W załączniku rozwiązanie. Nie wiem, czy to wszystko. zeby sie pojawialo zestawienie na najblizsze 3 miesiace Jesteś w stanie przygotować wzór tego zestawienia?
Zrob przeliczane calego skoroszytu manualnie, tylko w kodzie arkuszu(roboczy) wpisz
Kod VBA działa, więc problem tylko z harmonogramem. Może do innego działu?
Jeden wyżej, czyli r-1 po prostu ;) [syntax=vbscript]If c > 5 And r > 1 Then Range(Cells(r - 1, c - 5), Cells(r, c - 1)).Select[/syntax]
[syntax=vb] Sub InsSubtot() Dim bs As Range Dim r&, rp& For Each sh In ThisWorkbook.Sheets Set bs = sh.Cells ow = bs(Rows.Count, 8).End(xlUp).Row r = 2: rp = 2 While bs(r, 8) <> Empty r = r + 1 If bs(r, 8) <> bs(r - 1, 8) Then bs.Rows(r).Insert bs(r, 5) = "SUMA" bs(r, 6) = Application.Sum(Range(bs(rp, 6), bs(r - 1, 6))) bs(r, 5).Resize(1,...
Można to prosto zrobić na funkcjach + formatowanie warunkowe, jak zaproponował adamas_nt . Gdybyś jednak upierał się przy VBA - też można: [syntax=vb]Private Sub CommandButton1_Click() Application.ScreenUpdating = False ost_data = Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp).Row 'wyczyszczenie starych danych With Range(Cells(1, 3), Cells(Rows.Count, Columns.Count))...
W zasadzie ładnie algorytm już opisałeś, pozostaje tylko poszukać odpowiednich funkcji. Wg mnie, jeżeli nazwy w kolumnie A nie będą się powtarzały, to o wiele prostsza w użyciu będzie funkcja .match , np. [syntax=vb] Szukana_nazwa = Worksheets("Arkusz1").Cells(ActiveCell.R... 1).Value 'Wiersz aktywnej komórki, kolumna A czyli 1 Nr_wiersza = Application.WorksheetFunction.Match(Szuk...
W VB używamy przecinka. Np Range("A1:A1200,B5:B10&...
Chciałabym, aby odpowiednie komórki automatycznie uzupełnić odpowiednimi odniesieniami do sąsiedniego arkusza. VBA fajna rzecz - warto się poduczyć :D , lecz póki co dla Twoich celów wystarczy wykorzystać prostą funkcję :spoko: 897374 3 formuły jak na zrzucie możesz kopiować do następnych kart.
? Wstawia się normalną, zwykłą tabelkę bez obramowań, a lewej/pierwszej komórce nadaje się białą barwę czcionki, w prawej/drugiej komórce pojawiać się będzie numeracja, i wszystko.
przy każdym zamknięciu w kodzie skoroszytu(zeszytu)[syntax=vb] Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean) ThisWorkbook.SaveCopyAs "Z:\kopia " & Date & " " & Time 'tu lokalizacja, nazwa End Sub[/syntax]
Dodam swoje 3 grosze.
Cześć. Sprawdź, czy takie coś Ci pasuje: [syntax=vbscript]Sub Rep() Const RFrom = "A1" Const RTo = "H1" Const Src = 3138 Dim x As Long For x = Range(RFrom).Column To Range(RTo).Column Columns(x).Replace what:="#", replacement:=Cells(Src, x).Value, _ LookAt:=xlPart, SearchOrder:=xlByRows, MatchCase:=False, _ SearchFormat:=False, ReplaceFormat:=False...
Moim skromnym zdaniem ostatni dodany arkusz ma najwyższy indeks (nazwę tylko nie tę widoczną w Excelu pod arkuszem) Ustalić go można prosto korzystając z: [syntax=vbscript]OstArk = ActiveWorkbook.Sheets.Count[/syntax] skopiować na koniec: [syntax=vbscript]Sheets(OstArk).Copy After:=Sheets(OstArk)[/syntax] i ostatni krok ze zmianą nazwy: [syntax=vbscript]...
