W załączniku rozwiązanie. Nie wiem, czy to wszystko. zeby sie pojawialo zestawienie na najblizsze 3 miesiace Jesteś w stanie przygotować wzór tego zestawienia?
[syntax=vb] Sub InsSubtot() Dim bs As Range Dim r&, rp& For Each sh In ThisWorkbook.Sheets Set bs = sh.Cells ow = bs(Rows.Count, 8).End(xlUp).Row r = 2: rp = 2 While bs(r, 8) <> Empty r = r + 1 If bs(r, 8) <> bs(r - 1, 8) Then bs.Rows(r).Insert bs(r, 5) = "SUMA" bs(r, 6) = Application.Sum(Range(bs(rp, 6), bs(r - 1, 6))) bs(r, 5).Resize(1,...
W VB używamy przecinka. Np Range("A1:A1200,B5:B10&...
Chciałabym, aby odpowiednie komórki automatycznie uzupełnić odpowiednimi odniesieniami do sąsiedniego arkusza. VBA fajna rzecz - warto się poduczyć :D , lecz póki co dla Twoich celów wystarczy wykorzystać prostą funkcję :spoko: 897374 3 formuły jak na zrzucie możesz kopiować do następnych kart.
przy każdym zamknięciu w kodzie skoroszytu(zeszytu)[syntax=vb] Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean) ThisWorkbook.SaveCopyAs "Z:\kopia " & Date & " " & Time 'tu lokalizacja, nazwa End Sub[/syntax]
Usuń: kom() As Variant ReDim kom(22, 1) As Variant i = i + 1
Chyba chodzi tylko o podstawienie zakresu (pierwsza część makra), wtedy [syntax=vbscript]c = ActiveCell.Column r = ActiveCell.Row If c > 5 Then Range(Cells(r, c - 5), Cells(r, c - 1)).Select[/syntax]
W zasadzie ładnie algorytm już opisałeś, pozostaje tylko poszukać odpowiednich funkcji. Wg mnie, jeżeli nazwy w kolumnie A nie będą się powtarzały, to o wiele prostsza w użyciu będzie funkcja .match , np. [syntax=vb] Szukana_nazwa = Worksheets("Arkusz1").Cells(ActiveCell.R... 1).Value 'Wiersz aktywnej komórki, kolumna A czyli 1 Nr_wiersza = Application.WorksheetFunction.Match(Szuk...
W nowszych wersjach jest zapewne "Ten skoroszyt". W załączniku jest już wklejone. Jeśli tylko 1-szy arkusz i tylko jeden warunek, to może filtrem go (w załączniku)? Jak już pisałem, przypisać dane z (jak wynika z opisu, ostatniego) wiersza, to żaden problem. Za to wzorów druków PZ jest w Internecie mnóstwo. A znając życie i tak będziesz musiał zrobić/dostosować...
Sub drukowanie_pakowania() Dim wsh As Worksheet For Each wsh In ActiveWorkbook.Worksheets If wsh.Cells(1, 10) > 0 Then If wsh.Cells(1, 10) < 10000 Then If wsh.Name = "PRODUKCJA" Then GoTo dalej wsh.PrintView dalej: End If End If Next wsh End Sub
Ręce opadają :) To co Ty właściwie chcesz zrobić? ale jeśli dane są pobierane z internetu Dane z internetu wprowadzaj od razu do "z góry upatrzonego" zakresu. lub np z innej komórki Oprogramuj tą "inną komórkę"... Co to znaczy "z automatu"? Żeby coś się zmieniło w arkuszu, najpierw musi się coś wydarzyć.
Kolega adams zapomniał o 1 - powinno być For i = 1 to 10
Zerknij do załącznika. Plik zawiera makro.
Spróbuj [syntax=vb] Sub mySplit() Dim bs As Range, mar() As String Dim r&, i&, n&, x$, xx$ Dim p&, pd&, ps&, pw&, lmi&, pn&, px&, pf&, pe&, sl& Const dig = "0123456789" Set bs = Sheets("dane").Range("b:g") r = 2 While bs(r, 1) <> vbNullString x = bs(r, 1): n = 0 If bs(r, 1).MergeCells Then n...
