z kupnem akumulatora to się wstrzymaj. podłącz go na kabelki nawet te z marketu(badziew) i poczekaj z 10 minut drugie autko niech sobie pyka na wolnych obrotach. Po tym czasie spróbuj odpalić jak bęzynka to powinien kopnąć , jak nie zapali od razu to nie męcz go i daj mu jeszcze pare minut. A tak ogólnie to powinieneś podjechać do punktu gdzie sprzedają...
około 12,5 V
Pomarańczowa auto z kluczykiem to właśnie kontrolka od immo. Grupa VW wymyśliła sobie, że moduł immo będzie w zegarach. Wcześniej to był oddzielny moduł, tak do połowy lat 90. Sprawdź dokładnie bezpieczniki i puste miejsca , bo często klienci wyjmuja bezpiecznik sprawdzając i wkładają w miejsce obok. Drugi kluczyk nic nie da do momentu uruchomienia...
Dzień dobry. Mam podobny problem z uruchomieniem silnika skody fabia 1. Po włączeniu zapłonu brak napięcia na pompie paliwa. Po ponownym przekręceniu kluczyka pojawia się ale nie za każdym razem. Który przekaźnik wymieniłeś w mojej skodzie są trzy ?
Nie, to cyk, to przekaźniki, nie rozrusznik. Tak ma być. problemem jest brak zasilania na cienkim przewodzie. Póki co, możesz spróbować podać tam plus z akumulatora i rozrusznik zakręci.
Zmierz napięcie na zacisku prądowym 30 rozrusznika podczas gdy stacyjka jest na rozruch. Jeśli napięcie nie spadnie poniżej 12 V a w rozruszniku tyknie to najprawdopodobniej szczotki się kończą albo wieszają się w prowadnicach. Jak nie chce zapalić sprawdź czy lekkie opukanie rozrusznika pomoże.
Skoro jest paliwo i iskra we właściwym momencie to brak kompresji.
Kostka stacyjki. PS jakiegoś alarmu nie ma?
jeśli faktycznie tak jest jak piszesz i zalewa silnik. to moze byc wadliwy ukaład zapłonowy, czyli świece lub cewki. Uszkodzony czujnik temp. Niekoniecznie bedzie błąd, ale moze bardzo zaniżać temp. silnika wtedy tez go zaleje. Wadliwe wtryski które np leją. Trudno mi powiedziec cos wiecej.
Tylko że często zawór EVAP (tak to zawór N80) uszkadza się od drobinek węgla aktywnego które to wydostają się ze zbiornika systemu EVAP i sama wymiana zaworu jest rozwiązaniem na krótką metę bo zaraz te drobinki blokują nowy zawór . Rozwiązania są dwa wymiana zasobnika EVAP przewodów i zawory lub zastosowanie filtra przed zaworem EVAP tak by zatrzymać...
Sprawdz czy jest iskra i czy Swiece mokre.
Musi być jeszcze zapowietrzony .... .spróbuj z plaka odpalić.
Z tym błędem to nigdy na strzała palić nie będzie. Skoro czujnik wymieniony a błąd dalej jest to do sprawdzenia instalacja. Najlepiej to sprawdzić oscyloskopem czy sygnał dociera do sterownika przy odpalaniu auta.
Przekaźnik siedzi na wysokości włącznika świateł.
Z tego co napisałeś to wygląda na uszkodzenie ECU.
Alternator nic nie ma do odpalania silnika. Pompkę w zbiorniku słychać? Kontrolka świecy zapala sie na sekundę?
Uszkodzić to się raczej nic nie uszkodzi - problem jest innego rodzaju: Matiz ma tak mikroskopijny akumulatorek, że jako dawca się nie nadaje ;)
Prędkościomierz otrzymuje sygnał z ABS-u, więc to normalne, że nie działają razem
Jest LPG ?
Może być i akumulator. Podejdź do hurtowni niech sprawdzą testerem. Masz sprawny alternator?
Okazało się że wypada zapłon na 1 cylindrze zmieniliśmy miejscami cewki nie pomogło dalej wypadał na 1 więc zmieniliśmy świece miejscami i zapłon zaczął wypadać na 2 kupiłem nowe świece i problem rozwiązany
Jeżeli akumulator ma napięcie 12.2 to chyba rozrusznik słabo kręci lub wcale.P
Cześć. Może auto ma jakiś przycisk odcinajacy zapłon po wypadku?
