Tak najprościej: On Error Resume Next 'wyłącza błąd jeżeli wpiszesz daną której nie ma w arkuszu 2 a = Sheets(1).Range("a1&quo... 'pobranie ciągu znaków z komórki A1 pierwszego arkusza w excelu kol = Sheets(2).Cells.Find(What... ' numer kolumny wpisanego ciągu znajdujacego się w drugim arkuszy excela...
Witam, jak stworzyć okienko za pomocą VBA w którym dodam lub usunę dane do stworzonej już bazy ? Dodatkowo żeby można było rozwinąć możliwe w okienku i wybrać już z istniejących. Wprowadzić datę oraz ilość. :D :D :D Zupełne początki, tak od początku, z początkowym pączątkiem ? 828912
Mogłeś chociaż wyklikać formularz...
Aj For k = 0 To 18 Kolumna nie moze byc 0 Worksheets("TLP").Cells(ListBox1.ListInd... k+1).Value = Controls("txt" & k & "v").Value
Na Twoim przykładzie dla przycisków '< ' a '> ' na arkuszach nie powinna oddzielne makra. Wystarczy dla dwóch. Dla '<' [syntax=vb] If ActiveSheet.Index >1 Then Activesheet.Previous.Activate [/syntax] Dla '>' [syntax=vb] If ActiveSheet.Index <9 Then Activesheet.Next.Activate [/syntax]
Niby proste, a bez szczegołów to nadźgać tu można tyle różności, jak do tobołka ... Założenia: 1. Weryfikacja (jakakolwiek) kopiowanych danych 2. Plik zestawienia w tym samym katalogu co Wz-wzór, jeśli nie to ścieżkę trzeba wpisać "ręcznie" do zmiennej 3. Sprawdzanie, czy plik zestawienia nie jest przypadkiem już otwarty 4. Nazwa pliku zestawienia wpisana...
No, nie wiem... Moim zdaniem wystarczy użyć funkcji IsDate() do sprawdzenia, czy wpisana wartość zostanie przez Excela rozpoznana jako data. jak pisałem, wtedy fromat DD.MM.YYYY nie zostanie jako taki rozpoznany (co innego: DD-MM-YYYY). W tym kodzie co masz teraz za "poprawny" zostanie uznany np. taki zapis: 99.99.9999
Jeśli ma to działać w jakimś jednym konkretnym arkuszu, to w module kodu tego arkusza umieść taką procedurę: [syntax=vbscript]Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean) If Target.Address = "$B$2" Then Sheets("1").Activate Cancel = True End If End Sub[/syntax] A to co dopisałeś, to nie bardzo rozumiem. "Do poniższego...
Napisałem, w czym na pewno się da. Kwerenda daje 34 mln wyników z których wiele jest gotowcami. https://www.google.com/search?q=winforms... Jak wybierasz nie developerskie środowisko, jest ich odpowiednio mniej. Nie dla każdego jest programowanie, nawet w excellu. To działanie PRZEDE WSZYTSKIM polegająca na ciągłym poszerzaniu wiedzy,...
Cierpliwości kolego, wszystko wymaga czasu. Więc tak, doszedłem do wniosku ze caly problem nalezy rozwiazac od poczatku. Ruszyc baniakiem, wypic pare piw ( o papieroskach nie wspomne ), jak w kartach, dym piwo i przekleństwo:D. Efekt tej walki przedstawiam ponizej, a w zalaczniku przykladzik. Sposob edycji wynikow moze sie wydawac troche dziwny, ale...
Sprawdzam twój załącznik. U mnie on i pod E2003 i pod E2010 jeżeli chcę zmienić w pierwszej kolumnie OK na NOK lub odwrotnie pojawia się komunikat że komórka jest chroniona więc tylko do odczytu.. U mnie (Excel 2000 9.0.3821 SR-1) działa. Nie twierdził bym tak, gdybym tego nie sprawdził. Owszem nie będzie to działać jeżeli zamiast wybrać z listy będziesz...
0-00-000-000 :)
Rozumiem, że chodzi o to, że nie ma formuły w dopisywanym wierszu. Dobrze myślę? Jak już masz formularz to możesz wyznaczać ten status VBA podczas zapisywania. Możesz też makrem wpisać tam kod formuły w tym dopisywanym wierszu. To nawet lepsze bo status staje się dynamiczny, będzie się zmieniał w czasie, ale użytkownik może zepsuć formułę.
