Witam proszę bardzo ,schematy abs .
Albo wiązka na scienie grodziowej ,Trw też się psuja na brak komunikacji .
To tylko sie cieszyc ze nie rozjechal sie jeszcze ABS. Czeka Cie kodowanie VCDS.
Kolego z całym szacunkiem ale ciemno widzę czy to sam ogarniesz. Jak dla mnie to padł jakiś główny bezpiecznik bo dużo modułów martwych, możesz sprawdzic np czego nie ma na ECU czy zasilania czy masy, ale musisz mieć schemat.
tu nie chodzi nawet o sprzęt tylko o fakt nawiązania komunikacji.
Obecność napięcia sprawdź żarówka a nie miernikiem. Te 9V to zły pomiar. Miedzy CANem a masą powinno być 2,5V. Tam gnije wiązka na podłużnicy. Najlepiej podpiąć inną pompę - wtedy wiadomo czy pompa czy instalacja.
Witam. Potrzebowałbym schemat do fabii 1 z 2007 roku silnik Bud. Jest brak komunikacji ze sterownikiem silnika. Kontrolka silnika się nie świeci, rozrusznik kreci. Czasami kontrolka się zaświeci i auto normalnie działa. W innych modułach błąd 01314- brak komunikacji z sterownikiem silnika. Chciałbym sprawdzić zasilania i masy. Ewentualnie czy ktoś...
Pomarańczowo-brązowy, pomarańczowo-czarny skręcone ze sobą razem, to przewody CAN. Zobacz wiązkę na lewej podłużnicy.
Gateway (J533) jest bordnetzu (J519)
Z tego co napisałeś to wygląda na uszkodzenie ECU.
Zacznij od sprawdzenia zasilania pompy. Na grubych przewodach stałe 12 V oraz jeden przewód tam jest na którym powinno być 12V po odpaleniu i 2 przewody Can i jeszcze po prawej chyba wtyczka do czujnika skrętu. Jeżeli zasilanie jest to pompa do wymiany.
Jaki sterownik silnika tam masz , jak gaśnie jest komunikacja ze sterownikiem , wiązka sprawdzona ? Jak gaśnie ?
Może sama pompa wspomagania ucierpiała (bezpieczniki na akumulatorze całe).
Niestety musiałem kupić używkę, co rozwiązało problem.Zamykam temat
Pompa może mieć komunikację z airbag i przypadku crashu sygnał blokuje wspomaganie.
Ale miało być CH340 za stówkę ?Ciężka komunikacja jest z Tobą.Podpowiedź masz więc zadziałaj.
wiazka przeswietlona, lacznie z canem do zegarow, "+" i masa jest, pompa druga z innego samochodu i brak komunkacji nadal jakby gateway uwalilo, inne sterowniki komunikacja bez problemu, jutro zobacze czy wogole can biegnie na oscyloskopie. ale podpytuje bo bardzo podobny przypadek (POMPA TRW)
Podaj przez bezpiecznik plusa na cienki czarny i zobacz czy będziesz miał komunikację
Pytanie może i z d..y ale sprawdziłeś bezpieczniki po tym jak zakończyła się komunikacja?
W sumie próbowałem V.A.G. 1552 ( oryginalny, niebieska książeczka) i nie połączyl się, na ekranie pokazało "usterka w strukturze komunikacji"
Problemem okazała się uszkodzona pompa wspomagania
NIe ma przekaźnika do CAN. Trzeba zrobić pomiary na CAN napędu . Komunikacja między licznikiem gateway a silnikiem musi działać. Inaczej nie będzie palić.
Proszę sprawdzić napięcia na wtyczkach pompy, wiadomo grube kable zasilanie + -, - sprawdzamy żarówką, następnie wtyczka z trzema przewodami to Can i zasilanie po zapłonie 12-14V , kolejna wtyczka cztery przewody to czujnik kąta - to zostawmy w spokoju. A wystarczy na szybko diagnostyka jeśli jest komunikacja to wszystko jasne i mniej szukania. Nie...