Jeśli nie miałeś do czynienia z formularzami, to najprościej zamknąć InputBox w pętli w Thisworkbook, przy zdarzeniu Open. Coś jak[syntax=vb]With Sheets("NazwaArkusza") For i = to 10 .Cells(i, 2)= Inputbox ("Wpisz wartość dla komórki B" & i) Next .activate End With[/syntax]Dograj sobie rejestratorem polecenie drukowania, lub po aktywowaniu arkusza naciśnij...
Wklej w kod arkusza :[syntax=vb]Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) If Target.Address(0, 0) = "C47" Then If LCase(Target.Text) = "przelew" Then 'Przelew, PRZELEW, przelew Rows("48:49").EntireRow.Hidden = False Else Rows("48:49").EntireRow.Hidden = True End If ElseIf Target.Address(0, 0) = "C47:E47" Then 'jeśli pusta też ma odkrywać to...
Możesz zrobić tak: [syntax=vb]Private Sub cmdObróbka_Click() If DCount("IdIdsWyrobu", "tblObróbka", "IdIdsWyrobu = " & Me.IdIdsWyrobu) = 0 Then strSQL = "INSERT INTO tblObróbka (IdIdsWyrobu) VALUES (" & Me.IdIdsWyrobu & ")" DoCmd.RunSQL (strSQL) End If DoCmd.OpenForm "frmObróbka", , , "IdIdsWyrobu=" & Me.IdIdsWyrobu End Sub[/syntax]
W nowszych wersjach jest zapewne "Ten skoroszyt". W załączniku jest już wklejone. Jeśli tylko 1-szy arkusz i tylko jeden warunek, to może filtrem go (w załączniku)? Jak już pisałem, przypisać dane z (jak wynika z opisu, ostatniego) wiersza, to żaden problem. Za to wzorów druków PZ jest w Internecie mnóstwo. A znając życie i tak będziesz musiał zrobić/dostosować...
Zerknij do załącznika. Plik zawiera makro.
To Powershell + Inspekcja na folderze gdzie będą wrzucane. W momencie, kiedy coś się pojawi, to Powershellem dostawać się do pliku i sprawdzać co zostało uzupełnione i aktualizować główny plik z wynikami.
Makro przygotowane w Excelu 2003 (ale powinno działać): Sub Makro1() For a = 3 To 8 'te arkusze bierze pod uwagę Sheets(a).Select If Range("J1") > 0 Then ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut Copies:=1, Collate:=True End If Next End Sub
Ręce opadają :) To co Ty właściwie chcesz zrobić? ale jeśli dane są pobierane z internetu Dane z internetu wprowadzaj od razu do "z góry upatrzonego" zakresu. lub np z innej komórki Oprogramuj tą "inną komórkę"... Co to znaczy "z automatu"? Żeby coś się zmieniło w arkuszu, najpierw musi się coś wydarzyć.
W załączniku.
Należy oprogramować zdarzenie SheetChange skoroszytu. Wykrywa ono równocześnie, w którym arkuszu i w której komórce nastąpiła zmiana. Kod: [syntax=text]Private Sub Workbook_SheetChange(ByVal Sh As Object, ByVal Target As Range) If Target.Address <> "$F$6" Then Exit Sub If IsNumeric(Target) And Target > 0 Then Sh.Tab.Color = vbRed Else Sh.Tab.Color...
[syntax=vbscript]Sub dodaj() ThisWorkbook.VBProject.References.AddFro... _ "{0002E157-0000-0000-C000-000000000046}"... 2, 0 End Sub[/syntax]
Dzięki wszystkim ale już sobie poradziłem, skorzystałem z nagrywania makr :) i później zapisałem to do "przycisku" i teraz otwierając dokument który ma stron np. 40 a ja ustawie się na stronie 35 i uruchomię makro to drukuje mi tylko stronę na której aktualnie jestem czyli 35 Pozdrawiam Jarek
Też nie pisałem pod Googla, ale jest możliwość nagrywania makr, a to już dużo. Na przykład: [syntax=objc]function Makrobeznazwy() { var spreadsheet = SpreadsheetApp.getActive(); spreadsheet.getRange('B4').activate(); spreadsheet.getCurrentCell().setValue('1... spreadsheet.getRange('B7').activate(); spreadsheet.getRange('B5').copyTo(spread...
