Prawy-> czcionka-> efekty -> indeks górny
Zaznaczasz cały obszar w którym są też komórki do których chcesz wpisać zera. Następnie kombinacja klawiszy: - CTRL+G - ALT+S - U - ENTER Masz zaznaczone puste komórki w Twoim zakresie - wpisujesz 0 - zatwierdzasz CTRL+ENTER Masz wpisane 0 do komórek, które były uprzednio puste.
[syntax=vb]Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) If Target.Column = 3 And Target.Value = 3 Then Target.Offset(0, -1) = Date - 1 End Sub [/syntax] lub [syntax=vb]Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) If Target.Column = 3 Then If Target.Value = 3 Then Target.Offset(0, -1) = Date - 1 Else Target.Offset(0, -1) = Date End If End...
Jedno z trzech: 1. Nie odpalasz podanego kodu; 2. Nie masz wpisanego "auto" w kolumnie A zaś " auto" bądź "auto " lub coś w ten deseń; 3. Wpisujesz to auto po pustej komórce w kolumnie A
Można postąpić tak: Odblokować wszystkie komórki w arkuszu (a przynajmniej te, które mogą podlegać edycji). Włączyć ochronę arkusza. Do kodu arkusza wpisać procedurę obsługi zdarzenia Change: [syntax=text]Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) ActiveSheet.Unprotect Target.Locked = True ActiveSheet.Protect End Sub [/syntax] Jeśli arkusz...
Dzień dobry, Specyficzną cechą Excela, która na ogół jest uważana za zaletę jest to, że formuły w arkuszu są automatycznie przeliczane po każdej zmianie. Na poziomie arkusza można wyłączyć przeliczanie (tryb ręczny), ale w odniesieniu do całego arkusza, a nie poszczególnych komórek. Więcej można osiągnąć posługując się Visual Basiciem, ale Pan go nie...
Mocny w wykresach nie jestem, ale... Czy chodzi Ci o coś takiego? http://obrazki.elektroda.net/56_12356485...
Dobry wieczór, Można też tak: 1) wpisać do pustej komórki arkusza to co ma być dodane i skopiować do schowka (np. Ctrl+C) 2) zaznaczyć zakres, do którego chcemy coś dodać 3) wybrać z menu Wklej/Wklej specjalnie/Dodaj - wyniki będą stałymi, a nie formułami. Pozdrowienia
Czy byłby ktoś w stanie mi pomóc? Najprostsze rozwiązanie :arrow: skopiować listę odbiorców :arrow: usunąć duplikaty :arrow: wpisać dwie formuły sumujące (jak na zrzucie) i przeciągnąć je do końca listy unikalnych odbiorców :spoko: 1171091 Oczywiście możesz to również zrobić makrem, ale mechanizm obliczeń będzie analogiczny.
Samo obliczenie jest prawdopodobnie banalne (równanie liniowe), a jeśli nawet nie, to jest do tego narzędzie Szukaj wyniku, więc nie potrzeba żadnych tabelek do dopasowania wyników. Natomiast modelu kosztów nikt za Ciebie nie zrobi, więc musisz w arkuszu napisać co jest co, co wprowadzasz jako dane stałe (tam wpisać przykładowe wartości), co jest narzutem...
Najprościej to można zrobić z kolumną pomocniczą, do której wpisać funkcję SUMY.CZĘŚCIOWE. Wtedy obliczenia formułą: [syntax=text]=LICZ.WARUNKI($A$2:$A$86;"*... Jeśli nie może być kolumny pomocniczej, to sprawa się trochę komplikuje, w każdym razie nie można użyć LICZ.WARUNKI, bo obie funkcje wymagają odwołań.
nie wiem gdzie wpisać drukarkę Masz tam tylko jednu linije z 'PrintOut'
aby tylko ta fraza się ukazywała Do takiego działania Comboboxa konieczne byłoby utworzenie specjalnego kodu VBA :cry: - wydaje mi się jednak, że niewarta "skórka wyprawki" :D Zgodnie z właściwościami Comboboxa - każda wpisana litera w polu edycji wywołuje w reakcji - system podpowiedzi :!: , a lista wyboru ustawia się z pierwszym wyrażeniem spełniającym...
A formatowanie komórek?
