Bzdury. Powód jest prosty-szaleje wskazanie z czujnika kąta skrętu, w wyniku tego pompa również zaczyna szaleć-zwiększa obroty przez to bierze wiekszy prąd, a tym samym silnie waha się napięcie na instalacji. Wystarczy wypiąć wtyczkę z czujnika i wszystko się uspokoi. Roboty nie dużo, wystarcza odmontować lewy halogen i dostęp do wtyczek świetny.
Sprawdziłem napięcie ładowania. Zaraz po odpaleniu: Akumulator: 13,9 - 14,1 V Alternator: 14,1 - 14,3 V Po przygazowaniu do ok. 3000 obr/min przez ok. 1 min i znowu na wolnych obrotach: Akumulator: 14,0 - 14,3 V Alternator: 14,1 - 14,5 V ale bywało także: 13,0 - 13,2 V Przy zgaszonym silniku: Akumulator: 12,88 V Alternator: 12,88 V Wygląda na to, że...
Sprawdziłeś masę i plus alternatora? Lampka ładowania sprawna zapala się i gaśnie? Zmierz napięcie na D+ względem - akumulatora przed i po rozruchu. Zmierz napięcia miedzy + akumulatora a gruby przewód alt ,tak samo -akum. a obudowa alt.
Tam jest to chore sterowanie ładuje podczas jazdy i hamowania silnikiem. Akumulator wytrzymuje 3 lata
Spadek napięcia=złe połączenie,bezpieczniki na akumulatorze przewody aku -stacyjka do sprawdzenia.
Fabia 2 1,6TDI jest od 2010r. , nie ta technologia.
Auto ma start/stop. Po naładowaniu akumulatora obroty spadły. Po naprawie alternatora napięcie ładowania jest 14,7 V i problem ustąpił. Akumulatora nie wymieniałem.
Dziwne bo multimetr wyświetla 0 źle mierzysz albo uszkodzony miernik przewody, zmierz napięcie na akumulatorze.
Ważne jest by pasek był dobrze napięty. Druga sprawa to pomiar napięcia na akumulatorze i alternatorze, czy są różnice w wskazaniach. Napięcie ładowania zależy od kondycji akumulatora. Pomiar powinien być wykonany po naładowaniu akumulatora.
Trochę słaby ten akumulator. Jakie jest ładowanie?
Jeżeli akumulator ma napięcie 12.2 to chyba rozrusznik słabo kręci lub wcale.P
Zmierz napięcie ładowania
Jeśli wycieraczka uruchamia się w momencie kręcenia rozrusznika to wina niskiego napięcia akumulatora.
Przy tak dziwnych objawach zacznij od zmierzenia napięcia na samym akumulatorze i jak podpowiada balonika3 - miernik, a najlepiej jakbyś miał drugi. Jak nie masz to sprawdź go na np. nowej jakiejkolwiek baterii.
najpewniej masa gdzieś ugniła, sprawdź napięcie względem masy akumulatora, poza tym taki pomiar bez obciążenia choćby żarówką od migacza 21w jest nic nie warty
jaki mam to wybrac konkretne napiecie z przedzialu 10.8 - 13 V Napięcie całkowicie naładowanego nowego akumulatora to 12,8 V Dla akumulatora nie nowego ale sprawnego to napięcie wynosi 12,6-12,7 V Średnio rozładowany akumulator ma napięcie 12,4 – 12,6. Poniżej napięcia 12,4 V zaleca się akumulator doładować. Za całkowicie rozładowany akumulator...
Ponowna próba to samo plus włączenie się alarmu. No właśnie! Sprawdz w czasie kręcenie spadek napięcia na akumulatorze.
Nie rozumię jak po wyjęciu ustaje a po włożeniu spada? Ty masz mierzyć prąd a nie żadne napięcie. Wpinasz miernik pomiędzy plusowy słupek akumulatora a dodatnią klemę akumulatora, włączasz na pobór prądu i dopiero robisz testy.
Spróbuj zrobić podmianę akumulatora...
Jak nie naładuje jak naładuje. Warunkiem napięcie powyżej 14v
Sprawdzić napięcie na akumulatorze w monencie kręcenia.
