mrx nie bądź takim czarnowidzem :) da się zrobić obliczenia i na tym co autor przedstawił. Ale formuła jest trochę zawiła. Kłopot polega jednak na systematyczności danych i kolejnych warunkach o których autor nie wspomniał. Oprócz "off" i "f" jest jeszcze "offf", "inv", "dos" itd. a dla excela musi być jasne jak to policzyć (czy to 0 czy 8 czy dzień...
Nie działa, bo w liczeniu tej formuły (jak właśnie sprawdziłem) znalazłem na oko ze dwa błędy, które po poprawieniu generują jeszcze inny bład, bo co najmniej jedno z założeń jest złe (które: jednym z założeń jest, że godzina START może być wyższa niż godzina KONIEC i że obie godziny mieszczą się w zakresie nocnym. Za liczenie tego odpowiada jedna reguła,...
Temat nadgodzin i godzin nocnych sobie rozwiązałem, tylko te świąteczne Jeśli zadowoli Cię arkusz do sprawdzania ilości "godzin świątecznych" w zadanym okresie - jak na zrzucie :D 934266 to przetestuj sobie załączony plik :spoko: 934267 Ze względu na złożone warunki wyliczeń utworzenie formuły wyliczającej jest bardzo trudne - konieczne byłoby raczej...
Cześć, Potrzebuje malej pomocy, bo do konca nie potrafie zrozumiec jak zaimplementowac w excelu funkcje zeby mi zliczala ilość godzin w danym przedziale czasowym. Dla przykladu: Przedzial czasowy od 13:30 do 22:00 i w tym przedziale potrzebuje zliczyc ile jest godzin od 17:00 do 22:00. Z góry dziekuje.
Witam, Potrzebuję pomocy przy sporządzeniu grafiku. W załączeniu plik excel ze wzorem grafiku. Chciałabym aby: 1. W komórce N9 - zliczane są wystąpienia osoby w całym grafiku 2. W komórce O2 - były zliczane godziny dla danej osoby od poniedziałku do piątku (występują zmiany np. 8-16, 20-8) 3. W komórce P2 - były zliczane godziny ze zmiany tylko w sobotę...
Dzień dobry, Kilka ogólnych zasad: 1) Excel traktuje daty i czas jak liczby: data stanowi część całkowitą, a czas część ułamkową tej liczby. Wartość czasu jest zatem w obliczeniach traktowana jak ułamek doby. Nie można wyświetlać dat ani czasów ujemnych. 2) Aby wprowadzić czas tak, by Excel interpretował to jako czas należy oddzielić godziny i minuty...
A czy jest jakaś inna opcja niż liczenie sumy funkcji "jeżeli"?
Właśnie nie bardzo, dlatego, że akurat w tym przypadku mam godziny w każdej kolumnie, ale może być sytuacja, kiedy pracownik, nie będzie pracował danego dnia lub nie będzie pracował 8 godzin i wtedy już będzie problem z daną formułą.
Dzień dobry, Excel pamięta godziny (ogólnie czas) jako doby i ułamkowe części doby, więc 160 godzin jest pamiętane jako 160/24. Aby uzyskać kwotę należności należy pomnożyć zawartość komórki z liczbą godzin przez stawkę godzinową i przez 24. W razie potrzeby zmienić format wyniku na liczbowy lub księgowy.
Niestety ale w kolumnie liczba godzin musze mieć liczby zaokrąglone do pełnych godzi w dół stosując formułe ZAOKR.DÓŁ z 8 robi sie 7 godzi nastepnie stosuje +1 jednak zamiast 8 godz wychodzi 7:12. Proszę o pomoc to dość ważne zaliczenie i 2 pytanie jak zrobić to liczenie wypłaty stawka normalnie jest 10 nadgodziny są po 12zł
Witajcie! Wiem, wiem... powiecie, że temat był przerabiany wiele razy. To ja też wiem, gdyby chodziło o samo liczenie to nie byłoby najmniejszego problemu. Mój problem jest jednak bardziej złożony. Arkusz służy do rozliczania czasu pracy pracownika budowlanego. Tabela pokazuje dany miesiąc, poszczególne wiersze to dni miesiąca, a kolumny to symbol budowy,...
Znalazlem cos takiego od usera Aldrin I to jest to z tym ze chce zmienic aby dzienna zmiana byla od 6.00 do 18.00 i nocka od 18.00.. w kolumnie F zmieniasz tylko w odpowiednim miejscu 7 na 6 i 23 na 18. Nie trzeba było nawet analizować kodu. było: =JEŻELI(K17=0;"";JEŻELI...
