Dzień dobry, Problem można też rozwiązać samymi formułami, nie potrzeba żadnych kolumn pomocniczych. Do znalezienia unikatów można użyć formuły tablicowej: [syntax=text]=INDEKS($D$8:$D$57;PODAJ.PO... gdzie: $D$8:$D$57 - zakres danych (tytuły), $F$63:$F63 - zakres wyników (unikaty). Początek...
Nie bardzo rozumiem, masz listę użytkowników i nie umiesz znależć tego którego już znasz z loginu? Najprościej: zwykłe wyszukiwanie w tablicy (i co z tego, że to Excel). Jak wolisz po Excelowemu to użyj Range.Find i pobierz sobie wiersz (chyba to pionowa tablica?) i dalej to już proste. Jeżeli używasz pliku na serwerze to właściwie już jest to jakaś...
Trochę rzucę cię na głębszą wodę. (Ale jeszcze raz zaznaczę że twoje rozwiązanie nie jest złe - po prostu ja bym to zrobił inaczej i nie mówię też że lepiej. Może ktoś ma jeszcze inny pomysł - Wszystkie drogi prowadzą do Rzymu. ) Choć jeżeli ogarniasz menadżera nazw i poprawność danych to nie powinieneś mieć kłopotu ze zrozumieniem mojego sposobu. Zastosowałem...
Kolego podpowiedz mi jeszcze jak zablokować te dwa górne wiersze tak by zawsze były widoczne. okno->zablokuj okienka. [url=http://abc-excel.blogspot.com/2010/... w excelu
jeżeli po wybraniu innej komórki przycisk listy znika, to jest to lista wartości. Usuwa się ją z menu Poprawność danych poprzez ustawienie poprawności danych w komórce na "Dowolna wartość" Chyba, że arkusz ma makra i formatka pole listy jest wywoływana z kodu.
Excel- lista zmian w arkuszach
Oczywiście, że jest i nazywa się tabela przestawna. Możesz pogrupować wydatki według nazwy kategorii, albo dowolnie inaczej i numery wierszy ani kolumn nie mają wielkiego znaczenia. Tabela przestawna daje wiele możliwości. Zachęcam do poczytania. :)
Czy są jakieś sposoby tworzenia listy niestandardowej żeby wyłapywała interesujący mnie tekst automatycznie lub inne rozwiązania? Jeśli masz tak "nieczyste" :D dane źródłowe to najprościej przed konsolidacją przepuść te dane z filii przez funkcję USUŃ.ZBĘDNE.ODSTĘPY() :spoko:
Tak. Tyle, że w zależności od poziomu zabezpieczeń może być monit lub przy wysokim poziomie może nie działać makro/makra.
Przykład w plikach Zeszyt1 i Zeszyt2. Dane do listy są w skoroszycie Zeszyt2. Oba skoroszyty otwarte w tym samym wystąpieniu Excela. Powinny działać synchronicznie (u mnie działają Excel 2010).
Czy to ma tak działać?
Typowe dla użycia WYSZUKAJ.PIONOWO. Dokładny opis z przykładami w help'ie Excela. Wcześniej, oczywiście, należy przygotować sobie tabelkę w arkuszu pomocniczym.
Długo nikt nie odpowiada, więc chyba coś tu nie jest jasne. Excel może działać (upraszczając nieco) poprzez formuły lub poprzez makra. Formuły nie mogą niczego przenosić, mogą jedynie "kopiować", a ściślej zwracać wynik tam, gdzie wcześniej wpisano formułę, pozostawiając dane źródłowe bez zmiany. Formuły działają automatycznie, przeliczają się same,...
Za pomocą makr pewnie, skoro standardowe funkcje nie pozwalają. Gdyby Twój opis był jaśniejszy, już kilka osób pewnie by Ci pomogło. Dwa razy czytałem Twoje posty i nadal nie mam pojęcia, co chcesz tak właściwie osiągnąć (chodzi o wynik końcowy, bo wiem, że zmieniając coś chcesz zmienić resztę tabeli, ale według jakich kryteriów - nie mam pojęcia)....