Zmiana w kodzie będzie taka sama wszędzie. Postaram sie wyjasnic lepiej. Mam komórke C5 w której wpisuje numer zamówienia klienta, wykorzystując do tego inputbox. Wszystko działa świetnei do momentu, kiedy zamiast 6 produktów faktura ma 7 produktów, tak więc dodaje nową linie z produktem, co automatycznie przesuwa mi komórke C5, w której ma byc numer...
W dwóch przebiegach - najpierw z góry na dół, a potem z dołu do góry. [syntax=vbscript]Sub Grupy() Dim ow As Long, x As Long, nr As Long ow = Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Row For x = 1 To ow If InStr(Cells(x, "A"), "/") > 0 Then ' czy jest "/" ? Select Case Cells(x, "E") Case "P2" nr = Split(Cells(x, "A"), "/")(1) ' pozycja w grupie Cells(x, "H")...
Trzeba odpowiednio sformatować wynik. Załącz przykładowy plik, a nie obrazki.
Microsoft Excel spełni kolegi wymagania.
Coś w tym stylu: [syntax=vb]Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) If Target.Column = 1 Then Sheets("Arkusz2").Range("A2") = Range("A2") End If End Sub [/syntax]
Żle wpisałeś formułę poprawności. Wg twojego poprawne będzie wtedy kiedy się powtarza (kiedy jest większe od 1) a nie kiedy sie nie powtarza. Stań na komórce a1 Menu dane - sprawdzanie poprawnosci ... W okienku dozwolone wybierasz niestandardowe a w okienku formuły wpisujesz: =LICZ.JEŻELI(A:A;A1) <= 1 Dajesz ok. Następnie kopiujesz komórke a1 w dół...
Tak na początek masz plik, w którym jest ciekawe rozwiązanie kalendarza. Znalazłem go gdzieś (teraz już nie pamiętam gdzie) w necie więc się pod nim nie podpisuję. :cry: Dodane: A gdzie jest guzik "Akceptuj"? Patrząc na przykładowy plik to Twój "zasys" jest mocno nietrwały. Dodane później: Ukrywanie kolumn może być tak: Sub ukryj() For i = 3...
Dzięki działa, ale w międzyczasie stworzyłem swój własny formularz do wprowadzania danych i również działa... ale nie wiem jak zrobić żeby po przyciśnięciu zapisz rekord się zapisywał ale również czyścił pola do wprowadzenia następnego klienta?
... uniemożliwiać ponowne dodanie tych samych ... Utwórz sobie "indeksa" z wpisywanych danych i przyrównuj go do, tak samo utworzonego, "indeksa" w "bazie" przelatując ją pętlą po wierszach, np: 978978
Tak nie za bardzo rozumiem co arkusz ma robić ... Wypadałoby określić szczegółowo jego zadania. Dane w kolumnach A, B i C są już wpisane ręcznie ? Czy też "formularz" w pogrubionej ramce ma służyć do wpisywania tych danych ? Bardziej mi to wygląda jednak, że "formularz" służy do wyszukiwania danych wg klienta ... ale tylko się domyślam.
chcę dodać dwie godziny 09:00+23:00 liczy wtedy 08:00 ... zastosowanie dla pytania nr 2 daje wynik 768:00:00 Dane wejściowe są źle podane jeśli wychodzi 768 godzin. http://obrazki.elektroda.pl/1856884500_1... Jedna doba to wartość 1 (jeden). Dlatego część doby to proporcjonalna część tej jedynki, np. godz. 12:00 to 0.5. Jeśli sformatujesz...
można jaśniej bo zielony jestem z excela ?
Och, brakuje wyzerowania zmiennej na początku pętli. Tutaj ten fragment: [syntax=vb]With Sheets("forecast") For i = 1 To nUnique.Count ar = 0 '<<<to trzeba dopisać ileDane = WorksheetFunction.CountIf(wkSrc.Columns(... nUnique(i))[/syntax] Nie porównywałem tych danych "ręcznie", czy raczej "ocznie" :) Ale wszystko wyszło "do wprowadzania"....
