Szukaj na kolektorze ssącym kostki 4piowej.
Może być czujnik temperatury popsuty ,Może się zawiesił. Sprawdź przewody, kostkę
Czy winna może być kostka stacyjki ?. Jak to zweryfikować bez rozbierania połowy kokpitu ? Można zamiast oscyloskopu i testera użyć żarówki a kokpit zostawić bez rozbierania.
POpatrz na kostki przy liczniku.
Żarówka 21/5 i przewody twoim przyjacielem. Żarówka nie kłamie, albo działa albo nie. Nie oszukuje, zawsze jest przy tobie. Jak jest czynna to świeci, jak zdechła to nie. Nie oszukuje, że ją dziś głowa boli albo ma inne zmartwienia. Żarówka to przyjaciel grzebacza w instalacji elektrycznej. P.S. Jeśli zamierzasz grzebać coś przy sterowniku, zamień ją...
To nie kostka tylko przekaźnik,zepsuty raczej.
Nie pamiętam dokładnie jak jest w Fabii, ale może być winna kostka stacyjki. Musiałbyś sprawdzić przewód od bezpiecznika w stronę stacyjki.
Kostka stacyjki w pierwszej kolejności. Później przekaźnik obwodów zapłonowych.
Sterownik silnika nie ma info o obciążeniu alternatora. Najczęściej urwany przewód przy kostce pod rozrusznikem.
Uszkodzony czujnik lub okablowanie. Może tylko czujnik słabo przykręcony lub kostka nie jest zapięta właściwie.
Kostka stacyjki. PS jakiegoś alarmu nie ma?
dzięki za schemat kończę temat bo na razie przestój przy tej pracy
Może się komuś przyda na przyszłość. przerwana była ścieżka, za kostką.
do sprawdzenia w skodzie w pierwszej kolejności czujnik ciśnienia na instalacji, przy chłodnicy z prawej, gniją piny w kostce itp.
Kolego skoda krótka Interesuje mnie opis wtyczki którą wpina się w silnik wycieraczki tylnej
Sprawdź napięcia na canie w kostce pompy, zainteresuj się stanem przewodów na lewej podłużnicy.
Sprawdź na początek stan akumulatora i ładowanie. Może być np. słabe połączenie prądowe, korozja, kostka stacyjki itd.
Sprawdź kostkę stacyjki
Ściągnąłem osłonę silnika i była delikatnie wypięta kostka wtrysku
A gdzie ta kostka jest?
Włączenie rozrusznika leci bezpośrednio z kostki stacyjki, nie ma po drodze żadnego przekaźnika, kabel czarny z czerwonym paskiem 2,5mm²
Pewnie trzeba by to zdemontować żeby nie pobierało prądu niepotrzebnie i nie było zakłóceń. Znajdź instrukcję od Mobitela i przy kostce od niego masz już wszystkie potrzebne wyprowadzenia do nowej centralki.
Ładowanie na zimno sprawdź a najlepiej na kostce od wspomagania.
Podmieniłem cewki 2 z 3 cyl oraz na odpalonym silniku odpinałem po kolei z kostki.
Skoda fabia 2002
jakieś pomysły co do reszty problemów raczej kostka stacyjki uszkodzona Sprawdzisz cienki kabelek przy rozruszniku i będzie w 99,9% pewna diagnoza.
Tak jak w temacie, skoda fabia 1.9tdi 2001r, brak klaksonu gdy wyjęty kluczyk. Podczas jazdy klakson jest. Bezpieczniki ok. Gdzie szukać problemu? Kostka pod stacyjką?
To na pewno jest kostka do głośników? Mi to wygląda na zasilającą ale mogę się mylić. Zapodaj proszę fotkę obu kostek, które idą do radio. Ta kolorystyka w tym co widać trochę dziwna jest, choć nie do końca bo brakuje koloru żółtego. Osobiście sądzę (o ile to na bank jest kostka z przewodami głośnikowymi): - niebieski + brązowy = 1 głośnik - czerwony...
