Powinieneś dodać własny skoroszyt jako przykład, co chcesz osiągnąć, bo w Excelu różne drogi prowadzą do celu. W każdym razie jeśli używasz funkcji ADR.POŚR, to jej pierwszy (a często jedyny) argument musi być w cudzysłowie - jeśli oznacza adres, z którego chcemy pobrać dane. Natomiast bez cudzysłowu - jeśli to jest komórka, która dopiero zawiera potrzebny...
Na przykład tak: [syntax=text]=ILE.NIEPUSTYCH(A1:INDEKS(A...
(...) przesunięcia zakresu DataRangeOBAYield o 7 wierszy w prawo dla każdego z dwóch zakresów (...) Chodzi o wiersze w dół, czy kolumny w prawo? Można zastosować InputBox, gdzie wpisywane będzie przesunięcie: 0 - B1:H1,B31:H31 1 - o siedem wierszy/kolumn w z góry upatrzoną stronę itd, jeśli jest taka potrzeba Zmienną obiektową masz zadeklarowaną......
Trzeba znać nazwę arkusza. Nabela odpowiada rzeczywiste Zdjęcia w #1 ?
Range("G6:G89").Select Jak go zmienić, żeby zakres brał pod uwagę wszystkie niepuste komórki w tej kolumnie? Więc tak, jeżeli chcesz, żeby z całej kolumny zaznaczył zakres składający się z niepustych komórek to będzie takie makro: Sub proba() Dim x As Double Dim zakres As String For x = 1 To ActiveSheet.Cells(ActiveSheet.Rows.C... "G").End(xlUp).Row...
[syntax=vbscript]Sub Scal() ow = Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Row b = 1 For x = 1 To ow If Not f Then b = x f = True End If If Cells(x + 1) <> Cells(x, 1) Then Range(Cells(b, 2), Cells(x, 2)).Merge Cells(b, 2) = Cells(x, 1) f = False End If Next End Sub[/syntax]
Niestety też nie widzę opcji by nie było makra. Ale nie makro ukrywające tylko zwykłe wprowadzenie informacji do wydruku do ilu stron ma drukować. Czyli pod przycisk "wrzucić" [syntax=vb] Sub Druk() ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut From:=1, To:=Sheets("POŚW").Range("E22") End Sub [/syntax] I "drukować" przyciskiem.
Jeśli można z kolumną pomocniczą, to patrz załącznik.
To już wystarczyło zmienić numery wierszy w adresach. Natomiast ważne, aby nie kopiować formuł tablicowych do scalonych komórek. Generalnie to ze scalonymi komórkami same kłopoty. Scalanie komórek - jeśli jest konieczne - powinno być ostatnią czynnością w arkuszu, po umieszczeniu wszystkich danych i formuł. Pozdrowienia
[syntax=vb] Sub Generuj() Dim i As Integer Sheets("Liczby").Select Randomize For i = 1 To 4 Cells(2, i + 1) = Int(Rnd() * 30) + 15 'B2:E2 Next End Sub Sub CommandButton2_Click() Call Generuj Range("F20").FormulaLocal = "=SUMA(B2:E2)" Call Mnozenie MsgBox "Oto suma: " & Range("F20") End Sub Sub Mnozenie() Dim Mnoznik As Single, i As Integer Mnoznik =...
