żeby zapalił powinno wystarczyć, że tryska w ogóle tutaj masz Haynesa i inne serwisówki, powinno sporo pomóc https://autoinfo24.ru/rukovodstva-po-rem... cewka/cewki zazwyczaj mają na jednym kablu plus po stacyjce a na drugim sterowanie masą z komputera nie podpinaj +12 jak popadnie bo jak popadniesz na wyjście z kompa to spalisz...
Nie trzeba to się tyczy samych wtrysków ich wymiany na nowe lub po regeneracji lecz nie we wszystkich pojazdach.
Najpierw dokręcasz 2Nm , potem 8Nm , potem dokręcasz jeszcze 270 stopni - dotyczy dokręcenia jarzma wtryskiwacza . Niestety nie znam siły dokręcania dla cewki .
Podobny przypadek w rodzinie wypadanie zapłonów, nierówna praca silnikiem telepie, padły jednocześnie dwie cewki zapłonowe, dostały przebicia.
A czy wielkość przerwy na świecach ma wpływ na żywotność cewki
Wymień kolego świece i ewentualnie cewki. Wszystkie.
Podłączyłem te 3 cewki do mojej pszczółki i nie widzę żadnych problemów z nimi. Jednakże czasami auto odpala mi od strzała, a czasami muszę trochę pokręcić.
Na przykład: weź dwa jednakowe rezystory 220 lub 470Ω połącz szeregowo pomiędzy +12V a masę, otrzymasz dzielnik rezystancyjny 1:2, napięcie z pomiędzy nich poprzez przycisk podłącz do wejścia wyzwalającego cewki
Witam wszystkich, wczoraj wymieniałem cewkę w Skodzie Fabii 1 1.4 MPI i po wymianie cewki, gdy dodaję gazu, wyskakuje błąd ECP i brakuje mocy, ledwo jeździ. Po poruszeniu listwą i ponownym odpaleniu samochodu błąd znika i jest wszystko ok, ale po przełączeniu na gaz i dodaniu gazu czasami znowu to samo. Czy to jest możliwe, że cewka może być za słabo...
Nie każdy stag200 przyjmie 2 omowe cewki.
Więc masz wypalone zawory, ewentualnie brak wysterowania cewki.
Jedź na kompa żeby odczytać kody błędów a sprawdzić możesz oscyloskopem przebieg na przewodzie brązowym (masa) i porównać go z wzorcowym. lub na pracującym silniku wsłuchać się w pracę silnika i po kolei odłączać cewki .
A kiedy zmieniałeś świece i czy cewki nie maja przebić.
ja w żadnym wypadku się nie czepiam przedmówcy, po prostu wypowiadam się co osobiście o tym myślę, dawniejsze silniki nie miały żadnych takich przypadłości więc jest to dla mnie dziwne że dawne objawy padniętej uszczelki pod głowicą bądź nieszczelności silnika to teraz normalne. Wierzę że są tutaj ludzie którzy na co dzień mają z tym do czynienia i...
Zobacz numery...
Jak kompresja OK,świece,cewki okablowanie i iskra OK to powodem wypadającego zapłonu może być brak paliwa spowodowany np.niesprawnym wtryskiwaczem. Jakieś błędy są?Diagnostyka zrobiona?
Przy okazji posprawdzaj lub wymień świece, gdyż zużyta świeca skraca żywotność cewki.
Sprawdzana i ok? To znaczy ile bo te silniki są bardzo czułe. Jeżeli jesteś pewien mechaniki to oscyloskop i sprawdzić sygnały idące na wtryskiwacze i cewki.
Może powodować. Ewentualnie mechanik mógł nie dokręcić masy, przy cewkach.
cewki sprawdzałeś ?
Witam. Bezpiecznik nr 52 zasila tylko cewki zapłonowe pin 3. Uszkodzona wiązka.
Uszkodzone cewki i świece. Zacznij od tego.
I jak udało się rozwiązać problem?
W tych silnikach cewki padają jak muchy.
mieszacie producentów? 3 cewki jednej firmy, a jedna drugiej?
Np.może to być przewód zasilania cewki zapłonowej.
