także wszystko powinno działać No właśnie nie. Co do twojego kodu to jak chcesz to [syntax=vbscript]Sub Makro_K() On Error Resume Next Range("I20:O119").SpecialCells(xlCellTyp... = "=IF(R9C4=R18C,""X"","""")" End Sub[/syntax]
W załączniku przykładowo formatowanie od trzeciego wiersza.
Dane - Filter nie dziala ?
Procedura w kilku krokach: 1) wpisz w pierwszej wolnej komórce odpowiednie odwołanie, np. W A2 wpisz =A1 2) skopiuj komórkę z formułą do pamięci podręcznej, np. Ctrl+C 3) zaznacz cały zakres 4) wybierz Znajdź i zaznacz/ Przejdź do - Specjalnie / Puste komórki (np. F5/Specjalnie/puste) 5) Wklej np. Ctrl+V
Formatowanie warunkowe - reguły wyróżniania komórek
Dla Excela 2007 i powyżej: Formatowanie warunkowe -> Nowa reguła-> Użyj formuły do określenia komórek, które należy sformatować. W okienku formuły wpisujesz warunek "=ORAZ($A$2=1;$B$2="") i dalej ustawiasz format komórki Dla pozostałych komórek ustawiasz warunki format podobnie.
:) Jeżeli już się zwracasz do mnie w trzeciej osobie Dziękuję wam bardzo ... ... na was liczyć ... to jednak powinieneś to wyrazić z wielkiej litery lub do słowa was dodawać słowo obywatelu lub kolego, bo tak to jakoś niepewnie się czuje komu dziękujesz :) A dodatkowo (nie żebym się upominał ale na przyszłość może ktoś inny będzie ci pomagał) jak jesteś...
Z tego co wiem nie ma możliwości aby w normalnej tabeli nie wyświetlało pustych komórek. lecz istnieje parę opcji które mogą ci to umożliwić między innymi: Kwerendy, Raporty i tym podobne. Polecam żebyś obejrzał poradnik na YT i w zależności od potrzeb wybrał ten który najbardziej ci odpowiada.
Myślę, że najlepsze wyniki czy nie od końca, ale od początku [syntax=vb]Sub Wstawianie_wierszy() Dim i As Long, r As Long, c As Long Application.ScreenUpdating = False i = 2 r = i While Cells(i, 11) <> Empty If Cells(i, 11) <> Cells(i + 1, 11) Then Rows(i + 1).Insert For c = 5 To 7 Cells(i + 1, c + 3) = Application.WorksheetFunction.Sum(Range(...
To bylo tylko fragment makro Wstaw jak w Ciebie - 'On Error Resume Next' - gdy nie ma pustych komorek(xlCellTypeBlanks)
nie potrafię sobie poradzić aby odpowiednio przekształcić zaproponowane rozwiązania na potrzeby mojego pliku To nie kwestia "nie potrafienia", to kwestia Microsoft'u. Chodzi o nazewnictwo zakładek. Nazwy zakładek do hiperłącza poprzez funkcję "HIPERŁĄCZE" nie mogą posiadać odstępów, ich nazwa musi być "jednociągowa", tzn. taka zakładka nie może się...
[syntax=vbscript]Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) If Target.Address = "$C$2" Then Application.ScreenUpdating = False nw = Sheets("Baza").Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Row + 1 Range("A2:C2").Copy Sheets("Baza").Cells(nw, 1).PasteSpecial xlPasteValues Range("A2").Select Application.CutCopyMode = False Application.ScreenUpdating =...
Zaznaczasz cały obszar w którym są też komórki do których chcesz wpisać zera. Następnie kombinacja klawiszy: - CTRL+G - ALT+S - U - ENTER Masz zaznaczone puste komórki w Twoim zakresie - wpisujesz 0 - zatwierdzasz CTRL+ENTER Masz wpisane 0 do komórek, które były uprzednio puste.
