Myślę, że najlepsze wyniki czy nie od końca, ale od początku [syntax=vb]Sub Wstawianie_wierszy() Dim i As Long, r As Long, c As Long Application.ScreenUpdating = False i = 2 r = i While Cells(i, 11) <> Empty If Cells(i, 11) <> Cells(i + 1, 11) Then Rows(i + 1).Insert For c = 5 To 7 Cells(i + 1, c + 3) = Application.WorksheetFunction.Sum(Range(...
Np. tak: [syntax=vbscript]For w = 1 To Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Row If Cells(w, "A") < 1000000 Then Rows(w).Insert shift:=xlDown Exit For End If Next w[/syntax]
Poproś kogoś innego.
Dane - Filter nie dziala ?
[syntax=vbscript]Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) If Target.Address = "$C$2" Then Application.ScreenUpdating = False nw = Sheets("Baza").Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Row + 1 Range("A2:C2").Copy Sheets("Baza").Cells(nw, 1).PasteSpecial xlPasteValues Range("A2").Select Application.CutCopyMode = False Application.ScreenUpdating =...
Musiałem dodać fragmenty kodu odpowiedzialne za zróżnicowaną numerację kopiowanych przycisków, a następnie identyfikację przycisku "Clear", który został użyty. Wszystkie przyciski "Copy" działają identycznie - kopiują zawsze pierwszą tablicę na pierwsze wolne miejsce. Możesz tej pierwszej tablicy nie wypełniać, potraktować ją jako szablon, unikniesz...
Chcesz wstawić formułę wyszukaj w kolumnę G w zależności od danych w kol A? [syntax=vb]ost = Cells(Rows.Count, 7).End(xlUp).Row + 1 ost2 = Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row Range("G" & ost2 & ":G" & ost).FormulaR1C1 = "=VLOOKUP(RC[-6],'Previous week'!C[-6]:C,7,0)"[/syntax]
Wypróbuj w "główny" takie makro [syntax=vb]Sub makro() ostw = Range("C65536").End(xlUp).Row Range(Cells(ostw - 2, 1), Cells(ostw, 11)).Copy Cells(ostw + 1, 1) End Sub[/syntax]Formuły powinny "ułożyć się" wg kolejności wierszy. Nie wiem tylko skąd pobierać nazwisko klienta...
w przykładzie zeszyt3 [syntax=vb]Sub Wstawianie_wierszy() Dim i As Long, OstWrs As Long OstWrs = Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row 'ile wierszy Application.ScreenUpdating = False For i = OstWrs To 2 Step -1 If Cells(i, 1) <> Cells(i - 1, 1) Then Rows(i).Insert Next i Application.ScreenUpdating = True End Sub[/syntax] A tu kod z nazwą - ale nie...
W załączniku przykładowo formatowanie od trzeciego wiersza.
Procedura w kilku krokach: 1) wpisz w pierwszej wolnej komórce odpowiednie odwołanie, np. W A2 wpisz =A1 2) skopiuj komórkę z formułą do pamięci podręcznej, np. Ctrl+C 3) zaznacz cały zakres 4) wybierz Znajdź i zaznacz/ Przejdź do - Specjalnie / Puste komórki (np. F5/Specjalnie/puste) 5) Wklej np. Ctrl+V
Wg podanych informacji, najprościej którąś z Do. Coś w tym rodzaju: [syntax=vb]wrs = 2 Do While Cells(wrs, 6) <> "" Cells(wrs, 4) = "ble ble ble" wrs = wrs + 1 Loop[/syntax]
Na tą chwilę nie bardzo wiem, jak to poprawić. A przecież specjalnie Ci podpowiadałem :D możesz łatwo uchwycić obszar do aktualnego czyszczenia :arrow: jako obiekt Selection :D tzn. trzeba to zrobić raczej tak :spoko: [syntax=vbscript]Sub dodaj() Dim ile_w As Long Dim kom As Range Application.ScreenUpdating = False With ThisWorkbook.Sheets(ar_kusz)...
Jeśli jednocześnie to For ark = 1 To 2 With Sheets(ark) For i = .Cells(65536, "a").End(xlUp).Row To 2 Step -1 If .Cells(i, "a").Value = "" Then .Rows(i).Delete shift:=xlUp End If Next End With Next Jeśli uruchamiasz w pierwszym a usuwać ma w drugim to With Sheets(2) For...
Najpierw wyznacz pierwszą wolną komórkę [syntax=vbscript] lastRow = Range("BZ" & Rows.Count).End(xlUp).Row + 1 If lastRow < 3 Then lastRow = 3 End If [/syntax] nastęnie wkopiuj: [syntax=vbscript] Sheets("Dane").Range("BZ" & lastRow) [/syntax]
Może to będzie pomocne? [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to...