Chyba najprościej zastosować formatowanie warunkowe i jako regułę wpisać =suma(A:C) a jako warunek: "nierówne"
To chyba masz rację ;). Zacznij od podstaw. End Sub kończy całe makro, więc powinno być ostatnim wierszem. [syntax=vb] Sub Przenies() Dim Wzorzec, Przebieg Wzorzec = " " Przebieg = 2 Do While Wzorzec <> "" Wzorzec = Cells(Przebieg, 5).Value If Wzorzec = "Wstrzymany" Then (tu działanie) End If Przebieg = Przebieg + 1 Loop End Sub [/syntax] Z grubsza...
Zamiast 0,02/365 lepiej wpisać =0,02/365 - wtedy Excel sobie przeliczy to na użyteczną w działaniach wartość. Dalej już chyba pozostaje prosta formuła mnożenia: =A4*B4*C4 - mnożąca wszystko, jak chciałeś. Możesz też wykorzystać Excela do liczenia różnicy dat, tak jak dopisałem na boku i wynik takiego działania podstawiać do obliczeń.
Napisałem... Edycja nazwanego zakresu w zakładce Formuły>Menedżer nazw. Możesz też równie dobrze zamiast nazywać zakres, wpisać jego adres w polu "źródło" okna poprawności danych.
Spróbuj np w komórce C16 wpisać taką formułę: =SUMY.POŚREDNIE(109;C2:C14) w D16 analogicznie: =SUMY.POŚREDNIE(109;D2:D14) I daj znać, czy o to chodziło.
W komórkę np. C1 wpisać formułę: =A1*256+B1 Jeśli w A1 jest 1 a w B1 jest 255.
A ja z trochę innej strony podpowiem 1 excel ma taką funkcję "Tekst jako koumny .. ". Zaznaczasz / i OK i masz dwie kolumny z jednej. Więc jeżeli to czynność jednorazowa to to bym proponował. 2. Funkcja Wyszukaj.pionowo() 3. jeżeli to ma być ograniczenie wprowadzania danych do komórki to poprzez kolejną funkcję excela taką jak "sprawdzanie poprawności...
Witaj. Funkcja suma.jeżeli powinna wystarczyć. https://obrazki.elektroda.pl/2893490500_... W formule nazwy zamiast wpisać na sztywno nazwę "P1" wpisałem adres A12, w ten sposób po przeciągnięciu w dół pobiera z kolumny po lewej kolejne nazwy produktów.
... Filename:= "C:\Documents and Settings\Marek\Pulpit\FORMULARZE.xls&quo... i drugi (można od razu wpisać bez zmiennej Newfilename) ... Filename:= "C:\Documents and Settings\Marek\Pulpit\" & numer & "-2015.xls"
Prościej będzie wpisać w C2: =TEKST(DATA(1;PRAWY(B2;2)*1;1);"mmmm") ew sama data i format niestandardowy...
=ADR.POŚR("B"&4+A2) A byłbyś na tyle miły by to wpisać do mojego przykładowego pliku, nie bardzo sobie z tym radzę:( Lenistwo! :)
Formułę można wpisać bezpośrednio do całego zakresu: [syntax=vb]Range("K342:O773").Formula = "=VLOOKUP(RC[8],'Próby'!C1:C8,2,0)"[/syn...
W załączniku przykład listy z podpowiedzią zrobiony formułami. Dwie formułki w Menedżerze nazw. Możliwe są 2 warianty. Odpowiednie formuły są pokazane w Arkuszu2. Albo wyszukiwanie po dowolnym fragmencie albo po początku nazwy. Do komórki z listą wpisać hasło i wtedy rozwinąć listę (nie trzeba naciskać Enter).
A gdyby wydzielić po jednej komórce w arkuszach źródłowych (lub utworzyć dodatkowy arkusz "zbiorczy"), wpisać formułę: [syntax=text]=JEŻELI.BŁĄD(ADR.POŚR("E"&a... a w wynikowym użyć łączy (odnośników)?
Uzupełnione. Jak napisać formułę w R2 ark.S1, instrukcja: wpisujesz: =ZŁĄCZ.TEKSTY(TRANSPONUJ(tu zaznacz jednokolumnowy zakres)) następnie nie naciskając ENTER! zaznaczasz (na pasku formuły): TRANSPONUJ(nasz zakres) i naciskasz F9 usuwasz nawiasy tablicowe {} i naciskasz ENTER I tak z kolejnymi (S2, T2...) Nie da się, niestety, skopiować i trzeba będzie...