Po wymianie czujnika komputer już nie pokazuje błędów a silnik dalej nie pali na jeden cylinder. Przekładal przy mnie cewki i to samo..
ok, a jak chcę uzyskać wyładowania pomiędzy 2 przewodami tak jak pisałem odległość no powiedzmy 0,5 cm to wtedy muszę od uziemionego rdzenia poprowadzić przewód uziemiający do plusa WN na tą odległość 5mm? Wyprowadzasz 2 przewody - od obu końców cewki, dodatkowo koniec o gorszej izolacji (blizszy rdzenia) łączysz z masą. Nie jestem elektronikiem ale...
GAZ jest od początku w tym aucie. Cewki , świece wymienione.
Test wygląda dobrze, choć nie podoba mi się prąd pompy, albo jeden parametr zachodzi na drugi. Tak czy tak, błąd wyraźnie mówi: System Too Lean. Jak mamy teoretycznie wydajną pompę paliwa, to zostają nieszczelności dolotu. Teraz powinieneś zająć się korektami długo- i krótkoterminowymi. Nie powinny przekraczać +/- 5%. W VCDS była to grupa około 32/33/34,...
ttrzok masz racje , powyzej pisalem o zasadzie pomiaru analogowego pzez czujniki w analizatorach . >> ktos tam wyzej wyskoczył z dziwnym postem , napicanym chyba w celu nabicia sobie punktów. w lambdzie 1,3, i 4 cztero przewodowej jest tak jak piszesz zarowno dla sad 1V , 5V i 0,8V-1,6V , 6 przewodowa jest nieco zakrecona . po wczorajszej zabawie i...
auto od wczoraj o dziwo nie gaśnie. zrobiłem już 200km i ani raz gdzie wcześniej już by zgasł z 30 razy. Tyle że dalej w sumie nie wiem co mu było/jest jeżdżę na odpiętym EGR świeci się check przez niego, zamieniłem cewki pierwszą z trzecią miejscami, docisnąłem wszystkie bezpieczniki i kostkę od 2 sondy lambda. Od tego czasu działa OK. Dzień wcześniej...
albo nie ma iskry wcale, albo iskra za słaba i chodzi jak chce szarpie kicha itd.
jeśli faktycznie tak jest jak piszesz i zalewa silnik. to moze byc wadliwy ukaład zapłonowy, czyli świece lub cewki. Uszkodzony czujnik temp. Niekoniecznie bedzie błąd, ale moze bardzo zaniżać temp. silnika wtedy tez go zaleje. Wadliwe wtryski które np leją. Trudno mi powiedziec cos wiecej.
Mam pytanie? Czy ktoś wie jak jest zbudowana cewka zapłonowa w Skodzie Fabii 1.2 ? Może ma ktoś jakiś schemat budowy? Jakie napięcia wychodzą na cztery zaciski cewki zapłonowej ze sterownika? W jaki sposób wygenerować wysokie napięcie bez podłączania cewki do sterownika....? Pozdrawiam ![/i]
Zamień cewki W/N miejscami
Magneti Marelli IAW4LV.C Fabia/Polo 1.4/16V AUB . Silnik z "poczwórną" cewką.
Pomierzę jutro cewki, dzięki za podpowiedź.
Wiesz co to powodzenia że w 1.2 masz świece żarowe i sprawdzałeś je jeszcze jak na tym filmie. Skoro podmieniłeś cewki to błąd wyskoczył ponownie na 2 cylindrze?
Wątpię aby bylo to widać na nagraniu. Jest to niebieska iskra przeskakujaca juz chyba z bloku silnika na pasek juz nie pamiętam id czego. Niby wymienialem cewke ale na używana. Skądś musi się to brać. Myślę czy nie zaryzykować zakupu nowej cewki.
Powodów może być kilka. Zamień ze sobą świece tak jak napisałem wyżej, jak błędy nie przeją na pozostałe cylindry to podmień cewkę.
Kompresje na 1 cylindrze.
Nie odlaczaj cewki na chodzacym silniku a krokowca sprawdzales czy nie jest brudny.
Po takim czasie wyszlo co było problemem drgań .Wczesniej uszkodzony napinacz mechanik przy jego wymianie żle założył pasek klinowy .Ludzie potrafią spartolić robote.Wczoraj przypadkiem przy innej robocie elektryk samochodowy zauważył to.
Witam posiadam skode fabie 1 1.2 40kw nie pracuje cylinder 2. Nowe cewki,świece , przewody sprawdzone od napiecia (12.30).Jest Iskra.
Tam sa chyba cewki i przewalone je wyciągnąć
Ale nie szczelności zaworków gazu mogą być, ale tym się tak nie sugeruje, sprawdź czy sterowanie gazu nie jest podłączone do trzeciej cewki zapłonowej auta.