Witaj. Ekspertem z Excela co prawda nie jestem, ale zobacz załącznik. Generalnie pozmieniałem właściwie tylko format danych w komórce (zastosowałem format, który jest interpretowany nie jako godzina taka jak na zegarku, która będzie zawsze dodatnia i w zakresie 0:00-23:59, a format godziny:minuty, który umożliwia wyświetlanie wyników dodatnich/ujemnych...
W kolumnie F masz formuły: E7 - B7, czyli 33 godz - 2 godz = 1 dzień i 7 godz. Excel pokazuje Ci tylko 7 godz a w domyśle masz 31 godz. Dlatego pokazuje Ci taką sumę godzin. Popraw projekt od początku.
Tak na szybko liczenie godzin.
Jeśli nie ma nocnych zmian (Np 21-02) to (liczenie składników można zrealizować w innym arkuszu):
hmm w excelu to chyba nie trudne? można zrobić dla każdego miesiąca zakladke, i zrobic tabele - wierszy tyle ile dni ma miesiąc lub np min te 50 ( na poczatku oczywiscie zatytulowac: przyjeto , zużyto, zostało..) procedury na liczenie tego też nie są skomplikowane :) moża tez wstawić kolumne z datami, godzinami itd..
Na poprzednim forum miałeś kłopot z liczeniem formuł jeżeli nie ma daty. Jeżeli nie chcesz by ci wyliczało kiedy nie ma daty, formuły liczące z danej komórki zamknij w funkcji "jeżeli" np. (jeżeli w A1 jest data). =Jeżeli(A1="";""; i tu cała wcześniejsza formuła - bez równa się)
Witam Kolejny temat z excel'a :) jakiś rok temu napisałem taką formułkę do liczenia kosztu produkcji, liczy stawka za godzinę * czas pracy * "ZUS" no i do tego wyodrębnia godziny nocne * 1,2 problem w tym, że nie liczy pewnych zakresów jak w załączonym pliku;/ może łatwiej byłoby zapisać to w VBA??
Witaj W Twoim załączniku cyfra 8 liczona jest jako 1 dlatego zaproponowałem takie rozwiązanie. Pozdrawiam
Do tego co napisałeś, to tylko takie coś można ulepić. Czy w Twoim grafiku nie liczy się "doba pracownicza"? Zakładanie, że zmiana zawsze trwa 8 godzin (bez wpisywania godziny końca), może być błędem. A jak ktoś będzie pracował np. 10 godzin, to...?
Wyszło mi coś takiego sprawdż czy ci pasuje Musisz tylko zmienić sposób zapisu godziny czasu wymaganego kontaktu na taki jak w przykładzie bo inaczej nie będzie liczył
44, to proste?? :) PS. Trzeba tylko pamiętać, komputer jest głupszy od człowieka i czasem oczywiste rzeczy wychodzą mu inaczej, trzeba mu po prostu wskazać co ma liczyć. PS2. Co niektóry widzę .... mają tendencję do komplikowania najprostszych rzeczy ;)
Witam, ma ktoś może plik Excel z grafikiem i wyborem stanowisk? Jednego dnia Ewa jest na kasie a drugiego na drugiej zmianie w cukierni. Nie mogę nic sklecić :-((( AI: Czy masz jakieś konkretne wymagania dotyczące grafiku, takie jak maksymalna liczba godzin na zmianę lub określone dni wolne? Fajnie jakby liczył godziny pracy i dni robocze.
super, wielkie dzieki za pomoc, teraz wszystko liczy jak nalezy :)
Teraz podam prostszy załącznik. Chodzi mi o to że w komórkach C3 do C5 jest podana ilość godzin pracy a w komórce C6 chciałbym żeby była suma tych godzin, i jak widać na załączniku wychodzi bzdura. Gdyby były zapisane tylko dwie godziny (tak jak jest to w komórkach E3 i E4 z sumą w E5) to by nie było problemu excel liczy bez problemu, gorzej jest gdy...
Moje próby powodują błędne liczenie sumy godzin. Niestety nawet trudno określić co ta Twoja formuła liczy :?: :please: Jeżeli chcesz koniecznie zachować ten swój układ :cunning: danych to jednak formuły tablicowe :!: o budowie jak na zrzucie :spoko: 955383 W zależności, które kolumny zliczasz wymieniasz tylko funkcję ISEVEN na ISODD :D
.. Zasadą wyliczania wartości 150% oraz 200% procent odpowiednich godzin jest to że pierwsze 2 godziny są po 150% a następne 200% jeśli liczba nadgodzin jest większa niż 12 to dalsze 2 godziny znowu są po 150% a następne 10 jest po 200% i tak dalej jeśli liczba jest większa. To wyliczenie dotyczy całości godzin nadliczbowych liczonych na koniec miesiąca,...
rozwiązanie bardzo proste aby mi dodało dwie komórki z godzinami to w 3 komórce foramtuje jako liczby 00,00 i wpisuje =sum(F67:G67)*24 i liczy pięknie
Było już parenaście razy. Przeszukaj forum z kluczem "zliczanie po kolorze" czy liczenie po kolorze.