Spróbuj np. tak - najpierw zaznaczasz dane w wybranej (pojedynczej) kolumnie, potem wykonujesz makro. [syntax=vb]Application.ScreenUpdating = False For w = Selection.Row To Selection.Row + Selection.Count - 1 Step 2 Cells(w + 1, Selection.Column).Value = Cells(w, Selection.Column).Value Next w Application.ScreenUpdating = True[/syntax] PS. Takie rzeczy...
Napisałem parę linijek kodu do drukowania etykiet. Zmieniłem nieco wygląd strony ZAMÓWIENIA, usunąłem niektóre kolumny i wiersze oraz wprowadziłem kolumnę do wpisania ilości kpl w paczce. Analogicznie można dopisać kod na 10x etykiety oraz dopisać do etykiet inne dane np. datę, wagę itp.
? Wstawia się normalną, zwykłą tabelkę bez obramowań, a lewej/pierwszej komórce nadaje się białą barwę czcionki, w prawej/drugiej komórce pojawiać się będzie numeracja, i wszystko.
Przetestuj makro z załącznika.
dla przycisku tak daj takie samo makro tylko zamień True na False
Zamalować wszystkie owale czarnym recznie. Dodano po 1 następnie makro wszystko zrobi
Witam Mam taki problem a mianowicie w katalogu mam zgromadzone 50 plików excela*xls które zawierają tabelę z wartościami i jeden zbiorczy który wszystkie sumuje za pomocą makra które załączam poniżej. Problem polega w tym że jak zmienię wartości w którejś z tabel to w zbiorczym mi sie nie aktualizuję. Próbowałem w opcjach wyłączać /włączać automatyczne...
Potrzebuję napisać makro w Excelu, które: przy wyłączaniu Excela zapisze wszystkie otwarte dokumenty w jakichś plikach po włączaniu otworzy je.... Pomocy, potrzebuje to na wczoraj :)
Można bez makra, Np wpisz w B2 i skopiuj/przeciągnij w dół =WYSZUKAJ.PIONOWO(A2;Arkusz2!A:B... Jeśli koniecznie VBA, to w kod arkusza wklej [syntax=vb]Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) If Not Intersect(Target, Columns(1)) Is Nothing Then On Error Resume Next Target.Offset(0, 1) = Sheets("Arkusz2").Columns(1).Find(what:=...
początku dla $A$1 B2 z obrazka ELEKTRODA.jpg wynika, ze dla $A$1 C2 Poniewaz nie ma zalacznika, patrz przyklad(karta i baza w jednom skoroszycie) Wiersz dla druku - wartosc w C1(za ramami PrintArea) B1:B19 - funkcja tablicowa Ctrl+Shift+Enter
Dzięki, działa świetnie, po lekkich modyfikacjach
Jeśli w zakresie są formuły, to zmienia postać rzeczy. Spróbuj wykorzystać inne zdarzenie. [syntax=vb]Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range) Dim kom As Range For Each kom In Range("C13:G13") If kom.Value < 0 Then MsgBox "Błąd w " & kom.Address(False, False) Next End Sub[/syntax]Warto może ograniczyć Target.Range, bo zmiana...
Cześć. Sprawdź, czy takie coś Ci pasuje: [syntax=vbscript]Sub Rep() Const RFrom = "A1" Const RTo = "H1" Const Src = 3138 Dim x As Long For x = Range(RFrom).Column To Range(RTo).Column Columns(x).Replace what:="#", replacement:=Cells(Src, x).Value, _ LookAt:=xlPart, SearchOrder:=xlByRows, MatchCase:=False, _ SearchFormat:=False, ReplaceFormat:=False...
Najlepiej jest rejestrowanie makra w celu otwarcia pliku tekstowego programom Excel
Jeśli tylko ukryć wartości, to najprościej "zabielić" czcionkę za pomocą formatowania warunkowego. Jeśli wynik formuły, to warunek podobny do numerowania wyżej. Jeśli zablokować przed edycją, to jedynie makro w procedurze zdarzeniowej.
To zależy ile docelowo przewidujesz wierszy w tabelce. Jeśli nieokreśloną, to tylko VBA...