Dlaczego w A11 =DZIEŃ(E3+7) ? w E3 nie ma nic(puste)
Najpierw wyznacz pierwszą wolną komórkę [syntax=vbscript] lastRow = Range("BZ" & Rows.Count).End(xlUp).Row + 1 If lastRow < 3 Then lastRow = 3 End If [/syntax] nastęnie wkopiuj: [syntax=vbscript] Sheets("Dane").Range("BZ" & lastRow) [/syntax]
Np. tak: [syntax=vbscript]For w = 1 To Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Row If Cells(w, "A") < 1000000 Then Rows(w).Insert shift:=xlDown Exit For End If Next w[/syntax]
gdy ilość znaków wynosi 14 Proponuje np. [syntax=vbscript]Private Sub TextBox1_Change() Lr = Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row + 1 If Len(TextBox1.Value) = 14 Then Cells(Lr, "A") = TextBox1.Value End If End Sub[/syntax] Jeśli chcesz 14 znaków lub więcej to oczywiście zmień zapis warunku na => 14 :D
Poproś kogoś innego.
Witaj, Możesz rozszerzyć warunki o sprawdzanie, czy pola są puste (lub czy są liczbami, na jedno wyjdzie), np: fragment - JEŻELI(C11=E11;1;0) można spróbować rozszerzyć do: JEŻELI(ORAZ(C11=E11;CZY.LICZBA(C11));1;0... Oczywiście z pozostałymi fragmentami tak samo. W takim przypadku oprócz równości musi zajść warunek, że jedno z pól musi być liczbą. Drugiego...
Wg podanych informacji, najprościej którąś z Do. Coś w tym rodzaju: [syntax=vb]wrs = 2 Do While Cells(wrs, 6) <> "" Cells(wrs, 4) = "ble ble ble" wrs = wrs + 1 Loop[/syntax]
[syntax=vbnet]Sub dodawaniekolumny() For Each arkusz In Sheets arkusz.Range("A1").EntireColumn.Insert Next arkusz End Sub[/syntax]
Niestety nie mogę zobaczyć pliku, nie mogę go nawet pobrać z internetu - admin zablokował. No to teoretycznie: Tak sobie myślę skąd makro ma wiedzieć z którego pliku pobrać dane? Sprawdź czy jest to jawnie określone w RowSource. Nazwany Range też może nie mieć właściwego (pełnego) adresu i próbuje brać z ThisWorkbook. Wyświetl sobie co tam dokładnie...
Jeżeli [syntax=vb]OstSpend = Cells(Rows.Count, 6).End(xlUp).Row[/syntax] dałeś na początku kodu to na tą chwile kolumna 6 (F) jest pusta
w jaki sposob mozna przeprogramowac makro, tak aby dla niewypelnionych komorek wynik wynosil 0 i nie nastepowalo zatrzymywanie makra? Może tak: [syntax=vbscript]Sub test() Dim lRow&, i&, frm lRow = Cells(Rows.count, "A").End(xlUp).Row Application.ScreenUpdating = False For i = 2 To lRow If Cells(i, "A") = "" Then frm = 0 Else frm = "=" &...
Trzeba znać nazwę arkusza. Nabela odpowiada rzeczywiste Zdjęcia w #1 ?
podaj jaki bład wywala bo nie kompilowałem tego tylko z glowy, oraz powiedz co zwraca Cell w przypadku gdy jest pusta komorka
Musiałem dodać fragmenty kodu odpowiedzialne za zróżnicowaną numerację kopiowanych przycisków, a następnie identyfikację przycisku "Clear", który został użyty. Wszystkie przyciski "Copy" działają identycznie - kopiują zawsze pierwszą tablicę na pierwsze wolne miejsce. Możesz tej pierwszej tablicy nie wypełniać, potraktować ją jako szablon, unikniesz...
Czyli chodziło o uzupełnienie kolumny A ? Jeżeli tak, to najpierw zrobiłem tabelę pomocniczą w arkuszu3 z wartościami unikalnymi.(filtrem) Wg niej funkcja uzupełniła brakujące puste pola.
Nie zadziałało. Odzyskałem wcześniejszą wersję pliku, to samo. Na środku komórki pusta lista rozwijalna.
