Prawy-> czcionka-> efekty -> indeks górny
Zaznaczasz cały obszar w którym są też komórki do których chcesz wpisać zera. Następnie kombinacja klawiszy: - CTRL+G - ALT+S - U - ENTER Masz zaznaczone puste komórki w Twoim zakresie - wpisujesz 0 - zatwierdzasz CTRL+ENTER Masz wpisane 0 do komórek, które były uprzednio puste.
[syntax=vb]Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) If Target.Column = 3 And Target.Value = 3 Then Target.Offset(0, -1) = Date - 1 End Sub [/syntax] lub [syntax=vb]Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) If Target.Column = 3 Then If Target.Value = 3 Then Target.Offset(0, -1) = Date - 1 Else Target.Offset(0, -1) = Date End If End...
Jedno z trzech: 1. Nie odpalasz podanego kodu; 2. Nie masz wpisanego "auto" w kolumnie A zaś " auto" bądź "auto " lub coś w ten deseń; 3. Wpisujesz to auto po pustej komórce w kolumnie A
Można postąpić tak: Odblokować wszystkie komórki w arkuszu (a przynajmniej te, które mogą podlegać edycji). Włączyć ochronę arkusza. Do kodu arkusza wpisać procedurę obsługi zdarzenia Change: [syntax=text]Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) ActiveSheet.Unprotect Target.Locked = True ActiveSheet.Protect End Sub [/syntax] Jeśli arkusz...
Dzień dobry, Specyficzną cechą Excela, która na ogół jest uważana za zaletę jest to, że formuły w arkuszu są automatycznie przeliczane po każdej zmianie. Na poziomie arkusza można wyłączyć przeliczanie (tryb ręczny), ale w odniesieniu do całego arkusza, a nie poszczególnych komórek. Więcej można osiągnąć posługując się Visual Basiciem, ale Pan go nie...
Mocny w wykresach nie jestem, ale... Czy chodzi Ci o coś takiego? http://obrazki.elektroda.net/56_12356485...
Dobry wieczór, Można też tak: 1) wpisać do pustej komórki arkusza to co ma być dodane i skopiować do schowka (np. Ctrl+C) 2) zaznaczyć zakres, do którego chcemy coś dodać 3) wybrać z menu Wklej/Wklej specjalnie/Dodaj - wyniki będą stałymi, a nie formułami. Pozdrowienia
Czy byłby ktoś w stanie mi pomóc? Najprostsze rozwiązanie :arrow: skopiować listę odbiorców :arrow: usunąć duplikaty :arrow: wpisać dwie formuły sumujące (jak na zrzucie) i przeciągnąć je do końca listy unikalnych odbiorców :spoko: 1171091 Oczywiście możesz to również zrobić makrem, ale mechanizm obliczeń będzie analogiczny.
Samo obliczenie jest prawdopodobnie banalne (równanie liniowe), a jeśli nawet nie, to jest do tego narzędzie Szukaj wyniku, więc nie potrzeba żadnych tabelek do dopasowania wyników. Natomiast modelu kosztów nikt za Ciebie nie zrobi, więc musisz w arkuszu napisać co jest co, co wprowadzasz jako dane stałe (tam wpisać przykładowe wartości), co jest narzutem...
Zamiast 0,02/365 lepiej wpisać =0,02/365 - wtedy Excel sobie przeliczy to na użyteczną w działaniach wartość. Dalej już chyba pozostaje prosta formuła mnożenia: =A4*B4*C4 - mnożąca wszystko, jak chciałeś. Możesz też wykorzystać Excela do liczenia różnicy dat, tak jak dopisałem na boku i wynik takiego działania podstawiać do obliczeń.
Najprościej to można zrobić z kolumną pomocniczą, do której wpisać funkcję SUMY.CZĘŚCIOWE. Wtedy obliczenia formułą: [syntax=text]=LICZ.WARUNKI($A$2:$A$86;"*... Jeśli nie może być kolumny pomocniczej, to sprawa się trochę komplikuje, w każdym razie nie można użyć LICZ.WARUNKI, bo obie funkcje wymagają odwołań.
nie wiem gdzie wpisać drukarkę Masz tam tylko jednu linije z 'PrintOut'
aby tylko ta fraza się ukazywała Do takiego działania Comboboxa konieczne byłoby utworzenie specjalnego kodu VBA :cry: - wydaje mi się jednak, że niewarta "skórka wyprawki" :D Zgodnie z właściwościami Comboboxa - każda wpisana litera w polu edycji wywołuje w reakcji - system podpowiedzi :!: , a lista wyboru ustawia się z pierwszym wyrażeniem spełniającym...
A formatowanie komórek?
