Cześć. Problem nie jest skomplikowany, tylko jest mimo swojej prostoty trochę żmudny w oprogramowaniu. W przypadku takiego problemu może wystąpić aż 9 różnych sytuacji, z której każda sytuacja ma inne rozwiązanie: - godzina startu to może być przedział 6..22 albo 22..6 - godzina końca to może być przedział 6..22 albo 22..6 - w każdym przypadku godzina...
Możesz skorzystać z funkcji "lewy" i "prawy", później wszystko zamień na minuty(chociaż zliczając tylko godziny nie musisz)...dalej już chyba dasz sobie rade ;-) Ściślej w jednej komórce można taką funkcją: =JEŻELI(D5<>"";PRAWY(D5;2)-LEWY(D5... Oczywiście tyczy się komórki D5. Pozdro
Kolego masz tu różne godziny wejścia. Jak traktować jeśli delikwent spóźnia się na swoją zmianę? Może opiszesz sposób postępowania gdy jest 6:16 jak to zaliczać. Czy interesuje cię tylko pełna godzina np. 6:XX nie patrząc na godziny.
Dzień dobry, Przy obliczeniach związanych z godzinami należy pamiętać, że Excel pamięta godziny jako ułamki doby, a to co jest wyświetlane, to tylko kwestia formatu. Jeśli chce Pan wyświetlić godzinę zegarową, to format powinien być np. g:mm, a jeśli liczbę godzin (także powyżej 24) to [g]:mm. W Pana podsumowaniach formaty były błędne, a formuły dziwne....
Jeśli nie tabela przestawna to myślę, że najlepszym rozwiązaniem jest zastosowanie makra. Takie makro może pobierać datę na którą ma być obliczona godzina wejścia wyjścia i dla wszystkich pracowników wklejać w odpowiednie pola odpowiednie czasy. Jeśli będziesz zainteresowany mogę przedstawić więcej szczegółów.
Excel liczy czas zawsze z datą, tylko ta data nie zawsze jest wyświetlana. Wszystko zależy od kodu formatu. Jeśli kod formatu jest g:mm lub podobny, to wyświetlana jest godzina zegarowa, czyli najwyżej 23:59. Jeśli chcesz zliczać czas w godzinach i minutach w kodzie formatu musisz godziny wziąć w nawiasy kwadratowe, np. tak: [g]:mm. Jeśli wprowadzasz...
1. W celu uzyskania daty, zamień "." na "-" w kolumnach D i K -zaznacz kolumnę -Ctrl+h Nie wykonuj, jeśli u Ciebie wyświetla prawidłową datę (Czesi mają kropkę, zdaje się). 2. Odejmowanie+format niestandardowy
Witam mam ogromną prośbę, muszę utworzyć grafik pracy pracownika ochrony (co już udało mi się zrobić) oraz powiązaną z nim kartę pracy i tu pojawiają się dwa problemy ponieważ kiedy w karcie pracy stosuję formułę=JEŻELI((Arkusz1!C7-Arkusz1!C8)&l... zliczającą mi ilość przepracowanych godzin w danym dniu...
W załączniku dwie wersje rozwiązania. Łatwiejsza, z arkuszem pomocniczym (w przykładzie dla poniedziałku). Minusem jest arkusz (arkusze) pomocniczy. Trudniejsza (wtorek) dla, w przykładzie, dwóch pracowników z wykorzystaniem kolumny pomocniczej i dodatkową tabelką. Tu wystarczy dodawać kolejne JEŻELI. Minusem jest długość funkcji.
Witam serdecznie. Zwracam się z prośbą o pomoc. Gdzie jest błąd, który powoduje, że w żaden znany mi sposób Excel nie zlicza poprawnie godzin nocnych (22-6)? Z góry dziękuję za odpowiedź. Plik w załączeniu.
Witam Chciałbym zrobić w excellu zliczanie moich godzin pracy i na koniec sume i wszystko się udało pogoglowałem ale mam problem z takim przypadkiem. Rozpoczęcie pracy 20:00 koniec pracy 3:00 następnego dnia. Jak zrobić sumę komórek aby dało wynik 7:00 godzin pracy ?? Pozdrawiam
Witam próbuję rozgryźć regułę żeby w jednej komórce naliczała i nadgodziny a zarazem w tej samej odejmowała jeśli będzie mniej niż 8 godzin. komórki E6, E7, E8, E9. Pomoże ktoś rozwiązać mi ten problem ? z góry dziękuję.
