Uszkodzony silnik napędowy. Ma przebicie na obudowę. Przełóż szczotki węglowe do oryginalnego silnika.
nie powinien dymić, ma przebicie na uzwojeniu
Rozumiem. Moje pytanie czy przy uszkodzonym filtrze będzie przebicie na obudowe silnika? Filtr jest poza silnikiem a jeżeli silnik będzie od niego odałączony to filtr nie wpływa na pomiar silnika.
1kΩ sprawdź silnik na przebicie w kostce prawdopodobnie napięcie z silnika poszło na tacho nalot z węgla szczotek zrobił przebicie.
Fachowiec musi zrobić pomiary. Nie twórz teorii, bo "fahowcowi" nic do tego. Pralka ma ewidentne przebicie, najprawdopodobniej z grzałki lub silnika.
Proponuję najpierw sprawdzić sam silnik, zgodnie z poradnikiem, zachowując ostrożność, bo prawdopodobne jest, że silnik ma przebicie do obudowy. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic57...
Witam. Powodem zadziałania zabezpieczenia różnicowoprądowego może być przebicie na filtrze PZ, grzałce, silniku pralki lub powodować to może blokada drzwi. Warto by zerknąć na stan wtyczki blokady bo bywały przypadki, że wypalało złącza co może doprowadzić do uszkodzenia modułu sterującego.
Silnik o ile się nie mylę to komutatorowy. Jeśli tak, to masz zwarcie na silniku lub przebicie do masy silnika.
Witam serdecznie. Sprawdz czy nie ma przebicia. Stan na wygląd tragiczny.
jak odłączyłeś masę to znaczy że silnik ma przebicie , sprawdź miernikiem
Sprawdź czy silnik wentylatora nie ma przebicia na obudowę.
Jeszcze może być grzałka, w ekstremalnych przypadkach przebicie na wirniku silnika.
Do sprawdzenia grzałka, rezystancja i na przebicie oraz silnik - szczotki.
Jeżeli na kostce silnika nie zwiera, to przebicie silnika na masę - sprawdź.
Witam, Dzisiaj wymontowałem silnik z pralki położyłem obok na izolowanej powierzchni okazało się że to silnik ma gdzieś przebicie bo po włączeniu pralki pojawia się pełne napięcie na obudowie silnika, wiec znalazłem przyczynę wyzwalania zabezpieczenia. Co może być powodem przebicia w takim silniku ?? Pozdrawiam..
Raczej silnik. Czasem padnie kondensator filtrujący na wejsciu. Ewentualnie grzałka, ale przeważnie jej uszkodzenie powoduje wybicie podczas prania jak grzeje wodę. Odłącz silnik i włącz. U mnie np powodem przebicia na silniku był pył ze szczotek. Wystarczyło wyczyścić i pralka działa. Odłączanie podzespoły i próbuj włączać, a znajdziesz, który element...
Możesz jeszcze sprawdzić, czy nie ma przebicia od jednej z końcówek do obudowy silnika. Jeśli omomierz wykaże jakąkolwiek rezystancję różną od nieskończoności to jest przebicie.
Grzałka albo silnik ma przebicie.
Przebicie na obudowę silnika musisz sprawdzić każdy element silnika osobno megaomomierzem, czasem pył węglowy ze szczotek osadzony na elementach silnika może tak zrobić.
Prawdopodobnie jedno z uzwojeń silnika ma przebicie.
Czasami zdażało mi się że przebicie miał silnik, przemierz go.
W trybie serwisowym przy pokazaniu ostatniego błędu palą się diody druga, czwarta i szósta. czyli problem z silnikiem którego nie ruszałem:?: Przerabiane sto razy. Za zbyt mądra elektronika, która nie pozwala na rozpoczęcie żadnego programu... (cykl zablokowany z zamkniętymi drzwiami). Do czyszczenia silnik z osadu "pyłków" (szczotki, pasek), jak również...
A sprawdzałeś uzwojenia silnika induktorem na przebicie do masy ?