Zastosuj zakresy danych i formułę z sumą iloczynów (zwykłe Enter) lub sumą (Ctrl+Shift+Enter) [syntax=text]=SUMA.ILOCZYNÓW(MOD(C5:BK5-... komórek [gg] lub lepiej [g], bo po co te zera podwójne? Oczywiście jak będziesz to przenosił w inne miejsce, zwróć uwagę, czy liczyć kolumny parzyste, czy...
Excel liczy czas zawsze z datą, tylko ta data nie zawsze jest wyświetlana. Wszystko zależy od kodu formatu. Jeśli kod formatu jest g:mm lub podobny, to wyświetlana jest godzina zegarowa, czyli najwyżej 23:59. Jeśli chcesz zliczać czas w godzinach i minutach w kodzie formatu musisz godziny wziąć w nawiasy kwadratowe, np. tak: [g]:mm. Jeśli wprowadzasz...
Ktoś ma jakiś pomysł Trudno zrozumieć na czym ma polegać Twoje "monitorowanie" czasu pracy :roll: Mając jednak pewne doświadczenie w tworzeniu różnorodnych grafików - nasuwa mi się myśl :idea: , że niepotrzebnie komplikujesz sobie formuły w tym arkuszu i napotykasz wówczas różne problemy - głównie ze względu na niezrozumienie różnicy pomiędzy tym co...
Nie bardzo mogę zrozumieć tego opisu. Czy pola w arkuszu będą stałe (może nie wszystkie wykorzystane)? Kogo czas ma być liczony? Dlaczego dokładność do sekundy?
Wszystko smiga jak powinno. Niedziela I sobota ok. w tygodniu wydaje sie ze wszystko w porzadku ale gdy ide na noc w tygodniu np: w poniedzialek (w C5 zrobilem nocke) nie liczy nocnych stawek. zapisalem arkusz ze zmienionymi godzinami. PS wlasnie zauwazylem ze w niedziele nie liczy za to przerw. 07:00-20:00 > przerwa np.00:30 - nie liczy
Proszę podać, jakie mają być wyniki, gdy godziny wypadają poza przedział 8-17 w dni robocze? Czy te godziny mają to być wliczane, czy nie? Bo tych ostatnich przykładów nie rozumiem. Jak można coś zaczynać w sobotę o 16:27, jak sobota jest dniem wolnym? Jak liczyć te godziny w sobotę? Czy liczyć dopiero od poniedziałku od 8-mej?
Mam coś takiego zrobione w ten sposób iż w wierszu poniżej symbole zmieniane na godziny (funkcja wyszukaj) następny wiersz to symbole nieobecności (urlopy, choroby) Na samej górze liczy ile osób pracuje z danym symbolem (sprawdza czy zmiany są obsadzone) Może takie założenia rozwiążą twój problem.
Witam Ja tez mam cos do liczenia godzin pracy i nie mam z tym zadnych problemow Sam wpisuje ile godzin spedzilem w pracy bo to chyba kazda pracujaca osoba wie a reszte liczy komputer:)
W sumie dobry pomysł, nie pomyślałem o tym, za wszelką cenę próbowałem to liczyć pojedynczo, dzięki za pomoc.
Przyznam że trochę mnie drażni że za takie "badziewie" (piszę o głównym pliku) ktoś żąda pieniędzy i to 30 zł. Jeszcze żeby to miało właśnie wbudowany (automatyczny) kalendarz ze świętami w tym wielkanocą, albo by liczyło nadgodziny (choć w tym układzie ktoś w ogóle tego nie przewidział by tu był jakikolwiek automat) To jest tylko zwykłe liczydło -...
Mam do policzenia czas trwania procesu, jeżeli zaczął się on 2018-02-12 16:59 a zakończył się 2018-02-13 07:45. Czas pracy jest liczony tylko od godziny 7:00 do 16:00 i tylko w dni robocze. Jeśli to tylko takie specyficzne przypadki jak w Twoim przykładzie (w każdym tylko 2 dni robocze :D ) to poprzez kilka kolumn pomocniczych można uzyskać pożądany...
Szukałem, ale nie widziałem tego. W sumie tak zadziała, ale czy nie ma żadnego sposobu zeby zrobić to bez makra? Dodano po 1 Abo moze jak zrobić, żeby daną formułę liczyło tylko 1 raz? I jak raz policzy, to żeby już nie zmieniało?
