polecam nauczyć się -> czasem bardzo ułatwia "życie" :) A pod spodem poprawiony plik:
mrx nie bądź takim czarnowidzem :) da się zrobić obliczenia i na tym co autor przedstawił. Ale formuła jest trochę zawiła. Kłopot polega jednak na systematyczności danych i kolejnych warunkach o których autor nie wspomniał. Oprócz "off" i "f" jest jeszcze "offf", "inv", "dos" itd. a dla excela musi być jasne jak to policzyć (czy to 0 czy 8 czy dzień...
Funkcja DNI.ROBOCZE (wcześniej NETWORKDAYS) liczy dni łącznie z pierwszym i ostatnim, trzeba na to uważać. W tym przypadku liczyłaby pracę od 8 pierwszego dnia do 18 dnia ostatniego. Zatem jeśli praca zaczyna się danego dnia później, a kończy wcześniej obie te poprawki należy odjąć. Jeżeli wynik ma być w godzinach i minutach, najwygodniej liczyć doby...
czy istnieje taka funkcja, w której cyfry 1 i 2 będą liczone jako 12, a pozostałe, np. 4, 8, 12 jako 4, 8, 12 Tak tego typu jak na zrzucie: 896170
Można tak na przykład - bardzo sobie utrudniasz życie wprowadzając to rozbite w komórkach, datę i czas rozpoczęcia a także wynik zakończenia można uzyskać w pojedynczej komórce sformatowany jako RRRR-MM-DD HH:MM na przykład.
Dzień dobry, Przy obliczeniach związanych z godzinami należy pamiętać, że Excel pamięta godziny jako ułamki doby, a to co jest wyświetlane, to tylko kwestia formatu. Jeśli chce Pan wyświetlić godzinę zegarową, to format powinien być np. g:mm, a jeśli liczbę godzin (także powyżej 24) to [g]:mm. W Pana podsumowaniach formaty były błędne, a formuły dziwne....
Ja z reguły kolorami w arkuszach pomocniczych zaznaczam że formuły w danych komórkach są inne/"niestandardowe" więc trzeba zwrócić uwagę na ich kopiowanie (co nie znaczy że bez kolorów są zawsze takie same (w tym przypadku każdy miesiąc ma inną formułę) Dlatego najlepiej by było gdybyś zrozumiał jak jest stworzony arkusz test35. (tabela start i stop...
Możesz połączyć funkcje z tekstem i zrobić np. wyświetlanie ilości wg przykładu, możesz zsumować razem 12 i 8 ... Opcji jest mnóstwo, tylko od Twojej inwencji zależy co i jak zrobisz :) I korzystaj z odwołań względnych, mieszanych i bezwzględnych, można wtedy łatwo przeciągać i kopiować formuły :)
Ech, niedowiarki :) http://obrazki.elektroda.pl/6478381200_1...
Suma jest prawidłowa tylko trzebaby było "odsłonić" dni. Jeżeli mają być tylko godziny zmień format komórki na niestandardowy: [g]:mm
Dodanie sum cząstkowych z każdego dnia.
Teraz po drobnych poprawkach powinien działać. Tylko obliczanie różnicy musisz uruchamiać ręcznie. I pamiętaj, żeby czas był zarówno w kol. B jak i D, bo procedura nie ma obsługi błędu.
https://support.office.com/pl-pl/article...
W Twojem przykladze Dim pn As Integer wtedy 2+0,5=2 (0,5 jest Single)
Wybierz rodzaj słupkowy lub połączony X,Y
1. W celu uzyskania daty, zamień "." na "-" w kolumnach D i K -zaznacz kolumnę -Ctrl+h Nie wykonuj, jeśli u Ciebie wyświetla prawidłową datę (Czesi mają kropkę, zdaje się). 2. Odejmowanie+format niestandardowy
Dla godziny w komórce A1 =(A1-MOD(A1;1))*24+GODZI... i ogólne formatowanie liczb w komórce.
Spróbuj w ten sposób. W C2 wklej =SUMA.JEŻELI(ADR.POŚR("' "&C$1&"'!B$3:B$181"... "&C$1&"'!AH$3:AH$181"... i możesz kopiować we wszystkie strony. Jest jeden kłopot. Nazwy arkuszy rozpoczynają się od spacji, w nagłówkach jest różnie. W formule przyjąłem, że spacja jest...