Problem udało się rozwiązać. Zamiast: oExcel = CreateObject("Excel.Application") powinno być: oExcel = CType(Marshal.GetActiveObject("Excel.App... Excel.Application)
Po co wyważać otwarte drzwi jest mnóstwo darmowych programów do tego lepszych niż Exell.
Witaj, Excel to program, który ma bardzo potężne możliwości. Prawdopodobnie da się zrobić coś takiego, jak kombinujesz (zależy to też trochę od formy danych, na których chcesz pracować). Odpowiadając na Twoje pytanie - nie jest to wcale takie łatwe i laik będzie miał z tym trochę roboty. Jest to jednak możliwe - każdy robiący cokolwiek w excelu kiedyś...
[url=https://www.google.com/search?q=exc...
:arrow: makary1 Nie dość że dajesz niedziałające badziewie (z błędami) bez żadnej instrukcji, to jeszcze żądasz "zapłaty" za stworzony plik. :cry: Nieładnie. :cry: Zanim coś dodasz przetestuj czy u ciebie to działa. Tworzysz okno filtra Kol A Filter, a w kodzie piszesz Kol B Filter Zaznaczasz (Range) jedną kolumnę a piszesz Field:=2 Wprowadzasz nazwę...
Wyszukaj.Pionowo
Odpowiednio ustaw maskę wprowadzania. http://forum.idg.pl/topic/112388-excel-m... http://office.microsoft.com/pl-pl/access... http://excel.tips.net/T002746_Using_an_I...
Odpowiadam więc ponownie :) 1. Obszar jest kwadratem jeśli liczba wierszy nie równa się liczbie kolumn. Aczkolwiek nie wiem po co Ci to. 2. Sumę kwadratów masz w poprzedniej odpowiedzi wiec tylko dodaj to do obecnego swojego kodu. tylko , że zmienna "sumakwadratów" w tym przypadku powinna być globalnie zadefiniowana Pozdrawiam P.S. A po co definiujesz...
3. Czy jest może jakieś zupełnie inne rozwiązanie tego problemu? Może bez użycia skanera, tylko czegoś zupełnie innego? Nieoptymalne ale: 1 pracownik na stałe przy komputerze pyka stany na podstawie informacji przekazanej przez radiotelefon od innego pracownika pobierającego/dodającego produkt do stanu magazynowego. Dodano po 5 [url=https://pl.hprt.com/blog/How-to-Use...
:arrow: adamas_nt Ale jeśli "dziura" jest wewnątrz A skąd się weźmie jak od komórki C3 dane wprowadzane są za pomocą InputBoxa?
Tak, jest możliwe np. wykorzystując sprawdzanie poprawności danych: https://obrazki.elektroda.pl/1272072900_... W tym przypadku wykorzystałem funkcję LICZ.JEŻELI() która sprawdza czy liczba wystąpień w kolumnie A:A wprowadzanej wartości jest równa jeden.
Witam mam taki problem. Otwieram arkusz kalkulacyjny excel, wprowadzam w nim jakieś zmiany i gdy próbuje zapisać zmiany za pomocą ikonki dyskietki czy to za pomocą plik-> zapisz zapisuje mi ten dokument jako nowy plik bez rozszerzenia xls. Ale próba otwarcia tego pliku otwiera go jako arkusz kalkulacyjny. Podczas próby ponownej edycji arkusza przy zapisie...
Nie do końca się zgodzę ze stwierdzeniami md . W wielu firmach Office/Excel jest kupowany do innych celów niż wystawianie faktur. Wtedy warto się zająć Excelem aby dodatkowo go wykorzystać do tworzenia/ewidencjonowania faktur. Sam tak robiłem (pomimo istnienia "zewnętrznego" programu do fakturowania) gdyż faktury wystawiane z Excela były bardzo specyficzne...
No to pokaż (załącz) ten krnąbrny plik :D Albo spróbuj metody poprzez nazwany zakres: nadajesz dla całego skoroszytu nazwę - Zakres = Arkusz1!$B$2:$B$2000 a potem dla listy rozwijanej wprowadzasz =Zakres :spoko:
Drobna uwaga Zmienna test powinna być typu Single , wtedy można operować na liczbach rzeczywistych nie całkowitych. Inna sprawa to konieczność pamiętania że, liczby rzeczywiste należy wprowadzać z użyciem kropki nie przecinka. Pozdrówka
Przyjżałem się dokładnie i już myślałem że excel 2010 ma błąd a to autor wprowadza wszystkich nieuważnie patrzących w błąd. :) Taki test na inteligentną spostrzegawczośc. :) Wszystko działą dobrze i liczy dobrze (pierwsza formuła autora) tylko że 01-01-2012 to niedziela nie wtorek i wszystko się wyjaśnia. Na przyszłość formatuj datę niestandardowo na...