Podobno się jakoś tak Excela da ustawić, że sam przelicza godziny na minuty To co ma być liczone/zamieniane? Bo już się pogubiłem...
Godziny do odpracowania liczy już poprawnie, ale nadal przy takim układzie jak teraz wpisałem pokazuje, że pracownik powinien mieć wypłacone nadgodziny pomimo, że etatowe godziny się zgadzają. Drugi problem to wpisując L4 powinno liczyć dniówkę pracy a urlop bezpłatny jako godziny do odpracowania.
Dzień dobry, Przy obliczeniach związanych z godzinami należy pamiętać, że Excel pamięta godziny jako ułamki doby, a to co jest wyświetlane, to tylko kwestia formatu. Jeśli chce Pan wyświetlić godzinę zegarową, to format powinien być np. g:mm, a jeśli liczbę godzin (także powyżej 24) to [g]:mm. W Pana podsumowaniach formaty były błędne, a formuły dziwne....
Funkcja DNI.ROBOCZE (wcześniej NETWORKDAYS) liczy dni łącznie z pierwszym i ostatnim, trzeba na to uważać. W tym przypadku liczyłaby pracę od 8 pierwszego dnia do 18 dnia ostatniego. Zatem jeśli praca zaczyna się danego dnia później, a kończy wcześniej obie te poprawki należy odjąć. Jeżeli wynik ma być w godzinach i minutach, najwygodniej liczyć doby...
Widzę, że to jest bardziej skomplikowane niż myślałem. Nie to nie jest skomplikowane :sm31: Musisz zwrócić uwagę na to co chcesz liczyć i mieć świadomość jak czas i daty liczy Excel :D Przykładowo dla Excela aktualny dzień i godzina to 43441,8477054398 :please: i musisz to uwzględniać przy formatowaniu swych komórek - najczęściej potrzebne jest formatowanie...
Drodzy forumowicze, Od dłuższego czasu siedzę nad jednym zadaniem, które z powodów "kosztowych" muszę rozwiązać w excelu Otóż chodzi o liczenie dostępności aplikacji. Posiadam dane: Nr incydentu | data/godzina start | data godzina stop | - te dane są per incydent dodatkowo dla aplikacji mam godziny pracy, tzn w jakich dniach i godzinach powinna działać:...
Daty są w formacie rrrr-mm-dd gg:mm. Mam 2 daty w A1 2013-08-01 08:30 i w A2 2013-08-06 10:54 i chcę obliczyć liczbę godzin pomiędzy nimi nie licząc sobót i niedziel. Jak to zrobić?
Gdyby to było takie proste :cry: Ten sposób zapisu jest dość niedogodny do rozwiązania klasycznymi formułami. Na razie doszedłem do takiego zapisu dla komórki CM4 i następnych w obrębie jednego dnia. [syntax=text]=JEŻELI(CZY.PUSTA($D4);0;(L...
Dobry wieczór, Tak jak napisałem poprzednio dane czasowe były tekstem i nie można z nich było zrobić prawidłowego wykresu punktowego. Jeżeli dane "liczbowe" w normalnie skonfigurowanym arkuszu są dosunięte do prawej krawędzi komórki, to znaczy, że są tekstem. Formatowanie tekstu jako czasu nic tu nie da. Należy dane pomnożyć przez 1, albo w osobnej...
Należy pamiętać, że funkcje DNI i DNI.ROBOCZE wraz z odmianami działają na innych zasadach. Po pierwsze - inna jest kolejność argumentów. Funkcja DNI wymaga podania najpierw daty późniejszej, a potem wcześniejszej, funkcje DNI.ROBOCZE - odwrotnie. Po drugie - te funkcje inaczej liczą dni graniczne. Funkcja DNI działa na zasadzie zwykłego odejmowania...
Pozostaje mi jeszcze jeden problem a w zasadzie dwa: I co do tej pory napisałeś? Bo chyba nie liczysz na gotowy kod po napisaniu tego opisu...
Dodało Ci to 24 pełnych godzin i zaczęło liczyć od nowa. 24+6=30. Zrób tam format komórki i daj normalne liczby - będzie znacznie prościej.
Witam, Mam arkusz (zalaczony przyklad) i potrzebuje w nim wyszukac w nastepujacy sposob informacji: Potrzeba mi policzyc, dla unikalnego numeru pracownika, ile razy jego czas pracy konczyl sie miedzy godzina 1:00 a 8:00. Pomozecie? (do moderatorow: brak polskich znakow w systemie)
Witam Mam zrobiony arkusz kalkulacyjny, a mianowicie kartę pracy. Wpisuję sobie godzinę rozpoczęcia i godzinę zakończenia i obok wylicza mi czas pracy. Problem zaczyna się wtedy gdy chcę zsumować czas pracy aby osiągnąć ile godzin i minut pracownik przepracował w miesiącu, po prostu po przekroczeniu 24 godzin liczy od nowa. Jak to zrobić, może ktoś...
