liczenie godzin excel

Znaleziono około 261 wyników dla: liczenie godzin excel
  • Excel - jak zautomatyzować liczenie godzin pracy i dni wolnych?

    mrx nie bądź takim czarnowidzem :) da się zrobić obliczenia i na tym co autor przedstawił. Ale formuła jest trochę zawiła. Kłopot polega jednak na systematyczności danych i kolejnych warunkach o których autor nie wspomniał. Oprócz "off" i "f" jest jeszcze "offf", "inv", "dos" itd. a dla excela musi być jasne jak to policzyć (czy to 0 czy 8 czy dzień...

    Software serwis   12 Lis 2012 21:18 Odpowiedzi: 10    Wyświetleń: 11859
  • Excel - Jak poprawnie zliczać godziny nocne (22:00-6:00) w arkuszu?

    Nie działa, bo w liczeniu tej formuły (jak właśnie sprawdziłem) znalazłem na oko ze dwa błędy, które po poprawieniu generują jeszcze inny bład, bo co najmniej jedno z założeń jest złe (które: jednym z założeń jest, że godzina START może być wyższa niż godzina KONIEC i że obie godziny mieszczą się w zakresie nocnym. Za liczenie tego odpowiada jedna reguła,...

    Software serwis   12 Mar 2017 13:38 Odpowiedzi: 14    Wyświetleń: 4653
  • REKLAMA
  • Nie znalazłeś odpowiedzi? Zadaj pytanie Sztucznej Inteligencji

    Czekaj (1min)...
  • Excel - Liczenie przepracowanych godzin świątecznych

    Temat nadgodzin i godzin nocnych sobie rozwiązałem, tylko te świąteczne Jeśli zadowoli Cię arkusz do sprawdzania ilości "godzin świątecznych" w zadanym okresie - jak na zrzucie :D 934266 to przetestuj sobie załączony plik :spoko: 934267 Ze względu na złożone warunki wyliczeń utworzenie formuły wyliczającej jest bardzo trudne - konieczne byłoby raczej...

    Obsługa oprogramowania   06 Lis 2018 14:54 Odpowiedzi: 3    Wyświetleń: 1206
  • REKLAMA
  • Excel - Ewidencja godzin: Liczenie czasu w przedziale 13:30-22:00 (17:00-22:00)

    Cześć, Potrzebuje malej pomocy, bo do konca nie potrafie zrozumiec jak zaimplementowac w excelu funkcje zeby mi zliczala ilość godzin w danym przedziale czasowym. Dla przykladu: Przedzial czasowy od 13:30 do 22:00 i w tym przedziale potrzebuje zliczyc ile jest godzin od 17:00 do 22:00. Z góry dziekuje.

    Obsługa oprogramowania   24 Sie 2022 08:28 Odpowiedzi: 2    Wyświetleń: 267
  • Grafik - liczenie godzin - Zliczanie godzin grafiku, dni powszednie, sob i nd

    Witam, Potrzebuję pomocy przy sporządzeniu grafiku. W załączeniu plik excel ze wzorem grafiku. Chciałabym aby: 1. W komórce N9 - zliczane są wystąpienia osoby w całym grafiku 2. W komórce O2 - były zliczane godziny dla danej osoby od poniedziałku do piątku (występują zmiany np. 8-16, 20-8) 3. W komórce P2 - były zliczane godziny ze zmiany tylko w sobotę...

    Obsługa oprogramowania   07 Paź 2020 10:54 Odpowiedzi: 8    Wyświetleń: 10269
  • Jak wykonać liczenie godzin w Excelu (części dziesiętne godziny)

    Dzień dobry, Kilka ogólnych zasad: 1) Excel traktuje daty i czas jak liczby: data stanowi część całkowitą, a czas część ułamkową tej liczby. Wartość czasu jest zatem w obliczeniach traktowana jak ułamek doby. Nie można wyświetlać dat ani czasów ujemnych. 2) Aby wprowadzić czas tak, by Excel interpretował to jako czas należy oddzielić godziny i minuty...

    Software serwis   06 Wrz 2015 08:27 Odpowiedzi: 3    Wyświetleń: 2466
  • EXCEL - Grafik, zliczanie ilości godzin w miesiącu, przerwy

    A czy jest jakaś inna opcja niż liczenie sumy funkcji "jeżeli"?

    Software serwis   16 Gru 2015 17:11 Odpowiedzi: 4    Wyświetleń: 1872
  • REKLAMA
  • Excel liczenie nadodzin w poziomie za każdy dzień miesiąca

    Właśnie nie bardzo, dlatego, że akurat w tym przypadku mam godziny w każdej kolumnie, ale może być sytuacja, kiedy pracownik, nie będzie pracował danego dnia lub nie będzie pracował 8 godzin i wtedy już będzie problem z daną formułą.

    Software serwis   04 Wrz 2015 15:00 Odpowiedzi: 7    Wyświetleń: 894
  • Liczenie nadgodzin.... jezeli wartośc jest wieksza niż to wpisz do kolumny ....

    Dzień dobry, Excel pamięta godziny (ogólnie czas) jako doby i ułamkowe części doby, więc 160 godzin jest pamiętane jako 160/24. Aby uzyskać kwotę należności należy pomnożyć zawartość komórki z liczbą godzin przez stawkę godzinową i przez 24. W razie potrzeby zmienić format wyniku na liczbowy lub księgowy.

    Software serwis   26 Cze 2013 22:05 Odpowiedzi: 19    Wyświetleń: 2727
  • EXCEL - Jak zaokrąglić ułamki przy obliczaniu wypłaty?

    Niestety ale w kolumnie liczba godzin musze mieć liczby zaokrąglone do pełnych godzi w dół stosując formułe ZAOKR.DÓŁ z 8 robi sie 7 godzi nastepnie stosuje +1 jednak zamiast 8 godz wychodzi 7:12. Proszę o pomoc to dość ważne zaliczenie i 2 pytanie jak zrobić to liczenie wypłaty stawka normalnie jest 10 nadgodziny są po 12zł

    Software serwis   11 Paź 2012 13:22 Odpowiedzi: 4    Wyświetleń: 3924
  • MS Excel - automatyczne sumowanie godzin pracy według symboli budów

    Witajcie! Wiem, wiem... powiecie, że temat był przerabiany wiele razy. To ja też wiem, gdyby chodziło o samo liczenie to nie byłoby najmniejszego problemu. Mój problem jest jednak bardziej złożony. Arkusz służy do rozliczania czasu pracy pracownika budowlanego. Tabela pokazuje dany miesiąc, poszczególne wiersze to dni miesiąca, a kolumny to symbol budowy,...

    Software serwis   17 Lip 2007 10:45 Odpowiedzi: 1    Wyświetleń: 13608
  • Excel – jak zrobić harmonogram pracy z automatycznym liczeniem wynagrodzenia godzinowego

    Znalazlem cos takiego od usera Aldrin I to jest to z tym ze chce zmienic aby dzienna zmiana byla od 6.00 do 18.00 i nocka od 18.00.. w kolumnie F zmieniasz tylko w odpowiednim miejscu 7 na 6 i 23 na 18. Nie trzeba było nawet analizować kodu. było: =JEŻELI(K17=0;"";JEŻELI...