Witam. Mam wielką prośbę. Dostałem w pracy zadanie utworzenia wizualizacji do procesu walcowania taśmy wraz z raportowaniem przebiegu.. Wizualizację (napisaną w In-Touch z wykorzystaniem SPC) połączyłem za pomocą DDE z arkuszem excel'a w którym ma być tworzony raport z walcowania taśmy. I tu zaczyna się mój problem. Samą wizualizację napisałem bez problemu...
To Powershell + Inspekcja na folderze gdzie będą wrzucane. W momencie, kiedy coś się pojawi, to Powershellem dostawać się do pliku i sprawdzać co zostało uzupełnione i aktualizować główny plik z wynikami.
bardziej wskazane byłoby tu makro.
Witam Poszukuję pomocy ze stworzeniem makra dla zapisu plików w excelu. Mianowicie chodzi mi o to żeby plik excela który otwieram z pulpitu po jego wypełnieniu i kliknięciu w dyskietkę (zapisz), zapisywał się automatycznie z datą w docelowym folderze. Może ma ktoś już podobne makro które mógłbym wykorzystać ?
A po co do tego makro? Można to zrobić prostą formułą w kolumnie I: =if(isblank(h1);na();now()) Kolumnę formatujesz jako "czas" i tyle.
Excel nie jest, i nikt w MS nie obiecywał, nie jest narzędziem do developmentu oprogramowania, np sieciowego
Jeśli masz Excela 2010 lub nowszego to można to zrobić w Power Query bez makro
Wykorzystaj zdarzenie Worksheet_Activate . Najprościej[syntax=vb]Private Sub Worksheet_Activate() Call CommandButton1_Click End Sub[/syntax]
Witam, serdecznie poszukuje pomocy odnośnie wykonanie Makra, które by czytało dane z tabeli, wstawiało dokładnie jedna dana w dokładnie jedno miejsce oraz drukowało tak przygotowany arkusz oraz numerowało strony od 1 . Chodzi o to by Makro wzięło z tabeli z pierwszego wiersza 3 dane, z każdej kolumny inna wstawiło do następnego arkusza oraz wydrukowało...
Chciałbym żeby automatycznie kolorowały się komórki jak w załączonym pliku. Mianowicie jeżeli w wierszu występuje wyraz 'sob' lub 'ndz' automatycznie pokolorował całą kolumnę. Dorobiłem Ci makro. Znajdziesz go przez Alt + F11. Makro możesz edytować, jednak jego nazwa musi pozostać niezmienna.
Witaj Trochę wątpliwości. Dlaczego jest to tak ważne, aby bez makr?
Należy oprogramować zdarzenie SheetChange skoroszytu. Wykrywa ono równocześnie, w którym arkuszu i w której komórce nastąpiła zmiana. Kod: [syntax=text]Private Sub Workbook_SheetChange(ByVal Sh As Object, ByVal Target As Range) If Target.Address <> "$F$6" Then Exit Sub If IsNumeric(Target) And Target > 0 Then Sh.Tab.Color = vbRed Else Sh.Tab.Color...
Uwierz mi że tak nie nauczysz się pisać programów. Nakierowałem Ciebie na dobrą drogę, a teraz kombinuj. Masz tutaj http://dzono4.w.interia.pl/kurs/dodatki/... przykład procedury uruchamiającej się SAMOCZYNNIE podczas aktywacji arkusza. Oczywiście piszesz to jako makro.
Jest. Mało tego, masz wybór: formuła w docelowej komórce, lub makro.
Wygląda dobrze. Czy wyzwalacz nawet nie uruchamia Excela, czy też tylko mejla nie wysyła? P.S. Mejl trafia do skrzynki nadawczej. Zostanie wysłany po uruchomieniu Outlooka. Totalnie nic się nie dzieje, ani excel ani mail.
oczywiście, że tak. jednak nie rozwiąże to mojego kłopotu. Tym bardziej, że codziennie muszę wykonywać koło 1000 kopiuj/wklej. Dlatego potrzebowałbym rozwiązania bardziej automatycznego
będę chciał aby makro korzystało z outlooka :)
Proponuje też zrobić zestawienie zbiorcze - tak jak na zrzucie 919992 a do automatycznego aktualizowania "indeksów" wykorzystać proste makro :spoko: w załączeniu zmodyfikowany plik z tym makrem :D 919993
To teraz jeszcze dopisz co w owym pliku nie działa. U mnie makro wykonuje się bez problemów.