Niestety nie znalazłem nigdzie odpowiedzi na mój problem. Otóż chcę zrobić listy godzin dla pracowników w arkuszy tak by wystarczyło, że wpiszę godziny od do i automatycznie uzupełni się liczba godzin i suma należnych pieniążków. Pierwszy problem to suma godzin, nie mogę zrobić tak, by 30min pokazywało jako 0,5 a sumę godzin jako zwykłą liczbę a nie...
Fajnie że załączyłeś przykład ... a możesz wskazać na twoim przykładzie który z pracowników pracuje całą godzinę a który 15 minut. Bo jak już będziesz wiedział, to podpowiem że w excelu 1 godzina to w rzeczywistości wynik dzielenia: 1/24 (czyli podział doby) Więc by wyliczyć wartość dziesiętną z czasu (0,5 godziny) trzeba czas pracy podzielić przez...
Witam, Chcialabym dolaczyc sie do tego tematu. Przygotowuje arkusz kalkulacyjny o czasie pracy ale rowniez mam problem z przeliczeniem czasu na liczbe godzin. Zalaczam moj arkusz i bede wdzieczna za pomoc. Pozdrawiam Proszę nie dołączać się do cudzych tematów ze swoim problemem. Post został wydzielony do osobnego wątku. ---- Wydzielono z tematu: [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t...
Witam mam problem z podłączeniem godzin w pionie pierwsza litera na grafiku to zmiana i składa się tylko z jednej litery następnie jest czas pracy składa się z 1 lub 2 cyfr np 4, 8 lub 12 chciał bym to jakoś ogarnąć żeby na dole wyszła suma przepracowanych godzin https://obrazki.elektroda.pl/5371541800_... Moje pomysły się skończymy,...
Witam, Mam arkusz (zalaczony przyklad) i potrzebuje w nim wyszukac w nastepujacy sposob informacji: Potrzeba mi policzyc, dla unikalnego numeru pracownika, ile razy jego czas pracy konczyl sie miedzy godzina 1:00 a 8:00. Pomozecie? (do moderatorow: brak polskich znakow w systemie)
Witam Postanowiłem zrobić tabelkę w Excelu do liczenia godzin czasu pracy . Jednak jest to takie proste i takie trudne . Kombinowałem jak to sformatować żeby wszystko wyliczało samo po wpisaniu godzin , ale wylicza jakieś bzdury . Ściągałem tez gotowca tabelka udostępniona przez office.microsoft.com/pl Tygodniowa ewidencja czasu pracy . ale tam tez...
Witam Was. Mam Problem z Excel. Właśnie robię z całego miesiąca zliczenie godzin itp. W jednym dniu pracowałem od 7.30 - 11.45 a później w tym samym dniu od 20.00 - 3.00 w nocy. jaka mam wpisać formułę żeby obliczyło mi ile godzin pracowałem od 7.30-11.45 , 20.00 - 3.00 w nocy i mi to zsumowało do jednego? :| wie może ktoś?
witam, mam pytanie, bo szukałam na forum ale nie mogę znaleźć tego co by mnie interesowało. Chce zrobić rozliczenie czasu pracy i mam jedną zbiorczą tabelkę która zawiera wyjścia prywatne , odpracowania i nadgodziny i chciałabym zrobić coś takiego by w drugiej tabelce zliczało mi łączny czas dla wyjść prywatnych, łączny czas nadgodzin, i łączny czas...
mam problem z zamianą godzin na liczbę. Załączam plik. z góry dziękuje za pomoc.
Cześć, Potrzebuje malej pomocy, bo do konca nie potrafie zrozumiec jak zaimplementowac w excelu funkcje zeby mi zliczala ilość godzin w danym przedziale czasowym. Dla przykladu: Przedzial czasowy od 13:30 do 22:00 i w tym przedziale potrzebuje zliczyc ile jest godzin od 17:00 do 22:00. Z góry dziekuje.