To ma być coś takiego? :
Problem wydaje mi się trochę udziwniony, bo jeżeli minuty są potrzebne, to dlaczego nie ma być zer gdy są tylko pełne godziny? Dwukropek oczywiście można zastąpić przecinkiem, tylko czy to jest lepsze? Wszak minuty nie są setnymi częściami godziny. Natomiast format czasu nie jest tak elastyczny, żeby można było pominąć minuty gdy są równe 0, a wyświetlać...
Zmień wobec tego formułę na (podaje dla mojego przykładu wpis dla H2): =24*(C2-B2-((E2-D2)+(G2-F2))) Format zmień z czasu na liczbowy.
Dot. ostatnie pytanie kol. marek003 Wydłubane (i ciut przerobione) gdzieś z Elektrody (może się przydać) Sub otwórz() Dim fdiag As FileDialog Dim plik As Variant Set fdiag = Application.FileDialog(msoFileDialog... With fdiag .Filters.Clear .Filters.Add "Pliki Excel", "*.xl*; *.xls*" If .Show = -1 Then For...
W załączeniu z kolumna pomocniczą (po przemyśleniu jednak najprościej będzie z kolumną nawet dla suma.warunków()). Datę poszukiwaną wpisujesz wg formatu daty excela (w polskim rok-miesiąc-dzień) Ponieważ nie było pliku a miałem wolną chwilę to recognitą "przeleciałem" twoje zdjęcie. :) ale na przyszłość załączaj pliki z przykładami a nie fotki.
Chodzi o to żeby godziny z komórki G36 mnożył przez stawkę G37 i wyświetlał prawidłowy wynkik w G38. Biorę na przykład to co jest wpisane. Stawka 7,5€ / godzina Liczba godzin 71:20 czyli 71godzin i 20 minut 71*7,5= 532,5€ za pełne godziny. 20 minut to 1/3 godziny a więc 7,5€/3=2,5€ 532,5+2,5=535€ i taki wynik wychodzi...
Rozpoczęcie pracy 20:00 koniec pracy 3:00 następnego dnia. Jak zrobić sumę komórek aby dało wynik 7:00 godzin pracy? =JEŻELI(A1>B1;1+B1-A1;B1-A1) lub jeśli format ogólny/liczbowy =JEŻELI(A1>B1;1+B1-A1;B1-A1)*... Edit: O, spóźniłem się :)
Excel potrafi obliczyć wszystko, co mu się dokładnie opisze. Podstawą jest załącznik z danymi numerycznymi, a nie obrazek. Należy wyjaśnić dokładnie jak zostały obliczone współrzędne punktów O, A i B oraz w jaki sposób ma być określone położenie punktu C. Z obrazka to zupełnie nie wynika, te linie zostały poprowadzone dość dowolnie, tak to przynajmniej...
Pewnie można, ale to już dłuższa historia... :) Najprościej - jeżeli plik-źródło jest w tej samej lokacji - wstawić kwerendę wybierającą dane (Dane->Importuj dane zewnętrzne->Nowa kwerenda bazy danych, wybrać Excel Files * i OK, wskazać plik-źródło (można zaznaczyć "Tylko do odczytu"), a dalej z kreatora" wybrać zakładkę, rozwinąć ją krzyżykiem, wybrać...
Cześć. Problem nie jest skomplikowany, tylko jest mimo swojej prostoty trochę żmudny w oprogramowaniu. W przypadku takiego problemu może wystąpić aż 9 różnych sytuacji, z której każda sytuacja ma inne rozwiązanie: - godzina startu to może być przedział 6..22 albo 22..6 - godzina końca to może być przedział 6..22 albo 22..6 - w każdym przypadku godzina...
TEKST(MODUŁ.LICZBY(Z4-AP4);"-gg:mm:ss") Z pomocy Excela: Funkcja TEKST przekonwertuje liczby na tekst, co może utrudniać odwoływanie się do nich w dalszych obliczeniach . Co potwierdza moje wcześniejsze spostrzeżenie :D Moim zdaniem warto zmienić jednak i formuły i opisy (bez absurdalnych ujemnych godzin nadliczbowych :?: :cry: ) i wówczas nie trzeba...
Tak to excel 2010 ale nie chodzi o zwykłe sumowanie a o to by formuła mając zapisane godziny pracy dla każdego dnia w formie od do na końcu wyliczała sumę godzin przepracowanych w danym miesiącu, czyli wyliczała że np.1 maja ktoś pracował 8 godzin, drugiego 12 itp. ale by też uwzględniała uw i ch( czyli nie traktowała ich jako błąd tylko pomijała).