Sprawdź czy do wspomagania dochodzi zasilanie, w następnym etapie do sprawdzenia linie od komunikacji.
Na pinie 7 napięcie wynosi 7 v a na 16 jest 12 v. Na 4 pinie jest masa wiec powinna być komunikacja
Możliwe, że coś sieje i zakłóca komunikację.
Najlepiej podłącz vcds, jest najbardziej kompatybilny. To co podpinałeś musi się łączyć bez problemu. Jak brak połączenia najlepiej do producenta urządzenia dzwonić. A tak wogule próby na włączonym zapłonie robicie? czy jest komunikacja z innymi modułami jak: abs,air bag, licznik ?
Witam , Proszę o pomoc w sprawie dotyczącej sporadycznej komunikacji ze sterownikiem Magneti Marelli w samochodzie Fabia 1,4 16V (silnik vw). Problem polega na braku komunikacji ze sterownikiem silnika i komunikacie "Controller uses unknow Protocol , Protocol Keyword EB8F". Co ciekawe raz na dzień uda się połączyć ze sterownikiem silnika ( można zrobić...
schemat abs do tego modelu i sprawdz napiecia.
Wygląda na brak kl15 na sterownik [napięcie po kluczyku]. A co do komunikacji często pomaga odłączenie radia.
Więźka can do przedzwonienia lub nowa. Lub pompa zakorodowała w środku.
Piny od gniazda starej pompy nie są zerwane? Najszybciej byłoby przywrócić komunikację ze starą pompą aby odczytać kodowanie.
Napięcie do cewki to leci bezpośrednio z ter,15 przez bezpiecznik.Jak jest komunikacja to doprowadź na początek wszystkie te błędy do porządku.Czyli błąd przekaźnika pompy ,czujnik temp., MAP itd.Sprawdź linię 5v dla czujników.Potem doprowadź CAN do porządku.
tylko skąd wziąć wsad do sterownika... Po Can-ie też można to wgrać jak jest komunikacja?
Do sprawdzenia jeszcze trzecia kostka od czujnika skrętu który znajduje się w przekładni . Jeżeli ktoś z kolegów ma wiedzę jak go sprawdzić to proszę o informację Awaria czujnika nie będzie powodować braku i błędów komunikacji.
Skanowałem całe auto Całe bez licznika ? Odepniesz sterownik silnika i dalej będzie świeciło, bo niby dlaczego miałoby zgasnąć. Powstaną błędy komunikacji i zasilania.
Tak, z BCM. P i R powinno podejść ale ręki sobie uciąć nie dam. Przekaźnika tam raczej nie znajdziesz. Tutaj silnik powinien mieć tylko zasilanie i komunikację po LIN (zazwyczaj cienki przewód) która leci do BCM. Czujnik otwarcia maski sprawny? Przy otwartej masce lub uszkodzonym czujniku wycieraczki nie ruszą. Jeżeli wycieraczki nie działają to można...
Najczęstszy kod to czujnik kąta skrętu. Drugi to brak komunikacji CAN
Tam masz podłączone do gniazda jak nie ma komunikacji to do wymiany komfort
Mam problem z robiłem w Fabii 1.4 MPI. Mianowicie, brak komunikacji z komputerem i nie mogę zdiagnozować usterki, a usterka wygląda tak - silnik pracuje w trybie awaryjnym, świeci EPC. Kiedy jest upał, to pracuje normalnie, bez żadnych kontrolek i objawów, do momentu ochłodzenia. Po kilku kilometrach znowu tryb awaryjny. Który czujnik jest tak wrażliwy...
Skoro sie pali kontrolka to błędy muszą być. Chyba ,że nie ma komunikacji ze wspomaganiem to błędów nie odczytasz w nim, ale za to w liczniku będą błędy komunikacji .
W takim razie stawiam na wiązkę elektryczną przechodzącą przez zawias drzwi w przelotce gumowej. Często wielokrotność zamknięć i otworzeń powoduje brak styku w komunikacji przewodów...
