mrx nie bądź takim czarnowidzem :) da się zrobić obliczenia i na tym co autor przedstawił. Ale formuła jest trochę zawiła. Kłopot polega jednak na systematyczności danych i kolejnych warunkach o których autor nie wspomniał. Oprócz "off" i "f" jest jeszcze "offf", "inv", "dos" itd. a dla excela musi być jasne jak to policzyć (czy to 0 czy 8 czy dzień...
Witaj. Ekspertem z Excela co prawda nie jestem, ale zobacz załącznik. Generalnie pozmieniałem właściwie tylko format danych w komórce (zastosowałem format, który jest interpretowany nie jako godzina taka jak na zegarku, która będzie zawsze dodatnia i w zakresie 0:00-23:59, a format godziny:minuty, który umożliwia wyświetlanie wyników dodatnich/ujemnych...
Tak na szybko liczenie godzin.
Żeby wykonywać jakiekolwiek obliczenia trzeba najpierw upewnić się, czy to co masz to są faktycznie daty i czas rozpoznawane przez Excela, czy też są to teksty z wyglądu przypominające daty. W tym drugim przypadku należy dokonać przekształcenia. To czy są same daty, czy daty z godziną to nie ma zasadniczego znaczenia. Data bez godziny będzie interpretowana...
Temat nadgodzin i godzin nocnych sobie rozwiązałem, tylko te świąteczne Jeśli zadowoli Cię arkusz do sprawdzania ilości "godzin świątecznych" w zadanym okresie - jak na zrzucie :D 934266 to przetestuj sobie załączony plik :spoko: 934267 Ze względu na złożone warunki wyliczeń utworzenie formuły wyliczającej jest bardzo trudne - konieczne byłoby raczej...
Możesz połączyć funkcje z tekstem i zrobić np. wyświetlanie ilości wg przykładu, możesz zsumować razem 12 i 8 ... Opcji jest mnóstwo, tylko od Twojej inwencji zależy co i jak zrobisz :) I korzystaj z odwołań względnych, mieszanych i bezwzględnych, można wtedy łatwo przeciągać i kopiować formuły :)
W kolumnie F masz formuły: E7 - B7, czyli 33 godz - 2 godz = 1 dzień i 7 godz. Excel pokazuje Ci tylko 7 godz a w domyśle masz 31 godz. Dlatego pokazuje Ci taką sumę godzin. Popraw projekt od początku.
Jeśli nie ma nocnych zmian (Np 21-02) to (liczenie składników można zrealizować w innym arkuszu):
To ma być coś takiego? :
Znalazlem cos takiego od usera Aldrin I to jest to z tym ze chce zmienic aby dzienna zmiana byla od 6.00 do 18.00 i nocka od 18.00.. w kolumnie F zmieniasz tylko w odpowiednim miejscu 7 na 6 i 23 na 18. Nie trzeba było nawet analizować kodu. było: =JEŻELI(K17=0;"";JEŻELI...
https://support.microsoft.com/pl-pl/offi...
Niestety po zmianie liczy mi wszystko za 8 godzin ;-) no nic, chyba pozostanie mi jednak liczyć ręcznie.
super, wielkie dzieki za pomoc, teraz wszystko liczy jak nalezy :)
Witam, ma ktoś może plik Excel z grafikiem i wyborem stanowisk? Jednego dnia Ewa jest na kasie a drugiego na drugiej zmianie w cukierni. Nie mogę nic sklecić :-((( AI: Czy masz jakieś konkretne wymagania dotyczące grafiku, takie jak maksymalna liczba godzin na zmianę lub określone dni wolne? Fajnie jakby liczył godziny pracy i dni robocze.
rozwiązanie bardzo proste aby mi dodało dwie komórki z godzinami to w 3 komórce foramtuje jako liczby 00,00 i wpisuje =sum(F67:G67)*24 i liczy pięknie
Wyszło mi coś takiego sprawdż czy ci pasuje Musisz tylko zmienić sposób zapisu godziny czasu wymaganego kontaktu na taki jak w przykładzie bo inaczej nie będzie liczył
hmm w excelu to chyba nie trudne? można zrobić dla każdego miesiąca zakladke, i zrobic tabele - wierszy tyle ile dni ma miesiąc lub np min te 50 ( na poczatku oczywiscie zatytulowac: przyjeto , zużyto, zostało..) procedury na liczenie tego też nie są skomplikowane :) moża tez wstawić kolumne z datami, godzinami itd..