Nie jest całkowicie skrot, reprezentuje nazwę obiektu w skoroszycie, Np for each bbb in ActiveWorkbook.Sheets 'colection sheet in workbook bbb .Cells(1,1)="Witaj" next
Jeżeli umiesz wpisywać dane z formularza, co zakładam, skoro gdy makro będzie tworzyć arkusz to przydzieli mu nazwe z formularza(to potrafie akurat zrobić ) to problemem może będzie znalezienie ostatniego wiersza. Opcja bardzo prosta Dim PierwszyPusty As Long PierwszyPusty = Range("A1").End(xlDown).Row + 1 Pod PierwszyPusty masz indeks pierwszego pustego...
Trzeba dopisać lub zmienić warunek... Makra, z wyjątkiem procedur zdarzeniowych, umieszcza się w modułach.
Dobry wieczór, Można przeprowadzić konsolidację, z tym że etykiety kolumn muszą być różne. Konsolidację przeprowadzamy zaznaczając etykiety w lewej kolumnie i górnym wierszu. W wyniku otrzymujemy tabelę zawierającą wszystkie daty i puste pola. Teraz należy zastosować filtr (zwykły lub zaawansowany), żeby ukryć lub usunąć wiersze z pustymi polami. Pozdrowienia.
Sądzę, że chodzi o ten warunek: If Cells(i, "B").Value = "" Then Jak daję If Cells(i, "B").Value = "10" Then to dla wiersza o tej wartości w komórce działa (może użyj .text ?) Po drugie nagrane makra z regóły trzeba uprościć wywalacąc .select (bo po co zaznaczać?) W tm przypadku : Rows(i).EntireRow.Hidden = True
Witaj Jeśli te wykresy muszą być wykonane automatycznie, wtedy ta tabela nie jest w systemie. Część kwestii ma opcje tak lub nie. W innej części tak, nie, lub Brak odpowiedzi jest częścią pytania. Ponadto między tytułem a opcji jest lub nie jest pusty wiersz.
Wykonałem jeszcze jeden eksperyment. Przenisłem ten plik na komputer stacjonarny, przepiąłem do niego tą samą drukarkę i ..... ten sam błąd, dokładnie tych samych komórek nie drukuje, natomiast stary wysłużony Canon trochę brzydziej ale wydrukował wszystko. Dodano po 43 Uparty jestem, więc poszedłem dalej. Pożyczyłem drukarkę HP Fotosmart 3100, zainstalowalem...
Zrób taką formułę, która sprawdzi ci czy w pierwszej kolumnie jest liczba całkowita, jeśli tak to skopiuje dane z kolumn X,Y1 i Y2 do nowego arkusza lub nawet w następne puste kolumny. A dalej to już sobie poradzisz.
Musi być wpisana wartość komórki nawet jeśli to ma być 0 wtedy excel sortuje. Dla Ciebie, rozwiązaniem będzie nadanie nagłówków nad każdą kolumną, klasycznie 1,2,3... przeciagnij, bez zbędnego zastanawiania się nad tym, wtedy funkcja sortowania "pomyśli" że pusta kolumna pod nagłówkiem jest wypełniona "0" i zadziała. Po sortowaniu przed zapisem pliku...
Dzień dobry, Nie wiem czy o to Panu chodziło, ale rozwiązanie wydaje się dość proste. Po zastosowaniu formuł jak w przykładzie puste wiersze można zamaskować filtrem (tak chyba najprościej).
Cześć! Makra miałem na uczelni jakieś 5 lat temu, więc potrzebuję pomocy.. Chodzi o to, że w jednym arkuszu mam wypisane daty z opisem (A,B,C itd.), które potem makrem automatycznie uzupełniają się w tabeli "DO SKOPIOWANIA". W drugim arkuszu kopiuję ręcznie całą tabelkę z pierwszego arkusza i usuwam puste wiersze. Czy istnieje możliwość aby makra robiły...
Nie działa usunięcie wierszy poprzez "usuń". Nawet jeśli najpierw zaznaczam wszystkie puste wiersze i DEL. Usunęłam wszystko co było w nieużywanych kolumnach i wierszach i nic...
Moja wersja danych testowych Lista je jedna na wszystko(zakres A1:D24) w poprzedniej wersji po zakończeniu wiersza 1 lista była pusta
Możesz wrzucić plik (jako załącznik) z przykładem? p.s. Plik od v. 2007 wzwyż spakowany ZIP-em lub RAR-em.
