Nie pamiętam dokładnie jak jest w Fabii, ale może być winna kostka stacyjki. Musiałbyś sprawdzić przewód od bezpiecznika w stronę stacyjki.
Czy winna może być kostka stacyjki ?. Jak to zweryfikować bez rozbierania połowy kokpitu ? Można zamiast oscyloskopu i testera użyć żarówki a kokpit zostawić bez rozbierania.
Szukaj na kolektorze ssącym kostki 4piowej.
Żarówka 21/5 i przewody twoim przyjacielem. Żarówka nie kłamie, albo działa albo nie. Nie oszukuje, zawsze jest przy tobie. Jak jest czynna to świeci, jak zdechła to nie. Nie oszukuje, że ją dziś głowa boli albo ma inne zmartwienia. Żarówka to przyjaciel grzebacza w instalacji elektrycznej. P.S. Jeśli zamierzasz grzebać coś przy sterowniku, zamień ją...
Może być czujnik temperatury popsuty ,Może się zawiesił. Sprawdź przewody, kostkę
POpatrz na kostki przy liczniku.
To nie kostka tylko przekaźnik,zepsuty raczej.
zobacz czy podczas krecenia masz napiecie na cewke, jesli nie to kostka do wymiany
Sterownik silnika nie ma info o obciążeniu alternatora. Najczęściej urwany przewód przy kostce pod rozrusznikem.
najczesciej padaja złącza w kostce (lewy dolny róg chłodnicy)
Kostka stacyjki w pierwszej kolejności. Później przekaźnik obwodów zapłonowych.
Uszkodzony czujnik lub okablowanie. Może tylko czujnik słabo przykręcony lub kostka nie jest zapięta właściwie.
Kostka stacyjki. PS jakiegoś alarmu nie ma?
Ja stawiam na 100% że to łączniki tylko one mogą stukać na kostce
dzięki za schemat kończę temat bo na razie przestój przy tej pracy
Kolego skoda krótka Interesuje mnie opis wtyczki którą wpina się w silnik wycieraczki tylnej
Te kostki dostała pewnie luzem do radia, jako uniwersalną instalację. Gniazdo ISO jest w samym radiu. W Fabii w czarnej kostce trzeba jeszcze pewnie zamienić ze sobą kable 7 z 4, bo VW mają odwrotnie zasilanie stałe/kluczykowe
Może się komuś przyda na przyszłość. przerwana była ścieżka, za kostką.
Sprawdź napięcia na canie w kostce pompy, zainteresuj się stanem przewodów na lewej podłużnicy.
Koledzy wiecie może jak najłatwiej dojść do kostki zasilającej pompe abs? Dodam że Fabia z 2001 r Fabia 1.9 tdi
Czy można zastąpić pompę wspomagania KOYO z Fabii combi 1.4 16V 55 KW z 2005 6Y5 silnik BKY innym modelem? Można, ma być tej samej firmy KOYO, posiadać tyle samo pinów w kostkach. Gnije wiązka idąca do pompy, musisz mieć stałe zasilanie 12V na czerwonym i brązowym przewodzie (dwa najgrubsze).
do sprawdzenia w skodzie w pierwszej kolejności czujnik ciśnienia na instalacji, przy chłodnicy z prawej, gniją piny w kostce itp.
Sprawdź na początek stan akumulatora i ładowanie. Może być np. słabe połączenie prądowe, korozja, kostka stacyjki itd.
Sprawdź kostkę stacyjki
Ściągnąłem osłonę silnika i była delikatnie wypięta kostka wtrysku
Włączenie rozrusznika leci bezpośrednio z kostki stacyjki, nie ma po drodze żadnego przekaźnika, kabel czarny z czerwonym paskiem 2,5mm²
A gdzie ta kostka jest?
Zerknij czy schemat podejdzie, kolory kostek by się zgadzały:
Znalazłem dwa próbniki, rozumiem, że to jest taki śrubokręt z cyplem na górze, który pod dotknięciu kciukiem powoduje zapalenie kontrolki w jego środku (przynajmniej tak to działa jak sprawdzam napięcie w gniazdku elektr. domowym np. w ścianie). Bawiłem się nim wcześniej dotykając pinów w kostkach (w Fabii) ale nic się próbnik się nie świecił - czy...
To ja mam szukać, który Ty model Fabii posiadasz?! Zobacz: http://www.elektroda.pl/rtvforum/find.ph... I popracuj nad pisownią, bo aż oczy bolą!
