Scalanie to nie jest - moim zdaniem - właściwa droga. Raczej trzeba wypełnić wszystkie wiersze w kolumnie A, posortować, w końcu usunąć zbędne wpisy. Nie jest z tym tak dużo roboty, gdy czynność trzeba powtarzać wielokrotnie, można ewentualnie napisać makro. Można to zrobić tak: 1) w kolumnie A w pierwszej wolnej komórce (arkusz ANG - PL, komórka A3)...
(Baza Zielone) 1 - nie do końca wiem czy o to Ci chodzi (próbowałem zrozumieć co chcesz osiągnąć - możliwe, że właśnie to co w załączonym pliku). Najprościej będzie posortować po pierwszej kolumnie tak aby puste wartości (matki) zostały na końcu i wówczas do kopiowania danych używasz formuły: 1060144 (Baza Niebieskie) 2 - już napisałem powyżej. Robisz...
Te pola wg których chcesz sortować nie mogą być puste (przykładowo pod Kowalskim, Adamczykiem i Spożywczym). Jak poprawisz te puste pola to wybierz sortowanie niestandardowe i dodaj kolejny poziom sortowania.
Dzięki, rozdzielenie działa i sortuje. Jeśli chodzi o puste wiersze to właśnie ich chciałem się pozbyć, ale po usunięciu pustych wierszy wychodziły błędy w następnym powiązanym arkuszu. Przez sortowanie puste przeniesie mi na koniec a arkusz do drukowania mam ustawiony, żeby nie drukował pustych wierszy.
Word traktuje puste miejsca tabeli jako coś wyższego/pierwszego zgodnie z alfabetem, dlatego umieszcza wolne miejsca tabeli wyżej. Wyjściem jest usunięcie niepotrzebnych wierszy. Jeżeli będzie potrzebny kolejny wiersz/słówko staje się na końcu tabeli i się wciska enter. Pojawi się wtedy kolejny wiersz. To takie wyjście jeżeli chodzi o word. W excelu...
witam, potrzebuję pomocy w zrobieniu makra tak by: 1. posortować dane rosnąco w tabeli wg kolumny A [KOD] 2. ustalić zakres wydruku - wszystkie wiersze wypełnione przez inne makro w kolumnach od A do D oraz puste E i F za każdym razem inna ilość wierszy - od 1 do max. 300, (nie chcę drukować pustych stron). 3. wydruk zakresu wypełnionego danymi na drukarkę...
Pustość w określonym wierszu da się wykazać np. sortując wiersze, ale widzę, że sortowanie u ciebie odpada. Można wykryć pusty wiersz w danej kolumnie "stojąc" w niej wcisnąć najpierw END, a potem strzałkę w dół (lub w gorę dla wstecznego wyszukiwania). Można to zastosować w kodzie VBA + zrobić makro w stylu "skocz do następnego pustego rekordu". Ostatni...
Niestety mój optymizm prysł bo na realnym pliku to nie chce działac i nie wiem dla czwego wypisuje N/D A nie zastanawiałeś się jak Excel ma traktować: - występujące 204 razy w tej tabeli "nazwiska" typu Harmonogram, Użytkownik nieznany czy po prostu pustą komórkę ? - dziwną asymetrię zdarzeń: 534 wejścia oraz 659 wyjść (w tym 114 tego Użytkownika nieznanego...
Tak, trzeba tylko znaleźć ostatni niepusty wiersz ("dziurę"). W przykładzie sortowanie wg kolumny A zakresu "A2:Hw", gdzie "w" to ostatnia niepusta komórka w kolumnie A, "jadąc" od góry. w = Range("A2").End(xl... Range(Cells(2, 1), Cells(w, 8)).Sort Key1:=Range("A2")
Musi być wpisana wartość komórki nawet jeśli to ma być 0 wtedy excel sortuje. Dla Ciebie, rozwiązaniem będzie nadanie nagłówków nad każdą kolumną, klasycznie 1,2,3... przeciagnij, bez zbędnego zastanawiania się nad tym, wtedy funkcja sortowania "pomyśli" że pusta kolumna pod nagłówkiem jest wypełniona "0" i zadziała. Po sortowaniu przed zapisem pliku...