W skrócie, to mógł być powód uszkodzenia akumulatora. Zależy jeszcze do jak niskiego napięcia został rozładowany w te 2 dni. Jeżeli do 7v (co mnie się zdarzyło kiedyś) to trup i to już zimny nawet.
przeczyścić styki manetki, sprawdzić bezpieczniki, wiązka pod podstawą akumulatora
Wszystko jest w porządku. Alternator ma określoną wydajność przy określonych obrotach. Zobacz na rysunek. Obroty alternatora są około dwa razy większe od obrotów silnika, więc jest jasne, że na wolnych obrotach alternator nie wyprodukuje tyle energii elektrycznej aby pokryć zapotrzebowanie, więc niedobór jest czerpany z akumulatora, co sie objawia spadkiem...
Błędy związane z ładowaniem akumulatora, niskim napięciem? Przy braku napięcia często wyłączają się te urządzenia, tak czytałem, a nawet widziałem :) Powinieneś dostać wydruk, tak to nie wiadomo, czy w ogóle coś podłączali, i byłoby łatwiej z tej strony ekranu. Jak zwiedzisz następny warsztat, to znowu skasują za odczyt wielokrotnie odczytanych już...
Witam. Regulator napięcia przy alternatorze do wymiany.
Jeżeli auto jest po przejściach to na pewno woda się dostała do środka pompy,jaki masz układ TRW czy KOYO Dodano po 4 Chociaż miałem dwa przypadki w Polo i w Ibizie auta z salonu i pompy padły od tak same z siebie jedyna myśl która mi przyszła to wrażliwość układu na słabe napięcie akumulatora
Witaj Mam samochód Mitsubishi Colt 2012 r. lubię mieć więcej informacji pracy auta. Brakuje mi bieżącej informacji o stanie akumulatora oraz temperatury silnika. Mam drugie auto Opla Astrę z 1995 r. w nim jest podawana temperatura cieczy chłodzącej, która mnie informuje o wymianie termostatu gdyż ciecz chłodząca ma ok 65 - 70 stopni. Znajomy w Fabii...
Bez obciazenia tak, ale pod obciazeniem jest za malo. Na filmiku ktory podalem gosc wyraznie mowi ze 0.2 to jest maks roznica jaka powinna byc miedzy alternatorem a akumulatorem.
No to pomiar poziomu elektrolitu i pomiar gęstości elektrolitu. Zwróć też uwagę na kolor elektrolitu (mętny=opad masy czynnej) i czy nie pływają różne farfocle, czyli pokruszone separatory. Jak się zachowuje akumulator po podłączeniu pod prostownik, napięcie wzrasta szybko, czy też długo utrzymuje się na stałym poziomie? Nie ma intensywnego gazowania...
Kolego za przeproszeniem przestań p....isać głupoty , jakie ładowanie 11,5? Zawieś auto do elektryka niech ratuje , co zostało z auta i akumulatora.
Przywrzyj kabel cienki o oznaczeniu D+ do masy lampka ładowania powinn się zaświecić. Jakie napięcie na aku po odpaleniu i przy 3000obr/min
Bezpieczniki, wiązka, alternator, akumulator..........
Ładowanie wynosi 14.3V , napięcie akumulatora 12,3V a jeszcze dodam wracając do zaistniałej sytuacji że po odpaleniu na kable z innego samochodu nic nie robiłem z akumulatorem ,nie ładowałem go i odpala bez problemu???
Witam Szukałem tematu na temat błędu 01201 - napięcie zasilania pompy ABS i 00301 - Pompa zwrotna systemu ABS (V39). Tu znalazłem podpowiedź. Dziękuję MR.kocur, to był bezpiecznik 40A ukryty na osłonie akumulatora.