Ale to masz 1-2 generację gazu czy co?? Bo tam to normalne że coś będzie w dolocie zostawało. Skoro cały czas to jak wyżej cewki na zaworach oraz trzeba by się przyjrzeć samemu reduktorowi -czyli membrany i przeczyścić środek.
Najczętszą przyczyną jest uszkodzona któraś cewka WN.
Witam, kupiłam Skodę Fabię 2002 r. 1.4 benzyna, wymienione są świece na nowe. Jak jedzie się autem na niskich obrotach, auto szarpie. Jaki jest powód? Dobry żart ,nawet nie wiadomo czy to silnik vag czy skodowski. Diagnoze przeprowadzi mechanik w najbliższym warsztacie. A co do wróżb to też podpowiem ,wymień cewkę albo cewki. Tylko potem się dziw że...
Może na początek zamień wtryskiwacze/cewki/świece miejscami Potem sprawdź okablowanie między wtryskiem a ecu
Ja też dorzucę swoje 3 grosze. Cewka oczywiście pasuje z felicii do fabii. Jedyna różnica to inna konfiguracja pinów. Najprościej wyjąć starą, pomierzyć wtyczkę z niej oryginalną od strony ECU - znaleźć +12V i masę. Pozostałe dwa to kable sygnałowe. Sprawdzić w aucie z którego wyciągnięta była cewka jak ma rozmieszczone zasilanie i masę i odpowiednio...
te silniki sa czułe i czesto padały cewki,ale warto podłaczyc sie gdzies pod komputer i sprawdzi błedy wada ich tez było przestawianie sie rozrzadu,ale przy takich objawach co napisałes stawiam na swiece lub własnie cwka.
Miałem podobny objaw. Wymiana świec i cewki nie pomogła. Okazał się przestawiony rozrząd. Rozciągnął się łańcuch. Po wymianie kompletnego rozrządu (kół wałków, ślizgi, napinacz, łańcuch) problem już nie wystąpił
Jak w temacie 1-12, 2- 12, 3-16,5, próba olejowa 1-12, 2-12, 3-19 o czym to świadczy. I jeszcze zapytanie o grupę pomiarową 12 kanał 87-28, przy dodaniu gazu 88-28. Wypadanie zapłonu na 2 cylindrzę 15 grupa. Co o tym myślicie. Rozrząd sprawdzony na blokady. Proszę o sugestie, silnik nie bierze oleju. Pozdrawiam. cewki podmienianie
Wymieni cewki zapłonowe co są na świecach .I po sprawie :)
Koledzy prosze o porade. po wymianie sprzegla,wsprzeglika i cewki na rozruszniku pojawily sie problemy.Mianowicie zainstalowana w autku instalacja lpg nie zawsze daje sie uruchomic ( kontrolki na przelaczniku wogole sie nie swieca i auto jezdzi tylko na paliwie) a jak juz sie uruchomi to potrafi w trakcie jazdy sie rozlaczyc.. do tego w tym samym czasie...
A jak "siadają", cewki dostają przerwy, czy "pstrykają" ale nie wtryskują paliwa?
Troszeczkę zeszło od ostatniego postu.. Podmieniłem przepustnice, cały układ wtrysków gazu, świece, cewki, poszczególne czujnik jakie dało się wypiąć z drugiej Fabii i nadal silnik nie chodzi tak jak powinien i po 2 dniach pojawia się błąd 16556 czyli niby coś z 1 cylindrem. Obawiam się, że mogę mieć uszkodzony komputer pokładowy, który generuje jakieś...
Zrobione do tej pory: Wymienione świece Podmienione cewki zapłonowe Wymieniona taśma poduszki powietrznej Wymieniona kostka stacyjki Wymieniony alternator Co to miało wspólnego z "choinką" na desce rozdzielczej? Absolutnie nic.
