Może tak? [syntax=text]=INDEKS($A$2:$W$2;PODAJ.POZ...
Takiego zdarzenia nie ma, ale można się pobawić zdarzeniem SelectionChange np. przy kliknięciu w nagłówek.
chodzi mi ... tylko o nagłówek w stylach formatowania Jeśli tak to proponuję po wprowadzeniu całej treści raportu do Worda - przeprowadzić modyfikację stylów przy pomocy VBA w samym Wordzie :D Przykładowo jeśli będziesz miał wprowadzoną w treści raportu trzystopniowe numerowanie działów, rozdziałów i podrozdziałów (typu 1. ; 1.1. ; 3.1.5. ) to można...
k = b.Range("A1:AN1").Find(What:= Cells(1, x) , LookIn:=xlValues, LookAt:=xlWhole, _
skopiować z arkusza nr 1 (Data), tylko te kolumny z którymi pokrywają się nagłówki znajdujące się w arkuszu nr 2 Sprawdź: [syntax=vba]Option Explicit Sub odkopiuj() Dim kc As Integer, kd As Integer Dim wrs As Long Dim nagl As String Dim arkC As Worksheet Application.ScreenUpdating = False Application.Calculation = xlManual 'Niekoniecznie Application.EnableEvents...
W istniejącym skoroszycie trzeba zmodyfikować styl Normalny komórek. Nie byłem pewien, czy modyfikuje to również nagłówki wierszy i kolumn, ale sprawdziłem i tak. [syntax=text]Narzędzia główne > Style > Style komórki > Normalny > kliknąć PPM > Modyfikuj > Formatuj > Czcionka (ustawić co trzeba) > OK > OK[/syntax]
http://obrazki.elektroda.net/93_12897560... Coś takiego?
Ten skrypt nie kopiuje dokładnie - nadpisuje ostatni wiersz, bo nie przesuwasz zmiennej NextRow na kolejny wiersz. Kod po poprawkach: [syntax=vbscript]Private Sub CommandButton1_Click() Dim FolderName As String, fileName As String Dim NextRow As Long Dim ws As Worksheet Application.ScreenUpdating = False FilesToOpen = Application.GetOpenFilename _ (filefilter:="Microsoft...
Musi być wpisana wartość komórki nawet jeśli to ma być 0 wtedy excel sortuje. Dla Ciebie, rozwiązaniem będzie nadanie nagłówków nad każdą kolumną, klasycznie 1,2,3... przeciagnij, bez zbędnego zastanawiania się nad tym, wtedy funkcja sortowania "pomyśli" że pusta kolumna pod nagłówkiem jest wypełniona "0" i zadziała. Po sortowaniu przed zapisem pliku...
Możesz wpisać &[Strona]-1 wtedy będziesz miał numerację stron 0,1,2,3... Jeśli numeracja zerowa na pierwszej stronie ci przeszkadza, to możesz zaznaczyć opcję "inne na pierwszej stronie" i usunąć tą numerację z pierwszej strony.
Należy pamiętać, że znaki interpunkcyjne w formułę arkusza Excel
Sformatowałeś dane jako tabela, nazwy w nagłówku tabeli muszą być unikalne...
A po co takie pojedyncze klikanie w każdy nagłóweczek. Trzeba było wszystko razem. Poniżej kod do formatowania nagłówków we wszystkich tabelach w skoroszycie (we wszystkich arkuszach tego skoroszytu). Dodano po 1 ...aby formatował tylko wybrane nagłówki: [syntax=vbscript] Sub test_formatowanie_wszystkich_tabel() Dim ListaTabel As ListObject Dim ListaArkuszy...
Sprawdź czy o coś takiego Ci chodziło.
No tak. Ten pierwszy "zasilacz" u Ciebie Excel potraktował jako nagłówek kolumny :)
[syntax=text]=WIERSZ()&"/2011"[/syntax] i przeciągnij w dół. Jeśli kolumna ma nagłówek, dodaj odp liczbę. Np WIERSZ()+2 od trzeciego.
prawdopodobnie jakieś VBA Co ci z tego że ktoś ci podsunie kod. Będziesz umiał go wykorzystać? [syntax=vb]Sub Raport() Dim OstWrs As Long, i As Long, k As Long k = 1 With ActiveSheet .Range("G:I").Clear OstWrs = .Cells(.Rows.Count, "A").End(xlUp).Row .Cells(k, 7) = "Imię" .Cells(k, 8) = "Nazwisko" .Cells(k, 9) = "Grupa" For i = 11 To OstWrs Step 19...