To kostka od modułu komfortu. Taka czarna puszka umieszczona pionowo nad pedałem gazu, trzeba odkręcić osłonę i nawiew na nogi kierowcy.
Pewnie trzeba by to zdemontować żeby nie pobierało prądu niepotrzebnie i nie było zakłóceń. Znajdź instrukcję od Mobitela i przy kostce od niego masz już wszystkie potrzebne wyprowadzenia do nowej centralki.
Ładowanie na zimno sprawdź a najlepiej na kostce od wspomagania.
Podmieniłem cewki 2 z 3 cyl oraz na odpalonym silniku odpinałem po kolei z kostki.
To na pewno jest kostka do głośników? Mi to wygląda na zasilającą ale mogę się mylić. Zapodaj proszę fotkę obu kostek, które idą do radio. Ta kolorystyka w tym co widać trochę dziwna jest, choć nie do końca bo brakuje koloru żółtego. Osobiście sądzę (o ile to na bank jest kostka z przewodami głośnikowymi): - niebieski + brązowy = 1 głośnik - czerwony...
jakieś pomysły co do reszty problemów raczej kostka stacyjki uszkodzona Sprawdzisz cienki kabelek przy rozruszniku i będzie w 99,9% pewna diagnoza.
Witam,posiadam Skodę Fabię 1.4 mpi z 2001 roku. Któryś z poprzednich właścicieli postanowił założyć elektryczne szyby z przodu http://obrazki.elektroda.pl/4049195000_1... . Niedawno zepsuł się przełącznik ze strony kierowcy i postanowiłem wymienić całe boczki gdzie szyby reguluje się specjalnym panelem. Jednak nie potrafię dobrać odpowiednich...
Zapewne dzieje się to samo co w octavii I, pękają luty koło stabilizatora napięcia, warto też polutować kostki połączeniowe zastawu wskaźników
w mojej fabii combi 2004r.nie działa siłownik umieszczony w zderzaku,dopiero po odpięciu kostki z kabelkami która jest podpięta do zamka w klapie wszystko działa poprawnie. Siłownik reaguje na przycisk w klapie za każdym razem i z otwieraniem nie ma problemu.nie wiem tylko po co ta kostka do zamka w klapie jakie ona ma zadanie.
miałem podobnie ( bez zmiany stanu tylnych drzwi) w Fabii z 2004r. Przyczyną był wygięty jeden pin w kostce elektrycznej podłączonej do zamka w drzwiach kierowcy. Po jego wyprostowaniu wszystko działa prawidłowo.
czarno zóółty lewa kostka jak patrzysz przez zaslepke od halogenu, tam razem w jednej kostce sa cany, jesli stara fabia czyli cos koło 2000-2003 to sprawdz instalacje pod filtrem powietrza.
wystarczy sciągnąc delikatnie gumową oslonkę, jest na zatrzaskach podnią sa kostki laczeniowe
W tym modelu sterowanie rozrusznika bezpośrednio z kostki stacyjki. bez przekaźnika , styk 50b. ,
Tam się ciągle kostki palą :P
Być może któraś cewka daje przepięcie i odcina zapłon. W pierwszej kolejności też pomyślałem o przepustnicy, ale już masz temat przerobiony. Jeśli zgaśnie, to odpala od strzała? Czy musi zakręcić? Coś mi się kojarzy, że podobny temat miałem w Fabii II, że gasła przez pedał gazu. Bodajże nawet była wilgoć na pinach w kostce. Można sprawdzić, nic to nie...
Tak,pierwsze trzeba być pewnym że paliwo może swobodnie dochodzić. A drugie sprawdź za pomocą probówki ,czy masz prąd na zaworze pompy podczas kręcenia. Bo mogą być problemy z zasilaniem,np kostka stacyjki albo przekaźnik.
Odepnij sterownik silnika (fizycznie kostki) i zobacz czy świeci się check
Witam sprawiłem sobie na święta radio 2 din marki Podofo. Po zamontowaniu radia w Skodzie Fabii z 2000 roku radio wyświetla logo androida i nie ładuje się dalej, postanowiłem podłączyć to radio do drugiego samochodu Skody Octavii z 1999 roku, radio działa bez zarzutu wszystko się ładuje, postanowiłem pozamieniać kostki iso z jednej skody do drugiej...