Coś takiego https://obrazki.elektroda.pl/3156115700_... jeszcze dodam, że liczbę godzin i minut też wprowadzam
Poradziłem sobie.
więc jak zrobić to w dwóch? Jeśli zdecydujesz się na jeden arkusz źródłowy to można Twój moduł wyszukiwarki i moduł wprowadzania nowych rekordów rozwiązać tak jak na zrzucie :ok: 1000934 Przykładowy plik (przygotowany przykładowo na 50 rekordów w bazie i z odpowiednim kodem VBA wprowadzania nowych rekordów) przedstawiam w załączeniu :idea: 1000935...
Cześć, [syntax=vb][/syntax]Stworzyłem formę do przeliczania rocznego wynagrodzenia. Chciałbym, aby po kliknięciu przycisku, poszczególne składniki rocznego wynagrodzenia były automatycznie przeliczane. Po wciśnięciu przycisku przelicz Excel wprowadza mi wartość rocznego wynagrodzenia (bez rocznego bonusa) w odpowiednie pole, ale nie zaokrągla do pełnej...
A nie można tego tekstu (np. C3) zapisać w dwóch kolumnach (w jednej C, w drugiej 3)? Dla porządku można dodać kolumnę z formułą łączącą obie te wartości. Byłoby dużo prościej to przetwarzać (nie musimy niczego rozdzielać), co przy większej ilości danych może mieć znaczenie i łatwiej można wprowadzić walidacje wprowadzanych danych.
Jak chcesz wprowadzać dane? Czytniki kodów paskowych?
A prowadziłeś w arkuszu drugim funkcje warunkowe w komórkach od kolumny następnej niz ta w której wprowadzasz dane?
phpMyAdmin – Import Excel CSV into table Szukaliśmy w google ? :)
Excel liczy czas zawsze z datą, tylko ta data nie zawsze jest wyświetlana. Wszystko zależy od kodu formatu. Jeśli kod formatu jest g:mm lub podobny, to wyświetlana jest godzina zegarowa, czyli najwyżej 23:59. Jeśli chcesz zliczać czas w godzinach i minutach w kodzie formatu musisz godziny wziąć w nawiasy kwadratowe, np. tak: [g]:mm. Jeśli wprowadzasz...
Witam, Nie mogłem znaleźć nigdzie satysfakcjonującej odpowiedzi na dręczący mnie problem makra. Mianowicie, prowadzę magazyn za pomocą excel. Wprowadzamy dane skanerem, ale przy wydawaniu, wyszukujemy konkretny numer etykiety poprzez Ctrl + F a następnie zaznaczamy kolorem żeby potem zastosować filtrowanie przez kolor komórki. Teraz chciałbym zrobić...
w inny słowa - użytkownik tylko określa dwie komórki z wartościami, lub wprowadza wartośći?
Poszerzając jeszcze to, co napisał clubs w VBA istnieje zarówno funkcja InputBox, wywoływana wprost, ale również metoda InputBox wywoływana z prefixem Application. Służą właściwie do tego samego, ale ich działanie nieco się różni. Funkcja zwraca wynik zawsze w postaci tekstu i nie jest zlokalizowana (np. na przycisku jest Cancel po angielsku). Metoda...
Najprostsze rozwiązanie, to skopiować istniejący skoroszyt i wykasować niepotrzebne dane, arkusze itp. Wtedy możesz sobie go dowolnie modyfikować a kod VBA będzie już w nim zawarty i nie będziesz musiał go w żaden sposób wprowadzać.
Tak jak wyżej - docelowo wykorzystaj formatowanie warunkowe. By łatwiej wprowadzać dane trzeba by było dołożyć formuły. Jeżeli sam sobie nie poradzisz to podaj wycinek twojej bazy (przykład) i opisz co i gdzie chcesz wprowadzać (czas koejnego dzwonienia, czy za ile dni ma się przypomnieć) a dopiszemy resztę.