    Software serwis   20 Wrz 2013 23:11 Odpowiedzi: 4    Wyświetleń: 8340
  • Jak w Excel 2007 liczyć nadgodziny i sumować godziny miesięczne?

    Witaj. Ekspertem z Excela co prawda nie jestem, ale zobacz załącznik. Generalnie pozmieniałem właściwie tylko format danych w komórce (zastosowałem format, który jest interpretowany nie jako godzina taka jak na zegarku, która będzie zawsze dodatnia i w zakresie 0:00-23:59, a format godziny:minuty, który umożliwia wyświetlanie wyników dodatnich/ujemnych...

    Obsługa oprogramowania   13 Lis 2018 13:03 Odpowiedzi: 10    Wyświetleń: 801
  • Microsoft Excel - Liczenie czasu pracy prosze o pomoc z formułami.

    W kolumnie F masz formuły: E7 - B7, czyli 33 godz - 2 godz = 1 dzień i 7 godz. Excel pokazuje Ci tylko 7 godz a w domyśle masz 31 godz. Dlatego pokazuje Ci taką sumę godzin. Popraw projekt od początku.

    Software serwis   03 Sie 2015 06:29 Odpowiedzi: 7    Wyświetleń: 1071
  • REKLAMA
  • Excel: Jak zliczyć godziny pracy i weekendy dla pracowników?

    Tak na szybko liczenie godzin.

    Software serwis   28 Kwi 2014 13:37 Odpowiedzi: 12    Wyświetleń: 1599
  • MS Excel. Zliczanie godzin pracy podanych w zakresie od - do

    Jeśli nie ma nocnych zmian (Np 21-02) to (liczenie składników można zrealizować w innym arkuszu):

    Software serwis   03 Maj 2011 19:35 Odpowiedzi: 17    Wyświetleń: 28427
  • Excel - stworzenie bazy materiałowej lub inny program

    hmm w excelu to chyba nie trudne? można zrobić dla każdego miesiąca zakladke, i zrobic tabele - wierszy tyle ile dni ma miesiąc lub np min te 50 ( na poczatku oczywiscie zatytulowac: przyjeto , zużyto, zostało..) procedury na liczenie tego też nie są skomplikowane :) moża tez wstawić kolumne z datami, godzinami itd..

    Software serwis   24 Lis 2016 22:13 Odpowiedzi: 7    Wyświetleń: 38407
  • Excel 2003: Formuła dodająca 4 godziny pracy z uwzględnieniem weekendów

    Na poprzednim forum miałeś kłopot z liczeniem formuł jeżeli nie ma daty. Jeżeli nie chcesz by ci wyliczało kiedy nie ma daty, formuły liczące z danej komórki zamknij w funkcji "jeżeli" np. (jeżeli w A1 jest data). =Jeżeli(A1="";""; i tu cała wcześniejsza formuła - bez równa się)

    Software serwis   20 Lut 2009 14:10 Odpowiedzi: 6    Wyświetleń: 3986
  • EXCEL - Liczenie robocizny / godzinówka - gdzie jest tu jest błąd

    Witam Kolejny temat z excel'a :) jakiś rok temu napisałem taką formułkę do liczenia kosztu produkcji, liczy stawka za godzinę * czas pracy * "ZUS" no i do tego wyodrębnia godziny nocne * 1,2 problem w tym, że nie liczy pewnych zakresów jak w załączonym pliku;/ może łatwiej byłoby zapisać to w VBA??

    Software serwis   04 Mar 2013 15:13 Odpowiedzi: 4    Wyświetleń: 2682
  • Excel - funkcja JEŻELI w grafiku pracowniczym z różną normą godzin pracy

    Witaj W Twoim załączniku cyfra 8 liczona jest jako 1 dlatego zaproponowałem takie rozwiązanie. Pozdrawiam

    Obsługa oprogramowania   07 Kwi 2021 16:19 Odpowiedzi: 30    Wyświetleń: 18672
  • EXCEL: Jak utworzyć regułę dla przerw między zmianami w grafiku?

    Do tego co napisałeś, to tylko takie coś można ulepić. Czy w Twoim grafiku nie liczy się "doba pracownicza"? Zakładanie, że zmiana zawsze trwa 8 godzin (bez wpisywania godziny końca), może być błędem. A jak ktoś będzie pracował np. 10 godzin, to...?

    Obsługa oprogramowania   03 Sty 2024 09:39 Odpowiedzi: 8    Wyświetleń: 327
  • Excel: Jak porównać przedziały czasowe i daty z dwóch plików?

    Wyszło mi coś takiego sprawdż czy ci pasuje Musisz tylko zmienić sposób zapisu godziny czasu wymaganego kontaktu na taki jak w przykładzie bo inaczej nie będzie liczył

    Software serwis   13 Sie 2013 13:20 Odpowiedzi: 4    Wyświetleń: 1326
  • EXCEL dodawanie i odejmowanie godzin, czasu pracy itp.

    44, to proste?? :) PS. Trzeba tylko pamiętać, komputer jest głupszy od człowieka i czasem oczywiste rzeczy wychodzą mu inaczej, trzeba mu po prostu wskazać co ma liczyć. PS2. Co niektóry widzę .... mają tendencję do komplikowania najprostszych rzeczy ;)

    Software serwis   13 Sie 2011 21:44 Odpowiedzi: 16    Wyświetleń: 36163
  • Excel: Jak stworzyć grafik pracy z rotacją stanowisk, np. Ewa na kasie i cukierni?

    Witam, ma ktoś może plik Excel z grafikiem i wyborem stanowisk? Jednego dnia Ewa jest na kasie a drugiego na drugiej zmianie w cukierni. Nie mogę nic sklecić :-((( AI: Czy masz jakieś konkretne wymagania dotyczące grafiku, takie jak maksymalna liczba godzin na zmianę lub określone dni wolne? Fajnie jakby liczył godziny pracy i dni robocze.

    Obsługa oprogramowania   17 Cze 2025 10:16 Odpowiedzi: 3    Wyświetleń: 258
  • Excel - podliczanie ilości godzin z ilościa osób

    super, wielkie dzieki za pomoc, teraz wszystko liczy jak nalezy :)

    Obsługa oprogramowania   31 Gru 2021 11:19 Odpowiedzi: 8    Wyświetleń: 2407
  • Excel: Jak obliczyć czas pracy przy zmianie doby?

    Teraz podam prostszy załącznik. Chodzi mi o to że w komórkach C3 do C5 jest podana ilość godzin pracy a w komórce C6 chciałbym żeby była suma tych godzin, i jak widać na załączniku wychodzi bzdura. Gdyby były zapisane tylko dwie godziny (tak jak jest to w komórkach E3 i E4 z sumą w E5) to by nie było problemu excel liczy bez problemu, gorzej jest gdy...

    Software serwis   31 Sie 2011 09:13 Odpowiedzi: 35    Wyświetleń: 84529
  • [Excel] Jak ominąć błąd #VALUE! przy tekście w SUMA.ILOCZYNÓW?