Silnik na przebicie, kostkę silnika i szczotki.
hehe amatorka co nie :) sprawdziłem grzałkę na przebicie do obudowy wszystko jest ok. obudowa silnika jest podłączona do uziemienia czyli jakiś element silnika ma przebicie do obudowy silnika co oczywiscie daje przebicie do obudowy pralki? zdjęcia silnika: http://obrazki.elektroda.pl/2144641300_1... http://obrazki.elektroda.pl/9148526600_1...
Do sprawdzenia grzałka i silnik pod względem przebicia noworodek w domu i pralka potrzebna. W rękach w misce też można wyprać
A w jaki sposób mogę sprawdzić miernikiem ten silnik nie wyciągając go z pralki aby upewnić się ,że na pewno jest walnięty? Czy przełączyć na omomierz i sprawdzić rezystancję? Zanieś silnik do warsztatu przezwajania śliników, mechanik sprawdzi go induktorem czy ma przebicie do masy, druga sprawa uzwojenie stojanu i wirnika może posiadać zwarcie między...
Więc wychodzi, że gdzieś jest przebicie między uzwojeniami i dlatego jest taka sama rezystancja?
Ja proponuję jeszcze podstawić inną grzałkę( chodzi mi tu o przebicie na izolacji grzałki). Przedmuchaj też sprężonym powietrzem i sprawdź izolację na silniku. najlepiej do tego zastosować induktor. pozdrawiam
Witam jeżeli jest to silnik komutatorowy warto sprawdzić szczotkotrzymacze czasami zdarza się że mają przebicie na obudowę silnika szczególnie jak pralka stoi w wilgotnym pomieszczeniu
W tych pralkach silnik jest zalewany wodą z węża zasobnik-zbiornik .Co innego sprawdzić silnik poza pralką a co innego w pralce . Jezeli silnik ma przebicie między uzwojeniem wolnoobrotowym a szybkoobrotowym to dopiero wychodzi po podłączeniu programatora, bez programatora jest OK .
Masz za mało wiedzy, aby sobie z tym poradzić. Ta zabawa jest dla Ciebie bardzo niebezpieczna. W przypadku przebicia uzwojenia naprawa nie jest możliwa, chyba że polegać będzie na przezwojeniu silnika.
Błąd hydrostatu akurat jest w tym przypadku mylący. Sprawdź szczotki na silniku oraz tachoprądniczkę oraz, czy nie ma przebicia na masę silnik lub grzałka. Rozumiem, że pompa nie pracuje cały czas.
Na początek sprawdziłbym czy w ogóle silnik programatora dostaje napięcie,a dopiero bym go wyciągał .Sądzę że jest padnięty hydrostat albo jak wyżej grzałka robi przebicie.
Odłącz jeszcze silnik na kostce.
Każda pralka zasilana przez filtr przeciwzakłuceniowy i nie uziemiona daje napięcie na obudowę. Te napięcie nie zabije, ale postraszyć może. Inna sprawa kiedy nastąpi konkretne w takiej sytuacji przebicie.
Co to za silnik . Pobór1,7 kW od pralki ?
Wypinaj elementy pralki tzn.grzałkę,silnik itd. i sprawdzaj co powoduje przebicie.
Część wszystkim. Mam problem z pralka. Otóż jak wlaczam normalne pranie, to standardowo pralka pobiera w pierwszej kolejności wodę a potem zaczyna się obracać bęben, tylko za właśnie jak zaczyna się obracać to wywala bezpiecznik. Natomiast gdy wodę wyleje i wlacze od razu wirowanie to wiruje i silnik chodzi bez problemów. Co to może oznaczać? Przebicie...
Domyślam się, że problem jest z silnikiem, ale żebym jeszcze wiedział co i jak mam pomierzyć? Jeżeli jest jakieś przebicie na silniku to czy pracowałby normalnie po odpięciu przewodu ochronnego? Jeżeli jest jakieś przebicie to czy trzeba wymienić silnik na nowy?
Rezystancja grzałki OK, sprawdź na płytce ścieżki toru tacho. Czym sprawdzałeś podzespoły "na przebicie"?
Sprawdź silnik na przebicie do masy (megaomomierzem).