Nie rozróżniasz precyzyjnie pojęć dni roboczych i dni kalendarzowych. Twój arkusz jest skonstruowany tak, że wprowadzasz dni kalendarzowe (w kol. G), a program wylicza Ci dni robocze (w kol. I). Jeśli wykonanie operacji zajmuje Ci 7 dni, to rozumiem, że są to dni robocze, a wprowadzać musisz dni kalendarzowe, więc w kol. G musisz wprowadzić taką liczbę,...
Kolego. W Twoim arkuszu wklejasz ten kod w komórkę K11 i przeciągasz formułkę w dół. Od wiersza 11 wprowadzasz dane które Cię interesują. Później po wprowadzeniu nastu * dziesięciu faktur dajesz np sortowanie wg zapłaconyc * niezapłaconych faktur.
Trochę zmodyfikowałem, i tak: W arkuszu NUMERY KONT BANKOWYCH masz kontrahentów i tu możesz dodawać kolejnych, to jest Twoja baza kontrahentów, adresy konta itd. W arkuszu PŁATNOŚĆ w kolumnie PŁATNOŚĆ-SKRÓT wybierasz z listy kontrahentów i wprowadzasz FV. Z resztą sam poćwicz... Nie wiem po co Ci kolumna PŁATNIK:, no zawsze coś tam można wrzucić. ;)
Nie zrozumielismy się. Mam na myśli, coś takiego: Na dwóch komputerach mam w tym samym momencie otwarty ten sam arkusz *.xls (excel). Na jednym wprowadzam dane, a chciał bym żeby wyniki automatycznie były pokazywane na dwóch komputerach.
To co chcesz osiągnąć (tym bardziej bez historii wprowadzania) bez makra się nie da. W załączeniu prościutki magazyn ale z makrem pod excelem (nie wiem czy ruszy na openie) Powinno ci wystarczyć. Czy może jeszcze za bardzo skomplikowane?
Witam! Mam dwa makra, pierwsze sprawdzające czy któryś z plików nie jest otwarty przez innego użytkownika: [syntax=vbscript] Public Function CanOpenAllReports() Dim canOpen As Boolean Dim fileName As Workbook Dim path As String Dim tempString As String Application.DisplayAlerts = False canOpen = True path = "D:\EXCEL\Wpisywanie\wprowadzanie danych\ilości.xlsm"...
Podobnie. "Złap" wiersz który trzeba zmienić i podmień w nim poszczególne komórki Nie moge do końca zrozumieć twojej koncepcji. Ale może przykład zaadoptujesz do własnych potrzeb. [syntax=vb]pozycja = lstSala.ListIndex For k = 1 To 10 Worksheets("Glowna").Cells(pozycja + 2, k).Value = Controls("txt" & k & "v").Value Next k UserForm_Initialize[/syntax]...
W komórce z formułą włącz zawijanie tekstu, a oprócz tego w module arkusza zdefiniuj sobie takie makro zdarzeniowe: [syntax=vbscript]Dim kom Private Sub Worksheet_Calculate() With Range("B8") If IsError(.Value) Then .Rows.AutoFit kom = 0 ElseIf .Value <> kom Then .Rows.AutoFit kom = .Value End If End With End Sub [/syntax]Alternatywnie możesz...
Dzień dobry, Czy chodzi Panu o to, by w Arkuszu1 był roboczy formularz do wprowadzania danych i dane te były później kopiowane do Arkusza2, czy odwrotnie - dane są już umieszczone w Arkuszu2, a w Arkuszu1 chce Pan tylko wyświetlić dane przypisane do wybranej osoby?
Funkcja "jeżeli" [JEŻELI(Warunek ; Co ma zrobić jak warunek spełniony ; Co ma zrobić jak fałsz)] = Jeżeli(pobrano-kwota<0;0;pobrano-kwot... Oczywiście zamiast nazw wprowadzasz odpowiednie adresy komórek.
Cześć Proszę o pomoc jakiej formuły w Excel użyć aby móc automatycznie wprowadzać dane jak poniżej Mam nazwy zmian ABCDEF i każda ma przyporządkowaną wartość godzinową np 8h lub 12h i chciałbym aby wpisując w arkuszu A automatycznie pojawiło się powyżej 8 lub E = 12 https://obrazki.elektroda.pl/9097876900_... https://obrazki.elektroda.pl/9227638000_...