    Moje próby powodują błędne liczenie sumy godzin. Niestety nawet trudno określić co ta Twoja formuła liczy :?: :please: Jeżeli chcesz koniecznie zachować ten swój układ :cunning: danych to jednak formuły tablicowe :!: o budowie jak na zrzucie :spoko: 955383 W zależności, które kolumny zliczasz wymieniasz tylko funkcję ISEVEN na ISODD :D

    Obsługa oprogramowania   27 Lut 2019 13:41 Odpowiedzi: 6    Wyświetleń: 981
  • EXCEL - Wyliczanie ilości nadgodzin o danej wartości

    .. Zasadą wyliczania wartości 150% oraz 200% procent odpowiednich godzin jest to że pierwsze 2 godziny są po 150% a następne 200% jeśli liczba nadgodzin jest większa niż 12 to dalsze 2 godziny znowu są po 150% a następne 10 jest po 200% i tak dalej jeśli liczba jest większa. To wyliczenie dotyczy całości godzin nadliczbowych liczonych na koniec miesiąca,...

    Software serwis   11 Cze 2013 19:23 Odpowiedzi: 10    Wyświetleń: 3513
  • Excel: godzina/czas - wprowadzanie danych i formatowanie komórek

    rozwiązanie bardzo proste aby mi dodało dwie komórki z godzinami to w 3 komórce foramtuje jako liczby 00,00 i wpisuje =sum(F67:G67)*24 i liczy pięknie

    Software serwis   27 Lut 2012 14:16 Odpowiedzi: 5    Wyświetleń: 5030
  • EXCEL 2010 - Jak zliczyć godziny według koloru w wielu arkuszach?

    Było już parenaście razy. Przeszukaj forum z kluczem "zliczanie po kolorze" czy liczenie po kolorze.

    Software serwis   01 Cze 2015 10:09 Odpowiedzi: 4    Wyświetleń: 1689
  • [Excel] Jak uprościć długą formułę sumującą różnice czasu?

    Zastosuj zakresy danych i formułę z sumą iloczynów (zwykłe Enter) lub sumą (Ctrl+Shift+Enter) [syntax=text]=SUMA.ILOCZYNÓW(MOD(C5:BK5-... komórek [gg] lub lepiej [g], bo po co te zera podwójne? Oczywiście jak będziesz to przenosił w inne miejsce, zwróć uwagę, czy liczyć kolumny parzyste, czy...

    Obsługa oprogramowania   23 Lut 2019 20:33 Odpowiedzi: 7    Wyświetleń: 780
  • EXCEL - Operacje arytmetyczne w funkcji czas przy przejściu przez północ

    Excel liczy czas zawsze z datą, tylko ta data nie zawsze jest wyświetlana. Wszystko zależy od kodu formatu. Jeśli kod formatu jest g:mm lub podobny, to wyświetlana jest godzina zegarowa, czyli najwyżej 23:59. Jeśli chcesz zliczać czas w godzinach i minutach w kodzie formatu musisz godziny wziąć w nawiasy kwadratowe, np. tak: [g]:mm. Jeśli wprowadzasz...

    Obsługa oprogramowania   25 Kwi 2018 14:10 Odpowiedzi: 6    Wyświetleń: 1434
  • Monitorowanie zmian w Excelu: formatowanie godzin pracy w VBA po godzinie 00:00

    Ktoś ma jakiś pomysł Trudno zrozumieć na czym ma polegać Twoje "monitorowanie" czasu pracy :roll: Mając jednak pewne doświadczenie w tworzeniu różnorodnych grafików - nasuwa mi się myśl :idea: , że niepotrzebnie komplikujesz sobie formuły w tym arkuszu i napotykasz wówczas różne problemy - głównie ze względu na niezrozumienie różnicy pomiędzy tym co...

    Obsługa oprogramowania   09 Wrz 2021 12:46 Odpowiedzi: 6    Wyświetleń: 468
  • Excel bez VBA - Liczba godzin od finiszu pracy do startu najbliższej godziny

    Nie bardzo mogę zrozumieć tego opisu. Czy pola w arkuszu będą stałe (może nie wszystkie wykorzystane)? Kogo czas ma być liczony? Dlaczego dokładność do sekundy?

    Obsługa oprogramowania   26 Sty 2023 20:00 Odpowiedzi: 6    Wyświetleń: 450
  • Excel – naliczanie godzin po 20:00 przy rozpoczęciu pracy po tej godzinie

    Wszystko smiga jak powinno. Niedziela I sobota ok. w tygodniu wydaje sie ze wszystko w porzadku ale gdy ide na noc w tygodniu np: w poniedzialek (w C5 zrobilem nocke) nie liczy nocnych stawek. zapisalem arkusz ze zmienionymi godzinami. PS wlasnie zauwazylem ze w niedziele nie liczy za to przerw. 07:00-20:00 > przerwa np.00:30 - nie liczy

    Software serwis   31 Mar 2014 14:34 Odpowiedzi: 21    Wyświetleń: 3381
  • Excel - dodawanie godzin do dat z uwzględnieniem zakresów czasowych

    Proszę podać, jakie mają być wyniki, gdy godziny wypadają poza przedział 8-17 w dni robocze? Czy te godziny mają to być wliczane, czy nie? Bo tych ostatnich przykładów nie rozumiem. Jak można coś zaczynać w sobotę o 16:27, jak sobota jest dniem wolnym? Jak liczyć te godziny w sobotę? Czy liczyć dopiero od poniedziałku od 8-mej?

    Obsługa oprogramowania   07 Sty 2019 19:58 Odpowiedzi: 9    Wyświetleń: 738
  • Excel: Jak stworzyć grafik i podsumowanie godzin pracy z symbolami?

    Mam coś takiego zrobione w ten sposób iż w wierszu poniżej symbole zmieniane na godziny (funkcja wyszukaj) następny wiersz to symbole nieobecności (urlopy, choroby) Na samej górze liczy ile osób pracuje z danym symbolem (sprawdza czy zmiany są obsadzone) Może takie założenia rozwiążą twój problem.

    Obsługa oprogramowania   31 Paź 2024 08:03 Odpowiedzi: 5    Wyświetleń: 516
  • Excel - Jak poprawnie sumować godziny pracy z całego miesiąca?

    Witam Ja tez mam cos do liczenia godzin pracy i nie mam z tym zadnych problemow Sam wpisuje ile godzin spedzilem w pracy bo to chyba kazda pracujaca osoba wie a reszte liczy komputer:)

    Software serwis   01 Gru 2010 06:52 Odpowiedzi: 12    Wyświetleń: 43750
  • Excel - Jak dodać określoną liczbę godzin i minut do wybranej daty?

    W sumie dobry pomysł, nie pomyślałem o tym, za wszelką cenę próbowałem to liczyć pojedynczo, dzięki za pomoc.

    Obsługa oprogramowania   07 Sty 2022 01:07 Odpowiedzi: 6    Wyświetleń: 681
  • Excel: Zachowanie formatowania przy wpisywaniu godzin w dni wolne i zliczanie nadgodzin

    Przyznam że trochę mnie drażni że za takie "badziewie" (piszę o głównym pliku) ktoś żąda pieniędzy i to 30 zł. Jeszcze żeby to miało właśnie wbudowany (automatyczny) kalendarz ze świętami w tym wielkanocą, albo by liczyło nadgodziny (choć w tym układzie ktoś w ogóle tego nie przewidział by tu był jakikolwiek automat) To jest tylko zwykłe liczydło -...