Jakieś sugestie dla autora? Akumulator czy instalacja? Mam Fabkę (benzyna) i w ciągu 10 lat użytkowania na dwóch akumulatorach (Bosch i Centra Futura) nawet po tygodniowym postoju przy -15 odpalam bez problemu. Problem polega na tym iż po paru dniach nie użytkowania auta aku jest rozładowany. Czy mierzyłeś napięcie akumulatora bezpośrednio przed próbą...
ma prostowniki i ładuje. Ale nie wyrabiam z tymi autami i w kilku chciałbym podłączyć coś takiego i zostawić, żeby mieć spokój. Tak ładowanie to przynajmniej raz w miesiącu. Niektóre akumulatory padają nawet po 2 tygodniach nie odpalania samochodu. Mam różne auta i niektóre z małą pojemnością akumulatora a niektóre duże. Silniki od 1.0 do 2.0. Typowe...
Miałem podobny problem, ale w 1.4 8v, potrafiło w trakcie jazdy się odłączyć, razem ze wspomaganiem, źródłem okazał się uszkodzony alternator i akumulator. Zmierz miernikiem jakie masz napięcie na akumulatorze przed odpaleniem i po odpaleniu. Po odpaleniu powinno być coś między 13-14,5v.
Jeżeli dobrze kojarzę na lewej podłużnicy są kostki pod akumulatorem jak by bliżej chłodnic możesz je sprawdzić i sprawdź. Czy napięcie dochodzi do czujnika
sprawa akumulatora ma sie tak do tego że jeśli byłby słaby to auto raczej by nie zapalało . natomiast może nie mieć odpowiedniego napięcia ładowania aby sterownik zezwolił na obciążenie silnikiem pompy . nic na razie nie wiemy o napięciach tak że tutaj trudno gdybać . i nie czepiając sie o słówka stan akumulatora nie ma znaczenia dla wspomagania tylko...
Jest centralny zamek. Fabryczny system centralnego zamka czy dołożone siłowniki do drzwi ? delikatne skoki napięcia na akumulatorze Opisz, co to znaczy ? Skoki gwałtowne, jakieś "iskrzenie", brak masy, falowanie napięcia, jaka amplituda ? Czy jest jakiś zwiększony pobór prądu z akumulatora na postoju ? Zmiany napięcia występują na postoju czy podczas...
Problem może leżeć po stronie aku? Auto zapala normalnie, akumulator "ma moc" żeby kręcić rozrusznikiem? Trzyma pojemność tzn. po dłuższym postoju można normalnie odpalić auto? Czy poprostu alternator nie doładowywuje aku, Patrząc po poniższych napięcia to na pewno akumulator jest niedoładowany. Pytanie czy to wina alternatora czy samego akumulatora...
Po jakim czasie rozładowuje akumulator? 120mA to sporo ale nie powinno rozładować akumulatora w ciągu dnia czy dwóch. Może to on stracił pojemność?
pewnie tak ale pomiar napięcia na tym kablu od strony przy akumulatorze nic Ci nie da bo jak już to ugniła wsuwka w kostce przy tej pompie
Jak nawet immo pozwoli na jazdę z uszkodzoną stacyjką to nie przeżyje tego akumulator bo elektronika nie przejdzie w stan uśpienia. Podepnij się kabelkiem i będziesz wiedział na czym stoisz, jak masz radio z navi to tam nawet nie masz sygnału 15 podpiętego, jest tylko 30 prosto z akumulatora i wszystko po CAN jest realizowane.
Napięcie gdzie mierzyłeś? Na akumulatorze czy na zaciskach alternatora (B+ i obudowa).
Napięcie ładowania przy maksymalnych obrotach silnika nie powinno przekraczać 14,4 V - masz więc uszkodzony regulator napięcia, który za moment spowoduje uszkodzenie nowego akumulatora, a wszystkie opisane objawy wskazują, że pierwotną przyczyną problemów jest pompa wspomagania. Wymień regulator napięcia (zwykle w formie kostki z elektroniką na alternatorze)...
Do sprawdzenia masa na silniku , napięcie ładowania podczas załączania nawiewu , świateł itp.Szybki test to połączyć minusową klemę akumulatora z masą silnika.
Na benzynie wszystko dobrze chodzi żadnego oporu nie ma przy dodawaniu gazu. A ta sonda to minimalne skala napięcie. Map sensor to ten co na zdjęciu mam sprawdzić? https://youtu.be/u3Q2Fzhu1rM
dzieki ,poradzilem sobie zamienielem przewody pradowe i pomoglo,juz nie rozladowuje akumulatora,ale jeszcze raz dziekuje za rade.