Po mojemu: musi być to samo, tylko w poprzek ;) Wszystko zaczyna się od C3, więc =ORAZ(NR.KOLUMNY()=KOMÓRKA("kolumna");KO... Gdzie zakres "dotyczy", to nasz wiersz nagłówkowy: http://obrazki.elektroda.pl/6512436400_1... http://obrazki.elektroda.pl/3894260900_1... Edit: poprawiłem. Ostatni argument, to "wiersz"...
Temat zamykam. Wykorzystałam kod luzika z postu Excel Vba - Kopiowanie kolumn po nagłówkach z filtrowanych danych Działa :) Dodano po 1 Excel Vba - Kopiowanie kolumn po nagłówkach z filtrowanych danych
To ten plik
Witam. Czy w oknie UserForm na górnej belce w nagłówku można dodać ikonę? Jeżeli tak to jak to zrobić?
W arkuszu może być tylko jedna procedura obsługi określonego zdarzenia, w tym przypadku zdarzenia SelectionChange. Należało połączyć tylko wnętrza procedur, pozostawiając jeden nagłówek. Proszę sprawdzić w załączniku, czy o to chodziło?
Excel też ma nagłówki i stopki. Poza tym - co rozumiesz pod pojęciem "formularz". Mam wrażenie, że chodzi Ci po prostu o prezentację danych w odpowiednim układzie i formatowaniu? Więcej mogłabym doradzić widząc przykład takiego wzoru Twoich plików.
To jest wiersz drugi, cały. W pierwszym jest nagłówek tabeli.
Witam, Mam plik Excela służący jako magazyn. W każdy arkuszu są zapisywane ruchy magazynowe dla każdego produktu w formie tabeli Excela. -w każdym arkuszu jest po jednej tabeli -wszystkie tabele mają dokładnie ten sam układ nagłówków (np. Towar, Cena, Ilość, Jednostka, Suma, Nr FV itp.) ale oczywiście różną ilość wierszy -chcę wstawić pomiędzy nagłówki...
Witam. Mam pytanie jako bardzo początkujący. W listbox po włączeniu funkcji ColumnHeads pojawia się nagłówek. W jaki sposób wpisać do nagłówka opis typu lp. imię i nazwisko i tp. Dzięki za pomoc.
Nic nie trzeba rozdzielać, kombinować. Widok -> zaznacz pole "nagłówki". Pojawią Ci się te "numerki" i robisz co chcesz.
Cześć, Jestem początkujący w VBA, ale porwałem się, by przygotować skoroszyt obsługujący raporty kasowe i druk KP w szkole muzycznej. W załączonym pliku nie wiem jak napisać taki skrytp: W arkuszu "dane" wpisuję kwotę, którą za dany miesiąc wpłacił uczeń np. w komórce J8, i pozostawiam tę komórkę zaznaczoną. Uruchamiam makro, które przykleja do odpowiednich...
Nie zawsze nowe jest najlepszy od starych. W Excel 2003 to proste, aby kwerendy od 1, 2, itd., jedna pod drugą. Tylko pierwsza z nagłówkami, reszta nie. W Excel 2007 nie można pozbyć się dodatkowych nagłówków, wie ktos moze.
gdyby ktoś zmodyfikował mi makro Na pewno ktoś się znajdzie, kto rozróżni nagłówek od bloku.
Witam serdecznie Na początku zaznaczam, że jestem na początku swojej drogi z makrami w Ecxcel'u. Potrzebuje napisać makro, które które automatycznie usunie z całego arkusza rekordy z opisem kolumn w środku pliku, tzn pozostawi nagłówek na początku, ale tylko jeden. Załóżmy dla bezpieczeństwa, że liczba rekordów pomiędzy nagłówkami nie jest stała. Dlatego...
Można zostawić arkusz źródłowy w świętym spokoju, a w dodatkowym arkuszu wyświetlić wyniki (makro lub ADR.POŚR) wg nagłówka. http://obrazki.elektroda.pl/5784183000_1...
Najprościej:[syntax=vbscript]if target.row=5 then if target.value= "TAK" then else end if end if[/syntax] Jeśli w nagłówku dołożyć: Option Compare Text wtedy nie ma znaczenia wielkość liter.