    Software serwis   26 Mar 2012 22:14 Odpowiedzi: 53    Wyświetleń: 11203
  • Excel obliczanie godzin roboczych przy dwóch założeniach

    Mam do policzenia czas trwania procesu, jeżeli zaczął się on 2018-02-12 16:59 a zakończył się 2018-02-13 07:45. Czas pracy jest liczony tylko od godziny 7:00 do 16:00 i tylko w dni robocze. Jeśli to tylko takie specyficzne przypadki jak w Twoim przykładzie (w każdym tylko 2 dni robocze :D ) to poprzez kilka kolumn pomocniczych można uzyskać pożądany...

    Obsługa oprogramowania   18 Lut 2019 11:27 Odpowiedzi: 5    Wyświetleń: 2658
  • Excel - Jak automatycznie zapisać datę w kolumnie C przy wpisie w B?

    Szukałem, ale nie widziałem tego. W sumie tak zadziała, ale czy nie ma żadnego sposobu zeby zrobić to bez makra? Dodano po 1 Abo moze jak zrobić, żeby daną formułę liczyło tylko 1 raz? I jak raz policzy, to żeby już nie zmieniało?

    Programowanie Początkujący   23 Maj 2025 19:41 Odpowiedzi: 9    Wyświetleń: 9141
  • Excel - jak sformatować komórki do przeliczania godzin na stawkę w euro?

    Podobno się jakoś tak Excela da ustawić, że sam przelicza godziny na minuty To co ma być liczone/zamieniane? Bo już się pogubiłem...

    Software serwis   09 Wrz 2012 13:43 Odpowiedzi: 8    Wyświetleń: 1986
  • Excel - odpracowanie godzin w dowolny dzień tygodnia i uwzględnienie urlopów/L4

    Godziny do odpracowania liczy już poprawnie, ale nadal przy takim układzie jak teraz wpisałem pokazuje, że pracownik powinien mieć wypłacone nadgodziny pomimo, że etatowe godziny się zgadzają. Drugi problem to wpisując L4 powinno liczyć dniówkę pracy a urlop bezpłatny jako godziny do odpracowania.

    Software serwis   23 Mar 2015 13:59 Odpowiedzi: 6    Wyświetleń: 1251
  • EXCEL 2010 - Zliczanie godzin pracy, system 3 zmianowy

    Dzień dobry, Przy obliczeniach związanych z godzinami należy pamiętać, że Excel pamięta godziny jako ułamki doby, a to co jest wyświetlane, to tylko kwestia formatu. Jeśli chce Pan wyświetlić godzinę zegarową, to format powinien być np. g:mm, a jeśli liczbę godzin (także powyżej 24) to [g]:mm. W Pana podsumowaniach formaty były błędne, a formuły dziwne....

    Software serwis   07 Cze 2013 08:40 Odpowiedzi: 1    Wyświetleń: 3702
  • Excel - Obliczanie godzin pracy zespołu z uwzględnieniem godzin i weekendów

    Funkcja DNI.ROBOCZE (wcześniej NETWORKDAYS) liczy dni łącznie z pierwszym i ostatnim, trzeba na to uważać. W tym przypadku liczyłaby pracę od 8 pierwszego dnia do 18 dnia ostatniego. Zatem jeśli praca zaczyna się danego dnia później, a kończy wcześniej obie te poprawki należy odjąć. Jeżeli wynik ma być w godzinach i minutach, najwygodniej liczyć doby...

    Programowanie Początkujący   08 Lip 2014 12:52 Odpowiedzi: 4    Wyświetleń: 1530
  • Jak obliczyć w Excel 2003 godziny pracy minus 10 minut i mnożenie przez dni?

    Widzę, że to jest bardziej skomplikowane niż myślałem. Nie to nie jest skomplikowane :sm31: Musisz zwrócić uwagę na to co chcesz liczyć i mieć świadomość jak czas i daty liczy Excel :D Przykładowo dla Excela aktualny dzień i godzina to 43441,8477054398 :please: i musisz to uwzględniać przy formatowaniu swych komórek - najczęściej potrzebne jest formatowanie...

    Programowanie Początkujący   11 Gru 2018 20:24 Odpowiedzi: 5    Wyświetleń: 1152
  • [Excel] Liczenie dostępności aplikacji z listy dostępności

    Drodzy forumowicze, Od dłuższego czasu siedzę nad jednym zadaniem, które z powodów "kosztowych" muszę rozwiązać w excelu Otóż chodzi o liczenie dostępności aplikacji. Posiadam dane: Nr incydentu | data/godzina start | data godzina stop | - te dane są per incydent dodatkowo dla aplikacji mam godziny pracy, tzn w jakich dniach i godzinach powinna działać:...

    Obsługa oprogramowania   02 Paź 2018 15:49 Odpowiedzi: 2    Wyświetleń: 333
  • Excel - jak obliczyć godziny pomiędzy datami bez dni roboczych

    Daty są w formacie rrrr-mm-dd gg:mm. Mam 2 daty w A1 2013-08-01 08:30 i w A2 2013-08-06 10:54 i chcę obliczyć liczbę godzin pomiędzy nimi nie licząc sobót i niedziel. Jak to zrobić?

    Software serwis   08 Sie 2013 21:54 Odpowiedzi: 7    Wyświetleń: 5967
  • Excel - jak dostosować ewidencję do pracy nocnej (start 20:00, koniec 1:00)?

    Gdyby to było takie proste :cry: Ten sposób zapisu jest dość niedogodny do rozwiązania klasycznymi formułami. Na razie doszedłem do takiego zapisu dla komórki CM4 i następnych w obrębie jednego dnia. [syntax=text]=JEŻELI(CZY.PUSTA($D4);0;(L...

    Programowanie   12 Maj 2020 15:03 Odpowiedzi: 14    Wyświetleń: 831
  • Excel - wykres czasowy - jak uzyskać zamierzony efekt?

    Dobry wieczór, Tak jak napisałem poprzednio dane czasowe były tekstem i nie można z nich było zrobić prawidłowego wykresu punktowego. Jeżeli dane "liczbowe" w normalnie skonfigurowanym arkuszu są dosunięte do prawej krawędzi komórki, to znaczy, że są tekstem. Formatowanie tekstu jako czasu nic tu nie da. Należy dane pomnożyć przez 1, albo w osobnej...

    Programowanie   26 Mar 2014 19:00 Odpowiedzi: 13    Wyświetleń: 11733
  • Excel - obliczanie SLA z uwzględnienie weekendów i świąt

    Należy pamiętać, że funkcje DNI i DNI.ROBOCZE wraz z odmianami działają na innych zasadach. Po pierwsze - inna jest kolejność argumentów. Funkcja DNI wymaga podania najpierw daty późniejszej, a potem wcześniejszej, funkcje DNI.ROBOCZE - odwrotnie. Po drugie - te funkcje inaczej liczą dni graniczne. Funkcja DNI działa na zasadzie zwykłego odejmowania...

