Najprościej użyć funkcji INDEKS powiązanej z łączem listy.
Możesz zrobić tak: Wypisujesz sobie listę liczb w komórkach pionowo lub poziomo. Każdą komórkę formatujesz niestandardowo, przypisując jej (komórce) określony tekst. Ten tekst będzie niezależny od liczby, która jest w komórce. Na przykład pierwszą komórkę sformatujesz niestandardowo jako "a". Tworzysz listę rozwijaną, podając jako zakres tę swoją listę...
Excel- lista zmian w arkuszach
Dzień dobry, Problem można też rozwiązać samymi formułami, nie potrzeba żadnych kolumn pomocniczych. Do znalezienia unikatów można użyć formuły tablicowej: [syntax=text]=INDEKS($D$8:$D$57;PODAJ.PO... gdzie: $D$8:$D$57 - zakres danych (tytuły), $F$63:$F63 - zakres wyników (unikaty). Początek...
Trochę rzucę cię na głębszą wodę. (Ale jeszcze raz zaznaczę że twoje rozwiązanie nie jest złe - po prostu ja bym to zrobił inaczej i nie mówię też że lepiej. Może ktoś ma jeszcze inny pomysł - Wszystkie drogi prowadzą do Rzymu. ) Choć jeżeli ogarniasz menadżera nazw i poprawność danych to nie powinieneś mieć kłopotu ze zrozumieniem mojego sposobu. Zastosowałem...
Wszystko da sie zrobic :)
I trzeba było tak od razu. Bez załącznika, z samego opisu problem był zupełnie niezrozumiały. W ten sposób jak Pan chciał to się nie da. Jeśli argumentem funkcji ADR.POŚR nie jest tekst adresu, tylko tekst nazwy, to taka nazwa może odwoływać się tylko do adresu wprost, a nie może być - jak w tym przypadku - nazwą formuły zwracającej adres. Takie sobie...
Nie bardzo rozumiem, masz listę użytkowników i nie umiesz znależć tego którego już znasz z loginu? Najprościej: zwykłe wyszukiwanie w tablicy (i co z tego, że to Excel). Jak wolisz po Excelowemu to użyj Range.Find i pobierz sobie wiersz (chyba to pionowa tablica?) i dalej to już proste. Jeżeli używasz pliku na serwerze to właściwie już jest to jakaś...
Listę, prawdopodobnie, można uznać za skończoną, jeśli ilość elementów z kolumny nazwisk będzie równa liczbie elementów kolumny karty ocen, tak więc przed wywołaniem formy porównaj liczbę niepustych komórek w obydwu kolumnach i jeżeli jest równa pomiń aktywowanie formy
No ... trochę utrudniłeś zadanie. Było cos niedawno z pracownikami na różnych wydziałach - tworzenie ciągłej listy pracowników. Kolega adamas tam zaproponował pewne ciekawe rozwiązanie. Tu też by trzeba było zrobić podobnie. Najpierw zrobić taką sama tabelkę jak jest, tylko bez dubli w kolumnach a potem ustawić w jednej liście. edit: Choć jak się okazało...
Z tego co zrozumiałem to chyba chodzi Ci o [url=http://www.excelforum.pl/topics7/29... zależne
A jaki sposób mogę "masowo" stworzyć chekboxa dla 1200 pozycji Możesz spróbować tak: zaznaczyć odpowiedni zakres w kolumnie dla checkboxów, a następnie uruchomić makro: [syntax=vbscript]Sub InsertCheckBoxes() Dim Rng As Range Dim WorkRng As Range Dim Ws As Worksheet On Error Resume Next xTitleId = "Excel" Set WorkRng = Application.Selection Set WorkRng...
jeżeli po wybraniu innej komórki przycisk listy znika, to jest to lista wartości. Usuwa się ją z menu Poprawność danych poprzez ustawienie poprawności danych w komórce na "Dowolna wartość" Chyba, że arkusz ma makra i formatka pole listy jest wywoływana z kodu.
1. Private Sub UserForm_Terminate() combo1.Value = combo1.ControlSource End Sub 2. combo1.MatchRequired = True 3. Do wujka Googla CreateObject("scripting.dictionary") Na angielskom - http://www.snb-vba.eu/VBA_Dictionary_en....