Tak jak podejrzewalem w tym ecu nie ma mozliwosci zablokowania immo.
Wszystkie na raz popychacze?
Hej mam taki problem ze swoją Skodą fabią 1.4mpi, samochód raz odpala a raz nie (wygląda to tak jak by miała humorki) np. odpalam ją jest okej jade gdzieś (niekoniecznie to są długie trasy) gaszę, wracam odpalam jest wszystko okej jadę dalej. Za kilka dni odpala wszystko okej gaszę nie chce odpalić. Prąd a aucie jest, paliwo też. Na drugi dzień wsiadam...
ok pruje kable i sprawdzam kable w komorze silnika ok czy orietuje sie ktos ktora skretka can idzie do zegarow bo namiezylem 2 pomaranczowe przejscie na jednej parze pomaranczowych jest do zegara na drugiej nie ma czy moge zrobic obejscie bezposrednie do tej drugiej pary dodatkowym kablem??? czy one maja sie laczyc ??? wedlug opisu pinow niema byc polaczenia...
Na moje wypadało by sprawdzić adaptacje, czy sonda lambda działa i czujnik temperatury silnika i czy gaz się nie sączy do kolektora na postoju przy wyłączonym silniku. Potem ewentualnie rozrząd i kąt zapłonu, ale jak na gazie działa, to później. Jeśli były jakieś rzeczy wymieniane w ramach diagnostyki, to dobrze żebyś tu o nich napisał.
przekaźnik 109 pewnie krzaczy, podmień z jakiegoś innego dieselka i sprawdź albo kup nowy ok 30zl
Skoda Fabia I 1.4 TDI nie chce odpalić na zimnym silniku na ciepłym odpala od strzału akumulator dobry świece nowe.Samochod odpala dopiero po długim kręceniu. W czym może tkwić problem ? AI: Czy problem z odpalaniem występuje przy określonej temperaturze otoczenia? Nie AI: Czy sprawdzałeś stan układu paliwowego, na przykład filtr paliwa lub jakość paliwa?...
"Zabić, nie ułaskawić" "Zabić nie, ułaskawić" Pomedytuj nad rolą przecinka
A pompa paliwa pracuje? Powinno ją być słychać przez klika sekund po przekręceniu kluczyka w pozycję II a przed próbą odpalenia, jeżeli nie to nie podaje paliwa po prostu.
Okazało się, że to awaria czujnika temperatury silnika. Po jego wymianie problem ustąpił.
Ja zacznę po prostu banować za takie pytania. Jak nie chce zapalić?Kręci rozrusznik czy nie?Jak kręci-szybko,wolno?Kręci i silnik nie chce zaskoczyć?Jak ty myślisz,to jakieś stowarzyszenie jasnowidzów,co na podstawie lakonicznych informacji postawi 100 procentową diagnozę?
To nie jest czujnik wstecznego a skrzyni? Co do pytania to czujnik temperatury silnika.
musisz posiadać nanometr to sprawdzenia ciśnień czy jak auto odpali to musisz pompować pedałem gazy???by nie zgaslo
Auto to SKODA Fabia II Ambition 1.2, model 2007>, 51kW HTP benzyna, silnik model BZG / CEV / CGPA / CHTA 1,2 l Simons. Hatchback
U mnie Fabia II w upały nie odpala, trzeba kręcić dobre 10-15 sekund potem już jest ok. 1.4 16v. Ja się zastanawiam natomiast nad zaworem EVAP.
Witam ponownie, okazało się, że wszystkiemu winny był akumulator. System start/stop prawdopodobnie był powodem tego, iż po długiej pracy w akumulatorze spadało napięcie, rozrusznik się sklejał i auto nie odpalało. Po podłączeniu boostera Fabia odpaliła, po odłączeniu nie chciała odpalić. Nie wiem czy napisałem to tak jak przekazał mi elektryk, ale finał...
Wiec pozostaje jedno pytanie.Od czego zaczac?
A czy parametry na żywo podejrzane? Błędy to nie wszystko.
Sądząc po kodach błędów, masz problem ze sondą Lambda. Kod 16706 to "Engine Speed Sensor", czujnik prędkości obrotowej. Najpierw sprawdź sondę Lambda. Stawiam na nią.