Spróbuj w ten sposób. W C2 wklej =SUMA.JEŻELI(ADR.POŚR("' "&C$1&"'!B$3:B$181"... "&C$1&"'!AH$3:AH$181"... i możesz kopiować we wszystkie strony. Jest jeden kłopot. Nazwy arkuszy rozpoczynają się od spacji, w nagłówkach jest różnie. W formule przyjąłem, że spacja jest...
Parametry strony - wpisz nagłówki wierszy, będą one na każdej stronie. umieścić marginesy strony, aby pomieścić 8 wierszy + nagłówki.
Przy wsparciu VBA nie powinno być problemów. Kluczem są nagłówki. Oczywiście jeśli można rozpoznać je (tak jak na rysunku) jako dwie grupy: Dane i Liczba, lub Dane i wszystkie pozostałe... Najlepiej załącz plik, koniecznie z oryginalnymi nagłówkami.
A może by tak najpierw zapytać Google i trochę poszukać na własną rękę zamiast zakładać na forum kolejny wątek w tak małych odstępach czasu ? Już boję się lodówkę otworzyć ;) Pierwsze z brzegu: http://www.cpearson.com/excel/headfoot.h... http://www.vbaexpress.com/kb/getarticle....
Zdaje się, że przed kopiowaniem masz flitowanie wg zawartości: rng.AutoFilter Field:=FieldNum, Criteria1:="=" & cell.Value Co zostaje w zakresie po zastosowaniu filtra? Prościej byłoby, gdybyś załączył plik z przykładowym arkuszem...
tego też próbowałem i albo nie wiem jak to wykorzystać do końca albo się nie uda w ten sposób idealnym rozwiązaniem by było w zastosowanej funkcji (jak niżej) w adresie komórek w pozycji "T" podstawiona była litera kolumny w której nagłówku excel znalazł nazwę "PRODUKT" - nie mam pojęcia jak to zrobić :( =JEŻELI(LUB(T10=T11;T11=T12);"PRAWDA")
Jeśli to jest nowy Excel, to najlepiej sprawdzi się tu nowa funkcja WYBIERZ.KOLUMNY. Tylko dlaczego ta ostatnia kolumna ma nagłówek "n", a nie liczbowy? To jest arkusz kalkulacyjny, w którym dane powinny być przede wszystkim liczbowe. Teksty pomieszane z liczbami, to jest dodatkowy kłopot. Co oznacza to "n"? Nie można go zastąpić liczbą? Tu można sobie...
Hej Na Excelu na makrach się nie znam. Ale jak najbardziej do zrobienia np. w Pythonie z biblioteką np openpyxl. Lub inną do obsługi plików excel.
Prawdopodobnie zapisujesz pliki w starszym formacie, który nie jest do końca kompatybilny z Excel 2007 (w nagłówku masz napisane "Tryb zgodności"). Spróbuj wszystko sobie sformatować tak jak powinno być, a następnie zapisać arkusz we współczesnym formacie excela (z rozszerzeniem xlsx lub xlsm - jesli plik z makrami): "Zapisz jako" > "Skoroszyt programu...
a co masz na myśli mówiąc "...podstawiać formuły w osobnej pętli"? Wstaw kolumny, wpisz ręcznie formuły sumowania i przepisz argumenty do makra. Po zakończeniu pętli wstawiającej kolumny i nagłówki (usuń linię z wstawianiem sum), dopisz następną wpisującą tylko formuły.
W załączniku AKTUALNY (28-06-2009) arkusz, umożliwiający wstawianie i usuwanie dowolnej ilości wierszy nad nagłówkiem tabelki.
Witam, Mam problem z edycją Makra (poskładanego z kilku znalezionych, nieco edytowane). Makro tworzy już dodatkowe arkusze zmieniając ich nazwę. Wybiera i zapisuje dane od 2 wiersza w nowych arkuszach. Chciałbym jednak by zaciągał również pierwszy wiersz z arkusza "OPIS" jako nagłówek. Zależy mi również na tym, by automatycznie edytował również szerokość...
Dziękuje bardzo za info. O to chodziło. Pozdrawiam P.S. A nagłówek też zapamiętam:-) Dzięki
Załączam plik. W pierwszym arkuszu w A2 wklejałem wcześniej cały raport (który miał dokładnie tyle kolumn co ta tabelka). Teraz raporty wyglądają tak jak w drugim i trzecim arkuszu - różnią się ilością kolumn (mimo że nazwy pozostały te same) - raz występują, a raz nie. Chciałbym móc wkleić raport gdziekolwiek, a formuły przypisywałyby dane do odpowiednich...