Nie działa, bo w liczeniu tej formuły (jak właśnie sprawdziłem) znalazłem na oko ze dwa błędy, które po poprawieniu generują jeszcze inny bład, bo co najmniej jedno z założeń jest złe (które: jednym z założeń jest, że godzina START może być wyższa niż godzina KONIEC i że obie godziny mieszczą się w zakresie nocnym. Za liczenie tego odpowiada jedna reguła,...
Do tego co napisałeś, to tylko takie coś można ulepić. Czy w Twoim grafiku nie liczy się "doba pracownicza"? Zakładanie, że zmiana zawsze trwa 8 godzin (bez wpisywania godziny końca), może być błędem. A jak ktoś będzie pracował np. 10 godzin, to...?
Na poprzednim forum miałeś kłopot z liczeniem formuł jeżeli nie ma daty. Jeżeli nie chcesz by ci wyliczało kiedy nie ma daty, formuły liczące z danej komórki zamknij w funkcji "jeżeli" np. (jeżeli w A1 jest data). =Jeżeli(A1="";""; i tu cała wcześniejsza formuła - bez równa się)
44, to proste?? :) PS. Trzeba tylko pamiętać, komputer jest głupszy od człowieka i czasem oczywiste rzeczy wychodzą mu inaczej, trzeba mu po prostu wskazać co ma liczyć. PS2. Co niektóry widzę .... mają tendencję do komplikowania najprostszych rzeczy ;)
Sytuację gdy nie będzie pracował można łatwo rozwiązać wpisując np "W" w tym dniu a w formule dodając odpowiedni warunek. Natomiast nie do końca rozumiem co znaczy " lub nie będzie pracował 8 godzin" ...
Witam Kolejny temat z excel'a :) jakiś rok temu napisałem taką formułkę do liczenia kosztu produkcji, liczy stawka za godzinę * czas pracy * "ZUS" no i do tego wyodrębnia godziny nocne * 1,2 problem w tym, że nie liczy pewnych zakresów jak w załączonym pliku;/ może łatwiej byłoby zapisać to w VBA??
Wszystko smiga jak powinno. Niedziela I sobota ok. w tygodniu wydaje sie ze wszystko w porzadku ale gdy ide na noc w tygodniu np: w poniedzialek (w C5 zrobilem nocke) nie liczy nocnych stawek. zapisalem arkusz ze zmienionymi godzinami. PS wlasnie zauwazylem ze w niedziele nie liczy za to przerw. 07:00-20:00 > przerwa np.00:30 - nie liczy
Było już parenaście razy. Przeszukaj forum z kluczem "zliczanie po kolorze" czy liczenie po kolorze.
Excel nie umie liczyć przejścia przez "północ", godzin 00:00. Trzeba obejściowo liczyć do północy i od północy do godziny 6:00. Dodaj jeszcze komórkę w której policzysz przerwę po każdej dniówce.
Proszę podać, jakie mają być wyniki, gdy godziny wypadają poza przedział 8-17 w dni robocze? Czy te godziny mają to być wliczane, czy nie? Bo tych ostatnich przykładów nie rozumiem. Jak można coś zaczynać w sobotę o 16:27, jak sobota jest dniem wolnym? Jak liczyć te godziny w sobotę? Czy liczyć dopiero od poniedziałku od 8-mej?
Teraz podam prostszy załącznik. Chodzi mi o to że w komórkach C3 do C5 jest podana ilość godzin pracy a w komórce C6 chciałbym żeby była suma tych godzin, i jak widać na załączniku wychodzi bzdura. Gdyby były zapisane tylko dwie godziny (tak jak jest to w komórkach E3 i E4 z sumą w E5) to by nie było problemu excel liczy bez problemu, gorzej jest gdy...
Witam Ja tez mam cos do liczenia godzin pracy i nie mam z tym zadnych problemow Sam wpisuje ile godzin spedzilem w pracy bo to chyba kazda pracujaca osoba wie a reszte liczy komputer:)
Nie bardzo mogę zrozumieć tego opisu. Czy pola w arkuszu będą stałe (może nie wszystkie wykorzystane)? Kogo czas ma być liczony? Dlaczego dokładność do sekundy?
.. Zasadą wyliczania wartości 150% oraz 200% procent odpowiednich godzin jest to że pierwsze 2 godziny są po 150% a następne 200% jeśli liczba nadgodzin jest większa niż 12 to dalsze 2 godziny znowu są po 150% a następne 10 jest po 200% i tak dalej jeśli liczba jest większa. To wyliczenie dotyczy całości godzin nadliczbowych liczonych na koniec miesiąca,...