[syntax=vbscript]Sub NowaKolumna() nk = Cells(60, Columns.Count).End(xlToLeft).Column + 1 Range("H60:H80").Copy Cells(60, nk) Application.CutCopyMode = False End Sub [/syntax]
[syntax=vbscript]Sub Kopiuj() Set a = ActiveWorkbook i = Application.FileDialog(msoFileDialogOpen... s = Application.FileDialog(msoFileDialogOpen... Set b = Workbooks.Open(s) a.Sheets(1).Range("K20:M23").Copy b.Sheets(1).Range("K20") b.Close True End Sub [/syntax]
Co Ty na to JRV? Gdyby arkusza, byłoby to rozwiązanie
[syntax=vbscript]dane = Application.InputBox("jakiś tekst" & Chr(10) & "Podaj zakres dat", "Wprowadzanie zakresu dat") [/syntax]
Jeśli nie ma górnego ograniczenia dla wprowadzanych liczb procedurę Walidacji można zapisać też tak: [syntax=vb]With ark.Range("E6:F" & dstW).Validation .Delete .Add Type:=xlValidateWholeNumber, AlertStyle:=xlValidAlertStop, _ Operator:=xlGreater, Formula1:="0" .IgnoreBlank = True .InCellDropdown = True .InputMessage = "Wprowadź liczbę całkowitą" .ShowInput...
Chyba chodzi tylko o podstawienie zakresu (pierwsza część makra), wtedy [syntax=vbscript]c = ActiveCell.Column r = ActiveCell.Row If c > 5 Then Range(Cells(r, c - 5), Cells(r, c - 1)).Select[/syntax]
Dopasuj sobie takie makro: [syntax=vbscript]Sub Przelicz() Dim cel As Range With Worksheets("Generator cen") For Each cel In Worksheets("310").Range("A2:A180") .Range("B3") = cel.Value cel.Offset(, 3) = .Range("B26").Value Next cel End With End Sub[/syntax] Po otwarciu załącznika zapisz go sobie w formacie .xlsm. Ja użyłem starego formatu .xls ze względu...
Data to liczba, a liczbę można wykorzystać w pętli FOR, tylko trzeba ją zapisać pomiędzy hashami i "po amerykańsku": [syntax=vb]poz = 2 For i = #4/1/2013# To #5/1/2013# Cells(poz, 1).Value = i poz = poz + 1 Next i[/syntax]
A mogą być formuły w komórkach?
Tu jest szczęście[syntax=vb] Sub KopiaRobocza() Dim nazwa As String Dim path As String nazwa = Range("H19").Value path = "C:\" fileSaveName = path & nazwa & ".xlsx" ThisWorkbook.Worksheets("Kopia robocza").Range("A1:D45").Copy Workbooks.Add Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues ActiveWorkbook.SaveAs fileSaveName Application.OnKey "~", "SomeActions"...
Witam Mam makro która wstawia obrazek w określone miejsce w arkuszu i skaluje go. Problem polega na tym że jest na sztywno zdefiniowane z jakiej komórki ma pobrać adres pliku "Inf!A29" = C:\Documents\SNC00056.jpg i w jakie komórce jest zakres gdzie wstawić "Inf!H23" = A1:D10. Dal 5 obrazków musiał bym zdefiniować 5 takich procedur jak przekazać adres...
Zobacz w załączniku. Zakresy formatowania można modyfikować. Regułę formatowania zapisuje się w Excelu zawsze tylko dla pierwszej komórki formatowanego zakresu.
Jest tu faktycznie niekonsekwencja. Zakres B3:K13 liczy 10 kolumn i 11 wierszy. Inny sposób rozwiązania. Zdefiniować nazwę "zakres" wg wzoru: [syntax=text]=PRZESUNIĘCIE(ADR.POŚR(KOMÓ... przykładowy zakres obejmuje 5 wierszy i 3 kolumny. To sobie poprawisz tak jak chcesz. Początek zakresu ustalasz ustawiając kursor (komórkę...
Np funkcja LICZ.JEŻELI(zakres komórek;nr tel)
Robisz pętlę po komórkach pierwszego arkusza i dla każdej wartości wyszukijesz w drugim produkty względem tej wartości. Wszystko co znajdziesz przepisujesz do 3 arkusza. Pozostaje zagregować dane w 3 arkuszu, bo produkt może wystąpić po kilka razy. Unikaj Select'ów, zamiast tego możesz odwoływać sie do komórek bezpośrednio poprzez Sheets(NazwaArkusza...
szukałem, kombinowałem i zawsze coś nie wychodziło :/ =JEŻELI(LUB(G34<238;G34>407);"..."... to działa dokładnie tak jak chciałem, dzięki za pomoc :) Co tu jest do kombinowania? Suma logiczna 2 warunków? A co do podziękowania to w dobrym zwyczaju jest wciśniecie przycisku pomógł.. ;)
Tak jak pisałem, tylko pierwsza komórka, a nie cały zakres.