W załączeniu "przetranponowanie" tabel by nie było ukrytych kolumn i czerwone ostrzeżenie jezeli dwa rozpoczęcia będa wcześniej niż 24 godziny od siebie (tylko w marcu jeden przypadek - ale nie wiem czy sam go nie zrobiłem) Nie wiem czy ostrzeżenie o 24 godzinach dobrze działa kiedy będa kody "literowe". Sprawdź. Co do tych 7 dni i 36 godzin - cały...
Dziękuję za odpowiedź na mój temat. W załączniku dodałem plik Excel, w którym chciałbym zrobić makro, które zamienia wszystkie nry w sposób opisany na początku. Co jeśli nry są też z zagranicy? I jak to powiązać, żeby nr podany w 1 arkuszu był taki sam jak w 2gim arkuszu, żeby powiedzmy w podsumowaniu można było liczyć ile godz. rozmawiałem z daną osobą?
Wiem. pisałem o tym jednak nie mam na razie za dużo czasu by przysiąść a wbrew pozorom nie jest to takie proste. Choć może trudność wynika z opcji podwójnego liczenia czasu. Jeszcze jedno pytanie jakie będzie rate poniżej bo właściwie przez to rozwala mi co chwilę koncepcję (podwójnie liczony czas w przerwie i kolejnym wierszu): [syntax=text] Praca...
Jest Pan genialny, ja radzę sobie w prostych sprawach w excelu jednak to już dla mnie czarna magia a chciałam sobie ułatwić pracę bo liczenie tego na piechotę przy 200 pracownikach to koszmar i dzięki Panu się udało. Mam jeszcze jedno ostatnie pytanie ponieważ na obiektach potrafi być i 11 pracowników co mam zatem zmienić w formule by liczyła mi to...
Można liczyć na dodatkową podpowiedź ? może jakiś plik z wyborem godziny z którego mógł bym się wzorować ?
Dobry wieczór, Pierwsze pytanie, czy to ma być rozwiązanie w Excelu, czy w Visual Basicu? Jeżeli w Excelu, to można wykorzystać iteracje, żeby w ciągu znaków znaleźć pierwszą literę. Zakładam, że pierwsza litera to początek nazwy miasta. Aby zrealizować obliczenia iteracyjne, należy w opcjach Excela zezwolić na iteracje. Potrzebna też będzie komórka...
To można liczyć wieloma sposobami. Zależy, czy preferujesz zwięzłe formuły, czy wolisz obliczenia pomocnicze w arkuszu. Jeśli chodzi o kategorie rozmiarowe, to w kilku pierwszych wierszach kolumny G masz kilka różnych formuł korzystających z tej tabelki pomocniczej, którą sobie przygotowałeś. Ale ona właściwie nie jest potrzebna. Od wiersza 9. jest...
nie ma dla mnie znaczenia w który dzień i komu zostaną oddane godziny. A powinno. Pomyśl. Jeżeli dany pracownik odbierze święto w tym samym miesiącu to nie ma sprawy - dla niego podstawą jest 144 godziny i tak ma być. Jeżeli jednak dany pracownik odbierze święto w grudniu to podstawą godzin pracy dla niego jest właśnie 152 Bo jeżeli będzie miał podstawę...
Witam. Mam problem z którym nie potrafię sobie poradzić :( Mianowicie chodzi mi o to by grafik podliczał każdemu godziny i ilość zmian w formacie 10x12=120godz 6x8=48godz >168godz i to po wpisaniu inicjału osoby np pierwszej z góry GF. Czyli w kolumnie 8smej by liczył po 12 godz w 9tej po 8 godz w 10tej po 8 godz i w 11stej po 12 godz i zapisywał to...
No już jestem bliżej celu bo głównie chodzi mi by sprawdzało poszczególne znaki takie jak W, czy np D i te znaki zamieniało na cyfry a następnie sumowało. Jak widać mam tam odpowiednią rubrykę URLOP WYPOCZYNKOWY wiersz niżej (W) i suma W w godzinach. Głównie o to mi chodzi by właśnie z całego miesiąca liczyło mi ile jest W w godzinach uwzględniając...