Witam,posiadam Skodę Fabię 1.4 mpi z 2001 roku. Któryś z poprzednich właścicieli postanowił założyć elektryczne szyby z przodu http://obrazki.elektroda.pl/4049195000_1... . Niedawno zepsuł się przełącznik ze strony kierowcy i postanowiłem wymienić całe boczki gdzie szyby reguluje się specjalnym panelem. Jednak nie potrafię dobrać odpowiednich...
wystarczy sciągnąc delikatnie gumową oslonkę, jest na zatrzaskach podnią sa kostki laczeniowe
W tym modelu sterowanie rozrusznika bezpośrednio z kostki stacyjki. bez przekaźnika , styk 50b. ,
Tak,pierwsze trzeba być pewnym że paliwo może swobodnie dochodzić. A drugie sprawdź za pomocą probówki ,czy masz prąd na zaworze pompy podczas kręcenia. Bo mogą być problemy z zasilaniem,np kostka stacyjki albo przekaźnik.
Odepnij sterownik silnika (fizycznie kostki) i zobacz czy świeci się check
Mam nadzieję, że to nie bendix bo jak to to, to już będzie większa naprawa a tak to kostkę sam wymienię.
Jak nie będzie chciał zapalić połącz przewodem elektrozawór na pompie bezpośrednio z "+" akumulatora i zobacz czy odpali. A poza tym czujnik temperatury najprawdopodobniej do wymiany. Możesz też zobaczyć jak wygląda wewnątrz ta okrągła kostka elektryczna po lewej stronie silnika. Dodano po 2 Sprawdzałeś gniazdo n109 i bezpieczniki?
Jak masz plusa stałego, zapłon i masę, na CANie napięcie to martwa pompa, kostka czujnika nie ma nic do diagnozy
światła stop paliły się cały czas Od nowości? Od zakupu? Od jakiegoś zdarzenia? Bez opisu tego co sprawdziłeś (oprócz czujnika stop) można zgadywać... np na jakiejś kostce/przełączniku zrobiło się trwałe połączenie do plusa.
Mikroprzelacznik się zepsuły w obu. Były zalane chciałem wymienic i przy lutowania widać że ścieżki się po przerywaly. Tak że bez sensu je naprawiać a piloty do samochodu z 2008 roku to lipa szukać. Więc zostaje wymiana całego modułu z pilotami załatwiła by sprawe. I tak pytam czy to da się zrobić w jakiś prosty sposób na zasadzie zamiany "kostki"
Proszę o pomoc jak można wyjąć piny zasilające/sygnałowe z kostki brązowej (złączki w kostce)? Mam taki problem, że przewody łączące głośniki wysunęły się ze złączek zaciskowych w kostce.
Tam pompy wspomagania padały. Przed zakupem sprawdź jakiej masz firmy: różnią się kostkami i ilością pinów.
Sprawdz tą kostkę co radzi decybel91.
Podpinasz się w czarnej kostce masz tam dwa plusy i minus ale pinów nie pamietam jak rozbieżesz deskę i popatrzysz na płyte to bedziesz widział co i jak
CO do wyprowadzeń, poszukaj na www.studio24.prv.pl powinno być.
Ja bym nie radził robić experymentów ze spinaniem na krótko styków w kostce od czujnika bo to jest samochód z 2007 roku i możesz sobie jedynie narobić kłopotów przez takie próby.kup czujnik bo prawdopodobnie on padł.pzdr
mała czarna kostka -tam są zasilanie i masa
Które przewody na wtyczce do kostki mam zawrzeć? Jak masz opis na wtyczce albo kostce to mostkujesz oznaczone 30 (plus stały) z 50 (rozrusznik), często na kostce jest opis styków.
Miałem cos takiego w skodzie octavia kupiłem taki preparat do czyszczenia przewodow elektrycznych w sprayu przeczyściłem wszystki kostki i zaczelo dzialac
w mojej fabii combi 2004r.nie działa siłownik umieszczony w zderzaku,dopiero po odpięciu kostki z kabelkami która jest podpięta do zamka w klapie wszystko działa poprawnie. Siłownik reaguje na przycisk w klapie za każdym razem i z otwieraniem nie ma problemu.nie wiem tylko po co ta kostka do zamka w klapie jakie ona ma zadanie.
Sprawdzę bezpieczniki kostki i przewody jak nie znajdę pojedziemy na kompa
przeczyścić styki manetki, sprawdzić bezpieczniki, wiązka pod podstawą akumulatora
Tak . Pompa do regeneracji . Koszt ok 500 zł . Sprawdz napięcia na kostkach . Było już na tym forum opisywane .