    Obsługa oprogramowania   15 Lis 2022 08:58 Odpowiedzi: 6    Wyświetleń: 402
  • Excel-Automatyczne zapisywanie arkusza o danej godzinie jako nowy plik

    Pozostaje mi jeszcze jeden problem a w zasadzie dwa: I co do tej pory napisałeś? Bo chyba nie liczysz na gotowy kod po napisaniu tego opisu...

    Obsługa oprogramowania   29 Sie 2021 13:25 Odpowiedzi: 21    Wyświetleń: 1887
  • Excel - jak wyliczyć godziny pracy na stawkę wynagrodzenia

    Dodało Ci to 24 pełnych godzin i zaczęło liczyć od nowa. 24+6=30. Zrób tam format komórki i daj normalne liczby - będzie znacznie prościej.

    Software serwis   27 Sie 2013 15:07 Odpowiedzi: 4    Wyświetleń: 2925
  • Excel - Liczenie zakończeń pracy między 1:00 a 8:00 dla pracownika

    Witam, Mam arkusz (zalaczony przyklad) i potrzebuje w nim wyszukac w nastepujacy sposob informacji: Potrzeba mi policzyc, dla unikalnego numeru pracownika, ile razy jego czas pracy konczyl sie miedzy godzina 1:00 a 8:00. Pomozecie? (do moderatorow: brak polskich znakow w systemie)

    Software serwis   07 Mar 2013 22:08 Odpowiedzi: 9    Wyświetleń: 2922
  • MS Excel - Jak zsumować czas pracy powyżej 24 godzin?

    Witam Mam zrobiony arkusz kalkulacyjny, a mianowicie kartę pracy. Wpisuję sobie godzinę rozpoczęcia i godzinę zakończenia i obok wylicza mi czas pracy. Problem zaczyna się wtedy gdy chcę zsumować czas pracy aby osiągnąć ile godzin i minut pracownik przepracował w miesiącu, po prostu po przekroczeniu 24 godzin liczy od nowa. Jak to zrobić, może ktoś...

    Programowanie   26 Cze 2007 18:28 Odpowiedzi: 1    Wyświetleń: 4886
  • Excel - ewidencja czasu - 35 godzin i naruszenie doby

    W załączeniu "przetranponowanie" tabel by nie było ukrytych kolumn i czerwone ostrzeżenie jezeli dwa rozpoczęcia będa wcześniej niż 24 godziny od siebie (tylko w marcu jeden przypadek - ale nie wiem czy sam go nie zrobiłem) Nie wiem czy ostrzeżenie o 24 godzinach dobrze działa kiedy będa kody "literowe". Sprawdź. Co do tych 7 dni i 36 godzin - cały...

    Software serwis   11 Lut 2014 17:58 Odpowiedzi: 43    Wyświetleń: 29670
  • Excel makro - automatyczna zamiana numerów telefonu w arkuszach

    Dziękuję za odpowiedź na mój temat. W załączniku dodałem plik Excel, w którym chciałbym zrobić makro, które zamienia wszystkie nry w sposób opisany na początku. Co jeśli nry są też z zagranicy? I jak to powiązać, żeby nr podany w 1 arkuszu był taki sam jak w 2gim arkuszu, żeby powiedzmy w podsumowaniu można było liczyć ile godz. rozmawiałem z daną osobą?

    Software serwis   22 Wrz 2009 16:41 Odpowiedzi: 13    Wyświetleń: 4802
  • Excel - obliczanie godzin pracy + nadgodziny + przerwa

    Wiem. pisałem o tym jednak nie mam na razie za dużo czasu by przysiąść a wbrew pozorom nie jest to takie proste. Choć może trudność wynika z opcji podwójnego liczenia czasu. Jeszcze jedno pytanie jakie będzie rate poniżej bo właściwie przez to rozwala mi co chwilę koncepcję (podwójnie liczony czas w przerwie i kolejnym wierszu): [syntax=text] Praca...

    Software serwis   05 Lut 2016 11:16 Odpowiedzi: 25    Wyświetleń: 4392
  • Excel - Jak poprawić formułę zliczającą godziny pracy i rozpoznać godziny nocne?

    Jest Pan genialny, ja radzę sobie w prostych sprawach w excelu jednak to już dla mnie czarna magia a chciałam sobie ułatwić pracę bo liczenie tego na piechotę przy 200 pracownikach to koszmar i dzięki Panu się udało. Mam jeszcze jedno ostatnie pytanie ponieważ na obiektach potrafi być i 11 pracowników co mam zatem zmienić w formule by liczyła mi to...

    Software serwis   29 Maj 2013 07:09 Odpowiedzi: 14    Wyświetleń: 7026
  • Jak dodać wybór godziny do kalendarza w Excel VBA?

    Można liczyć na dodatkową podpowiedź ? może jakiś plik z wyborem godziny z którego mógł bym się wzorować ?

    Programowanie Początkujący   24 Sty 2016 14:25 Odpowiedzi: 7    Wyświetleń: 3642
  • EXCEL - Jak oddzielić numer telefonu od nazwy miasta w komórce?

    Dobry wieczór, Pierwsze pytanie, czy to ma być rozwiązanie w Excelu, czy w Visual Basicu? Jeżeli w Excelu, to można wykorzystać iteracje, żeby w ciągu znaków znaleźć pierwszą literę. Zakładam, że pierwsza litera to początek nazwy miasta. Aby zrealizować obliczenia iteracyjne, należy w opcjach Excela zezwolić na iteracje. Potrzebna też będzie komórka...

    Software serwis   29 Wrz 2013 00:07 Odpowiedzi: 6    Wyświetleń: 16074
  • Excel - Porównanie zmiennych - Przypisanie ceny wg wymiaru i wagi jednocześnie

    To można liczyć wieloma sposobami. Zależy, czy preferujesz zwięzłe formuły, czy wolisz obliczenia pomocnicze w arkuszu. Jeśli chodzi o kategorie rozmiarowe, to w kilku pierwszych wierszach kolumny G masz kilka różnych formuł korzystających z tej tabelki pomocniczej, którą sobie przygotowałeś. Ale ona właściwie nie jest potrzebna. Od wiersza 9. jest...

    Obsługa oprogramowania   23 Lut 2022 16:37 Odpowiedzi: 7    Wyświetleń: 1203
  • Excel - grafik + listy pracowników z kilku obiektów

    nie ma dla mnie znaczenia w który dzień i komu zostaną oddane godziny. A powinno. Pomyśl. Jeżeli dany pracownik odbierze święto w tym samym miesiącu to nie ma sprawy - dla niego podstawą jest 144 godziny i tak ma być. Jeżeli jednak dany pracownik odbierze święto w grudniu to podstawą godzin pracy dla niego jest właśnie 152 Bo jeżeli będzie miał podstawę...

    Software serwis   13 Lis 2014 15:37 Odpowiedzi: 17    Wyświetleń: 5076
  • Excel - Jak stworzyć formułę do liczenia godzin i zmian w grafiku pracy?

