500mb to chyba za malo jesli cos mnie nie myli.Moze zmien czujnik cisnienia kolektora dolotowego
Problem został rozwiązany. Przyczyną dziwnego zachowania się wentylatora była usterka obwodu pierwszego/wolnego biegu silnika. Koszt naprawy niestety nie był mały. Orientacyjne ceny wiatraka 6Q0959455AE w sieci ASO oscylują w granicach 950 zł (sama część, bez kosztów wymiany), do tego jest duży problem z dostępnością (okres oczekiwania na część: ~14...
Zawór odmy miałem podobny przypadek
Witam, mam taką samą sytuację w Rapidzie. Alternator wymieniony, Aku sprawne a obroty podwyższone.
Sprawdż czujnikiem jakie masz ciśnienie oleju na niskich i wysokich obrotach.
Problem rozwiązany.
Objowy to falujące obroty na jałobym biegu np 600-1000 rpm. Więcej na forum. Wpisz w szukaj : fabia obroty
Znajomy w swojej Fabii niby zwiększył obroty, ale to nic nie dało. Przepustnica czyszczona, zaadoptowana i nic nie dało :/
może być cewka, wtedy będzie przerywać i chodzić na 3 a nawet 2 cylindry, cewka od Felicji 1.3 powinna być taka sama i będzie kosztować z połowę taniej - pojedź na jakiś szrot i spróbuj. PS: jakie świece założył mechanik? mam nadzieje, że nie NGK? jak ngk to najpierw wymień świece... orginalnie są Champion i są to najlepsze świece, które wytrzymują...
wymień czujnik obrotów silnika
Stawiam na jakiś problem z silniczkiem krokowym, widać wahania obrotów na obrotomierzu ?
jesli chodzi ci o czujnik skretu to tak
Sterownik silnika, adaptacja, kanał chyba 00.
Jestem wieloletnim użytkownikiem takowego pojazdu (nawet rok starsza). To nie jest odgłos z silnika. Najlepszym "dzwonkiem" w tym samochodzie jest układ wydechowy. Odgłos pojawiający się przy dodawaniu obrotów by świadczył, że jest jakaś luźna np.wtyczka, która dzwoni np. o kolektor. Kolektor od strony grodzi to odgłos jak z silnika. Część wydechu z...
Zostaw, mówię Ci, że to normalne. Poczytaj na forum.
Przekaźnik siedzi na wysokości włącznika świateł.
najczesciej padaja złącza w kostce (lewy dolny róg chłodnicy)
do sprawdzenia wszystkie połączenia wkładu dolotowego powietrza oraz wężyki podciśnienia jeśli to nie pomoże to sprawdzić należy przepustnicę oraz przepływomierz powietrza sprawdzałeś błędy silnika? ewentualnie logi przepływki.
miał ktoś przypadek zeby zimering tak robił często zimeringi piszczą w oplach z silnikiem A14net piszczenie zanika po wyjęciu bagnetu z silnika (odprężamy układ korbowy) > w tych autach (z silnikiem A14NET) piszczą zimery od strony koła pasowego - wymiana rozwiązuje problem ....
Po zdjęciu wężyka i rozgrzaniu silnika uspokoiły się obroty
Wymień kolego świece i ewentualnie cewki. Wszystkie.
17573 regulacja długoterminowa 1, poza granicą, za uboga mieszanka, błąd sporadyczny, nie związany ze sprzętem
Kod silnika z tego co pamiętam to faktycznie AME. Co do zeszytu serwisowego to posiadasz taki ? Gdzieś na którymś forum fabiany było po naszemu. Zajrzyj na PW.
Przepływomierz lub okablowanie, zobacz blok 010 masa powietrza 0 i w bloku 008 IQ via MAF(Mass Air Flow) po przekroczeniu "magicznych" 2500obr wskakuje ustalona masa powietrza i sterownik rejestruję błąd, potem jeździ jak z odpiętą przepływką prawda? Jak ją zrobisz, zobaczysz jak te auto powinno jeździć. Jak wymienisz przepływomierz, wymień filtr powietrza...
Panowie powiedzcie mi czy elektronika pompy powinna być mokra od oleju hydraulicznego? Rozebrałem pompę i właśnie tak mam. Objawy -buczenie pompy -przygasanie świateł
Zasilania i masy na potencjometr do sprawdzenia. Cisnienie paliwa raczej wykluczam bo odpala od strzała Na zbyt niskim odpali ale nie wkręci się na obroty, to tak na przyszłość.
Trwale tylko remap ECU czyli grzebanie we wsadzie. Po co chcesz podnieść obroty?
Ten niebieski kabelek ma chyba złączkę przy rozruszniku i zazwyczaj tam się urywa, utlenia...
Właśnie sam teraz tego nie wiem. I dodam, że po przejechaniu, dajmy na to, 40 km, to zaczyna falować na obrotach.
Najlepiej poprzez odczyt interfejsem.
Dziękuje na razie zrobiłem że 150 km i są na 900 obrotów.
Laweta i na warsztat. Chyba że dysponujesz minm testerem aby sprawdzić parametry jak obroty i temperatura.
Diagnoza interfejsem i analiza błędów. Silnik odczyta byle gówienko za kilkanaście/kilkadziesiąt zł.