Tak jak w temacie, skoda fabia 1.9tdi 2001r, brak klaksonu gdy wyjęty kluczyk. Podczas jazdy klakson jest. Bezpieczniki ok. Gdzie szukać problemu? Kostka pod stacyjką?
Mam nadzieję, że to nie bendix bo jak to to, to już będzie większa naprawa a tak to kostkę sam wymienię.
Problem rozwiązany.... Nikt nie miał racji ;) nie łaczyła jedna kostka przy module komfortu pod kierownicą ;)
Czy po odpaleniu nie działa coś jeszcze? Wygląda na uszkodzoną kostkę stacyjki.
W innych trybach 0V 7V na szybkim
Jak masz plusa stałego, zapłon i masę, na CANie napięcie to martwa pompa, kostka czujnika nie ma nic do diagnozy
Jak nie będzie chciał zapalić połącz przewodem elektrozawór na pompie bezpośrednio z "+" akumulatora i zobacz czy odpali. A poza tym czujnik temperatury najprawdopodobniej do wymiany. Możesz też zobaczyć jak wygląda wewnątrz ta okrągła kostka elektryczna po lewej stronie silnika. Dodano po 2 Sprawdzałeś gniazdo n109 i bezpieczniki?
Proszę o pomoc jak można wyjąć piny zasilające/sygnałowe z kostki brązowej (złączki w kostce)? Mam taki problem, że przewody łączące głośniki wysunęły się ze złączek zaciskowych w kostce.
światła stop paliły się cały czas Od nowości? Od zakupu? Od jakiegoś zdarzenia? Bez opisu tego co sprawdziłeś (oprócz czujnika stop) można zgadywać... np na jakiejś kostce/przełączniku zrobiło się trwałe połączenie do plusa.
Na razie jest odłączony od kostek a chciałbym całkiem go wywalić. Jak jest odłączony, to nie ma problemu fizycznie go się pozbyć, ale po co, niech sobie jeździ. Pozdrawiam.
Mikroprzelacznik się zepsuły w obu. Były zalane chciałem wymienic i przy lutowania widać że ścieżki się po przerywaly. Tak że bez sensu je naprawiać a piloty do samochodu z 2008 roku to lipa szukać. Więc zostaje wymiana całego modułu z pilotami załatwiła by sprawe. I tak pytam czy to da się zrobić w jakiś prosty sposób na zasadzie zamiany "kostki"
Diagnozę można zrobić przez ABS,lub wskaźniki.Główną kostkę trzeba obciążyć conajmniej halogenem.
Wskaźniki niestety sprawdzisz dopiero w Aucie podpinając sie kompem i robiąc test elemetów wykonawczych ale jak deska była wymieniona na gwarancji to jest duże prawdopodobieństwo że masz w tej desce uszkodzony tylko brzęczeka a więc jak zapniesz sie zasilaniem i bedzieszz miał cisze będą sie palić diody niekture na stałe niekture będą mrugały to uszkodzony...
Sprawdz tą kostkę co radzi decybel91.
Pobory prądu zostaw w spokoju są prawidłowe . Tak jak kolega strumien swiadomosci napisał problem może leżeć w spróchniałej wiązce na lewej podłużnicy lub w przewodzie wzbudzenia alternatora -uszkadza sie najcześciej w kostce na skrzyni biegów. Z tym poborem prądu w fabii tak jest, 40 min to pierwszy próg usypiania elektroniki. Można ten czas przestawic...
Wszystko jasne, a przynajmniej tak mi się zdaje :) 1. Światło zapala się po wyjęciu kluczyka jeszcze przy zamkniętych drzwiach - tak w ramach odpowiedzi. 2. Wyjąłem jeszcze raz radio... jest oryginalna wtyczka z której jest dopiero wpięty adapter na ISO. Kable widać że są popodpinane oryginalnie. 3. Racja jest w tym: Tak jak pisze (at)Mastertech, tam...
CO do wyprowadzeń, poszukaj na www.studio24.prv.pl powinno być.
Bezpieczniki posprawdzałeś ?jak naciskasz poduszkę żeby klakson działał musi być słyszalny przekaźnik, na pewno jakiś bezpiecznik bo nie wierzę żeby kostka stacyjki umarła
Tam pompy wspomagania padały. Przed zakupem sprawdź jakiej masz firmy: różnią się kostkami i ilością pinów.
