Sformatowałeś dane jako tabela, nazwy w nagłówku tabeli muszą być unikalne...
Sprawdź czy o coś takiego Ci chodziło.
prawdopodobnie jakieś VBA Co ci z tego że ktoś ci podsunie kod. Będziesz umiał go wykorzystać? [syntax=vb]Sub Raport() Dim OstWrs As Long, i As Long, k As Long k = 1 With ActiveSheet .Range("G:I").Clear OstWrs = .Cells(.Rows.Count, "A").End(xlUp).Row .Cells(k, 7) = "Imię" .Cells(k, 8) = "Nazwisko" .Cells(k, 9) = "Grupa" For i = 11 To OstWrs Step 19...
To ten plik
Musi być wpisana wartość komórki nawet jeśli to ma być 0 wtedy excel sortuje. Dla Ciebie, rozwiązaniem będzie nadanie nagłówków nad każdą kolumną, klasycznie 1,2,3... przeciagnij, bez zbędnego zastanawiania się nad tym, wtedy funkcja sortowania "pomyśli" że pusta kolumna pod nagłówkiem jest wypełniona "0" i zadziała. Po sortowaniu przed zapisem pliku...
To jest wiersz drugi, cały. W pierwszym jest nagłówek tabeli.
Nic nie trzeba rozdzielać, kombinować. Widok -> zaznacz pole "nagłówki". Pojawią Ci się te "numerki" i robisz co chcesz.
Jeżeli wszystkie tabele masz w tych 100 arkuszach i masz je numerowane po kolei to wystarczy dodać nad tym formatowaniem pętle z dodaniem zmiennej dla nazwy tabeli: [syntax=vbscript] Dim NazwaTabeli as String Dim NumerTabeli as Integer For NumerTabeli = 2 to 100 ' Czy inny zakres jaki Ci potrzebny NazwaTabeli = "Tabela" & NumerTabeli '... Tutaj Twoje...
powyżej 10 dalej jest coś nie tak Już mnie cholera bierze z tymi symbolami Wordowskimi :cry: Wcześniej podałem jednak nieprawidłowy wzorzec :oops: powinien on wyglądać tak "<( :spoko: Jeśli tytułów tabel i wykresów w dokumencie nie mam numerowanych Trochę to ryzykowne ale wtedy zamiast znajdź: "(Tabela nr )[0-9]{1;2}" wprowadzasz po prostu: "Tabela...
OK. teraz zrozumiałem :D Ja kombinowałem że muszę coś zmienić w kodzie żeby zapisywało od tego wiersza co chcę, a to wystarczy tylko odpowiednio zaprojektować tabelę w arkuszu a dokładnie nagłówek samej tabeli, dzięki bardzo.
czy są w ogóle w excelowskim vba jakieś komendy służące do rysowania tabel? Nagraj makro wstawiania tabeli to się przekonasz :) W sumie to jedna, dwie linijki, gdzie zakres jest typu string, więc łatwo podstawić wartości ze zmiennych. Jeśli ilość kolumn i nagłówki są stałe można wyrysować tabelkę z jednym wierszem i wstawiać kolejne, wplatając polecenie...
Używałem tej opcji ale tylko dla "zwykłych tabel" czyli komórek obramowanych itp. Jak w Excel mam wstawione table przez "wstaw tabele" to nie ma możliwości wykonywania operacji na więcej niż jednym arkuszu w obszarze tabeli (opcja wstaw kolumny jest nie aktywna).
Makro czy funkcja w tym przypadku to żaden problem. Kłopotem jest to czy to co przedstawiłeś jest "prawdą". Czyli czy nie ma innych danych w arkuszu oprócz tej tabeli - tak jak to przedstawiłeś (bez nagłówków i innych danych w innych komórkach - inne komórki "czyste")? (A może zawsze tabela "ściągana" ma te same "namiary komórkowe"? ) Czy może jednak...
Tak, zaznacz obszar który chcesz sortować, a następnie wybierz opcje sortuj. Najlepiej jednak przekonwertuj cały obszar na tablę. (Zaznaczasz obszar -> wstaw -> tabela) Wtedy opcje sortowania będziesz mieć od razu w nagłówkach. Lub ewentualnie zaznaczyć obszar i włączyć funkcje autofiltra.
Mam przygotowaną w excelu tabelę z nagłówkami i chciałbym uzupełnić ją automatycznie danymi z pliku csv jak to zrobić?
Parametry strony - wpisz nagłówki wierszy, będą one na każdej stronie. umieścić marginesy strony, aby pomieścić 8 wierszy + nagłówki.
Zarówno używając funkcji ILOCZYN (warunkowo z funkcją JEŻELI), jak i w przypadku funkcji BD.ILOCZYN można podać zakres z zapasem. Puste komórki nie przeszkadzają. Tak przynajmniej jest w Excelu. W arkuszach Google nie sprawdzałem. W przypadku funkcji ILOCZYN formułę trzeba zatwierdzać tablicowo, chyba że masz najnowszego Excela 365. W przypadku funkcji...
