Witam, To rozwiązanie działa poprawnie, ale niewystarczająco dobrze, niestety :( Jeżeli praca na III zm. trwa w pełnym czasie (na przełomie dni) to wszystko liczy się OK. Ale w momencie, kiedy operator (na danym stanowisku) pracuje np. od 2:10 do 5:50 (czyli poza czasookresem trwania przerwy), przerwa jest odliczana od czasu pracy, a nie powinna :(....
Poprawiłem trochę sprawdź czy tak może być
Może SUMA.ILOCZYNÓW (eng: SUMPRODUCT) się nada. W nowszych wersjach LICZ.WARUNKI.
Normy pracy dobowej jak najbardziej obowiązują. Zmiana trwa 12 godzin, pisząc "dowolnie długo" miałem na myśli to, że mogą wystąpić nadgodziny. Przeważnie jest tak że w ciągu zmiany pracownik dostaje kilka kart pracy np. jedną na 5, drugą na 7 godzin, razem 12, ale to nie problem bo na obu jest data i godzina rozpoczęcia i zakończenia pracy. Są też...
mrx nie bądź takim czarnowidzem :) da się zrobić obliczenia i na tym co autor przedstawił. Ale formuła jest trochę zawiła. Kłopot polega jednak na systematyczności danych i kolejnych warunkach o których autor nie wspomniał. Oprócz "off" i "f" jest jeszcze "offf", "inv", "dos" itd. a dla excela musi być jasne jak to policzyć (czy to 0 czy 8 czy dzień...
No już jestem bliżej celu bo głównie chodzi mi by sprawdzało poszczególne znaki takie jak W, czy np D i te znaki zamieniało na cyfry a następnie sumowało. Jak widać mam tam odpowiednią rubrykę URLOP WYPOCZYNKOWY wiersz niżej (W) i suma W w godzinach. Głównie o to mi chodzi by właśnie z całego miesiąca liczyło mi ile jest W w godzinach uwzględniając...
Witam Ja bym tu zastosował funkcję LICZ.JEŻELI(zakres;kryteria) http://office.microsoft.com/pl-pl/excel-... Pozdrawiam
Jeśli nie ma nocnych zmian (Np 21-02) to (liczenie składników można zrealizować w innym arkuszu):
Witaj W Twoim załączniku cyfra 8 liczona jest jako 1 dlatego zaproponowałem takie rozwiązanie. Pozdrawiam
44, to proste?? :) PS. Trzeba tylko pamiętać, komputer jest głupszy od człowieka i czasem oczywiste rzeczy wychodzą mu inaczej, trzeba mu po prostu wskazać co ma liczyć. PS2. Co niektóry widzę .... mają tendencję do komplikowania najprostszych rzeczy ;)
Witam, ma ktoś może plik Excel z grafikiem i wyborem stanowisk? Jednego dnia Ewa jest na kasie a drugiego na drugiej zmianie w cukierni. Nie mogę nic sklecić :-((( AI: Czy masz jakieś konkretne wymagania dotyczące grafiku, takie jak maksymalna liczba godzin na zmianę lub określone dni wolne? Fajnie jakby liczył godziny pracy i dni robocze.
Tak na szybko liczenie godzin.
Na poprzednim forum miałeś kłopot z liczeniem formuł jeżeli nie ma daty. Jeżeli nie chcesz by ci wyliczało kiedy nie ma daty, formuły liczące z danej komórki zamknij w funkcji "jeżeli" np. (jeżeli w A1 jest data). =Jeżeli(A1="";""; i tu cała wcześniejsza formuła - bez równa się)
Ktoś ma jakiś pomysł Trudno zrozumieć na czym ma polegać Twoje "monitorowanie" czasu pracy :roll: Mając jednak pewne doświadczenie w tworzeniu różnorodnych grafików - nasuwa mi się myśl :idea: , że niepotrzebnie komplikujesz sobie formuły w tym arkuszu i napotykasz wówczas różne problemy - głównie ze względu na niezrozumienie różnicy pomiędzy tym co...
Dla dni roboczych: =JEŻELI(LUB(B7="poniedziałe... Dla dni wolnych od pracy: =JEŻELI(LUB(B7="sobota"...
Kolego to podstawy podstawowych podstaw funkcja "suma jeżeli" liczysz na odrobienie pracy domowej??