Zobacz czy nie zgniła kostka albo piny na pompie to też się zdarzało...
Witam serdecznie. Pacjentem jest Skoda Fabia 2 z 2009 r. 1.2 12v, a problem jest prosty, lecz dla mnie za trudny... wszystko działa do momentu wyciągnięcia kluczyka ze stacyjki, radio cały czas gra... światła wewnątrz nie zapalają się i nie otwiera centralnego... pierwsza myśl to kostka stacyjki, no to wymieniona na Febi i lipa. Jakieś pomysły, sugestie?...
jesli wiazka to czasem pisze blad can napedu, czasem nie ma poprostu zasilania po 15 na ster pompy ,mozna to latwo sprawdzic zdejmujac zaslepke od halogena ,3 pinowa kostka kolr czarny
Zasilanie to te przewody czarne z niebieskim paskiem. Jak mowilem musisz ustalić dlaczego nie ma na jednym z nich napięcia po stacyjce. Niebieska kostka to zmieniarka lub jej emulator.
Bo ten który kupiłes jest 2 biegowy a oryginalny 1. Nie bedą pasować kostki i wydajność tego wentylatora jest inna. Wymien na oryginalny,dostęp jest przewalony ale da się to zrobić. Nie odkręcaj niczego co niewesz do czego służy.
Brak któregoś napięcia. Może przekaźnik, może słaby aku, może kostka stacyjki, może... I tak dalej... Błędy?
Skoda Fabia 6Y 2004 rok - Kenwood kmm bt209 Czołem grupa. Rano jadąc do pracy radyjko grało na BT i w ogóle, ale po południu wyjeżdżając z pracy nie zaświeciło się nawet. Dodam, że mega upał, coś koło 25/26 na powietrzu, to w środku była wędzarnia. Bezpieczniki wszystkie całe, w radiu, w skrzynce w desce i pod maską, ale radio kaput. Ktoś się spotkał...
często nie łączy kostka przy czujniku na skrzyni biegów lub uszkodzony czujnik
https://obrazki.elektroda.pl/8335468100_... Włącznik taki (duża kostka z tyłu), ale był podmieniany przez dwa inne i problem ten sam.
Czyli ktore bloki powinienem zlogowac? Żadne, bo i po co. Masz dwa wykluczające się błędy - jednocześnie "mieszanka zbyt bogata" i "brak aktywności sondy". Zrób z tym wpierw początek. Wykasować po rozgrzaniu silnika, spojrzeć w wykres, czy sonda w ogóle pracuje - bo może okazać się tanim zamiennikiem, bądź źle zarobiona kostką.
czarno zóółty lewa kostka jak patrzysz przez zaslepke od halogenu, tam razem w jednej kostce sa cany, jesli stara fabia czyli cos koło 2000-2003 to sprawdz instalacje pod filtrem powietrza.
Ja wiem , jest zepsuty. Po co mechanik wymieniał cewke , należało wczesniej sprawdzic czy jest impusl sterowania na cewkę na pinie 1 i 3 , kostki sterowania cewek.
Witam zwracam się z kłopotem następującym . Brak podświetlenia tablicy rejestracyjnej wszystkie bezpieczniki są całe po rozebraniu lewej strony w bagażniku były trzy przewody przerwane to zostało z powrotem przywrócone lecz dalej nie plusa ani masy oraz w dwóch kostkach które są wiosce kabli potrzebny schemat instalacji połączenia przewodów ?
jedyną czarną puszkę jaką znalazłem to wyglądało mi na sterownik silnika bo było dużo kostek. Centralny zamek jest fabryczny bo na konsoli są przyciski do zamykania i otwierania. Silnik 1.4tdi
Dzisiaj wymieniłem kostkę elektryczną stacyjki i dalej to samo, nie zapala samochód. Już nie mam pomysłu, co to może być.
Fotki http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d119... http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e640... http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/aff9... http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3b94... ośka mi się złamała a skrzydełka połamałem, ale najważniejsze jest widoczne- zanieczyszczenia które zatarły pompę...