Załączam plik. W pierwszym arkuszu w A2 wklejałem wcześniej cały raport (który miał dokładnie tyle kolumn co ta tabelka). Teraz raporty wyglądają tak jak w drugim i trzecim arkuszu - różnią się ilością kolumn (mimo że nazwy pozostały te same) - raz występują, a raz nie. Chciałbym móc wkleić raport gdziekolwiek, a formuły przypisywałyby dane do odpowiednich...
Witam Mam problem z odczytam danych z tabeli po zmianie jej sortowania ( odczytuję błędnie ) Mam tabelę zawierającą linki do innych skoroszytów w których wartości komórek pobierają wartość z innej kolumny tej samej tabeli i wszystko działa OK dopóki nie zmienię sortowanie w tabeli wartości ustawiane odnoszą się do nagłówków a nie wartości w tabeli jak...
Jeśli to jest nowy Excel, to najlepiej sprawdzi się tu nowa funkcja WYBIERZ.KOLUMNY. Tylko dlaczego ta ostatnia kolumna ma nagłówek "n", a nie liczbowy? To jest arkusz kalkulacyjny, w którym dane powinny być przede wszystkim liczbowe. Teksty pomieszane z liczbami, to jest dodatkowy kłopot. Co oznacza to "n"? Nie można go zastąpić liczbą? Tu można sobie...
Przy takim układzie danych, szybko zaznaczyć zakres można w ten sposób: 1. klik w pierwszą z lewej komórkę nagłówka 2. Trzymając Ctrl+Shift nacisnąć strzałka w dół, a następnie strzałka w prawo Można te czynności nagrać w rejestratorze i przerobić na procedurę zdarzeniową "BeforeDoubleClick"
Problem "sieczki" z danych w Twoim przypadku wynika jedynie z "oryginalnej" budowy tego pliku csv. 1186397 Jak widać na zrzucie z edytora w wierszu 6 (z nagłówkami) kolumny rozdzielane są przecinkami , a wszystkie wiersze z danymi rozdzielane są tabulatorem . W Excelu nie ma chyba możliwości importu tekstów rozdzielanych albo przecinkami albo tabulatorami...
A jeżeli chciałbym widzieć wartość komórki która jest w pierwszym wierszu po przefiltrowaniu (czyli nr wiersza by się zmieniał, ale byłby to zawsze pierwszy wiersz poniżej nagłówka tabeli) w innej określonej komórce, byłoby prościej?
Moja propozycja jest taka, żebyś stworzył sobie listę tzn. zaznacz całą tabelę wraz z nagłówkami i naciśnij CTRL+L. Lista umożliwi sortowanie "między" czyli wpisujemy zakres i filtrujemy, to powinno rozwiązać Twój problem ale czy będzie satysfakcjonujące...
jakbyś tylko to zrobił na odwrót to bym był więcej niż szczęśliwy :) O rety ;) Dla mnie "raport", to (z definicji) arkusz wynikowy. Wygląda to jakby na próbę odwrócenia tabeli przestawnej. Trochę karkołomne zadanie na formuły. Dla 4-ech indeksów, będzie miała długość z półtora metra :) Zobacz same nagłówki w załączniku (pewnie jeszcze do poprawki),...
Otwórz w Access tabele do której chcesz wkleić dane, ctrl +a, ctrl+c, otwórz excel nowy arkusz ctrl+v, wytnij wszystkie wiersze oprócz nagłówków kolumn (pierwszy wiersz) , edytuj dane dodawaj, zmieniaj co chcesz, kolumnę id pozostaw pusta. Gdy skończysz zaznacz i skopiuj arkusz, w Access zaznacz ostatni wiersz w tabeli i ctrl+v, jeśli typy danych itd...
Nie zauważyłem by autor pytania prosił koniecznie o formułę. Owszem wspomniał, że: "Wiadomo jest to jedna formuła", ale nie wiemy czy kurczowo zamierza trzymać się formuł, bo jest (jak np: ja) entuzjastą Excel'a, aczkolwiek dopiero "raczkującym", czy być może jest to dla Niego rodzaj testu, zadania (ze szkoły, studiów, pracy - niepotrzebne skreślić)....
Dzień dobry, Wydaje mi się, że sprawę załatwi nadanie zakresowi roboczemu nazwy, pod warunkiem, że nie będzie się usuwać ostatniego wiersza ani ostatniej kolumny, a dodawać nowe również przed ostatnim wierszem i przed ostatnią kolumną, a nie za nimi. Poza tym nagłówki kolumn też trzeba aktualizować ręcznie. Gdyby istotne było, żeby tabela się automatycznie...
Nie wiem czy do końca ci o to chodziło. W załączeniu przykład, z tym że kod makro operuje na nazwach zakresów : "pion1", "poziom1", "tabl1", więc zmieniając (powiększając) tabelę główną z nagłówkami i opisem wierszy należy również zmienić adresy których dotyczą się te nazwane zakresy. Jeżeli zmienisz wartość w okienku i wciśniesz "zmień", dane w tabeli...
nowe rekordy muszą się wklejać po kolei w te tabele obok (A1:D1, A8:D8 itd.) :?: :?: :?: Czy to ma znaczyć, że nowe rekordy mają być dopisywane do poszczególnych tabelek z tym samym ID ??? Jeśli istnieją jakiekolwiek racjonalne przesłanki, że poszczególne segmenty tabeli nie mogą być dziesięcio-wierszowe :cry: to w kodzie te dane mają kopiować się...
