Różne drogi prowadzą do Rzymu Zastosowałeś jedną w VBA (jak dla mnie trochę przekombinowaną - ale działa) Ja bym to zrobił np. tak edit: Jak teraz patrze na "twoje" rozwiązanie to widzę że właściwie są tam zmieszane ze soba (przedstawione wyżej przeze mnie) dwie metody na raz, co jeszcze bardziej przekonuje mnie w stwierdzeniu "przekombinowane".
Trochę rzucę cię na głębszą wodę. (Ale jeszcze raz zaznaczę że twoje rozwiązanie nie jest złe - po prostu ja bym to zrobił inaczej i nie mówię też że lepiej. Może ktoś ma jeszcze inny pomysł - Wszystkie drogi prowadzą do Rzymu. ) Choć jeżeli ogarniasz menadżera nazw i poprawność danych to nie powinieneś mieć kłopotu ze zrozumieniem mojego sposobu. Zastosowałem...
Fajne te Twoje pytania. ;) Ile sam sie przy nich uczę. ;) Znalazłem rozwiązanie na Twoje pytanie, daj mi 10 min to poskładam to czytanie i wrzucę tu. ;) [syntax=vb] Private Sub txtNazwisko_Change() Call AktualizujListe(txtNazwisko.Text, 0) End Sub Private Sub txtZnaczek_Change() Call AktualizujListe(txtZnaczek.Text, 2) End Sub Private Sub AktualizujListe(ByRef...
Za pomocą makr pewnie, skoro standardowe funkcje nie pozwalają. Gdyby Twój opis był jaśniejszy, już kilka osób pewnie by Ci pomogło. Dwa razy czytałem Twoje posty i nadal nie mam pojęcia, co chcesz tak właściwie osiągnąć (chodzi o wynik końcowy, bo wiem, że zmieniając coś chcesz zmienić resztę tabeli, ale według jakich kryteriów - nie mam pojęcia)....
Formuła będzie mniej więcej wyglądała w następujący sposób [syntax=text]=INDEKS('Lista pracowników'!B:D;PODAJ.POZYCJĘ(B2;'Lista pracowników'!D:D;0);1)[/syntax]
kurcze nikt tego nie robil ? Wyluzuj. :) Ludzie się jeszcze bawią lub już się zastanawiają czego "aż tak" się bawili :) .
Trzeba było od razu... Przerobiłem wstawianie daty (przy zmianie) i formuły w "Szablon" Jeśli z formatowaniem warunkowym to Copy-Paste. Edit: W "Szablon" w D3 i G3 wpisz =B10 (załącznik podmieniłem na poprawiony)
Zobacz mój plik. Wprawdzie drukuje on zaznaczone adresy na kopercie ale możesz to sobie przerobić. Aby drukowało ilość dni odpowiednich dla miesiąca zrób standardowe IF i przypisz że 31 ma miesiąc taki i tak a 28 i 29 Luty , Aby zmodyfikować obramowanie daj formatowanie warunkowe że jeśli komórka z dniem jest pusta to brak obramowania a jeśli jest to...
Witam. Mam problem z jednym kodem którym kopiuję listę pracowników z jednego pliku do drugiego. Poniższy kod kopiuje mi tą listę jednak jest coś co robi się nie tak jak chcę. Mianowicie w kodzie jest zadane że przy skopiowaniu (aktualizacji) listy, aby listy zostały nazwane zakresami. Dokładnie to kopiuję 18 list pracowników do kolumn od A do R. Jednak...
Do zrobienia. Dużo zależy od tego, jak masz poukładane dane, jakiego typu lista, itp. Wrzuć plik z przykładowymi danymi, koniecznie w oryginalnym układzie.
Próbuje skopiować te formuły jak w pliku który załączyłeś. Nie da się skopiować. Masz całkiem inną strukturę danych źródłowych. Te formuły trzeba zrozumieć i napisać je od nowa pod swoje dane. Chciałbym zrobić ten autofiltr na mojej formatce ale nie wiem czy jest to możliwe ze względu na różne szerokości kolumn w arkuszu 1i 2. Jeżeli umieścisz jedną...
Po prostu (blok w kodzie przycisku) [syntax=vb]With Sheets("Lista pracowników") ' ostWrs = Label14.Caption ' .Unprotect Password:=haslo ' .Cells(ostWrs, 21) = TextBox1.Value ' .Protect Password:=haslo For i = 0 To lstFiltr.ListCount - 1 If lstFiltr.Selected(i) = True Then ostWrs = .Range("B:B").Find(what:=lstFiltr.List(i... lookat:=xlWhole).Row .Cells(ostWrs,...
No ... trochę utrudniłeś zadanie. Było cos niedawno z pracownikami na różnych wydziałach - tworzenie ciągłej listy pracowników. Kolega adamas tam zaproponował pewne ciekawe rozwiązanie. Tu też by trzeba było zrobić podobnie. Najpierw zrobić taką sama tabelkę jak jest, tylko bez dubli w kolumnach a potem ustawić w jednej liście. edit: Choć jak się okazało...