    Witam. Mam problem z którym nie potrafię sobie poradzić :( Mianowicie chodzi mi o to by grafik podliczał każdemu godziny i ilość zmian w formacie 10x12=120godz 6x8=48godz >168godz i to po wpisaniu inicjału osoby np pierwszej z góry GF. Czyli w kolumnie 8smej by liczył po 12 godz w 9tej po 8 godz w 10tej po 8 godz i w 11stej po 12 godz i zapisywał to...

    Obsługa oprogramowania   24 Kwi 2020 00:23 Odpowiedzi: 5    Wyświetleń: 2865
  • Excel 2013 - Jak przypisać godziny pracy do literki D w różnych dniach tygodnia?

    No już jestem bliżej celu bo głównie chodzi mi by sprawdzało poszczególne znaki takie jak W, czy np D i te znaki zamieniało na cyfry a następnie sumowało. Jak widać mam tam odpowiednią rubrykę URLOP WYPOCZYNKOWY wiersz niżej (W) i suma W w godzinach. Głównie o to mi chodzi by właśnie z całego miesiąca liczyło mi ile jest W w godzinach uwzględniając...

    Software serwis   19 Wrz 2014 18:30 Odpowiedzi: 14    Wyświetleń: 2544
  • Excel - Jak zsumować godziny pracy w tygodniu i miesiącu?

    Witam Chciałbym zsumować liczbę przepracowanych godzin przez każdego pracownika w danym tygodniu i później zsumować je dla całego miesiąca. Stworzyłem tabelkę ale nie za bardzo ogarniam jak excel liczy czas oraz formuły z tym związane. Czy ktoś mógłby mi pomóc w zliczeniu tego wszystkiego? Chodzi mi o zsumowanie wszystkiego w kolumnie X, a później w...

    Software serwis   19 Paź 2013 19:08 Odpowiedzi: 3    Wyświetleń: 3558
  • Excel – jak wykryć nakładające się godziny pracy pracownika w bazie danych?

    dziękuję. na chwilę obecną widzę całe stado funkcji które muszę przetrawić, ale liczę, że w weekend to ogarnę. Prot ... jesteś wielki i chyba wiszę ci piwo :)

    Obsługa oprogramowania   03 Kwi 2018 10:08 Odpowiedzi: 10    Wyświetleń: 669
  • Jak zsumować punkty za wykonanie zadań w arkuszu kalkulacyjnym?

    Wszystko zależy od tego, w jakim formacie będziesz miał dane, które dostaniesz. W przykładzie jest to x, y, z, x, y, z na przemian. To by oznaczało, że już przy pierwszym pytaniu pojawią się wszystkie nazwiska, jeśli nic się nie zmieni. Możesz skopiować te nazwiska (jednokrotnie, tak jak w arkuszu na drugiej stronie) i wkleić je tam, gdzie być mają....

    Software serwis   23 Maj 2015 15:40 Odpowiedzi: 5    Wyświetleń: 945
  • Excel - Jak zliczyć godziny pracy przez północ?

    Jeżeli chodzi Ci tylko o te konkretne godziny czyli od 20:00 do 3:00 (bo podejrzewam że na taką minn. zmianę chodzisz) to możesz to zrobić w następujący sposób: =SUMA(A1-B1)-10 gdzie: A1 - godzina 20 B1 - godzina 3 Oczywiście ten sposób działa prawidłowo tylko w przypadku godzin które podałeś. Pomyślę, może znajdę bardziej uniwersalny sposób na obliczanie...

    Software serwis   01 Kwi 2011 13:35 Odpowiedzi: 6    Wyświetleń: 3379
  • Błąd kompilacji w kodzie VBA formularza Excel - analiza i poprawki

    Nie mogłem dodać w załączniku ponieważ nie mam punktów. Dodano po 1 Czy mogę liczyć na jakąkolwiek pomoc?

    Programowanie Początkujący   06 Lut 2014 22:07 Odpowiedzi: 5    Wyświetleń: 1167
  • Excel - Excel Obliczanie czasu pracy , godziny nocne, przerwy ...

    Witam , jestem zielony w te klocki i potrzebuje pomocy , część sobie ogarnołem sam ale nie do końca tak jak bym chciał ... Głównie chodzi mi o to żeby pozbyć się krzyżyków ;-) i nie liczyło się to co jest zerowe czyli dni wolne , albo to co nie wchodzi w parametry godzin nocnych ... Z góry dziękuję za podpowiedzi i pomoc Dziękuję

    Programowanie Początkujący   13 Mar 2019 22:58 Odpowiedzi: 2    Wyświetleń: 1203
  • Excel podział godzin pracy na zmiany

    Zatem godziny pracy: 1 zmiana 6-14 2 zmian 14-22 3 zmian 22-6 Takie zapytanie. Tutaj masz rozpiskę na trzy zmiany a w przykładzie masz 10 godzin na "pierwszej" zmianie, brak "drugiej" zmiany i 1 godzinę "trzeciej" zmiany. Czy tak to ma być? Wstawiłem plik jaki udało mi się zrobić (liczy od 6 do 22 oraz 22 do 6). Natomiast potrzebuję reguły które podzielą...

    Obsługa oprogramowania   14 Gru 2021 09:19 Odpowiedzi: 10    Wyświetleń: 1974
  • Excel - obliczanie godzin pracy + nadgodziny + przerwa

    potrzebuje żeby mi ten wiersz liczył w taki sposób: Jeśli masz tak prosty układ danych (w formacie czasowym :!: ) to możesz wykorzystać proste formuły jak na zrzucie :spoko: 1030630

    Obsługa oprogramowania   28 Maj 2020 07:22 Odpowiedzi: 6    Wyświetleń: 804
  • [EXCEL 2007]Automatyczne liczenie % udziału w zbiorze

    :arrow: szafarz Ja zrozumiałem z pierwszego postu autora że właśnie takiej "zabawy" chciał autor uniknąć. Zerknij: ...Stosuję filtrowanie, po którym filtruję kolejny model, nastepnie zaznaczam wszystkie egzemplarze wyfiltrowanego modelu, zaznaczam je a licznik pokazuje mi ile jest wszystkich klas, nastepnie filtruje dla danego modelu tylko klase A,...

    Software serwis   16 Lis 2010 13:04 Odpowiedzi: 37    Wyświetleń: 9643
  • Jak zrobić makro/formułę podającą liczbę M2 z danego dnia? Excel.

    Witam Posiadam arkusz w którym wpisuję liczbę godzin a w drugim arkuszu mam liczone narastająco m2 wypracowane w danym dniu chodzi o to by excel podawał każdego dnia pod sumą godzin liczbę m2 z dango dnia. przykład 1 dzień a1 = 40 godzin a2 = 20 m2 2 dzień b1 = 30 godzin b2 = z dnia pierwszego było 20 m2 ale 2 dnia wzrosło o 10 m2 wiec suma ma 30m2...

    Programowanie   19 Kwi 2015 13:53 Odpowiedzi: 25    Wyświetleń: 1464
  • Excel VBA _ liczenie czasu pracy z uwzględnieniem czasu na przerwy zmianowe

    Witam, Dzięki Waszej pomocy stworzyłem raport produkcyjny w którym wykorzystałem makro do wstawiania aktualnej daty i godziny w komórce po dwukrotnym kliknięciu. Problem z jakim się zwracam to rozliczanie czasu pracy z uwzględnieniem czasu przerwy ustalonej o odpowiednich porach. W załączniku zamieszczam roboczy plik w którym chciałbym zliczać czas...