Wypróbuj to: [syntax=actionscript]=JEŻELI(LICZ.JEŻELI...
[syntax=vb] Sub czyszczenie() Dim ow&, r&, oc&, wr& ow = Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row r = 1 While r <= ow If Cells(r, 1) <> Empty Then oc = Application.Match("wymiar", Rows(r - 1), 0) - 1 wr = Cells(r, 1).End(xlDown).Row Range(Cells(r, 2), Cells(wr, oc)).ClearContents r = wr End If r = r + 1 Wend End Sub [/syntax]
Dobry wieczór, Jeżeli w Arkuszu2 nie będzie niczego więcej poza tym kryterium i zakres kryterium będzie ciągły (bez pustych komórek), to chyba najprościej zamiast konkretnego zakresu napisać UsedRange, czyli w tym przypadku: [syntax=vb]CriteriaRange:= Sheets("Arkusz2").UsedRange[/syntax] Pozdrowienia
Dzień dobry, Aby rozdzielić scalone komórki należy przed sortowaniem dopisać linijkę: [syntax=vb]oneRange.UnMerge[/syntax] Rozumiem, że po sortowaniu komórki mają pozostać rozdzielone. Jeżeli zaraz po sortowaniu wyniki mają być drukowane, to makra można połączyć. Zastanawiam się tylko nad tymi pustymi liniami, które są między wierszami danych. Czy one...
Można np. tak:[syntax=text]=JEŻELI(LICZ.JEŻELI(APY... sobie dopasuj, tu jest taki jak był w przykładowym pliku, w poście powyżej podałeś trochę inny.
Jeśli już musisz to wykorzystaj funkcję MIESIĄC. W przypadku formatowania warunkowego nie jest to potrzebne. Jako regułę wpisz =MIESIĄC($A1)=7 i powinno być OK. Znak "$" jeśli formułę stosujesz dla zaznaczonego większego zakresu niż komórka.
[syntax=vb]Sub kopia() If ActiveCell.Column <> 4 Then MsgBox "Wybierz indeks z kolumny D": Exit Sub ow = Sheets("Arkusz2").Range("C" & Rows.Count).End(xlUp).Row + 1 If ow < 15 Then ow = 15 r = ActiveCell.Row Range(Cells(r, "C"), Cells(r, "H")).Copy Sheets("Arkusz2").Range("C" & ow) End Sub [/syntax]
Regularna tabela, nie trzeba 'Split', tylko mało matematyki [syntax=vb]For i = 0 To 10 r = Val(komorka) - 1 Workbooks(plik1).Worksheets(arku2).Range... & 7 + 3 * i).Resize(1, 26).Copy Workbooks("PE caly.xlsm").Worksheets("rozliczenie").Ra... & 7 + r + i * 37).PasteSpecial Paste:=xlPasteValues Next i [/syntax]
Bezproblemowo zaznacz właściwe zakresy i zdefiniuj dla nich nazwę.
Podpowiedź: cell.Locked =true/false
Dlatego się "nie zmienia" bo wszystko masz powiązane z jedną komórką celu. Ale to i tak by nic nie dało gdyż obliczenia na "karta" dotyczą tylko jednego pracownika na raz (czyli tylko jednej listy rozwijalnej), więc nie zobaczyłbyś nic więcej (byś musiał pod każdą listę robić oddzielny arkusz "dublujący" arkusz "Karta"). Wydaje mi się że nie do końca...
bo muszę osobno do każdej komórki przypisywać formatowanie Wystarczy zaznączyć cały zakres i wprowadź formułę formatowania warunkowego
=PODAJ.POZYCJĘ(C95;ADR.POŚR(&quo... Komórka C94 data kiedy ma być wyszukiwana zmiana (format: rrrr-mm-dd) Komórka C95 szukana zmiana
Zwykłe JEŻELI w obu komórkach... JEŻELI(SUMA(zakres)>39;39... i w drugiej podobnie z odejmowaniem.