Przy tak rozbudowanym arkuszu Excel nie będzie działać błyskawicznie. Excel jest programem uniwersalnym, ma różne "wodotryski", które zabierają czas. W tym przypadku pole tekstowe trochę spowalnia, bo ono "jest gotowe" po naciśnięciu każdego klawisza. Gdyby dane wprowadzać do komórki, filtr zaczynałby działać dopiero po 'Enter', więc byłoby szybciej...
Wspominałem już o EPPlus? 1. Pobierz [url=http://epplus.codeplex.com/]stąd bibliotekę. 2. Upewnij się, że projektu w VS nie kompilujesz do wersji Client. 3. Bibliotekę EPPlus.dll dołącz przez referencję do projektu. 4. Stwórz w Excelu szablon z makrem, formatowaniem etc. 5. Kod zapisujący dane z tabeli będącej źródłem dgv do szablonu to (uwaga...) [syntax=csharp]using...
Dzień dobry, Mam dane w tabelach: "Tabela2": numer seryjny i cena "Tabela1": numer seryjny i ceny rynkowe od 1 do 10 Potrzebuję przypasować z Tabela2 na podstawie numer seryjny i cena dane z Tabela1 i podać w jakim przedziale cenowym jestem. Czyli np. wynik to będzie "Cena5" - nagłówek z Tabela1. Warunki jakie muszą być spełnione to jeśli cena z rynku...
Proszę o informację czy jest możliwość aby w excelu z automatu wysyłać maila po wpisaniu wartości "OK" w kolumnie H22 do odbiorcy z I22 w treści wiadomości wklejało tabelę nagłówki A1:G1 i wartości z A22:G22 proces powtarzalny dla każdego wiersza ?
Odpowiadam na podstawie Excel 2000: Plik -> Ustawienia strony -> zakładka Arkusz -> Tytuł wydruku -> no i wybierasz czy chcesz żeby powtarzał na kazdej stronie na samej górze jakiś wiersz (standardowo korzystam z tego do drukowania nagłówka tabeli z etykietami kolumn) lub z lewej jakiejś kolumny... W poszczególnych pozycjach zaznaczasz poprostu odpowiednie...
Problem w tym ze formaty "maszyn" w kolumnie i wierszu 4 ruzne(liczba i tekst) Zapomniałem, dałem apostrof (kolumna A) na początku. Musi być tekst, nie liczba. W międzyczasie poszedłem kroczek dalej ;) To bardzo ciekawe rozwiązanie, no i działa tak jak zakładałem z tym, że po dodaniu do tabeli nowej wartości nie wyświetla jej w Validation Data List...
... jak masz zamiar je wybierać? ... z tym mam problem ... Nie masz żadnego - po prostu w dodatkowym arkuszu ("konfiguracyjnym") w pewnym zakresie komórek (np. kolumny "A") wpiszesz sobie jeden pod drugim owe nagłówki do wyszukiwania. Makro będzie pobierać nazwy nagłówków (z tego zakresu) i wyszukiwać je w pętli po pierwszym wierszu arkusza z tabelą...
Kiszka polega na tym, że w drugim systemie jest inna struktura danych oraz brak szeregu pól wymaganych w "moim" systemie. W tej sytuacji insert jest bardziej pracochłonny. Chcę stworzyć tabelę w excelu tożsamą z tabelą w "moim" systemie. Oracle pozwala na zaczytanie całej tabeli. Muszą ją tylko odpowiednio przygotować. Są pacjenci pojawiający się tu...
Oineh - przykładowy plik w załączeniu (chciałbym podział do nowych skoroszytów vs. kolumna K - wraz z nagłówkiem) Jeśli chodzi o odp Tomuś_P vs. VBATools to dodałem go do Excela i niestety nie mam opcji "Podziel dane tabeli na:"
Witam dane do tabeli b i odwrotne powinny być na innym arkuszu, lub na tym samym ? pozycja dane wynikowe jest określona przez umieszczenie nagłówka na tym samym arkuszu w pierwszym wierszu
Podmień linijkę wklejania. Podaję cały blok copy-paste dla porównania kolRight = Range("d2").End(xl... Range(Cells(wrsLeftTop, 4), Cells(wrsLeftTop + 1, kolRight)).Copy Range(Target.Address).Offset(... 1).Select Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteFormats Application.CutCopyMode...
Wszystko zależy od tego, w jakim formacie będziesz miał dane, które dostaniesz. W przykładzie jest to x, y, z, x, y, z na przemian. To by oznaczało, że już przy pierwszym pytaniu pojawią się wszystkie nazwiska, jeśli nic się nie zmieni. Możesz skopiować te nazwiska (jednokrotnie, tak jak w arkuszu na drugiej stronie) i wkleić je tam, gdzie być mają....