Tak. Tyle, że w zależności od poziomu zabezpieczeń może być monit lub przy wysokim poziomie może nie działać makro/makra.
Przykład w plikach Zeszyt1 i Zeszyt2. Dane do listy są w skoroszycie Zeszyt2. Oba skoroszyty otwarte w tym samym wystąpieniu Excela. Powinny działać synchronicznie (u mnie działają Excel 2010).
Czy to ma tak działać?
Podobne rozwiązanie wraz z implementacją w Kolegi arkuszu. Do mojej funkcji jako parametry trzeba przekazać zakres ignorowanych i datę, po której chcemy wygenerować kolejny dzień roboczy (czyli pon-sob i spoza listy).
Niestety nie mam zielonego pojęcia jak go zastosować. Pomożesz? Skoro nie zamieszczałeś arkusza w pierwszym poście myślałem, że wiesz jak używać makr? Nie ma problemu - przerobiony arkusz w załączeniu. Przy okazji pozbądź się tych "list rozwijalnych" - arkusz mimo niewielu danych strasznie wolno działa.
Musisz oprogramować ComboBox. Jeśli zmiana działa, to wynik z Combo zapisz do komórki "pod nim" i masz zdarzenie WorksheetChange. [syntax=vbscript]Private Sub ComboBox1_Change() Range("F11") = ComboBox1.Text End Sub[/syntax] Problem w tym, że dla każdego musi być osobna procedura. A dlaczego nie poprawność/lista? Działa przecież...
Typowe dla użycia WYSZUKAJ.PIONOWO. Dokładny opis z przykładami w help'ie Excela. Wcześniej, oczywiście, należy przygotować sobie tabelkę w arkuszu pomocniczym.
Za pomocą makr pewnie, skoro standardowe funkcje nie pozwalają. Gdyby Twój opis był jaśniejszy, już kilka osób pewnie by Ci pomogło. Dwa razy czytałem Twoje posty i nadal nie mam pojęcia, co chcesz tak właściwie osiągnąć (chodzi o wynik końcowy, bo wiem, że zmieniając coś chcesz zmienić resztę tabeli, ale według jakich kryteriów - nie mam pojęcia)....
Taka kombinacja z arkuszem pomocniczym, listami przez poprawność danych, nazwami zakresów... Może działaj w tym kierunku?
W takim razie tabela przestawna a źródłem niech będzie lista
A nie byłoby prościej utworzyć listę przy Initialize na podstawie wartości z combo UserrForm1 ? Podmień procedurę w UserForm2 na [syntax=vb]Private Sub UserForm_Initialize() firma = UserForm1.ComboBox1.Value wrs = 2 ComboBox1.Clear With Sheets("Arkusz2") Do While .Cells(wrs, 4) <> Empty If .Cells(wrs, 4) = firma Then ComboBox1.AddItem .Cells(wrs,...
jak wybiorę z listy pozycję "Inne" lub "Konto klienta" to żeby w kol. D była możliwość wpisania samemu numeru konta Twoje oczekiwania, moim zdaniem są nierealne :cry: Zbliżony efekt - można jednak uzyskać poprzez zastosowanie dodatkowej kolumny i modyfikację formuły :spoko: - tak jak na zrzucie 960467 i w załaczonym pliku 960469
Po Next dodać [syntax=vb] .Cells(w,1).value = .Cells(w-1,1).value + 1[/syntax] Powinno działać. Pamiętaj tylko, że gdy w = 1 dostaniesz error, bo spróbujesz się odnieść do Row = 0. Oraz, jeśli ta komórka nad nie będzie liczbą(bądź pusta), a spróbujesz do niej dodać 1. Można temu zapobiec dodając kilka If'ów. Jednakże myślę, że nie jest to takie znów...
Oczywiście, że jest i nazywa się tabela przestawna. Możesz pogrupować wydatki według nazwy kategorii, albo dowolnie inaczej i numery wierszy ani kolumn nie mają wielkiego znaczenia. Tabela przestawna daje wiele możliwości. Zachęcam do poczytania. :)
Mam małe pytanie jak utworzyć (jeśli się da, bo ja jestem tylko amatorem ) listę użytych do projektowania komponentów Nazywa się to BOM (Bill of Material) i jest w Reports->Bill of materials (jak dobrze pamiętam).