Zerknij do załącznika. Kod w arkuszu + UserForm. Kod uruchamia dwuklik w zakresie E2-E22 ;)
A może wystarczy dla tych komórek samo sprawdzanie poprawności? Wg mnie prościej. Stań na komórce gdzie maja być inicjały i : http://obrazki.elektroda.pl/6253839200_1... http://obrazki.elektroda.pl/8571485200_1... (oczywiści lista inicjałów może być gdzie indziej. Na marginesie: jeżeli lista jest w innym arkuszu to musi...
Jeśli dobrze zrozumiałem intencję, to potrzebne są 2 reguły, dla koloru czerwonego: [syntax=text]=ORAZ($B2<=DZIŚ();LUB($C... koloru zielonego:[syntax=text]=ORAZ($B2>=$C2... Jako zakres formatowania należy podać kolumnę z datami ostatecznymi. Adresy w formułach formatowania warunkowego odnoszą się...
Nie znam się ale myślę, że sprawdzając od pierwszego do ostatniego arkusza całe zakresy komórek.
Miałeś w regule formatowania adres z $, czyli bezwzględny. Powinien być względny D2, ewentualnie $D2, ale przed 2 nie może być $. Można kopiować formatowanie, można od razu ustawić cały zakres, ale regułę piszemy dla pierwszej komórki.
Tak przy okazji mógłbym jeszcze prosić o wyjaśnienie poniższej linii? Bo coś nie do końca rozumiem W kolumnie B arkusza "Arkusz3" znajdź wartość z komórki dwie kolumny w lewo od tej, w której dokonano zmiany, dopasowując całą zawartość do wzorca i zwróć Nr wiersza (właściwość Row zakresu, tu znalezionej komórki).
Jeśli w Excelu używasz funkcji ŚREDNIA do zakresu komórek, to Excel bierze pod uwagę tylko komórki wypełnione liczbami. Nie przeszkadzają mu komórki puste ani komórki z tekstami. Przeszkadzają tylko błędy, bo to uniemożliwia obliczenie. Więc jeśli za każdym razem potrzebujesz tylko bieżącą średnią, to możesz użyć pełnego zakresu z zapasem i stopniowo...
... W sumie to zamknięcie i ponowne otwarcie pliku też nie wykonało zadania. Bo to dotyczy modułu Change arkusza i jeszcze warunku z "Target". Czyli tak na wprost w mocnym uproszczeniu: wykonaj gdy nastąpiła jakaś zmiana w arkuszu ... gdy (if) się zmieni coś we wskazanym zakresie - czyli zrób podstawienie w momencie zmiany (próby zmiany) komórek w...
Prawdopodobnie ta linijka powinna wyglądać tak: [syntax=vb]Cells(b + 2, 1).Formula = "=IRR(A1:" & Cells(b + 1, 1).Address & ")"[/syntax]
Przykład dla obu punktów. Patrz ograniczenie dla kolumny C przy selection.change. Możesz również ograniczyć do zakresu (zaptaszkowane w kodzie).
W takim układzie jak jest możesz wyszukiwać odpowiednią liczbę w 'Ar2' i do tej komórki kierować hiperłącze: [syntax=text]=HIPERŁĄCZE("#'Ar2'!A" & PODAJ.POZYCJĘ(WIERSZ()-1; 'Ar2'!$A$1:$A$100;0); WIERSZ()-1)[/syntax]Jeśli komórki są scalone, to hiperłącze od razu wskazuje wszystkie komórki scalone. Bez scalania komórek musiałbyś jakoś określić, do jakiego...