Tamtej formuły nie sprawdziłem w przypadku gdy są puste komórki w danych i jeden człon okazał się niepotrzebny. Sprawdź teraz.
1). Sortujesz dane wg. pierwszej kolumny. 2). W kolumnie CZWARTEJ (jeżeli masz 3 zajęte) korzystasz z instrukcji JEŻELI, przykładowo: =JEŻELI(A1=A2;;A1) czyli: jeżeli komórki a1 i a2 są RÓZNE, to wpisz do kolumny wartość komórki A1 3). W kolumnie piątej postępujesz PRAWIE tak samo, tzn =JEŻELI(A1=A2;;B1) 4). W kolumnie szóstej postępujesz analogicznie...
Makro poniżej przesuwa nazwiska w prawo o wartość numeru grupy+1, a następnie usuwa puste komórki w obszarze danych. Nazwiska nie są posortowane. Jeżeli jest potrzeba. sortowania to na początku makra dopisać sortowanie.[syntax=vbscript]Sub Przepisz_Nazwiska() Dim Tab_Opis As Variant With ActiveSheet Tab_Opis = Array("Grupa 1", "Grupa 2", "Grupa 3",...
Dzień dobry, Nie wysiliłeś się Kolego na ten przykład, wszystkie daty w kolumnie H są jednakowe, więc w ogóle nie widać jak to działa. Zmieniłem 2 daty, żeby coś było widać. W kolumnie J identyfikatory przekopiowane z kolumny A, w kolumnie K daty z kolumny H przypisane do identyfikatorów w kolejności jak w kolumnie A, w kolumnie L różnice dat w dniach...
Dzięki kolego ale mam jeszcze jedno zapytanie. Chciałbym zrobić tak żeby sortowanie zaczynało się w 8 kolumnie w 5 wierszu a kończyło się w pierwszej pustej komórce. Próbowałem ograniczyć to przez to[syntax=vb]h = Range("A5:A65536").Find(what:="capslock"... LookAt:=xlWhole).Row - 1 Range(Cells(5, 8), Cells(h, 22)).Sort Key1:=Range("h5")[/syntax] ale to...
A pisałem że to jeszcze nie koniec. :) Co do zmian pozycji magazynowych to nie do końca przekonany jestem czy da się to prosto przełożyć. O ile z edycją i zmianą nie powinno być kłopotu o tyle z usunięciem nie do końca. W Ankiecie by lista była "ładna" wykorzystuje sortowanie więc usuwanie zrealizowałem właściwie tak samo jak wprowadzenie zmian, tylko...
Jeśli chcesz uzyskać osoby, które (ani raz) nie wpłaciły, albo cokolwiek (choć raz) wpłaciły wystarczy zsumować wartości z poszczególnych miesięcy w dodatkowej kolumnie. Potem robisz filtr, lub (jeszcze prościej) sortujesz sobie wg tej kolumny (sumy z wszystkich miesięcy). Będzie suma - wpłacił. Będzie puste - nie wpłacił. Prościej nie umiem wytłumaczyć.
Niestety w tej próbce nie ma amazona, Billa ani Jeffa, więc trudno się dogadać. :( Chcesz wybrać takie nazwiska (z J), które mają w A żądaną nazwę firmy? Dlatego musisz zmienić w warunku J na A (bo tam jest nazwa firmy), ale nadal dodawać wartości z J (nazwisko) i uzyskasz co chciałeś. To właśnie miałem na myśli, pisząc, że J raczej nie. No chyba, że...
Nie chcę za bardzo wchodzić w pomysł kolegi adamasa bo nie wiem co było głównym celem i dlaczego to zrobił tak a nie inaczej. Zaproponuje trochę inne rozwiązanie, ale ponieważ nie znam całego kodu i intencji arkusza może być kłopot z działaniem (np wcześniejsza ochrona arkusza) Zakładam jak piszesz, że nazwiska w danych kolumnach są posortowane a właściwie...