Chcesz wstawić formułę wyszukaj w kolumnę G w zależności od danych w kol A? [syntax=vb]ost = Cells(Rows.Count, 7).End(xlUp).Row + 1 ost2 = Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row Range("G" & ost2 & ":G" & ost).FormulaR1C1 = "=VLOOKUP(RC[-6],'Previous week'!C[-6]:C,7,0)"[/syntax]
Nie wiem co Ci potrzeba, ale to może wystarczy: do E3 wpisz =JEŻELI(LICZ.JEŻELI(C3;">0");1;"") Wyprowadzi albo 1 albo nic, w przypadku pustej komórki C3.
Moja wersja danych testowych Lista je jedna na wszystko(zakres A1:D24) w poprzedniej wersji po zakończeniu wiersza 1 lista była pusta
Nie wiem dlaczego mój Excel komórki puste widział jako nie puste. Dopiero kiedy je ponownie wyczyściłam, funkcja pięknie zadziałała. Dziękuję!!!!! Dodano po 2 Oczywiście wypróbuję, bardzo dziękuję za zainteresowanie tematem :)
Jeśli dobrze zrozumiałem że trzeba, następnie zdecydowanie tak tylko za co został w A następnie formuła, może tylko numeracji?
Jeśli jednocześnie to For ark = 1 To 2 With Sheets(ark) For i = .Cells(65536, "a").End(xlUp).Row To 2 Step -1 If .Cells(i, "a").Value = "" Then .Rows(i).Delete shift:=xlUp End If Next End With Next Jeśli uruchamiasz w pierwszym a usuwać ma w drugim to With Sheets(2) For...
Wypróbuj w "główny" takie makro [syntax=vb]Sub makro() ostw = Range("C65536").End(xlUp).Row Range(Cells(ostw - 2, 1), Cells(ostw, 11)).Copy Cells(ostw + 1, 1) End Sub[/syntax]Formuły powinny "ułożyć się" wg kolejności wierszy. Nie wiem tylko skąd pobierać nazwisko klienta...
Witam, klikasz prawym na wybranej osi, wybierasz formatuj osie, wyskoczy okienko wybierasz zakładkę skala i dowolnie określasz zakres jaki obejmować ma wykres. Tak samo dla drugiej osi.
w przykładzie zeszyt3 [syntax=vb]Sub Wstawianie_wierszy() Dim i As Long, OstWrs As Long OstWrs = Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row 'ile wierszy Application.ScreenUpdating = False For i = OstWrs To 2 Step -1 If Cells(i, 1) <> Cells(i - 1, 1) Then Rows(i).Insert Next i Application.ScreenUpdating = True End Sub[/syntax] A tu kod z nazwą - ale nie...
Jeśli nie masz zer dziesiętnych, to wystarczy: menu lokalne - Formatuj komórki - Liczby - Kod Formatu - wstaw # (krzyżyk). Wówczas jeśli w obliczeniach pojawi się "0" to nie wyświetli się. Wystarczy takie rozwiązanie dla komórek w kolumnie C. A dla kolumny F =JEŻELI(B8*C8*D8/1000000>0;B8*C8*D8/1000...
Sądzę, że chodzi o ten warunek: If Cells(i, "B").Value = "" Then Jak daję If Cells(i, "B").Value = "10" Then to dla wiersza o tej wartości w komórce działa (może użyj .text ?) Po drugie nagrane makra z regóły trzeba uprościć wywalacąc .select (bo po co zaznaczać?) W tm przypadku : Rows(i).EntireRow.Hidden = True
Może być coś takiego wklej to ThisWorkbook [syntax=vbscript]Private Sub Workbook_BeforePrint(Cancel As Boolean) If Range("B6") = "" Then MsgBox "Blokada wypełnij B6" Cancel = True Else Cancel = False End If End Sub[/syntax]
Dzień dobry Muszę się uporać z poniższym zadaniem Mam zadane wartości (zmienne) - AG4:AJ7 ( liczba szt danego artykułu) - AF5:AF7 (udziały %) Wartości Ag4:Aj7 trzeba rozrzucić w tabelach A, B, C ( patrz tabela wynikowa) w taki sposób aby - spełniły warunek udziału %-wego dla poszczególnych tabel zapisane w - AF5:AF7 - formuła musi omijać pola ( czerwone)...