Dziękuję bardzo za pomoc znalazłem gdzie miałem błąd Pozdrawiam
Potrzebujesz do MS Excel czy do któregoś opena / libre? Wypełnij ten wzór trochę. Masz np. nagłówek 2:00 i dwie kolumny pod tym dla danej daty, a w danych cztery wpisy o początku 2:xx
Wracamy zatem do koncepcji wiersza pomocniczego, w którym dodamy ile trzeba. W przykładzie wykorzystałem 26-ty (zdawał się leżeć odłogiem) Nagłówki scaliłem ponownie.
To dopisz w nagłówku: Dim k As Integer :D
Zarówno używając funkcji ILOCZYN (warunkowo z funkcją JEŻELI), jak i w przypadku funkcji BD.ILOCZYN można podać zakres z zapasem. Puste komórki nie przeszkadzają. Tak przynajmniej jest w Excelu. W arkuszach Google nie sprawdzałem. W przypadku funkcji ILOCZYN formułę trzeba zatwierdzać tablicowo, chyba że masz najnowszego Excela 365. W przypadku funkcji...
To już wypróbowałem-nie działa... Kolejna niedoróbka Microsoftu:D
Otwórz w Access tabele do której chcesz wkleić dane, ctrl +a, ctrl+c, otwórz excel nowy arkusz ctrl+v, wytnij wszystkie wiersze oprócz nagłówków kolumn (pierwszy wiersz) , edytuj dane dodawaj, zmieniaj co chcesz, kolumnę id pozostaw pusta. Gdy skończysz zaznacz i skopiuj arkusz, w Access zaznacz ostatni wiersz w tabeli i ctrl+v, jeśli typy danych itd...
Czy w danym wierszu (nazwie grupy) da się ustawić funkcje, która będzie wyszukiwała czy pojawiła się wartość C1 lub C2 i zwracała datę? Tak, można tak jak na zrzucie znaleźć datę pierwszego wystąpienia jednej wartości :D jeśli w nagłówkach będziesz miała daty, a nie jakieś cyferki czy literki :!: 1017338
Do nagłówka/stopki można wstawić obrazek...
Dziękuję za pomoc. Spróbuję rozwiązać ten problem. Narazie robie tak ze przy skanowaniu zmieniam ręcznie nazwę na określony nr Zlecenia. Potem mam napisane makro gdzie automatycznie pliki .pdf powiela się z komorkami w excel o tej samej nazwie w bazie danych jako hiperłącza. .
Przy takim układzie danych, szybko zaznaczyć zakres można w ten sposób: 1. klik w pierwszą z lewej komórkę nagłówka 2. Trzymając Ctrl+Shift nacisnąć strzałka w dół, a następnie strzałka w prawo Można te czynności nagrać w rejestratorze i przerobić na procedurę zdarzeniową "BeforeDoubleClick"
Źle liczy, bo Ci się zakresy rozjeżdżają. Popraw w pierwszej komórce (D1) i skopiuj w dół. =SUMA.JEŻELI($A$1:A1;A1;$B$1:B1)/C1 Wtedy wstawienie nagłówka nie będzie wpływać na wynik. Co do drugiej sprawy (jak osiągnie 150% czy inną wartość) wykorzystaj funkcję jeżeli()
W e3 wpisz: =jeżeli(lub(C3="n/d";D3="n/d");"n/d";C3*... zatwierdź enterem i przeciągnij w dół. Na marginesie: Nazwa "SUMA" w nagłówku kolumny może kogoś wprowadzić w błąd bo suma to dodawanie, a ty chcesz mnożyć a to już nie jest suma.
Powiedz szefom żeby kupili prawdziwy program za 1000zł Excel to NIE JEST BAZA
Makro czy funkcja w tym przypadku to żaden problem. Kłopotem jest to czy to co przedstawiłeś jest "prawdą". Czyli czy nie ma innych danych w arkuszu oprócz tej tabeli - tak jak to przedstawiłeś (bez nagłówków i innych danych w innych komórkach - inne komórki "czyste")? (A może zawsze tabela "ściągana" ma te same "namiary komórkowe"? ) Czy może jednak...