Odpowiednie formuły można skonstruować korzystając z funkcji LICZ.WARUNKI() i dodatkowej tabeli, w której będą zawarta lista wszystkich ekip i czynności. Na podstawie zliczania ilości osób w danej ekipie wykonujących daną czynność i mających urlop danego dnia można wyznaczyć ile osób pozostaje w dyspozycji pracodawcy. Załączam zmodyfikowany arkusz ilustrujący...
Witam Wszystkich Jestem zdecydowanym początkującym jeżeli chodzi o makra w MS Excel. Prosiłbym o pomoc zaawansowanych osób w takiej sprawie. W załączeniu przesyłam plik w excel: ZAKŁADKA /LISTA PRACOWNIKÓW/ Wszystko działa automatycznie - wybieramy miesiąc , rok i sam program wypełnia kolorem odpowiednie kolumny z sobota i niedziela. Chciałbym aby program...
Dzień dobry, Problem można rozwiązać za pomocą formantu ActiveX typu Obrazek. Należy wstawić formant do arkusza (robi się to różnie zależnie od wersji Excela) i zapamiętać jego nazwę. Jeśli jest to pierwszy obrazek, będzie miał nazwę Image1 (nazwę widać w polu nazwy). Teraz trzeba przygotować plik do wstawienia do formantu. W zależności od tego jak...
Soboty i niedziele można podświetlić formatowaniem warunkowym, tak jak w załączniku, do świąt potrzebna byłaby lista dat. Pozdrowienia
Pierwsze przydzielenie może polegać na skopiowaniu wszystkich dostępnych pracowników, którzy zostali wpisani. Ta liczba będzie się różnić i ona właśnie jest jakby do "żonglowania". Następnie excel może weryfikować te listę po kolei, czyli: - Zielony jako pierwszy na liście przypisany do pierwszej godziny, w tym przypadku 19:15 - pokolei wpisani są kolejni...
Powiedzmy że działa - potestuj. Trochę info o pliku: Podstawa: Makro sprawdza w nagłówku (w wierszu drugim) gdzie jest tekst "Zadanie" i "Grupa interwencyjna" jak również w wierszu trzecim szuka ostatniej niepustej komórki. (po tym rozpoznaje ile jest poszczególnych kolumn. Jeżeli zmienisz nazwy dodawać dowolną ilość kolumn do zadania i do pracowników....
:) Jak mogły Ci się nie sprawdzić INDEKS, SZUKAJ.PIONOWO ? (tablicowych nie potrzeba) Wykorzystaj np. poprawność danych z listą. I stwórz własną nazwę z wykorzystaniem PRZESUNIĘCIE() by wybierało ci odpowiednią listę pracowników. A reszta to właśnie indeks, wyszukaj.pionowo poziomo i podaj pozycję. Jeżeli chcesz namacalnego przykładu załącz plik excela...
Nie cytuj siebie tylko zmieniaj - nie będzie powtarzać. ...Zresztą to nie mój kalendarz ... Jeżeli byś umiał sam "wpaść" na obliczenie daty wielkanocy zapewne nie pytał byś się jak co robic w excelu :) A kalendarz jak kalendarz do najbliższych lat może być. Jednak tak prosta funkcja wyliczająca wielkanoc ma pare błedów np rok 2079 pokazuje 16.04 a powinna...
Dlaczego nie używasz to PRESUNIECIE ? Po wpisaniu ostatniego pracownika lista jest pusta i End(xlUp).Row = 1
A to ma coś wspólnego z poprzednią listą (Ankietą) czy to całkiem inne zagadnienie (nowa lista). Przyznam że trochę to powikłane. Excel ma coś takiego przy wydruku jak "powtarzaj wiersze" Wtedy na drugiej kartce wydruku też możesz mieć nagłówek i nagłówki kolumn pomimo że w excelu widać listę ciągłą. (Co prawda nie będzie podziału na kolumny).
Zobacz, czy o coś takiego chodziło, bo nie do końca zrozumiałem. W kolumnie D arkusza 'sprzedaż' są wyliczone normalne daty i godziny, w kolumnie E jest sprzedaż bez procentów. W dalszych kolumnach (co druga, żeby było czytelnie) są nazwiska osób, które można powiązać z daną godziną sprzedaży - konkretnie są to osoby, które były w pracy o wskazanej...
Witaj. Prosto i bezboleśnie to w Excelu możesz stworzyć tabelkę dwuwymiarową i... tyle. To, co chce Kolega zrobić będzie wymagać co najmniej dobrego korzystania z filtrów (o ile sposób zapisania danych na to pozwoli), albo makr. Jeśli w jednej tabeli będzie tylko Case ID, opis zawartości i ilość sztuk tej zawartości - to w jaki sposób, wybierając pracownika...
Witam ponownie. Tym razem pominę temat kopiowania wzorów sytemu (ale do tego tematu jeszcze wrócę) a chcę poruszyć temat innego kopiowania. W ostatnim pliku jaki wrzuciłem w dolnych zakładkach są trzy arkusze którymi chciałbym się zająć. Jest tam zakładka o nazwie "Pracownicy". Arkusz ten posiada cztery różne listy pracowników a dokładnie listy dwóch...
W pliku Excel znajdują się arkusze z miesiącami, w ostatnim arkuszu znajduje się spis pracowników i kolumny obok listy pracowników. Kolumna wykorzystanych dni urlopu i ilość dni przebywania na L4. W jaki sposób można pobrać i zsumować te dane każdego pracownika w arkuszu "Nazwiska Pracowników". Nie bardzo to ogarniam i proszę o pomoc.