W sumie dobry pomysł, nie pomyślałem o tym, za wszelką cenę próbowałem to liczyć pojedynczo, dzięki za pomoc.
Mam coś takiego zrobione w ten sposób iż w wierszu poniżej symbole zmieniane na godziny (funkcja wyszukaj) następny wiersz to symbole nieobecności (urlopy, choroby) Na samej górze liczy ile osób pracuje z danym symbolem (sprawdza czy zmiany są obsadzone) Może takie założenia rozwiążą twój problem.
Podobno się jakoś tak Excela da ustawić, że sam przelicza godziny na minuty To co ma być liczone/zamieniane? Bo już się pogubiłem...
Moje próby powodują błędne liczenie sumy godzin. Niestety nawet trudno określić co ta Twoja formuła liczy :?: :please: Jeżeli chcesz koniecznie zachować ten swój układ :cunning: danych to jednak formuły tablicowe :!: o budowie jak na zrzucie :spoko: 955383 W zależności, które kolumny zliczasz wymieniasz tylko funkcję ISEVEN na ISODD :D
145 godzin + (35min/60) = 145.58333.. (35 minut to 0.583 godziny inaczej 58.3% godziny). Można i sekundy - poprzedni wynik + (17sekund/3600) wychodzi, że 17 sekund to 0.0047 godziny. Masz sposób liczenia a formułę wymyśl sam :).
Możesz wyjaśnić (nakierować na) te "--" i dlaczego to liczy? licz.warunki() ?
Godziny do odpracowania liczy już poprawnie, ale nadal przy takim układzie jak teraz wpisałem pokazuje, że pracownik powinien mieć wypłacone nadgodziny pomimo, że etatowe godziny się zgadzają. Drugi problem to wpisując L4 powinno liczyć dniówkę pracy a urlop bezpłatny jako godziny do odpracowania.
Excel liczy czas zawsze z datą, tylko ta data nie zawsze jest wyświetlana. Wszystko zależy od kodu formatu. Jeśli kod formatu jest g:mm lub podobny, to wyświetlana jest godzina zegarowa, czyli najwyżej 23:59. Jeśli chcesz zliczać czas w godzinach i minutach w kodzie formatu musisz godziny wziąć w nawiasy kwadratowe, np. tak: [g]:mm. Jeśli wprowadzasz...
Widzę, że to jest bardziej skomplikowane niż myślałem. Nie to nie jest skomplikowane :sm31: Musisz zwrócić uwagę na to co chcesz liczyć i mieć świadomość jak czas i daty liczy Excel :D Przykładowo dla Excela aktualny dzień i godzina to 43441,8477054398 :please: i musisz to uwzględniać przy formatowaniu swych komórek - najczęściej potrzebne jest formatowanie...
Szukałem, ale nie widziałem tego. W sumie tak zadziała, ale czy nie ma żadnego sposobu zeby zrobić to bez makra? Dodano po 1 Abo moze jak zrobić, żeby daną formułę liczyło tylko 1 raz? I jak raz policzy, to żeby już nie zmieniało?
Pozostaje mi jeszcze jeden problem a w zasadzie dwa: I co do tej pory napisałeś? Bo chyba nie liczysz na gotowy kod po napisaniu tego opisu...
Dodało Ci to 24 pełnych godzin i zaczęło liczyć od nowa. 24+6=30. Zrób tam format komórki i daj normalne liczby - będzie znacznie prościej.
Ktoś ma jakiś pomysł Trudno zrozumieć na czym ma polegać Twoje "monitorowanie" czasu pracy :roll: Mając jednak pewne doświadczenie w tworzeniu różnorodnych grafików - nasuwa mi się myśl :idea: , że niepotrzebnie komplikujesz sobie formuły w tym arkuszu i napotykasz wówczas różne problemy - głównie ze względu na niezrozumienie różnicy pomiędzy tym co...
Witam, Potrzebuję pomocy przy sporządzeniu grafiku. W załączeniu plik excel ze wzorem grafiku. Chciałabym aby: 1. W komórce N9 - zliczane są wystąpienia osoby w całym grafiku 2. W komórce O2 - były zliczane godziny dla danej osoby od poniedziałku do piątku (występują zmiany np. 8-16, 20-8) 3. W komórce P2 - były zliczane godziny ze zmiany tylko w sobotę...
Gdyby to było takie proste :cry: Ten sposób zapisu jest dość niedogodny do rozwiązania klasycznymi formułami. Na razie doszedłem do takiego zapisu dla komórki CM4 i następnych w obrębie jednego dnia. [syntax=text]=JEŻELI(CZY.PUSTA($D4);0;(L...