Tak, dokładnie o coś takiego chodziło. Tylko Skąd i Dokąd bym na dwie kolumny rozbił (zakładając że chcesz je mieć potem w raporcie). Nazwy mają się powtarzać. Teraz możesz np. zrobić tabelę przestawną jak w załączniku: http://obrazki.elektroda.pl/2261331300_1... popróbować z różnymi funkcjami czy nawet próbować jakieś makro napisać,...
Witaj, Nie mam pomysłu na formułę, mam natomiast pomysł na proste makro, które mniej więcej robi to, co chcesz. Nie jestem najlepszym programistą VBA, ale w sumie na pierwszy rzut oka działa. [syntax=VB]Sub Makro1() ' ' Makro1 Makro ' Makro zarejestrowane 2011-04-16, autor Darek ' ' Kolumna A od wiersza 2 w dół zawiera działania ' W kolumnie B będą...
Zrobiłem w ten sposób: Sub startTimera() Application.OnTime Now + TimeValue("00:00:15"), "show" Application.OnTime Now + TimeValue("00:00:25"), "show1" End Sub Makro przechodzi mi między dwoma plikami excel, lecz robi to tylko raz. W jaki sposób to zapętlić? Problem jest też taki, że nie mogę tego prostego kodu zastosować do przejścia miedzy excel a...
Próbowałem też bezpośrednio w kodzie makra wklejać lub wpisywać te znaki, ale nie chce przyjmować Ale przyjmie arkusz. Zrób tabelkę, do tego odpowiednie makro...
Ustaw w oknie właściwości pola pozycję "Locked" na True. Automatycznie szarzeje zdaje się tylko w Accesie. Ustaw ręcznie lub warunkowo w kodzie formy.
Hmm, wywołują mnie tu do tablicy :) Rozumiem, że już jakieś makro działa... Z tego wynika, o czym już kolega Tommy82 wspomniał, że należy do makra dopisać instrukcję warunkową. A właściwie umieścić Twoje makro w gałęzi Else. Schemat: If IsNumeric([A]) then [X]=[B].value Else tu Twoje makro End If Jesli makro jest w innym skoroszycie wywołujesz...
sorry, ale nie bardzo rozumiem. Mam wpisać w makro otwierające plik czy w makro w otwieranym pliku? i co to zmieni?
Był błąd - chyba go poprawiłem. Zmieniłem trochę całość - eksportowałem jako moduł bas - dołącz do swojego projektu i użyj. Również zamieszczam arkusz testowy z importowanym modułem. Użycie jest proste - zaznaczasz zakres komórek, na którym chcesz przeprowadzić zmiany i w menu Narzędzia -> Makro -> Makra uruchamiasz jedyne makro, jakie jest - zrób_gwiazdki....
Po Next dodać [syntax=vb] .Cells(w,1).value = .Cells(w-1,1).value + 1[/syntax] Powinno działać. Pamiętaj tylko, że gdy w = 1 dostaniesz error, bo spróbujesz się odnieść do Row = 0. Oraz, jeśli ta komórka nad nie będzie liczbą(bądź pusta), a spróbujesz do niej dodać 1. Można temu zapobiec dodając kilka If'ów. Jednakże myślę, że nie jest to takie znów...
No to albo kolumna pomocnicza z filtrem (wtedy masz tylko jeden "klik"-wybierasz 0 ) albo makro. Ponizej z kolumną a makro za chwile podrzucę.
Zwracam się z prośbą o stworzenie makra, bądź doradzenie innego rozwiązanie Jeśli chciałbyś wykorzystać do zestawienia danych tabelę przestawną :idea: np. tak jak na zrzucie 1075895 to możesz wykorzystać makro VBA do automatycznego (uruchamianie klawiszami ctrl+o) tworzenia aktualnej tabeli przestawnej :spoko: 1075898
paweliw i Maciej Gonet! Dziękuję za bardzo rzeczowe podpowiedzi. Jako początkujący takich porad potrzebuję. Wpadłem na to żeby użyć funkcję TEKST i działa. Nie zdążyłem napisać posta, że problem rozwiązałem - byliście szybsi. Jednak dalej dręczy mnie pytanie: Dlaczego zarejestrowane makro daje inny wynik niż rejestrowana procedura?