Witam Ja tez mam cos do liczenia godzin pracy i nie mam z tym zadnych problemow Sam wpisuje ile godzin spedzilem w pracy bo to chyba kazda pracujaca osoba wie a reszte liczy komputer:)
Nie zauważyłem by autor pytania prosił koniecznie o formułę. Owszem wspomniał, że: "Wiadomo jest to jedna formuła", ale nie wiemy czy kurczowo zamierza trzymać się formuł, bo jest (jak np: ja) entuzjastą Excel'a, aczkolwiek dopiero "raczkującym", czy być może jest to dla Niego rodzaj testu, zadania (ze szkoły, studiów, pracy - niepotrzebne skreślić)....
Nie bardzo mogę zrozumieć tego opisu. Czy pola w arkuszu będą stałe (może nie wszystkie wykorzystane)? Kogo czas ma być liczony? Dlaczego dokładność do sekundy?
Witam, Potrzebuję pomocy. Nie jestem mistrzem Excela, ale mam za to do wykonania mistrzowskie zadanie. Muszę zrobić kartę pracy tak, aby Excel liczył mi soboty jako 50% a niedziele i święta 100%. Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam Justyna
Mam do policzenia czas trwania procesu, jeżeli zaczął się on 2018-02-12 16:59 a zakończył się 2018-02-13 07:45. Czas pracy jest liczony tylko od godziny 7:00 do 16:00 i tylko w dni robocze. Jeśli to tylko takie specyficzne przypadki jak w Twoim przykładzie (w każdym tylko 2 dni robocze :D ) to poprzez kilka kolumn pomocniczych można uzyskać pożądany...
Funkcja DNI.ROBOCZE (wcześniej NETWORKDAYS) liczy dni łącznie z pierwszym i ostatnim, trzeba na to uważać. W tym przypadku liczyłaby pracę od 8 pierwszego dnia do 18 dnia ostatniego. Zatem jeśli praca zaczyna się danego dnia później, a kończy wcześniej obie te poprawki należy odjąć. Jeżeli wynik ma być w godzinach i minutach, najwygodniej liczyć doby...
Mam coś takiego zrobione w ten sposób iż w wierszu poniżej symbole zmieniane na godziny (funkcja wyszukaj) następny wiersz to symbole nieobecności (urlopy, choroby) Na samej górze liczy ile osób pracuje z danym symbolem (sprawdza czy zmiany są obsadzone) Może takie założenia rozwiążą twój problem.
Nie prościej rozbić komórki na zaczęcie pracy i drugą jako zakończenie. Powinno to ułatwić liczenie. Oglądając ten skoroszyt nie mogę zrozumieć o co w nim chodzi.
Dzień dobry, Czy ktoś bardziej zaawansowany w arkuszu kalkulacyjnym mógłby mnie nakierować jak najprościej wykonać taki skoroszyt aby karta pracy dla każdego pracownika generowała się sama na dany miesiąc? Myślę że coś podobnego przyda się wielu osobą. Efekty pracy będę publikował na bieżąco wraz zmianami. Później dorobię instrukcje. Na razie liczę...
Będę wdzięczny jak ktoś pomoże mi to zrobić. Kompletnie nie czaje Excela w tych sprawach więc liczę tutaj na pomoc. Nie ukryję, że strasznie ułatwić by mi pracę Excel z tym Makro.
Dzięki. Tylko ten plik ma jakiś błąd i źle liczy. Poprzedni był ok. I nie ma też widocznej formuły.
Wiem. pisałem o tym jednak nie mam na razie za dużo czasu by przysiąść a wbrew pozorom nie jest to takie proste. Choć może trudność wynika z opcji podwójnego liczenia czasu. Jeszcze jedno pytanie jakie będzie rate poniżej bo właściwie przez to rozwala mi co chwilę koncepcję (podwójnie liczony czas w przerwie i kolejnym wierszu): [syntax=text] Praca...
Dzień dobry, Przy obliczeniach związanych z godzinami należy pamiętać, że Excel pamięta godziny jako ułamki doby, a to co jest wyświetlane, to tylko kwestia formatu. Jeśli chce Pan wyświetlić godzinę zegarową, to format powinien być np. g:mm, a jeśli liczbę godzin (także powyżej 24) to [g]:mm. W Pana podsumowaniach formaty były błędne, a formuły dziwne....