Dzień dobry, Oczywiście, najlepiej wprowadzać nowe komórki do środka zakresu i wtedy będzie się on poszerzać automatycznie. Ale nie zawsze tak jest wygodnie, bo dane mają określoną sekwencję i powinny być dopisywane na końcu. Tu problem jest większy, bo sumy są u góry zakresu. Gdyby były u dołu po wstawieniu nowych danych Excel automatycznie skorygowałby...
Wybierz filtr niestandardowy i tam "kończy się na" i wpisz tam 1:00. Ewentualnie dorób dodatkową kolumnę która będzie zawierała samą godzinę - za pomocą funkcji "=GODZINA(A1)" gdzie A1 to komórka z czasem. Wtedy włączasz autofiltr i sobie wyklikujesz wybraną godzinę. Dodano po 29 Ale masz bałagan w tej tabeli... Dane dane dane i nagle sru... znowu jakieś...
Co prawda to twoja praca domowa, niemniej: Excel działa na danych dynamicznie. Bez makra "zapisywanie" do komórki "stałej" danej z jednej nie da się zrobić * . Ja widzę to tak (dwa sposoby): 1. Tabela. W trzech wersach pierwszej kolumny trzy (czy więcej) urządzeń. W nagłówkach kolumn tej tabeli od razu wpisane kolejne daty z kalendarza. Wpisujesz czas...
Witam wszystkich. Od jakiegoś czasu borykam się z pewnym zadaniem i nie wiem jak sobie z tym poradzić. Otóż mam w Excelu zapisane dane w formie tabeli. Każda kolumna ma swój nagłówek i do każdej kolumny przypisanych jest od jednej do kilkudziesięciu wartości. Wartości te są w formie tekstowej (nagłówek kolumny zresztą też). Przykładowo mam kolumnę „Nazwa...
https://obrazki.elektroda.pl/9396852000_... Wstępna ocena dostępnych informacji Na załączonym ekranie widoczne są dane zapisane w arkuszu kalkulacyjnym Excel. Arkusz zawiera trzy główne tabele: 1. Tabela 1 (kolumny A-D): zawiera dane liczbowe pod nagłówkami „LO”, „CW”, „ZW”, „CO”. 2. Tabela 2 (kolumny E-H): na razie wypełniona jedynie w...
Wzorowałem się na pliku z dwoma zmiennymi, który działa idealnie. Dodałem trzecią zmienną i wszystko się posypało Zwróć uwagę, że: 1. W pliku "wzorcowym" istniejące tam dwa warunki działają "na krzyż", tzn., że jeśli jeden z nich = "Wszystkie", to sprawdź wartość drugiego i jeśli ten jest inny jak "Wszystkie" to wykonaj kryteria przypisane do tego...
Witam. Mój problem wygląda następująco: Dostaje plik excela w którym są dane z kilku plików pdf. Dane wyglądają następująco: Nagłówek - kilka linijek Dane - tabela numerowana od 1 do różnie czasem do 100 czasem ponad 1000 pozycji. Stopka - kilka linijek Nagłówek itd. Chodzi mi o takie makro które sprawdzi które wiersze mają w kolumnie A liczbę, natomiast...
Przepraszam ale wstawiłem "działający" kod, chociaż nie mam pojęcia dlaczego nie działa uzupełniania ;/ Tutaj jeszcze się muszę przyjrzeć co nawaliło... Odnośnie tabeli przestawnej to wystarczy usunąć komentarz w miejscu [syntax=vb] 'Nagłówki w wierszach i kolumnach PT.AddFields RowFields:=Array("Użytkownik"), _ ColumnFields:="Typ Zagadnienia" [/syntax]
Należy skorzystać z tabeli przestawnej (najwięcej opcji rozbudowy i generowania zestawień) lub formuły sumy częściowej (SUMY.CZĘŚCIOWE) lub poprzez stworzenie tabeli (najprościej i najszybciej). Opiszę tą ostatnią opcję: Nad danymi wpisanymi w kolumny A, B, C i D wpisujemy tytuły nagłówków. Zaznaczamy obszar danych z nagłówkami i przechodzimy na kartę...
Nie sądzę ... podsumujmy zatem, na podstawie kodu, co mamy: 1. Arkusz zbiorczy nazywa się "Aktywność" 2. Tabela zbiorcza znajduje się w zakresie "B18:O2000" 3. Nagłówki tabeli zbiorczej znajdują się w zakresie "B18:O18" 4. Tabele źródłowe w plikach dawców znajdują się w arkuszach nazwanych "Aktywność" 5. Tabele źródłowe w plikach dawców mają nagłówek...
Dzień dobry, Nie bardzo wiem w czym problem, to jest normalne sortowanie, górny wiersz będzie wierszem nagłówkowym (tabela ma nagłówki), a pierwszej kolumny nie należy zaznaczać jako obszar do sortowania. Gdyby z tym były jakieś problemy (bo Excel ma tendencję do zaznaczania do sortowania wszystkich przylegających komórek), to można dodać pustą kolumnę,...
ok, coś się zaczyna dziać :) a żeby zrobić coś takiego jak na zdjęciu tzn. tak ułożyć kolumny aby były w oczekiwanej kolejności - tyle, że kolumny z tabeli źródłowej sa zawsze w innych miejscach, ale z tymi samymi nagłówkami http://obrazki.elektroda.pl/9775270200_1...