Niestety, nie ma takiej opcji. Możesz co prawda przy ochronie arkusza zezwolić na sortowanie, ale zakres nie może składać się z komórek zablokowanych.
Do While Worksheets(1).Cells(Wiersz, kolumna).Value <> "" 'Tu rób co do ciebie należy lub nie rób nic Wiersz = Wiersz + 1 Loop W zmiennej "Wiersz" będziesz ostatnią sprawdzaną pustą komórkę. Zmienna "kolumna" <- tu podaj którą kolumnę będziesz sprawdzał
Tylko, jeżeli warunki formatowania określone formułami Ponadto uważnie patrzeć na warunki formatowania(zakresy) W porządku, jeśli komórki nie są bardzo wiele.
Nie słuchasz poleceń (o zamieszczeniu arkusza testowego) i dalej udziwniasz Twoje zadanie (cyt. "Formuła ma startować od ostatniej komórki w kolumnie do góry" :D ). W mojej ocenie nie poradzisz sobie obecnie z wykorzystaniem jakiegokolwiek makra :cry: więc przesyłam Ci w załączeniu formułę arkuszową, która po przeciągnięciu utworzy kolumnę C z pożądaną...
- zakresy ciągłe wpisuje się w następujący sposób: [syntax=vb]Range("F4:S200")[/syntax] - do rozwiązania tego problemu trzeba użyć metody Intersect: https://msdn.microsoft.com/en-us/VBA/Exc... czyli np. coś takiego: [syntax=vb]Dim kolumna As Excel.Range Set kolumna = Range("AK5") 'Wcześniej zadeklarowana...
Dzień dobry, czy posiadają Państwo gotowy kod do sumowania zakresu komórek np. od A1 do A100 z wielu arkuszy z kilku plików excel. Układ w każdym pliku i w każdym arkuszu jest taki sam. Przykład, 5 plików excel, każdy plik excel to 5 arkuszy (łącznie 25 arkuszy). Chcemy w nowym pliku excel, bez otwierania każdego pliku excel oddzielnie, zsumować wszystkiego...
Witam, Ja uzyl bym formatowania warunkowego, do tego moze formuly: LICZ.JEŻELI lub SUMA.JEŻELI z warunkiem "zakres komorek" >0 poz Olgierd
W taki sposób tego nie zrobisz. Właściwości komórki można porównywać ze zmienną, ale każdą właściwość musisz porównywać osobno. Każda właściwość ma swoją wartość (liczbową, tekstową lub logiczną) i to można sprawdzić i uzyskać odpowiedni wynik, ale nie da się sprawdzić hurtem całego formatowania jednej komórki w stosunku do drugiej. Na przykład możesz...
Testuję, ale coś idzie nie tak. Może źle konstruuję formułę? Próbowałem czterech wariantów: CountCcolor(zakres,komórka z kolorem; komórka z wartością), CountCcolor(zakres, komórka z kolorem; "wyszukiwana treść"), CountCcolor(zakres, komórka z kolorem; zakres; komórka z wartością) CountCcolor(zakres, komórka z kolorem; zakres; "wyszukiwana treść")
Skorzystaj z rejestratora makr... Pisz, jeśli będziesz chciał zrobić coś, czego nie można nagrać (dynamiczne określanie zakresów, działanie warunkowe itp).
Możesz zrobić tak: Wypisujesz sobie listę liczb w komórkach pionowo lub poziomo. Każdą komórkę formatujesz niestandardowo, przypisując jej (komórce) określony tekst. Ten tekst będzie niezależny od liczby, która jest w komórce. Na przykład pierwszą komórkę sformatujesz niestandardowo jako "a". Tworzysz listę rozwijaną, podając jako zakres tę swoją listę...