Chyba najprościej zastosować formatowanie warunkowe i jako regułę wpisać =suma(A:C) a jako warunek: "nierówne"
To chyba masz rację ;). Zacznij od podstaw. End Sub kończy całe makro, więc powinno być ostatnim wierszem. [syntax=vb] Sub Przenies() Dim Wzorzec, Przebieg Wzorzec = " " Przebieg = 2 Do While Wzorzec <> "" Wzorzec = Cells(Przebieg, 5).Value If Wzorzec = "Wstrzymany" Then (tu działanie) End If Przebieg = Przebieg + 1 Loop End Sub [/syntax] Z grubsza...
Napisałem... Edycja nazwanego zakresu w zakładce Formuły>Menedżer nazw. Możesz też równie dobrze zamiast nazywać zakres, wpisać jego adres w polu "źródło" okna poprawności danych.
Spróbuj np w komórce C16 wpisać taką formułę: =SUMY.POŚREDNIE(109;C2:C14) w D16 analogicznie: =SUMY.POŚREDNIE(109;D2:D14) I daj znać, czy o to chodziło.
W komórkę np. C1 wpisać formułę: =A1*256+B1 Jeśli w A1 jest 1 a w B1 jest 255.
A ja z trochę innej strony podpowiem 1 excel ma taką funkcję "Tekst jako koumny .. ". Zaznaczasz / i OK i masz dwie kolumny z jednej. Więc jeżeli to czynność jednorazowa to to bym proponował. 2. Funkcja Wyszukaj.pionowo() 3. jeżeli to ma być ograniczenie wprowadzania danych do komórki to poprzez kolejną funkcję excela taką jak "sprawdzanie poprawności...
Witaj. Funkcja suma.jeżeli powinna wystarczyć. https://obrazki.elektroda.pl/2893490500_... W formule nazwy zamiast wpisać na sztywno nazwę "P1" wpisałem adres A12, w ten sposób po przeciągnięciu w dół pobiera z kolumny po lewej kolejne nazwy produktów.
... Filename:= "C:\Documents and Settings\Marek\Pulpit\FORMULARZE.xls&quo... i drugi (można od razu wpisać bez zmiennej Newfilename) ... Filename:= "C:\Documents and Settings\Marek\Pulpit\" & numer & "-2015.xls"
Prościej będzie wpisać w C2: =TEKST(DATA(1;PRAWY(B2;2)*1;1);"mmmm") ew sama data i format niestandardowy...
=ADR.POŚR("B"&4+A2) A byłbyś na tyle miły by to wpisać do mojego przykładowego pliku, nie bardzo sobie z tym radzę:( Lenistwo! :)
Formułę można wpisać bezpośrednio do całego zakresu: [syntax=vb]Range("K342:O773").Formula = "=VLOOKUP(RC[8],'Próby'!C1:C8,2,0)"[/syn...
W załączniku przykład listy z podpowiedzią zrobiony formułami. Dwie formułki w Menedżerze nazw. Możliwe są 2 warianty. Odpowiednie formuły są pokazane w Arkuszu2. Albo wyszukiwanie po dowolnym fragmencie albo po początku nazwy. Do komórki z listą wpisać hasło i wtedy rozwinąć listę (nie trzeba naciskać Enter).
A gdyby wydzielić po jednej komórce w arkuszach źródłowych (lub utworzyć dodatkowy arkusz "zbiorczy"), wpisać formułę: [syntax=text]=JEŻELI.BŁĄD(ADR.POŚR("E"&a... a w wynikowym użyć łączy (odnośników)?
Uzupełnione. Jak napisać formułę w R2 ark.S1, instrukcja: wpisujesz: =ZŁĄCZ.TEKSTY(TRANSPONUJ(tu zaznacz jednokolumnowy zakres)) następnie nie naciskając ENTER! zaznaczasz (na pasku formuły): TRANSPONUJ(nasz zakres) i naciskasz F9 usuwasz nawiasy tablicowe {} i naciskasz ENTER I tak z kolejnymi (S2, T2...) Nie da się, niestety, skopiować i trzeba będzie...
Chyba, że chcesz wpisać w kolumnę A "CC" lub "DD" a w kolumnie B pojawi się "jakiś" lub "coś". Tak się da :)
W poprzednim załączniku za daleko skopiowałem formułę i w sobotę w stawce x1 nie potrzebnie ona wylądowała :P Co do liczenia od północy do północy to trzeba wpisać początek na 00:00 a koniec na 24:00 (wyświetli 00:00) ale policzy jako następną dobę. i wyjdzie oczekiwane 14 x1 i 10 x1,5 :) Niestety jeżeli zaczniemy o każdej innej godzinie np. w pon....