Przepraszam mam podobną rzecz do zrobienia i chciałbym zrozumieć, gdzie jest formuła kopiująca do zakładki Renewal - jak to się tu dzieje? A dodatkowo mój problem polega na tym, że chciałbym aby pod nagłówkiem tabeli pojawiał się wiersz, kóry jak skończę go zapisywać naciskam enter i ten zapisany wiersz (cała linia) przesuwa się w dół, i powiędzy nagłówkiem...
Chodzi o to, że jak chcesz mieć jakąś bazę z danymi i tą bazą ma być Excel, to układ powinien przypominać tabelę. W pierwszym wierszu masz jedynie nagłówki kolumn, a w kolejne wiersze zawierają odpowiednie dane. Te pola które wytłuściłem to, jak na moje oko, były by 4 kolumny, zawierające odpowiednie dane. Zapomniałem jeszcze dodać dwóch: miejsca Z...
Dzień dobry, Można również wykorzystać polecenie Formularz, które było eksponowane w starszych wersjach Excela, a w nowszych zostało głęboko ukryte, ale można je wydobyć. W 2010 mniej więcej tak: Plik/Opcje/Dostosowywanie wstążki/ albo Dostosuj pasek narzędzi Szybki dostęp (ikonka u góry arkusza) i z listy Wszystkich poleceń wybrać Formularz. Aby go...
Pytania pomocnicze: Czy w tabeli 1) ilość kolumn w zakresie A-G jest stała (dot. także nazw w nagłówkach)? 2) ilość kolumn od H w prawo może się zmieniać? 2a) ich nazwy w nagłówkach zawsze zaczynają się od liczby?
niestety po tej poprawce, dalej nic sie nie zmieniło :( :) Nie zmieniło się, bo 'offsecik' w 'totalu' 'siadł' - jest: [syntax=vbscript] .Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Offset(2, 0).PasteSpecial [/syntax] a powinno być: [syntax=vbscript] .Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Offset(1, 0).PasteSpecial Paste:=xlPasteValues [/syntax] Poza tym jest: [syntax=vbscript]...
Załączam plik z nagłówkami z wygenerowanego pliku (nie mogę pliku, bo są dane wielu osób). W zakładce "Dane" jest zrzut z power query. W arkuszu "Selekcja" chciałbym, aby automatycznie kopiowały się całe kolumny (zaznaczone na niebiesko) z "Dane". "Tab_Selekcja" stworzę tabelę przestawną. Czy to coś pomogło?
W arkuszu "1" jest tabela Co rozumiesz pod tym pojęciem ? Czy chodzi o zwykłe ułożenie danych w formie tabelki (pierwszy wiersz to nagłówki), czy też o tabelę, którą uzyskuje się poprzez np. Ctrl+T ? kolumnie E jest lista rozwijalna z zakresem "Tak;Nie" Jaka lista ? Czy jest to "AutoFiltr", czy też może "Poprawność danych" ? Chciałbym aby tabela była...
Proszę o pomoc w stworzeniu makra, które w czasie rzeczywistym (tj. przy zmianie pozycji z dostępnych na liście) zmieniałoby wysokość komórek nagłówka tabeli. Szerokość wszystkich kolumn ma być jednakowa, np. 15,00. Tekst ma być wyśrodkowany i wyrównany pionowo do środka. Nagłówki są w komórkach B1 do G1 w Arkuszu1. Jak miałoby to wyglądać przedstawiłem...
Zbyt enigmatycznie opisujesz kolego swój problem :cry: (dodatkowo brak przykładowego pliku lub ilustracji :!: ) Co tam ma być w tych wierszach "stopki" każdej strony (rozumiem, że strony wydruku ? analogicznie jak wstawianie początkowych wierszy :?: ) - sumy częściowe, jakieś wartości do przeniesienia, czy stałe informacje tekstowe ? W podobnych przypadkach...
No właśnie muszę zrobić tak, żeby nagłówek i stopka tabeli (czyli pierwszy i ostatni wiersz w arkuszu) przy przewijaniu były zawsze widoczne. Meczę się z tym już kilka godzin i nie potrafie nic takiego wymyślić. Za wszystkie sugestie bardzo dziękuję pozdro
Rozumiem, że chodzi o zabezpieczenie przed przypadkową modyfikacją wpisu, a nie o jakieś "superzabezpieczenie" przed działaniem złośliwym, bo to drugie w przypadku Excela jest raczej niewykonalne. Ponadto niezbyt jasne jest sformułowanie o wypełnianiu kolejnych wierszy. W którym momencie miałaby być wprowadzana ochrona? Na razie moja najprostsza propozycja...
Dlaczego "nowi" nie zakładają nowych tematów tylko podpinają się pod cudze (w dodatku nie związane z ich problemami)? Nie możesz sortować w tym przypadku całej tabeli bo posortuje ci również nagłówki (jak zlikwidujesz scalone komórki) Zaznacz myszką komórki od A5 do J8 (wszystkie dane bez nagłówków) i wtedy "włącz" sortuj. Przy czym wyłącz opcję "ma...