Witam Chciałbym zsumować liczbę przepracowanych godzin przez każdego pracownika w danym tygodniu i później zsumować je dla całego miesiąca. Stworzyłem tabelkę ale nie za bardzo ogarniam jak excel liczy czas oraz formuły z tym związane. Czy ktoś mógłby mi pomóc w zliczeniu tego wszystkiego? Chodzi mi o zsumowanie wszystkiego w kolumnie X, a później w...
dziękuję. na chwilę obecną widzę całe stado funkcji które muszę przetrawić, ale liczę, że w weekend to ogarnę. Prot ... jesteś wielki i chyba wiszę ci piwo :)
Wszystko zależy od tego, w jakim formacie będziesz miał dane, które dostaniesz. W przykładzie jest to x, y, z, x, y, z na przemian. To by oznaczało, że już przy pierwszym pytaniu pojawią się wszystkie nazwiska, jeśli nic się nie zmieni. Możesz skopiować te nazwiska (jednokrotnie, tak jak w arkuszu na drugiej stronie) i wkleić je tam, gdzie być mają....
Jeżeli chodzi Ci tylko o te konkretne godziny czyli od 20:00 do 3:00 (bo podejrzewam że na taką minn. zmianę chodzisz) to możesz to zrobić w następujący sposób: =SUMA(A1-B1)-10 gdzie: A1 - godzina 20 B1 - godzina 3 Oczywiście ten sposób działa prawidłowo tylko w przypadku godzin które podałeś. Pomyślę, może znajdę bardziej uniwersalny sposób na obliczanie...
Nie mogłem dodać w załączniku ponieważ nie mam punktów. Dodano po 1 Czy mogę liczyć na jakąkolwiek pomoc?
Witam , jestem zielony w te klocki i potrzebuje pomocy , część sobie ogarnołem sam ale nie do końca tak jak bym chciał ... Głównie chodzi mi o to żeby pozbyć się krzyżyków ;-) i nie liczyło się to co jest zerowe czyli dni wolne , albo to co nie wchodzi w parametry godzin nocnych ... Z góry dziękuję za podpowiedzi i pomoc Dziękuję
Zatem godziny pracy: 1 zmiana 6-14 2 zmian 14-22 3 zmian 22-6 Takie zapytanie. Tutaj masz rozpiskę na trzy zmiany a w przykładzie masz 10 godzin na "pierwszej" zmianie, brak "drugiej" zmiany i 1 godzinę "trzeciej" zmiany. Czy tak to ma być? Wstawiłem plik jaki udało mi się zrobić (liczy od 6 do 22 oraz 22 do 6). Natomiast potrzebuję reguły które podzielą...
potrzebuje żeby mi ten wiersz liczył w taki sposób: Jeśli masz tak prosty układ danych (w formacie czasowym :!: ) to możesz wykorzystać proste formuły jak na zrzucie :spoko: 1030630
:arrow: szafarz Ja zrozumiałem z pierwszego postu autora że właśnie takiej "zabawy" chciał autor uniknąć. Zerknij: ...Stosuję filtrowanie, po którym filtruję kolejny model, nastepnie zaznaczam wszystkie egzemplarze wyfiltrowanego modelu, zaznaczam je a licznik pokazuje mi ile jest wszystkich klas, nastepnie filtruje dla danego modelu tylko klase A,...
Witam Posiadam arkusz w którym wpisuję liczbę godzin a w drugim arkuszu mam liczone narastająco m2 wypracowane w danym dniu chodzi o to by excel podawał każdego dnia pod sumą godzin liczbę m2 z dango dnia. przykład 1 dzień a1 = 40 godzin a2 = 20 m2 2 dzień b1 = 30 godzin b2 = z dnia pierwszego było 20 m2 ale 2 dnia wzrosło o 10 m2 wiec suma ma 30m2...
Witam, Dzięki Waszej pomocy stworzyłem raport produkcyjny w którym wykorzystałem makro do wstawiania aktualnej daty i godziny w komórce po dwukrotnym kliknięciu. Problem z jakim się zwracam to rozliczanie czasu pracy z uwzględnieniem czasu przerwy ustalonej o odpowiednich porach. W załączniku zamieszczam roboczy plik w którym chciałbym zliczać czas...
Rzeczywiście tego warunku nie sprawdziłem. Już miałem rozwiązanie kiedy zauważyłem jeszcze jedna ewentualność. Kłopot był wtedy kiedy "zwykłe" godziny kończyły się w zakresie nocnych i jeszcze były nadgodziny. Wtedy też inne powinno być liczenie kiedy te nadgodziny kończyły się w jeszcze w zakresie nocy czy juz w dzień. Trochę się ta formuła (dla nocnych)...
Chodzi o to aby uzupełniało te komórki w których wpisy są na czerwono, i jeszcze jeden problem: patrz dwa ostatnie wiersze(żółte), są to wiersze, które występują w zestawieniu jeden pod drugim i w tym drugim wierszu coś źle liczy.