Dzień dobry, Kilka ogólnych zasad: 1) Excel traktuje daty i czas jak liczby: data stanowi część całkowitą, a czas część ułamkową tej liczby. Wartość czasu jest zatem w obliczeniach traktowana jak ułamek doby. Nie można wyświetlać dat ani czasów ujemnych. 2) Aby wprowadzić czas tak, by Excel interpretował to jako czas należy oddzielić godziny i minuty...
Witam Mam zrobiony arkusz kalkulacyjny, a mianowicie kartę pracy. Wpisuję sobie godzinę rozpoczęcia i godzinę zakończenia i obok wylicza mi czas pracy. Problem zaczyna się wtedy gdy chcę zsumować czas pracy aby osiągnąć ile godzin i minut pracownik przepracował w miesiącu, po prostu po przekroczeniu 24 godzin liczy od nowa. Jak to zrobić, może ktoś...
Można liczyć na dodatkową podpowiedź ? może jakiś plik z wyborem godziny z którego mógł bym się wzorować ?
Dzień dobry, Przy obliczeniach związanych z godzinami należy pamiętać, że Excel pamięta godziny jako ułamki doby, a to co jest wyświetlane, to tylko kwestia formatu. Jeśli chce Pan wyświetlić godzinę zegarową, to format powinien być np. g:mm, a jeśli liczbę godzin (także powyżej 24) to [g]:mm. W Pana podsumowaniach formaty były błędne, a formuły dziwne....
Funkcja DNI.ROBOCZE (wcześniej NETWORKDAYS) liczy dni łącznie z pierwszym i ostatnim, trzeba na to uważać. W tym przypadku liczyłaby pracę od 8 pierwszego dnia do 18 dnia ostatniego. Zatem jeśli praca zaczyna się danego dnia później, a kończy wcześniej obie te poprawki należy odjąć. Jeżeli wynik ma być w godzinach i minutach, najwygodniej liczyć doby...
Witam, Mam arkusz (zalaczony przyklad) i potrzebuje w nim wyszukac w nastepujacy sposob informacji: Potrzeba mi policzyc, dla unikalnego numeru pracownika, ile razy jego czas pracy konczyl sie miedzy godzina 1:00 a 8:00. Pomozecie? (do moderatorow: brak polskich znakow w systemie)
Mam do policzenia czas trwania procesu, jeżeli zaczął się on 2018-02-12 16:59 a zakończył się 2018-02-13 07:45. Czas pracy jest liczony tylko od godziny 7:00 do 16:00 i tylko w dni robocze. Jeśli to tylko takie specyficzne przypadki jak w Twoim przykładzie (w każdym tylko 2 dni robocze :D ) to poprzez kilka kolumn pomocniczych można uzyskać pożądany...
Pewnie niezbyt kompletne rozwiązanie, ale na start się może przyda, chociaż częściowo (po Sylwestrze umysł zamulony, więc może skomplikowałem coś niepotrzebnie :) ) - Rozwiązany problem z sumowaniem godzin - Propozycja funkcji obliczającej średnie spalanie między tankowaniami - Propozycja liczenia średniego spalania miesięcznego Moje uwagi są w komentarzach...
Witam, Próbuje ustawic funkcje liczenia godzin np od 8:00 do 16:00. Ale zeby liczylo tylko od poniedzialku do piatku. Jezeli sobota lub niedziela to wbijalo 0. Moze ktos pomoc?
Witam Chciałbym zsumować liczbę przepracowanych godzin przez każdego pracownika w danym tygodniu i później zsumować je dla całego miesiąca. Stworzyłem tabelkę ale nie za bardzo ogarniam jak excel liczy czas oraz formuły z tym związane. Czy ktoś mógłby mi pomóc w zliczeniu tego wszystkiego? Chodzi mi o zsumowanie wszystkiego w kolumnie X, a później w...
dziękuję. na chwilę obecną widzę całe stado funkcji które muszę przetrawić, ale liczę, że w weekend to ogarnę. Prot ... jesteś wielki i chyba wiszę ci piwo :)
Nie mogłem dodać w załączniku ponieważ nie mam punktów. Dodano po 1 Czy mogę liczyć na jakąkolwiek pomoc?
Należy pamiętać, że funkcje DNI i DNI.ROBOCZE wraz z odmianami działają na innych zasadach. Po pierwsze - inna jest kolejność argumentów. Funkcja DNI wymaga podania najpierw daty późniejszej, a potem wcześniejszej, funkcje DNI.ROBOCZE - odwrotnie. Po drugie - te funkcje inaczej liczą dni graniczne. Funkcja DNI działa na zasadzie zwykłego odejmowania...