Witam. Proszę o pomoc. Chciałbym się dowiedzieć czy jest taka możliwość, żeby przeszukiwać wiersze Excela i następnie w puste komórki za pomocą VB.net wstawiać wartości. Jeśli jest taka możliwość proszę powiedzieć jak to zrobić????
troszkę nie kminię pomysłu , daj przykład paru komórek jak powinny wyglądać Przecież autor załączył fotkę Proponuje wpisać w A1 1 i w A2 1 zaznaczyć A1 i A2 złapać z róg i skopiować w dół do A32 A33 wpisać =A1+1 i skopiować w dół do A64 Zaznaczyć komórki od A33 do A64 złapać za prawy dolny róg i przeciągnąć/skopiować w dół aż do ostatniego wiersza...
Uwaga: Od 20 do 140 będzie 121 wartość. Przy założeniu że numery, począwszy od pierwszego wiersza i nie pustych wierszy =SUMA(PRZESUNIĘCIE(A1; ILE.LICZB(A:A)-120; 0; 120))
Witam, Potrzebuję pomocy osoby doświadczonej w posługiwaniu się Excelem. Stworzyłam raport, ale nie do końca spełnia on moje oczekiwania. Proszę o pomoc. Dodam, że wszystko w Excelu robię metodą prób i błędów, ale tym razem nie mam pomysłu, jak poprawić formuły… W arkuszu „Karta” w kolumnie AE (i adekwatnie AI, AL., AS, AV, AZ, BD)...
W 2016 to nie będzie działać. Funkcja UNIKATOWE jest od wersji 2021 lub w 365. Dlatego zawsze jak zadajesz pytanie dotyczące Excela trzeba podawać wersję. Do wersji 2016 (w nowszych też będzie działać) możesz zastosować formułę: [syntax=text]=CZY.PARZYSTE(SUMA(--($L$5:... W tym przypadku nad tabelką musi być jakiś wiersz...
Wpisywałeś w google "excel usuwanie pustych wierszy" ? :) Zresztą to co zaproponował adamas_nt robi dokładnie to, co chcesz.
Spoko, mogło by wyglądać tak: Sub Makro1() Dim temp As Variant Dim wiersz As Long wiersz = 1 Do While Cells(wiersz, 8) <> "" If Cells(wiersz, 8).Value = 0 Then Cells(wiersz, 10).Cut Destination:=Cells(wiersz, 15) wiersz = wiersz + 1 Loop End Sub Dodano po 2 jaszcze taka uwaga makro działa poprawnie do pierwszej pustej komórki w kolumnie przeszukiwanej
usuwa puste wiersze Dlatego napisałem że w '3.33.333' na drugiej po e nie jest pusty wiersz dla tego kodu powyżej.
Np. tak: =HYPERLINK("#A"&(COUNTA(A:A)+1);"Go") Działa na kolumnie A w bieżącym arkuszu, zakładamy że nie ma pustych wierszy "w środku" kolumny.
:arrow: marek003 UsedRange liczy tylko używane wiersze. Czyli: jeśli wpiszesz coś (wartość, formułę) tylko w A4 (a reszta arkusza jest pusta) to UsedRange.Rows.Count=1 Żeby nie było nieporozumień - nie chciałem żebyś przeze mnie zmieniał kod. Ja tylko wtrąciłem tak na marginesie jeden powiedzmy bug funkcji UsedRange.Rows.Count który w niektórych przypadkach...
1). Sortujesz dane wg. pierwszej kolumny. 2). W kolumnie CZWARTEJ (jeżeli masz 3 zajęte) korzystasz z instrukcji JEŻELI, przykładowo: =JEŻELI(A1=A2;;A1) czyli: jeżeli komórki a1 i a2 są RÓZNE, to wpisz do kolumny wartość komórki A1 3). W kolumnie piątej postępujesz PRAWIE tak samo, tzn =JEŻELI(A1=A2;;B1) 4). W kolumnie szóstej postępujesz analogicznie...
Jak zmieniłeś nazwy arkuszów ("Arkusz1" to teraz "BAZA" a "Proszki" to "MAŁE") to w całym kodzie makra trzeba je zmienić, a nie tylko w jednej linii. Poza tym (nie chce mi się tego mocno analizować dlaczego) ale makro odczytuje ostatnią pustą komórkę w kolumnie B arkusza "Dane" jako "zapisaną". Nie wiem czego - może ktoś z kolegów wyjaśni. Dlatego dołożyłem...