Masz interfejs z linią K, licznik posiada tylko CAN, jakich jeszcze argumentów potrzebujesz aby uwierzyć że tym co posiadasz się nie da? Jak wspomniano komunikacja idzie przez gatewaya bez którego tutaj nic nie ruszysz.
Auto pali normalnie , check się nie świeci, ogólnie chciałem wpiąć kompa bo auto po postoju kopci i nie równo chodzi, pozatym wzrosło spalanie. Chciałem zczytać błedy i sprawdzić parametry. Ale komunikacji brak :/
a jak był pęknięty zbiornik to pewnie się elektronice oberwało....
Ten element nie ma nic do braku komunikacji. Bez niego nie będzie sterowania silnikiem. Sprawdź czy na pompie jest zasilanie i CAN.
Coś było robione czy wykazało błędy bez twojej ingerencji?Masz tam między innymi ; moduł kontrolny kół napędowych - brak sygnału,napięcie akumulatora -słaby sygnał,moduł kontrolny kod bezpieczeństwa, poziom selektora- brak komunikacji no i czujnik skrętu - brak komunikacji.
Czy w momentach zaniku wspomagania zapala się kontrolka ? I od jak dawna to się dzieje ?
A gdzie jest sterownik airbag w tym aucie ? Może to z nim coś się dzieje.
może problem leży w immo albo komunikacji na linii W.Odpytaj immo
A komunikacja CAN prawidłowa?? 2 czy 1 wire??
Skoda Fabia 2010. Usterka to brak wspomagania. Brak błędów. Komunikacja jest. Wszystkie bezpieczniki ok. Wiązka dobra. Wskazania na blokach pomiarowych wydają się być ok. Pompa na jałowym pobiera ok 3a podczas ruchu kierownicą ok 20-40a, czyli jakieś opory są. Wymieniona pompa na używkę w ilości 2 sztuk i nadal to samo. Czy mam pecha do używanej pompy...
Witam Problem ze Skoda Fabią II 2010 rok silnik 1,6 benzin W silniku niekasowalne błędy U0121 Can ;komunikacja ABS Abs brak możliwości diagnostyki Sprawdzone zasilania ,masy ,plus po stacyjce oraz Cany do sterownika Silnika ABS -oraz wszystkie bezpieczniki i wiązka! Może macie jakieś sugestie lub pomysły??? Z góry dziękuje za pomoc. Acha jeszcze -podmienione...
Ale co naprawione- błąd braku komunikacji?
Nie listwę tylno ciśnienie paliwa na niej. Skoro taki był błąd w liczniku tzn że masz odczytać błędy w liczniku. Gdyby licznik nie miał komunikacji ze sterownikiem silnika to silnik by nie odpalił bo trzymałoby immo. Kupiłeś auto z takim problemem? LPG jest? Coś robiłeś i tak się stało?
Nawet w przypadku odłączenia fizycznie wtyczki z modułu ABS kontrolki na desce mają się świecić. Są dwie możliwości, uszkodzony licznik, przyhamuj na śliskiej nawierzchni i sprawdź czy działa ABS. Druga możliwość, to uszkodzony układ ABS i ktoś „zgasił” w taki czy inny sposób kontrolki. Pokaż skan z tej kostki diagnostycznej, a raczej podłącz pod dobry...
Bezpieczniki wszystkie sprawdzone? Nie wiem jak w a3 ale np polo fabia ibiza mają nad akumulatorem takie duże...
Ogólnie błędy związane z komunikacją po szynie CAN (Powertrain). Wtyczka ABS do sprawdzenia oraz na podłużnicy obok pompy ABS.
Zrób jeszcze raz reset akumulatora, może mu przejdzie. A jak nie to sprawdź w blokach pomiarowych jak wygląda komunikacja pomiędzy sterownikami m.in zegary - klima.
No pewnie że z immo ale samo immo się nie psuje. To jest tylko pętla która odczytuje transponder. Problem leży w komunikacji pomiędzy zegarami a sterownikiem silnika.