Usuń duplikaty ani tabela przestawna tu się nie przyda bo dochodzi warunek że usuń gdy puste ale nie gdy puste w Re_3 Stworzyłem w sumie proste makro (ono tylko tak wygląda) Pierwsza część kodu przepisuje wszystkie linie mające to samo zlecenie. Później następuje sortowanie. Następnie warunek sprawdza czy (w moim przypadku coś1) się powtarza jeżeli...
Sortować możesz wg kilku poziomów tak, żeby nie "gubić" rekordów. Nie napisałeś tylko co z wierszami, w których ilość jest zerowa (pusta). Dalej nie wiemy czy to oznacza, że produkcja trwała dwa dni (Rys.2 wiersz 2,3) czy to, że w danym dniu (wrs.3) nic nie wyprodukowano... Pozostaje pytanie: Chcesz scalać wiersze, usuwać te z pustą ilością, czy sortować...
Swój problem rozwiązałem rejestratorem makr. Uruchamiamy Filtruj z zakładki Dane, i usuwamy zaznaczenie "Puste" Przechodzimy do drukowania, w którym zaznaczamy ilość kopii i czy mają być sortowane czy nie . I drukujemy. Usuwamy filtrowanie. Zatrzymujemy rejestrator makr. I mamy makro filtrowania i drukowania. Powodzenie tym, którzy rozwiązują ten problem....
Dzięki, zaadaptowałem twoją demonstrację do swojej procedury. Sam też kombinowałem podobnie, dodawałem w pętli puste ciągi. Ale jest to pewna proteza dlatego wykombinowałem jeszcze inne rozwiązanie. Wartości, które chcę dodać na listę zapisuje najpierw w bazie z której pobieram dane przy inicjacji. W następnym kroku pobieram dane z tabeli, która już...
MAGJA123 , nie wysiliłeś się na ten przykład. W zasadzie on niewiele wyjaśnia. Istotne jest czy dane, które chcesz usunąć występują po tych, które chcesz pozostawić czy nie zawsze. Jeśli nie zawsze, to dane trzeba najpierw posortować tak, żeby dane które mają zostać były pierwsze. Powinno wystarczyć zwykłe sortowanie, bo ono pozostawia puste komórki...
Dzień Dobry Zwracam się do wszystkich uprzejmych i chcących pomóc osobie która zaczyna przygodę z makrami, ale zapotrzebowanie na dobre makro jest większe niżwiedza moja w obecnym czasie. Nie proszę o zrobienie gotowca tylko wskazanie błędów, lub o podpowiedź co mam zmienić w pliku którym się posiłkuję by : ad.1 W arkuszu Dane na zielono ( brane pod...
Maćku, Dzięki za głos, dostałem już odpowiedź z innego źródła ale przeklejam tutaj dla potomnych CYTAT: Przekopiuj kategorie do usunięcia do nowego arkusza w pliku z klientami (powiedzmy, że jest to Arkusz2 zakres A1:A300) W kolejnej wolnej kolumnie w bazie klientów powiedzmy, że jest to D w D1 wpisz "do usunięcia" Zakładam, że kolumna z kategorią to...
Cześć, proszę o pomoc. Zrobiłem arkusz w excelu, który pobiera dane z trzech innych źródeł tj. z innych skoroszytów (osobnych plików excela). Trzy źródła połączyłem za pomocą Power Query, włączyłem sortowanie wg daty, dzięki temu w jednym arkuszu mam połączone 3 źródła posortowane wg daty. Niestety muszę dodać nową kolumnę, która będzie edytowana ręcznie,...
[syntax=text]LET(lista;SORTUJ(FILTRUJ($B... FILTRUJ filtruje dane w kolumnach B:C, aby pozostał tylko jeden produkt (z E4), funkcja SORTUJ sortuje wyniki filtrowania wg pierwszej kolumny (daty) w porządku malejącym (-1), funkcja LET nadaje wynikowi sortowania lokalną nazwę 'lista'. [syntax=text]SCAN(F4;INDEKS(lista;0;2);....