No okej ale ma przy okazji wyliczac srednia zapomnialem dodac 😃. Wiec ma wyliczac srednia ocen i przy okazji jak jest pusta komorka to ma napisac "brak ocen"
Bardzo dobrze podejrzewasz - sprawdź ile stron masz otwartych w arkuszu. Śmiem twierdzić że masz dwie strony, druga pusta.
To cała pętla? Brakuje Loop a instrukcja Exit Do powoduje opuszczenie pętli już w pierwszym przebiegu... Przy takim zapisie a = a + 2 porównujesz co drugą parę. Chyba, że tak właśnie ma być...
Na tą chwilę nie bardzo wiem, jak to poprawić. A przecież specjalnie Ci podpowiadałem :D możesz łatwo uchwycić obszar do aktualnego czyszczenia :arrow: jako obiekt Selection :D tzn. trzeba to zrobić raczej tak :spoko: [syntax=vbscript]Sub dodaj() Dim ile_w As Long Dim kom As Range Application.ScreenUpdating = False With ThisWorkbook.Sheets(ar_kusz)...
no może i winda, ale muszę zaznaczyć, że jest to laptop z którym poruszam się tu i ówdzie i niejedną drukarkę widział i nigdy takich jaj nie było
I się nie dziwię. Twoja formula wycina od spacji przed numerem do spacji przed numerem konta ;) Wpisz: =FRAGMENT.TEKSTU(A1;SZUKAJ.TEKST(" ?? ???? ???? ???? ???? ???? ????";A1;1)+1;32) A jak już będziesz robił wersje finalną to polecam formułkę: =JEŻELI.BŁĄD(<formuła której używasz>;"") W ten sposób w arkuszu nie pojawi ci się #ARG tylko pusta...
...kolego w Twoim wzorcu nawet jeśli zakres "E1:E9" jest całkowicie pusty to pokazuje wynik 3 Chyba u Ciebie... http://obrazki.elektroda.pl/9225081400_1... ">0" oznacza większe od zera Jeśli w komórce jest liczba ujemna lub tekst warunek nie jest spełniony "<>" oznacza niepusta spełniony zawsze jeśli komórka nie jest pusta.
Wykorzystaj WYSZUKAJ.PIONOWO(szukana_wartość;tablica... Szukana wartość to kod, tablica to kod i druga kolumna, nr kolumny to kolumna z której mają być informację i teraz najważniejsze: 0 wtedy dokładnie będzie szukał kodu i dane nie muszą być posortowane, jeżeli nie znajdzie kodu funkcja zwraca błąd. Więc wykorzystaj tu funkcję jeżeli (jeżeli...
Witam, Potrzebuję pomocy osoby doświadczonej w posługiwaniu się Excelem. Stworzyłam raport, ale nie do końca spełnia on moje oczekiwania. Proszę o pomoc. Dodam, że wszystko w Excelu robię metodą prób i błędów, ale tym razem nie mam pomysłu, jak poprawić formuły… W arkuszu „Karta” w kolumnie AE (i adekwatnie AI, AL., AS, AV, AZ, BD)...
Dane - Autofiltr - "nie puste"
:arrow: makary1 Nie dość że dajesz niedziałające badziewie (z błędami) bez żadnej instrukcji, to jeszcze żądasz "zapłaty" za stworzony plik. :cry: Nieładnie. :cry: Zanim coś dodasz przetestuj czy u ciebie to działa. Tworzysz okno filtra Kol A Filter, a w kodzie piszesz Kol B Filter Zaznaczasz (Range) jedną kolumnę a piszesz Field:=2 Wprowadzasz nazwę...
Jeśli można z kolumną pomocniczą, to patrz załącznik.
Przepraszam że się wtrącam (wyjdzie że się czepiam) ale dla ścisłości by autor się nie pomylił lub źle nie zrozumiał. wstawić pusty wiersz między nie (w ten sposób kolumna B przejdzie do C). Tu chodzi o wstawienie kolumny nie wiersza, reszta jest jak najbardzie trafna. (tylko że z założeniem że w pierwszej kolumnie są liczby porządkowe - bo to się trochę...