Witam. Samo się nasuwa : przemierzyć grzałkę - oporność, przebicie do masy.
Rozumiem że wyrzuca bezp. różnicówkę? Jeżeli tak, to ewidentnie silnik ma przebicie na obudowę. Tak jak już sugerował schnauzerman.
zmostkuj c i l na blokadzie jeśli nie pomoże powąchaj programator jesli nie pomoze sprawdz pompke jesli nie pomoze sprawdź czy nad silnikiem nie zrobiła sie dziura w zbiorniku no i sprawdz sam silnik jesli nie pomoże to zmostkuj włącznik głowny pomijając go Dodano po 1 jesli nadal nie pomogło sprawdź grzałke czy nie ma przebicia i zajżyj do kostki silnika
Jest zachowane połączenie z 22 na hydrostacie do dwóch niebieskich przewodów w czarnej kostce. Edit: Kolega Gobro napisał mi w prywatnej wiadomości bym na próbę odłączył przewód uziemienia od samego silnika (żółto-zielony). Teraz pralka wiruje, więc silnik ma przebicie masy. Co dalej robić? Obudowa pralki jak i resztę zostawiłem uziemioną. Włączyłem...
Sprawdź grzałkę - rezystancję i na przebicie (upływność). Silnik -szczotki,kostkę.
Sprawdź triak na pcb, czy nie jest na pograniczu przebicia. Przekaniki dośc rzadko się poddają, zwłaszcza na silniku.
Pewnie zwarty silnik, np stojan dostał przebicia do blach i wywaliło triak na programatorze. Mam taki programator ze swojej starej pralki. W zasadzie cała pralka na części jest.
Sprawa z pralką już sie rozwiązała. Wadliwy był stojan silnika który miał przebicie na masie po naprawie stojanu pralka działa.
Podłącz z powrotem przewód ochronny do pralki i odepnij przewody (dwa!!) od grzałki. Sprawdź wtedy czy wywala różnicówka, często grzałka jest powodem, może być też silnik czy filtr ale zacząłbym od grzałki.
bardzo dziwne objawy co to uderza?? obstawiam padnieta elektronike obowiązkowo sprawdzić silnik na przebicie do masy:!::!::!::!::!:
podaje link http://www.elektroda.pl/rtvforum/downloa... proponuje zapoznać się z tym schematem podobne pralki i chyba podpasuje a napewno opis wyprowadzeń z silnika I uwaga z tymtrzymaniem bo silnik czasami może mieć przebicie do masy proponuje najpierw sprawdzić go miernikiem chociż pod kątem przebicia do masy
Miałem kiedyś podobny problem z podobna pralką i w moim wypadku uszkodzony był silnik miał przebicie do masy i powodował wariowanie elektroniki, raz chodził raz nie, może masz podobnie....
Jeśli będziesz w Poznaniu to Tobie załatwię przezwojenie jeśli oczywiście jest padnięty silnik Przebicie na komutatorze w tych silnikach Elektroluxa to dość częsta awaria
Witam, Moja pralka Amica DAW 8123 DCiBT po włączeniu 9 na 10 przypadków wywala różnicówkę. Jak odepnę PE to jest OK. Wykluczyłem uszkodzenie filtra, grzałki i blokady pozostał silnik i elektronika. Jeżeli odepnę całkowicie silnik do pralka działa więc wydawałoby się, że silnik ma przebicie. Jednak podłączony silnik z odłączonym jedynie przewodem PE...
Jest nowy, grzałka sprawna bez przebić, szczotki silnika długie i nowa blokada zamka, bo pralka prała bez zamykania.
Silnik do wyrzucenia ... Szczotkotrzymacz lub wirnik ma przebicia
Trochę to dziwna usterka.Jeżeli hydrostat i jego układ sprawny i czysty to na początek sprawdż dokładnie połączenia do silnika,modułu.Możesz również sprawdzić silnik poza układem,wyłącznik wirowania oraz grzałkę na przebicie.