Są różne sposoby na znajdowanie ostatniego pustego wiersza, mój ulubiony jest taki: widoczną komórkę w kolumnie B wypełnioną tekstem, idąc od ostatniego wiersza w górę. Liczba 1048576 to ostatni wiersz excela 2007, dla kompatybilności z 2003 należało by użyć 65536. Przed wykonaniem sprawdzania poleceniem ShowAllData próbuje się zdjąć kryteria autofiltra...
Nie wykrzacza się, ale nic nie kopiuje. Arkusz pozostaje pusty...
Brak załącznika to poważny mankament! Nie wiadomo, jakie dane są w kolumnie "O". W kodzie PRL jest sprawdzany warunek: [syntax=vbscript]Sheets(x).Cells(y, "O") >= -30[/syntax]Otóż warunek ten spełniają nie tylko liczby >= -30, ale również puste komórki, dowolne teksty, w tym teksty puste, wartości logiczne. A jeśli w komórce jest wartość błędu, to program...
apollinaris , dałeś taki przykład, że trudno się zorientować jakiego wyniku oczekujesz. Czy czas w kol. C będzie zawsze taki sam tzn. 10:45, czy będzie zmienny i kolory mają być dopasowane proporcjonalnie? Jeśli zmienny to adres używany w formule musi zawierać nr wiersza bez znaku $. I zawsze piszemy formułę dla pierwszej komórki zakresu formatowania....
Jak Ci wierszy przybędzie do miliona, to zaczniesz myśleć, dlaczego to tak długo liczy...;) Ale jeżeli już chcesz tak, to nie sprawdzaj w każdym przejściu pętli, czy komórka jest różna od pustej, tylko wylicz wartość końcową pętli na przykład tak: [syntax=vb] For x = 2 To Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Row Cells(x, 1) = "=IF(RC[1]<>"""",R[-1]C+1,"""")".....
Witam mam problemik z Excelem. Mam np dane w kolumnie A w kolejnych wierszach np 1,1,2,3,3,3,4,5,5,5 czy jest jakas formuła która z automatu porównała by te dane i przed każdą zmianą danych wstawila pusty wiersz aby pozniej wygladalo to tak 1,1 pusty wiersz, 2 p[usty wiersz 3,3,3, pusty wiersz 4 i tak dalej? Z gory dzieki za pomoc
Załącz przykładowy plik z uwzględnieniem, które komórki są wypełnione, a które puste, bo trzeba jakoś ustalić położenie ostatniego wiersza danych, albo idąc od góry, jeśli wszystkie wiersze są zapełnione, albo od dołu arkusza, jeśli tam wszystkie wiersze są puste, aż do użytecznych danych.
No, ale te punkty za transfer... Czyli: Jeżeli w kolumnie D tekst zawiera wyraz: "Żółty" i w kolumnie E jest w tym wierszu pusta komórka, to wyświetlać komunikat o braku odpowiedzi ew. formatowanie warunkowe w 1-wszej kolumnie?
JRV, zapewne szybsze, ale biorąc pod uwagę, że jest to tylko kilka kolumn, to 'się da'.;) 2. wstawienie daty w pierszym wolnym wierszu kolumny A 3. zaznaczenie tego wiersza w ktorym zostala wstawiona data i zamiana funkcji na wartości Jest tutaj błąd logiczny. Wiersz, w którym zostanie wstawiona data, jest nowym wierszem, a zatem wszystkie kolumny 'w...
Mam propozycję, ale z ograniczeniami. Założenia są następujące: 1. W kolejnych komórkach będą kolejne liczby (lata) lub komórki będą puste, ale nie będzie sytuacji, że w sąsiednich komórkach będą liczby (lata) niekolejne. 2. Przed pierwszą liczbą musi być co najmniej jedna komórka pusta. 3. Liczba komórek jest zadana z góry (formuła nie jest dynamiczna)....
Ma kopiować te komórki do pierwszego pustego wiersza w "Arkusz1" czy jak?
Weż dla pustego arkusza zastosuj: Dodano po 6 Reusso: Kolega sugerował użycie innej nazwy dla zmiennej, która przechowuje pierwszy wolny wiersz. Jeśli skasowałeś +1 to kolejne kopiowania będą nadpisywać ostatni wiersz. Nieprawda. Sugerowałem inny sposób znajdowania indeksu ostatniego używanego wiersza. A to, że się przyczepiłem, że LastRow + 1 jest...