Sprawdź czy działa zestyk przepustnicy po puszczeniu gazu i czy sterownik widzi że jest bieg jałowy. A i nie wiem dlaczego drugi czujnik przepustnicy pokazuje taką samą wartość jak pierwszy, wartość powinna być odwrócona czyli 100% - wartość pierwszego, lub tak jak ktoś już napisał 100% + wartość pierwszego. Ale może to być błąd w oprogramowaniu. Dobrze...
jak nie ma to tylko vag vas pomoze a moze tylko kostki nie lacza
Wymieniłem przekaźnik i problem z pompom paliwa jest rozwiązany. Czy ten przekaźnik odpowiada za jakieś inne urządzenia ? Ma może kto schemat jak powinny być doprowadzone przewody do kostki w którą wpięty jest przekaźnik ? i opis pinów tego przekaźnika .
Proszę sprawdzić czy podczas przekręcania w stacyjce nie pomaga dociśnięcie klucza ,w skodach częstą przyczyną był błędny odczyt przez pętlę immo.W kodach błędu będzie za słaby sygnał klucza,czasmi przyczyną może być wypalona kostka elektryczna .
Właśnie ,jak obroty widzi błędów brak to co? Kostka stacyjki może? Albo wiązka zgniła, brak gdzieś połączenia .Ale zanim wymienisz pół auta trzeba zrobić odpowiednie pomiary.
witam. miałem taki sam problem i w zbiorniczku było zanieczyszczenie wypłukałem i problem z głowy. A co do przewodów elektrycznych jak nie którzy opisują to wystarczy zewrzeć kostkę przy zbiorniczku aby się upewnić czy czujnik jest nawalony czy instalacja. po zwarciu pinów jak zgaśnie kontrolka to czujnik jest do wymiany
Co prawda nie rozwijałem całych wiązek ale ruszałem nimi , zginąłem szarpałem za poszczególne przewody, te w komorze silnika i wczoraj te pod licznikiem , nie zauważyłem żeby któreś miało bezpośredni wpływ , już się mi zdawało że znalazłem a za moment to nie miało wpływu bo samoistnie się naprawiło i kolejne zabawy z kabelkami nie dawały żadnych objawów....
witam , sprawdz kostkę obok rozrusznika tam złączane są dwa cienkie przewody od alternatora, niebieski jest od kontrolki ładowania , lubią na tej kostce przegnić
Podłączono do niej kostkę wyłączającą immo i teraz świeci się kontrolka.
Sprawdź połączenia/kostki czy niema grzejacych się styków. A rezystor wymień.
Witam! Niedawno przerabiałem ten temat zakładałem przednie halogeny przeciw mgielne , pytanie czy masz orginalny włącznik świateł z uwzględnieniem przednich halogenów? Jeśli tak to sprawa jest prosta . Podano mi schemat w ASO i nie ma tam podłączenia przez przekaźnik tylko bezpośrednio od zasilania (musisz je znaleźć ) do odpowiedniego pinu włącznika,...
Dwa lata temu był problem z wiązką , przerwane kable i zalane przełączniki kierowca i pasazer. A teraz problem pojawił sie po rozładowanej bateri, szyba działala tylko pasazera i nagle przestała . Po podpięciu pod vag nic nie ma , Sprawdze raz jeszcze kabelki . Mam pytanie gdzie jest sterownik do szybek w silniczku kierowcy czy raczej w module komfortu...
Witajcie. Wiem, że temat mocno nieelektroniczny, ale przybywa tu wielu mądrych ludzi z różnych branż :) Byłem dzisiaj 'oglądać' samochód skoda fabia kombi. Podczas jazdy na kostce brukowej z prędkością 'miejską' 40-50km/h huk w kabinie był prawie nie do zniesienia. Niskie wibracje rezonujące w pod czachą... Na równym asfalcie żadnych niepokojących dźwięków,...
Wypnij kostkę z radia jak nie pomoże to pytaj sprzedawcy lub spróbuj na innym aucie.
Długim kablem z plusa akumulatora na gniazdo wtyczki od wycieraczki, a drugim minus z karoserii na gniazdo wtyczki. Dokładniej proszę . Plus na który pin gniazda wtyczki lub odpowiadający kolor przewodu i tak samo co do minusa . Podłączenie na kostce zapiętej czy podłączenie na odpiętej kostce . Podłączenie tylko plusa i minusa bezpośrednio do silnika...
Witam Za mało informacji typ radia jaka kostka foto ??? Wygląda jakby z radia cofał się prąd na podświetlanie .