Sprawdź, dostosuj. Zrezygnowałem z tablicy na rzecz prostego przypisania.
Wykorzystaj zdarzenie Worksheet_Activate . Najprościej[syntax=vb]Private Sub Worksheet_Activate() Call CommandButton1_Click End Sub[/syntax]
Sprawdziłem na innym komputerze i działa poprawnie :O Co do przeliczania ręcznego, to nigdy tak nie mam ustawione. Zawsze jest automatyczne.
Napisałem parę linijek kodu do drukowania etykiet. Zmieniłem nieco wygląd strony ZAMÓWIENIA, usunąłem niektóre kolumny i wiersze oraz wprowadziłem kolumnę do wpisania ilości kpl w paczce. Analogicznie można dopisać kod na 10x etykiety oraz dopisać do etykiet inne dane np. datę, wagę itp.
Przede wszystkim powinnaś załączyć plik Excela a nie obrazek. Na obrazku nie da się nic policzyć ani sprawdzić. A merytorycznie - po co tu makro? To ma być jakaś wprawka w pisaniu makr? Do tego typu obliczeń służą funkcje lub formuły - wystarczą funkcje wbudowane, ale jeśli ktoś woli, to może sobie napisać własną funkcję w VBA, tzw. funkcję UDF (user...
Jak zrobić to automatycznie, jakimś makrem? Proponuję na początek nauczyć się "szanować dane źródłowe" swojej bazy :-) Zmiany wprowadzone makrem do bazy mogą być nieodwracalne !!! Zatem podobne zmiany w tabeli bezpieczniej jest dokonać poprzez utworzenie kwerendy np. tak jak na zrzucie 1177947
Panowie liczę na waszą pomoc. Doliczyłeś się.
Spróbuj [syntax=vb] Sub mySplit() Dim bs As Range, mar() As String Dim r&, i&, n&, x$, xx$ Dim p&, pd&, ps&, pw&, lmi&, pn&, px&, pf&, pe&, sl& Const dig = "0123456789" Set bs = Sheets("dane").Range("b:g") r = 2 While bs(r, 1) <> vbNullString x = bs(r, 1): n = 0 If bs(r, 1).MergeCells Then n...
dla przycisku tak daj takie samo makro tylko zamień True na False
Przetestuj makro z załącznika.
początku dla $A$1 B2 z obrazka ELEKTRODA.jpg wynika, ze dla $A$1 C2 Poniewaz nie ma zalacznika, patrz przyklad(karta i baza w jednom skoroszycie) Wiersz dla druku - wartosc w C1(za ramami PrintArea) B1:B19 - funkcja tablicowa Ctrl+Shift+Enter
automatycznie drukować mi wybrane strony wybranego arkusza po czym będzie zaznaczać następną komórkę w wybranej kolumnie i będzie drukować te same strony :crazyeyes: Załącz przykładowy plik z opisem: wyboru strony, wyboru arkusza i wyboru kolumny, oraz co to znaczy "te same strony" :cunning: Plik w załączeniu. Chodzi mi oto aby w karcie "Do wypełnienia"...
Ale makro działa , a co to ten 'CommandBoxa'?
Zamalować wszystkie owale czarnym recznie. Dodano po 1 następnie makro wszystko zrobi
[syntax=vbscript]Do While .Cells(x, 20) <> 0[/syntax] podmień na: [syntax=vbscript]Do While Not IsError(.Cells(x, 20))[/syntax]
Sub ZapiszPlik() Dim Skor As Workbook Const FOLDER As String = "D:\moje dokumenty\" -tu wpisujesz lokalizację pliku, gdzie docelowo ma się zapisać plik Set Skor = ThisWorkbook Skor.SaveAs FOLDER & "pliczek" & Format(Now(), "_yyyymmdd") - "pliczek" to nazwa jaką będzie posiadał plik ThisWorkbook.Close False End Sub To makro wstawiasz w pliku, który ma...
w Arkuszu1 ustawiam automatycznie filtr na wartości równe 0 lub "Blanks" w kolumnie V i chciałbym aby makro automatycznie skopiowało wszystkie wiersze do Arkusz2. Wszystkie wiersze z tabeli czy wszystkie WYFILTROWANE wiersze z tej tabeli??