To napisz =JEŻELI(A1=B1;JEŻELI(A1="";0;JEŻELI(B1="...
U mnie bez kolumn pomocniczych, za to z nazwami (żeby łatwiej można ogarnąć formułę). Dane - to zakres danych źródłowych, numkol, numwie, numer - formuły pomocnicze, formuła kolnr zawiera adres początku zakresu wynikowego w formie adresu mieszanego, w tym przypadku [syntax=text]F$2:F2[/syntax]Formuła finalna w arkuszu jest formułą zwykłą, którą można...
Może to będzie pomocne? [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to...
Witaj Formuła jak najbardziej ok. Tylko trzeba było ją troszkę inaczej wkleić. A tak na marginesie - też się pomyliłeś ze zliczaniem. Pole "pozostałe" musi być puste żeby to poprawnie zliczało Pozdrawiam
Prototyp. Chcemy aby, po wpisaniu danych w dowolną komórkę pustego skoroszytu, excel sprawdził, czy w skoroszycie pierwszym To nie jest dobry pomysł, żeby za każdą zmianą w jakiejkolwiek komórce przeszukiwać arkusz z pliku z danymi. No chyba, że plik otworzymy przy otwieraniu pliku głównego.
zastosowanie zapisu np. =JEŻELI(B1="";"";JEŻELI(D1="";"";SUMA(B1... nie pomaga. A powinno. Spróbuj =JEŻELI(LUB(B1=0;D1=0);"... Ostatnia wartość: Jeśli kolumna nie ma dziur (każdy wiersz jest wypełniony), to zlicz niepuste i podstaw jako argument funkcji ADR.POŚR. =ADR.POŚR("A"&ILE.NIEPUSTY...
Prawdopodobnie nie zawsze masz aktywny właściwy arkusz. Uzupełnij odwołanie Np Me.ComboBox9.RowSource = Sheets("Arkusz1").Rang... 21), Cells(33, 21)).Address ' data
Dzień dobry, Można i bez kolumny pomocniczej, tylko wtedy zostaną np. puste pola w miejscach danych, które się powtarzają.
Dzień dobry, Jest taka możliwość, tylko zakresowi komórek tworzących listę trzeba nadać nazwę np. lista i przy definiowaniu źródła trzeba użyć tej nazwy: =lista (ważne, żeby było = na początku). Zakres musi zawierać pustą komórkę, a pole "ignoruj puste" musi być zaznaczone. Powodzenia!
Dzięki funkcja działa.
Sprawdź, czy o to chodziło.
Nie bardzo zrozumiałem - chcesz wpisać "tekst" jak komórka jest pusta, wtedy już nie będzie pusta. Takie działanie nie ma sensu. Ale mógłbyś to zrobić w innej komórce, czyli: (przykładowo) Jeśli komórka A1 jest pusta, wpisz w B1 "tekst", inaczej wpisz wartość A1 1: w komórce B1 formuła =JEŻELI(A1=0;"tekst";A1) 2: W komórce A1, wartość 0, pusta lub inna
Podstaw zero, jeśli wartość <> liczba. If Not IsNumeric(ComboBox1.Value) Then ComboBox1.Value = 0 a = 4 + ComboBox1.Value p.s. =PODSTAW(temat;"pomóżcie";...
Nie jest całkowicie skrot, reprezentuje nazwę obiektu w skoroszycie, Np for each bbb in ActiveWorkbook.Sheets 'colection sheet in workbook bbb .Cells(1,1)="Witaj" next
Niestety - pole z poprzednimi wersjami puste :(
Dzień dobry, Nie wiem czy o to Panu chodziło, ale rozwiązanie wydaje się dość proste. Po zastosowaniu formuł jak w przykładzie puste wiersze można zamaskować filtrem (tak chyba najprościej).