[syntax=vb]Dim wb As Workbook Set wb = ThisWorkbook Dim tbl() Dim lLstRw& With Sheets("Accounts") lLstRw = .Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row tbl() = Application.Transpose(Range(.Cells(2, 1), .Cells(lLstRw, 1))) End With With wb.Sheets("REPORT").Range("A1").CurrentR... .AutoFilter field:=1, Criteria1:=tbl(), Operator:=xlFilterValues .Offset(1, 0).Resize(wb.Sheets(1).Range("A1").Curre...
sprawdź teraz
To by było to ale jest już za późno ... :( TO JEST TO ... :D ... i nie sądzę, aby było na cokolwiek 'za późno' ... :D ... np.: na browarka ... :D ... no chyba, że chodzi o cytaty ze Stachury ... :) ... a już na pewno nie za późno na podziękowanie koledze adamasowi_nt ... w ktorym miejscu wstawić pętlę która stworzy Nie trzeba ... pętle już są ... jedna...
No to pokaż (załącz) ten krnąbrny plik :D Albo spróbuj metody poprzez nazwany zakres: nadajesz dla całego skoroszytu nazwę - Zakres = Arkusz1!$B$2:$B$2000 a potem dla listy rozwijanej wprowadzasz =Zakres :spoko:
Wpisz sobie kilka numerów do książki wykonaj export w zakładce programu do zarządzania (import export). Pojawi się plik z rozszerzeniem crp otwórz go za pomocą exela. Jak już dojdziesz co w której kolumnie wpisywać to do dzieła. Musisz jednak pamiętać o pewnych ograniczeniach np. ilości znaków w opisie numeru (wszystkich razem max16), nadawać kolejne...
Czy są jakieś sposoby tworzenia listy niestandardowej żeby wyłapywała interesujący mnie tekst automatycznie lub inne rozwiązania? Jeśli masz tak "nieczyste" :D dane źródłowe to najprościej przed konsolidacją przepuść te dane z filii przez funkcję USUŃ.ZBĘDNE.ODSTĘPY() :spoko:
Próbuje skopiować te formuły jak w pliku który załączyłeś. Nie da się skopiować. Masz całkiem inną strukturę danych źródłowych. Te formuły trzeba zrozumieć i napisać je od nowa pod swoje dane. Chciałbym zrobić ten autofiltr na mojej formatce ale nie wiem czy jest to możliwe ze względu na różne szerokości kolumn w arkuszu 1i 2. Jeżeli umieścisz jedną...
Zobacz mój plik. Wprawdzie drukuje on zaznaczone adresy na kopercie ale możesz to sobie przerobić. Aby drukowało ilość dni odpowiednich dla miesiąca zrób standardowe IF i przypisz że 31 ma miesiąc taki i tak a 28 i 29 Luty , Aby zmodyfikować obramowanie daj formatowanie warunkowe że jeśli komórka z dniem jest pusta to brak obramowania a jeśli jest to...
kurcze nikt tego nie robil ? Wyluzuj. :) Ludzie się jeszcze bawią lub już się zastanawiają czego "aż tak" się bawili :) .
Zamiast "\" "\*.csv"
Witam Można też użyć dynamicznej listy
To zrób tak: 1. Posortuj obie listy po nazwisku (trzymajmy się tego przykładu). 2. Przebiegasz pętlą po 1 liście aż do napotkania różnicy i wtedy: 3. Wstawiasz brakujący wiersz w odpowiedniej (warunek większe lub mniejsze - obie listy są posortowane) liście. Musi zadziałać. Nie mam czasu myśleć nad przykładem - mam spotkanie.
j = 1 For i = j To Sheets.Count If Sheets(i).Name Like "*2016*" Then Doc.Cells(w_doc - 1 + j, k_doc) = Sheets(i).Name j = j + 1 End If Next i tylko jeden ciąg cyfr „2016 - niestety nie gra, potrzebujesz majstra wyrażeń regularnych http://vbamania.blogspot.com/2009/10/reg... http://excelperfect.pl/wp-content/upload...
Przykład w załączniku (do rozbudowania). Osobiście jednak zrealizowałbym to w VBA.
Rozwiązanie z kolumną wynikową i trzema kolumnami pomocniczymi.