Jeśli w zakresie są formuły, to zmienia postać rzeczy. Spróbuj wykorzystać inne zdarzenie. [syntax=vb]Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range) Dim kom As Range For Each kom In Range("C13:G13") If kom.Value < 0 Then MsgBox "Błąd w " & kom.Address(False, False) Next End Sub[/syntax]Warto może ograniczyć Target.Range, bo zmiana...
Proponuje też zrobić zestawienie zbiorcze - tak jak na zrzucie 919992 a do automatycznego aktualizowania "indeksów" wykorzystać proste makro :spoko: w załączeniu zmodyfikowany plik z tym makrem :D 919993
Excel nie jest, i nikt w MS nie obiecywał, nie jest narzędziem do developmentu oprogramowania, np sieciowego
Rozumiem, że makro ma być w pliku PRE-ALERT? Jeśli tak, to przetestuj poniższy kod: [syntax=vb]Sub NowyArkusz() Dim wbkPrealert As Excel.Workbook Dim oWSShell As Object Dim strPath$ Workbooks.Add a = Now() b = Year(a) c = Month(a) D = Day(a) Set wbkPrealert = ThisWorkbook Set oWSShell = CreateObject("Wscript.Shell") strPath = oWSShell.SpecialFolders("Desktop")...
Jeśli tylko ukryć wartości, to najprościej "zabielić" czcionkę za pomocą formatowania warunkowego. Jeśli wynik formuły, to warunek podobny do numerowania wyżej. Jeśli zablokować przed edycją, to jedynie makro w procedurze zdarzeniowej.
Tu znajdziesz rozwiazanie http://blog.actuary.pl/2010/01/zegarek-n...
Spróbuj np. tak - najpierw zaznaczasz dane w wybranej (pojedynczej) kolumnie, potem wykonujesz makro. [syntax=vb]Application.ScreenUpdating = False For w = Selection.Row To Selection.Row + Selection.Count - 1 Step 2 Cells(w + 1, Selection.Column).Value = Cells(w, Selection.Column).Value Next w Application.ScreenUpdating = True[/syntax] PS. Takie rzeczy...
Mi jednak chodzi o to by makro się samo uruchamiało. Tu masz makro, które monitoruje określony zakres pod kątem zmiany. Dodaj do tego kod swojego makra sortującego. [syntax=vbscript]Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) Dim KeyCells As Range ' The variable KeyCells contains the cells that will ' cause an alert when they are changed. Set...
jakies makro tez bylo by spoko moze nawet lepsze
W dołączonym pliku jest przykład procedury, która po każdym F9 zapisuje w Arkusz2 wyniki iteracji. Procedura jest wywołana zdarzeniem Calculate():[syntax=vb] Private Sub Worksheet_Calculate() Dim ostatni_wiersz As Long ostatni_wiersz = Worksheets("Arkusz2").UsedRange.SpecialC... Worksheets("Arkusz1").Range("L32:O39").C... Worksheets("Arkusz2").Cells(ostatni_wier...
:) To działą bez makr - sprawdź - tylko że po dodaniu/wykasowaniu kodu w kolumnie zwroty należy w arkuszu dane i kolumnie pomoc w autofiltrze wcisnąć jeszcze raz pokaź tylko X tu nie ma automatyki tzn. automatycznie pojawi się X przy danej umowie ale niestety autofiltr nie jest automatyczny.
Jak wyżej podane makro działa.
Chciałbym żeby automatycznie kolorowały się komórki jak w załączonym pliku. Mianowicie jeżeli w wierszu występuje wyraz 'sob' lub 'ndz' automatycznie pokolorował całą kolumnę. Dorobiłem Ci makro. Znajdziesz go przez Alt + F11. Makro możesz edytować, jednak jego nazwa musi pozostać niezmienna.
A czy można i jak zapisać aby działało w całej kolumnie? W kolumnie, wierszu, zakresie, poza zakresem. Jak sobie życzysz. Po wpisaniu 'Target' i postawieniu kropki w edytowanym kodzie, otworzy się lista rozwijalna z własnościami i metodami. M.in. Address, Column, Range, Row, itp. W niemal każdym przypadku będzie nieco inna składnia zapisu. Można o...