Dobry wieczór, Tak jak napisałem poprzednio dane czasowe były tekstem i nie można z nich było zrobić prawidłowego wykresu punktowego. Jeżeli dane "liczbowe" w normalnie skonfigurowanym arkuszu są dosunięte do prawej krawędzi komórki, to znaczy, że są tekstem. Formatowanie tekstu jako czasu nic tu nie da. Należy dane pomnożyć przez 1, albo w osobnej...
Excel uważa, że doba ma 24 godziny i po zliczeniu doby zaczyna liczyć od nowa. Spróbój wprowadzić własny format czasu w komórce sumującej. Proponuję wejść w "niestandardowe" i znaleźć tam lub wpisać format: [h]:mm:ss lub [g]:mm:ss zależnie od wersji Excela. Myślę, że zmusi to program do liczenia. Pozdrawiam
Zobacz jak to u mnie wygląda i jak to liczy. Przy 10 godzinach zamiast 270 wychodzi 513 :) https://obrazki.elektroda.pl/1056907500_...
Wiem. pisałem o tym jednak nie mam na razie za dużo czasu by przysiąść a wbrew pozorom nie jest to takie proste. Choć może trudność wynika z opcji podwójnego liczenia czasu. Jeszcze jedno pytanie jakie będzie rate poniżej bo właściwie przez to rozwala mi co chwilę koncepcję (podwójnie liczony czas w przerwie i kolejnym wierszu): [syntax=text] Praca...
Witam Posiadam arkusz w którym wpisuję liczbę godzin a w drugim arkuszu mam liczone narastająco m2 wypracowane w danym dniu chodzi o to by excel podawał każdego dnia pod sumą godzin liczbę m2 z dango dnia. przykład 1 dzień a1 = 40 godzin a2 = 20 m2 2 dzień b1 = 30 godzin b2 = z dnia pierwszego było 20 m2 ale 2 dnia wzrosło o 10 m2 wiec suma ma 30m2...
Witam , jestem zielony w te klocki i potrzebuje pomocy , część sobie ogarnołem sam ale nie do końca tak jak bym chciał ... Głównie chodzi mi o to żeby pozbyć się krzyżyków ;-) i nie liczyło się to co jest zerowe czyli dni wolne , albo to co nie wchodzi w parametry godzin nocnych ... Z góry dziękuję za podpowiedzi i pomoc Dziękuję
No już jestem bliżej celu bo głównie chodzi mi by sprawdzało poszczególne znaki takie jak W, czy np D i te znaki zamieniało na cyfry a następnie sumowało. Jak widać mam tam odpowiednią rubrykę URLOP WYPOCZYNKOWY wiersz niżej (W) i suma W w godzinach. Głównie o to mi chodzi by właśnie z całego miesiąca liczyło mi ile jest W w godzinach uwzględniając...
Drodzy forumowicze, Od dłuższego czasu siedzę nad jednym zadaniem, które z powodów "kosztowych" muszę rozwiązać w excelu Otóż chodzi o liczenie dostępności aplikacji. Posiadam dane: Nr incydentu | data/godzina start | data godzina stop | - te dane są per incydent dodatkowo dla aplikacji mam godziny pracy, tzn w jakich dniach i godzinach powinna działać:...
Tak na szybko co do łączy. Przy tworzeniu arkusza zapomniałem poprawić jeszcze parę formuł dlatego wyskakuje prośba o łącze do poprzedniego skoroszytu. W arkuszu Marzec w komórce AJ5 wpisz =AH5+Styczeń!AH5+Luty!AH5 i skopiuj w dół do końca w AK383 wpisz =Luty!AK383 a w AO384 wpisz =SUMA(Styczeń!AK384;Luty!AK384;AK384... i to załatwi sprawę pytania...
potrzebuje żeby mi ten wiersz liczył w taki sposób: Jeśli masz tak prosty układ danych (w formacie czasowym :!: ) to możesz wykorzystać proste formuły jak na zrzucie :spoko: 1030630
Zatem godziny pracy: 1 zmiana 6-14 2 zmian 14-22 3 zmian 22-6 Takie zapytanie. Tutaj masz rozpiskę na trzy zmiany a w przykładzie masz 10 godzin na "pierwszej" zmianie, brak "drugiej" zmiany i 1 godzinę "trzeciej" zmiany. Czy tak to ma być? Wstawiłem plik jaki udało mi się zrobić (liczy od 6 do 22 oraz 22 do 6). Natomiast potrzebuję reguły które podzielą...