Potrzebuję gotowego makra, które będzie dodawało mi nowe wiersze. Może ktoś da radę pomóc. Mamy przykładowo w kolumnie D takie wartości: 1 D 2 5 3 1 4 30 5 8 6 100 Makro miałoby teraz dodawać pod spodem tyle wierszy ile jest napisane w tej kolumnie - 1. Np. Mamy w komórce 2D wartość 5 to pod spodem trzeba dodać 4 puste wiersze. w komórce 3D mamy 1 to...
Po pierwsze, nie sprawdzaj czy jest aktywna komórka w kolumnie "C" - jeśli ma być tam aktywna to ją uaktywnij bez sprawdzania, np. Application.WorksheetFunction.CountA(Col... , o ile kolumna jest ciągłą i nie zawiera przerw, to pierwszym wierszem z wolną komórką będzie o 1 większy niż zwróci to funkcja tzn. [syntax=vb]wiersz=Application.WorksheetF...
Dzięki, rozdzielenie działa i sortuje. Jeśli chodzi o puste wiersze to właśnie ich chciałem się pozbyć, ale po usunięciu pustych wierszy wychodziły błędy w następnym powiązanym arkuszu. Przez sortowanie puste przeniesie mi na koniec a arkusz do drukowania mam ustawiony, żeby nie drukował pustych wierszy.
Otwórz w Access tabele do której chcesz wkleić dane, ctrl +a, ctrl+c, otwórz excel nowy arkusz ctrl+v, wytnij wszystkie wiersze oprócz nagłówków kolumn (pierwszy wiersz) , edytuj dane dodawaj, zmieniaj co chcesz, kolumnę id pozostaw pusta. Gdy skończysz zaznacz i skopiuj arkusz, w Access zaznacz ostatni wiersz w tabeli i ctrl+v, jeśli typy danych itd...
Dzień dobry, W pierwszej chwili nie zrozumiałem, o które puste pola chodzi. Teraz już wiem, że chodzi o to, że gdy w wierszu wzorcowym jest puste pole, to pola poniżej nie mają być zaznaczane. Należy dodać drugi warunek do formuły: [syntax=text]=ORAZ(A11=A$11; A11<>"")[/syntax] W tym drugim warunku może być albo A11 albo A$11. Pozdrowienia.
a jeżeli oprócz wiersza pustego "" mam jeszcze słowo "cena"
Przede wszystkim załącz plik, a nie obrazek. Na obrazku nie widać np. numerów wierszy i adresów kolumn, nie widać, które komórki są puste, a które tylko wyglądają na puste i wielu innych rzeczy. Poza tym wyjaśnij, co to dla Ciebie znaczy "z najniższą ceną": z najniższą gdzie - w wierszu, w kolumnie, w arkuszu? Co to znaczy: puste komórki zamienia na...
Puste pole pojawia się, gdyż poepłniłem błąd. Przy linii ReDim strNowaLista odejmij 1 od intPozycja [syntax=vb]ReDim strNowaLista(intPozycja -1, 2)[/syntax] Co do usuwania/modyfikowania danych pracowników. Masz coś, co załaduje Ci ich dane do UserForma, tak? Coś co znajduje odpowiedni wiersz i ładuje? Jeśli tak, i znasz numer wiersza, to chyba nie powinien...
ok działa ale po wybraniu nie można wrócić do początku.. w sensie wybieram audi pozniej a0 nastepnie diesel.. i nie mozna zmienic znowu marki sa puste wiersze..
W wierszy drugim (2 na tym arkuszu) numery kolumn z jakich ma pobierać dane. Jeżeli zmienisz ten numer (w wierszu drugim) zmienią sie dane - będą pobierane z kolumny o numerze jaki podałeś. Jeżeli to ci przeszkadza wpisz na stałe zamiast B$2 C$2 itd numer kolumny z arkusza pierwszego. To było dodane tak dla zautomatyzowania. Zauważ że jest on w dwóch...
(Baza Zielone) 1 - nie do końca wiem czy o to Ci chodzi (próbowałem zrozumieć co chcesz osiągnąć - możliwe, że właśnie to co w załączonym pliku). Najprościej będzie posortować po pierwszej kolumnie tak aby puste wartości (matki) zostały na końcu i wówczas do kopiowania danych używasz formuły: 1060144 (Baza Niebieskie) 2 - już napisałem powyżej. Robisz...
Jak byś miał inaczej ustawiony filtr (na całą kolumnę) to przy niewielkiej modyfikacji funkcji w kolumnie pomocy wystarczyło by w autofiltrze odznaczac puste i już.