Chyba, że chcesz wpisać w kolumnę A "CC" lub "DD" a w kolumnie B pojawi się "jakiś" lub "coś". Tak się da :)
W poprzednim załączniku za daleko skopiowałem formułę i w sobotę w stawce x1 nie potrzebnie ona wylądowała :P Co do liczenia od północy do północy to trzeba wpisać początek na 00:00 a koniec na 24:00 (wyświetli 00:00) ale policzy jako następną dobę. i wyjdzie oczekiwane 14 x1 i 10 x1,5 :) Niestety jeżeli zaczniemy o każdej innej godzinie np. w pon....
Nie wiem, czy się dobrze rozumiemy? W załączeniu przysyłam arkusz z sumą pośrednią wg. kryteriów które podałeś. Jest to wersja robocza, trzeba by trochę nad tym popracować aby uzyskać dokładnie to czego oczekujesz - przedstawiłem jedynie zasadę działania. Ciekawszy układ można uzyskać stosując tabele przestawną. Ale najlepiej jeżeli o tym sam poczytasz...
Nie bardzo zrozumiałem - chcesz wpisać "tekst" jak komórka jest pusta, wtedy już nie będzie pusta. Takie działanie nie ma sensu. Ale mógłbyś to zrobić w innej komórce, czyli: (przykładowo) Jeśli komórka A1 jest pusta, wpisz w B1 "tekst", inaczej wpisz wartość A1 1: w komórce B1 formuła =JEŻELI(A1=0;"tekst";A1) 2: W komórce A1, wartość 0, pusta lub inna
Jeśli ma być więcej takich samych list w tym samym arkuszu, to należy je skopiować ręcznie, a następnie użyć np. takiego makra (zamiast tego poprzedniego). Dodałem tu jeszcze zabezpieczenia przed błędami. [syntax=vbscript]Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) Set Target = Intersect(Target, Range("D1, G3, J3")) If Target Is Nothing Then...
Excel liczy czas zawsze z datą, tylko ta data nie zawsze jest wyświetlana. Wszystko zależy od kodu formatu. Jeśli kod formatu jest g:mm lub podobny, to wyświetlana jest godzina zegarowa, czyli najwyżej 23:59. Jeśli chcesz zliczać czas w godzinach i minutach w kodzie formatu musisz godziny wziąć w nawiasy kwadratowe, np. tak: [g]:mm. Jeśli wprowadzasz...
No przecież się zmienia na zielony i pojawiają się "---". Trzeba wpisać "wypłacono" do komórki w kolumnie STATUS WYPŁATY. Sprawdzałem w domu na Ex2003 i 2007 a i teraz na LO mi działa.
Scalanie to nie jest - moim zdaniem - właściwa droga. Raczej trzeba wypełnić wszystkie wiersze w kolumnie A, posortować, w końcu usunąć zbędne wpisy. Nie jest z tym tak dużo roboty, gdy czynność trzeba powtarzać wielokrotnie, można ewentualnie napisać makro. Można to zrobić tak: 1) w kolumnie A w pierwszej wolnej komórce (arkusz ANG - PL, komórka A3)...
Jeżeli z zakresu U38:AU38 pozbyć się scalania komórek oraz w każdą z nich wpisać wartości formatu albumu to można użyć następującej formuły: [syntax=text]=SUMA.ILOCZYNÓW((D4=U38:AU3...
I dalej nie ma załącznika. Czy to ma być ten sam kolor wszystkich liter we wszystkich kolumnach? Jeżeli tak, to należy zaznaczyć zakres do formatowania (można to też zrobić później, w ramach modyfikacji) i jako formułę wpisać np. [syntax=text]=A11=A$11[/syntax] (warunek zapisujemy dla pierwszego wiersza zakresu). Przykład w załączniku.