W nawiązaniu do odp. vieleicht, rozbudowano bardziej formułę wprowadzając dodatkowe elementy jak wyżej -DZIAŁA!
Mnożenie każdej komórki z kolumny koszty zwraca mi błąd (zapętlanie). Ale co mnożysz? Na pewno nie należy wprowadzać do danej komórki odwołania do tej samej komórki Chcę, aby w tej kolumnie wszystkie wprowadzone liczby były wartościami ujemnymi. To albo wprowadzaj je z minusem "na przedzie" (np. -235) przy zwykłym formatowaniu lub bez minusa (np. 235)...
Witam. Czy istnieje sposób na automatyzację arkusza Excel w taki sposób, aby za pomocą klawisza TAB przechodzić / poruszać się wyłącznie po wybranych komórkach? Ma to na celu usprawnienie wprowadzania danych seryjnych z klawiatury.
Gdyby nie było pewności, czy żółte komórki są co trzecia, ale byłaby pewność, że interesuje nas tylko jeden kolor i mamy Excela w wersji 2007+, czyli plik .xlsx (nie wiem czy załącznik w formacie .xls oznacza, że ma to być używane w Excelu 2003-?), to można odfiltrować komórki według koloru i do tych żółtych zastosować funkcję SUMY.CZĘŚCIOWE. Jak w...
Funkcja jest piękna. Osobiście lubię też Select Case, a i InStr chętnie używam. Wszystkie te elementy są tam zawarte i dobrze ze sobą współpracują. Moje prywatne zdanie: jeżeli jest kilka grup znaków, to można przypisać im unikalne kody (1, 2, 3, itd.) i umieścić je w tablicy zgodnie z ASCII znaku. To jest działanie jednorazowe. Jeśli chcę sprawdzić...
Dalem tam fragment pliku zrodlowego oraz dwa raporty (fragmenty) Czesc rzeczy w raportach musi byc uzupelniona z innych zrodel ewentualnie trzeba to i tak zrobic recznie, chodzi tylko o zautomatyzowanie wprowadzania godzin/czasu
A ja z trochę innej strony podpowiem 1 excel ma taką funkcję "Tekst jako koumny .. ". Zaznaczasz / i OK i masz dwie kolumny z jednej. Więc jeżeli to czynność jednorazowa to to bym proponował. 2. Funkcja Wyszukaj.pionowo() 3. jeżeli to ma być ograniczenie wprowadzania danych do komórki to poprzez kolejną funkcję excela taką jak "sprawdzanie poprawności...
Poswieciles dużo pracy ale excel jest arkuszem kalkulacyjnym a nie baza danych. Jeśli chcesz przechowywać dane w bazie i miec tzw wielodostep to baze danych zrob w Access i lacz sie z nia poprzez Excel za pomoca odbc. Nie jest to trudne do zrobienia, baza access da Ci możliwość relacji pomiędzy tabelami co znacznie ułatwi sprawę nie wspomne o korzyściach...
Rozumiem, że chodzi o zabezpieczenie przed przypadkową modyfikacją wpisu, a nie o jakieś "superzabezpieczenie" przed działaniem złośliwym, bo to drugie w przypadku Excela jest raczej niewykonalne. Ponadto niezbyt jasne jest sformułowanie o wypełnianiu kolejnych wierszy. W którym momencie miałaby być wprowadzana ochrona? Na razie moja najprostsza propozycja...
Jeszcze raz. Chce aby w texbox6 pojawiła się zmieniona data (data z texbox5) o parametr z textboxa Kalibracja1 i żeby to było widoczne podczas wprowadzania danych w userformie.
A przepraszam - jeszcze bardziej widać namieszałem /to przez moją marną znajomość Excela/. Tak chodzi o listę, którą wprowadzam funkcją poprawności danych. Czyli nie można skonstruować listy wyboru w komórce formularza tak by móc alternatywnie wybierać wartość podpowiadaną przez listę albo też wprowadzać ją ręcznie ?
dodanie takiego makra jak poniżej, nie wyświetla mi napisu "hello" Popełniasz błędy: - wprowadzając "prywatne makro arkuszowe" do modułu uniwersalnego :cry: , jeśli to samo makro wkleisz do modułu arkusza "zamówienia" i dokonasz zmiany treści komórki - zamiast ujętej tam formuły wprowadzisz tam 1 - to uzyskasz Twój pożądany efekt - "hello" :D ; - nie...