Sorki - ale idiota jestem i nie wiem jak Kto Ci takich głupot naopowiadał? Rusz głową, a przejdzie jak ręką odjął ;) SUMA.JEŻELI(zakres; kryteria;
dzieki wielkie
Ów zdefiniowany "tekst" wpisujesz w cudzysłowiu jako warunek równości a działanie formatowania warunkowego ustawiasz na komórkę (lub zakres), którą chcesz kolorować. Zobacz załącznik. (at)mickpr Nie do końca o to chodzi w temacie.
I dalej nie ma załącznika. Czy to ma być ten sam kolor wszystkich liter we wszystkich kolumnach? Jeżeli tak, to należy zaznaczyć zakres do formatowania (można to też zrobić później, w ramach modyfikacji) i jako formułę wpisać np. [syntax=text]=A11=A$11[/syntax] (warunek zapisujemy dla pierwszego wiersza zakresu). Przykład w załączniku.
Alternatywnie kryterium dla koloru zielonego może być: [syntax=text]=ILE.NIEPUSTYCH($B6:$C6;$E6... a dla żółtego: [syntax=text]=ILE.NIEPUSTYCH($B6:$C6;$E6... kryteriów jest istotna - jak w poprzedniej propozycji: wyżej zielony, niżej żółty. Zakres formatowania: D6:D9
po wpisaniu piątej wartości pokazuję złe kolory punktów Był zmieniony zakres dla wykresu? Dla Excel 2007
tak, chcę aby po wprowadzeniu dat lub zakresu komórek excel zrobił wykresy dla wszystkich walut
Dzięki, a powiedz mi jak zmienić zakres ?? powiedzmy gdybym miał wiecej pozycji, tzn wiecej osob wiec jak zwiekszyc zakres?
Witam Próbuję znaleść gdzieś procedurę pozwalającą na wypełnienie komórek których liczba (zakres): - byłaby równa definiowanej wartości od 1....(np 10 = zaznaczenie 10 komórek) - pierwsza zaznaczana komórka wzdłuż osi x (oś czasu) musi być dowolnie definiowana (jeżeli 1 komórka to np; 1 dzień to po wpisaniu wartości (4,10) powinno zaznaczyć się 10 komórek...
Dzień dobry, Należało załączyć przykładowy plik do testowania. W tekście jest błąd składniowy "Is Numeric" powinno być jednym słowem. Ponadto wewnętrzny warunek pętli nie może być nigdy spełniony, bo gdy komórka jest pusta, to funkcja IsNumeric zwraca True, a tu jest koniunkcja warunków. Pozdrowienia.
Problem nie jest całkiem prosty, bo jakby był prosty, to sam znalazłbyś rozwiązanie. Nie da się sformatować wybiórczo (w sensie każdy znak osobno) wyników formuły. Cały wynik formuły musi być sformatowany jednakowo. Formatowanie wybiórcze jest możliwe tylko w przypadku stałych tekstowych. Można tu zastosować kopiowanie, tylko kłóci się ono jeszcze ze...
Witam serdecznie wszystkich, Chciałbym was uprzejmie prosić o pomoc w stworzeniu następującego makra. Jeżeli scalona komórka (składająca się z kolumn D:I) zawiera tekst "brak" to Macro usuwa ten wiersz oraz 2 wiersze powyżej i 11 wierszy poniżej. Z tym, że: - słowo "brak" jest wynikiem wpisanej formuły (nie wiem czy to ma znaczenie). W załączniku przykładowy...
Przypisuj jako dwie zmienne w postaci stringu. Podstawiaj jako nazwy. Np ark= ActiveSheet.Name       'nazwa obiektu rng= ActiveCell.Address       'nazwa zakresu odwołanie: Sheets(ark).Range(rng)
Hej, chciałbym zmienić wiersz "Range("A66:N66" & i + 1).ListObject.ListRows.Add AlwaysInsert:=True" tak, aby zamiast A66:N66 podać nazwę nagłówka tabeli. Niestety nie mogę odwoływać się do konkretnych komórek ponieważ powyżej utworzonej tabeli użytkownik ma możliwość dodawania i usuwania wierszy. Private Sub CommandButton1_Click() Dim i As Integer i...