Nie wiem, czy się dobrze rozumiemy? W załączeniu przysyłam arkusz z sumą pośrednią wg. kryteriów które podałeś. Jest to wersja robocza, trzeba by trochę nad tym popracować aby uzyskać dokładnie to czego oczekujesz - przedstawiłem jedynie zasadę działania. Ciekawszy układ można uzyskać stosując tabele przestawną. Ale najlepiej jeżeli o tym sam poczytasz...
Jeśli ma być więcej takich samych list w tym samym arkuszu, to należy je skopiować ręcznie, a następnie użyć np. takiego makra (zamiast tego poprzedniego). Dodałem tu jeszcze zabezpieczenia przed błędami. [syntax=vbscript]Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) Set Target = Intersect(Target, Range("D1, G3, J3")) If Target Is Nothing Then...
Nie bardzo zrozumiałem - chcesz wpisać "tekst" jak komórka jest pusta, wtedy już nie będzie pusta. Takie działanie nie ma sensu. Ale mógłbyś to zrobić w innej komórce, czyli: (przykładowo) Jeśli komórka A1 jest pusta, wpisz w B1 "tekst", inaczej wpisz wartość A1 1: w komórce B1 formuła =JEŻELI(A1=0;"tekst";A1) 2: W komórce A1, wartość 0, pusta lub inna
Excel liczy czas zawsze z datą, tylko ta data nie zawsze jest wyświetlana. Wszystko zależy od kodu formatu. Jeśli kod formatu jest g:mm lub podobny, to wyświetlana jest godzina zegarowa, czyli najwyżej 23:59. Jeśli chcesz zliczać czas w godzinach i minutach w kodzie formatu musisz godziny wziąć w nawiasy kwadratowe, np. tak: [g]:mm. Jeśli wprowadzasz...
No przecież się zmienia na zielony i pojawiają się "---". Trzeba wpisać "wypłacono" do komórki w kolumnie STATUS WYPŁATY. Sprawdzałem w domu na Ex2003 i 2007 a i teraz na LO mi działa.
Scalanie to nie jest - moim zdaniem - właściwa droga. Raczej trzeba wypełnić wszystkie wiersze w kolumnie A, posortować, w końcu usunąć zbędne wpisy. Nie jest z tym tak dużo roboty, gdy czynność trzeba powtarzać wielokrotnie, można ewentualnie napisać makro. Można to zrobić tak: 1) w kolumnie A w pierwszej wolnej komórce (arkusz ANG - PL, komórka A3)...
Jeżeli z zakresu U38:AU38 pozbyć się scalania komórek oraz w każdą z nich wpisać wartości formatu albumu to można użyć następującej formuły: [syntax=text]=SUMA.ILOCZYNÓW((D4=U38:AU3...
Istotnie, formułami byłoby łatwiej gdyby te dwa oznaczenia "D" zostały jakoś rozróżnione, ale nawet i bez tego można sobie poradzić za pomocą formuły tablicowej. Formuły - pierwsze "D": [syntax=text]=INDEKS('grafik podstawowy'!$A$3:$A$8;PODAJ.POZYCJĘ("D";... podstawowy'!$B$3:$AF$8;0;$A2);0))[/synta... kopia w dół. "N" analogicznie, tylko...
Czy można inaczej wpisać tę funkcję, Jeżeli zapiszesz funkcję "do końca" :D tzn. np =JEŻELI(C3>0;1;"") , to nie będziesz uzyskiwał niepożądanego wyniku FAŁSZ :spoko: BTW Co ma wspólnego Twoja formuła (problem) z formatowaniem warunkowym :?: :D
I dalej nie ma załącznika. Czy to ma być ten sam kolor wszystkich liter we wszystkich kolumnach? Jeżeli tak, to należy zaznaczyć zakres do formatowania (można to też zrobić później, w ramach modyfikacji) i jako formułę wpisać np. [syntax=text]=A11=A$11[/syntax] (warunek zapisujemy dla pierwszego wiersza zakresu). Przykład w załączniku.
Dzień dobry, Jeżeli nie może Pan zmienić oznaczeń, to trzeba posłużyć się adresami i do komórki D15 w definicji listy w poprawności danych wpisać formułę: [syntax=text]=PRZESUNIĘCIE($F$4:$F$9;;PO... Proszę sprawdzić, czy takie rozwiązanie wystarczy. Pozdrowienia.
Pisałem ze nie do końca działający bo musiałem mieć więcej wiedzy na temat tego twojego magazynu. Zachowałem twój układ - w sumie dla makra to bez różnicy. W załączeniu plik. Przetestuj czy dobrze działa i czy tak jak chcesz bo ... to tworzył człowiek, a mylić się jest rzeczą ludzką. :) ---------------------- Jest jeszcze jeden błąd który będę mógł...
Poprzez makro można tak: =ZNAJDZOSTATNI(F2:F10;"x&qu...