Zaklócenia sieci CAN,zabrzmi to niedorzecznie ale takie objawy daje wadliwy zapłon(kable,świece,cewki) Miałem identyczny problem z zegarami w fabii w ubiegłym roku,po 2 dniach oddałem klientowi auto bo poddałem się.Dostałem od znajomego cynk o tym zapłonie i zaproponowałem klientowi wymianę swiec i kabli(najwyżej gosć będzie mieć prezent ode mnie jak...
zdemontowano cztery świece i trzy cewki. Ciekawe, 4 świece w 3 cylindrowym silniku :D
Czy dużym problemem jest zamiana silnika 1.2 6v na 1.2 12v w Skodzie fabii, chodzi mi o elektronikę (czy konieczna jest zmiana wiązki przewodów i komputera) oraz kolektor ssący i cewki. To mój pierwszy post na tym forum, jeżeli nie ten dział to przepraszam. Z góry dziękuje za odpowiedzi.
Wiesz chyba ze w Skodach problemem są padające cewki .Ja bym kupił jedną cewkę używkę i podmieniał po kolei . Tanie są .
Zrób autoadaptacje przepustnicy jeśli faluje na bęzynie przepustnica jest elektroniczna jak sądze! Tylko najpierw czeba ją wyczyścić!!!! I po problemie z falowaniem. Co do wystrzałów to może być wiele przyczyn 1. zła regulacja gazu za ubogo.2. świece ew. kable zapłonowe (ale tam masz chyba cewki na każdy cylinder).
Problem rozwiązany. Powodem był przerwany przewód do cewki i raz łączył a raz nie. Dzięki za podpowiedz.
przy immo żartów nie ma, jeśli chcesz sprawdź sam jeśli się boisz jedź do fachowca, musisz poszukać cewki przy stacyjce i sprawdzić połączenia:D
w tym wieku auta to ludzie już często dają nowe przewody WN, bo stare przebijają do masy zwłaszcza w warunkach podwyższonej wilgotności powietrza. Tak dla porządku, jak cewki siedzą na świecach to chyba nie ma przewodów WN?
witajcie mam fabie 1.4 16v automat kod silnika bby przestaje mi palić na 2i4 cewki wymieniłem,mechanik chce pokolej wymieniać wszystko bo sam niewie co mu jest
Ktoś przeciął przewód zasilający cewki przekaźników w module i polutował go tak żeby było po zapłonie. Po przywróceniu stanu fabrycznego wszystko wróciło do normy.
może być cewka, wtedy będzie przerywać i chodzić na 3 a nawet 2 cylindry, cewka od Felicji 1.3 powinna być taka sama i będzie kosztować z połowę taniej - pojedź na jakiś szrot i spróbuj. PS: jakie świece założył mechanik? mam nadzieje, że nie NGK? jak ngk to najpierw wymień świece... orginalnie są Champion i są to najlepsze świece, które wytrzymują...
Zmień cewkę zapłonową i świece .
A ja mysle ze wypadanie zaplonu na którejś cewce
Witam . Problem z Fabią 2000r 1,4 benzyna. Nie pali na 1 i 4 cylinder. Cisnienie sprężania zmierzone ok, wymieniona cewka , bez zmian, zamienione miejscami wtryskiwacze , bez zmian. Sygnał na wtryskiwacze jest (sprawdzony diodą) w pamięci brak błedów świece wyglądają ok. Zastanawiam się nad wyciągniętym łańcuchem rozrządu i brakiem synchronizacji. Na...
Witam. Posiadam skodę fabię 1 silnik 1.2 40kw 54km Problem mam z przepustnica bład to: 17987 p1579 Moduł sterowania zaworu przepustnicy (j338)-adaptacja nieprzeprowadzona. A wystąpil on po błedzie: 17563 p1155 Czujnik MAP (bezwględne ciśnienie kolektora) (g71)-zwarcie do plusa. przyczyną był przerwany 1 z 4 kabelków od czujnika ciśnienia kolektora,...
Chyba nie bardzo rozumiem jak inwerter kolega ma na myśli. Co do brzęczenia to FAKT :) Zapomniałem o tym ściemnianiu, pewnie robią je na PWMie :) Ale kondensator równolegle z uzwojeniem cewki przekaźnika ładowany przez diodę i powinno być cicho. Pozdrawiam.
Witam. Brak mi pomysłów co do auta jakim jest Fabia 1,2 htp. Często wymieniam jej świece, bo chodzi jak traktor. Przydusza ją podczas jazdy na niskich biegach 2, 3, podczas jazdy wszystko jest ok. Zapała się kontrolka silnika, pali się czasem kilka dni I gaśnie. Bardzo głośno chodzi pompka paliwa. Teraz objawy od czasu do czasu z brakiem możliwości...
Czy w skodzie fabia można samodzielnie wymienić cewkę na zapłonie nie ustawiając następnie jej pracy z komputerem?