Wychodzi dokładnie to samo, tzn. przy odjęciu jednego wiersza działa, inaczej nie. Dzisiaj zmieniłem adresy komórek i o dziwo działa :D Dziwne, ale skuteczne :D Chciałbym jeszcze ażeby przy wpisywaniu komentarza excel pomijał puste komórki i wpisywał następną niepustą. Da radę? POZDRO I DZIĘKI! :)
Jedno z trzech: 1. Nie odpalasz podanego kodu; 2. Nie masz wpisanego "auto" w kolumnie A zaś " auto" bądź "auto " lub coś w ten deseń; 3. Wpisujesz to auto po pustej komórce w kolumnie A
no właśnie oto mi chodzi jeśli się źle wyraziłem to sorry jak możesz to pomóż Dodano po 2 właśnie oto mi chodzi jak te zakres komórek jest pusty to i total jest pusty
Nie ma widocznego wykresu w formularzu. Jest puste okno image1.
Czy da się to jakoś zrobić w sprytniejszy sposób? Tak makro.
A to może być? [url=http://www.youtube.com/watch?v=i6sD... lista unikalnych wartości
Chcesz mieć w jednym polu informację czy jedna z komórek zakresu jest pusta ? Czy informację, że dana komórka jest pusta ? Jeżeli chodzi o pierwszą sprawę to musisz w takim razie pisać po kolei Jeżeli(Czy.Pusta(A1) I (Czy.Pusta(A2)) itd. 1;0) - wartość wszystkie komórki będą puste to w polu z formułą zwrócona zostanie wartość 1 w innym przypadku 0....
Zrób taką formułę, która sprawdzi ci czy w pierwszej kolumnie jest liczba całkowita, jeśli tak to skopiuje dane z kolumn X,Y1 i Y2 do nowego arkusza lub nawet w następne puste kolumny. A dalej to już sobie poradzisz.
Dobry wieczór, Można przeprowadzić konsolidację, z tym że etykiety kolumn muszą być różne. Konsolidację przeprowadzamy zaznaczając etykiety w lewej kolumnie i górnym wierszu. W wyniku otrzymujemy tabelę zawierającą wszystkie daty i puste pola. Teraz należy zastosować filtr (zwykły lub zaawansowany), żeby ukryć lub usunąć wiersze z pustymi polami. Pozdrowienia.
Trzeba dopisać lub zmienić warunek... Makra, z wyjątkiem procedur zdarzeniowych, umieszcza się w modułach.
Mam podobny dylemat :-) Jak znajdę info na ten temat to napiszę 🙂
Mój problem polega na automatycznym połączeniu tekstów w komórkach w pionie (w listy) w jednej komórce innej kolumny, aż do wystąpienia kolejnej pełnej komórki z pominięciem pustych. Po napotkaniu komórki pełnej tworzymy listę z kolejnych rekordów w kolumnie, aż do napotkania pustej. Po napotkaniu kolejnej pełnej komórki powtarzamy cykl, niezależnie...
Musi być wpisana wartość komórki nawet jeśli to ma być 0 wtedy excel sortuje. Dla Ciebie, rozwiązaniem będzie nadanie nagłówków nad każdą kolumną, klasycznie 1,2,3... przeciagnij, bez zbędnego zastanawiania się nad tym, wtedy funkcja sortowania "pomyśli" że pusta kolumna pod nagłówkiem jest wypełniona "0" i zadziała. Po sortowaniu przed zapisem pliku...
Można, ale w komórce A1 musi być jakakolwiek zawartość (wystarczy pusty tekst, ale komórka nie może być pusta).
Na razie szablony są puste Dlatego na razie kod wyglądałby tak: [syntax=vbscript] Sub Szablon() End Sub[/syntax]
Witaj Jeśli te wykresy muszą być wykonane automatycznie, wtedy ta tabela nie jest w systemie. Część kwestii ma opcje tak lub nie. W innej części tak, nie, lub Brak odpowiedzi jest częścią pytania. Ponadto między tytułem a opcji jest lub nie jest pusty wiersz.
gdyż mam makro które tworzy mi CSV Napisałem na szybko takie coś: [syntax=vb] ''' <summary> ''' Zapisuje bierzący arkusz do pliku CSV ''' </summary> Sub SaveCSV() Dim R As Range Dim cmax As Integer Dim rmax As Integer Dim srow As String Dim fname As String cmax = Excel.ActiveSheet.UsedRange.Columns.Coun... rmax = Excel.ActiveSheet.UsedRange.Rows.Count.....
do C1 wstaw JEŻELI(CZY.PUSTA(A1);"";B1) i ukryj kolumne B, było tutaj też: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic12...
przeglądałem już tą stronę i niestety nie znalazłem rozwiązania mojego problemu :(
Dzięki za odpowiedz Wstępnie rozwiązałem problem używając funcji brak () wformule jeżeli. Oraz formatowania warunkowego zawierającego błąd. Wstępnie działa ..jeśli sie nic nie schrzani będzie ok.