Mam taki problemu załącz cały arkusz z moimi wypocinami;) Czwarta cześć ma wyglądać tak ze wybieram pracownika rok i miesiąc i ma mi wypisać godzi pracy w danym miesiącu ale w ząb nie wiem jak to zrobić :|
Odswiezam troche temat. Przykladowy plik z obliczeniem godzin pracy i nadgodzin w zalaczniku. Rate0 - godziny pracy lacznie z dojazdem do pracy Rate1 - nadgodziny - wszystko powyzej 8h dodatkowo Lunch - przerwa na lunch trwa 1h i nie jest wliczana do czasu pracy, ale jezeli mam 1/2 przerwy to druga polowa to juz normalny czas pracy. jakies sugestie?...
Dodanie sum cząstkowych z każdego dnia.
W Twojem przykladze Dim pn As Integer wtedy 2+0,5=2 (0,5 jest Single)
A to chciałeś uzyskać takie kolorowanie?
Tu nasuwa sie jeszcze pytanie ile masz kolorów? Jeżeli do 3 to ok. jak więcej to kłopot. Co do reszty zastosuj sugestie kolegi adamas_nt. Ewentualnie zamiast cyfr stosuj litery A, B, C i je zliczaj, dziel przez 2 i i będziesz miał ilość godzin.
cbrman, ale wtedy dublowało by to zliczanie wierszy z tą samą datą i godziną :|
Pokaż co do tej pory zrobiłeś, wklej plik arkusza. Zerknij na podobne tematy na forum (tylko kilka wybranych, opcja SZUKAJ da znacznie więcej wyników): [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... czasu pracy w Excelu - jak obliczyć? [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... - obliczanie w/g wyszukanych kryteriów...
dzięki za info
Proponuję zerknąć do działu [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/fo... Software jest tam wiele tematów o grafikach w Excelu. Można założyć swój temat, zawsze ktoś pomoże. Kilka przykładów: [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... w excelu, zliczanie czasu pracy, godzinowka [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to...
Mam zapisywane godziny wystąpienia pewnych zdarzeń: przykładowo: https://obrazki.elektroda.pl/7904485300_... Teraz chciałbym na podstawie tego zrobić wykres mieszczący się w godzinach 5:00 - 21:00 Aby wykres pokazywał ilość wystąpień https://obrazki.elektroda.pl/9741003300_... Obecnie muszę zliczać czyli dla godziny...
Witam Dzięki podpowiedziom kolegów stworzyłem szablon grafika i udostępniam go, być może komuś może się przydać. Do kolegi Prot, jednoznaczne oznaczenia się u mnie nie przyjęły ze względu na dość długą tradycję oznaczeń 8, 1, 3, więc troszeczkę oszukałem "system" i w kolumnie D do oznaczeń dopisałem dodatkową kolumnę która jest niewidoczna, a są tam...
Moje próby powodują błędne liczenie sumy godzin. Niestety nawet trudno określić co ta Twoja formuła liczy :?: :please: Jeżeli chcesz koniecznie zachować ten swój układ :cunning: danych to jednak formuły tablicowe :!: o budowie jak na zrzucie :spoko: 955383 W zależności, które kolumny zliczasz wymieniasz tylko funkcję ISEVEN na ISODD :D
a możesz podać strukturę pliku, na jakich zasadach zlicza te godziny? Postaram się pokombinowac.
Witam, Potrzebuję pomocy przy sporządzeniu grafiku. W załączeniu plik excel ze wzorem grafiku. Chciałabym aby: 1. W komórce N9 - zliczane są wystąpienia osoby w całym grafiku 2. W komórce O2 - były zliczane godziny dla danej osoby od poniedziałku do piątku (występują zmiany np. 8-16, 20-8) 3. W komórce P2 - były zliczane godziny ze zmiany tylko w sobotę...
cos nie dziala: #NAME? poza tym gdzie tam jest warunek, ze ma zliczac godziny tylko z z akresu 9-17?
Było już parenaście razy. Przeszukaj forum z kluczem "zliczanie po kolorze" czy liczenie po kolorze.
Witam , odkopując temat. Jest możliwość rozbudowy takiego zliczania lecz na wiekszą liczbę dni procesu ? Np. rozpoczęcie procesu 12.02.2019 a zakonczenie 15.02.2019 ? nie musi tak konkretnie wyliczac ile godzin kazdego dnia. lecz cchialbym aby automatycznie zliczało godziny procesu po wpisaniu daty i godziny rozpoczęcia i zakończenia :|
Nie wiem czy to Cię urządzi bo to trochę pracochłonna metoda i potrzeba dodać parę rzeczy ale chyba szybciej niż ręcznie. Więc tak najpierw musisz stworzyć kolumnę z datę która będzie pokazywała część daty jaką masz, niestety tylko do dnia. Po dołączeniu godzin wychodzą nieprawidłowe dane. A potem pozostałe równania które są obok. Dużym uproszczeniem...