Witam. Masz w mutimetrze zakres MΩ? Często by stwierdzić jednoznacznie upływność potrzeba zakresu minimum 50 MΩ. Przebicie może również powodować silnik pralki lub przetarta wiązka elektryczna. Trzeba szukać innej rady nie ma. Skoro pralka nie trzyma ustawionej temperatury i grzałka grzeje bez kontroli to wątpię by również termostat działał...
bęben obróci się raz w jedną raz w drugą stronę tak jakby chciał wejśc w większe obroty.Trwa to wszystko ok 5-10 sekund. . Sprawdź magnes prądniczki tacho, może być pęknięty lub poluzowany, dobrze obejrzyj kostkę silnika (jakość połączeń)sprawdź silnik i grzałkę na upływność do masy (przebicie) i silnik sprawdź poza instalacją pralki.
odkręć silnik i zobaczysz co jest osmolone czyli gdzie jest przebicie
Według mnie masz problem z tacho silnika głównego. Brak sygnału z tacho. Dodano po 5 Przepaszam z porzednią odpowiedź, pomyłka, według opisu druga, czwarta i szósta dioda to chyba wykrycie napięcia z przez obwód kontrolny wtedy kiedy nie powinno go tam być, przyczyna przebicie silnika, elektronika, sklejone styki przekaźnika silnika.
Dla pewności nie zaszkodzi dokładnie wyczyścić silnik a szczególnie okolice komutatora z pyłu węglowego ze szczotek, zdarza się że w tych okolicach pojawia się przebicie.
Jak czytam te SUPER wnioski z paskiem to już wiem że pralka trafi na złom. Jeśli szczotki są ok to może sam silnik być uszkodzony. Sprawdzałeś czy ma przebicie? Również przekaźniki mogą mieć słaby styk i za mała moc trafia do silnika.
Na ten monit skierowałbym swoją uwagę na silnik. Podobną sytuację miałem z pralką Whirlpool, okazało się, że stojan silnika ma przebicie między zwojami. Nie posiadam miernika rezystancji izolacji (czy jak on tam się nazywa), więc sprawdzam na wyczucie. Biorę papier ścierny drobnoziarnisty, składam kilka warstw (około 6, by napięcie nie przeszło) w kształcie...
F12 - jeśli migają diody - wysypany Flash lub EEPROM w procesorze. Usterka jak najbardziej do naprawienia. Za późno przeczytałem post - byłbym wstanie pomóc. Dotyczy większości modeli pralek, pralko-suszarek, w których migają wszystkie diody na panelu obsługi i dotyczy to marek: Hotpoint, Ariston, Indesit oraz nowych modeli pralek Whirlpool oparte na...
Jeżeli działa zabezpieczenie różnicowo-prądowe to oznacza zły stan izolacji jakiegoś elementu pralki. Zwykle grzałki, ale niekoniecznie. Uszkodzna izolacja jest w tym co przyłączone jest wyjmowaną przez Ciebie kostką. Dodano po 3 Sterownik nie. To coś co może mieć "przebicie" do obudowy, masy - grzałka, silnik, czujnik, itp
Moduł kupiłem nowy za te około 200 zł, bo stwierdziłem, że to pewniaczek, jak pompa odpływowa okazała się sprawna. Pralka jest dość nowa, ale cóż, pozostaje sprawdzić wiązkę do pompy odpływowej. Dodano po 13 minutach: Blokada blokuje i elektronika to wykrywa, pojawia się ikonka zamkniętych drzwi. Grzałkę sprawdziłem na rezystancję i przebicie, silnik...
przebicie silnika ,na biurku był odizoloway .przewiń silnik to dobra pralka
To okopcenie to może być pył ze szczotek węglowych silnika. Sugeruję sprawdzić grzałkę czy nie ma zwarcia lub przebicia. Bo prawdopodobnie to ona, jest sprawczynią całego zamieszania. Aczkolwiek kondensatory elektrolityczne możesz profilaktycznie wymienić.