Witam Mam zrobiony druk umowy w excelu, czy da się zrobić blokadę wydruku jeżeli któreś pole nie zostało wypełnione? http://obrazki.elektroda.pl/2326444300_1...
Na szybko to ten kod:[syntax=vbscript]Sub WstawDate() Dim daty As String Dim tbl daty = Application.InputBox("Wstaw zakres dat", "Tylko daty", Type:=2) tbl = Split(daty, "-") [b8].Value = tbl(0) [b9].Value = tbl(1) End Sub[/syntax] Jednak małe uwagi: - brak obsługi błędów czy dobrze wpisano datę, w odpowiednim formacie - czy nie zostawiono pustego pola
dzięki mickpr za pomoc ale chyba nie o to chodziło. Mam tabelkę złożoną z 3 kolumn. Są w nich oceny, nie wszystkie jednak mogą być wpisane, nieraz sa wszystkie 3, nieraz dwie a nieraz wcale. Chciałbym aby w kolumnie 4 excel zwracał mi ostatnią cyfrę, lub pusta komórkę, jeśli wszystkie 3 kolumny nie zawierają cyfry. W sieci znalazłem taką funkcję: =ADR.POŚR(ZNAK(64+MAX(JEŻELI(CZY.PUSTA(D...
W komórkach J3:L3 wpisujesz wartości alternatywne, które zastąpią te z WYSZUKAJ.PIONOWO. Jeśli te komórki zostawisz puste lub będzie tam wartość nieliczbowa, to pozostaje wynik pierwotny z WYSZUKAJ.PIONOWO.
Makro czy funkcja w tym przypadku to żaden problem. Kłopotem jest to czy to co przedstawiłeś jest "prawdą". Czyli czy nie ma innych danych w arkuszu oprócz tej tabeli - tak jak to przedstawiłeś (bez nagłówków i innych danych w innych komórkach - inne komórki "czyste")? (A może zawsze tabela "ściągana" ma te same "namiary komórkowe"? ) Czy może jednak...
Nie trzeba całego pliku. Pokaż na zrzucie co masz (w pasku formuły), jak i w komórce, która zawiera nazwę arkusza, jak i komórkę, która jest pusta.
Tak, pusta kolumna. Wrzucam plik excela aby zobrazować.
Spoko, mogło by wyglądać tak: Sub Makro1() Dim temp As Variant Dim wiersz As Long wiersz = 1 Do While Cells(wiersz, 8) <> "" If Cells(wiersz, 8).Value = 0 Then Cells(wiersz, 10).Cut Destination:=Cells(wiersz, 15) wiersz = wiersz + 1 Loop End Sub Dodano po 2 jaszcze taka uwaga makro działa poprawnie do pierwszej pustej komórki w kolumnie przeszukiwanej
Jeśli w tabeli masz liczby dodatnie i puste komórki, a chcesz formatować obszar od C4:M101, to zastosuj taką formułę: [syntax=text]=ORAZ(C4>0;C4=MIN($C4:$M... Nie będzie zaznaczał pustych na zielono. Oczywiście obszar formatowania trzeba wcześniej zaznaczyć albo później wpisać do tabelki formatowania.
puste excel excel sortować puste excel puste komórki
wymian bateria pilot schemat pompka spryskiwacza napięcie iskra komputer
sterownik pieca sprzedam sterownik pieca sprzedam
Kasety VHS-C do kamery JVC GR-AX68: jakie wybrać? Nissan Murano Z52 - Niedziałające przyciski bagażnika