Zwracam się z prośbą o stworzenie makra, bądź doradzenie innego rozwiązanie Jeśli chciałbyś wykorzystać do zestawienia danych tabelę przestawną :idea: np. tak jak na zrzucie 1075895 to możesz wykorzystać makro VBA do automatycznego (uruchamianie klawiszami ctrl+o) tworzenia aktualnej tabeli przestawnej :spoko: 1075898
Jeśli ma się to odbywać automatycznie, myślę że makro musiałoby być uruchamiane przy otwarciu arkusza. Powinno zawierać funkcję timer, a reszta kodu (badanie godziny, kopiowanie itd) w pętli, uruchamianej co czas określony przez PauseTime, lub coś podobnego. O to chodzi?
Próbowałem też bezpośrednio w kodzie makra wklejać lub wpisywać te znaki, ale nie chce przyjmować Ale przyjmie arkusz. Zrób tabelkę, do tego odpowiednie makro...
Jeśli dobrze zrozumiałem Twoje potrzeby :?: To efekt taki jak na zrzucie 1011231 tzn. po wpisaniu numeru kontraktu zakupu makro automatycznie wyszukuje "wstecz" (tzn. do góry :D ) czy już wystąpił taki numer i jeśli tak - to wprowadza do kolumny D ilość pozostałą z wcześniejszej transakcji :spoko: 1011234
Witam Mam taki problem a mianowicie w katalogu mam zgromadzone 50 plików excela*xls które zawierają tabelę z wartościami i jeden zbiorczy który wszystkie sumuje za pomocą makra które załączam poniżej. Problem polega w tym że jak zmienię wartości w którejś z tabel to w zbiorczym mi sie nie aktualizuję. Próbowałem w opcjach wyłączać /włączać automatyczne...
Witam, chciałbym prosić kogoś o pomoc przy napisaniu makra. Mając zrobioną tabelkę taką jak w pliku (po lewej stronie) chciałbym to automatycznie zamienić na taką tabelę jak w pliku (po prawej stronie). W oryginalnym pliku jest oczywiście więcej pól i tabela będzie większa. Jeśli nikt nie będzie w stanie zaproponować całego rozwiązania to może przynajmniej...
Użyj czegoś takiego w ThisWorkbook: [syntax=vb]Private Sub Workbook_Open() Application.ScreenUpdating = False If Arkusz1.Range("A1").Value = "" Then Arkusz1.Range("A1").Value = Format(Date, "1 \# MM \# YY") Else nr = CInt(Split(Arkusz1.Range("A1").Value, "#")(0)) + 1 Arkusz1.Range("A1").Value = Format(Date, nr & " \# MM \# YY") End If Application.ScreenUpdating...
witam Poszukuje jakiegos rozwiazania. Mianowicie potrzebuje jakies makro które by uzupełniało formuły. Tzn mam arkusz w którym mam duzo kolumn, gdzie w każdej kolumnie jest formuła. I problem w tym że cześto musze zmieniac kolejnosc rekordów co powoduje "rozsypanie" sie formuł. w zwiazku z tym z kazdej kolumnie musze przeciagnać formuly od nowa. Moje...
Potrzebuję napisać makro w Excelu, które: przy wyłączaniu Excela zapisze wszystkie otwarte dokumenty w jakichś plikach po włączaniu otworzy je.... Pomocy, potrzebuje to na wczoraj :)
oczywiście, że tak. jednak nie rozwiąże to mojego kłopotu. Tym bardziej, że codziennie muszę wykonywać koło 1000 kopiuj/wklej. Dlatego potrzebowałbym rozwiązania bardziej automatycznego
Witam wszystkich, jestem tu nowa więc jeżeli umieściłam temat w złym miejscu to przepraszam. Przeglądałam już forum i wiem, że były podobne tematy ale nie znalazłam rozwiązania dla siebie. Otóż mam do napisania makro w excelu, które automatycznie będzie zczytywać dane z pliku txt. Plik txt ma taką formę: ux wartość liczbowa1 uy wartość liczbowa1 ux...