Ktoś ma jakiś pomysł Trudno zrozumieć na czym ma polegać Twoje "monitorowanie" czasu pracy :roll: Mając jednak pewne doświadczenie w tworzeniu różnorodnych grafików - nasuwa mi się myśl :idea: , że niepotrzebnie komplikujesz sobie formuły w tym arkuszu i napotykasz wówczas różne problemy - głównie ze względu na niezrozumienie różnicy pomiędzy tym co...
Dobry wieczór, Nie da się chyba tego zrobić w sposób oczywisty, ale jakoś można, stosując pewne "sztuczki". Przede wszystkim w komórkach, w których mamy wprowadzać dane i wykonywać obliczenia muszą być odpowiednio sformatowane (niestandardowo). Podam 3 sposoby (żaden nie jest idealny, ale jest z czego wybrać). Sposób 1 - najbardziej naturalny Format...
A B C D E F Rozpocz Zakończ Czas dzienny 1 09:00:0023:00:00 14:00:00 2 08:15:0023:14:00 14:59:00 3 07:12:0011:09:00 03:57:00 4 5 6 7 8 9 10 32,93333333 3256 Komórki Rozpoczęcia i zakończenia w formacie hh:mm:ss Czas pracy dzienny w formacie hh:mm:ss komórka D1 =B1-A1 komórka D2...
tylko ta wpisana funkcja w tamtym pliku Masz alternatywę :D : albo zbudujesz tabelę dokładnie taką jak w "tamtym pliku" (z podaniem przerw na "Lunch" itd :D ) i wykorzystasz "tamtą formułę" ; albo dla swojej prostej tabeli :!: wykorzystasz przedstawione prostsze formuły :cunning:
145 godzin + (35min/60) = 145.58333.. (35 minut to 0.583 godziny inaczej 58.3% godziny). Można i sekundy - poprzedni wynik + (17sekund/3600) wychodzi, że 17 sekund to 0.0047 godziny. Masz sposób liczenia a formułę wymyśl sam :).
Na początek dwie uwagi: 1. Nie należy manipulować formatowaniem "dosuń do prawej" i "dosuń do lewej" w trakcie opracowywania danych, bo to skutecznie utrudnia orientację, z czym mamy do czynienia w komórce. Excel domyślnie dosuwa liczby do prawej krawędzi komórki, a teksty do lewej. To jest ważna informacja, bo czasem jakiś zapis przypomina datę/czas,...
Panowie mam taki problem excel nie chce mi dodawać godzin pracy a dokładnie mówiąc to nie chce dodawać minut. Chodzi mi o to że jak np. pracuje jednego dnia 11godz30minut a następnego tylko 11godz to excel podlicza mi 22godz a nie 22godz30minut proszę o pomoc bo już próbowałem różnych sposobów i nic nie działa. Dodano po 39 tu jest załącznik z moją...
To samo jesli zmieniac recznie? Dodano po 2 Kilka godzin nie będzie być na komputerze, a następnie spróbujem Twoj program wraz z Excel.
i może trwać dowolnie długo Proszę o wyjaśnienie tej długości i sposobu liczenia godzin np rozpoczęcie pracy: 30-04-18 10:15 (niedz) i zakończenie: 04-05-18 8:10 (czw) - wg opisu autora - czy to ma być czas "świąteczny" = 68:45:00 :?: :D Normy pracy dobowej i tygodniowej tu nie obowiązują :?: :cry:
Jeśli godziny w kolumnie A wypadają w godzinach pracy, to powinna wystarczyć taka formuła: [syntax=text]=MOD(A2;1)-MOD(A1;1)+(DNI.R...
Wystarczy w module wpisać Sub cyk() Calculate Application.OnTime Now + TimeValue("00:00:01&quo... "cyk" End Sub w jakiejkolwiek komórce arkusza wpisać =teraz() (sformatować żeby było widać sekundy) i uruchomić makro cyk a zacznie pokazywać "na bieżąco" bieżący czas A czas w różnych miastach: Dodaj/odejmij do komórki...
Samo zsumowanie to nie problem gorzej z wydzieleniem kont które istnieją w górnej tabeli wpisaniem ich do dolnej tabeli. Tu potrzebne jest już makro z pętlą do 31 a w pętli ustawianiem listy kont. Ale najprostszym rozwiązaniem jest nagranie makra w postaci : posortuj tabelę wg konta ... potem ... sumy pośrednie ... przypisz do przycisku i ... już jest...
excel wprowadzanie godzin sumowanie godzin excel excel liczba godzin
fonia zanika schemat świeca transit optymalne ustawienia
podgrzewacz przeplywowy podgrzewacz przeplywowy
Joystick jako potencjometr i przełącznik soft Kenwood TH-G71 - Polska instrukcja obsługi