Dlatego się "nie zmienia" bo wszystko masz powiązane z jedną komórką celu. Ale to i tak by nic nie dało gdyż obliczenia na "karta" dotyczą tylko jednego pracownika na raz (czyli tylko jednej listy rozwijalnej), więc nie zobaczyłbyś nic więcej (byś musiał pod każdą listę robić oddzielny arkusz "dublujący" arkusz "Karta"). Wydaje mi się że nie do końca...
[img-1][img-2][img-3]Hej, Od kilku tygodni zmagam się z pewnym plikiem .. nazwę to bazą. 90% swoich potrzeb rozwiązałem już dzięki internetom i logice, z jednym natomiast nie mogę sobie poradzić. Mam raport. Zasada jest następująca, w karcie raport wklejam cały arkusz raportu z innego pliku i przy pomocy VBA przeklejam go do arkusza z datą i wywalam...
Mi tu chodziło o to że po podaniu 31.01.2017 w powyższym przypadku otrzymam 1 i taki sam wynik dla 01.02.2017 jak i 02.02.2017 natomiast dla dni pracujących wartość 0 Ok. Przyznaję, że nawet dokładnie nie przeczytałem formuły. Może tak:[syntax=bash]=JEŻELI(ORAZ(SUMA.WARUN... i nazwisko pracownika];wart_Wyb_pracownika;Ewidencj...
Witam Potrzebuję pomocy w napisaniu makra za pomocą którego można będzie wydrukować formularze z danymi pracowników. Lista pracowników jest w Excelu. Najlepszym rozwiązaniem byłoby umieszczenie obok nazwiska pola wyboru które po zaznaczeniu powodowało by wstawienie do szablonu i wydrukowanie określonych danych. Na stronie A4 powinny mieścić się 2 takie...
Witam Jestem w trakcie odnawiania mojego starego pliku 'Szychtownica' i miałbym kilka pytań z tym związanych. W pliku mam komórki w których mam rozwijane listy za pomocą 'Poprawności danych'. Czy jest możliwość aby w tych rozwijanych listach można było w jakiś sposób zapodać jaka list ma się tam wyświetlić? Chodzi o to że na chwilę obecną mam 6 list...
Poniższy kod pokazuje listę w ListBox, i chciałbym aby po kliknięciu (zaznaczeniu) żądanej pozycji w arkuszu w odpowiedniej komórce pokazało w jakim wierszu znajduje się ta pozycja: [syntax=vb]Private Sub UserForm_Initialize() Dim ostWrs As Long With Sheets("4") ostWrs = .Range("B65536").End(xlUp).Row Lista = .Range("B2:D" & ostWrs).Value lstFiltr.ColumnCount...
Bardzo dziękuje za pomoc. A gdybym chciał by taki wiersz gdy wstawiamy pracownikowi datę zwolnienia nie tylko był ukryty ale przenosił sie do innego arkusza by mieć listę zwolnionych
Witam ponownie. Zanim zadam tutaj pytanie staram się rozwiązać go szukając już w gotowych tematach. Poznajdywałem rozwiazania zbliżonych problemów do mojego ale bez możliwości ich zastosowania w tym przypadku. Chodzi mianowicie o to że mam na jednym arkuszu trzy kolumny. Jedna zawiera nazwiska wszystkich pracowników, druga to lista pracowników na urlopie...
Może być Excel, choć pracownicy przyzwyczajeni do Word'a ciężko wpoić używanie różnych narzędzi pracy :)
No no, wielki szacun dla Ciebie. Jak ja mogłem przegapić tego Rabunkarza :?: :!: Nawet nie pamiętam kiedy dodałem go do listy skoro nie ma go w zestawie 'Funkcja'. Chociaż przypuszczam że został przeniesiony ze starego mojego pliku 'Kwestionariusz' razem z listą pracowników, który kiedyś pisałeś i pewnie przez moje niedopatrzenie nie dodałem Rabumkarza...
Jeżeli otworzysz plik "Receptura" i plik "Produkty" - oba pliki muszą być otwarte, to w pliku Receptura jest lista rozwijana (przewiń na samą górę), gdzie są dane z pliku "Produkty". I chciałabym, aby w pliku "Receptura" po wpisaniu części słowa np. "ja" - pokazał mi tylko te produkty, które zawierają słowo "ja", a nie całą listę. Chodzi o to, że chcę...
Wcześniej produkowano ją w programie Excel co miesiąc robiąc praktycznie wszystko od zera. Chciałabym żeby była ona na tyle prosta, żeby każdy kto będzie musiał ją ruszyć- wydrukować czy nawet dopisać pracownika, będzie wiedział jak to zrobić
Zmiana koloru czcionki nie jest rozpoznawana jako zdarzenie arkusza, ale jeśli koledzy znają jakąś funkcję dot. formatowania komórek to proszę podać. Przyda się nie tylko autorowi. Osobiście zmieniłbym podejście. Np lista przez poprawność danych, lub system zero-jedynkowy. Jeden - zrealizowane, zero - nie. Komórkę z datą potraktować formatowaniem warunkowym...