Przyznam że trochę mnie drażni że za takie "badziewie" (piszę o głównym pliku) ktoś żąda pieniędzy i to 30 zł. Jeszcze żeby to miało właśnie wbudowany (automatyczny) kalendarz ze świętami w tym wielkanocą, albo by liczyło nadgodziny (choć w tym układzie ktoś w ogóle tego nie przewidział by tu był jakikolwiek automat) To jest tylko zwykłe liczydło -...
Witam Kolejny temat z excel'a :) jakiś rok temu napisałem taką formułkę do liczenia kosztu produkcji, liczy stawka za godzinę * czas pracy * "ZUS" no i do tego wyodrębnia godziny nocne * 1,2 problem w tym, że nie liczy pewnych zakresów jak w załączonym pliku;/ może łatwiej byłoby zapisać to w VBA??
No nie za bardzo. Nie wiem czy to dużo pracy w tym przypadku, bo jeśli nie to liczyłem że ktoś mi napisze ;((
Dzięki za uwagi. Jeżeli chodzi o środę i pozostałe dni od pon do pt to poprawiłem. Co do soboty błędu nie znalazłem bo go nie ma? Nie wiem skąd wziąłeś taki wynik w sobotę bo w stawce x1 nie ma nawet formuły :P sprawdziłem pobierając plik zamieszczony przeze mnie wyżej i jak na moje oko sobotę liczy poprawnie. Co do spójności faktycznie między komórkami...
Godziny do odpracowania liczy już poprawnie, ale nadal przy takim układzie jak teraz wpisałem pokazuje, że pracownik powinien mieć wypłacone nadgodziny pomimo, że etatowe godziny się zgadzają. Drugi problem to wpisując L4 powinno liczyć dniówkę pracy a urlop bezpłatny jako godziny do odpracowania.
Zabierasz się do tego od trochę złej strony. Pamiętaj, że działasz z kalendarzem, a nie ze zwykłymi liczbami. Miesiące 30 dniowe muszą zaczynać się w czwartek lub piątek żeby mieć 5 piątków, jeśli zaczną się w inne dni, to piątków jest 4. Miesiące 31 dniowe muszą zaczynać się w środy, czwartki lub piątki, żeby mieć 5 piątków, jeśli zaczną się w inne...
Witam Mam zrobiony arkusz kalkulacyjny, a mianowicie kartę pracy. Wpisuję sobie godzinę rozpoczęcia i godzinę zakończenia i obok wylicza mi czas pracy. Problem zaczyna się wtedy gdy chcę zsumować czas pracy aby osiągnąć ile godzin i minut pracownik przepracował w miesiącu, po prostu po przekroczeniu 24 godzin liczy od nowa. Jak to zrobić, może ktoś...
Dzień dobry, Jeżeli praca kończy się w następnej dobie, to do różnicy czasów należy dodać 1 (Excel liczy czas w dobach) - zakładam, że praca nie trwa jednorazowo dłużej niż 24 godziny. Przy sumie ogólnej (z wielu dni) trzeba ustawić format wyświetlania na niestandardowy [gg]:mm (jeśli mają być godziny i minuty), inaczej wyświetlona będzie tylko końcówka...
Dziekuje koledze za pomoc. Jak komputer wroci z naprawy postaram zrobić tak jak kolega poradzil. Niestety w pracy nie mam kiedy tego zrobić. W przypadku jak bede mial jakieś problemy mogę liczyć na kolegi pomoc lub innych osób?
dziękuję. na chwilę obecną widzę całe stado funkcji które muszę przetrawić, ale liczę, że w weekend to ogarnę. Prot ... jesteś wielki i chyba wiszę ci piwo :)
Dodało Ci to 24 pełnych godzin i zaczęło liczyć od nowa. 24+6=30. Zrób tam format komórki i daj normalne liczby - będzie znacznie prościej.
Słuchaj, zadanie wygląda na pracę domową. (A na tym forum nie odrabiamy prac domowych) Nic się nie nauczysz jak nie będziesz sam myślał. I tak podałem ci na tacy jak to trzeba rozwiązać. Wystarczy tylko wpisać odpowiednie odwołania do komórki z adresem w podane przeze mnie funkcje, sparametryzować je a później je połączyć i tyle. Podpowiem tylko że...