"Misfire" nie ma nic wspolnego z sonda lambda :( Nawet lewe powietrze nie powinno wyciagac takich bledow. Misfire to przewaznie cewki /kable /swiece / czujniki polozenia walu. Tak mi sie wydaje :)
Okazało się że wypada zapłon na 1 cylindrze zmieniliśmy miejscami cewki nie pomogło dalej wypadał na 1 więc zmieniliśmy świece miejscami i zapłon zaczął wypadać na 2 kupiłem nowe świece i problem rozwiązany
Jeśli nie są to oryginalne siłowniki i moduł to najprawdopodoniej będzie to zwykłe standardowe sterowanie 2Xmasa. Jeśli jednak jest to oryginalny zamek to oba przewody z alarmu podłącz pod jeden przewód sterowania (np. kabel ze złącza drzwi kierowcy). Impuls "zamknij" podłącz normalnie, a "otwórz" podłącz do tego samego przewodu przez wspomniany opornik....
witam. posiadam fabie 1 1.2. problem polega na drganiu silnika i falujace obroty. gdy silnik się rozgrzeje. gdy jest zimny jest w normie no i bład wywala uboga mieszanka cylinder 1. zmieniłem wtryski zamieniałem cewki i to samo. i czuć nie wypalajacę paliwo
Schemat od Polo ale to jedno i to samo jeżeli chodzi o sterownik silnika. Zwróć uwagę na przekaźnik J271 (ma różne oznaczenia w zależności od kodu silnika i rocznika: 100, 103, 109 , 429), gniazdo nr 10 lub 15 - dolny rząd, pierwszy z lewej (10), pierwszy z prawej (15). Przekaźniki są nad nogami kierowcy. Ten przekaźnik zasila wtryski, cewki zapłonowe...
(...) za domykanie szyb) do zółto-niebieskiego, stwierdziłem, że skoro przez przypadek znalazłem tę funkcję, to ją podepnę. Działa prawidłowo Kupiłem taką centralkę: Link (Modemix STER003) Jeżeli chodzi o elektrykę w samochodach, to nie mam pojęcia co się, z czym je, także prośże o wyrozumiałość. Dzień dobry, Rozumiem Twoją sytuację i z chęcią postaram...
Spanner - wozisz ze sobą starą świecę zapłonową. Gdy nie będzie chciał odpalić to wyjmujesz jakąś cewkę ze świecy, wkładasz do cewki swoją świecę. Świecę kładziesz na masie (na metalowej części silnika) i odpalasz samochód jednocześnie obserwując czy jest iskra. Jeżeli jest to szukasz po paliwie a jak nie ma to szukasz po czujnikach crank i cam, okablowaniu...
Sprawdź jeszcze sprężanie w cylindrach - lubią się zawory wydechowe wypalać. No i przy okazji jeśli nie był wymieniany to rozrząd. Mimo, że łańcuch to miałem przypadek że po 24 tys km (od nowego auto z salonu) przeskoczył. Mam taką fabię tylko 2005, czasami na luzie się zapala ten żółty helikopterek i auto nie pali na jednym cylindrze, gasze, odpalam...
Witam. Mam problem z Fabia w postaci wypadania zaplonu na 3 cyl. Przelożyłem cewki z 3 cyl na 2 cyl dalej blad wypadanie zaplonu na 3 cyl. Postanowiłem zajrzeć do swiec. Byly juz wyeksploatowane wiec wymienilem na nowe. Problem dalej jest. Psiknalem w dolot plakiem silnik zaczal normalnie pracowac dopuki nie wypalil plaka i od nowa siepie nim. Sprawdzilem...
sprawdz cewki, wstryski i rozrzad - bardzo lubi sie przestawiać. Jakby przeskoczył łańcuch, to by nie "odskoczył" z powrotem ;)
Witam Posiadam auto Skoda Fabia 1.2htp, jest po remoncie silnika: -rozrząd -planowanie glowicy -zawory nowe -cewki nowe -świece nowe -filtry (oleju, powietrza, paliwa) nowe -olej 10w 40 -wtryski prawidlowe Po kilku dniach spokojnej jazdy na krótkich odcinkach zapalił się check engine i pokazało błąd związany z niewydajnością katalizatora. Postanowiłem...