Witam Jak rozbudować poniższą formułę: =JEŻELI(E4="";"";JEŻELI(E4-F4=0;"";E4-F4... gdzie E4 to jest suma godzin od 7 do 16 (C4 =7, D4=16), natomiast F4 to są godziny zasadnicze (czyli 8) z powyższego przedziału. Chcę rozbudować w/w formułę by excel zliczał nadgodziny, czyli wszystkie godziny powyżej 8, które nie występują w porze nocnej (u nas ta pora...
Jak podzielić pełny etat na 5/8 i 3/8 excel Wykonałem prosty formularz który "prawie działa", dzielący etatowe godziny pracy na 3/8 i 5/8. Wszystko działa dobrze, jeśli pracuje na pełnych godzinach pracy bez tzw. 8:30; 9:30 itd. Jeśli wprowadzam "połowki" lub "piętnaski" i dzienny czas pracy nie wynosi 8h, wtedy na sumarycznej wartości arkusz zlicza...
Wszystko ładnie pięknie ale nie zlicza mi OP tak jak W. proszę spojrzeć - kolorami wszystko zaznaczyłem.
W ramach bloku będą tylko myślniki (w pliku przykładowym zawarłem dokładnie to co widać w kolumnie "G"), a poza blokiem puste linie i tekst. Ale zliczamy tylko myślniki. Pzdr.
Witam Odświeżę temat, mianowicie potrzebuję formułę na zliczanie pełnych dni (dób) pomiędzy datami wraz z godzinami np: A1: 2013-05-15 11:00 A2: 2013-05-31 6:00 co daje 14 dni Walczę i nic nie wychodzi... Bez godzin zlicza i na tym koniec.
Testuj to rozwiązanie. Część komórek ukryłem. W nich zliczam każdy dzień osobno dla sprawdzenia, jeśli ktoś popełni błąd przy wpisywaniu.
Co wy o tym utrzymaniu? Może jakiś jest, dlaczego moi klienci nic o tym nie wiedzą? Swoją drogą ciekawe porównanie, uznając koszt setek godzin excelowców jako zero. Tu dopiero są koszty, i jak właściciel firmy na jaja, to je widzi
Nie napisałaś jeszcze ważnej rzeczy: w której wersji Excela ma to pracować? Czas w Excelu zapisuje się z dwukropkiem tzn. np. 7:20 oznacza 7 h 20 min. Na takim zapisie można prowadzić obliczenia. Czas widoczny w komórkach to efekt formatowania. W rzeczywistości Excel interpretuje godziny jako części doby: 24 h = 1, a krótsze odcinki czasu są odpowiednimi...
Witam was serdecznie :) Otóż jestem teraz w pracy i mam bardzo poważny problem. Zbliża się koniec roku więc muszę podliczyć normy wypracowne przez pracowników. Oto mój problem: W excelu muszę zrobić tabelkę, i obliczyć w nich różnica godzin pracy. Przykład Pani Maria Nowak , norma pracy 40 godzin wypracowała 38:15,i tutaj pojawia się problem otóż Excel...
Zliczanie narastająco. W jednym arkuszu mam zestawienie ile godzin w danym dniu pracują różne osoby, a w drugim zapotrzebowanie na ilość godzin poszczególnych osób. Potrzebuję wyliczyć ile dni przepracuje dana osoba i w jakim terminie. Jak w pliku, Jola może pracować przez 2 h codziennie, a zapotrzebowanie w dniu 01-01-2024 jest na 5 h, czyli w sumie...
Witam. Potrzebuję do ułatwienia sobie życia formułki w Excelu, która będzie wyliczać i sumować godziny pracy poszczególnych pracowników i to było bardzo łatwe do zrobienia. Teraz zastanawiam się w jaki sposób Excel ma traktować urlop jako 8 h wpisując sobie literkę U lub L4 w komórkę... W załączniku umieszczam przykładową tabelkę. Będę wdzięczny za...