"Bordnetz Steuergerat" po niemiecku. Po naszemu "Sterownik elektroniki pokładowej" A mieści się przy lewym przednim słupku pojazdu, na wysokości kolan kierowcy. Zadaniem tego sterownika jest między innymi także obsługa oświetlenia wnetrza pojazdu, i jeszcze pare innych funkcji. On też odpowiada za kłopoty z interpretacją upływu prądu w instalacji pojazdu...
Jak masz miernik to odpal i sprawdź napięcie na akumulatorze. Coś mi tu pachnie za dużym ładowaniem albo wyjątkowo dziadowskie żarówki.
Posprawdzałem wiązki i kostki. Wymieniłem mikro styk i zamek. Teraz normlanie można otworzyć klapę bagażnika Po kilku dniach bez odpalania silnika akumulator okazał się niesprawny. Napięcie było w okolicach 11,50 V. Zakupiłem nowy i wszystko zaczęło działać normlanie.
Po polsku wiem tylko tyle: 1- coś z przeplywką G70 i pedałem gazu G79 2- ciśnienie barometryczne poza zakresem 3- napięcie akumulatora Po skasowaniu dalej sie pojawiają?
A tak z ciekawości jaki jest stan alternatora? Jak jest z ładowaniem akumulatora? Autko wiekowe więc alternator też zużyty a nie ma nic gorszego jak niedoładowanie akumulatora. Przewody też pewnie zaśniedziałe co skutkuje spadkiem napięcia ładowania. Ja mam młodsze auto 22 lata 240 tys. km ale też napięcie ładowania było zaniżone a w zapalniczce bardzo...
Witam serdecznie. Można jeszcze czepiać się akumulatora. Ja bym sprawdził napięcie ładowania. Kolego przemkis coraz częściej użytkownicy mają dosyć komplikowania najprostszych rzeczy jak np. wymiana żarówki. Za często słyszę opinie, że ta cała zaawansowana technologia bardzo skutecznie podnosi ceny eksploatacji. Nie dziw się, że ludzie wolą prostsze...
Witam ponownie, okazało się, że wszystkiemu winny był akumulator. System start/stop prawdopodobnie był powodem tego, iż po długiej pracy w akumulatorze spadało napięcie, rozrusznik się sklejał i auto nie odpalało. Po podłączeniu boostera Fabia odpaliła, po odłączeniu nie chciała odpalić. Nie wiem czy napisałem to tak jak przekazał mi elektryk, ale finał...
Ten błąd występuje najczęściej jak jest już słabawy akumulator i podczas rozruchu napięcie spada poniżej 10.5v , albo skorodowany styk we wtyczce zasilającej na pompie.
Coś było robione czy wykazało błędy bez twojej ingerencji?Masz tam między innymi ; moduł kontrolny kół napędowych - brak sygnału,napięcie akumulatora -słaby sygnał,moduł kontrolny kod bezpieczeństwa, poziom selektora- brak komunikacji no i czujnik skrętu - brak komunikacji.
Witam! Mam następujący problem z Fabią. Zauważyłem, że mam czasami spadki napięcia gdy mierze je miernikiem na akumulatorze. Podczas pracy silnika i ładowaniu, napięcie powinno być ok. 14 V. Oczywiście jest tak ale często zaraz po uruchomieniu silnika spada do 12V jakby w ogóle alternator nie ładował. Po przygazowaniu ładowanie wraca do normy i jest...
Losowe zamykanie może być spowodowane nadmiernym spadkiem napięcia akumulatora. Sprawdzałem jego natężenie podczas postoju. Wynosi ono 0,28A Czy sprawdzałeś po upływie 30 minut od wyłączenia stacyjki, jeżeli tak to upływ prądu dużo za duży ale nowy akumulator powinien wytrzymać trzy dni. 3 x 0,28A x 24h = 20,16 Ah.