Witam Potrzeba mi zrobić makro w excelu które będzie przeszukiwać arkusz w poszukiwaniu komórek w których mam wstawione jakąś liczbę np 1 i zmieniać tą jedynkę na odpowiedni tekst Pozdrawiam Dodano po 18 dodatkowo potrzebuje podobną formułkę tylko że ma przeszukiwać kolumnę czyli Range B1 do B1000 i w komórkach w których jest coś wpisane wypisuje wartość...
dlaczego ograniczenie listy następuje dopiero po wpisaniu spacji Należy zmienić warunek porównujący stringi. Funkcja InStr szuka także wewnątrz. Np pamiętasz, że sala ma w nazwie "020" a nie pamiętasz początku. W przypadku długich ciągów metoda nie sprawdza się. Spróbuj [syntax=vb]If UCase(Left(lista(i, 2), Len(txtOpisSali.Text))) = UCase(txtOpisSali.Text)...
czy są w ogóle w excelowskim vba jakieś komendy służące do rysowania tabel? Nagraj makro wstawiania tabeli to się przekonasz :) W sumie to jedna, dwie linijki, gdzie zakres jest typu string, więc łatwo podstawić wartości ze zmiennych. Jeśli ilość kolumn i nagłówki są stałe można wyrysować tabelkę z jednym wierszem i wstawiać kolejne, wplatając polecenie...
W podglądzie wydruku: -ustawienia strony>arkusz>Nagłówki wierszy i kolumn - odptaszkuj opcję.
Widzę, że ujednoliciłeś nagłówki - będzie prościej. Przeanalizuj, dostosuj do własnych potrzeb.
OK. teraz zrozumiałem :D Ja kombinowałem że muszę coś zmienić w kodzie żeby zapisywało od tego wiersza co chcę, a to wystarczy tylko odpowiednio zaprojektować tabelę w arkuszu a dokładnie nagłówek samej tabeli, dzięki bardzo.
Sprawdź bo nie mam jak sprawdzić - piszę z poczekalni w serwisie. Wejdź w ustawienia strony i w Powtarzaj wiersze wpiszesz wiersze początkowe. A potem zaznaczysz tylko wybrany miesiąc (bez wierszy nagłówka) i dasz drukuj zaznaczenie. Sprawdź co ci wydrukuje (by nie marnować kartek drukuj do pdf'u np poprzez pdfcreator'a)
Uzywam excela 2002 SP3. Wstawiam plik może będzie bardziej przejrzyście. Wpisując w Blad2 w komórce np. ''P1'' w Blad1 jest funkcja JEŻELI i zaznacza to ''X'' a później kopiuje mi wszystkie wiersze z ''X'' w kolumnie ''O'' do Blad2 zaczynając od wiersza drugiego z tym że nie wiem dlaczego ale usuwa mi nagłówek. Ogólnie chciałbym wyselekcjonować w Blad1...
R-studio i wyszukiwanie po nagłówku czyli Search known file types.
Witam, Storzyłem arkusz z podziałem na strony w którym makro ma dodawać kolejną stronę co tydzień z nowym cennikiem, poprzednią z poprzednim cennikiem przesuwać niżej. Problem jest z numeracją, otóż numerowanie strony (w nagłówku) zaczyna sie od strony 29, gdy sie przesuwa w dół to excel nadaje pierwsze stronie ponownie numer 29. Tydzień natomiast zmienia...
Przetestuj poniższy kod (bez obsługi błędów): [syntax=vb]Sub zz() Dim sColHd1$ Dim sColHd2$ Dim iColHd1% Dim iColHd2% Dim iColHd3% Dim iLstRw% Dim rngTmp As Excel.Range Application.ScreenUpdating = False 'nagłówki łączonych kolumn sColHd1 = "Dane 1" sColHd2 = "Dane 3" 'numer kolumny wynikowej iColHd3 = 8 'zakładam, że nagłówki kolumn do złączenia są...
Chciałbym napisać makro No właśnie. Jeśli wiesz jak zajmie Ci to 5 minut. Chcesz się dowiedzieć, czy dostać gotowca (w takim przypadku wrzuć plik z przykładem)? Po mojemu trzeba zadziałać przy pomocy dwóch, zagnieżdżonych pętli, znając ilość kolumn (End(xltoright).column), Nr pierwszego wiersza z nazwiskiem i Nr pierwszego wiersza w arkuszu docelowym....
Czyli nie masz co szukać, bo albo plik nadpisany całkowicie, albo ma nadpisany nagłówek i też z niego nic nie odzyskasz.