Ależ właśnie o to chodzi, że w komórce obok "dni do terminu" (G1) wpisujesz ilość dni, poniżej której komórka zaświeci się na czerwono. Specjalnie rozbiłem to na kilka komórek żeby było czytelniej ;)
Menu: Dane>Sprawdzanie poprawności Tam masz różne opcje sprawdzenia wartości i komunikatów. W zakładce 'Ustawienia' w 'Kryteria poprawności' wybierz 'Dozwolone:' Niestandardowe i w polu 'Formuła' wpisz: =JEŻELI(C7=0;PRAWDA;FAŁSZ) gdzie C7 jest komórką, która musi zawierać zero. Następnie w zakładce 'Alert o błędzie' możesz wpisać 'Tytuł:' "Błąd" i w...
Korzystam z podobnego rozwiązania ale potrzebne jest też formatowanie warunkowe (aby zaznaczać tylko zakres wiersza). Zaznaczanie aktywnego wiersza za pomocą formatowania warunkowego i VBA 1. Zaznaczanie aktywnego wiersza Definiujemy nazwę: AktywnyWiersz=0 Wpisujemy formułę w VBA w sekcji Worksheet - SelectionChange Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal...
Witam! Tak wiem, że excel nie chce dodawać ujemnych wartości czasu w rekordzie, ale... Sytuacja wygląda tak: Pracownik A w miesiącu styczniu ma normę pracy 160 godzin, a wg zapisów (RCP) wypracował np. 157 godzin i 15 minut (sumaryczna wartość za dni przepracowane). W miesiącu lutym norma to również 160 godzin, a pracownik przepracował 162:10 W marcu...
Może wrzucę dla przykładu prostą formę, która wypisuje swoje parametry top/left przy przeciąganiu, można też wpisać swoje top/left i kliknąć przenieś. Warto sprawdzić jak to działa z zaznaczoną opcją "względnie". Ogólnie wpisanie 0/0 przy zaznaczonym "względnie" powinna przenieść formę mniej więcej równo z lewym górnym rogiem otwartego pod formą excela....
Niby proste, a bez szczegołów to nadźgać tu można tyle różności, jak do tobołka ... Założenia: 1. Weryfikacja (jakakolwiek) kopiowanych danych 2. Plik zestawienia w tym samym katalogu co Wz-wzór, jeśli nie to ścieżkę trzeba wpisać "ręcznie" do zmiennej 3. Sprawdzanie, czy plik zestawienia nie jest przypadkiem już otwarty 4. Nazwa pliku zestawienia wpisana...
Możesz wpisać w jednej komórce =dziś() , w drugiej datę docelową. Różnica większa od zera pozwala uruchomić makro (warunek wewnątrz makra). A pewnie i do makra wciągniesz bezpośrednio tą metodę bez używania komórek.
Nie znam Open Office'a ale może najprościej byłoby wpisać do komórki WZ 1, do komórki obok (po prawej) wpisać =lewa&"/3", gdzie "lewa" oznacza adres komórki z lewej strony, po czym zaznaczyć obie komórki i przeciągnąć w dół. Myślę, że to jest na tyle proste, że zadziała w każdym przypadku. Potem można ewentualnie zamienić wyniki na wartości i usunąć...
Da się to zrobić w ten sposób: 1. wpisać dane kwota netto w kilka wierszy np od 2 do 5, 2. przeciągnąć formułę przeliczenia euro od wiersza 2 poza wiersz 5 o kilka (np 5) wierszy w dół. w miejscach gdzie nie było w wierszach danych kwot netto w kolumnie przeliczników pojawi się 0. 3. zaznaczyć obszar komórek z zerami i nacisnąć "del", nie poprzez usuń...
Spróbuj w G1 wpisać =COUNTIF(A1:F1,$B$24)+COUNTIF(A1:F1,$C$2... dla 6 liczb i skopiuj (przeciągnij) w dół. Edit: Poprawiłem: w G1 oczywiście, nie w G3.
Bez VBA chyba się nie obędzie. Spróbuj: 1) wpisać do tablic zawartość komórek rozdzielając ciągi Split (tekst, chr(10)) 2) porównać tablice każdy rekord z każdym, jeśli porównanie da wynik negatywny przepisujesz wartość do trzeciej tablicy lub bezpośrednio do komórki wynikowej. Ale: w A2 jest "STOP_RAPORT CTX_CARDMAN" spacja zamiast AltEntera. Takie...
Wystarczy w module wpisać Sub cyk() Calculate Application.OnTime Now + TimeValue("00:00:01&quo... "cyk" End Sub w jakiejkolwiek komórce arkusza wpisać =teraz() (sformatować żeby było widać sekundy) i uruchomić makro cyk a zacznie pokazywać "na bieżąco" bieżący czas A czas w różnych miastach: Dodaj/odejmij do komórki...