jeżeli jest to alarm fabryczny do dowiec sięw serwisie czy wyłączyli ci opcję w alarmie" czujnik spadku napięcia" koputer ma to do siebie że co jakiś czas testuje podłączone do niego urządzenia i to powoduje wywołanie alarmu u ciebie akurat zimą bo wtedy spadek napięcia jest większy bo akumulator nie "lubi "niskich temperatur
Szczerze to jeszcze nie sprawdziłem bo zrobiło się trochę zimno ale zastanawia mnie jeszcze najprostsza rzecz jak bezpiecznik przy akumulatorze. Może on nie podaje napięcia wykonawczego na sprężarkę? Jutro postaram się sprawdzić jedno i drugie.
a co byś powiedział na to żeby obciąć ten kabel i połączyć z drugim gdzie końcówka jest w lepszym stanie a pokazałem to elektrykowi to mówi że ciężko to tak zaprasować a jak mam drugi kabel z dobrym oczkiem bo kupiłem całą używaną obudowe z tymi kablami i ten wygląda że wszystko z nim jest dobrze tylko czy przez takie połączenie nie nastąpi przez to...
Witam Srawdź koniecznie ładowanie (takie objawy może dawać uszkodzony regulator napięcia,jak i sam alternator),oraz przewody od alternatora do akumulatora,zwłaszcza przy akumulatorze jest taka listwa przy klemie plusowej.
To nie prawdopodobne - nie powinno się wydarzyć. Nie powinno ale może. Jeśli akumulator będzie zasiarczony i napięcie będzie spadać i rosnąć mikrokontroler może robić różne "cuda". Układ BOD może w takiej sytuacji nie zareagować właściwie, w sumie z punktu widzenia uK to sytuacja podobna do iskrzących przewodów zasilających, tylko częstotliwość "sieczki"...
(...) za domykanie szyb) do zółto-niebieskiego, stwierdziłem, że skoro przez przypadek znalazłem tę funkcję, to ją podepnę. Działa prawidłowo Kupiłem taką centralkę: Link (Modemix STER003) Jeżeli chodzi o elektrykę w samochodach, to nie mam pojęcia co się, z czym je, także prośże o wyrozumiałość. Dzień dobry, Rozumiem Twoją sytuację i z chęcią postaram...
Dzięki za zainteresowanie !!! Co do efektu choinki, to raczej nie przesadzam światła mrygają dość mocno, zarówno w samochodzie jak i poza nim, widać gołym okiem, choć muszę przyznać, że od wizyty w servisie ( 4 dni )jeszcze nie zaświeciła się kontrolka czujnka wspomagania, jednakże stękanie wspomagania słychać dość mocno, wcale nie muszę dotykać kierownicy,...
Witam. Problem jak w tytule: https://obrazki.elektroda.pl/6577229400_... Czy może przyczyną być to, że mam zbyt małe napięcie na akumulatorze? Spada po paru minutach pracy silnika poniżej 10 V gdyż nie ładuje alternator, dziwna sprawa, bo kontrolka ładowania gaśnie po odpaleniu, jednak napięcie na klemach akumulatora nie wzrasta powyżej...
Moja Fabia 1,4 MPI 2000 r. miała (ma) następujące objawy: Podczas jazdy rozładowywał się akumulator do tego stopnia,że auto po 10 km gasło z braku prądu.Wymiana akumulatora na nowy nic nie dała.Wykonałem parę pomiarów upływności prądu,ale wszystko było w porządku.Okazało się,że alternator zaczyna ładować dopiero po przekroczeniu 3500 obr/min.Po załączeniu...
Ja bym przy tych błędach od razu zajarzał w bloki pomiarowe ( napięcie i prąd pompy odczyt z czujnika skrętu). Potem pomiar napięcia na akumulatorze przy okazji weryfikacja bezpiecznika na aku. Kolejne to odpięcie czujnika kąta skrętu (czasem robi więcej szkody niż pożytku). Potem podłączenie przewodów jak najbliżej pompy i monitoring napięcia (plus...
Nie wiem co się dzieje. Przy podłączaniu akumulatora między klemą a stykiem akumulatora przechodzi spore napięcie. Co jakiś czas przy próbie uruchomienia silnika wszystkie wyświetlacze gasną i słychać tylko dźwięk "piiii..." po naładowaniu akumulatora wszystko działa. Dlaczego jednak niespełna roczny akumulator wypala się do takiego stopnia, że nie...