Trzeci bezpiecznik jest od pompy, piszesz że ciągłość jest a na wtyczce brak zasilania więc może nie do końca wtykasz przewody pomiarowe we wtyczkę lub brak jest masy jeżeli bierzesz ją z tej wtyczki. Co do wiązki na podłużnicy to tam czasem kable wyglądają ładnie a wystarczy pociągnąć i się rwą. Możesz podać na to gniazdo zasilanie prosto z akumulatora...
Jak komunikacja jest to radził bym posłuchać kolegi Radeon 24. Wątpię w padniętą pompę
W Fabii (i nie tylko) gniją wiązki elektryczne. Jest możliwe, że nie masz komunikacji z tego powodu. Możliwe, że to przypadkowa zbieżność usterek w czasie. Podłącz się na "stole" a jak nie to hot-air i programator.
Ale w czym masz problem? Podłączałeś w ogóle vag-a pod auto? Do komunikacji wystarczy +12V, gnd i linia K.
[url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/do... bardzo
Nie każdy się musi znać na wszystkim od razu taka chyba jest istota tego forum by niewiedzący wiedzę tą zdobywali. Program pokazuje taki rezultat cala reszta jest ok Address 03 ----------------------------------------... Controller: 6Q0 907 379 D Component: ABS/ASR 5.7 FRONT V00 Coding: 00124 Shop #: WSC 13765 1 Fault Found: 01314 - Engine...
Najważniejsze to namierzyć +12V oraz GND. +12V znajdziesz ustawiając multimetr na 20 VDC, czarna sondę przytykasz gdzieś do masy, może być minus na akumulatorze, a czerwona sprawdzasz po kolei piny we wtyczce od LPG. Jak już będziesz mieć namierzone +12V to przekraczasz miernik na Ω bądź buzer/piszczek i sprawdzasz na którym z pozostałych trzech...
Dzięki.Musze się dostac do płytki,wspomaganie nie działa,CAN pompy nie widzi (J500-brak komunikacji). Wystarcza ją szturchnąć i pompa ożywa.
Czy jest komunikacja z sterownikiem ,rozrusznik kreci ,swieci sie check po zapłonie ?
Komunikacja z modułem wspomagania jest? stan wtyczek od elektrohydraulicznego zespołu wspomagania? Najczęstszą przyczyną jest przedostawanie się wody do środka zespołu i uśmiercanie elektroniki.
Witam mam problem w skodzie fabii ze wspomaganiem blad1309 Elektrochydrauliczny uklad kierowania brak komunikacji ,zmienilem juz pompe na druga i czujnik skretu bez rezultatu ,sprawdzilem napiecie na kostkach staly plus z akumulatora oraz 12v po stacyjce w drugiej ,wszystko wyglada ok ,jakies pomysly gdzie szukac?
Komunikacja ECU sterownik klimy i tu jeszcze powinien być kod diagnozy (zwarcie/przerwa/sygnał niezrozumiały/niewłaściwy).
W tym aucie komunikacja z silnikiem idzie bezpośrednio z OBD, komunikacja z resztą modułów jest już po CAN za pomocą modułu centralnej elektryki z którym to komunikacja jest po K.
Witam Ja nie miałem problemu z połączeniem, może wybrałeś zły adres? Jeśli nie to sprawdź ciągłość przewodów między(jeśli dobrze pamiętam) dwu pinową(małą) kostką przy module wspomagania a resztą instalacji. Jest tam ACC i przewód komunikacji. pozdrawiam
Nie spaliny skoro drugi EGR i jest to samo a wystarczy podpiąć drugi z boku by zgasł. Czekam na dane z bloków ale nie mam zamiaru za język ciągnąć. Komunikacja jest ale błędna, co kolejek to znaczy.
Myślałem żeby po prostu dać dodatkowa masę na ecu ale nie mam wgl pomysłu jak do tego podejść, poczyscilem masy obok rozrusznika, pod pułką akumulatora, kleme, oraz masę pod ecu i auto zaczęło normalnie kręcić lecz dalej nie odpala i nw co dalej kontrolka świec znika po sekundzie więc komunikacja z ecu jest, zstanawiem się nad zasilaniem pompowtryskow...