Trafiłeś na mój dobry humor i zrobiłem ci "rakietę" :) Automat Wystarczyć zmienić datę w A1 i "kalendarz" sam się ustawi wraz z formułami i kolorkami. Wystarczy tylko wpisać godziny początku i końca. (na dany rok sprawdź "święta") Tylko nie przewidziałeś jednego. Mianowicie jeżeli człek jest na urlopie to jakie mu godziny wpiszesz? A jak się nie stawił...
Nie wiem czy dobrze rozumiem, ale jeżeli w jednej kolumnie są komórki z danymi , na przemian liczby dodatnie i liczby ujemne, to mozna to wykonać tak: - usuwam tylko liczby ujemne 1. zaznaczyć całą kolumne ( z nagłówkiem jeżeli istnieje) 2. wybrać menu Dane/Filtr/ Autofiltr 3. rozwinąć opcje autofiltru i wybrać Niestandardowe 4. w okienku Autofiltr...
Dobry wieczór, Tak jak napisałem poprzednio dane czasowe były tekstem i nie można z nich było zrobić prawidłowego wykresu punktowego. Jeżeli dane "liczbowe" w normalnie skonfigurowanym arkuszu są dosunięte do prawej krawędzi komórki, to znaczy, że są tekstem. Formatowanie tekstu jako czasu nic tu nie da. Należy dane pomnożyć przez 1, albo w osobnej...
Dobry wieczór, Nie wiem, ile jest tych wzorów i czy będą w nich w danej chwili identyczne ścieżki czy różne. Ale można spróbować tak. W edytorze Visual Basica wpisać sobie proste makro wstawiające do aktywnej komórki albo do komórki o określonym adresie formułę z funkcją WYSZUKAJ.PIONOWO. [syntax=vb]Sub WstawWzor() ActiveCell.FormulaLocal = _ "=WYSZUKAJ.PIONOWO(J6;'C:\Users\user\Des...
Zliczanie komórek o innym kolorze tła jest możliwe wyłącznie makrem. Jednak nawet makro nie obliczy kolorów jeżeli są one zmienione formatowaniem warunkowym. W makro, w twoim przypadku, trzeba by było zliczać tak samo jak w warunku formatów. Proponuje ci, w przypadku rozwiązania zastosowanego przez kolegę adamas_nt , w jakiejkolwiek komórce wpisać =LICZ.JEŻELI(G1:I3;"<="&C5)...
Wpisać w cudzysłowach te słowa. Function test(k, m) Select Case True Case k > 38 And m < 35 test = "slowo1" Case k > 38 And m > 34 test = "slowo2" Case k < 39 And m < 35 test = "slowo3" Case k < 39 And m > 34 test = "slowo4" End Select End Function
Nie mam potrzeby zamieniać daty tylko wstawiać poszczególne dni tygodnia w odpowiednie komórki No tak. W takim razie przyjmując, że poniedziałek jest pierwszym dniem tygodnia wystarczy wpisać kolejno 1,2,3,4,5,6,7. Jeśli jednak chodzi o dzień miesiąca, trzeba szukać daty... http://obrazki.elektroda.pl/2694734300_1...
W UserForm1 wystarczy zrobić 3 proste rzeczy: 1. Aby załadować dane do comboboxa, dodaj: [syntax=vb]Private Sub UserForm_Initialize() Dim ostTowar As Long With Arkusz2 ostTowar = .Cells(.Rows.Count, "A").End(xlUp).Row + 1 cmbTowar.RowSource = "Towary!" & Arkusz2.Range("A2:A" & ostTowar).Address End With End Sub[/syntax] 2. Aby przepisywać towar do textboxa...
... Przy użuciu wyskakuje mi błąd Type mismatch runtime error 13 i wskazuje na linijkę : ... :) wpisać poprawną konstrukcję dla: Selection ', a nie do zawartości komórki wyznaczonej tym zaznaczeniem, a równym " CAŁKOWITY KOSZT STANU *", np.: [syntax=vbscript] Range("A" & Selection.Row) Like "CAŁKOWITY KOSZT STANU*"[/syntax]
Wyobraź sobie tabelę, w wierszach poszczególne elementy tworzące koszty, w kolumnach ich różne warianty. Załóżmy, że masz 5 kolumn z wariantami i do nich (obok) kolumnę z podanym wybranym numerem wariantu (1-5). W każdym wierszu możesz wpisać numer wybranego wariantu. Pole logiczne powinno sprawdzić, co tam jest wpisane i odpowiednio podliczyć koszty....