Cała wypowiedz jest średnio czytelna. Nie ma czegoś takiego jak blokada rozruchu silnika, przy uszkodzeniu układu hamulcowego, masz rozładowany akumulator, coś pobiera prąd pomimo wyłączenia, zostawiłeś włączone radio np. Minimalne napięcie spoczynkowe akumulatora wynosi 12 V. Rozładowany akumulator, uniemożliwił rozruch silnika. Co do samego silnika,...
Czy ktoś orientuje się może, ile prądu zużywa videorejestrator? Zasilacz jest 5V, 1,5A Problem mam taki, że w Skodzie Fabii 2 napięcie w zapalniczce (gdzie podłączony jest videorejestrator) jest utrzymywane cały czas (nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki) - a to powoduje, że videorejestrator się nie wyłącza i cały czas pobiera prąd. Pytanie jak to...
problemy są różne, bo czujniki padały pompy też ale i wiązki korodowały zaraz tu za filtrem powietrza przy grodzi. wystarczy sprawdzić napięcie (bezpiecznik na akumulatorze) i plus po zapłonie,a co do czujników to wartosci jest podana w blokach wartosci Dodano po 11 problemy są różne, bo czujniki padały pompy też ale i wiązki korodowały zaraz tu za...
Witam, Skoda Fabia 2009 1,4 16V 63kW. Napisałem, że po jałowym biegu bo odpinałem wtyczkę z alternatora bo mi przeszkadzała dostac się do filtra oleju. Potem zapomniałem założyć i odpaliłem tylno na chwilę silnik. Po wpięciu wtyczki do alternatora mruga kontrolka akumulatora i aku sie nie ładuje bo sprawdzałem miernikiem. Co mogło paść ? Regulator napięcia...
Witam Mam problem z rozładowywaniem się akumulatora w Skodzie fabii 2005r. Problem pojawił się po uszkodzeniu regulatora na trasie i wymianie go w pierwszym warsztacie jaki napotkałem. Regulator niby działa dobrze napięcie na aku nie spada poniżej 14V, ale po miesiącu od tego zdarzenia rozładował mi się aku i to doszczętnie napięcie 8V nie dał juz się...
Witam kolegów. Temat ten już był poruszany na Forum, ale jest zamknięty - wobec tego na krótko do niego powracam. Zapaliła mi sie kontrolka wspomaganie kierownicy. Pompa działa poprawnie i ma wspomaganie. Czytając Wasze posty postawiłem na czujnik skrętu, alee .... przypadkiem wczoraj spotkałem kolegę. Z podpowiedzi kolegi który "zjadł zęby" na Fabince...
Witam, Mam taki problem, jak w temacie. https://obrazki.elektroda.pl/1677665000_... Skoda fabia po diagnostyce mam taki błąd. Zajrzałem pod fotel a tam we wtyczce opornik rezystor 2.5 Ohma. Podłączyłem do poduszki bocznej, po wykasowaniu błędu, pojawił się znowu ten sam błąd. Tak więc nie zależnie czy wpięty do poduszki bocznej czy...
To, że tamtemu koledze się wyłącza po godzinie to rozumiem. Choć nie rozumiem dlaczego mu zostaje włączone podświetlenie. Mnie także zostaje włączone podświetlenie jeśli wyłącze normalnie radio przyciskiem lub zgaszę silnik (Skoda Fabia). Podświetlenie świeci się nawet wtedy jak podam napięcie tylko na PINy masa i +12V. To chyba nie jest do końca normane...
Te na akumulatorze to wiem, ale wiązka ta od pompy abs nie jest podpięta pod kierownica? chyba chodziło o pomiar napięcia na wtyczce? Jak ta wtyczkę przy pompie abs odpiąć by nic nie urwać?
Po tygodniu postoju na parkingu (było mroźno ok. - 10) chciałem wejść do samochodu jednak po otwarciu auta z pilota otworzył wszytko poza drzwiami kierowcy. Może siadł akumulator i było za małe napięcie? Jak mi padła jedna cela w akumulatorze to alarm zgłupiał. Przy naciśnięciu pilota raz otwierał raz nie, wszystkie drzwi lub tylko część i w dodatku...