Czy można inaczej wpisać tę funkcję, Jeżeli zapiszesz funkcję "do końca" :D tzn. np =JEŻELI(C3>0;1;"") , to nie będziesz uzyskiwał niepożądanego wyniku FAŁSZ :spoko: BTW Co ma wspólnego Twoja formuła (problem) z formatowaniem warunkowym :?: :D
Istotnie, formułami byłoby łatwiej gdyby te dwa oznaczenia "D" zostały jakoś rozróżnione, ale nawet i bez tego można sobie poradzić za pomocą formuły tablicowej. Formuły - pierwsze "D": [syntax=text]=INDEKS('grafik podstawowy'!$A$3:$A$8;PODAJ.POZYCJĘ("D";... podstawowy'!$B$3:$AF$8;0;$A2);0))[/synta... kopia w dół. "N" analogicznie, tylko...
Dzień dobry, Jeżeli nie może Pan zmienić oznaczeń, to trzeba posłużyć się adresami i do komórki D15 w definicji listy w poprawności danych wpisać formułę: [syntax=text]=PRZESUNIĘCIE($F$4:$F$9;;PO... Proszę sprawdzić, czy takie rozwiązanie wystarczy. Pozdrowienia.
Pisałem ze nie do końca działający bo musiałem mieć więcej wiedzy na temat tego twojego magazynu. Zachowałem twój układ - w sumie dla makra to bez różnicy. W załączeniu plik. Przetestuj czy dobrze działa i czy tak jak chcesz bo ... to tworzył człowiek, a mylić się jest rzeczą ludzką. :) ---------------------- Jest jeszcze jeden błąd który będę mógł...
Poprzez makro można tak: =ZNAJDZOSTATNI(F2:F10;"x&qu...
Ależ właśnie o to chodzi, że w komórce obok "dni do terminu" (G1) wpisujesz ilość dni, poniżej której komórka zaświeci się na czerwono. Specjalnie rozbiłem to na kilka komórek żeby było czytelniej ;)
Menu: Dane>Sprawdzanie poprawności Tam masz różne opcje sprawdzenia wartości i komunikatów. W zakładce 'Ustawienia' w 'Kryteria poprawności' wybierz 'Dozwolone:' Niestandardowe i w polu 'Formuła' wpisz: =JEŻELI(C7=0;PRAWDA;FAŁSZ) gdzie C7 jest komórką, która musi zawierać zero. Następnie w zakładce 'Alert o błędzie' możesz wpisać 'Tytuł:' "Błąd" i w...
Witam! Tak wiem, że excel nie chce dodawać ujemnych wartości czasu w rekordzie, ale... Sytuacja wygląda tak: Pracownik A w miesiącu styczniu ma normę pracy 160 godzin, a wg zapisów (RCP) wypracował np. 157 godzin i 15 minut (sumaryczna wartość za dni przepracowane). W miesiącu lutym norma to również 160 godzin, a pracownik przepracował 162:10 W marcu...
Korzystam z podobnego rozwiązania ale potrzebne jest też formatowanie warunkowe (aby zaznaczać tylko zakres wiersza). Zaznaczanie aktywnego wiersza za pomocą formatowania warunkowego i VBA 1. Zaznaczanie aktywnego wiersza Definiujemy nazwę: AktywnyWiersz=0 Wpisujemy formułę w VBA w sekcji Worksheet - SelectionChange Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal...
Może wrzucę dla przykładu prostą formę, która wypisuje swoje parametry top/left przy przeciąganiu, można też wpisać swoje top/left i kliknąć przenieś. Warto sprawdzić jak to działa z zaznaczoną opcją "względnie". Ogólnie wpisanie 0/0 przy zaznaczonym "względnie" powinna przenieść formę mniej więcej równo z lewym górnym rogiem otwartego pod formą excela....
Niby proste, a bez szczegołów to nadźgać tu można tyle różności, jak do tobołka ... Założenia: 1. Weryfikacja (jakakolwiek) kopiowanych danych 2. Plik zestawienia w tym samym katalogu co Wz-wzór, jeśli nie to ścieżkę trzeba wpisać "ręcznie" do zmiennej 3. Sprawdzanie, czy plik zestawienia nie jest przypadkiem już otwarty 4. Nazwa pliku zestawienia wpisana...
blackberry wpisać wpisać brama wpisać akumulator
volvo silnika diagnostyka windows peugeot nierówno
Jak podłączyć przewód taśmowy do głowicy drukarki Epson? Brak obrazu z kamery Coolcam - diagnostyka i rozwiązania