automatyczne nadawanie nazw plikom tak aby po zapisaniu bazowego pliku generował się jego kolejny numer (x+1)+nazwa z komórki a1
Zamieść na forum swój przykładowy plik (bez wrażliwych danych :D ) lub prześlij oryginalny na pw - to wprowadzę Ci to makro do tego pliku :D
Rozwiązanie dla Excela. (W czasie prób wyłącz drukarkę) Makro drukuje zadaną ilość stron, zmienia Nr i umieszcza napis "Oryginał" lub "Kopia". Ustawienia w arkuszu "Opcje".
Jeśli dostaniesz wynik w 53 arkuszu, to jaki problem przekleić to do nowego pliku? :) Może ktoś doradzi z jakąś formułą, ja obstawiam jednak na makro :)
A może być w dodatkowym arkuszu cała "baza" nazwisk i przypisanych im specjalności - i tam byś wpisywał nowych a w przedstawionym arkuszu wybierał byś tylko nazwisko. Czy jednak to ma działać ściśle tak jak napisałeś czyli jeżeli wcześniej wystąpiło nazwisko to ma się pojawić obok specjalność jak nie to czyste pole oczekujące na wpis. - jeżeli tylko...
Średnio się na tym znam. Nie wiem czy o to chodzi [url=http://akademia-vba.pl/excel-vba/sc...
zapisz makro jak formatujesz komorke, potem tylko wystarczy odpalic to makro po wybraniu konkretnej wartosci z listy.
Tak, zawsze wpisując do tych samych pól w arkuszu zostaje mi baza przyjęć towaru od klienta. Całość ma wyglądać w ten sposób mam pierwszą stronę w arkuszu wypełniam wyżej wymienione pola zawsze te same 1a 1b i 1c i klikam drukuj drukuje mi się potwierdzenie pobrania sprzętu do naprawy a wszystkie dane zostają zapisane w drugim arkuszu kolejno 1,2,3...
Najprościej wrzucić wszystko do jednego arkusza "Bazy". Można zrobić to formułami, patrz kolumna A i C w "Dane" + dynamiczna nazwa, patrz "Część_rys". Jeśli tych arkuszy jest więcej (niż powiedzmy 5), sugeruję napisać makro.
Kolega PRL proponuje makro do kopiowania, ale w nazwa4 tylko formuły
Ok, dziękuję spróbuję choć pliki do wydruków dostaję w pliku excela i pierwsze od tego zacząłem jak tu to zrobić. Choć nie wiem jak się do tego zabrać na kilka tysięcy rekordów jest co robić dlatego myślałem nad jakimś automatycznym rozwiązaniem.
Jeśli to jest nowy Excel (365) No właśnie Autorka jest coś małomówna. ;) Nie mam 365 i nie wiedziałem, że takie udogodnienie w nim jest. Mam 2007 i 2021. Nawet w 2021 nie ma "Automatyczna konwersja danych"... Ale zawsze można napisać makro dla starszych wersji, żeby ułatwić pracę. W załączniku makro do wczytywania pliku CSV.
Jeśli to wszystko jest w jednym skoroszycie, to możesz użyć też funkcji ADR.POŚR. Jej argument podaje się w formie tekstu, więc można go złożyć z kawałków. Ale użycie tego spowalnia trochę działanie funkcji, więc zależy ile masz tych danych do przeliczenia. Mogłoby to wyglądać np. tak: [syntax=text]=WYSZUKAJ.POZIOMO(D3;ADR.PO... " & A1 & "'!36:62");2;FAŁSZ)[/syntax]...
Da się... Właściwość "Formula" zwraca zawartość komórki w postaci String. Możesz z nim robić, co Ci się podoba (Left, Rigt, Mid, InStr). Dla zobrazowania: wpisz dowolne liczby w A1 i A2, dowolną formułę operującą na tych komórkach w B1, następnie uruchom[syntax=vb]Range("C1").Formula = Range("B1").Formula Range("D1").Formula = "=B1+C1"[/syntax]
Po prostu czy da się zrobić to tak że zapisze plik a po ponownym odpaleniu wszystko działa dalej tak jak przez zamknięciem? Plik zapisujesz z obsługą makr (*.xlsm)? Makra można kopiować pomiędzy plikami. Zobacz [url=http://www.cpearson.com/excel/vbe.a... Rozdział "Copy A Module From One Project To Another". Chyba, że chodzi o coś innego...