Witam, w związku z końcem roku poruszam wciąż żywy temat. Ewidencja czasu pracy :) Tematów i informacji na ten temat jest całą masa. Nie ukrywam, że nie jestem mistrzem excela. Coś ogarniam ale jest to dla mnie jednak mozolna praca. W załączniku dodaję plik. Są tam 4 zakładki (2 istotne "STYCZEŃ 17" i "STYCZEŃ STARY"). Do tej pory posługiwałem się wzorem...
Witam, Muszę stworzyć kartę czasu pracy w programie excel. Program znam niestety tak sobie i nie potrafię poradzić sobie z pewnymi rzeczami. Przeglądnęłam forum, ale niestety nie znalazłam inf. które potrzebuje. Chciałam użyć formatowania warunkowego do oznaczenia dni sobót i niedziel - to mi się udało, ale nie potrafię poradzić sobie z wprowadzeniem...
Witam , jestem zielony w te klocki i potrzebuje pomocy , część sobie ogarnołem sam ale nie do końca tak jak bym chciał ... Głównie chodzi mi o to żeby pozbyć się krzyżyków ;-) i nie liczyło się to co jest zerowe czyli dni wolne , albo to co nie wchodzi w parametry godzin nocnych ... Z góry dziękuję za podpowiedzi i pomoc Dziękuję
Witam. Potrzebuję pomocy w Excelu otóż : chce stworzyć arkusz który liczy mi tygodniowo przychód z tytułu wynagrodzenia Tj tydzień rozliczeniowy zaczyna się od soboty i kończy na piątku. W zależności stawka podstawowa to 6.19/h po każdej przepracowanej 8 godzinie kolejna już po 7.59 po godzinie 18.00 do 6.00 rano - 7,59 w weekendy 7.59 oraz każdego...
Widzę, że to jest bardziej skomplikowane niż myślałem. Nie to nie jest skomplikowane :sm31: Musisz zwrócić uwagę na to co chcesz liczyć i mieć świadomość jak czas i daty liczy Excel :D Przykładowo dla Excela aktualny dzień i godzina to 43441,8477054398 :please: i musisz to uwzględniać przy formatowaniu swych komórek - najczęściej potrzebne jest formatowanie...
Zatem godziny pracy: 1 zmiana 6-14 2 zmian 14-22 3 zmian 22-6 Takie zapytanie. Tutaj masz rozpiskę na trzy zmiany a w przykładzie masz 10 godzin na "pierwszej" zmianie, brak "drugiej" zmiany i 1 godzinę "trzeciej" zmiany. Czy tak to ma być? Wstawiłem plik jaki udało mi się zrobić (liczy od 6 do 22 oraz 22 do 6). Natomiast potrzebuję reguły które podzielą...
Na takich "wielkich" arkuszach chyba wszystko szybko działa Dane jobdziak-a wyglądają mi na dane z rejestratora czasu pracy ... Swego czasu w firmie zatrudniającej prawie 500 ludzi obróbką danych z rejestratora zajmował się Access, trochę tego jednak było ... Wystarczy zamienić nazwiska na odwołania do komórek i nazwać zakres żeby było mniej pisania...
Witam Mam problem z liczeniem czasu pracy zapisanego w jednej komórce arkusza excel. Chodzi o taki zapis 6:30-14:30, jak obliczyć czas pracy. Wiem, że były podobne pytania ale jakoś w archiwum nie mogę znaleźć pomocy dla siebie. Kolejna sprawa to liczenie czasu zmiany nocnej 22:00 - 6:00. Może ktoś mógłby pomóc. W załączeniu przykładowy grafik.
Tak na szybko co do łączy. Przy tworzeniu arkusza zapomniałem poprawić jeszcze parę formuł dlatego wyskakuje prośba o łącze do poprzedniego skoroszytu. W arkuszu Marzec w komórce AJ5 wpisz =AH5+Styczeń!AH5+Luty!AH5 i skopiuj w dół do końca w AK383 wpisz =Luty!AK383 a w AO384 wpisz =SUMA(Styczeń!AK384;Luty!AK384;AK384... i to załatwi sprawę pytania...
liczenie godzin excel excel liczenie kolor excel liczenie kolory
skanowanie sieci lokalnej podłączenie pieca kondensacyjnego fabryczny hasło android
przekaźnik torowy canon pixma mg5750
Inves LED-3914 TV Firmware Update Guide WD SATA 3,5" RAID 1 – ustawienie zworek, konfiguracja, kompatybilność CMR/SMR