Potrzebuję stworzyć taki algorytm/makro który będzie automatycznie dobierał zakres danych wykorzystanych do wykresu (każda taśma ma inna długość co ta tym idzie różną ilość zapisanych pomiarów) oraz tworzył wykres przebiegu walcowania. Jak to się ma do układu danych? Nie można zaimportować jedynie kolumn z danymi, a wykresy tylko aktualizować (zostawić...
Jest. Mało tego, masz wybór: formuła w docelowej komórce, lub makro.
To zależy ile docelowo przewidujesz wierszy w tabelce. Jeśli nieokreśloną, to tylko VBA...
Można bez makra, Np wpisz w B2 i skopiuj/przeciągnij w dół =WYSZUKAJ.PIONOWO(A2;Arkusz2!A:B... Jeśli koniecznie VBA, to w kod arkusza wklej [syntax=vb]Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) If Not Intersect(Target, Columns(1)) Is Nothing Then On Error Resume Next Target.Offset(0, 1) = Sheets("Arkusz2").Columns(1).Find(what:=...
Włącz 'zarejestruj makro', wykonaj to, co codziennie powtarzasz, zmodyfikuj makro pod Twoje potrzeby.
A jak zablokować tą "komórkę" żeby po odpaleniu programu i wybraniu np. pozycji Nowak nie było można usunąć ani zmienić tekstu ? bo jak odpalam program i wybieram Nowaka to mogę usunąć litery i wpisać własny tekst. [syntax=vb]ComboBox1.Style = fmStyleDropDownList[/syntax] [syntax=vb]Range("b1").Value = UserForm1.ComboBox1.Value[/syntax] [url=http://support.microsoft.com/kb/265...
Chyba w samym Outlloku nie da się tego ustawić ale czy w VBA można napisać takie makro?
Witam :) Mam taki problem: Nie orientuję się za bardzo w VB, a chciałabym stworzyć makro uruchamiane, jeśli dana komórka zawiera jakąś wartość, a dokładniej, żeby sam tworzył się wykres. Nie wiem czy najpierw zrobić to makro i potem dodać jakąś linijkę kiedy będzie uruchamiane, czy jak? Z góry dziękuję za odpowiedź! :) Nie trzeba się znać na excelu...
bardziej wskazane byłoby tu makro.
Witam, poszukuje makra które pozwoliłoby na automatyczne nadawanie nazw zapisywanym arkuszom excela na bazie jednego pliku, tak aby po każdym zapisaniu generował się kolejny numer i zapisywał jako plik w wybranym folderze. Z góry dziekuje za pomoc :)
W momencie pisania posta nie widziałem Twojego przykładu ... Po drobnych poprawkach makro dostosowałem do Twoich potrzeb. Łącza formantów znajdują się w arkuszu2.
Witam Poszukuję pomocy ze stworzeniem makra dla zapisu plików w excelu. Mianowicie chodzi mi o to żeby plik excela który otwieram z pulpitu po jego wypełnieniu i kliknięciu w dyskietkę (zapisz), zapisywał się automatycznie z datą w docelowym folderze. Może ma ktoś już podobne makro które mógłbym wykorzystać ?
Witam. Czy jest możliwość aby za pomocą makra skonfigurować plik worda aby drukował się automatycznie przy zapisywaniu pliku? Wklej to do thisdocument zapisz i zamknij i otwórz. [syntax=vbscript]Private WithEvents App As Word.Application Private Sub Document_Open() Set App = Word.Application End Sub Private Sub App_DocumentBeforeSave(ByVal Doc As Document,...
A po co do tego makro? Można to zrobić prostą formułą w kolumnie I: =if(isblank(h1);na();now()) Kolumnę formatujesz jako "czas" i tyle.
Są dwa magazyny - A i B. Wyciągam przedmiot z magazynu A, skanuję jego kod kreskowy, i umieszczam w magazynie B. Jak to zrobić, aby w momencie skanowania automatycznie zapisywała się w tabeli data i godzina skanowania? Makro? Chodzi o jakąś automatyczną procedurkę, ponieważ jest dużo przedmiotów, ręczne dopisywanie odpada.
teraz juz jest plik:) a Access 2010 - popatrze co tam podeslales...