Sposób przez Ciebie podany ma wadę, gdyż nie masz żadnej kontroli (ewidencji) nad tym co już zaliczyłeś do kosztów. Prędzej czy później wpiszesz tę samą kwotę po raz drugi i w żadn sposób nie będziesz mógł tego zweryfikować. Oczywiście nie ma żadnego problemu dodanie do Twojego przykładu przycisku np. "Dodaj kwotę", który wywoła makro przenoszące kwotę...
Spróbuj [syntax=vb]Sub Makro_kopiowanie() ' This macro will import a file into this workbook PathName = Range("D3").Value Filename = Range("D4").Value ControlFile = ActiveWorkbook.Name wrs = 5 'nazwy arkuszy od "D5" Workbooks.Open Filename:=PathName & Filename Windows(ControlFile).Activate With Sheets("Podsumowanie") Do While .Cells(wrs, 4) <>...
Ma to wyglądać tak: Po naciśnięciu literki "K" mam mi w liście wyświetlić tylko produkty na literkę "K", po wpisaniu "ka" tylko te które się zaczynają na "ka" itd. Dodano po 1 http://obrazki.elektroda.pl/4803603900_1...
gdyby w funkcji ZNAJDŹ można było użyć symbolu wieloznacznego "*" W funkcji ZNAJDŹ nie można, ale jest bardzo podobna funkcja SZUKAJ.TEKST, w której można używać symboli wieloznacznych. Różni się od ZNAJDŹ (poza symbolami wieloznacznymi) tym, że nie rozróżnia małych/wielkich liter. Jeśli z tą funkcją sobie poradzisz to będziesz miał satysfakcję. Ja...
Tak na marginesie: :) Kolego, po napisaniu odpowiedzi zanim ją wyślesz, przeczytaj to co napisałeś, byś był pewien że odpowiadasz na pytanie. Twoje pierwsze zdanie: ... jeżeli w A1 wpiszę wartość to ... w A2 należy ... To wynikało z Twojego pierwszego postu, ale excel tego nie zrozumie :) Całe szczęście że dodałeś drugie zdanie :) Z komunikatem jako...
Najlepiej dołączyć plik przykładowy listy w komórkach od C11 do C51 w ktorym arkusze? "sheet do zablokowania" co to znaczy? Jak to jest w innym arkuszu, warto przypisac nazwu zakresu
Wielkie dzięki adamas_nt!!!! Dokladnie o takie cos mi chodzilo. Na pewno? Bo nie jest dobrze ;) Widocznie jeszcze się wtedy nie obudziłem zupełnie. W "Arkusz1" w E2 wklej =JEŻELI(JEŻELI(A2=Arkusz2!$B$3;1... Formuły w kolumnie D są zbędne, można je usunąć.
Twoja lista rozwijalna to sprawdzanie poprawności i nie jest żadną kontrolką. Nie wchodzę w sens robienia takiej "Fakturki" poniżej przyklad powinno się dodać jeżeli() tzn że jeżeli docelowa komórkamjest pusta to też powinna być pusta a nie 0 I druga rzecz Skąd excel ma wiedzieć że kiślewski i spółka jest w arkuszu kiślewski. Aby to uzgodnić konieczna...
Tam robiło się to podobnie, tylko definiowałeś nazwę (wstaw->nazwa->definiuj czy jakoś tak)
Mam to w Akcesie, więc sobie przeniesiesz.
Mogą to być dowolne miejsca, gdzie ma być lista wyboru ?
Witam Chciałbym by pozycja w liście rozwijanej była przyporządkowana do tabeli w danym arkuszu o wymiarach na przykład B2:G12 i w momencie wybrania tej pozycji w liście rozwijanej ta tabela była kopiowana do arkusza zbiorczego. Po wybraniu z innej listy rozwijanej danej pozycji chciałbym by była ona dodana do wcześniej wybranej pozycji z listy rozwijanej.
Standardowo: INDEKS, gdzie argumentem jest wynik PODAJ.POZYCJĘ... Np w H2 (miasto)[syntax=text]=INDEKS(A:A;PODAJ.P...