Gotowe makro napisane pod Excel 2003: [syntax=vb] Sub Makro1() ' ' Makro1 Makro ' Makro zarejestrowane 2011-09-22, autor sidsysunia ' ' Klawisz skrótu: Ctrl+q ' Sheets("zestawienie").Select p = Range("c1") 'tu sprawdza ile masz pozycji Range("a2:b" & p).Select ' tu zaznacza wszystkie pozycje bez nagłówka Range("a2:b" & p).Copy 'kopiowanie Sheets("przeliczanie").Select...
Hej, chciałbym zmienić wiersz "Range("A66:N66" & i + 1).ListObject.ListRows.Add AlwaysInsert:=True" tak, aby zamiast A66:N66 podać nazwę nagłówka tabeli. Niestety nie mogę odwoływać się do konkretnych komórek ponieważ powyżej utworzonej tabeli użytkownik ma możliwość dodawania i usuwania wierszy. Private Sub CommandButton1_Click() Dim i As Integer i...
Zdaje się, że potrzebna będzie kolumna pomocnicza z funkcją MIN.K, gdzie pod k podstawiamy numer wiersza. =MIN.K(B$1:B$6;WIERSZ()&... Wartość zwracana przez WIERSZ() musi być równa 1 w pierwszej pozycji, więc jeśli są nagłówki itp należy odjąć ilość nieużywanych w tabeli wierszy (Np WIERSZ()-1 ). W trzeciej kolumnie, jak wspomniał kolega...
nie mam excela na kompie przy któym siedzę ale o ile pamiętam nie jest to takie proste. wg mnie można to zrobić na dwa sposoby: 1) w jakiejś kolumnie (np. B) umieścić liczby naturalne (od 1..n***) gdzie n jest maksymalną liczbą która występuje wśród twoich danych. zakładam że w kolumnie (na przykład A) masz te powtarzające się liczby czyli swoje dane...
Witam Takie rzeczy jak zwykle zrobić z makro. Trzeba tylko schematu danych, nawet nagłówki Dodano po 10 Panie i panowie co się dzieje? w przypadku, gdy nie pochodzi, wszystkich administratorów systemu.
Czy znane jest rozwiązanie? Bez żadnej nieśmiałości odpowiadam :please: oczywiście - tak np. w najprostszym rozwiązaniu tak jak na zrzucie 1086853 wystarczy w miejsce 1 (tj. wskaźnika wystąpienia produktu) wstawić tekst nagłówka :spoko: Równie oczywiste jest, że ze względu na brak przykładowego pliku oraz nietypowe wykorzystanie tabeli przestawnej...
Oczywiście da się tak jak chcesz, tylko czy nie łatwiej byłoby zmienić podejście do tematu? Można utworzyć tabelę z nagłówkami do której wpisywane byłyby wszystkie błędy - jeden błąd to jeden wiersz. W wierszu są wszystkie dane - nazwisko rodzaj błędu, kiedy itp. Na podstawie tego robisz tabele przestawną w osobnym arkuszu, filtrujesz po miesiącu -...
Witam, Zaczynam przygodę z VBA w Excel i potrzebuję Waszej pomocy, bo utknęłam. Cel makra- uporządkować dane w raporcie wg wymagań: 1.zmiana nazwy nagłówków wg schematu, 2.usunięcie zbędnych kolumn, 3.zmiana kolejności kolumn po nazwie nagłówka, 4.formatowanie i zapisanie pliku na odpowiednim zasobie. Poradziłam sobie prawie ze wszystkim. Pozostał pkt.3....
Masz Rację adamas_nt . Nieszczęsne apostrofy były przyczyną zamieszania. Masz może jakąś radę co do tego komunikatu ( #N/D! ) w polach gdzie data nie występuje w nagłówkach tabeli? Znalazem fajną formułę JEŻELI.BŁĄD ale przy zapisywaniu dostałem komunikat że nie zadziała ona na starszych wersjach excela (w domu pracuję na 2007 w trybie zgodności). Pozdrawiam
Witam Wszystkich po dłuższej przerwie! Walczę z excellem i słabo mi to idzie szczerze powiedziawszy.. :( próbuję sobie ułatwić pracę, ale problematycznie mi to idzie... ale wracając do pytania... Mam arkusz1 w którym są nagłówki takie jak: imię i nazwisko, prawo-jazdy, adres, ilość miejsc siedzących, adres Oraz arkusz2 w którym mam "bazę danych" z takimi...
sorry ze tak post pod postem ale... co by było gdybym zrobił kolejną tabele przestawną?? tylko teraz wziął wartości z pierwszej tabeli przest+wartości z arkusza Magazyn? Tabela przestawna nie jest remedium na wszystkie problemy (twoje i Excel'a). Nadawała się do porównania - dlatego ją zaproponowałem. Do tego, co chcesz teraz zrobić - się nie nadaje....
-pisak- formuła, jej treść lokalizacja itp. są dla mnie jasne, natomiast nie rozwiązuje on całości tematu, bowiem oprócz przepisywania współrzędnych z tabeli potrzebuję jeszcze wartości tej kolumny obok, której zostają transponowane wartości z tabeli. Jest to o tyle istotne, że te "nagłówki" wynikające z połączenia pierwszej liczby w wierszach tabeli...