A nie byłoby prościej utworzyć listę przy Initialize na podstawie wartości z combo UserrForm1 ? Podmień procedurę w UserForm2 na [syntax=vb]Private Sub UserForm_Initialize() firma = UserForm1.ComboBox1.Value wrs = 2 ComboBox1.Clear With Sheets("Arkusz2") Do While .Cells(wrs, 4) <> Empty If .Cells(wrs, 4) = firma Then ComboBox1.AddItem .Cells(wrs,...
Wydaje mi się, że o wiele szybciej i prościej zrobiłbyś to w Wordzie korzystając z dobrodziejstwa korespondencji seryjnej.
Z tego co zrozumiałem to chyba chodzi Ci o [url=http://www.excelforum.pl/topics7/29... zależne
może zobacz tak [syntax=vb]Private Sub UserForm_Initialize() Set mysht = Sheets("ListaPracowników") LastRow = mysht.Range("B" & Rows.Count).End(xlUp).Row With lstSzkolenia .ColumnCount = 4 .ColumnWidths = "80pt;50pt;50pt;50pt" For I = 2 To LastRow .AddItem mysht.Range("B" & I) .Column(1, lstSzkolenia.ListCount - 1) = mysht.Range("J" & I) .Column(2,...
Nie jestem pewien czy o to chodziło, ale zobacz.
[syntax=vbscript]Formula1:="=OFFSET($D$2...
Sposób przez Ciebie podany ma wadę, gdyż nie masz żadnej kontroli (ewidencji) nad tym co już zaliczyłeś do kosztów. Prędzej czy później wpiszesz tę samą kwotę po raz drugi i w żadn sposób nie będziesz mógł tego zweryfikować. Oczywiście nie ma żadnego problemu dodanie do Twojego przykładu przycisku np. "Dodaj kwotę", który wywoła makro przenoszące kwotę...
Spróbuj [syntax=vb]Sub Makro_kopiowanie() ' This macro will import a file into this workbook PathName = Range("D3").Value Filename = Range("D4").Value ControlFile = ActiveWorkbook.Name wrs = 5 'nazwy arkuszy od "D5" Workbooks.Open Filename:=PathName & Filename Windows(ControlFile).Activate With Sheets("Podsumowanie") Do While .Cells(wrs, 4) <>...
To zrób tak: 1. Posortuj obie listy po nazwisku (trzymajmy się tego przykładu). 2. Przebiegasz pętlą po 1 liście aż do napotkania różnicy i wtedy: 3. Wstawiasz brakujący wiersz w odpowiedniej (warunek większe lub mniejsze - obie listy są posortowane) liście. Musi zadziałać. Nie mam czasu myśleć nad przykładem - mam spotkanie.
wygodniejsze będzie oprogramowanie zdarzenia Worksheet_Change Moim zdaniem ciekawszym rozwiązaniem będzie wykorzystanie zdarzenia Worksheet_SelectionChange :idea: :D np. 1082948 1082949
Tak na marginesie: :) Kolego, po napisaniu odpowiedzi zanim ją wyślesz, przeczytaj to co napisałeś, byś był pewien że odpowiadasz na pytanie. Twoje pierwsze zdanie: ... jeżeli w A1 wpiszę wartość to ... w A2 należy ... To wynikało z Twojego pierwszego postu, ale excel tego nie zrozumie :) Całe szczęście że dodałeś drugie zdanie :) Z komunikatem jako...
Standardowo: INDEKS, gdzie argumentem jest wynik PODAJ.POZYCJĘ... Np w H2 (miasto)[syntax=text]=INDEKS(A:A;PODAJ.P...