Formułę: =PRZESUNIĘCIE($H$20;ILE.WIERSZY($M$20:M2... 1 )-1) Zmień na: =PRZESUNIĘCIE($H$20;ILE.WIERSZY($M$20:M2... 0 )-1) Więcej wiary Kolego ;) Pozdro.
Dzięki za tak szybką reakcję. Właściwie powinienem skakać z radości, bo to jest rozwiązanie o które prosiłem, ale ... jak to czasem w życiu bywa nie do końca za pierwszym razem jest dokładnie to o co chodzi (a przynajmniej przydałaby się jakaś mała korekta). Wina leży całkowicie po mojej stronie, bo nie wyłuszczyłem sprawy do końca, bo myślałem, że...
Dzień dobry, Jeżeli nie może Pan zmienić oznaczeń, to trzeba posłużyć się adresami i do komórki D15 w definicji listy w poprawności danych wpisać formułę: [syntax=text]=PRZESUNIĘCIE($F$4:$F$9;;PO... Proszę sprawdzić, czy takie rozwiązanie wystarczy. Pozdrowienia.
Takie makro w gruncie rzeczy jest banalnie proste: [syntax=vb]Columns("F:F").ClearContents ost_w = Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row poz = 2 For i = 2 To ost_w For j = Cells(i, 2).Value To Cells(i, 3).Value Cells(poz, 6).Value = Cells(i, 1).Value & j poz = poz + 1 Next j Next i[/syntax]
Po pierwsze: Chcesz pobierać dane z kolumny drugiej a w funkcji podałeś zakres jednokolumnowy. Po drugie: ten zapis co stworzyłeś (po powyższej poprawce) będzie działał prawidłowo tylko pod warunkiem że dane w arkuszu Lista będziesz miał posortowane rosnąco. Jeżeli będziesz miał dane "poszatkowane" trzeba dodać 0 na końcu formuły inaczej funkcja wyszukaj.pionowo()...
... Czy moglibyście mi doradzić w czym najlepiej zrobić taki kosztorys co zrobiłem w Excelu? Pojawiły się tutaj propozycje aby baza była w Accesie a budowanie kosztorysu w Excelu?... Na razie część odpowiedzi w excelu właśnie ... :) ... : 838523 Zmiany: 1. Dodane zależne pola list, według załączonego obrazka 2. Dodane dodatkowe menu " KOSZTORYS " w...
Musi być świetna fucha :D Gdyby zwolnił się etat... pamiętaj o mnie ;) http://obrazki.elektroda.pl/1379930300_1... Brakuje na liście w 'Admin'
Tabelki nie mają żadnej nazwy Okazuje się, że jest inaczej: http://obrazki.elektroda.pl/4887606500_1... Z jednej strony powinno to ułatwić, z drugiej... te naaazwyyy :( Spróbuję napisać jakieś makro i najpierw je wszystkie uporządkować. Jakieś przeciwwskazania? Powinny być, jeśli gdzieś są one używane w odwołaniach (dot. również ew....
Lepiej zastosować wyszukaj.pionowo. Przykład (nazwa jest wpisywana w A1) w B2 wpisz =WYSZUKAJ.PIONOWO(A1;Arkusz2!A:D... w C2 wpisz=WYSZUKAJ.PIONOWO(A1;Arkusz2!A&... w D2 wpisz=WYSZUKAJ.PIONOWO(A1;Arkusz2!A&... Chociaż twoje rozwiązanie tez by przeszło tylko popełniłeś błąd wskazując (całą) tabelę z danymi...
Na pierwszej zakładce, trzeba 3 nazwy zakresów (Zobacz przykład)
Załączam gotowy arkusz. Dodałem formatowania warunkowe i trochę formuł. Może komuś faktycznie się przyda - w każdym razie u nas w pracy na pewno.
Trzeba było od razu... Przerobiłem wstawianie daty (przy zmianie) i formuły w "Szablon" Jeśli z formatowaniem warunkowym to Copy-Paste. Edit: W "Szablon" w D3 i G3 wpisz =B10 (załącznik podmieniłem na poprawiony)
A jesteś w stanie określić w którym momencie jest uruchamiana procedura "ListaForName" ? I jeszcze jedna próba: jak masz włączony twój plik to: jeżeli masz excel 2003 wybierz menu Narzędzia - Makro - Makra ... - zaznacz "ListaForName" - kliknij uruchom i sprawdz czy jest lista w kolumnie V arkusza Admin jeżeli masz excel 2007 i wyżej to wskaż kartę...