Witam serdecznie. Chciałabym prosić o pomoc przy tworzeniu formuły, która, jak w temacie, zwróci ilość godzin oraz datę i godzinę szukanego punktu (końca odcinka AC). Postaram się zrozumiale opisać co mam na myśli. Np. wiem, że punkt O wypada dnia 21,08,2018 o godzinie 4:00, punkt A dnia 21,08,2018 o godzinie 19, punkt B dnia 22,08,2018 o godzinie 2:00,...
:arrow: szafarz Ja zrozumiałem z pierwszego postu autora że właśnie takiej "zabawy" chciał autor uniknąć. Zerknij: ...Stosuję filtrowanie, po którym filtruję kolejny model, nastepnie zaznaczam wszystkie egzemplarze wyfiltrowanego modelu, zaznaczam je a licznik pokazuje mi ile jest wszystkich klas, nastepnie filtruje dla danego modelu tylko klase A,...
Witam ponownie Załączam zrzut ekranowy excela, problem mam w tym że liczy mi on godziny na minus, np zaczynam prace o 21.00 konczę o 6.00. Odjęcie komórki o wyzsze wartości od tej o mniejszej wartości daje błąd i na odwrót.
Jest Pan genialny, ja radzę sobie w prostych sprawach w excelu jednak to już dla mnie czarna magia a chciałam sobie ułatwić pracę bo liczenie tego na piechotę przy 200 pracownikach to koszmar i dzięki Panu się udało. Mam jeszcze jedno ostatnie pytanie ponieważ na obiektach potrafi być i 11 pracowników co mam zatem zmienić w formule by liczyła mi to...
Do tego idealnie nada się funkcja warunkowa [url=http://office.microsoft.com/pl-pl/e... Możesz również skorzystać z [url=http://office.microsoft.com/pl-pl/e... Również mogą przydać Ci się [url=http://www.yac.com.pl/mt.texts.exce... absolutne...
Dzień dobry, Excel pamięta godziny (ogólnie czas) jako doby i ułamkowe części doby, więc 160 godzin jest pamiętane jako 160/24. Aby uzyskać kwotę należności należy pomnożyć zawartość komórki z liczbą godzin przez stawkę godzinową i przez 24. W razie potrzeby zmienić format wyniku na liczbowy lub księgowy.
Jeżeli chodzi Ci tylko o te konkretne godziny czyli od 20:00 do 3:00 (bo podejrzewam że na taką minn. zmianę chodzisz) to możesz to zrobić w następujący sposób: =SUMA(A1-B1)-10 gdzie: A1 - godzina 20 B1 - godzina 3 Oczywiście ten sposób działa prawidłowo tylko w przypadku godzin które podałeś. Pomyślę, może znajdę bardziej uniwersalny sposób na obliczanie...
Witam po latach. Dawno tutaj mnie nie było, parę dobrych lat. Mam problem z excelem. Jestem laikiem w tych sprawach coś mi w głowie zostało a coś w poradnikach znalazłem. Czy jest możliwość podania dwóch wartości godzin w jednym polu dnia na przykład 7 14 by liczył sumę godzin w polu suma godzin? Jeśli nie to proszę o przerobienie jednego pola bym mógł...
działa działa ale w formule liczb całkowitych a w formule czasowej nie, wychodzą jakieś głupoty a własnie mnie chodzi żeby przeliczyć czas na dni i godziny :( Uparty jesteś jak osioł... Skup się na tym co Artur k. pisze. Formuła GODZINA służy do zwracania wartości godziny z komórki sformatowanej jako czas . To co Ty liczysz to dzielenie 22 godzin przez...
Pierwszy przykład to jest praca przerywana, tzn. od 4-10 potem przerwa i od 15-20. Dlatego doba wg. tego przykładu trwa: 1 doba rozliczeniowa: od 4 - 4 następnego dnia 2 doba rozliczeniowa: od 15-15 następnego dnia Przynajmniej tak liczy ITD. w tym przedziale godzin moja praca nie może przekroczyć 10h. Tylko jak widać na załączniku to wszystko jest...
Dzień dobry, Jeżeli praca kończy się w następnej dobie, to do różnicy czasów należy dodać 1 (Excel liczy czas w dobach) - zakładam, że praca nie trwa jednorazowo dłużej niż 24 godziny. Przy sumie ogólnej (z wielu dni) trzeba ustawić format wyświetlania na niestandardowy [gg]:mm (jeśli mają być godziny i minuty), inaczej wyświetlona będzie tylko końcówka...