Witam Mam problem z fabia 03r 1.4 101km Fabia po nocy przestała odpalać, kręci rozrusznikiem czuć zapach benzyny. Sprawdziłem bezpieczniki i pali bezpiecznik nr 52 - znalazłem opis jako- Zapłon. Bezpiecznik przepala się w momencie przekręcenia kluczyka do kontrolek. Odpielem cewki, pompę paliwa, kostkę sterowania rozrusznika - bez zmian nadal pali bezpiecznik....
Witam, skoda fabia 1.4 tdi 2004 rocznik nie odpala na zimnym. Odpala jedynie po psiuknieciu plakiem do filtra powietrza. Świece żarowe są ok ponieważ grzeją, co może być nie tak? Akumulator sprawny w 100%
Mam podobny problem z Fabią 2. Nie odpala od strzała, tylko za którymś razem, jak przytrzymam dłużej kluczyk... Czy ktoś już rozwiązał ten problem?
Siemka Posiadam Skoda 1.2, 8v , 2011. Raz na jakiś czas ma problem problem z odpaleniem , bez względu jaka pora dnia czy roku czy ciepły czy zimny Obawia się w taki sposób : co jakiś czas nie odpala za pierwszym , po ponownym przekręceniu kluczykiem odpala na strzała.
Sprawdzę bezpieczniki i dam Znać czy coś pomogło
Sprawdź pompę paliwa(spróbuj przekręcić kluczyk z dwa razy na 5 sek w pozycję włączony nie kręć rozrusznikiem i za 3 razem odpalaj). Jeśli masz możliwość dobrzy byłoby zrobić diagnostykę komputerową.
Witam,posiadam od niedawna skoda fabia 2 2010r 1.2 benzyna,auto odpaliło i zgasło,od tamtego momentu nie chce odpalić,proszę o pomoc.
A skąd masz pewność czy zawory nie dostały?
Pod kierownicą licząc pierwszy od góry z lewej. Mogą to być nr 1 lub 4 lub 15 (ostatni).
Alternator wygląda na sprawny. A jak wygląda niesprawny ? Podczas jazdy, przyspieszania - 12,2V. Włączenie dmuchawy na najwyższy bieg z włączoną klimatyzacją powoduje wzrost napięcia do 13,5V i tak trzyma. Czyli wszystko OK. bo po postawieniu na moment nie odpala Tzn nie może zakręcić wałem, czy rozrusznik w ogóle nie łapie ? I co oznacza "chwila"....
Sprawdzałeś błędy? To chyba najlepiej na początek. Może adaptacja, nie ukończyła się poprawnie.
A to już zależy co będzie się w błędach.
Mam pytanko w sprawie Skoda fabia 1 z silnikiem 1.2 Mpi mianowicie Auto przestało odpalać dziś auto normalnie odpalało jeździło po czym zgasiłem go pod sklepem i po ponownej próbie odpalenia auto nie odpaliło rozrusznik kręci lecz silnik nie odpala i nie mam pojęcia co może być przyczyną
Wymieniona sonda Na jaką? WBO pewnej włoskiej śmieciowej marki nigdy nie działają tak jak powinny, a ludzie je montują bo są najtańsze.
Mechanik chyba nic nie sprawdzal Dodano po 8 Mechanik chyba nic nie sprawdzal To moze byc przyczyna ze samochod czasami nie odpala
Jeśli chodzi o błędy to na desce czysto, był niby podpinany pod komputer ostatnim razem i nie wyszło tam nic z wałkiem. Podczas jazdy też nie ma jakichś utrat mocy itp.
sprawdze ale to trzeba motor w mak rozlorzyc .... A czy niewlasciwe dzialanie czujnika wal.rozrzadu moze powodowac nie zapalenie silnika?
Witam Szkoda kolego, że nie napisałeś jak ten problem został rozwiązany. Moja fabka ma taka sama przypadłość
Ładowanie wynosi 14.3V , napięcie akumulatora 12,3V a jeszcze dodam wracając do zaistniałej sytuacji że po odpaleniu na kable z innego samochodu nic nie robiłem z akumulatorem ,nie ładowałem go i odpala bez problemu???
o, to było bardzo pomocne. Jakieś sugestie? może immobiliser? Jak go odblokować?