Wymieniłem sondę oraz czujnik położenia wałka rozrządu, nic to nie dało . Dalej pojawiają się błędy od sondy że element grzewczy nie działa, sprawdziłem bezpieczniki od sondy jest dobry. Napięcie ładowania na Aku jest na wolnych obrotach od 13.7 do 13.9 V . Akumulator nowy ma 2 miesiące Wymienię jeszcze czujnik obrotów wału, może komputer źle przetłumaczył...
Ale zanim zacznę się bawić w wyciąganie bezpieczników, mierzenie poborów prądu chciałem dzisiaj podjechać i zacząć od zakupu nowego akumulatora. A może byś zaczął od odłączenia naładowanego akumulatora i sprawdzenia po 48h jak trzyma napięcie. Instrukcje obsługi są w necie a w nich podane zalecane akumulatory. Wsadzić możesz każdy 50-65 Ah, który będzie...
Tak, tą mniejszą. Na pomie masz trzy wtyczki - zasilanie, komunikacja z plusem po stacyjce oraz w trzeciej czujnik skrętu. Chodzi mi o tę drugą odpiętą na zdjęciu. Cudów nie ma, mówisz że przewód ma przejście, bezpiecznik cały a brak napięcia więc coś źle robisz bo skoro przewód cały to i na pięcie powinno być. Zobacz żarówką 55W czy jest zasilanie...
Witam Posiadam Fabię 1.4 MPI rocznik 2001 przebieg 170 kkm. Od kilku dni dziwnie zachowuje się wspomaganie kierownicy. Gdy kręcę kierownicą spokojnie wspomaganie działa normalnie. Gdy wykonam gwałtowny ruch odczuwam przez chwilę (dłuższą lub krótszą) brak wspomagania i duży opór na kierownicy. Jak odpuszczę i ponownie kręcę powoli wspomaganie mam cały...
Pacjent: Skoda Fabia I Sedan 6Y benzyna 1.2 47kW z 2006. Główny objaw: rozrusznik nie kręci. Historia choroby: - samochód stał około miesiąca, wcześniej też jeździł nieczęsto. - przy próbie odpalenia słaby akumulator, kręcił coraz wolniej i wolniej, aż przestał w ogóle. Słychać tylko działanie pompy paliwa. - na kablach rozruchowych ten sam objaw: pompę...
Witam Skoda Fabia 1.9 TDI 101KM silnik ATD 2001 rok. Alternator 120A Bosch Występuje problem z ładowaniem akumulatora. Zaczęło się od tego że 1-2 razy dziennie mignęła kontrolka ładowania. Ale ładowanie było i wszystko OK. Następnie podczas jazdy wyczerpał się akumulator "do dna". Diagnoza - brak ładowania. Napięcie w instalacji podczas pracy silnika...
Parę omów?? Żarówka przy mocy 55W i napięciu zasilania 12V ma rezystancję 2.62Ω, więc to nie będzie pare omów. Myślałem o 0.33Ω wtedy napięcie spadło by o około 1V wiec powinno wystarczyć ale czy to pomoże?? A druga sprawa mówisz że nie można włożyć większego akumulatora. Miejsce fabryczne przewidziane jest na 80Ah, ale nie chodzi o rozmiar,...
Witam. Jak się okazało przyczyną tych różnych objawów była klema " - " akumulatora. Miałem takie przypadki,że po przekręceniu kluczyka nic się nie działo, po sprawdzeniu ręką klemy aku. była bardzo gorąca. Po wymianie klemy wszystko się uspokoiło pół roku i nie ma awarii.
Jak w temacie Skoda Fabia rok 2005 brak wspomagania . Po podłączeniu komputera błąd komunikacji . W gateway bład 1309 . Próba nawiązania komunikacji z 44 kanałem - niepowodzenie . Brak komunikacji . Sprawdzona pierwsza kostka 4 pinowa 1- can napięcie 2,36V , 2 can napięcie 2,67V , 3 wolny , 4 napięcie akumulatora . Sprawdzona druga kostka 2 pinowa gruby...