Skoda Fabia II, brak komunikacji z ECU przez OBD. Złącze działało bez problemów (używam ELM 327 do sprawdzania DPF) - aż "nagle" przestało. Nie jestem elektrykiem/elektronkiem, ale z tego co udało mi się zmierzyć to: napięcie między pin 16, a masą z karoserii: 12,7V (OK) napięcie między pin 16, a pin 4 (masa w złączu OBD): 12,7V (OK) napięcie między...
czy brak komunikacji z pompa oznacza zawsze uszkodzenie elektrycznego sterownika pompy? czy nie koniecznie?
Pisałem wcześniej, do sprawdzenia błędy w: -zestaw wskaźników (słowo adresowe 17) -interfejs diagnozy szyny danych (słowo adresowe 19) Na moje oko sieje zakłóceniami w sieci CAN pompa wspomagania (być może woda w niej, częste). Jeżeli w 19 będzie błąd "komputer pomocy w kierowaniu J500-brak komunikacji" to już wszystko jasne.
to może jeszcze czegoś znowu się nauczę nie mnie się sprzeczać z Wami proszę o wytłumaczenie dlaczego? zwykły interfejs poległ jaka przyczyna skoro zero komunikacji ze wspomaganiem inne układy ok POZDRAWIAM
z tymi literkami i oznaczeniami to roznie bywa,jesli masz juz upatrzona pompe na miejscu gdzie mieszkasz lub w okolicy to podjedz do goscia i wypnij wtyk ze swojej pompy z auta i podepnij tą co masz zamiar kupic jesli elektronika bedzie ok czyli niebedzie zgłaszac błedów i bedzie komunikacja to wiesz ze pasuje a jesli cos bedzie nie tak to bedziesz...
czy w samochodzie były podłączane jakieś dodatkowe urządzenia czasem nawet zle podłączone radio może spowodować błąd komunikacji lpf, lub jakeś inne urządzenia podłączone do zasilania samochodu
Podepnij auto pod komputer i sprawdź komunikację z silnikiem tej szyby; takie zachowanie może wskazywać na uszkodzoną magistralę can idącą do tych drzwi.
Plus po zapłonie, trzypinowa wtyczka, kabel czarny. Pomarańczowy z beżowym i pomarańczowy z brązowym to CAN. Trzy pytania-jak wpomaganie nie działa świeci się kontrolka kierownicy na desce? W interfejsie diagnozy szyny danych nie ma czasem błędu "jednostka sterująca J500-brak komunikacji"? Jest wystarczająca ilość oleju?
jak się wymieni na taką pompę która działa bez żadnych czujników/komunikacji/innych pierdół to będzie pewne że pomoże ;) a u Ciebie widać że coś nie łączy, na początek posprawdzaj wszystkie kostki (styki w nich) od tego wspomagania
Myślisz, że istnieje ryzyko niepotrzebnego zadziałania ABS? Elektronika musiałaby przecież odebrać poprawną informację o blokującym się kole, a mam wrażenie, że to mało realne w wyniku uszkodzenia przewodu. Brak komunikacji z czujnikiem powoduje błąd ABS i jego wyłączenie.
Tam są 3 złącza - zasilanie, czujnik, komunikacja z plusem po stacyjce. Czujnik ma kostkę na 4 piny ale tylko 3 są wykorzystane. Czujnik jest w przekladni kierowniczej.
Witam, kupiłem dla siebie Skodę Fabię z 2004r lekko pacniętą z lewego przodu. Wszystko ładnie pięknie, lecz problemem jest niedziałająca pompa wspomagania. Sprawdzałem wiązkę, jest ok, czujnik skrętu w VAG na blokach pomiarowych wskazuje ze działa. Komunikacja z pompą jest, lecz pompa nie startuje, wyskakuje błąd 00566. Będę wdzięczny za pomoc.