Kostka stacyjki. Czy coś jeszcze nie działa? Szyby dmuchawa?
Kontrolka wspomagania mogła też zaświecić się z braku ładowania. Zacznij od stacyjki. Jak rozbierzesz kostkę to będzie wszystko widać gołym okiem.
Cześć. Kupiłem juz zestaw i będę montować jutro. Mam dwa pytania: 1. W instrukcji jest napisane: "...przewody kierunkowskazów podłączyć do czarno bialy pin 16 i czarno zielony pin 14, w 16 połowy złącza XS6 za skrzynka bezpiecznikową". Jak patrze na bezpieczniki to pin 14 to lampa ze strzałka wiec zakładam że kierunkowskazy, natomiast pin 16 to symbol...
Masz pompę z literką E.Współpracuje ona tylko z czujnikiem,który u góry przy maglu nie ma kostki przyłączeniowej ,tylko czarny gumowany kabel.Kodowanie nie ma nic do tego.Poduszką się nie przejmuj.
Czyli jestem zmuszony do demontażu zegarów czy dostęp do kostek licznika jest od tyłu ? Co mogę jeszcze pomierzyć Twoim zdaniem ?
Problemy z kostką przy trzecim zapłonie i jeszcze raz wymienione kable. Dzwonił mechanik auto naprawione. Dziękuję wszystkim za pomoc
Miałem na myśli tą kostkę/wsówkę wpinaną do rozrusznika, tam po przekręceniu stacyjki nie ma napięcia.
rozpiąć kostkę , wyjąć terminal , dolutować się do niego. da się.
Witam. Walczyłem z takim samym problemem. U mnie były rozgięte piny w kostce czujnika. Po wymianie pinów problem zniknął.
Dziękuję za odpowiedź. Jak rozumiem chodzi Ci o to , że w tym radiu powinno być również sterowanie automatyczną anteną. Niestety , oprócz niewiadomego +12V nic innego tam nie ma. Będe musiał chyba zobaczyć u kogoś w Skodzie Fabii co jest w tej "magicznej" kostce. Pozdrawiam Paweł
Podczas dokładniejszych oględzin zauważyłem, że kostka z zasilaniem jest podłączona do gniazda z głośnikami. Czy tak powinno być ?
Jeżeli dobrze kojarzę na lewej podłużnicy są kostki pod akumulatorem jak by bliżej chłodnic możesz je sprawdzić i sprawdź. Czy napięcie dochodzi do czujnika
w skodzie jest odwrotny układ,na czerwony przychodzi stały plus a na żółty po stacyjce i wystarczy je tylko przepiąć,separator jak pisał kolega wyżej jest konieczny i przewód anteny elektrycznej niebieski ma być rozpięty-nie może podawać napięcia do fabrycznej kostki.
Witam. Mam problem z klimatyzacją w samochodzie Skoda Fabia 1 1.9 TDI 100 km. Nie działa mi klimatyzacja manualna, po wciśnięciu guzika AC świeci się. Po podłączeniu komputera wyskakuje błąd 00898 activation AC compressor zwarcie do plusa. W poprzednim roku działała i w pewnym momencie podczas jazdy przestała działać. Wymieniłem sprężarkę klimatyzacji...
No ta kostkę właśnie odłączyłem. Chodziło mi czy żadne zwarcie się nie zrobi przez to że te dwa kable będą złączone tak przez dłuższy czas Nie zrobi się żadne zwarcie. Chociaż te dwa przewody połącz ze sobą solidnie i dobrze zaizoluj :)
a to na spokojnie to auto jest już dość stare więc zależy mi jedynie żeby "cokolwiek" grało. To jak podepnę te dwie kostki do tego przykładowego radia i przy użyciu tej przejściówki antene to powinno działać? I to się odpala po przekręceniu kluczyka czy jak?
Wygląda na kostkę stacyjki lub przekaźnik , może też kabelek nie łączyć czy bezpiecznik mieć wypalone gniazdo.
skoda fabia kostka stacyjki fabia kostka kostka skoda
poziom elektrolitu akumulatorze programator amica kuchenka wytrzyma kondensator
początkujący elektronicy faac740 fotokomórki
Wsad pamięci do TV Blaupunkt B23a207BBKE048 Schemat elektryczny lodówki Samsung RS7768FHCSL