Witajcie, Chciałbym do was zwrócić się z problemem w Excelu. Mianowicie, mam tabelę: http://obrazki.elektroda.pl/6613358500_1... Wiersz nr 1 zawiera daty, niemniej komórki z danymi (czyli datami) nie są jedna obok drugiej. Wiersz nr 2 zawiera nr tematów (np. na mojej rozpisce pod nr 1 znajduje się temat xy) Jak można zauważyć, tematy...
Witam, czy istnieje formuła która poda mi nazwę kolumny dla zadanego kryterium? Chodzi mi o to, aby najpierw formuła pokazywała wartość różną od zera (będącą ostatnią wartością na prawo od pierwotnej kolumny) dla danego kryterium (w całym wierszu tabeli), a następnie zamiast wyświetlać to, co jest w danej komórce, żeby pokazała nazwę nagłówka dla danej...
zmiana w tabeli podstawowej nie ma wpływu na tabele stworzone obok To nie do końca prawda :please: Zastosowałem tu tzw wewnętrzny import :idea: więc po każdej zmianie danych w tabeli głównej musisz przeprowadzić procedurę odświeżania importu :!: Wchodzisz w zakładkę Dane i musisz wcisnąć przycisk "Odśwież wszystko" :spoko: BTW w przypadku kiedy zmieni...
Dzień dobry, Generalnie problem polega na tym, że jak utworzy Pan tabelę, to jej nagłówki są interpretowane jako teksty, a formuły porównują je z liczbami. Jak będę miał czas wieczorem, to przyjrzę się temu dokładniej. A w ogóle to należy korzystać z narzędzia "Szacuj formułę", żeby sprawdzić co ona naprawdę liczy. Obawiam się, że trudno będzie Panu...
Witam serdecznie. Uprzejmie proszę o pomoc w stworzeniu Makra (funkcji ?) importującego wybrane dane z innego arkusza Excel. Mam Plik_A.xlsm z tabelą, którą chcę wypełnić wybranymi danymi z Plik_B.xls. Chodzi konkretnie o import danych z kolumny Imię i Nazwisko Pacjenta, Adres Pacjenta i PESEL Pacjenta. Plik_B jest generowany automatycznie z programu...
z każdej skopiowanej tabeli ucina ostatnie kilka wierszy A czy przypadkiem nie obcina po 4 ostatnie wiersze :?: :idea: Jeśli tak :D :arrow: to Twoja ocena: jest jedynie dostosowany do moich potrzeb jest błędna :cunning: Nie uwzględniłeś dostatecznie niniejszych uwag do kodu: jednowierszowych wsadziłeś 5 wierszowe :please:
Cześć, Dopiero odkryłem możliwość importu danych do Excela ze strony www. Robię to przez automat Dane > Import ze strony WWW > zaznaczam odpowiednią tabelkę. Problem w tym, że ta tabelka pobiera najnowsze dane ze skryptu .jsp (taki też jest adres strony), na czym się jeszcze nie znam niestety. Efekt jest taki, że pobrana tabela ma nagłówki i wiersze,...
Rewelacja Bardzo dziękuje, ale jest problem. Bardzo zależy mi aby wartości z tabeli były pobierane przez zapytanie z power query. Więc dodałem w kodzie wiersz odświerzania zapytania. Teraz po zmianie wyboru z listy rozwijanej wartości się "podbierają" ale nagłówek już nie. Czy mozna z tym coś zrobić ? Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As...
W Wordzie jest coś takiego jak korespondencja seryjna. Co prawda przeznaczeniem ficzera jest tworzenie pism do wielu odbiorców ale nie ma powodu aby je utworzyć tylko jednym egzemplarzu. Zakładka Korespondencja -> Rozpocznij korespondencję seryjną -> Kreator korespondencji. Format danych oczekiwanych przez Kor. Seryjną to tabela w której kolumny reprezentują...
1. #N/D! - da się wyeliminować przez dodanie na zewnątrz formuły JEŻELI.ND albo JEŻELI.BŁĄD. Obie działają podobnie do funkcji JEŻELI, więc nie powinieneś mieć z nimi kłopotów 2. Da radę przeszukać kilka arkuszy jednocześnie - wystarczy w zakresie podać adresy zakresów w poszczególnych arkuszach rozdzielone średnikami, np. Arkusz1!C1:C3;Arkusz2!B1:B3,...
Cześć koledzy i koleżanki, Mam problem z plikiem który opierałby się na prostym rozwiązaniu problemu i chciałbym uniknąć makra. Pracuję na jednym pliku Dostawy.xlsx w którym jest arkusz "Zbiorczy" oraz kilkanaście innych z nazwami miast. Chodzi o to abym codziennie wpisywał dane dotyczące dostaw tylko i wyłącznie do arkusza "Zbiorczy" w którym jest...