I na koniec jeszcze wersja w Visual Basicu. Funkcja PLit jest wywoływana z argumentem będącym tekstem źródłowym, albo odwołaniem do komórki z tym tekstem, zwraca położenie pierwszej litery. Reszta jak poprzednio. Kod funkcji: [syntax=vb]Function PLit(s As String) As Integer Dim i As Integer For i = 1 To Len(s) If Mid(s, i, 1) >= "A" Then Exit For Next...
A jak by można to zapisać jeśli kolumny nie są obok siebie ? Nie są ABC tylko MPT. W przypadku mojej formuły wystarczy wpisać właściwe komórki. W przypadku proponowanym przez Kolegę cbrman najprościej w nieużywanym miejscu arkusza zrobić tablicę wpisując obok siebie odniesienia do właściwych komórek i ukryć ten obszar lub wyłączyć wyświetlanie w tym...
Ale można szybciej. w komórce C2 wpisać = jeżeli(A2="";C1;A2) zatwierdzić enterem ponownie "stanąć" na komórce C2 i nacisnąć kopiuj. zjechać prawym paskiem przewijania na sam dół (ważne by tam była cały czas zaznaczona komórka C2) Przytrzymać klawisz Shift wskazać myszką ostatniąprzy danych komórkę w kolumnie C (zaznaczy się cała kolumna) Prawoklik...
Rozdzielenie formatu dd-mm-rrrr na: I dd I mm I rrrr I najprościej wykonać tak: Zaznaczyć zakres komórek > Dane > Tekst jako kolumny > Rozdzielany > Ograniczniki : wybrać "inny" (w okienku wpisać "-") > Dalej > Dalej > Zakończ (zakończyć działanie kreatora konwersji) i w wyniku mamy każdy blok daty w osobnej kolumnie. Dotyczy to zarówno 1 komórki, paru...
Przy okacji trochę mi sie koncepcja zmieniła - gdybym musiał wykluczyć więcej niż jeden arkusz - to dałoby się? Można wykluczać arkusze, można też uwzględnić tylko te z listy... Wykluczanie generalnie można zrobić tak: - wykluczasz Arkusz1, Arkusz2 i Arkusz3, drukujesz pozostałe[syntax=vbscript]If ws.Name <> Arkusz1.Name And ws.Name <>...
Witam. Proszę o pomoc przy rozwiązaniu zadania: Studenci podchodzili do egzaminu w trzech terminach.Uzupełnij kolumnę WYNIK wpisując najwyższą ocenę jaką uzyskał każdy ze studentów.Jeżeli któryś ze studentów nie podszedł ani razu do egzaminu powinien otrzymać ocenę niedostateczną. Z góry dziękuję za regułę.
Dzień dobry, A co w tym kodzie oznacza "ark"? Czy nie jest to arkusz aktywny (ActiveSheet)? Poza tym czy 6 to stała? Jeśli tak, to po co tak komplikować ten adres, wystarczy [syntax=vbscript]ark.Range("E6:F" & dstW)[/syntax]Poza tym, jak często zmienia się wartość "dstW"? W sumie można makrem uruchomić też sprawdzanie poprawności danych, tylko tę procedurę...
Witam! Jedyny pomysł, jaki mi przychodzi do głowy, to potęgę zamieścić w opisie osi Y. Należy wpisać w tytule osi x10-7 (dokładnie tak) i zatwierdzić. Następnie klikasz w x10-7, tak, aby pojawiła się ramka oznaczająca możliwość edycji. Zaznaczasz -7 i z prawokliku wybierasz "Formatuj tytuł osi", w oknie zaznaczasz indeks górny. Przykład w załączniku....
Jeśli nie potrzebujesz wartości pola tekstowego poza procedurą, to nie przypisuj do zmiennej. Zrobi się bałagan. I tu się z kolegą zgadzam. Proponuję więc usunąć przypisanie "x" i zamiast niego wpisać "TextBox1.Text". Zmienna jest niepotrzebna. Dodano po 15 jest tak: x = TextBox1 For i = 1 To ThisWorkbook.Worksheets.Count If Sheets(i).Name...
Zrobić się da, ale trzeba trochę pokombinować... Piszę tego posta gdy problem już jest rozwiązany, a piszę dlatego, że podałeś rozwiązanie nie tylko pracochłonne, ale przekombinowane. Po co wstawiać dodatkowe kolumny, skoro można od razu - gdzieś w sąsiedniej wpisać formułę: ="''" & A1 & "'", a otrzymanym wynikiem napisać (wkleić specjalnie...
- nie twórz nowego obiektu cmd dla każdego rekordu jak i nie dodawaj parametrów. Utwórz zapytanie raz, przed wejściem w pętlę. Dodaj dwa paramtery, nie podając wartości. Zgadza się. Dodatkowo, jeśli driver ma coś w koncepcji "prepare command", należy tego użyć przed pętlą. To "prośba" do serwera aby dokonał czegoś w rodzaju pre-kompilacji i optymalizacji....