Opisane trochę niejasne, ale funkcja PODAJ.POZYCJĘ a INDEKS może pomóc
Witam. Wpisz w kolumnie (przykładowo) B : a1, a4, a7 i to przeciągnij. Powinno być dalej a10, a13... Następnie w dowolnej kolumnie użyj formuły: =ADR.POŚR( B 1) i to przeciągnij w dół. Teraz jeszcze tylko kliknij pomógł na elektrodzie :) Pozdrawiam
Separator listy ;
Jeśli jest to lista przez poprawność danych to najlepiej wykorzystać zdarzenie arkusza. Np (w kodzie arkusza) Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) If Target.Address(0, 0) = "E1" Then Columns(1).Find(what:=Ta... Lookat:=xlWhole).Select End If End Sub W przypadku obiektu (pole kombi,...
Sprawdź czy o to chodziło
Różne drogi prowadzą do Rzymu Zastosowałeś jedną w VBA (jak dla mnie trochę przekombinowaną - ale działa) Ja bym to zrobił np. tak edit: Jak teraz patrze na "twoje" rozwiązanie to widzę że właściwie są tam zmieszane ze soba (przedstawione wyżej przeze mnie) dwie metody na raz, co jeszcze bardziej przekonuje mnie w stwierdzeniu "przekombinowane".
Myślę, że tam było lst od "lista", nie 1st . Poza tym obrazek za dużo nie mówi, wklej kod jak już.
zapisz makro jak formatujesz komorke, potem tylko wystarczy odpalic to makro po wybraniu konkretnej wartosci z listy.
Nie jestem pewien czy o to chodziło, ale zobacz.
Naprzyklad, tak
Dzień dobry, Jest taka możliwość, tylko zakresowi komórek tworzących listę trzeba nadać nazwę np. lista i przy definiowaniu źródła trzeba użyć tej nazwy: =lista (ważne, żeby było = na początku). Zakres musi zawierać pustą komórkę, a pole "ignoruj puste" musi być zaznaczone. Powodzenia!
Z samego opisu, bez pliku ciężko cokolwiek powiedzieć. W listach rozwijanych można się odwoływać do innych arkuszy (nie mylić ze skoroszytami). Najlepiej gdy dane dla listy są w postaci tabeli (ale nie tabeli przestawnej)
Długo nikt nie odpowiada, więc chyba coś tu nie jest jasne. Excel może działać (upraszczając nieco) poprzez formuły lub poprzez makra. Formuły nie mogą niczego przenosić, mogą jedynie "kopiować", a ściślej zwracać wynik tam, gdzie wcześniej wpisano formułę, pozostawiając dane źródłowe bez zmiany. Formuły działają automatycznie, przeliczają się same,...
Wpisz do kodu "kliknięcia" jednej i drugiej opcji dodatkową linię kodu: [syntax=vbnet]Me.ComboBox1.ListIndex = 0 'jak ma się pojawiać od razu litera lub cyfra[/syntax] lub [syntax=vbnet]Me.ComboBox1.Text = "" ' gdy ma być po zmianie okienko puste [/syntax] Aha Zaznaczę, że pomimo tego że widzisz w okienku cyfry są to jednak dla VB wartości tekstowe.
Jeśli makro zdarzeniowe ma działać w konkretnym arkuszu, to powinno być zdefiniowane w module kodu tego arkusza. Jeśli takie samo makro ma działać w kilku arkuszach, to można alternatywnie zdefiniować makro skoroszytu w module Ten_skoroszyt (ThisWorkbook). Te makra mają trochę inne nazwy, trzeba wybrać odpowiednie makro z listy.
ad.1 Przy zdarzeniu Change ComboBox'a sprawdzany jest każdy znak wprowadzany z klawiatury. Jeśli sprawdzany ma być tylko pierwszy, pierwszym warunkiem będzie Len(NazwaCombo.value)=1, następnie porównujesz (w pętli) z listą. Najprościej wstawić polecenie opuszczenia pętli przy pozytywnym wyniku porównania, a warunkiem kontynuowania kodu zrobić licznik_pętli...