Daj zdjęcie komory silnika bo wg mnie tam jest 1.9 tdi ma pompowtryskach (kod ATD). Jak kręcisz i nie odpala to wskazówka obrotomierz się podnosi?
Na początek proponuje sprawdzić rozrusznik(szczotki).
Użyj samostartu
Sprawdził bym jednak rozrusznik.
Pkt. 1 podłączyć pod Vag-a a nie uniwersalny program i podać kody błędów,może coś pomożemy Pkt. 2 jeśli nie był wymieniany to wymienić na nowy np. firmy MAN dobre, filtr paliwa !!!!
Zrobić diagnozę komputerową (VCDS) i napisać jakie błędy wyskoczyły.
Podłącz się pod komputer odczytaj usterki sprawdź czy temperatura silnika nie odbiega zbyt mocno od rzeczywistej.
Problemem był przerwany kabel na podszybiu .
Była mowa o filtrach ale czy był wymieniany paliwowy ?? Tego nie wiadomo . :|
Zasilania i masy na potencjometr do sprawdzenia. Cisnienie paliwa raczej wykluczam bo odpala od strzała Na zbyt niskim odpali ale nie wkręci się na obroty, to tak na przyszłość.
Podpowiesz mi coś odnośnie tego błędu ? Mnie serio dziwi to napięcie, auto potrafiło stać tydzień w mrozie nie odpalane i zawsze bez problemu odpala.
Dokładnie teraz sie wyjasnilo . Nie raz robilem ze sie zapowietrzał od wtryskow ale po odpaleniu gaz zawsze przyjmował a tu 700 obr i 5 -7 sek noga w podlodze i dopiero po tym czasie sie odmulał .
Dzięki kolego będę pamiętał
Skoda Fabia I rocznik 2003 od jakiegoś czasu mam problem z odpalaniem silnika ale nie zawsze (akumulator sprawny) Po przekręceniu kluczyka silnik nie może załapać obrotów Wyskoczył także błąd silnika. A wczoraj to nawet pedał gazu nie reagował dopiero po chwili nabrał mocy Chcialbym wiedzieć orientacyjnie co to może być zanim oddam do mechanika
Olej nie śmierdzi czasem benzyną .
Nie ma żadnych błędów, auto jeździło został wyłączony silnik na 30 min i już nie zapalił na początku auto robiło maksymalnie 2 obroty silnikiem i wylaczało prąd w samochodzie, wyciągiem rozrusznik sprawdzili go w regeneracji i mówią że dobry, poczyscilem masy i auto zaczęło kręcić normalnie ale dalej nie odpala
Mi ostatnio komputer pokazał "spalone żarówki z tyłu", wymieniłem, a samochód jak nie odpalał tak nie odpala, pomocy!
Problem się więcej nie powtórzył temat zamykam.
Przegląd teść (bo to jego auto) robił w listopadzie 2008. Był zmieniany filtr paliwa i świece też. Kable nie były jeszcze ruszane (salonowe) więc trzeba będzie to sprawdzić- ale czy diagnost komputerowa nie wykazałaby tego? I czy, jeśli jest przebicie to jest różnica czy motor jest rozgrzany czy zimny?
Auto odpala dobrze? Ładowanie jest?
Szwagros bzdurna to jest twoja wypowiedz. Jeśli jest uszkodzona membrana w reduktorze to przez podciśnieniem dostanie się gaz do kolektora ssącego . I tak właśnie u mnie jest. Wymieniłem zestaw naprawczy i jak ręka odjął, pali na dotyk, pracuje na wolnych obrotach i pod obciążeniem bez zastrzeżeń. Nie wiem czy jest sens wizyta u gazownika skoro wszystko...
Dla pocieszenia, nie jesteś jedynym użytkownikiem Fabii, który sobie uziemił auto programem do liczników Fabia C86 by Gopel Musisz załadować poprawną zawartość do licznika (która wyleciała w powietrze, bo zapisany plik masz już rozsypany) programowanie kluczyków i ECU. Powodzenia.
Panowie, jeżeli uważacie, że wszystko jest a auto nie odpala oddajcie auto do kogoś kto zajmie się samochodem.