Witam. Jeżeli silnik jest z kondesatorem rozruchowym to prawdopodobnie on nawalił i jest do wymiany. Trzeba też sprawdzić zaciski w kostce przy silniku, jeżeli wytopiony jest plastik to następuje przebicie i to może powodować takie zachowanie silnika. Pralka może też posiadać płytke do regulacji obrotów jej uszkodzenie też powoduje taki efekt. Pozdrawiam.
witam a sprawdziłeś kostkę przy silniku ? często się zdaża że kostka się przytopi i jest lekkie przebicie między stykami pozdrawiam
Wyklucz przewody od tacha chociaż go nie wyrzucaj bo jeszcze może się przydać. Weź pierwszy biały przewód i znajdź drugi koniec (multimetr). Z pozostałych znajdź parę, połącz obie pary w szereg. Silnik gotowy do pracy ale.. pomierz czy nie ma przebicia i nie uruchamiaj bez przewodu ochronnego. Zabezpiecz silnik przed obróceniem bo dobrze startuje. To...
Ja pompę w mojej zmywarce Samsung wymieniam średnio raz na 1,5 roku (tulejki). Choć jest też po modyfikacji sterownika. Zmieniłem rezystory przy warystorach na duże 3W THT bo te małe SMD padały (przerwa) co skutkowało brakiem ochrony wyjść optotriaków i ich regularne przebicie. Ze słabym serwisem gwarancyjnym spotkałem się w BEKO. Pralka kilka lat temu...
sprawdź stojan i wirnik na przebicie do masy,prawdopodobnie masz uszkodźony wirnik
W miejsce grzałki wstawić zwykłą żarówkę na 230V Proszę wypiąć kostkę silnika i sprawdzić czy żarówka będzie się świecić (czy dochodzi zasilanie). W ten sposób wykluczysz przebicie. Jeśli nie silnik to ewidentnie moduł. Zwarty lub zatkany tranzystor. Czasem wystarczy umycie izopropylem płyty z pyłu węglowego.
Wymieniłeś połowę pralki i dopiero pytasz? Pomiar grzałki zrobiony? Na przejście i przebicie? Pompa odpływu nie zawiesza się? Silnik nie ma przebicia na uzwojeniu? Szczotki silnika ok? Odepnij wszystkie przewody uziemiające i zrób pranie, nie dotykaj metalowych elementów pralki i nie dopuszczaj nikogo do pracującego sprzętu w tym czasie, to o czym piszę,...
Przemyj to miejsce okopcenia jakimś rozpuszczalnikiem prawdopodobnie ni wypaliło wszystkich rezystorów. Nie mam w tej chwili tego modułu ale przed zamontowaniem sprawnego trzeba sprawdzić silnik na przebicie w pobliżu kostki elektrycznej.Będzie prawdopodobnie przebicie z uzwojeń do cewki taho, pył węglowy ze szczotek .Na układ nie ma możliwości sprawdzenia...
Do sprawdzenia silnik pod kątem przebicia do masy. Należy odpiąć przewód uziemiający korpus silnika i zmierzyć napięcie na korpusie silnika względem przewodu uziemiającego, w trakcie pracy pralki. Można to zrobić zwykłą próbówką neonową bądź miernikiem Live. Próbę należy wykonać mając na uwadze względy bezpieczeństwa. Jeżeli próba pokaże przebicie,...
musisz sprawdzić instalacje wewnątrz pralki ,obejżeć ,silnik(szczotki) pompe , blokadę,itd.dałeś tylko hasłoja tej pralki nie widzę
Kup nowy silnik do pralki albo uziem pralkę.
Zacząłbym od sprawdzenia grzałki czy nie ma przebicia do obudowy,potem silnik.
Ogólnie uziemienie w urządzeniach AGD (w tym też urządzenia z metalu - np komputer) jest podłączone do obudowy i wskutek np przebicia w silniku pralki czy agregacie lodówki zamiast pojawienia sie napięcia sieci na obudowie przepala bezpiecznik, który będzie tak długo reagował, póki się tego nie odłączy, naprawi :)
Sprawdź czy to grzałka lub silnik nie ma przebicia. Jeśli grzałka to do wymiany, jeśli silnik to do sprawdzenia
No to coś skopałeś, albo jest gdzieś przebicie w instalacji pralki czyt.w obwodzie silnika, bo na takie usterki zawsze pomagała wymiana programatora.