Kurczę .. dopiero teraz przez to przebrnąłem a i tak nie jestem zadowolony do końca z efektu. Dwa dni nad prostym makrem - łał. Niby basic ale za małą mam wiedzę. Poniżej przykład w OpenOffice Działa podobnie jak w excelu Nie moge wyrównać do prawej okienka ilości. Pomimo zaznaczania do prawej w edytorze po zapisie i ponownym otworzeniu znów jest do...
Jak najpierw przesortuję to makro nie działa
Jeśli masz Excela 2010 lub nowszego to można to zrobić w Power Query bez makro
Witam. Owszem jest to do zrobienia...mało z tego całkiem prosto :D... Zacząć nalezy od makra, które tworzy nowy arkusz...nastepnie wklejane są dane i numer...nastepnie wydruk arkusza o numerze [ilosc arkuszy]...nastepnie zamkniecie arkusza o tym samym numerze... a wszystko w pętli aż do natrafienia na pusty wiersz - bez danych
Dim tera as data 1. Winno być "Date" :!: :D ; 2. Chcesz namówić VBA do "samounicestwienia" :D , tylko żeby jeszcze zakończył to makro :cunning: :?:
Kod który podesłał kolega PRL nie działa nic nie kopiuje Proszę uzasadnić. P.S. W załączniku dodałem przycisk, żebyś wiedział, jak użyć makro...
Witam, Czy istnieje możliwość, aby zrobić makro, które uruchamia makro o konkretnej godzinie i konkretnego dnia? Przykładowo: Wpisuję w komórkę A1 - 31.01.2019 15:30 I aby to makro uruchomiło inne makro (przykładowo o nazwie "makro1" dokładnie o tej porze bez klikania, itd? Dodatkowo: jeżeli plik nie byłby włączony o 15:30 - to makro (przy pierwszym...
Witam, jak wyżej, chciałabym dowiedzieć się czy możliwe jest działanie makra na pliku znajdującym się na dysku google? Wiem, że mogę tam zarejestrować nowe makro, ale czy da się tam napisać makro działające automatycznie po uruchomieniu pliku?
Witam. W pracy często korzystam z outlooka. Odsyłam (at) z dopiskiem Wykonano. W outlooku jest możliwość dopisania makra. Nie znam się na Visual Basic. Chciałbym uzyskać pomoc w napisaniu takiego makra, by po naciśnięciu klawiszy Ctrl + Q automatycznie wklejał się taki tekst. Czy mogę prosić o pomoc?
Do automatycznego wypełniania można użyć wyszukaj.pionowo(), do sortowania najprościej nagrać makro z sortowania ręcznego wg wybranych kryteriów.
Ok, dziękuję spróbuję choć pliki do wydruków dostaję w pliku excela i pierwsze od tego zacząłem jak tu to zrobić. Choć nie wiem jak się do tego zabrać na kilka tysięcy rekordów jest co robić dlatego myślałem nad jakimś automatycznym rozwiązaniem.
O ile wiem, to nie. Ale możesz "odptaszkować" w opcjach automatyczną aktualizację i napisać makro przy jakimś zdarzeniu (Workbook_Open Np). Warunkiem będzie connections.count>0
Witam. Stworzyłem plik z potrzebnymi mi makrami, jednak nieopatrznie zastosowałem automatyczny start makra przy otwarciu pliku, a po wykonaniu makra automatyczne zamykanie aplikacji. Nie mogę w ten sposób edytowac makr (nie działają do końca jakbym chciał), nie zapisały się w pliku Personal.
office 2003 i 2010. W zależności od komputera. A może jakieś makro, które automatycznie zmieniało by źródło?
Na razie dziękuję za pomoc. Pozniej sprawdzę makro
makro automatyczny uruchamiać makro automatyczny excel makro automatyczny
paton spawarka spawarka kabel mruga ekran
Piec nie załącza się: możliwe przyczyny i rozwiązania Komunikat "Zamknij klapkę" w ekspresie Nivona - przyczyny i rozwiązania