Wszystko da sie zrobic :)
Takie makro w gruncie rzeczy jest banalnie proste: [syntax=vb]Columns("F:F").ClearContents ost_w = Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row poz = 2 For i = 2 To ost_w For j = Cells(i, 2).Value To Cells(i, 3).Value Cells(poz, 6).Value = Cells(i, 1).Value & j poz = poz + 1 Next j Next i[/syntax]
Opisane trochę niejasne, ale funkcja PODAJ.POZYCJĘ a INDEKS może pomóc
Dzień dobry, Jest taka możliwość, tylko zakresowi komórek tworzących listę trzeba nadać nazwę np. lista i przy definiowaniu źródła trzeba użyć tej nazwy: =lista (ważne, żeby było = na początku). Zakres musi zawierać pustą komórkę, a pole "ignoruj puste" musi być zaznaczone. Powodzenia!
[syntax=vb]ListaArray = Array(RodzajLiniiLista, RodzajDodReaktLista)[/syntax] Elementy tej tablicy są typu variant, którym nie nadano wcześniej wartości, stąd mają wartość null. Kolega pewnie googla i wkleja, prawda?
Na pierwszej zakładce, trzeba 3 nazwy zakresów (Zobacz przykład)
A jesteś w stanie określić w którym momencie jest uruchamiana procedura "ListaForName" ? I jeszcze jedna próba: jak masz włączony twój plik to: jeżeli masz excel 2003 wybierz menu Narzędzia - Makro - Makra ... - zaznacz "ListaForName" - kliknij uruchom i sprawdz czy jest lista w kolumnie V arkusza Admin jeżeli masz excel 2007 i wyżej to wskaż kartę...
Dlatego się "nie zmienia" bo wszystko masz powiązane z jedną komórką celu. Ale to i tak by nic nie dało gdyż obliczenia na "karta" dotyczą tylko jednego pracownika na raz (czyli tylko jednej listy rozwijalnej), więc nie zobaczyłbyś nic więcej (byś musiał pod każdą listę robić oddzielny arkusz "dublujący" arkusz "Karta"). Wydaje mi się że nie do końca...
Dołóż jeszcze jedną pętlę [syntax=vb]Last = Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Row With Arkusz2 last2 = .Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Row For i = Last To 1 Step -1 For j = 1 To last2 wyraz = .Cells(j, "A") If Cells(i, "F").Value Like wyraz Then Rows(i).EntireRow.Delete Exit For 'j End If Next j Next i End With [/syntax]
Sprawdź czy o to chodziło
[syntax=vb]Dim wb As Workbook Set wb = ThisWorkbook Dim tbl() Dim lLstRw& With Sheets("Accounts") lLstRw = .Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row tbl() = Application.Transpose(Range(.Cells(2, 1), .Cells(lLstRw, 1))) End With With wb.Sheets("REPORT").Range("A1").CurrentR... .AutoFilter field:=1, Criteria1:=tbl(), Operator:=xlFilterValues .Offset(1, 0).Resize(wb.Sheets(1).Range("A1").Curre...
Napisałem parę linijek kodu do drukowania etykiet. Zmieniłem nieco wygląd strony ZAMÓWIENIA, usunąłem niektóre kolumny i wiersze oraz wprowadziłem kolumnę do wpisania ilości kpl w paczce. Analogicznie można dopisać kod na 10x etykiety oraz dopisać do etykiet inne dane np. datę, wagę itp.
Wpisz sobie kilka numerów do książki wykonaj export w zakładce programu do zarządzania (import export). Pojawi się plik z rozszerzeniem crp otwórz go za pomocą exela. Jak już dojdziesz co w której kolumnie wpisywać to do dzieła. Musisz jednak pamiętać o pewnych ograniczeniach np. ilości znaków w opisie numeru (wszystkich razem max16), nadawać kolejne...
:) A dlaczego "niby"?
Chamski (podwójne NOT) kod, ale działa. - najpierw wybierasz sobie "co chcesz wstawić" z komórek D1..D6 - potem wybierasz sobie "gdzie to wstawiasz" - komórki A1..A6 O pierwszej nad ranem trudno o lepszy kod :) Myślę, że koncepcję moją już znasz, przerobisz sobie "na swoją modłę" - jak będziesz chciał. Kod wklejasz bezpośrednio w kod arkusza, którego...