Witam ponownie! Po wymianie trzeciej cewki(ta koło czujnika poł.wału) autko chodzi jak igiełka. Wymieniona oczywiście samodzielnie (ok.100zł w kieszeni). Założyłem BERU.
Cześć, Mam problem ze Skodą Fabia 1 1.2 AZQ. Dodam, że nie jestem mechanikiem czy elektronikiem, więc prostym językiem do mnie proszę ;) Od długiego czasu błąd 'check engine' (wymiana sondy lambda i katalizatora), ale to nie przeszkadza (piszę o tym, bo może ma jakiś związek?). Pół roku temu zaczął się problem z falowaniem silnika. Przerodził się do...
Jesli zmieniasz swiece i na chwile jest dobrze to stawiałbym na uszkocenie ktorejs cewki. Miałem kiedys podobny problem tylko w innym samochodzie ale objawy byly takie ze po wymianie świec, przewodów bylo dobrze miesiac a pozniej znowu to samo. Po wymianie cewek wszystko wrocilo do normy.
Witam mam problem w Skodzie Fabia II 1,2 12v HTP na benzynie nierówna praca wypada zapłon na 3-cylindrze. Ciśnienie sprawdzone,cewki przekładane,świece nowe, wtryskiwacze też zamieniane i nadal to samo. Ale po przełączeniu na LPG nierówna praca ustępuje. Problem tylko na benzynie.Może ktoś ma jakiś pomysł co może być. Dodam ze instalacja orginalna Skody...
Zamieniłem cewki na garach, nic się nie zmienia - błąd dalej występuje. Czy to może być problem z ciśnieniem na jednym garze ? Teraz silnik się z deka tak zachowuje. Pali się non stop checkengine i przy odpalaniu wrażenie jak by właśnie nie palił na jeden gar.
zasilanie cewki styk 86 kolor czarno-czerwony a styk 85 kolor brązowy i te przewody są cienkie.A teraz styki przekaźnika styk 30 kolor czerwony i styk 87 kolor czerwono czarny I TE PRZEWODY SĄ GRUBE
Witam mam taki problem z instalacja landi renzo. Komputer omegas reduktor IG1. Jak lekko dodam gazu to przelaczy sie na gaz, ale pochodzi chwile i czasami gasnie. Dodanie wiekszej ilosci gazu skutkuje przelaczeniem na benzyne (trzeba zgasic i odpalic silnik zeby moc znow probowac na gaz) i piszczeniem zdaje sie tak jak by gazu nie bylo. Czasami tez...
Majster ma rację, teraz musimy się dowiedzieć czego brak, czy jest zasilanie i sterowanie cewki przekaźnika, czy jest zasilanie na styki robocze przekaźnika. Czy zasilanie wychodzi po zamknięciu styków przekaźnika. Być może, że sterownik nie ma zasilania właściwego i nie zapina w ogóle przekaźnika lub siedzi gdzieś dawne zabezpieczenie przed kradzieżą...
Jak go wymienić? Czy jest to część wymienna, czy trzeba zrobić mostek z tym stykiem 50b? Go czyli kogo rozrusznik? Jak nie masz prądu na kabelku co idzie do cewki to są trzy opcje. Zgnity kabelek,kostka stacyjki,pseudo alarm. A jak juz miałeś dostęp do rozrusznika to trzeba było zewrzeć na ostro i sprawdzić czy chociaż rozrusznik działa. Tylko skrzynie...
Podpowiadam jeszcze test:na załączonym amperomierzu odłączyć przewód plusowy od alternatora,a póżniej sterowanie z cewki rozrusznika -oczywiście na wyłączonym silniku i bez kluczyka w stacyjce,o ile wcześniejsze uwagi kolegów nie zlokalizują poboru prądu.
Dzięki za informację to faktycznie strach się brać za naprawę tego silnika. Wczoraj okazało sie po uruchomieniu auta, że dziwnie pracuje i zaczeło dymić na postoju, okazało się, że pracowały wtedy tylko dwa cylindry, awaria cewki zasilającej i świeca była zaolejona. Wymieniona została cewka zapłonowa i komplet świec zapłonowych. Nie wiem ile tak jeszcze...
cewki fabia cewki nawojowe cewki zwoje fabia fabia alternator
kupię kwasy wymiana śmigła awaria netia
resetowanie baterii kettler sterownik
Błąd 101 podczas kalibracji skrzyni McCormick XTX 185 Jak podłączyć wentylator z opóźnieniem na kablu dwużyłowym?