Dzień dobry, To wszystko jest mało precyzyjne. Czy dane będą w określonej kolumnie? Czy można określić zakres tych danych, czy trzeba analizować całą kolumnę? Wyniki mają być w wierszu w sąsiednich komórkach? Czy ciągi danych będą rozdzielone pustymi komórkami? Czy liczba tych pustych komórek jest nieokreślona? Czy wśród danych mogą być zera ew. liczby...
Witam, Mam arkusz kalkulacyjny, który zawiera dane wyglądające w następujący sposób: Imię, naziwsko (xxxx xxxx / użytkownik) Telefon Mail Takich danych jest kilka tysięcy. Szukam sposobu, aby usunąć z arkusza duplikaty (ponieważ niektórzy użytkownicy się powtarzają) z zachowaniem unikalnego słowa. Większość użytkowników ma podane imię i nazwisko, więc...
Prawdopodobnie w arkuszu odłożone zostały jakieś znaczniki, które identyfikują dodane wiersze. Może np.: każdy wiersz tabeli wyjściowej jest w jakiejś kolumnie ponumerowany, wtedy dodanie nowego wiersza daje puste komórk lub w jakiś sposób oznaczone i wtedy bardzo łatwo to usunąć.
Witam, mam kolejne pytanie odnośnie formatowania warunkowego. jakiej formuły musze użyc chcąc aby, excel wyświetlał mi na czerwono wiersze z datą, od której upłynęło 7 dni. czyli np jezeli mam wiersz B4 z data 06-05-2010 to po 7 dniach czyli 13-05-2010 chce żeby automatycnzie excel zaznaczył go na czerwono. drugim warunkiem (tego zaznacznia na czerwono)...
Jeszcze mam jedno pytanie, ta sama funkcja transponuj. Jeżeli w kolumnie A mam liczby, są to różne liczby są też puste komórki i obok każdej liczby w kolumnie B jest przypisana wartość, chciałbym żeby sprawdzał liczbę w kolumnie A np. 2,5,7,1 i kopiował lub przenosił wartość z Kolumny B odpowiednio do kolumn C1 D1 E1 F1 następny wiersz C2 D2 E2 F2 itd....
Cześć, potrzebuję zablokować możliwość usuwania raz wpisanych wierszy i kolumn. Gdy używam opcję 'Chroń arkusz' z zaznaczeniem wszystkich opcji dla użytkownika poza 'usuwanie kolumn/wierszy' to blokuje mi możliwość jakiejkolwiek edycji którejkolwiek z komórek, czy to pustej czy z danymi. Wiem, że trzeba w opcji 'Formatuj komórki' w zakładce 'Ochrona"...
Dzięki serdeczne, ale jak zrobić aby dodawał cały wiersz?? a nie tylko w kolumnie nr 1?? Dodano po 8 i drugie pytanie, jeżeli ustawie od 1 to 9999 jak zrobić aby zakończyło sprawdzanie, jeżeli komórka jest pusta??
Sukcesywnie w miarę wpisywania danych w tym samym wierszu w zakresie kolumn 5 do 8 "a" co to jest to "a" w "If Target <> a" ? Tutaj też trzeba by chyba coś zmienić, bo wychodzi na to, że dwa razy jest sprawdzane, czy jakaś ".Value = "" ", czy też czemuś się równa jednak. W załączonym do tematu kodzie "a" zawsze jest 'puste', gdyż nigdzie nie...
Dlaczego nie załączysz pliku? Piszesz takie dziwne rzeczy, że nie wiadomo, czy to jest literówka, czy faktycznie taki kod. Co to ma być? [syntax=vbscript]Arkusz1.Range("D3;D200" & Rows.Count).[/syntax] Albo [syntax=vbscript]Range("D3:D200").[/synt... albo wystarczy [syntax=vbscript]Range("D3").[/syntax] jeśli nie ma pustych wierszy.
Jednak wtedy kopiowanie danych różniących się do "pustych miejsc" trzeba będzie dokonać "na piechotę" Jeśli w kolumnie "title" nie będą występowały powtórzenia danych (duplikaty) to całą robotę wykona proponowana formuła przeciągnięta do dołu wynikowej tabeli :-)
Witam. Na samym wstępie proszę o wyrozumiałość, jestem osobą raczkująca jeśli chodzi o VB. Prosiłby o pomoc w napisaniu kodu który pomoże mi w skopiowaniu określonego zakresu wierszy spełniających określone warunki. W arkuszu "1" jest tabela składa się z kolumn A:E; w kolumnie E jest lista rozwijalna z zakresem "Tak;Nie" Chciałbym aby tabela była analizowana...