Dobry wieczór, Nie bardzo rozumiem o co chodzi. Cały zakres obejmuje kolumny od A do LH. Jeżeli to ma być zmienione należy wprowadzić poprawki w komórkach A16 i A17 oraz w definicjach wi i wj w Menedżerze nazw. Natomiast jeśli chodzi o ten węższy zakres to jest on rozpoznawany automatycznie, co widać w komórce A16 i w definicji wi. Czy coś nie działa...
..Mam W kolumnie A 1600 wierszy np. z nawziskami i muszę w kolumnie B wstawić odpowiedni komentarz ( teskstowy ) będzie on zmienny .. Można to zrobić tak jak chcesz, za pomocą przycisków ale może są jakieś reguły wg. których dopisujesz ten komentarz? Wtedy lepiej by było napisać jakieś makro które robi to automatycznie.
Witam, Czy istnieje możliwość, aby zrobić makro, które uruchamia makro o konkretnej godzinie i konkretnego dnia? Przykładowo: Wpisuję w komórkę A1 - 31.01.2019 15:30 I aby to makro uruchomiło inne makro (przykładowo o nazwie "makro1" dokładnie o tej porze bez klikania, itd? Dodatkowo: jeżeli plik nie byłby włączony o 15:30 - to makro (przy pierwszym...
Witam (at)ll, proszę o pomoc w napisaniu makra. Mam plik excela, a w nim 31 arkuszy-zakładek (nazwa każdego z nich to kolejny dzień miesiąca od 1 do 31) i teraz muszę w komórkę A2 każdego arkusza wypełnić kolejną datą zaczynając od 01.02.2011 proszę o makro które zrobi to automatycznie
Dziękuję za pomoc. Spróbuję rozwiązać ten problem. Narazie robie tak ze przy skanowaniu zmieniam ręcznie nazwę na określony nr Zlecenia. Potem mam napisane makro gdzie automatycznie pliki .pdf powiela się z komorkami w excel o tej samej nazwie w bazie danych jako hiperłącza. .
Próbowałem w ten sposób ale opcja właściwości połączenia mam nieaktywne :/
Dziękuję za pomoc. Najlepszym rozwiązaniem okazało się zrobienie makra, które kopiuje automatycznie zawartość pierwszych trzech kolumn do nowego arkusza. Dodano po 1 Nagrałem makro kopiujące potrzebne dane do nowego arkusza
aby wszystko działo się automatycznie :cry: To musisz jednak zastosować VBA :D Np taki efekt jak na zrzucie 945616 tzn. po wklejeniu nowych danych po wciśnięciu ctrl+r - makro "rozrzuci" Ci te dane na grupy na podstawie ID :spoko: Całość w załączonym pliku 945618
Ten sposób zadziała gdy dane mają się zaciągać z jednego pliku a mi chodzi o to by pobierał dane z 6 innych plików Nie widzę przeszkód. i żeby te dane nie nakładały się na siebie tylko grzecznie zapisywały się pod sobą No o tym kolega nie wspomniał. Tylko makro lub VBA (IMHO)!
Dokładnie chodzi o dodanie przycisku ''KOLOR'', po użyciu którego tekst w danej komórce będzie się zmieniał.. i tak np. jak mamy godzinę 10:12 na czerwono, a jak po 14:00 to na niebiesko itd. Więc raczej chyba tylko makro. Czy ten przycisk jest potrzebny ? Formatowanie warunkowe całkowicie wystarczy, jeżeli nie potrzeba przycisku, kolor będzie zmieniał...
Problem rozwiązany pomogło automatyczne przeliczanie:) Dzięki! Temat uważam za zamkniety.