Sprawdź, czy wiązka na lewej podłużnicy nie zgniła i spuchła
Najtaniej na początek podjechać do warsztatu i to sprawdzić . jak jest za małe ciśnienie na zimnym silniku bądź zanika to najpierw wymieniamy filtr paliwa a jak to nie pomoże to pompę
przy odczycie bledów brak błedow a przy diagnostyce jek to wyglada? ciśnienie paliwa jakie? czasy wtrysków jakie? korekcja długoterminowa jaka? korekcja krotkotweminowa jaka? lambda ile? obroty silnika jakie? cisnienie na cylindrach jakie? jak bardzo samooadptacja odsunieta? odczyt błedów to nie diagnostyka,
Adam , Twoja usterka nie ma tu zastosowania. Bliżej do immo.
Ja mam problem z uruchamianiem silnika przy temperaturze powyżej 15 stopni. Jak jest minus 20 stopni, silnik odpala bez problemu jak jest temperatura plusowa od 15 stopni wzwyż to silnik uruchamia się za 15-20 razem, w momencie gdy silnik jest zimny. Gdy wcześniej jeździł i silnik jest ciepły to nie ma problemu z odpalaniem. Byłem u 2 mechaników i 2...
Skoda Fabia 1.2 rocznik 2009 Pomóżcie przyjechałem pod dom auto zgasiłem za pięć minut chciałem zapalić a auto nie odpala blokada kół . Akumulator w porządku nie zapaliła na popych co to może być
Witam mam problem z Skoda Fabia 1,4 2004r - samochód ma nowy akumulator i często jest problem z jego odpaleniem ,rozrusznik kręci a mimo to nie chce zapalić i dopiero po podłączeniu kabli z II samochodu silnik zapala.
Dzięki za odpowiedzi. Dramatu może i nie ma bo mamy jescze octavie więc teoretycznie moze "zaniemówić"(tfu tfu). Mój pomysł jest jednak taki. Wczoraj wieczorem pomierzyłem co wejdzie do octavii i co wejdzie do fabii. Jako że w octavii jest 63Ah(tak jak fabrycznie było-i tu poprawka bo myślałem że jest 74Ah) a rozmiarem będzie pasować do fabii(max242mm)...
Tylko przy zimnym silniku i gdy temperatura na zewnątrz jest powyżej 15 stopni lub w ciepły upalny dzień, odpala jakby bez ssania, bo za drugim razem i pracuje na bardzo małych obrotach nie gaśnie nawet lampka ładowania. Nie reaguje na wciskanie pedału przyśpieszenia. Trwa to ok 20- 30 sekund potem załapuje ssanie i obroty są ok 1200. Potem wszystko...
Jeżeli są popychacze hydrauliczne to Niema regulacji manualnej. Wymienisz szklanki i odpalasz.
Auto odpala?
Po złożeniu rozrządu każdy szanujący się mechanik przekręca wałem korbowym w celu sprawdzenia czy wał obraca się prawidłowo. Partacze tylko nie sprawdzają tylko od razu odpalają.
Ja bym zaczął od wycieraczek wiadomo sa pod szybą leje sie na nie woda wiec sprawdził bym połączenia od wycieraczek czy nie robią zwarcia. I czy samochód jak zgaśnie potem od razu normalnie odpala ?
Oj tego nie wiem. Mechanik zaproponował żebyśmy podmienili akumulatory - wszystkie kable zostały sprawdzone, zaskakujące jest to że nie ma problemu z odpalaniem itp. Potrafi nagle spadać napięcie do 10.8
Witam jestem nowy na tym forum także proszę o wyrozumiałość Mam mały problem z moja fabinaką nie jest bardzo poważny ale denerwujący otóż coś mi ćwierka w okolicach paska wielorowkowego - pasek był wymieniany i na jakiś tydzień był spokój potem problem powrócił napinacz raczej bym wykluczył bo pasek jest ładnie naciągnięty próbuję to powiązać ze zgrzytem...
fabia odpala fabia odpala gaśnie skoda fabia odpala
klasa dokładność miernik zasilacz separator napiąć kondensator bypass
spotter blacharski kosiarki spalinowe najlepsze
Marantz UD5005 - Jak usunąć komunikat "tray lock"? Czujniki siedzenia w maszynach myjących - bezpieczeństwo i funkcje