Niestety ale w kolumnie liczba godzin musze mieć liczby zaokrąglone do pełnych godzi w dół stosując formułe ZAOKR.DÓŁ z 8 robi sie 7 godzi nastepnie stosuje +1 jednak zamiast 8 godz wychodzi 7:12. Proszę o pomoc to dość ważne zaliczenie i 2 pytanie jak zrobić to liczenie wypłaty stawka normalnie jest 10 nadgodziny są po 12zł
Wydawało mi się że trochę poznałam makra a jednak wynika z tego że moja wiedza jest mizerna. Dziękuję serdecznie - oczywiście pomogło. Pozostaje mi jeszcze stworzyć kolejne pętle aby zliczało następne dni wt, śr .... Liczę że poradzę sobie. Nie zamykam tematu gdyż nie mam pewności czy jeszcze nie będzie potrzebna mi pomoc. Raz jeszcze wielkie dzięki....
Witam, Dzięki Waszej pomocy stworzyłem raport produkcyjny w którym wykorzystałem makro do wstawiania aktualnej daty i godziny w komórce po dwukrotnym kliknięciu. Problem z jakim się zwracam to rozliczanie czasu pracy z uwzględnieniem czasu przerwy ustalonej o odpowiednich porach. W załączniku zamieszczam roboczy plik w którym chciałbym zliczać czas...
Rzeczywiście tego warunku nie sprawdziłem. Już miałem rozwiązanie kiedy zauważyłem jeszcze jedna ewentualność. Kłopot był wtedy kiedy "zwykłe" godziny kończyły się w zakresie nocnych i jeszcze były nadgodziny. Wtedy też inne powinno być liczenie kiedy te nadgodziny kończyły się w jeszcze w zakresie nocy czy juz w dzień. Trochę się ta formuła (dla nocnych)...
Makro, czy formuły, te same kombinacje. Tak się zastanawiam. Po pierwsze należałoby sprawdzić czy po odjęciu mamy ten sam dzień oraz godzinę >=6:00. Jeśli tak, wiadomo. Jeśli nie, patrz pkt.2. Po drugie: Doba robocza to dwie zmiany (16godz.), więc należałoby przeliczyć. Czyli jeżeli odejmujesz >16 godz, to potraktować: liczba/16*24 i taką odejmować....
1. #N/D! - da się wyeliminować przez dodanie na zewnątrz formuły JEŻELI.ND albo JEŻELI.BŁĄD. Obie działają podobnie do funkcji JEŻELI, więc nie powinieneś mieć z nimi kłopotów 2. Da radę przeszukać kilka arkuszy jednocześnie - wystarczy w zakresie podać adresy zakresów w poszczególnych arkuszach rozdzielone średnikami, np. Arkusz1!C1:C3;Arkusz2!B1:B3,...
Witam Pana Prawie 3 lata temu bardzo pomógł mi Pan przy formularzu ktory działał bardzo dobrze - plik "wersja dotychczasowa.xls". Wybierało się daną osobę, wybierało się miesiąc, wciskało się uruchom - dni tygodnia wypełniały się godzinami 8, dni pracujące można było edytować pod względem ilości godzin i na końcu była wyliczana kwota brutto. Teraz temat...
Cześć, Czy wie ktoś jak można w excel zmienić seryjnie odwołanie? mam coś takiego w formule: =SUM(IF('S:\MECHANIK\Grafiki\[GODZINY PRACY 18.xls]08-18'!I8:I25="UW";1;0))+SUM(IF('... PRACY 18.xls]08-18'!I8:I25="UWŻ";1;0))+SUM(IF(... PRACY 18.xls]08-18'!J5:FJ8="UW";1;0))+SUM(IF('...
Na pewno??? Otwórz załącznik (Zeszyt1) i się przekonaj (pozmieniaj sobie godziny). Problem pojawia się w godzinach nocnych, gdy w jednej komórce jest np 23:00:00, a w następnej 05:00:00. W takim przypadku zmień sobie formułę liczenia różnicy w taki sposób: Jeśli następna godzina jest mniejsza niż poprzednia - to dodaj do niej (tej drugiej) wartość =24h...
Witajcie! Wiem, wiem... powiecie, że temat był przerabiany wiele razy. To ja też wiem, gdyby chodziło o samo liczenie to nie byłoby najmniejszego problemu. Mój problem jest jednak bardziej złożony. Arkusz służy do rozliczania czasu pracy pracownika budowlanego. Tabela pokazuje dany miesiąc, poszczególne wiersze to dni miesiąca, a kolumny to symbol budowy,...