Zaznaczasz cały obszar w którym są też komórki do których chcesz wpisać zera. Następnie kombinacja klawiszy: - CTRL+G - ALT+S - U - ENTER Masz zaznaczone puste komórki w Twoim zakresie - wpisujesz 0 - zatwierdzasz CTRL+ENTER Masz wpisane 0 do komórek, które były uprzednio puste.
W drugą stronę jak najbardziej. Ale jeśli kolor wypełnienia wstawiasz ręcznie z palety (nie w wyniku formatowania warunkowego), to pozostaje makro lub funkcja użytkownika (też w VBA) z wykorzystaniem Interior.ColorIndex zakresu. Excel nie ma wbudowanych funkcji odwołujących się do właściwości formatowania komórek.
Range("tabela").Cells(n, 2).Style = "zły" And Range("tabela").Cells(n, 3).Style = "dobry" - to zle Ma byc dwie linji Range("tabela").Cells(n, 2).Style = "zły" Range("tabela").Cells(n, 3).Style = "dobry" Dodano po 1 lub zamiast 'And' ma byc ':'
Z trzema kolumnami pomocniczymi wychodzi jak w załączniku. Uwaga: konieczne wstępne posortowanie danych wg. kol. "A" oraz kopiowanie formuł o jeden wiersz niżej od zakresu danych.
Chce przeszukać swoją bazę danych, ale napotykam na problem z którym nie mogę sobie poradzić. Mianowice funkcja "Wyszukaj.pionowo" może szukać wartości tylko dla 1 komórki. Natomiast u mnie jest w kolumnie kilka takich samych komórek. Jakiej funkcji użyć, żeby zamiast 1 komórki (np. A2) były np zakres komórek (A2:A4). Nie chodzi mi o sortowanie, bo...
Tak, jak napisał clubs. wskazując myszką dowolny plik excel- arkusz i zakres komórek Tutaj by trzeba wstrzyknąć kod do otwieranego pliku.
To w makrze zaznacz zakres i wykonaj makro na tym zakresie.
Obecnie dla każdej komórki w skoroszycie, która ma format "dd/mm/yyyy", "dd.mm.yyyy" otwiera kalendarz. Chciałabym to zmodyfikować, żeby ograniczało się tylko do dwoch komórek, bbez sprawdzania formatu. Czyli po klilknięciu na komórkę uruchamia się kalendrz, gdzie wybierasz daty :) Porównanie komórek następuje po wyborze daty. To akurat wydaje się logiczne.
Może rozwiązaniem jest usunięcie scalenia (przynajmniej na chwilę) tych kopiowanych komórek?
marcinj12 miał na myśli ponowne włączenie automatycznego przeliczania arkusza, bo: Application.Calculation = xlCalculationManual włącza przeliczanie ręczne (defaultowo - klawisz F9), żeby przyspieszyć podmienianie wartości w komórkach. Tak więc po wykonaniu całej pętli powinieneś na nowo włączyć przeliczanie automatyczne, tj: Application.Calculation...
Och, szyfrant by z Ciebie był... wybitny inaczej :) W formule od zadanego maksimum odejmujesz sumę wybraną w komórkach. W (kolejnym) przykładzie rozszerzyłem ten zakres do 400 (A1:D100). Przeanalizuj , dostosuj do własnych potrzeb.
Witam. W programie Excel staram się stworzyć listy dynamiczne. Wszystko hula dla pierwszego wiersza. Przy przeciąganiu do kolejnego wiersza przestaje działać. Rozumiem, ze odnoszenie do komórek już się nie zgadza. I jak teraz zrobić, żeby móc przy przeciąganiu zmieniać zakres dla Listy w poszczególnych komórkach. Pozdrawiam.
A skąd biorą się wiersze i jak są przypisane? Jeśli z zakresu, to usuń komórkę z zakresu...