Które przewody na wtyczce do kostki mam zawrzeć? Jak masz opis na wtyczce albo kostce to mostkujesz oznaczone 30 (plus stały) z 50 (rozrusznik), często na kostce jest opis styków.
Ja bym nie radził robić experymentów ze spinaniem na krótko styków w kostce od czujnika bo to jest samochód z 2007 roku i możesz sobie jedynie narobić kłopotów przez takie próby.kup czujnik bo prawdopodobnie on padł.pzdr
Zasilanie włącznika świateł mijania jest po przekazniku odciążającym przy rozruchu. W kostce 17 pinowej przy włączniku pin 1 przewód czarnoczerwony
mała czarna kostka -tam są zasilanie i masa
przeczyścić styki manetki, sprawdzić bezpieczniki, wiązka pod podstawą akumulatora
Sprawdzę bezpieczniki kostki i przewody jak nie znajdę pojedziemy na kompa
Zobacz czy nie zgniła kostka albo piny na pompie to też się zdarzało...
Wentylator jest nierozbieralny( z tego co wyczytałem na forum fabii) i ludki wymieniają na jakieś inne bo oryginały za drogie. W kostce podłącznej do wentylatora podłącz żarówkę/ki, to sprawdzisz czy pojawiają się napiecia ze sterownika. Co do bezpieczników to Link masz wykaz w zależności od wersji.
Ja bym sprawdził kostkę stacyjki na początek.
Miałem cos takiego w skodzie octavia kupiłem taki preparat do czyszczenia przewodow elektrycznych w sprayu przeczyściłem wszystki kostki i zaczelo dzialac
Jedź na szrot kup za browara używaną kostkę i będziesz miał piny.Wyjdzie najtaniej.
Bo ten który kupiłes jest 2 biegowy a oryginalny 1. Nie bedą pasować kostki i wydajność tego wentylatora jest inna. Wymien na oryginalny,dostęp jest przewalony ale da się to zrobić. Nie odkręcaj niczego co niewesz do czego służy.
Tak . Pompa do regeneracji . Koszt ok 500 zł . Sprawdz napięcia na kostkach . Było już na tym forum opisywane .
jesli wiazka to czasem pisze blad can napedu, czasem nie ma poprostu zasilania po 15 na ster pompy ,mozna to latwo sprawdzic zdejmujac zaslepke od halogena ,3 pinowa kostka kolr czarny
Zasilanie to te przewody czarne z niebieskim paskiem. Jak mowilem musisz ustalić dlaczego nie ma na jednym z nich napięcia po stacyjce. Niebieska kostka to zmieniarka lub jej emulator.
Co do podłączenia, to jest tak. Radio zostało podłączone do standardowych kostek z fabii. Jednej czarnej i brązowej (głośniki) i do tego tylko został dołączony Adaptor antenowy Kątowy-Kątowy który wygląda tak: http://www.soling.pl/images4/adaptory_an... Nie miałem, żadnych kolorowych kabelków. Więc może jest jakieś inne rozwiązanie?
Witam serdecznie. Pacjentem jest Skoda Fabia 2 z 2009 r. 1.2 12v, a problem jest prosty, lecz dla mnie za trudny... wszystko działa do momentu wyciągnięcia kluczyka ze stacyjki, radio cały czas gra... światła wewnątrz nie zapalają się i nie otwiera centralnego... pierwsza myśl to kostka stacyjki, no to wymieniona na Febi i lipa. Jakieś pomysły, sugestie?...
Brak któregoś napięcia. Może przekaźnik, może słaby aku, może kostka stacyjki, może... I tak dalej... Błędy?
często nie łączy kostka przy czujniku na skrzyni biegów lub uszkodzony czujnik
Czyli ktore bloki powinienem zlogowac? Żadne, bo i po co. Masz dwa wykluczające się błędy - jednocześnie "mieszanka zbyt bogata" i "brak aktywności sondy". Zrób z tym wpierw początek. Wykasować po rozgrzaniu silnika, spojrzeć w wykres, czy sonda w ogóle pracuje - bo może okazać się tanim zamiennikiem, bądź źle zarobiona kostką.