Potrzebna mi jest Formuła. Zakres jest zawsze taki sam. Jak będę miał wzór na jeden wiersz to kolejne poniżej będę wiedział jak przerobić:)
Jeśli w Excelu używasz funkcji ŚREDNIA do zakresu komórek, to Excel bierze pod uwagę tylko komórki wypełnione liczbami. Nie przeszkadzają mu komórki puste ani komórki z tekstami. Przeszkadzają tylko błędy, bo to uniemożliwia obliczenie. Więc jeśli za każdym razem potrzebujesz tylko bieżącą średnią, to możesz użyć pełnego zakresu z zapasem i stopniowo...
W załączniku arkusz "pakiety" jest pusty, więc gdzie wspomniana data i jakie "wskakiwanie" wierszy?
Witam, Mam pytanie o możliwość stworzenia makra które będzie kopiować wypełnione wartościami kolumny w dół zaznaczając komórkę A2, jednak przy kopiowaniu pomijało by wiersze dla których nie ma podanych wartości w kolumnach D i F: https://obrazki.elektroda.pl/8651122400_... Na chwilę obecną przy poniższym kodzie: [syntax=vbscript] Range("A2").Select...
Makro poniżej przesuwa nazwiska w prawo o wartość numeru grupy+1, a następnie usuwa puste komórki w obszarze danych. Nazwiska nie są posortowane. Jeżeli jest potrzeba. sortowania to na początku makra dopisać sortowanie.[syntax=vbscript]Sub Przepisz_Nazwiska() Dim Tab_Opis As Variant With ActiveSheet Tab_Opis = Array("Grupa 1", "Grupa 2", "Grupa 3",...
Z Accessem miałem styczność tylko raz i z tego co pamiętam, to nie pozwala usuwać wierszy, tzn. zostawia je puste, tworzy wiersz o nowej numeracji i tworzy się bałagan, a ja będę przekopiowywał, przenosił i kombinował na wiele sposobów, excel jest do tego łatwiejszy. Proszę jeszcze raz o pomoc w excelu;p No dobrze, sprawdzę to w domu, bo w pracy mam...
Witaj. Jak domyślam się, samo przeniesienie odpowiednich pytań i odpowiedzi do drugiego arkusza nie jest problemem, większym problemem jest pozbycie się pustych linii z najprostszego możliwego rozwiązania. Do tematu można podejść na dwa sposoby, za pomocą makr, albo za pomocą odpowiednich formuł. W przypadku bardziej skomplikowanego problemu makra pewnie...
Czy jest to operacja powtarzalna, to znaczy będziesz w przyszłości ponownie zrzucać tych 25 arkuszy do jednego arkusza? Bo jeśli nie, to, moim zdaniem lepiej to zrobić na piechotę, kopiując dane z poszczególnych skoroszytów do jednego. Można wcześniej np. ustawić różne kolory tła dla poszczególnych arkuszy, jak również ponazywać zakresy komórek obejmujących...
Tam w tej komórce z FZ występuje numeracja pierwsze Fz to FZ1 ale nie wiem czy numer tutaj ma znaczenie. Ma o tyle, że do tej pory sprawdzałem, czy wartość komórki = FZ, teraz trzeba sprawdzić, czy w łańcuchu znaków, będącym wartością komórki, znajduje się fragment FZ. Dodatkowo w komórkach A pod fz znajdują się głównie cyfry bądź puste pole więc może...
Dzień dobry, Proszę spróbować z taką formułą w formatowaniu warunkowym: [syntax=text]=JEŻELI(MOD(WIERSZ(A1);2);A... Puste komórki w zakresie są traktowane jak zera. Teksty są "większe" od liczb, więc zawsze będą zaznaczane, gdy wystąpią w parze z liczbą. Gdyby miało być inaczej, trzeba zmienić formułę....
Makro czy funkcja w tym przypadku to żaden problem. Kłopotem jest to czy to co przedstawiłeś jest "prawdą". Czyli czy nie ma innych danych w arkuszu oprócz tej tabeli - tak jak to przedstawiłeś (bez nagłówków i innych danych w innych komórkach - inne komórki "czyste")? (A może zawsze tabela "ściągana" ma te same "namiary komórkowe"? ) Czy może jednak...
Cześć, Bardzo pomocne, Potrzebuje jeszcze tylko usunąć puste komórki, tzn. nie są one puste ponieważ zawierają z funkcji jeżeli wartość "". Można wstawić jakąkolwiek i usunąć przez znajdź i zaznacz. Jednak z powodu ogromnej ilości danych trwa to na prawdę bardzo długo. Czy znacie jakiś szybszy sposób na usunięcie tych komórek, które wyglądają na puste?