    Obsługa oprogramowania   03 Kwi 2021 22:06 Odpowiedzi: 12    Wyświetleń: 1359
  • rozbudowanie formuły w excelu dot. "50" i "100"

    Rzeczywiście tego warunku nie sprawdziłem. Już miałem rozwiązanie kiedy zauważyłem jeszcze jedna ewentualność. Kłopot był wtedy kiedy "zwykłe" godziny kończyły się w zakresie nocnych i jeszcze były nadgodziny. Wtedy też inne powinno być liczenie kiedy te nadgodziny kończyły się w jeszcze w zakresie nocy czy juz w dzień. Trochę się ta formuła (dla nocnych)...

    Software serwis   04 Maj 2014 14:00 Odpowiedzi: 11    Wyświetleń: 2607
  • Excel – makro VBA do automatycznego podziału tekstu z kolumny B na C-G

    Chodzi o to aby uzupełniało te komórki w których wpisy są na czerwono, i jeszcze jeden problem: patrz dwa ostatnie wiersze(żółte), są to wiersze, które występują w zestawieniu jeden pod drugim i w tym drugim wierszu coś źle liczy.

    Programowanie Początkujący   11 Lip 2014 13:53 Odpowiedzi: 10    Wyświetleń: 1686
  • Excel - jak poprawnie sformatować tabelkę do liczenia godzin pracy?

    W tym załączniku ładnie działa. Albo coś źle Cię zrozumiałem. zamiast pisać 3.45 spróbuj 3:45. Do prawej liczy i jest ok . Ale nie chce lub źle liczy godziny do dołu nie mówiąc o mnożeniu . Może ktoś spróbuje sformatować do dołu żeby tez wyliczało ???

    Software serwis   04 Sty 2011 16:35 Odpowiedzi: 4    Wyświetleń: 15329
  • Jak sumować godziny i minuty w arkuszu kalkulacyjnym?

    Excel uważa, że doba ma 24 godziny i po zliczeniu doby zaczyna liczyć od nowa. Spróbój wprowadzić własny format czasu w komórce sumującej. Proponuję wejść w "niestandardowe" i znaleźć tam lub wpisać format: [h]:mm:ss lub [g]:mm:ss zależnie od wersji Excela. Myślę, że zmusi to program do liczenia. Pozdrawiam

    Programowanie   13 Sie 2005 18:58 Odpowiedzi: 6    Wyświetleń: 13883
  • Formuła w excel do przeliczania czasu pracy na pieniądze

    Zobacz jak to u mnie wygląda i jak to liczy. Przy 10 godzinach zamiast 270 wychodzi 513 :) https://obrazki.elektroda.pl/1056907500_...

    Obsługa oprogramowania   25 Lis 2020 23:31 Odpowiedzi: 37    Wyświetleń: 1176
  • Excel - "licz jezeli weekend lub dni tygodnia"

    Prosze o konkretną odpowiedz:) Nie wiem co tu bardziej konkretnie napisać. Funkcja DZIEN.TYG jak zapewne przeczytałeś zwraca nr dnia tygodnia. Użyj funkcji JEŻELI aby sprawdzić jaki jest dzień tygodnia i na tej podstawie zliczaj godziny lub nie. No chyba, że nie znasz też funkcji JEŻELI.

    Software serwis   05 Lip 2015 17:34 Odpowiedzi: 23    Wyświetleń: 7887
  • Excel - jak obliczyć średnie z grup po 12 komórek w kolumnie?

    Cześć. Być może da się bardziej elegancko, ale na szybkiego przychodzi mi coś takiego na myśl (załącznik). Krótkie wyjaśnienie: Kolumna A - liczby, z których wyciągam średnią. Metoda pierwsza: w kolumnie pomocniczej (C) mam liczby od 1 do 20, to jest kolejny numer grupy. W D1 mam ilość elementów przypadających na grupę. Wtedy pierwsza komórka (B1) może...

    Software serwis   10 Lis 2016 08:18 Odpowiedzi: 2    Wyświetleń: 1914
  • Jak licznik elektryczny rozróżnia moc czynną od biernej? Jak to działa?

    Nie płaci własciciel cewki W taryfie G nie, ale w innych tak, płaci właściciel cewki, za obciążenie sieci przesyłem tej energii w te i we wte. Z tego powodu większość zakładów przemysłowych wprowadza kompensację energii biernej. proponujesz błedny algorytm. Właśnie analiza wstępna wskazuje, że może być ok. Przynajmniej analiza dwóch warunków brzegowych...

    Elektryka Dla Każdego   05 Lis 2024 16:02 Odpowiedzi: 109    Wyświetleń: 4401
  • Excel - Jak policzyć godziny pracy od 21:00 do 4:00?

    Witam ponownie Załączam zrzut ekranowy excela, problem mam w tym że liczy mi on godziny na minus, np zaczynam prace o 21.00 konczę o 6.00. Odjęcie komórki o wyzsze wartości od tej o mniejszej wartości daje błąd i na odwrót.

    Software serwis   10 Sie 2015 14:30 Odpowiedzi: 9    Wyświetleń: 693
  • Excel- formuła zwracająca ilość godzin oraz datę i godzinę.

    Witam serdecznie. Chciałabym prosić o pomoc przy tworzeniu formuły, która, jak w temacie, zwróci ilość godzin oraz datę i godzinę szukanego punktu (końca odcinka AC). Postaram się zrozumiale opisać co mam na myśli. Np. wiem, że punkt O wypada dnia 21,08,2018 o godzinie 4:00, punkt A dnia 21,08,2018 o godzinie 19, punkt B dnia 22,08,2018 o godzinie 2:00,...

    Obsługa oprogramowania   03 Wrz 2018 11:05 Odpowiedzi: 5    Wyświetleń: 846
  • Automatyczne kolorowanie weekendów w Excel 2003 - lista obecności

    Witam, mam pewien problem. Prubuję stworzyć regułę, która pomoże mi podliczyć godziny pracy pracowników. Chodzi o to, że muszę wprowadzić pewne założenia, tj: urlop(u)=8 (godz), wolne(w)=0 (godz) Próbowałam już różnych formuł(suma jeżeli, suma itp) Może ktoś z Was miał podobny problem? Liczę na pomoc, pozdrawiam;p-)

    Software serwis   05 Sie 2009 20:04 Odpowiedzi: 12    Wyświetleń: 63569
  • Excel - formuła do sumowania godzin z przerwą w ciągu dnia

    Dzień dobry, Jeżeli praca kończy się w następnej dobie, to do różnicy czasów należy dodać 1 (Excel liczy czas w dobach) - zakładam, że praca nie trwa jednorazowo dłużej niż 24 godziny. Przy sumie ogólnej (z wielu dni) trzeba ustawić format wyświetlania na niestandardowy [gg]:mm (jeśli mają być godziny i minuty), inaczej wyświetlona będzie tylko końcówka...

    Software serwis   05 Gru 2013 12:33 Odpowiedzi: 1    Wyświetleń: 3192
  • [Excel] Jak stworzyć arkusz do rozliczania godzin pracy z automatyzacją?