Nie da się tego na wprost poprawić. Kłopot polega na zastosowanej przez ciebie metodzie sprawdzania czy wprowadzone dane są prawidłowe. Metoda exit textbox'a jest wykonywana wcześniej niż następuje przyciśnięcie (w tym przypadku Visual najpierw odczyta zdarzenie exit a dopiero później resztę) a to odbiera jakikolwiek manewr "wyłączenia" z pod obsługi...
Jeżeli chodzi Ci tylko o te konkretne godziny czyli od 20:00 do 3:00 (bo podejrzewam że na taką minn. zmianę chodzisz) to możesz to zrobić w następujący sposób: =SUMA(A1-B1)-10 gdzie: A1 - godzina 20 B1 - godzina 3 Oczywiście ten sposób działa prawidłowo tylko w przypadku godzin które podałeś. Pomyślę, może znajdę bardziej uniwersalny sposób na obliczanie...
Słuchaj, zadanie wygląda na pracę domową. (A na tym forum nie odrabiamy prac domowych) Nic się nie nauczysz jak nie będziesz sam myślał. I tak podałem ci na tacy jak to trzeba rozwiązać. Wystarczy tylko wpisać odpowiednie odwołania do komórki z adresem w podane przeze mnie funkcje, sparametryzować je a później je połączyć i tyle. Podpowiem tylko że...
Aby ochronić komórki przed przypadkowym nadpisaniem ich zawartości trzeba wykorzystać mechanizm ochrony arkusza oraz przedefiniować czasowo funkcję klawisza F2 . Najpierw musimy zdecydować, które komórki mają być objęte ochroną. Domyślnie blokowane są wszystkie komórki, ale blokada jest nieaktywna dopóki nie włączymy ochrony arkusza. Blokowanie i odblokowywanie...
To jest typowe zagadnienie - odwrócenie przestawienia danych. Wystarczy wpisać do wyszukiwarki "excel vba unpivot", aby otrzymać wiele propozycji rozwiązania tego problemu. Można to również zrobić z pomocą Power Query.
Jak najbardziej należy się uczyć i VBA ale z kolei nie wszystko na raz. Piszesz że słabo znasz excela (funkcje) a chcesz się brać od razu za VBA. Można ... tylko boje się że się wcześniej zniechęcisz całkowicie do excela nie tylko do VBA (tym bardziej jak nie miałeś do czynienia z jakimkolwiek programowaniem). Poniżej kod i przykład który za przyciśnięciem...
Trochę to niejasne i za mało szczegółów. Przejść do innego arkusza, ale wpisywać dane do innego pliku?? :D Napisz dokładnie co się ma wydarzyć po naciśnięciu przycisku - najlepiej z przykładami w załączniku. Ważne, czy ten inny plik będzie każdorazowo otwierany przy odpaleniu makra, czy też należy założyć, że będzie on już wcześniej otwarty. andie
Teraz wiem w czym problem. Twoja podpowiedź dotyczy trybu projektowania z poziomu arkusza excel. Moje pytanie dotyczy listbox'a umieszczonego na formatce userform.
Sprecyzuj co chcesz uzyskać. Przekaz jest co najmniej 2 znaczny. Przecinki maja znaczenie. chcę żeby "data" pierwsza od góry buła kopiowana niżej w pustą komórkę, (to jasne) po napotkaniu następnej "daty" skopiować ją i niżej wpisać w pustą komórkę. (gdzie ma wystąpić następna data? w kolejnej komórce niżej, w pierwszej napotkanej komórce z datą. Czasem...
Zastosuj formatowanie warunkowe. W wierszu wpisujesz liczbową wartość zdarzenia. Kolor wypełnienia komórki i kolor czcionki ustawiasz na taki sam. Popatrz w załączniku. Na pasku, który dodałem wpisuj cyfry od 1 do 6, i zobacz co się dzieje. Musisz kolejne zdarzenia w kolejnych godzinach wpisać do jednego wiersza, i gotowe.
Jakie natężenie na uzwojeniu pierwotnym mam wpisać Piotrek15 jeśli napięcie jest 230V.
właśnie o coś takiego mi chodziło... tylko nie mam zielonego pojęcia jak to zrobiłeś. Podpowiem za kolegę, że to makro umieszczone w kodzie arkusza I jeszcze pytanie wybiegające... gdybym miał firmę np phu klif i wpisał tylko klif czy wyświetli mi interesującą firmę phu klif Przy tak stworzonym makro musiał byś wpisać *klif* by znalazł wszystkie rekordy...
Witam, Jaki parametr należy wpisać do Find i Replace by makro wyszukiwało /zamieniało/ dane w zależności od potrzeb w całym skoroszycie lub tylko w aktywnym arkuszu.