Też uważam, że lepsza byłaby formatka. Ale jeżeli to jakieś zadanie pokombinuj np. z funkcjami InStr, Mid, Len.
he he jak Ty wyjaśnisz to zawsze zrozumiałe, masz dar uczenia ciekawi mnie tylko to, że jeżeli do tej pory wpisywałem w statystyce oceny ręcznie (bez automatycznego wpisywania ocen przez program) to formuła moja działała. Kiedy program miał wpisywać sam oceny z róznych arkuszy, to już to nie działa i trzeba wprowadzać znaki <>
Sprawdź jeszcze jeden przykład. Procedura sprawdzania poprawności nie blokuje wprowadzania, informuje jedynie o błędzie. (można to zmienić)
Jeśli to jest nowy Excel, to najlepiej sprawdzi się tu nowa funkcja WYBIERZ.KOLUMNY. Tylko dlaczego ta ostatnia kolumna ma nagłówek "n", a nie liczbowy? To jest arkusz kalkulacyjny, w którym dane powinny być przede wszystkim liczbowe. Teksty pomieszane z liczbami, to jest dodatkowy kłopot. Co oznacza to "n"? Nie można go zastąpić liczbą? Tu można sobie...
Liczba 0,01 ma nieskończone rozwinięcie binarne, więc przy wielokrotnym dodawaniu błędy zaokrągleń w pewnym momencie się ujawniają. Należy unikać takich działań. Bezpiecznie jest dodawać liczby całkowite, a wynik ewentualnie dzielić przez 100. A najlepiej tak zorganizować obliczenia, żeby wystarczał licznik całkowitoliczbowy, a ułamki wprowadzać do...
Zakładam, że w każdym wierszu będą dwie kontrolki zależne. W Excelu 365 na karcie Wstawianie znajduje się pole do wstawiania tych kontrolek. [syntax=text]Wstawianie > Kontrolki > Pole wyboru[/syntax] Aby wstawić kontrolkę należy zaznaczyć komórkę (lub komórki) i kliknąć przycisk. Standardowo kontrolka jest powiązana z komórką, a w tej komórce...
Do tego typu sumowań najwygodniej użyć formuł tablicowych (wprowadzanych przy użyciu Ctrl+Shift+Enter, w formule powstają dodatkowe nawiasy). Formuła sumowania powstaje poprzez użycie funkcji SUMA z warunkami JEŻELI sprawdzającymi czy wartość w kolumnie kilometraż jest >= od X1 i <= od X2. Jako, że jest to formuła tablicowa mimo podania całego...
A jak ustawić, żeby Excel sortował automatycznie wg jednej kolumny? Wprowadzam dane, np. Piotr Kowalski 15 20 0 i tak powiedzmy sobie trzy inne nazwiska + dane liczbowe. I chciałbym, żeby te imiona i oraz pozostałe liczby sortował wg jednej kolumny, np. tej z liczbą 15.
Dokładnie tak. Mając taki spis można dużo łatwiej wyselekcjonować numery ulic i mieszkań. Potem zostanie ręczna robota z tymi niepasującymi, ale będzie tego zdecydowanie mniej do sprawdzenia. BTW nie wiem dlaczego twórcy naszych formularzy internetowych nie robią podpowiedzi z nazwami ulic lub miejscowościami wpisywanymi na podstawie kodu pocztowego....
żeby na przykład :?: Podaj ten przykład w załączniku, oraz uzasadnienie dlaczego chcesz zastosować taką kombinację :cry: Najprostsze rozwiązanie, które wręcz się narzuca - to zrobić dwa szablony stron w Excelu (domyślnie do wydruku :?: ) i tam wprowadzać odpowiednie nagłówki :D
Cześć Mam obecnie dużo dokumentów Word o formacie i zawartości zbliżonej do załączonego przykładu, każdy dedykowany dla grupy produktów. Aby ułatwić aktualizację tych dokumentów chciałbym przenieść ich zawartość do Excel lub Access , tam wprowadzać zmiany a później zautomatyzować generowanie dokumentów word w formacie jak załączony plik. Prośba o wskazówki...
niestety nie pomogło co prawda usuwa tło wprowadzone recznie, ale nie wprowadza nowego tła ale tez nie pokazuje błędu kodu
Chodzi mi o pkkazanie formuly jak to ma byc zbudowane i pomoc zrobic na jednym przykładzie. Usprawnienie z tego wzgledu ze mialo to pozostac tak jak jest. Ps. Co do znaku czesci dziesietnej to przez wprowadzanie danych na szybko przez telefon.