Cześć jestem nowy na forum i potrzebuję jakiegoś magika który podpowiedział by mi jak zrobić pewien formularz w excelu, mianowicie : Mam 4 nagłówki w tabeli takich jak kolejno; klient adres towar kod towaru chciał bym żeby jak w kolumnie klient wpisuje nowak jan automatycznie w kolumnie wskakiwał mi jego adres później zebym miał do wyboru z 5 rodzajów...
Gdyby chcieć wykorzystać pierwszy wiersz (z reguły nagłówek), to rzeczywiście trzeba "z palca" wstawić jedynkę, a formułę od 2-go wiersza. http://obrazki.elektroda.net/35_12656967... Funkcję WIERSZ natomiast można wykorzystać jako argument z innymi funkcjami do pozbycia się chociażby "dziur" (pustych wierszy). Tu kolumnę A (Lp) wykorzystałem jako...
Chcę aby w arkuszu produkcja kolumna N , wpisując słowo 'got.' formuła przekopiowała mi cały wiersz do arkusza zrobione. No a jak "kolumna N" nie zna dobrze VBA :?: :D To jeśli W Excelu porusza(m) się biegle szuka(m) innych możliwych rozwiązań dla uzyskania pożądanego rezultatu. Przykładowo w Excelu 2007: 1. Porządkuje skoroszyt Produkcja.xls :sprawdzam...
Witam ponownie - chciałam się spytać, czy dużym problemem jest przerobienie tego makra, aby wykonywał dokładnie tę samą czynność, ale dla arkusza, który ma 10 kolumn? To w zasadzie zupełnie inne podejście do działania takiego makro, więc łatwej przeróbki nie ma :) Spróbuj czegoś takiego: [syntax=vb] Sub Makro3() Range("A1").Select Range(Selection,...
Powiem że wszystko super do policzenia gdyby nie ten Lunch :) Tu się zaczęła zabawa. :) "Se wymyśliłeś" :) W załączeniu przykład. Dla pewności sprawdź każdy przypadek. Funkcja zmienia działanie wyłącznie na słowo "Lunch" (i nie przewiduje dwóch lunch'ów) Chciałem by to było w miarę uniwersalne w związku z tym potrzebny jest w tabeli wiersz nagłówka...
Sory, że późno ale dopiero teraz się czepiłem. W załączeniu przykład. Wszystko na podstawie pomysłu kolegi adamas_nt , bez tego nie było by pliku. Ja to tylko nagrałem i trochę uporządkowałem nagranie. A pro po nagrania czy kolega adamas_nt zauważył że w 2010 sortowanie nagrywa się innym kodem niż w 2003 (chyba na zasadzie dodania kolejnego sortowania...
Wszystkie kolumny muszą mieć nagłówki, łącznie z pierwszą kolumną. Utworzenie tabeli przestawnej w tym przypadku polega na uruchomieniu tabeli przestawnej i jak pojawią się opcje tabeli przestawnej pozwalające ją skonfigurować to miesiące są zaznaczone (zahaczone pola wyboru przy nich) aby stały się nazwami kolumn. Natomiast kolumna zawierająca nazwy...
Tak jak Pan zrobił jest super, ale oczywiście mam problem (pamiętając żeby kopiowana tabela była w tej samej kolumnie i wierszu parzystym) żeby po skopiowaniu do mojego arkusza wyskakuje błąd "nie można używać odwołań do innych arkuszy lub skoroszytów dla kryteriów Formatowania warunkowego". a muszę zmienić odwołania do komórek gdzie jest rok i miesiąc...
Witam! To mój pierwszy post w tej części forum. Natrafiłem na problem, znalazłem rozwiązanie, może komuś to się przyda. Zarejestrowałem proste makro, które w pierwszej części (tylko ta jest istotna) miało u dołu tabeli, ale przed wierszem podsumowania tworzyć dodatkowy wiersz będący kopią jednego z wierszy powyżej. Wydawało się, że sprawa jest prosta,...
Normalny człowiek skorzystał by z technologii bazodanowej i zapuścił jednego prostego SQLa. Rzeźbiarz w ekselowym brązie zrobił by np. tak 1. kolumnę A przetransformował do wiersza i wstawił do nowego arkusza do wiersza pierwszego poczynając od kolumny C 2. kolumny B i C wstawił do powyższego arkusza do kolumn A i B tworząc olbrzymią tabelę. Zakładam,...
Dopiero ogarniam język VBA i lepiej idzie mi nauka na gotowych przykładach, gdzie mogę dokonywać zmian analizując otrzymane efekty. Spróbuj więc tak: 1. Wstaw tabelę lub zdefiniuj nazwę zakresu z nagłówkami (tego w załączonym pliku nie ma) 2. Włącz rejestrator makr i naciśnij ikonę formularza 3. Zamknij formularz, zatrzymaj rejestrowanie 4. Przekopiuj...
excel nagłówek excel tabela tabela excel
warto uruchamia makro wymiana żarówki punto pompa głębinowa uszkodzona
philips senseo sterownik ładowarki akumulatora
Silicon Controlled Rectifier (SCR) Structure, Triggering, Ratings, Brands & Modern Applications Wyłączanie się obrazu w TV LCD, LED, CRT – typowe objawy i przyczyny usterki