Przesyłam w załączeniu plik. Dane na czerwono powinny zostać skopiowane lub nawet wycięte i skopiowane z kolumny A do C i tak do końca wiersza. Oczywiście trzeba pamiętać o tym, że niektóre wiersze są całkowicie puste.
Witam, Proponuję rozwiązanie z zastosowaniem kontroli poprawności danych. W komórce E6 wpisujemy warunek Pełna liczba > 0, pole Ignoruj puste pozostawiamy zaznaczone, w komórce F6 warunek Pełna liczba między Minimum 1 Maksimum =$E6, pole Ignoruj puste wyczyścić, w komórce G6 warunek Pełna liczba między Minimum 1, Maksimum =$F6, pole Ignoruj puste wyczyścić....
ok rano to jeszcze zobaczę ale wydaje mi się że nie przejdzie bo muszę osobno do każdej komórki przypisywać formatowanie. A jak mam 5000 wierszy...Dodaje przykład...
https://www.excel-university.com/excel-c... Powinno działać analogicznie.
Poniżej bardzo prosty przykład który powinien pomóc:[syntax=vbscript] Sub test() For Each i In Range("A:A") If i.Value = "" Then 'jeżeli komórka jest pusta i.Offset(0, 3).Value = i.Offset(-1, 3).Value 'kopiuj offset yx (-1, 3) do offset (0, 3) Next End Sub [/syntax] gdzie: y to wiersze x to kolumny
Witam Mam taki problem. Z arkusza1 mam skopiować określony zakres komórek do arkusza2. Miejsce kopiowania tej zawartości do arkusza2 ma spełniać dwa warunki: 1.Ma skopiować pod wybranym miesiącem 2.W kolejny pusty wiersz W załączniku mój arkusz, ale coś mi nie tak kopiuje tzn nie w te miejsce gdzie trzeba. Jak by się dało jeszcze zrobić to wolałbym...
Siemka, nie ogarniam Excela na tyle aby samemu to zrobić. Moja tabela składa się z kilku kolumn ale interesują mnie tylko 3. Chciałbym aby Excel wskazał mi duplikaty - np kolorując na jakiś kolor taki WIERSZ. WIERSZ składa się z 3 komórek z 3 kolumn. Specjalnie piszę dużymi literami aby zaznaczyć że interesują mnie 3 komórki w tej samej linii. Chodzi...
Na początku pętli [syntax=vbscript]Do While Len(ws_src.Range("E" & i)) > 0[/syntax]jest sprawdzany warunek czy długość zapisu w kolumnie E jest > 0. Eliminuje to przypadki pustych komórek i pustych tekstów. Gdybyś jeszcze chciał sprawdzać wartości zerowe to trzeba dodać nowy warunek pod spodem: [syntax=vbscript]If ws_src.Range("E" & i) = 0 Then Exit...
Chcę uzyskać przeniesienie całych wierszy z Arkusza1 do Arkusza2 jeśli zostanie spełniony określony warunek. Jeśli w kolumnie stan pojawi się wartość "Zakończony" to całe wiersze mają być przeniesione do Arkusza2, natomiast w Arkuszu1 wykasowane. W załączniku plik Excel Cześć! Rozumiem, że chcesz, aby wiersze z Arkusza1, które spełniają określony warunek...
Zarejestruj puste makro np. o nazwie "czytaj", a następnie wpisz kod: Sub czytaj() ' ' czytaj Makro ' Makro zarejestrowane 2010-06-17, autor WRYCH ' ' Klawisz skrótu: Ctrl+Shift+R Dim MyNumber wiersz = 1 Open "liczby.txt" For Input As #1 ' Open file for input. Do While Not EOF(1) ' Loop until end of file. Input #1, MyNumber...
oto co wielki Mikroszit o tym mówi: Konwertowanie liczb przechowywanych jako tekst na liczby Cały zakres jednocześnie W pustej komórce wprowadź liczbę 1. Zaznacz komórkę i w menu Edycja kliknij polecenie Kopiuj. Zaznacz zakres liczb przechowywanych jako tekst, które mają być konwertowane. W menu Edycja kliknij polecenie Wklej specjalnie. W obszarze...
usuwać puste wiersz excel excel usuwać puste wiersz excel usuwa puste wiersz
rodzaj enkoder bateria trakcyjny schemat buderus
teltonika konfiguracja sprzedam tp118
Lokalizacja sterownika silnika w Ford Galaxy 2.3 Mk1 2002 Kolory przewodów drzwi Mercedes W208 Coupe