Układ jest jednak inny niż na rysunku w post#1, więc makro szuka sobie kolumn wg nagłówków. Przeanalizuj, dopasuj do własnych potrzeb.
Używam E2007 i u mnie działa. Spróbuj podmienić na Range("K5:H7,I10:I11,I1... = True Nie pamiętam, czy miało być: i10:i13? Możesz też próbować umieścić ją na samym początku (przed wypełnieniem nagłówków). Po tej linii można dać wyśrodkowanie w pionie (chyba brakuje) Range("I10").VerticalA...
Dzięki Clubs -zaraz ją sprawdzę, ale zdążyłem już wykonać testy (czas naglił) i tylko proste XML, bez zagnieżdżeń i dodatkowych atrybutów w nagłówkach kodu (np. walidacyjnych)
Witam, Nagłówek nie jest kopiowany, jedynie dane. Najlepiej w kodzie po utworzeniu nowego arkusza przekopiuj go tak: wsSheet.Range("A1:C1"&... Destination:=wbBook.Sheets(CStr&... a żeby nie kopiować danych od pierwszego wiersza, zmień w kodzie wartość początkową zmiennej wiersz...
nowe rekordy muszą się wklejać po kolei w te tabele obok (A1:D1, A8:D8 itd.) :?: :?: :?: Czy to ma znaczyć, że nowe rekordy mają być dopisywane do poszczególnych tabelek z tym samym ID ??? Jeśli istnieją jakiekolwiek racjonalne przesłanki, że poszczególne segmenty tabeli nie mogą być dziesięcio-wierszowe :cry: to w kodzie te dane mają kopiować się...
Witaj w komórce m6 np. 1 z 3 tylko na pierwszej stronie? Ustawić numerowanie nagłówków i stopek – dlaczego nie dobrze?
Wybierz filtr niestandardowy i tam "kończy się na" i wpisz tam 1:00. Ewentualnie dorób dodatkową kolumnę która będzie zawierała samą godzinę - za pomocą funkcji "=GODZINA(A1)" gdzie A1 to komórka z czasem. Wtedy włączasz autofiltr i sobie wyklikujesz wybraną godzinę. Dodano po 29 Ale masz bałagan w tej tabeli... Dane dane dane i nagle sru... znowu jakieś...
Najprostszym sposobem jest użycie Malarza formatów. Klikasz na nagłówek kolumny (lub zakresu kolumn), której szerokość chcesz kopiować, następnie na wspomnianego malarza. Dalej klikasz na nagłówek kolumny (lub zakres) do której chcesz skopiować rozmiar i po zabiegu.
Mam listę w arkuszu excel-a (wersja 2016) która zajmuje kilka stron. Chciałbym żeby na każdej stronie powtarzały się wiersze u góry i u dołu strony (coś w stylu nagłówek i stopka). Z górą nie ma problemu (ustawienia strony / u góry powtarzaj wiersze), ale jak to zrobić na dole ?
W Exelu>Plik>Ustawienia strony>Nagłówek i stopka>Wybierz sobie z listy jak chcesz jak dasz podgląd wydruku jest efekt który chciałeś.
Możesz wykorzystać FileDialog do wybrania plików, lub Dir i pętlę Do, jeśli dane pobierasz ze wszystkich plików w określonej lokalizacji. Druga rzecz to wyszukiwanie właściwych danych. Jeśli to te same komórki we wszystkich arkuszach, to nie ma problemu. W innym przypadku potrzebny będzie jakiś klucz: Nr kolumny, unikalna nazwa w nagłówku, lub tp.
Tak, zaznacz obszar który chcesz sortować, a następnie wybierz opcje sortuj. Najlepiej jednak przekonwertuj cały obszar na tablę. (Zaznaczasz obszar -> wstaw -> tabela) Wtedy opcje sortowania będziesz mieć od razu w nagłówkach. Lub ewentualnie zaznaczyć obszar i włączyć funkcje autofiltra.
Po Bożemu powinniśmy zastosować pętlę, ale w przykładzie trzymam się pierwotnych założeń. Jeśli nagłówki są stałe, to można zastosować wyszukiwanie i przypisać zmiennym Nr kolumny odszukanego stringu. Cała sprawa bierze w łeb, jeśli nagłówki nie będą unikatowe. Zwróć uwagę na różnicę w sposobie wpisywania formuły do komórki. Składnia: "FormulaR1C1"...