Jest w zakładce o nazwie Daily_tracker_production tabela, z której pobierają się dane. Dane pochodzą z serwera, gdzie zapisywane są z apki "tabletowej" (na koniec zmiany operator potwierdza te dane, które widać w tabeli z zakładki). Mój problem polega na tym, że mając już wybraną datę, tworząc raport i chcąc uzupełnić go, nie potrafię przyrównać tych...
Myślę że wszystsko już wyjaśnione. :) Poniżej przedstawiam troche "prostsze" rozwiązania. Co nie znaczy że twoje jest złe. Zwróć uwagę jeszcze na swój wykres gdyż nauczyciel kazał ci czytelnie opisać osie. Jeszcze pytanie do znawców: Szukałem rozwiązania aby do sprawdzania parzystości wykorzystać suma.jeżeli liczby są np. w A1,B1,c1,d1,e1,f1,... i1...
https://obrazki.elektroda.pl/5949275600_... (Miniaturka przedstawia zrzut ekranu z mojego prywatnego pliku Excela z projektami; zrealizowany jest on metodą którą opiszę poniżej) Witajcie moi drodzy Zapraszam do lektury mojego nietypowego tematu przeznaczonego dla elektroników amatorów i hobbystów wykonujących własne projekty. Przedstawię...
Jaką regułę zastosować, żeby w programie Excel dane z jednego arkusza kopiowały się do drugiego arkusza automatycznie ? Aby skopiować dane z jednego arkusza do drugiego w programie Excel w sposób automatyczny, możesz skorzystać z kilku różnych metod, w zależności od tego, jakiej funkcjonalności oczekujesz. Oto kilka przykładów: 1. Formuła odwołująca...
Możesz użyć funkcji nr.kolumny() aby porównać ją z liczbą w kolumnie NOK i wpisać NOK w odpowiedniej kolumnie. Nie wiem co jest priorytetem kolumna OK czy NOK ? (patrząc na Twoją formułę wychodzi, że NOK) Rozumiem, że jak jest wartość w NOK w pozostałych PKT 1 -6 ma być OK ? Czy jak w OK i NOK nie ma nic, nie ma też być nic wpisane w kolumnach PKt1...
Przecież możesz wpisywać kolejne daty np po przecinku lub po "alt + enter". "Kłopot" nie jest z możliwością wpisu tylko z wynikiem w komórce M2. Ale jeżeli o to ci chodzi to troszeczkę zmieniłem w tej komórce funkcję. Jednak jest zasada by datę zawsze wpisywać w tym samym formacie (zgodnym z formatem daty w excelu). Na marginesie bez sensu jest dodawać...
Można tu wykorzystać problem, który był niedawno poruszany na forum, mianowicie proste zabezpieczenie przed wpisaniem dubla w danej kolumnie. Zaznaczasz całą kolumnę - menu dane - sprawdzanie poprawności... - w zakładce ustawienia w okienku wyboru "Dozwolone" wybierasz "Niestandardowe" a w okienku formuła wpisujesz: =licz.jeżeli(A:A;A1)<=1 (tu jest...
Witam Uczę się excela codziennie ( bo musze ) i napotkałem taki problem . Muszę zrobić tabelkę i w jednej komórce musze zrobić 3 linijki i to wypunktowane . Nie wiem jak wpisać tekst żeby był od nowej linijki a nie wskakiwał do następnej komórki :/ I czy excel ma taka samą opcję wstawiania wypunktowywania jak word ? Czy punktację trzeba zrobić wstawianiem...
1. Czy tylko litera "w" ma blokować komórki? Tak, pozostałe litery można wpisać, 2. Jeśli będzie wpisane już "w", to można wpisać inną literę (oczywiście mam na myśli zakres jednego dnia / kolumny) ? Tak, można wpisać inną literę po wpisaniu litery "w" w zakresie kolumny, 3. Czy ma być możliwość usuwania litery "w" i czy to ma odblokować komórki - np....
Cześć, Proszę o pomoc w sprawie dobrania odpowiedniej formuły w excelu tak aby: w jednej komórce wyświetlały się różne wyniki w zależności od wartości wpisanej do innej komórki...(szkic załączony) Na przykładzie: w kolumnie A mam podane różne pozycje, którym w kolumnie B są przypisane odpowiednie wartości - to są stałe dane. Natomiast w komórce E2 muszę...
wpisać parametry wpisać parametr wpisać komórka
tabela dobór bezpiecznik testy akumulatorów kuchenka mikrofalowa talerz
zasilacz regulowany schemat elektronika podstawy
Ford Mondeo MK3 TDCi – przerywanie silnika 2500-3500 rpm, biało-szary dym, wtryski Delphi Samsung Galaxy z lombardu – komunikat o haśle po resecie sieci, blokada ekranu, FRP