To raczej zadanie dla bazy danych. Gdzieś te zestawienia trzeba by przechowywać. Nie prościej każdemu pracownikowi przydzielić osobny arkusz? Jeśli jednak się uprzesz, to czekają Cię nie lada kombinacje. Arkusz Excela jest dwuwymiarowy, a tu musisz przechować informacje w trzech: pracownik/kalendarz/zdarzenia.
adamas_nt działa kapitalnie jak zwykle twoje wsparcie jest niezmiernie pomocne pozostała mi jeszcze tylko jedna kwestia może i niej mógłbyś mnie wesprzeć w jaki sposób wykazać jedno pod drugim listę osób ze wszystkich działów tak by po wpisaniu kolejnego pracownika do danego działu w innym arkuszu pojawił się on na liście. korzystając z tej samej konstrukcji...
Witam ponownie. Jak mogę poniższy kod umożliwiający przejście do zawartości folderu przerobić tak aby kod nie przenosił mnie do managera ale żeby pokazała zawartość folderu jako lista np. w oknie TextBox? Czy jest taka możliwość? [syntax=vb]sciezka = ActiveWorkbook.Path & "\Dokumenty\Pracownik\" & NazwiskoImie If Dir(sciezka, vbDirectory) = "" Then...
Jakieś rozwiązanie to jest. Ale zapomniałem dodać, że ta powiedzmy "aplikacja" która napisałem działa w całej sieci lokalnej. Odwołania do poszczególnych komórek pobierane są z kilku miejsc sieciowych jednocześnie. Tak więc i ten plik z nazwiskami nie będzie *nie może być dostępny w całośći. W związku z powyższym -> aby nie zapętlać się może tak mocno...
Witam Mam taki problem, dwa arkusze w jednym plan pracy, w którym jest tabela z listą pracowników i wszystkie dni miesiąca, oznaczone, „8” gdy pracownik jest w obecny w pracy i „W” gdy pracownik jest nieobecny. W drugim arkuszu jest lista obecności danego pracownika, chcę, aby w niej pojawiało się tylko, „W” kiedy...
Cześć. Słuchajcie mam taki problem. Mam w pliku excela "Lista pracowników" stworzoną tabelę z kolumnami : Imię, Nazwisko, Pesel, Data_ur. A w drugim pliku excela "Karta pracownika" stworzony wzór karty pracownika. I mój problem polega na tym że nie wiem jak zrobić tak jakby takie odwołanie czyli: Jak wpisze w tabeli Lista pracowników, dane pracownika...
Witam. Już gdzieś poruszałem temat w sprawie tego kodu ale nie mogę odnaleźć wątku. Chodzi mi o poniższy kod. Jak go zminimalizować aby robił to samo ale wstawiał wzorce do co najmniej 1000 wierszy? Niestety rozpisanie tego kodu aby to robił miał by z kilometr, poniższy kod przerabia mi tylko 100 wierszy: [syntax=vb]Dim ark As Worksheet Set ark = ActiveSheet...
Ok, teraz działa poprawnie, ale jak rozwiązać błąd kiedy z listy chcę wybrać pracownika? Po kliknięciu na pracownika wyskakuje błąd w tej linijce: [syntax=vb]rowStart = rowStop[/syntax]
W załączeniu pół rozwiązania. Lista pracowników (wybór) jest na zasadzie sprawdzania poprawności danych. (korzystam z nazwanego zakresu) A co do głównego zadania i mankamentów mojego rozwiązania: Na chwilę obecną nie przewiduje więcej zwolnień niż jedno na dany miesiąc (liczba dni nie ma znaczenia). Jeżeli czas zwolnienia wypada między miesiącami należy...
Mam w moim pliku dodane okno (na poniższym screenie) na podstawie którego drukuję arkusz z odpowiednimi danymi. Ogólnie to wszystko jest OK. Poniżej jest kod który wszystko przesyła do arkusza. Okno pozwala na wydruk pojedynczej listy dla jednego pracownika. Jak zrobić aby okno miało możliwość wydrukować taki sam arkusz dla wielu pracowników? http://obrazki.elektroda.pl/3447331200_1...
Kwestia, czy taka forma wystarczy czy do analizy potrzeba jakiejś innej rozpiski... wtedy zamiast przestawnej można np. odgórnie zdefiniować listę pracowników, placówek i tygodni / miesięcy i tylko wypełniać dane... zobaczymy. Metod jest kilka ;) - podałem taką, która, wydaje mi się, spełnia podstawowe założenia.
Witam, Mam pytanie do drogich elektrodowiczów. Mam do stworzenia projekt uczelniany. Postaram się to jak najlepiej przedstawić. Powiedzmy, że chodzi o system wydawania numerków na poczcie. Będzie dostępna lista pracowników tego dnia i trzy rodzaje numerków. Każdy potrzebuje innej długości czasu obsługi. Np: Numer 1 - 10 min Numer 2 - 30 min Numer 3...
Borykam się z kolejnym stoperem przy pracy na pliku a mianowicie zmniejszenie wielkości kodu. Jak widać na poniższym kodzie, kod jest bardzo potężny, co prawda działa poprawnie ale jest wielki i w tej chwili potrzebuję rozszerzyć ten kod z opcji wklejania formuł z 220 pozycji na 350 pozycji. Dopisanie poprawnych kodów zajęło by sporo czasu. Proszę niech...