Jak rozumiesz "dużych"? Nie zmieszczą się w arkuszu Excela? Czy spodziewasz się braku wierszy w jednym z plików? Co wtedy robić bo proste porównywanie dalej nie ma sensu? Można poszukać pasującego wiersza (jeżeli to możliwe) i dopiero wtedy kontynuować, albo przerwać szukanie (szukanie do pierwszego błędu, słabe - tak się robi tylko z braku czasu na...
Po mojemu, to źle masz to zrobione. Po co pętla 'For', jeśli z niej wychodzisz. Po co zewnętrzna 'Do', j.w. Zdaje się, że wystarczy jeden przebieg wg kolumny AZ, z warunkiem ilosc>0 oraz "czujką" (instrukcja 'If') dla numerdos<>poprzedni numerdos, gdzie wstawiasz odpowiednie linie (coś a'la nagłówek/stopka). Chyba, że coś przeoczyłem... Taki...
Witam dane do tabeli b i odwrotne powinny być na innym arkuszu, lub na tym samym ? pozycja dane wynikowe jest określona przez umieszczenie nagłówka na tym samym arkuszu w pierwszym wierszu
A jeżeli chciałbym widzieć wartość komórki która jest w pierwszym wierszu po przefiltrowaniu (czyli nr wiersza by się zmieniał, ale byłby to zawsze pierwszy wiersz poniżej nagłówka tabeli) w innej określonej komórce, byłoby prościej?
Rozwiązań jest wiele Zrób podobnie jak wcześniej. Tylko nr kolumny w wyszukaj.pionowo() uzależnij od wyboru grubości. Zrób dwie komórki "stal" (np w a1) gdzie będzie wybór stali i "grubość"(np. w a2) gdzie będzie grubość blachy) a potem złącz dwie formuły: WYSZUKAJ.PIONOWO(stal;cała tabelka;PODAJ.POZYCJE(grubość; tabelka a właściwie sam wiersz z nagłówkami...
W zasadzie wszystko miałeś dobrze (przynajmniej formalnie), z wyjątkiem liczby Pi, którą trzeba zapożyczyć z Excela. Dodałem tylko nagłówek i deklaracje (nie są konieczne, ale lepiej jak są, bo zabezpieczają przed niektórymi błędami). Algorytmu nie sprawdzałem, zresztą nie podałeś danych, a istotne są tu jednostki. Widać tylko, że zmienna Obr jest niewykorzystana....
Mam przygotowaną w excelu tabelę z nagłówkami i chciałbym uzupełnić ją automatycznie danymi z pliku csv jak to zrobić?
To wypróbuj MSQuery i następującą kwerendę: [syntax=sql]SELECT A, B, SUM(C) AS Suma FROM [Arkusz1$] GROUP BY A, B[/syntax] gdzie: - A, B, C - nagłówki kolumn - Arkusz1 - nazwa arkusza z danymi
opisać co znajduje się pod ukrytą grupą Najprostszy sposób na zrealizowanie takich "opisów" to... grupowanie wierszy bez sekcyjnych nagłówków :idea: :D 1008561
(at)Prot, Nie zakończony temat - życie stawiało inne wyzwania, ale wielkie dzięki za pomoc. Udało mi się później stworzyć pośrednią formułę, która umieszczała właściwe nagłówki w kolumnach sortujących (zdaje się tutaj G, H, I ... itd) i działa. Zamykam.
Powiedzmy że działa - potestuj. Trochę info o pliku: Podstawa: Makro sprawdza w nagłówku (w wierszu drugim) gdzie jest tekst "Zadanie" i "Grupa interwencyjna" jak również w wierszu trzecim szuka ostatniej niepustej komórki. (po tym rozpoznaje ile jest poszczególnych kolumn. Jeżeli zmienisz nazwy dodawać dowolną ilość kolumn do zadania i do pracowników....
Nie znam się, nie możesz utworzyć kolumny, w której będzie numeracja wierszy (pominie Tobie wszystkie nagłówki, nazwy kolumn itp) i będzie to dostępne poprostu pod adresem komórki ?
excel nagłówek tabela nagłówek pliku nagłówek maila
naprawa drukarki brother sterowa optotriakiem stukać skręt prawo
Milwaukee dmuchawa z USA – adapter i transformator 230V/120V, gdzie kupić w Polsce Mocowanie przeciwwagi w pralce Indesit – śruby, lokalizacja, moment dokręcania, modele slim i standard