Witam, Jeżdżę Skodą Fabia rs 1.9 tdi 05r. Pojawił mi się błąd : 01309 brak komunikacji z J500 (wspomaganie kierownicy) Czytałem już na forum o tego typu rzeczach, ale potrzebuje schematu układu elektrycznego do wspomagania dla mojego mechanika. Jeżeli ktoś coś takiego posiada lub ma wiedzę na temat naprawy tej usterki to będę wdzięczny. Pozdrawiam
Na słupku są kostki, wypnij je i swobodnie ciągaj druty aż któryś puści. Dwa skręcone pomarańczowe z paskami to komunikacja z silnikiem szyby, dwa skręcone grubsze to głośnik i dwa grube to zasilanie silniczka szyby, reszta jest między innymi od zamka.
piter_ok1 Pokazuje niezrozumialy sygnal na zacisku 30 Najpierw w ASO po podlaczeniu do komputera powiedzieli, ze to blad instalacji a pozniej ze pompa padla. Caly czas nurtuje mnie ten spadek napiecia podczas pracy silnika! Czy nawet gdyby pompa padla nie powinno dochodzic 12v? Podobno przy 8v nie zalaczy sie wspomaganie. Co o tym myslicie? Moze znajdzie...
z abs to jakiś stary błąd, a brak komunikacji z klimą to sprawdz bezpieczniki bo brakuje zasilania dlatego też nie działa regulacja i obieg
Miałem podobny, dość ciekawy przypadek. Zapaliła się kontrolka poduszek, a po podłączeniu vaga i skasowaniu poduszek przestało działać wspomaganie. Już nie odpaliło. Kompletny brak komunikacji ze sterownikiem pompy. Przyczyną okazał się czujnik skrętu.
Kody błędów te same? Może problem z komunikacją od licznika do modułu ems, kontrolka immo mrugnęła dwa razy po zakończeniu procedury?
Coś mi się wydaje że pewnie zrobiłeś test w którym to sterownik zachowuje się tak jakby był wypadek - gasi silnik, odpala awaryjne i wyłącza wspomaganie. Skoro nie idzie się połączyć ze wspomaganiem to trzeba sprawdzić zasilania na pompie. Można też w module centralnej elektroniki sprawdzić czy jest komunikacja ze wspomaganiem. Może Twój sprzęt jest...
Auto zostało odholowane do mechanika z podejrzeniem uszkodzenia komputera silnika. Mechanik na miejscu podpiął auto pod narzędzie diagnostyczne i stwierdził brak komunikacji z silnikiem. Jeśli problem będzie dotyczył innego podzespołu, dam znać o efektach naprawy.
Zmień cewki ze sobą na cylindrach 1-2 oraz 3-4. Zobacz czy błędy braku zapłonu przejdą na cylindry 2 i 4. Ostanie dwa błędy masz ze sobą powiązane - brak komunikacji licznika z ECU przez co zablokowane jest ECU. Reszta błędów może mieć przyczynę w instalacji LPG ale pamiętaj że brak zapłonu nie oznacza braku iskry - może nie być podawanego paliwa a...
Panowie mój przypadek lekko inny tzn wspomagania też brak, ale za to komunikacja vag-iem jest. Usterek na zgaszonym silniku brak. Za to jak odpalam to są usterki napięcie zasilania zacisk 30 za niskie. Mierzyłem i do pompy głuwne plus i masa jest ok. W blokach pomiarowych zasilanie na pompie nie przekracza 8-9V na pracującym silniku, czyli kiszka. Ładowanie...
Trochę mnie nie było ale wracam do tematu. Oto co zrobiłem: -żarówką 21W sprawdziłem masy i zasilania ECU wszystko ok -odciąłem alarm. Był wpięty w CAN. Nic sie nie zmieniło komunikacji dalej brak Niestety nie mam oscyloskopu żeby sprawdzic co sie faktycznie dzieje na magistrali.
błąd komunikacja fabia komunikacja alternatora nissan komunikacja
lampka świeca żarowy passat wharfedale titan unitra r8040
dobra ładowarka 18650 delphi f250fl
Luz zaworowy 4T 80cc GY6 139QMB – jakie wartości ssący/wydechowy? Rozmiary łożysk wentylatora kanałowego TD 2000/315