Dobry wieczór, Problem można rozwiązać również wykorzystując procedurę Konsolidacji w grupie Dane. Kursor należy umieścić w lewym górnym rogu tabelki wynikowej. Tabelka powinna zawierać tylko nagłówki. Kolumna z numerami części powinna być pusta. Wybierany polecenie Dane/Konsoliduj i wskazujemy kolejno tabelki z Arkusza2 jako zakresy do konsolidacji....
Trzeba uzupełnić puste komórki odpowiednimi wartościami bo inaczej nie będzie działać tak jak oczekujesz.
Witam, Jestem zupełnie nowa w temacie VBA i wrzucono mnie od razu na gęłboką wodę. Mam do napisania aplikację sortującą bazę danych. Ale po kolei: na chwilę obecną potrzebuję makro które będzie wyszukiwało wartość tekstowa w 1 wierszu i jeśli ją znajdzie ustawi tam aktywną komórkę po czym wstawi 4 puste kolumny na prawo od niej. pózniej muszę wypełnić...
Dobry wieczór, Czy koniecznie musi być makro? Nie wystarczy filtr zaawansowany Excela? Moim zdaniem dobrze się do tego nadaje, chyba że fraz do wyszukania jest bardzo dużo. Procedura postępowania: 1. Nad kolumną z danymi umieścić nagłówek np. Lista. 2. Określić szukaną frazę i umieścić ją w wybranej komórce. 3. Utworzyć kryterium, które w przypadku...
Dzień dobry wszystkim. Piszę z pytaniem o sortowanie danych po znaczniku czasowym. W pracy uzyskuję dane z różnych urządzeń. Pliki są w różnych formatach ale każdy da się przerobić do csv. Każdy z plików zawiera w sobie znacznik czasowy z informacją o dacie i godzinie. Jak najlepiej posortować wszystkie z otrzymywanych danych po znaczniku czasowym?...
Moim zdaniem sortowaniem tego się zrobić nie da. Ale prawie uporałem się z problemem :) zrobiłem to wprawdzie na innym pliku niż w załączniku i trochę naokoło, ale jestem już blisko rozwiązania. Nie wiem tylko dlaczego przy funkcji tablicowej tam gdzie powinna być wyszukiwana jedna wartość we wszystkich komórkach, których dotyczy funkcja tablicowa,...
Ciężko to jednoznacznie określić. Wahania są różne w zależności od sezonu. Przy świętach itp. robi się czasem po 4-5 sklepów na jedno auto. Teraz np w styczniu zdarzają się sytuacje gdzie jest ich nawet 16. Ogólnie to przy 14 jest już problem, aby kierowca się wyrobił nawet ładując się na pierwszą możliwą godzinę (16:00) żeby zdążyć do ostatniego sklepu...
Cześć, potrzebuje napisać makro VBA w Excelu które: - będzie otwierać wszystkie pliki *.xlsx w katalogu w którym znajduje się uruchamiany plik skoroszytu (ew. będzie można wskazać kilkanaście plików w oknie wyboru) - z każdego pliku zostanie skopiowany zakres $$ i doklejony do arkusza "zaimportowane" w pliku w którym jest makro - po zaimportowaniu wszystkich...
Witam wszystkich - to mój pierwszy post i miło mi znaleźć się na tym forum. Mam problem następującej treści. Codziennie eksportuję dane do pliku .csv, np. eksport.csv. Dane zapisywane są w 3 kolumnach. Stworzyłem drugi plik (np. drukuj.xls), który ma konkretnie wyglądać - mieć zmienioną orientację strony na poziomą i powiększoną czcionkę, ale te same...
sortowanie excel excel sortowanie excel puste
drukarka laserowa kolorowa uszkodzony zasilacz laptop oprogramowania sofar
agregat prądotworczy pobieranie płynu
Schemat elektryczny Citroen Berlingo 2006 1.6 HDi Schemat budowy silnika Volkswagen Golf IV 1.6 105 KM