W tym załączniku ładnie działa. Albo coś źle Cię zrozumiałem. zamiast pisać 3.45 spróbuj 3:45. Do prawej liczy i jest ok . Ale nie chce lub źle liczy godziny do dołu nie mówiąc o mnożeniu . Może ktoś spróbuje sformatować do dołu żeby tez wyliczało ???
Excel uważa, że doba ma 24 godziny i po zliczeniu doby zaczyna liczyć od nowa. Spróbój wprowadzić własny format czasu w komórce sumującej. Proponuję wejść w "niestandardowe" i znaleźć tam lub wpisać format: [h]:mm:ss lub [g]:mm:ss zależnie od wersji Excela. Myślę, że zmusi to program do liczenia. Pozdrawiam
Zobacz jak to u mnie wygląda i jak to liczy. Przy 10 godzinach zamiast 270 wychodzi 513 :) https://obrazki.elektroda.pl/1056907500_...
Prosze o konkretną odpowiedz:) Nie wiem co tu bardziej konkretnie napisać. Funkcja DZIEN.TYG jak zapewne przeczytałeś zwraca nr dnia tygodnia. Użyj funkcji JEŻELI aby sprawdzić jaki jest dzień tygodnia i na tej podstawie zliczaj godziny lub nie. No chyba, że nie znasz też funkcji JEŻELI.
Cześć. Być może da się bardziej elegancko, ale na szybkiego przychodzi mi coś takiego na myśl (załącznik). Krótkie wyjaśnienie: Kolumna A - liczby, z których wyciągam średnią. Metoda pierwsza: w kolumnie pomocniczej (C) mam liczby od 1 do 20, to jest kolejny numer grupy. W D1 mam ilość elementów przypadających na grupę. Wtedy pierwsza komórka (B1) może...
Nie płaci własciciel cewki W taryfie G nie, ale w innych tak, płaci właściciel cewki, za obciążenie sieci przesyłem tej energii w te i we wte. Z tego powodu większość zakładów przemysłowych wprowadza kompensację energii biernej. proponujesz błedny algorytm. Właśnie analiza wstępna wskazuje, że może być ok. Przynajmniej analiza dwóch warunków brzegowych...
Witam ponownie Załączam zrzut ekranowy excela, problem mam w tym że liczy mi on godziny na minus, np zaczynam prace o 21.00 konczę o 6.00. Odjęcie komórki o wyzsze wartości od tej o mniejszej wartości daje błąd i na odwrót.
Witam serdecznie. Chciałabym prosić o pomoc przy tworzeniu formuły, która, jak w temacie, zwróci ilość godzin oraz datę i godzinę szukanego punktu (końca odcinka AC). Postaram się zrozumiale opisać co mam na myśli. Np. wiem, że punkt O wypada dnia 21,08,2018 o godzinie 4:00, punkt A dnia 21,08,2018 o godzinie 19, punkt B dnia 22,08,2018 o godzinie 2:00,...
Witam, mam pewien problem. Prubuję stworzyć regułę, która pomoże mi podliczyć godziny pracy pracowników. Chodzi o to, że muszę wprowadzić pewne założenia, tj: urlop(u)=8 (godz), wolne(w)=0 (godz) Próbowałam już różnych formuł(suma jeżeli, suma itp) Może ktoś z Was miał podobny problem? Liczę na pomoc, pozdrawiam;p-)
Dzień dobry, Jeżeli praca kończy się w następnej dobie, to do różnicy czasów należy dodać 1 (Excel liczy czas w dobach) - zakładam, że praca nie trwa jednorazowo dłużej niż 24 godziny. Przy sumie ogólnej (z wielu dni) trzeba ustawić format wyświetlania na niestandardowy [gg]:mm (jeśli mają być godziny i minuty), inaczej wyświetlona będzie tylko końcówka...
Wybieranie nazwiska można najprościej zrealizować za pomocą sprawdzania poprawności. Nie wiem jak to jest w najnowszych wersjach Excel-a ale w starszych lista musi być na tym samym arkuszu. Jeżeli taka lokalizacja listy Ci nie przeszkadza (na arkuszach jest dużo wolnego miejsca) sugeruję ten wybór. Do określenia dnia tygodnia można użyć: =DZIEŃ.TYG(komórka...
Excel, jak i wszystkie inne kalkulatory liczy do 100, a nie do 60. Dlatego nie wychodzi. Z prostego dzielenia 22h/8h, mamy 2 i 75 setnych dnia, czyli właśnie 2 dni i 6 godzin (bo 6h, to 75% , 8h dnia roboczego). Musiałbyś w jakiś sposób kazać Excelowi liczyć do 60, a nie do 100. Przeliczyć części dziesiętne na godziny to nie problem - mnożysz setne...