Ma to wyglądać tak: Po naciśnięciu literki "K" mam mi w liście wyświetlić tylko produkty na literkę "K", po wpisaniu "ka" tylko te które się zaczynają na "ka" itd. Dodano po 1 http://obrazki.elektroda.pl/4803603900_1...
Ja bym to zrobił nieco inaczej. Tabele PÓŁPRODUKTY i PRODUKTY są właściwie takie same ale korzystają z innych danych za pomocą list wybieralnych (sprawdzanie poprawności) i Wyszukaj.pionowo(). Listy wybieralne umożliwiają skorzystanie tylko z potrzebnych danych, nie ma potrzeby rozbudowywać tabel skoro maksymalna ilość elementów w półprodukcie i półproduktów...
Dzięki za tak szybką reakcję. Właściwie powinienem skakać z radości, bo to jest rozwiązanie o które prosiłem, ale ... jak to czasem w życiu bywa nie do końca za pierwszym razem jest dokładnie to o co chodzi (a przynajmniej przydałaby się jakaś mała korekta). Wina leży całkowicie po mojej stronie, bo nie wyłuszczyłem sprawy do końca, bo myślałem, że...
Nie bardzo wiem o co ci chodzi ale listy rozwijane tworzy sie e w grupie Narzędzia danych kliknij przycisk Sprawdzanie poprawności danych. Nastepnie Ustawienia W polu Zezwalaj kliknij opcję Lista. I masz liste.
To nie taki hop-siup: w VBA masz trochę ograniczoną liczbę obiektów którymi by można to wykonać w miarę prostu, więc trzeba samemu napisać dwa fragmenty kodu: jeden odpowiedzialny za wyłuskanie niepowtarzających się wartości z podanego zakresu i drugi, który je posortuje rosnąco (zakładając, że te dane mają być posortowane). Można by do tego wykorzystać...
Niestety tak nie działa, próbowałam ten sposób ;(
Z samego opisu, bez pliku ciężko cokolwiek powiedzieć. W listach rozwijanych można się odwoływać do innych arkuszy (nie mylić ze skoroszytami). Najlepiej gdy dane dla listy są w postaci tabeli (ale nie tabeli przestawnej)
Taka opcja istnieje, tylko że zawsze jest coś za coś. Będziesz musiał stworzyć procedurę/funkcję pobierającą z zadanego zakresu wartości, filtrującą i umieszczającą wyniki w określonym miejscu. To wszystko trzeba będzie zrobić dla każdego elementu zakresu, czyli w jakieś pętli, co dla dużej ilości elementów bardzo spowolni operację. Elementy wbudowane...
Czy byłby ktoś w stanie mi pomóc? Najprostsze rozwiązanie :arrow: skopiować listę odbiorców :arrow: usunąć duplikaty :arrow: wpisać dwie formuły sumujące (jak na zrzucie) i przeciągnąć je do końca listy unikalnych odbiorców :spoko: 1171091 Oczywiście możesz to również zrobić makrem, ale mechanizm obliczeń będzie analogiczny.
Potrzebuję zrealizować następujące działanie: W -arkuszu 2- mam zestaw danych w kilku wierszach i kolumnach. Najeżdżając na komórkę A1 w -arkuszu 1- chcę aby pod kursorem wyświetliła się lista (coś na zasadzie listy rozwijanej) z zakresu kolumny (na przykład kolumny A w -arkuszu 2-) i po najechaniu na interesującą mnie pozycję i kliknięcie wkleić cały...
listy excel listy rozwijalne excel excel listy zależne
lm338 regulacja przetwornica dodatkowy wentylator uziemić agregat dlaczego
Czerwona kontrolka błyskawicy i tryb awaryjny po 20 km jazdy Światła stopu i pozycyjne nie działają w Volvo XC90 2004 - przyczyny