Witam ponownie! Mam grafik w formie tabelarycznej (graficzny) który wygląda ogólnie tak że w wierszach są dni a w kolumnach godziny przy czym jedna komórka to 30min. Prowadzenie tego grafiku polega na nadawaniu koloru wypełnieniu poszczególnych komórek po to by po wydrukowaniu jednym rzutem oka wiedzieć w których godzinach w danym dniu jest rezerwacja...
Witam, w związku z końcem roku poruszam wciąż żywy temat. Ewidencja czasu pracy :) Tematów i informacji na ten temat jest całą masa. Nie ukrywam, że nie jestem mistrzem excela. Coś ogarniam ale jest to dla mnie jednak mozolna praca. W załączniku dodaję plik. Są tam 4 zakładki (2 istotne "STYCZEŃ 17" i "STYCZEŃ STARY"). Do tej pory posługiwałem się wzorem...
Nie pomagam na "priv" bo to się trochę kłuci z regulaminem forum. Załóż nowy topik i daj plik na forum bo ja pomagam dorywczo (jak mam czas) poza tym na forum jest dużo chętnych do pomocy tym bardziej że mogą wpaść na lepszy pomysł niż ja. Na marginesie mam jakieś kłopoty z otwieraniem twoich plików (może coś z moim kompem) choć załącznik kolegi skalnego...
Witam, mam pewien problem. Prubuję stworzyć regułę, która pomoże mi podliczyć godziny pracy pracowników. Chodzi o to, że muszę wprowadzić pewne założenia, tj: urlop(u)=8 (godz), wolne(w)=0 (godz) Próbowałam już różnych formuł(suma jeżeli, suma itp) Może ktoś z Was miał podobny problem? Liczę na pomoc, pozdrawiam;p-)
Działa ładnie sumuje ale nadal jak zmienię wartości w plikach *xls to po otwarciu głównego -zbiorczego nie aktualizuje ich dopiero jak wcisnę "uruchom" makro wtedy pojawia sie wartośc zaktualizowana może jakaś jeszcze modernizacja kodu ?? Dodano po 12 Jeśli nie da sie wymyśleć coś innego to ten kod jest o wiele wygodniejszy bo dodatkow stworzyłem sobie...
Witajcie Chce stworzyć formułe która by zliczała pracowników w danej godzinie, np: jezeli pracownik pracuje pomiedzy 14-15 to jest liczony jako 1, natomiast jak pracuje 15min to jest liczony jako 0,25 i tak dalej. Załaczyłem zeszyt z Exela i sa tam dwa arkusze, jeden to sam grafik a drugi to włąsnie cała tabela któa by miała zliczać. Mam nadzieje że...
Właśnie tak myślałem że masz excel 2003 lub niższy W twoim przypadku nie ma tej funkcji licz.warunki() ale też da się zrobić. Trzeba wykorzystać sumę.iloczynów() jako licz warunki. Proszę bardzo: =SUMA.ILOCZYNÓW((A1:A1000>=CZAS(6;0;0... Dla III zmiany może być tak: =SUMA.ILOCZYNÓW((A1:A1000<>"")*1;(...
godziny nadliczbowe "normalne" to są wszystkie nadgodziny powyżej 8 godzin, czyli liczone od 9 godz. wzwyż, a te dzielą się na nadgodziny płatne "50%" i "100%" tak jak to jest rozpisane w tej karcie. Nie śpieszy mi się z tą kartą czasu pracy, tak więc na spokojnie jak znajdziesz czas możesz nad tym pokombinować.
Warunki podane przez Ciebie są bardzo niejednoznaczne ... Co oznacza ilość noclegów ? 21:00 do 3:00 to 6 godzin, 21:01 do 3:01 to też 6 godzin, 01:00 do 07:00 też, jak doliczymy sekundy to idziemy w nieskończoność. Tu trzeba dokładnie określić jak liczyć zakresy 6 godzin, czy mogą się zawierać w sobie, być dłuższe itp. Czy też fakt, że w podanym zakresie...
excel liczenie godzin pracy excel godzin liczenie godzin pracy
zrobić czujnik poziomu cieczy grande punto alarm zrzut ekran linux
skymaster 32sh4515 skymaster 32sh4520
Instalacja fotowoltaiczna i nagrzewnica indukcyjna ZVS - czy to ma sens? Jak wyjąć stacyjkę z Skoda Octavia 2 1.6 MPI 2004 bez rozkodowywania immobilizera