Dzięki wielkie. Działa wyśmienicie. Teraz w ListBox wyświetlają mi się wszystkie dokumenty przypisane dla danego pracownika. A czy można bezpośrednio z tej listy wyświetlonej w ListBox otworzyć wybrany dokument?
Witam W jaki sposób stworzyć rozwijane menu z listą pracowników, tak że jak wybiorę nazwisko pracownika to wyświetlą mi się kompletne dane tego pracownika które mam wpisane w kilku komórkach ale w dwóch wierszach. 1-pierwszy wiersz to 6 komórek (imię, nazwisko, rok ur., itp) 2-drugi wiersz to 6 komórek (godz pracy , stawka, dojazdy, itp) Użyłem do tego...
Przepraszam za brak załącznika ale musiałbym zanonymizować ten arkusz który używam, są w nim dane pracowników pewnej firmy - postanowiłem to obrazowo opisać. Dziękuję za przykład, bardzo pomocna lektura.
Witam serdecznie, mam problem w EXCEL'u z którym nie umiem sobie poradzić (jestem mocno początkujący w tym programie). Posiadam plik z 9 arkuszami, każdy ma swoją nazwę. Tworzę dziesiąty arkusz - a w nim chciał bym dać pracownikom możliwość zestawienia ze sobą danych z dwóch wybranych arkuszy. Zatem tworzę listę rozwijaną z nazwami arkuszy i tu pytanie:...
A może zastosować inne rozwiązanie? Zastanawiam się i kilku rzeczy nie mogę rozgryźć. Zapytam: 1. Czy plik to jeden miesiąc, czy więcej? 2. Jeżeli nie, to co będzie za pół/półtora roku? 3. Czemu ma/miał służyć pierwszy arkusz? Zakładając, że plik to miesiąc można ten arkusz wykorzystać do przedstawiania wyników wyszukiwania (stosując listę, combobox,...
Witam, mam pewien problem. Prubuję stworzyć regułę, która pomoże mi podliczyć godziny pracy pracowników. Chodzi o to, że muszę wprowadzić pewne założenia, tj: urlop(u)=8 (godz), wolne(w)=0 (godz) Próbowałam już różnych formuł(suma jeżeli, suma itp) Może ktoś z Was miał podobny problem? Liczę na pomoc, pozdrawiam;p-)
Cześć wszystkim. Mam problem i potrzebuję pomocy w jego rozwiązaniu. Na forum było kilka podobnych tematów, jednak w większości były one dużo bardziej rozbudowane niż to, czego ja potrzebuję. Tematy, które przeczytałem, znajdują się tutaj: https://www.elektroda.pl/rtvforum/find.p... W żadnym z tych...
Cześć, Mam tabele z listą pracowników i przypisanymi do nich wydajnościami za poszczególny dzień. A3 imię i nazwisko B3 średnia C3 - DI3 - dni po kolei Chciałbym napisać makro, żeby w kolumnie był do wybrania zakres A1 - początek zakresu np. 01.03.2023 A2 - koniec zakresu 31.09.2023 Tak żeby zostały widoczne kolumny A3 i B3, a ukrywały się te kolumny,...
No właśnie o tym zapomniałem , a jest to bardzo ważne tzn. kolumna A - NR.budowy jest zależna od kolumny N która jest okresem pobytu pracownika na wybranej budowie tzn. pracownik o ID 01072 przebywał na dwóch budowach 348,339 w okresie 17-29 na 348 i 1-16 na 339 i teraz przy składaniu ręcznym lista płac jest przypisana do ostatniego dnia na budowie...
Potrzebuję zrobić w Excelu skoroszyt w którym mógłbym: 1. W jednym arkuszu mieć wpisane dane pracowników - arkusz dane zawierający Imiona, nazwiska, stawki 2. W drugim arkuszu chciałbym mieć zestawienie godzin pracy i gotowości (w formie listy miesięcznej) - automatycznie uwzględniające dni robocze i wolne (weekendy) po wpisaniu godzin przyjazdów (awaria)...
Witam Po krótce: na początku mam dwie zakładki Arkusz, lista Chcę wprowadzać błędy pracownikom i..nie obędzie się bez Waszej pomocy. Forma "arkusz" spełnia moje wymagania. Chciałbym by te dane zapisywało w takiej formie do nowej zakładki która utworzy się jako nazwisko. Oczywiście wiem że brakuje "guzika" zapisz ale nie tworzyłem go bo dalej i tak nie...
Witam. Mam prośbę o pomoc w poprawieniu poniższego kodu. Kod mam za zadanie skopiować do arkusza listę pracowników z innego pliku. Dodatkowo kod ma ponumerować tą listę (oddzielone dwie linijki kodu). Zrobiłem to tak jak potrafiłem ale lista nie numeruje się tak jak chcę. Pierwsza linijka- czyli Range("A3") = 1 ma dodać cyfrę 1 przy pierwszym nazwisku...