Pierwszy przykład to jest praca przerywana, tzn. od 4-10 potem przerwa i od 15-20. Dlatego doba wg. tego przykładu trwa: 1 doba rozliczeniowa: od 4 - 4 następnego dnia 2 doba rozliczeniowa: od 15-15 następnego dnia Przynajmniej tak liczy ITD. w tym przedziale godzin moja praca nie może przekroczyć 10h. Tylko jak widać na załączniku to wszystko jest...
Cześć, Czy wie ktoś jak można w excel zmienić seryjnie odwołanie? mam coś takiego w formule: =SUM(IF('S:\MECHANIK\Grafiki\[GODZINY PRACY 18.xls]08-18'!I8:I25="UW";1;0))+SUM(IF('... PRACY 18.xls]08-18'!I8:I25="UWŻ";1;0))+SUM(IF(... PRACY 18.xls]08-18'!J5:FJ8="UW";1;0))+SUM(IF('...
dla każdej pełnej daty (tj. dzień dokładna godzina) jest zawsze tylko 1 wynik... ja potrzebuję, by arkusz wyszukał wynik, który pasuje dla każdego skrzyżowania tj. np. 1.04.2024 godz 5:00... i tak dla każdego przykładu w nieskończoność... nie ma tutaj możliwości wystąpienia 2óch kolidujących wyników (2óch różnych wartości dla 8.08.2023 godz 12.00)......
1. #N/D! - da się wyeliminować przez dodanie na zewnątrz formuły JEŻELI.ND albo JEŻELI.BŁĄD. Obie działają podobnie do funkcji JEŻELI, więc nie powinieneś mieć z nimi kłopotów 2. Da radę przeszukać kilka arkuszy jednocześnie - wystarczy w zakresie podać adresy zakresów w poszczególnych arkuszach rozdzielone średnikami, np. Arkusz1!C1:C3;Arkusz2!B1:B3,...
np. dla 15 maj - Jak są obliczane to -224 ?[/quote] =(800-SUMA.JEŻELI(A:A;G5:G23;J:J))*-1 Arkusz w załączniku. To wersja testowa więc składnia funkcji liczących kolumn zmieni się lekko. Kolumny I, J jeśli zostaną to nie będą widoczne dla użytkownika.
Wydawało mi się że trochę poznałam makra a jednak wynika z tego że moja wiedza jest mizerna. Dziękuję serdecznie - oczywiście pomogło. Pozostaje mi jeszcze stworzyć kolejne pętle aby zliczało następne dni wt, śr .... Liczę że poradzę sobie. Nie zamykam tematu gdyż nie mam pewności czy jeszcze nie będzie potrzebna mi pomoc. Raz jeszcze wielkie dzięki....
Witam. Niestety wcześniej nie mogłem. Marek003 wielkie uznanie dla ciebie. Jest praktycznie wszystko ok. Ale potrzebuje wynik w postaci dwóch kolumn w jednej dni miesiąca a w drugiej suma wartości downtime za konkretny dzień zgodnie z wcześniejszym przedziałem czasu, licząc dzień od 06:00 do 06:00. I hmm w jaki sposób połączyłeś datę z czasem ?
Makro, czy formuły, te same kombinacje. Tak się zastanawiam. Po pierwsze należałoby sprawdzić czy po odjęciu mamy ten sam dzień oraz godzinę >=6:00. Jeśli tak, wiadomo. Jeśli nie, patrz pkt.2. Po drugie: Doba robocza to dwie zmiany (16godz.), więc należałoby przeliczyć. Czyli jeżeli odejmujesz >16 godz, to potraktować: liczba/16*24 i taką odejmować....
Witajcie Chce stworzyć formułe która by zliczała pracowników w danej godzinie, np: jezeli pracownik pracuje pomiedzy 14-15 to jest liczony jako 1, natomiast jak pracuje 15min to jest liczony jako 0,25 i tak dalej. Załaczyłem zeszyt z Exela i sa tam dwa arkusze, jeden to sam grafik a drugi to włąsnie cała tabela któa by miała zliczać. Mam nadzieje że...
excel liczenie godzin pracy excel godzin liczenie godzin pracy
pompa grundfos falownik sterownik mikrofon novox sterownik pracy wycieraczek
mikrokomputer cobra1 unitra zodiak wejście
Głośnik z mikrofonem – JBL PartyBox, Bose S1 Pro, smart speaker, zestawy PA, karaoke Ursus C-4011 – skaczące ciśnienie oleju 1-10 bar, przyczyny i diagnostyka