Możesz skorzystać z funkcji "lewy" i "prawy", później wszystko zamień na minuty(chociaż zliczając tylko godziny nie musisz)...dalej już chyba dasz sobie rade ;-) Ściślej w jednej komórce można taką funkcją: =JEŻELI(D5<>"";PRAWY(D5;2)-LEWY(D5... Oczywiście tyczy się komórki D5. Pozdro
A co w ogóle chcesz osiągnąc? Nie rozumiem, co ten program ma robić... Tak na drugi rzut oka: - czemu Suma jest typu Variant? Nie jest to błąd, ale po co aż taki typ? - "For Each kom In Zakres" - po czym chcesz przemiatać "Zakres"? Po kolumnach? Komórkach? Jeśli po komórkach to powinno być Zakres.Cells - "kom <> 0" i podobne - nie możesz porównywać...
Witam serdecznie czy można sprawdzać dane z komórki czy występują w zakresie danych zamiast funkcji jeżeli ? przykład w załączniku
Ewentualnie można zastosować funkcję tablicową wg. zasady, o której pisze marek003 (zatwierdzasz Ctrl+Shift+Enter) Np dla liczby 2: =ILE.LICZB(JEŻELI(A1:A10=2;1;""))/ILE.LI... Liczby w zakresie A1:A10. Format procentowy komórki wynikowej.
Cześć, chciałabym prosić o pomoc w stworzeni kodu, który zaznaczy w excelu zakres od A1 do CP54 i zapisze go jako nowy plik pdf w folderze WYNIK pod nazwą z komórki J6.
1) Powinieneś założyć nowy wątek, a nie podpinać się pod cudze, bo to jest inne pytanie i z tamtym wątkiem niewiele ma wspólnego. 2) Powinieneś przynajmniej zilustrować pytanie załącznikiem w postaci pliku Excela, bo piszesz dość niejasno. Jeśli piszesz to w kodzie VBA i używasz Worksheetfunction, to w wyniku dostajesz wartość (liczbę), a nie formułę,...
Spróbuj formatowania warunkowego wg takiego wzoru: [syntax=text]=WIERSZ()>PODAJ.POZYCJĘ(PRA... komórek do sformatowania musisz sobie zaznaczyć definiując formatowanie. Formuła formatowania jest zapisana z punktu widzenia pierwszej komórki obszaru formatowania, zakres wierszy w formule musi być zgodny z tym, jaki obszar...
Da się... Właściwość "Formula" zwraca zawartość komórki w postaci String. Możesz z nim robić, co Ci się podoba (Left, Rigt, Mid, InStr). Dla zobrazowania: wpisz dowolne liczby w A1 i A2, dowolną formułę operującą na tych komórkach w B1, następnie uruchom[syntax=vb]Range("C1").Formula = Range("B1").Formula Range("D1").Formula = "=B1+C1"[/syntax]
Wolałbym żeby to była formuła Następnie z trzech dodatkowych kolumn(minimalnie z jedna) Coś nie liczy tak jak powinna :( https://obrazki.elektroda.pl/8500475900_... Powinno wskazać 1 dzień, a pokazał 0.
a proszę zerknąć na screena co tak naprawdę kod zrobił Myślałem że to zamierzone (bo nie znam całego kodu) - choć jak się teraz okazuje nieświadomie. (więcej szczęścia :) ) Użyłeś odwołań względnych - poza tym formatowanie warunkowe ma pewne mankamenty jeżeli chodzi o adresowanie bo odwołuje się do zaznaczonej wcześniej komórki (a w makro nie ma żadnego...
zakres komórka excel zakres komórka excel zakres
silnik klatkowy wirnik katalog transformator indel honda civic benzyna akumulator
gs500 instalacja samsung wf70f5e0w2w
Citroën C5 kombi – awaryjne otwarcie tylnej klapy, lokalizacja dźwigni, typowe usterki Jak wyłączyć tryb sklepowy w telewizorze TCL?