Temat ciekawy aczkolwiek dość wymagający w zaimplementowaniu tzw. produkcyjnym. Chodzi o to że -poza samym wygenerowaniem harmonogramu -należy obsłużyć sporo spraw przyległych tematowi a mianowicie: - rejestr kadrowy - rejestr płacowy - rejestr czasu pracy - raportowanie bieżące - aktualizacje bieżące w zakresie parametryzacji oprogramowania (lista...
Ten kod jest uruchamiany w ThisWorkbook przy zamknięciu pliku jak widać w poniższym kodzie: [syntax=vb]Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean) Dim frm As Object, i As Integer On Error Resume Next Application.EnableEvents = False For Each frm In VBA.UserForms Unload frm Next Call Sortuj("Lista pracowników") ListaForName .... .... ....[/syntax]...
jest karta z listami rozwijanymi, z których korzysta się w innej wspólnej karcie Czy możesz kolego wyjaśnić co to znaczy "w innej wspólnej karcie" :?: Czy masz na myśli plik z tzw. wielodostępem ? Czy to jest faktycznie "Excel online" - czyli darmowa uproszczona Webowa wersja Excela ? czy subskrybowana wersja Microsoft 365 ? Uruchomiłem swój Excel...
Witam, screen ListaOsob to arkusz pierwszy, w którym produkcja dokonuje wszelkich zmian wpisując ręcznie imię, nazwisko pracownika, jego datę zatrudnienia, przydział do brygady oraz stanowisko. W polu brygadziści i ich zastępcy w poszczególnych działach mają automatycznie zaktualizować się dane z arkusza drugiego czyli ListaBrygad. W liście osób wpisane...
Moim zadaniem jest rozdzielić 150 pracowników na pokoje dwuosobowe (wg ich własnej preferencji). Schemat tych pokoi ma być obrazkowy (wg życzenia szefowej ;) ) w excelu (załącznik). Mam do tych "narysowanych" pokoi podpiętą listę rozwijaną i chciałabym aby po wpisaniu pracownika na listę do pokoju nie było więcej możliwości ponownego wybrania tego pracownika...
Pozwolę się włączyć. Twoja metoda działa ale jest jeden problem - nie można odwrócić wykonanego działania (wybrania opcji Anulowano lub Przeniesiono). Jak już to wybierzesz to na amen . Myślę że złożoność tego zadania troche mnie przerasta i chyba odłożę ten punkt na pózniej. Sprawdź jeszcze raz. Nie możesz zmienić jeżeli kierowca jest "anulowany" jeżeli...
Witam, szukam jakiegoś oprogramowania/urządzenia/sposoby które pozwoli szybko i sprawnie zebrać podstawowe informacje o urządzeniu. Dokładnie chodzi mi o to iż pracuję w hurtowni elektroniki (małe/średnie przedsiębiorstwo), zajmujemy się handlem z niemcami. Chciałbym usprawnić proces tworzenia list w google sheets/excel naprawionych przez nas urządzeń....
Bardzo ciekawe rozwiązania. Nie miałem pojęcia, że można to rozwiązać w taki sposób. Jednak wymagają one wkładu manualnego tj. np. trzeba ręcznie zmienić nazwę arkusza aby zaczytało odpowiednie czynności. Gdybym miał to robić ja - podziękował bym CI jeszcze raz za pomoc i korzystał z tych rozwiązań. Niestety, nie będę miał dostępu do tego Excela z tabelą...
Moje spostrzeżenia: Przetestowałem i o wiele szybciej wychodzi mi odszukanie nazwiska i wpisywanie informacji bezpośrednio w grafik, niż za pośrednictwem formularza. Jakoś nie mam przekonania do rozwiązania w tej formie. Bardzo łatwo o błędy i musiałbyś porządnie przed nimi zabezpieczyć. Byłoby warto, gdyby formularz ułatwiał pracę, a po mojemu tego...
Witam, ... Dotychczas pracuje przy uzyciu excel-a ale jast to troche méczace, nie czytelne i dlugotrwale, jest po prostu za duzo pracowników ... co rozumiesz przez długotrwałe, nieczytelne i męczące? Przecież w innej bazie też będziesz miał tylu samo pracowników. Też będziesz musiał ich przyporządkowywać co dzień i też przy 300 pracownikach będzie...
witam mam takie dane w arkuszu kalkulacyjnym: ID zamówienia Klient Pracownik Data wysylki Data wymagana Data odbioru ID spedytora Fracht Nazwa odbiorcy Adres odbiorcy Miasto odbiorcy Region odbiorcy Kod pocztowy odbiorcy Kraj odbiorcy oraz druga tabele, na ktorej jest lista miast oraz liczba pracownikow pracujacych w danym miescie. mam za zadanie: sprawdzic...
Witam serdecznie. Dziękuję Ci adamas_nt za szybką reakcję. Twoja podpowiedź dużo mi pomogła, ale nie do końca rozwiązuje mój problem. Chodziło mi bardziej o: KONTA KOSZTÓW mogą w ciągu dnia rozbijać się nawet do kilkunastu pozycji np. 01.01.2011 r. może być 12 wierszy x(1So...) na KP czyli mamy 12 miejsc powstawania kosztów i tak przez 31 dni stycznia...