Problem został rozwiązany. Przyczyną dziwnego zachowania się wentylatora była usterka obwodu pierwszego/wolnego biegu silnika. Koszt naprawy niestety nie był mały. Orientacyjne ceny wiatraka 6Q0959455AE w sieci ASO oscylują w granicach 950 zł (sama część, bez kosztów wymiany), do tego jest duży problem z dostępnością (okres oczekiwania na część: ~14...
Cześć wszystkim, mam pytanie co do auta z opisu. Mam taki oto błąd w VCDS Adres 08: Klimatyzacja Plik etykiet: 6Q0-820-045.lbl Oznaczenie elementu: 5J0 820 045 Komponent: Klimaanlage X0850 VCID: 62CB1F8FEE4FB85FEF-513C Znaleziono 1 błąd: 65535 - Sterownik uszkodzony 00-00 - - Klimatyzacja w aucie jest manualna. Po wciśnięciu...
W sumie, to nie Ciebie pytałem , ale chodzi o pomiar temperatury tegoż, skoro ma być kompensacja . Jakoś w to nie wierzę. Owszem zauważyłem, że w megance i corolli przy zimnym silniku i alternatorze napięcie ładowania jest wyższe - ok. 14.2-14.4V i w miarę jak się nagrzewa alternator spada do ok. 13.8-14.0V. To można nazwać kompensacją termiczną napięcia...
Mimo że ten pokazał spadek napięcia to i tak dalej sprawdzałem Opisz dokładnie jak realizujesz pomiary ? Reg. 3.1.15. Pamiętaj, że porady są udzielane w sposób zdalny przy braku fizycznego dostępu do urządzenia, problem musi być bardzo dobrze opisany i zrozumiany przez użytkowników.
Osobiście nie ryzykuję ładowania regeneracyjnego akumulatora, gdyż producent twardo zabrania przekroczenia napięcia 14,5 V Moja ładowarka automatyczna nie przekracza 14,4 V. :-) Jednak fabryczne układy ładowania w samochodach nie zawsze stosują takie ograniczenie. Potrafią np. uwzględniać temperaturę. Do tego przez lata nabrałem doświadczenia, że to...
Przyjrzyj się wiązce w okolicy progu kierowcy tam jak dostanie się wilgoć to potrafi zgnić . Z lewej strony pod wykładziną? Dodano po 1 Znalazłem schematy elektryczne, z czujnikami parkowania i siedzeniem sobie poradzę, gorzej może być z oświetleniem. W obwodzie oświetlenia wnętrza i oświetlenia schowka występuje oznaczenie A23 - połączenie (30al)...
Witam mam problem.... W skodzie fabii 1.9 SDI w skrzynce nad akumulatorem przewód numer 2 strasznie się grzeje... aż nad topił się plastik obudowy... to jest chyba przewód od alternatora.... ale nie jestem pewny... odłączyłem przewód przy alternatorze który jest do ładowania akumulatora i problem znikł.... Może mi ktoś powiedzieć czy to może być wina...
Jeżeli nie pojawia się napięcie sterujące cewką rozrusznika to należy szukać przyczyny gdzie indziej , wcześniej , dalej od rozrusznika . Może nawet być przyczyną sam przewód . Kostka , stacyjka , bezpieczniki , zabezpieczenia instalacji nad akumulatorem . :| Dodano po 1 W skodach występuje efekt gnicia przewodów .
Nie jestem pewien jak jest w skodzie fabii ale kontrolka ładowania nawet jak jest na diodzie to i tak jest podłączona do alternatora jako jedyna . Tylko bardzo drogie modele mają obwody ładowania kontrolowane przez komputer pokładowy . Jeżeli po wzroście obrotów napięcie na akumulatorze wzrasta do 13,8V lub więcej to problem jest ze wzbudzeniem. Gdyby...
napięcie fabia fabia napięcie napięcie akumulatora prawidłowe
skuter bassa stabilizator lt1083 przepływomierz powietrza omega
citroen berlingo nawiew kotły gazowe
Renault Laguna II – montaż tylnych sprężyn, identyczność lewej i prawej, ustawienie zwojów Panasonic SA-AK25 zmieniarka CD a kompatybilność z SA-AK28 – mechanizm RSN3502