Jeśli potrafisz posługiwać sie miernikiem to sprawdż na przebicie :silnik,grzałka-to podstawa(oczywiście odłącz najpierw od instalacji pralki)
Reasumując do sprawdzenia: Silnik: wirnik, stojan na przebicie; szczotki silnika lub (jeszcze po oglądnięciu dokładnym dotrzeć pumexem naturalnym) i oczywiście tachoprądnica. Elektronika: czyli płytka PCB: przekaźniki silnika; wszelakie "zimne" lutowania na PCB. http://obrazki.elektroda.pl/9884170200_1...
Sprawdź kostkę silnika, szczotki muszą być zdecydowanie dłuższe niż 10mm,prądniczkę tachometryczną silnika, sprawdź grzałkę, rezystancję (ma mieć około 26 omów) i na przebicie do masy(megaomomierzem).
Tak dzieje sie tylko na wirowaniu? Na praniu silnik normalnie pracuje? Poczytaj i podepnij silnik poza pralką. Następnie przeglądnij moduł sterujący silnikiem, sprawdż czy grzałka nie ma przebicia i nie przenosi na silnik i pralkę. Zacznij działać. :D
NTC sprawny ale trop był dobry. Po wymianie grzałki pralka działa - przebicie do masy wykazał dokładniejszy miernik o większym zakresie. Dzięki.
Znalazłem w końcu przyczynę tej usterki, a mianowicie w silniku jest przebicie w uzwojeniu stojana na obudowę. I dlatego silnik chodził na maksymalnych obrotach. Temat zamykam.
Witam Przesyłam schematy podłączenia na module.Najprostsze rozwiązanie to brak styku,co do pompy. Najlepiej sprawdzić pompę na bezpośrednim połączeniu do sieci czy jest sprawna.Przy zwarciu aby nie spaliła się prądniczka taho,silnik można sprawdzić zgodnie ze schematem miernikiem.Wyczyścić silnik z pyłu ,i sprawdzić przebicie silnika do obudowy. Pozdrawiam...
Silnik nie ma przebicia na obudowę. Po podłączeniu silnika z innej pralki jest to samo wywala bezpieczniki.
Silnik jest klatkowy. Mierzyłem napięcie na wyprowadzeniach, normalnie na luzie jest 80V, po zwolnieniu obrotów (zaczyna buczeć) ok 150V i powoli się obraca. Pytałem czy silnik może mieć zwarcie ponieważ miał przebicie. Podsuszyłem go i w tej chwli przynajmniej optycznie nic się nie dzieje.
upływność sprawdziłem metodą na żaróweczkę i miernikiem dodatkowo i nie wykazuje przebicia na masę no chyba że na silniku jest przebicie a też sprawdzałem i niby nie ma
Okazało się, iż silnik ma przebicie ze stojana na obudowę (bardzo małe, ale jednak wpływało to na zakłócenia w elektronice).
Które diody mrugają ? Pewnie tylko dioda "start/pauza"... :D :arrow: pawciopp Panujące teraz u nas tropiki, zaskoczyły konstruktorów niektórych urządzeń; a tak na serio, to sprawdź silnik na przebicie do masy . Profilaktycznie przewróć pralkę na plecy, a silnik potraktuj suszarką do włosów (to nie żart!!) Zresztą było, poczytaj posty na temat błędów...
Siemka Sprawdź tak: 1. Tacho na silniku czy się nie odkręciło lub nie wypadło 2. Przeczyść kostke wtykową silnika 2. sprawdź grzałkę, czy ma przejście oraz czy nie ma przebicia
Triak nie wykazywał zwarcia Triak nie miał zwarcia pewnie jak mierzyłeś go omomierzem, ale mogło w nim następować przebicie w momencie podłączenia do napięcia sieci.
pralka przebicie przebicie pralka przebicie obudowa silnik pralka
usunąć zapisaną stronę chłodziarko zamrażarka ariston creative inspire p5800 subwoofer
wieża philips trafo somfy żaluzje
Kody błędów R99, R17, R23, R33, R44 w New Holland TM Sharp LC-40FG5242E – najnowszy firmware V1.36, aktualizacja USB i online, UMC Poland