Witam mam taki problem który rozwiązałem pośrednio, ale to rozwiązanie mnie nie zadowala, w związku z czym proszę o pomoc w tym zagadnieniu. mam listę pracowników w w wierszach w 4 kolumnach natomiast jest możliwość wpisania daty w której pracownik wziął urlop na żądanie ( liczba dozwolonych UŻ-4) teraz mam podobny wykaz obok z listą pracowników a w...
Dziękuję bardzo. O to mi właśnie chodziło :) Ps. Sprawdź . . ...a czy można by to przekontrolować do wersji Excela a nie Worda, ale tak żeby to wyglądało identycznie jak oryginał (tak jak w tym Wordzie)? Wtedy wersję Excel wrzucił bym do mojego pliku bazowego, dodam makro i dane pracowników wrzucał bym z automatu, a tych ankiet muszę wypełniać dziesiątki,...
Witam. Koledzy mam problem. Szukam informacji o warunkowych markach dla Excel. Chodzi o to, że chciałbym zrobić formularz w arkuszu, żeby przygotowywał zaświadczenia o zarobkach dla pracowników. Mam kilku pracowników. Chciałbym żeby w zależności od wyboru z rozwijanej listy nazwiska oraz zaznaczenia okresu rozliczania oraz tego co ma być wyszczególnione...
W załączeniu "przetranponowanie" tabel by nie było ukrytych kolumn i czerwone ostrzeżenie jezeli dwa rozpoczęcia będa wcześniej niż 24 godziny od siebie (tylko w marcu jeden przypadek - ale nie wiem czy sam go nie zrobiłem) Nie wiem czy ostrzeżenie o 24 godzinach dobrze działa kiedy będa kody "literowe". Sprawdź. Co do tych 7 dni i 36 godzin - cały...
Witam, Wyobraźmy sobie wykres na którym oś pionowa zawiera dane procentowe, zaś poziome nazwiska osób (np wykres przedstawia procentowe wyrobienie normy przez pracownika). Dane dla osi poziomej zostały wczytane jako alfabetyczna lista nazwisk... każda osoba ma inny procent normy. Nie trudno wyobrazić sobie wykres. Chciałbym teraz szybko sformatować...
Moja główna aplikacja bazowa to można powiedzieć że to taki kombajn, służy do wielu rzeczy które robię na codzień w pracy, począwszy od bazy pracowników z ich danymi osobistymi, danymi pracowniczymi typu gdzie pracuje, na jakim stanowisku, na jakim oddziale, jakie ma kwalifikacje jakie powinien robisz szkoleni, daty szkoleń, badań lekarskich, i wiele...
Witajcie, Opisze po krótce co chce zrobić Lista obecnosci - system zmianowy 4 zmiany, 3 brygady. Kazdy pracownik pracuje tak: 4 dni po 8 godzin na rano, dzien przerwy 4 dni po 8 godzin na popoludnie, dzien przerwy 4 dni po 8 godzin na noc, dwa dni przerwy Nie ma znaczenia czy weekend czy świeta, zawsze tak jest. Chce zeby excel sam uzupelnial mi te...
Arkusz baza danych W tym arkuszu mam spis wyrobów dostępnych w firmie. Jeden wiersz, jeden produkt, posiadający nazwę i przypisane do niego dwa atrybuty, czyli ID i index. Arkusz jest zblokowany przed edycją. Chce zrobić narzędzie, dzięki któremu pracownik, po wyborze któregoś wiersza będzie mógł dodać do niego komentarz, np: Pracownik wybiera wiersz...
Witam, byłbym wdzięczny za pomoc. Potrzebuję makro, które pomogło by w poniższym opisie. W arkuszu Arkusz1 jest całość artykułów widniejących w systemie ( ok. 40 tys ). Do arkusza Arkusz2 będę wklejał dane artykułów, które będę kontrolował pod kątem jakości. Plik powinien szukać identycznych artykułów w kolumnie D w arkuszu Arkusz2 z tymi z arkusza...
Witam serdecznie: w jaki sposób mam rozwiązać taki oto problem, jak mniemam wyszukiwanie po dwóch kryteriach rozwiązało by tę kwestię jednak nie wiem jak to zrobić. w pliku który załączam mam arkusz 2014 w którym mam wszystkich pracowników w arkuszu wnioski mam listę złożonych wniosków tam zaznaczone są dni w których pracownik wziął urlop za pomocą...
Plik spakowałam, bo nie pozwalało mi dodać pliku z rozszerzeniem *.xlsm. Nazwy Arkuszy w moim zapytaniu podałam przypadkowe, nie będą tak się nazywać. Tworzę plik na własne potrzeby, który ma ułatwić rozliczanie pracowników z wykonanej pracy. Pracownicy mają bardzo podstawowe umiejętności z excela. Każde zlecenie składa się z kilku etapów. Zleceń jest...
Witam, Moi drodzy, problem jest... To znaczy ja mam, bo dla pozostałych to już problem być nie musi, jak znacie jego rozwiązanie :) Chodzi o tworzenie grafików dla osób pracujących na różnych maszynach (nazwy maszyn: M, M1, M2, D1, D2) z uwzględnieniem dni urlopowych (U), chorobowych (ch) i życzeniowo wolnych od pracy (x) - ten arkusze (zmiana 1 i zimna...