Przepraszam że zawracałem Ci głowę, ale tylko dlatego że jestem bardzo cienki w temacie makr. Chciałem coś zrobić w swojej tabeli wykorzystując makro do Daty i Godziny. I tak bardzo dużo mi pomogłeś, bo według mnie, laika, bardzo dobrze to działa. Próbowałem sam kombinować aby zliczało to w określonym zakresie, ale cóż, nie powiodło się. Jeszcze raz...
Cześć. Wracam po długiej przerwie. Bardzo dziękuję za zaangażowanie się i pomoc w temacie forumowiczom marek003, Maciejowi Gonetowi i JRV. Przykład marek003 jest trafionym rozwiązaniem, którego szukałem. Fakt, chciałem dokonać "numeracji" z poziomu Excela (jego funkcjami), ale to było żmudne i nie wychodziło tak, jak powinno. Wielkie podziękowanie,...
Prosze o konkretną odpowiedz:) Nie wiem co tu bardziej konkretnie napisać. Funkcja DZIEN.TYG jak zapewne przeczytałeś zwraca nr dnia tygodnia. Użyj funkcji JEŻELI aby sprawdzić jaki jest dzień tygodnia i na tej podstawie zliczaj godziny lub nie. No chyba, że nie znasz też funkcji JEŻELI.
I ja od ok. tygodnia mam już eLicznik i dane. Trwało to ok. 1.5 miesiąca, pomimo cyklicznego bombardowania ich mailami i telefonami -już mi brakowało cierpliwości :) Analizując sytuację mam 2 spostrzeżenia: 1. Mam brak bilansowania międzyfazowego. W wielu godzinach o dużym oddawaniu mam jednak pobory. Ponoć jest możliwe wywalczenie zliczania wektorowegood...
Witam Poszukuję funkcji a najchętniej łopatologicznej instrukcji jaką funcję wpisać. W kolumnie A z palca wpisywane są daty, jak zmusić excela żeby zwracał w kolumnie G, w jednej komórce daty z kolumny A. Wedle nich następna funkcja zlicza niezbędne wartości.Na razie w kolumnie G daty wpisane sa ręcznie a chciałbym tego uniknąć. Ktoś ma jakiś pomysł?
Jak zaznaczę tą pustą komórkę i dam tą funkcję to w zakresie mam całą kolumnę w której chce zliczyć te oceny a w kryteriach co pomocy Dodano po 2 Juz sie z tym uporałem temat zamykam.
Witam. Mam problem ze złożeniem formuły w Exel. Potrzebuję http://obrazki.elektroda.pl/8668709200_1... Oznaczenia 1 = 12 2= 12 3=24 4=14 5=17 7 = 8 Potrzebuję napisać formułę w jednym polu tak aby zliczało mi godziny z zakresu całego miesiąca. Bardzo proszę o pomoc.
Witam próbuję zrobić grafik który, będzie mi wyliczał ile dany pracownik przepracował godzin w ciągu miesiąca, każdy pracuje po 8h liczby od 1 do 4 oznaczają pracowników. Następnym problemem jest to, że chciałbym wyznaczać ile dany pracownik przepracował niedziel i sobót w ciągu miesiąca> Jest ktoś w stanie mnie pokierować jak napisac taką formułę,...
Witam W nowym roku zamarzyło mi się ułatwienie prowadzenia ewidencji czasu pracy i urlopów. Potrzebuje stworzyć arkusz który będzie zliczał godziny przepracowane ( tak do wypłaty) i dni urlopowe w sieci znalazłem ewidencje urlopu mam już arkusz zliczający godziny ale nie mogę tego scalić w taki sposób by wpisując godziny pracy lub urlopu wczytywało...
Witam Jestem totalnym laikiem jeżeli chodzi o excel a potrzebuję coś takiego aby do litery R,N przypiusać wartość cyfrową 12. Chodzi mi o to aby po wpisaniu w grafik litery R lub N w polu razem były zliczane godziny. Gdyby jakiś łaskawca mógł mi to zrobić na załączonym grafiku byłbym bardzo wdzięczny. No może jeszcze aby do liter U i Ch przypisał liczbę...
zliczać godzina excel zliczać zliczać excel
excel zakres danych makro pralka różnicowoprądowy pilot clifford
urządzenie rozruchowe samochodu urządzenie rozruchowe samochodu
Sabotaż klawiatury w systemie Jablotron - przyczyny i rozwiązania Ford Fiesta Mk6 1.3 benzyna łańcuch - kolizyjność