1 . Tak pompa na max 2 . Odkręcasz zawory na powrotach całkowicie 3 Na zaworach termor. Ustawiasz zadaną temp. 4. Krzywa grzewcza min 20C / jeżeli podnosisz dół krzywej czyli / 20C / tym samym cała przesuwasz do góry i odwrotnie. Chyba rozumiesz . Ustaw i poobserwuj . A powrót u mnie kocioł pokazuje w momencie wyłączenia palnika tak po około 5 sek....
Podstawiamy jako drugi argument funkcji INDEKS. Odwołujemy się do pierwszego wiersza tablicy w trzecim wierszu kolumny wynikowej. WIERSZ()-2 w E3 zwróci wynik 1. Kopiując formułę w dół kolumny wartość argumentu (indeksu) rośnie automatycznie (nie trzeba ręcznie wprowadzać kolejnych liczb).
W kolumnie B powinienem wstawić tak jak na zdjęciu rodzaje produktów, po przecinku WSTAWIĆ. Na podstawie czego wstawić?. Wstawić to dla mnie wprowadzić z klawiatury. wstawić wartości (w tym wypadku tekst) z wiersza 1, jeżeli wartość poniżej spełnia warunek czyli =1, jeżeli =0 wtdy nie wprowadzam wartości z pierwszego wiersza.
Z formułą PRAWY() chodziło mi o to, że nie zawsze (?) dane muszą być wprowadzane w takiej kolejności jak podałeś w pliku. Zastosowanie tej formuły w dodatkowej kolumnie np. F, ustalenie ilości znaków na np. 1 pozwoli i posortowanie arkusza wg tej kolumny pozwoli Ci na uzyskanie danych w takiej kolejności, że będzie je łatwiej podzielić. Z transpozycją...
Załącz jakiś plik przykładowy przede wszystkim. Zamiast od razu dokładnie napisać o co chodzi dałeś przykład na 5 wierszy, a teraz piszesz, że Ci makro wolno działa. To trzeba sprawdzić w którym momencie zwalnia, nie sądzę, żeby powodem było kasowanie w kolumnie B. Zresztą z tego wszystkiego można zrezygnować. Musi być precyzyjny opis, co może być,...
Samo obliczenie jest prawdopodobnie banalne (równanie liniowe), a jeśli nawet nie, to jest do tego narzędzie Szukaj wyniku, więc nie potrzeba żadnych tabelek do dopasowania wyników. Natomiast modelu kosztów nikt za Ciebie nie zrobi, więc musisz w arkuszu napisać co jest co, co wprowadzasz jako dane stałe (tam wpisać przykładowe wartości), co jest narzutem...
w Excelu wybierz menu "Narzędzia" -> Udostępnij skoroszyt. Zaznacz: "Pozwalaj na zmiany wprowadzane jednocześnie przez wielu użytkowników. To również pozwala scalać skoroszyty". Potwierdź OK. Jak się zachowa serwer, sprawdzę w jutro w pracy. /na komputerze można otworzyć plik kilka razy i edytować, zmiany są widoczne w momencie zapisu, serwer może mieć...
Dla Ciebie to może i podstawa ale dla mnie to jeszcze magia. Ostateczna formuła którą mi podałeś w zupełności wystarczy mi do dokładnego podglądu i prawidłowego wprowadzania dniówek bez konieczności ręcznego liczenia ich
wprowadza excel excel wprowadza godzina maska wprowadza
philips instrukcja sharp transoptor konfiguracja pojazdu
pralka suszarka pralka suszarka
Kod błędu 32317 w Volkswagen Golf GTE - diagnostyka i przyczyny Powiadomienie o otwartym ruszcie na piecu - co zrobić?