Ja napisać w kodzie formułę SUMIF, tak aby została sumowana kolumna AH dla zadanego kryterium poprzez ComboBox, np. mam listę pracowników i dla danego pracownika z kolumny K który pojawia się kilkakrotnie ma zliczać skalę i podać na koniec wynik dla danej osoby Próbowałam ale ma błąd i nie potrafię sobie z tym poradzić With suma .Formula = "=SUMIF(K2:K,"...
Na arkuszu lista 2 są poszczególne zmiany np. 1 - praca w dzień, 1/2 - praca w nocy z pierwszego na drugi itd. (zmiana trwa 12 godz.). Chciałbym, aby po wpisaniu symbolu w arkuszach od Szef do zmiana IV (który jest w legendzie pod spodem) np. symbol nr 5 (tak jak jest w arkuszu: zmiana I) w komórce E3 (czyli pracownik 1.1) w arkuszu lista 2 pojawił...
Kolego (at)marek003 dzięki wielkie. Zauważyłem w pliku coś o czym nie wiedziałem że coś takiego można zrobić mianowicie wybór kalendarza. Myślałem że listę można tworzyć tylko z wcześniej zdefiniowanej na arkuszu. Widzę że już sam kalendarz wykorzystam w swoim arkuszu. Przetestuję jeszcze to o co mi dokładnie chodziło. EDIT. Kolego w arkuszu widzę kolejna...
Dzień dobry, Mam pewien problem. Zrobiłem sobie programik, który będzie tworzył listy obecności w danym miesiącu. Chciałbym ułatwić sobie jeszcze pracę tym, że nie będę wpisywał ręcznie do arkusza imienia i nazwiska pracownika. Zależy mi na tym, by makro dodawało pracownika w komórkę B5 i drukowało całą kartę. Proszę o pomoc jak zrobić coś takiego w...
Witajcie, mam wielki problem nie wiem jak wyszukać z tabeli wartość przy 2 warunkach. Załączam przykładową tabelę. Na dole pomarańczowe parametry: wybierane z listy Czerwona komórka uzupełnia się samodzielnie. Nie wiem jak to dokładnej opisach ogólnie chodzi mi o to, że jak pracownik wybierze miesiąc i rodzaj sali to automatycznie wskoczy ustalona cena.
Witam Szanownych i Szanowne... czy możecie mi poradzić coś w problemie, który skutecznie zatruwa mi ostatnio życie? Otóż wyobraźcie sobie listę pracowników, gdzie w kol. A mam imię i nazwisko, w kolumnie B - datę zatrudnienia, kolumnie C - datę zwolnienia pracownika. Kolejne kolumny to od 1-12 miesiące w danym roku kalendarzowym. Przykładowy plik zamieszczam...
Tak jak pisałem: po 254 linijce w jednej komórce przestaniesz widzieć to co wpisujesz (nie widać kolejnych "linijek") - Nawet po kliknięciu na tą komórkę w tym "nowym okienku". Więc jak już chcesz tak gromadzić dane to rób to tak jak sam sugerujesz: Wiem, ze moge wpisywac te ostatnie uaktulanienie na gorze , a nie na dole, zebym zawsze mial te ostatnie...
Witam Mam listę z urlopami pracowników. Aby było łatwiej w jej przeglądaniu, formatuję komórki z datą (kolumna z rocznym ciągiem dat 1sty - 31gru) tak, aby dzisiejszy dzień i następne miały jeden kolor tła (np. granatowy) a dni które minęły - np. szary. W obu przypadkach stosuję białe litery. Próbowałem autoformatowania warunkowego na zasadzie: Wartość...
Nie tak dawno na Elektrodzie spotkałem się z problemem, który można było prosto rozwiązać, jeżeli się pamiętało, że w arkuszu możemy używać krótkiego i rozszerzonego adresowania. Podstawowy typ adresu komórki to np. B4, c7, a dla zakresu E2:E15 lub F2:H30 (warto tu sobie zdać sprawę, że ten ostatni zakres będzie dalej świetnie obsługiwany chociażby...
Witajcie, chciałbym prosić o pomoc w następującej sprawie. Mam sporą bazę, składającą się z wielu plików excela. Jest ich niestety tak dużo, że pracownicy zaczęli się gubić w tym co gdzie jest (choć większość mieści się w jednym folderze). Postanowiłem się zrobić dodatkowy plik, w którym będą wymienione wszystkie bazy (lista rozwijana) i po naciśnięciu...
Witam, W zalaczonym przykladzie mam nastepujacy problem: W tabeli w arkuszu "Weekly List" sa wszyscy Pracownicy oraz osobno Kierowcy oraz mozliwosc wyboru dla kazdego dnia osobnej zmiany (rozwijana lista). W Arkuszu "Auta - PON" jest przygotowana tabela tylko dla Poniedzialku. I tutaj zaczynaja sie dla mnie schody. Pytanie 1: W arkuszu "Auta - PON",...
lista pracownik excel excel lista pracownik miesiąc lista pracownik
lodówka elektrozawór czujnik biegu wstecznego paliwo vectra zbiornik
ekspres naprawa żarówka szeregowo
Jak naprawić wagę Radwag RN 10D? Przekładnia pasowa: Jak osiągnąć 1500 RPM z 15 RPM?