Skoda Fabia 6Y 2004 rok - Kenwood kmm bt209 Czołem grupa. Rano jadąc do pracy radyjko grało na BT i w ogóle, ale po południu wyjeżdżając z pracy nie zaświeciło się nawet. Dodam, że mega upał, coś koło 25/26 na powietrzu, to w środku była wędzarnia. Bezpieczniki wszystkie całe, w radiu, w skrzynce w desce i pod maską, ale radio kaput. Ktoś się spotkał...
https://obrazki.elektroda.pl/8335468100_... Włącznik taki (duża kostka z tyłu), ale był podmieniany przez dwa inne i problem ten sam.
Ja wiem , jest zepsuty. Po co mechanik wymieniał cewke , należało wczesniej sprawdzic czy jest impusl sterowania na cewkę na pinie 1 i 3 , kostki sterowania cewek.
Mega48 i 8 są kompatybilne jeśli chodzi o wyprowadzenia. -Moje 3 grosze: Fabia ma już fatalne światła (oślepiają innych kierowców) więc działaj żeby je poprawić ;) Program pisz w ten deseń. -Pomiar ADC napięcia na potencjometrze (w kierownicach do PC jest to tak rozwiązane) z kierownicy, jako wychylenie aktualne. -Pomiar prędkości - w Fabii w kostce...
Ja mam SONY XR5000 ( chyba) z pilotem przy kierownicy. Kaseciak, ale kopę lat już gra bez zarzutów. I już pracuje w 3 samochodzie:). Do tego kaseta adapter i podłączam sobie mp3. Koszt radyjka 50-100 zł. Resztę wydaj na dobre głośniki i wygłuszenie, i będziesz zadowolony. Jeszcze potrzebujesz antenę do radia ( 30-50zł) i zaślepkę po fabrycznym radiu,...
Dzisiaj wymieniłem kostkę elektryczną stacyjki i dalej to samo, nie zapala samochód. Już nie mam pomysłu, co to może być.
Fotki http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d119... http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e640... http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/aff9... http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3b94... ośka mi się złamała a skrzydełka połamałem, ale najważniejsze jest widoczne- zanieczyszczenia które zatarły pompę...
Sprawdź czy działa zestyk przepustnicy po puszczeniu gazu i czy sterownik widzi że jest bieg jałowy. A i nie wiem dlaczego drugi czujnik przepustnicy pokazuje taką samą wartość jak pierwszy, wartość powinna być odwrócona czyli 100% - wartość pierwszego, lub tak jak ktoś już napisał 100% + wartość pierwszego. Ale może to być błąd w oprogramowaniu. Dobrze...
jak nie ma to tylko vag vas pomoze a moze tylko kostki nie lacza
Co prawda nie rozwijałem całych wiązek ale ruszałem nimi , zginąłem szarpałem za poszczególne przewody, te w komorze silnika i wczoraj te pod licznikiem , nie zauważyłem żeby któreś miało bezpośredni wpływ , już się mi zdawało że znalazłem a za moment to nie miało wpływu bo samoistnie się naprawiło i kolejne zabawy z kabelkami nie dawały żadnych objawów....
Wymieniłem przekaźnik i problem z pompom paliwa jest rozwiązany. Czy ten przekaźnik odpowiada za jakieś inne urządzenia ? Ma może kto schemat jak powinny być doprowadzone przewody do kostki w którą wpięty jest przekaźnik ? i opis pinów tego przekaźnika .
witam , sprawdz kostkę obok rozrusznika tam złączane są dwa cienkie przewody od alternatora, niebieski jest od kontrolki ładowania , lubią na tej kostce przegnić
to jak to niby ma działać skoro 1.2 12v jest 3 cylindrowy a 1.4 16v 4 cylindrowy?? Normalnie, po zmianie wiązki. wiązka silnika koniecznie musi być od tego 1.4 16v od Fabii, albo sobie ją trzeba zrobić samemu (mnóstwo roboty, ale dać się da) Jak wyżej, ale trzeba wiedzieć gdzie ją podłączyć. zgadza się, najłatwiej i najszybciej przełożyć całą wiązkę...
kostka stacyjki fabia fabia kostka drzwi skoda fabia kostka
schemat mostek sterowa iskrownik ustawić wentylator chłodnicy scenic
zgrzewarka transformatorowa bateria podtynkowa
Oleo-Mac 937 po wymianie tłoka AIP – docieranie, mieszanka 1:40 Stihl HP Super, cięcie buka Ekspertyza techniczna zestawu pompowego po powodzi – normy PN-EN, testy izolacji, korozja, opłacalność naprawy