    Wybieranie nazwiska można najprościej zrealizować za pomocą sprawdzania poprawności. Nie wiem jak to jest w najnowszych wersjach Excel-a ale w starszych lista musi być na tym samym arkuszu. Jeżeli taka lokalizacja listy Ci nie przeszkadza (na arkuszach jest dużo wolnego miejsca) sugeruję ten wybór. Do określenia dnia tygodnia można użyć: =DZIEŃ.TYG(komórka...

    Software serwis   31 Maj 2010 13:40 Odpowiedzi: 3    Wyświetleń: 13104
  • Excel: Jak przeliczyć godziny nadliczbowe na dni przy 8-godzinnym trybie pracy?

    Excel, jak i wszystkie inne kalkulatory liczy do 100, a nie do 60. Dlatego nie wychodzi. Z prostego dzielenia 22h/8h, mamy 2 i 75 setnych dnia, czyli właśnie 2 dni i 6 godzin (bo 6h, to 75% , 8h dnia roboczego). Musiałbyś w jakiś sposób kazać Excelowi liczyć do 60, a nie do 100. Przeliczyć części dziesiętne na godziny to nie problem - mnożysz setne...

    Software serwis   04 Maj 2012 17:08 Odpowiedzi: 15    Wyświetleń: 18697
  • Excel - jak sumować godziny pracy w przedziale 24h od startu?

    Pierwszy przykład to jest praca przerywana, tzn. od 4-10 potem przerwa i od 15-20. Dlatego doba wg. tego przykładu trwa: 1 doba rozliczeniowa: od 4 - 4 następnego dnia 2 doba rozliczeniowa: od 15-15 następnego dnia Przynajmniej tak liczy ITD. w tym przedziale godzin moja praca nie może przekroczyć 10h. Tylko jak widać na załączniku to wszystko jest...

    Software serwis   02 Cze 2013 20:45 Odpowiedzi: 6    Wyświetleń: 5877
  • Jak zmienić seryjnie odwołania do plików w Excelu?

    Cześć, Czy wie ktoś jak można w excel zmienić seryjnie odwołanie? mam coś takiego w formule: =SUM(IF('S:\MECHANIK\Grafiki\[GODZINY PRACY 18.xls]08-18'!I8:I25="UW";1;0))+SUM(IF('... PRACY 18.xls]08-18'!I8:I25="UWŻ";1;0))+SUM(IF(... PRACY 18.xls]08-18'!J5:FJ8="UW";1;0))+SUM(IF('...

    Obsługa oprogramowania   03 Wrz 2018 14:25 Odpowiedzi: 3    Wyświetleń: 861
  • Jak napisać funkcję w Excelu do wyszukiwania wartości na podstawie dwóch kryteriów?

    dla każdej pełnej daty (tj. dzień dokładna godzina) jest zawsze tylko 1 wynik... ja potrzebuję, by arkusz wyszukał wynik, który pasuje dla każdego skrzyżowania tj. np. 1.04.2024 godz 5:00... i tak dla każdego przykładu w nieskończoność... nie ma tutaj możliwości wystąpienia 2óch kolidujących wyników (2óch różnych wartości dla 8.08.2023 godz 12.00)......

    Software serwis   05 Wrz 2024 10:45 Odpowiedzi: 7    Wyświetleń: 219
  • MS Excel - warunkowe pobieranie danych z wielu arkuszy

    1. #N/D! - da się wyeliminować przez dodanie na zewnątrz formuły JEŻELI.ND albo JEŻELI.BŁĄD. Obie działają podobnie do funkcji JEŻELI, więc nie powinieneś mieć z nimi kłopotów 2. Da radę przeszukać kilka arkuszy jednocześnie - wystarczy w zakresie podać adresy zakresów w poszczególnych arkuszach rozdzielone średnikami, np. Arkusz1!C1:C3;Arkusz2!B1:B3,...

    Obsługa oprogramowania   02 Kwi 2021 13:17 Odpowiedzi: 9    Wyświetleń: 2244
  • Excel - Jak połączyć daty z kolumny A w jednej komórce w kolumnie G?

    np. dla 15 maj - Jak są obliczane to -224 ?[/quote] =(800-SUMA.JEŻELI(A:A;G5:G23;J:J))*-1 Arkusz w załączniku. To wersja testowa więc składnia funkcji liczących kolumn zmieni się lekko. Kolumny I, J jeśli zostaną to nie będą widoczne dla użytkownika.

    Software serwis   12 Maj 2016 20:19 Odpowiedzi: 6    Wyświetleń: 759
  • Excel VBA – błędne zliczanie godzin tygodniowo przy określonych warunkach w makrze

    Wydawało mi się że trochę poznałam makra a jednak wynika z tego że moja wiedza jest mizerna. Dziękuję serdecznie - oczywiście pomogło. Pozostaje mi jeszcze stworzyć kolejne pętle aby zliczało następne dni wt, śr .... Liczę że poradzę sobie. Nie zamykam tematu gdyż nie mam pewności czy jeszcze nie będzie potrzebna mi pomoc. Raz jeszcze wielkie dzięki....

    Programowanie Początkujący   13 Lip 2015 19:07 Odpowiedzi: 4    Wyświetleń: 900
  • Excel - Filtrowanie danych w funkcji daty i przedzialu godzin

    Witam. Niestety wcześniej nie mogłem. Marek003 wielkie uznanie dla ciebie. Jest praktycznie wszystko ok. Ale potrzebuje wynik w postaci dwóch kolumn w jednej dni miesiąca a w drugiej suma wartości downtime za konkretny dzień zgodnie z wcześniejszym przedziałem czasu, licząc dzień od 06:00 do 06:00. I hmm w jaki sposób połączyłeś datę z czasem ?

    Software serwis   22 Gru 2014 20:51 Odpowiedzi: 8    Wyświetleń: 4614
  • Excel: Formuła do obliczania daty i godziny rozpoczęcia zadania w dni robocze

    Makro, czy formuły, te same kombinacje. Tak się zastanawiam. Po pierwsze należałoby sprawdzić czy po odjęciu mamy ten sam dzień oraz godzinę >=6:00. Jeśli tak, wiadomo. Jeśli nie, patrz pkt.2. Po drugie: Doba robocza to dwie zmiany (16godz.), więc należałoby przeliczyć. Czyli jeżeli odejmujesz >16 godz, to potraktować: liczba/16*24 i taką odejmować....

    Software serwis   09 Lip 2012 08:34 Odpowiedzi: 17    Wyświetleń: 2652
  • Excel - Jak zliczać pracowników w danej godzinie z uwzględnieniem czasu pracy?

    Witajcie Chce stworzyć formułe która by zliczała pracowników w danej godzinie, np: jezeli pracownik pracuje pomiedzy 14-15 to jest liczony jako 1, natomiast jak pracuje 15min to jest liczony jako 0,25 i tak dalej. Załaczyłem zeszyt z Exela i sa tam dwa arkusze, jeden to sam grafik a drugi to włąsnie cała tabela któa by miała zliczać. Mam nadzieje że...

    Software serwis   25 Sty 2016 22:22 Odpowiedzi: 1    Wyświetleń: 897