Pytanie zawiera przeczenie (czy jak to się fachowo nazywa). W każdym razie są (co najmniej) dwa wyjścia: 1. Wykorzystując harmonogram zadań, który o określonej godzinie uruchomi plik Excela, gdzie przy otwarciu uruchamiane jest makro. 2. Wiszący plik, z uruchomionym makrem zerkającym na zegarek systemowy, metoda OnTime - opis w help'ie This example...
nie chciał bym bawić się w makro Czy w Excelu mogą migać komórki? Te dwie rzeczy nie są zgodne... ale mogą migać np. http://www.goldenline.pl/grupy/Zainteres...
Jedyne co przychodzi mi do głowy to makro z wykorzystaniem kolumny z prawidłowymi nazwami. W przykładzie zamiana polskich liter, porównanie, podstawienie. Trochę długo trwa, należałoby pewnie dopracować, ale działa (w arkuszu autora). Sub zamien() Dim i As Long, kom As Range, tekst As String For i = 2 To Range("B65536").End...
Pozwoliłem sobie skorzystać z pliku kolegi szafarza jako wzoru danych. Nagrałem makro i trochę je podreperowałem aby było uniwersalne dla każdych danych (by uwzględnioało wszystkie dane i możliwości). Aby zobaczyć efekt w załączniku trzeba pozwolić na wykonywanie makr. Też nie wiem jak kolega szafarz doszedł do wyboru modeli dla kategorii A [usunął...
To pobieranie danych za pomocą formuł a wydruk za pomocą makra.
Jeśli ma się to odbywać automatycznie, myślę że makro musiałoby być uruchamiane przy otwarciu arkusza. Powinno zawierać funkcję timer, a reszta kodu (badanie godziny, kopiowanie itd) w pętli, uruchamianej co czas określony przez PauseTime, lub coś podobnego. O to chodzi?
Zapewne można napisać kolejne makro korzystając z worksheet_change, albo wstawić listę rozwijalną i z niej wybierać.
I co panowie, żaden nie potrafi mi pomóc?? W notatniku jak daje zeskanowany kod to jest automatyczny enter ale w excel'u to nie działa. skaner jest widoczny w systemie jako klawiatura ale nie ma tam nigdzie opcji automatycznego enter. Może jakieś dodatkowe sterowniki?? Może jakieś proste makro? Bardzo mi na tym zależy.
Dzięki koledze adamas_nt i jego sugestii co do "automatycznego" pobrania numeru kolumny (i wiersza w domyśle) poprawiłem nieznacznie moje makro. Wystarczy teraz wkleić w arkusz "dane" gdziekolwiek twoją tabelę z danymi (jak by ona nie wyglądała). Nacisnąć wstaw kody i kody wewnętrzne zostaną wstawione bez względu na to gdzie znajduje się tabela z danymi...
Jeśli chodzi o pobieranie danych i ich sortowanie, to można by to tak zrobić jak w pliku poniżej (jeden z wielu wariantów): 964013 W kodzie praktycznie brak obsługi błędów, więc bierzesz odpowiedzialność za rzetelność swoich danych, będą chińskie albo złe formaty daty, makro się wywróci, będziesz sabotować własne działania w obróbce danych, makro się...
Najpierw musisz utworzyć marko które będzie się uruchamiała po zmianie tekstu w komórce. Przykład Cells.Find . Na końcu wyrażenia dajesz .Activate i komórki w których znaleziono daną wartość robią się aktywne. Na końcu używasz czegoś [url=http://java2s.com/Code/VBA-Excel-Ac... żeby przejść do właściwej komórki.
Trzeba utworzyć klasę, w której publicznie zadeklarować obiekt ze zdarzeniami (np. Public WithEvents myXL As Application) Dodano po 34 http://www.swiatexcela.pl/2011/09/11/zda... http://training-course-material.com/trai... Szukaj - Zdarzenia na poziomie Aplikacji
Mam pytanie: czy jest możliwe w Excelu 2000 automatyczne uruchomienie makra po wpisaniu dowolnej wartości do danej komórki?
makro automatyczny excel makro excel automatyczny odświeżać automatyczny makro
tablet zamiast nawigacji zgrzyt biegu blokada regulacji głośności
proel pc512 agregat prądotworczy
Rezystancja potencjometru 2x47kΩ w centralnym położeniu Jak podłączyć kabel grzewczy zasilany dwustronnie?