Panowie mam taki problem excel nie chce mi dodawać godzin pracy a dokładnie mówiąc to nie chce dodawać minut. Chodzi mi o to że jak np. pracuje jednego dnia 11godz30minut a następnego tylko 11godz to excel podlicza mi 22godz a nie 22godz30minut proszę o pomoc bo już próbowałem różnych sposobów i nic nie działa. Dodano po 39 tu jest załącznik z moją...
zaznaczyłem dane potem prawy przycisk myszy przypisz nazwe nazwałem je ale mam problem jak wpisać do listy
Jest jeszcze jedno małe ale przy wyszukaj(). Znajduje zawsze pierwszą wartość z listy.
Napisałem parę linijek kodu do drukowania etykiet. Zmieniłem nieco wygląd strony ZAMÓWIENIA, usunąłem niektóre kolumny i wiersze oraz wprowadziłem kolumnę do wpisania ilości kpl w paczce. Analogicznie można dopisać kod na 10x etykiety oraz dopisać do etykiet inne dane np. datę, wagę itp.
Usuń: [syntax=vb]Cells.Select Selection.ClearContents[/syntax] i zmień [syntax=vb]y = 2[/syntax] na [syntax=vb]y = Worksheets("Scanlijst22").Range("E" & Rows.Count).End(xlUp).Row + 1[/syntax]
Przydatne pojęcia to: - spradzanie poprawności danych dla utworzenia listy rozwijanej - baza danych (model, cena) - funkcja wbudowana wyszukaj.pionowo() Liste rozwijaną tworzysz z poprawności danych odwołując sie do danych z bazy a potem funkcją wyszukaj.pionowo pobierasz dane z tabeli. W załączniku przykład.
Rozumiem, że masz świadomość, że na samej liście rozwijanej kolorów nie będzie widać, bo taka już jej uroda. Natomiast można ustawić kolor za pomocą makra zdarzeniowego Worksheet_Change na podstawie wyboru z listy. Zakres komórek wzorcowych ma nazwę "Wzornik". Sprawdzanie poprawności trzeba ustawić ręcznie, pamiętając o wyłączeniu alertów. Komórki ze...
a jak nie chce żeby jeden z arkuszy nie był na liście??
Chciałbym zrobić zależną listę rozwijaną Proponuję wykorzystać do zależnych list rozwijanych :idea: trochę odmienny mechanizm VBA :D Na podstawie kolumny A tworzona jest po każdym uzupełnieniu tabeli nowa lista branży, a po wyborze branży tworzona jest odpowiednia lista dostawców :spoko: 1085739 1085735
[syntax=vb]ListaArray = Array(RodzajLiniiLista, RodzajDodReaktLista)[/syntax] Elementy tej tablicy są typu variant, którym nie nadano wcześniej wartości, stąd mają wartość null. Kolega pewnie googla i wkleja, prawda?
Nie wiem czy o to ci chodziło. Jakoś za szybko tłumaczysz :)
Moge zrobic cos takiego przez google, ale to nie bedzie zbytnio przejrzyste. Moge podrzucic na maila. Na ta chwile zrobilem takie cos dla wtajemniczenia sie w temat https://www.photobox.co.uk/my/photo/full... https://obrazki.elektroda.pl/6586851500_... Wrzucilem po czesci do arkusza. Wszystko jest niesamowicie okrojone,...
Przydałby się przykład jako plik Excela. Opis mówi tylko o makro, nie widać jak wygląda to w rzeczywistości.
Niestety mam Excel xp i 2003 i tam nie ma SUMA.WARUNKÓW(). Ale czy nie wystarczy wskazać w formule danej komórki zamiast "ABAG" i "Termiczne" np B1 i B2 A B1 (i B2 oddzielnie ) ustawić jako łącze komórki pola kombinowanego lub pola listy wybranego z paska "Formularze" (Zakres wejściowy wskazać na listę firm a w drugim przypadku na listę "rodzajową")
excel listy zależne excel listy rozwijalne listy rozwijalne excel
zmiana rozdzielczości laptop rozebra ekspres saeco passat przeróbka
przetwornica philips przetwornica philips
Posadowienie stopy fundamentowej na odpowiednim gruncie Plazma LG - dioda miga 3 razy na czerwono