Sprawdz odpowietrzenie silnika tz odmę. Sprawdz czy lpg nie chodzi razem z paliwem Dodano po 1 http://obrazki.elektroda.pl/1082957100_1...
drga silnik jakby nie palił na jeden cylinder na wolnych obrotach. C Tu masz odpowiedź.
naprawa tej usterki przy pomocy vag zajmuje 2min. pozdro.
Na temat złej pracy silników w samochodach skoda napisano na tym forum wiele.
Szarpanie wystąpiło po wymianie świec?
Albo pełne tuleje z A3 - 8z0 407 183 - dożywotnia gwarancja :)
Obrotomierz w trakcie kręcenia pokazuje około 200 obrotów?
Silnik?b kod k silnika?
Witam Mam problem z obrotami w Fabii 1,2, bardzo często gdy zdejmuję nogę z gazu auto zachowuje się jakbym dalej naciskał "gaz". Obroty potrafią skoczyć o 600 i dopiero po tym zaczynają spadać. komputer też pokazuje zwiększone spalanie. Wymieniłem filtry, świece, mam wyczyszczoną przepustnicę i styki w komputerze. Za wszelkie sugestie będę wdzięczny.
Po co jest te forum skoro nikt nie potrafi odpowiedzieć? Reg. 3.1.17. Nie prezentuj postawy, że mi się należy. Dbaj o poziom pytań i dyskusji. Dziękujemy.
Witam dołączam się do tematu. Dodam, że wymieniłem dodatkowo cały wydech na nowy. Mechanik stwierdził bez patrzenia, że rozrząd do wymiany koszt coś około 1100 zł. Pomocy
(siedząc w samochodzie czuć jak cały samochód drga) Kolego tak to się nie da. Bo drgania to nie falowania. Albo to wypadanie zapłonu, albo falowanie. Więc musisz wiedzieć o co kaman. Pomiar z MAP i odczyt błędów.
Sprawdź drożność katalizatora, i potencjometr przepustnicy.
Napięcie ładowania mierzyłeś?
Ja mam podobny problem w Fabia 1.4MPI z falującymi obrotami, pomiędzy 8000-1500 na zimnym silniku a po rozgrzaniu stabilizują sie na okolo 1400. Czy jest to problem z przepustnicą tak jak powyżej czy raczej coś innego?
Wymiana pompy paliwa pomogła.
Witam, jak w temacie miał by ktoś może wartości cisnienia oleju dla 1.6Tdi 105km Mruga sporadycznie kontrolka cisnienia oleju między 1400-1800 obrotów. Pozdrawiam
Sprawdź nieszczelności od przepustnicy
Nie powinna wartość rosnąć wraz z obrotami? Oczywiście że nie. Rośnie wraz z obciążeniem.
Spróbuj zaślepić EGR,zobacz czy coś się zmieni
Tak, tylko co to ma do np. do kierunków? To bardziej problem elektryczny. Sprawdź jeszcze ładowanie, może błędy odczytaj itd. A wolne obroty jak? NIe gaśnie równo chodzi?
tak zrobię i kupie drugą i wtedy się okażę.
Witam Forumowiczów! Od pewnego czasu mam pewne problemy ze swoją Fabią 2001r 1,4 MPI. Zdążyłem się przyzwyczaić do regularnie pojawiającego się zapachu benzyny w kabinie, problemów z elektroniką ( zanik napięcia - wygasza wzmacniacz kiedy odpalone jest np. podgrzewanie szyby tylnej. Po dodaniu gazu problem znika ) Jednakże dzisiaj stało się coś co mnie...
Ściągnij wałki i sprawdź krzywki, zamień od razu popychacze miejscami. Tam lubiły wycierać się wałki ale wtedy zazwyczaj falują obroty. Czy na samej PB jeździłeś, czy lapie wtedy jakieś błędy?
Nie jedzie normalnie ale tylko na obroty wchodzi wyżej Dodano po 44 I nie zawsze tak jest
Tak tylko ze na nowej falują obroty
Mam pytanko. Fabia 1,4 16v uboga mieszanka,falują obroty błąd 16555. cisnienie sprawdziłem na listwie 3bar. Jaka może być przyczyna?
Może zacznij od podania jaki masz aktualnie alternator (model marka) i na podstawie jego mocowań i wymiarów może ktoś dobierze podobny. ps tak duża modyfikacja prawdopodobnie uruchomi szereg problemów typu nierówna praca silnika przygasanie auta na jałowych obrotach...
przeskoczył łańcuszek o 3 zęby.....Zamykam temat
Instalacja sekwencyjna.Problem był już przed gazem.
Czy istnieje możliwość na krótko podania zasilania na któreś piny żeby odblokować zamek. Pin 1 i 2 są chyba odpowiedzialne za silniczek zamka, kierunek obrotów silniczka poprzez zmianę polaryzacji czytaj( otwórz, zamknij).
a masz jakiś sprzęt?
ale tylko obrotomierz skacze czy obroty silnika tak falują jak piszesz od 500 do 900?
Wiązki od altenatora to licznika lub problemu z B+.
No wiec wpiąłem manometr w miejsce czujnika oleju jak na powyższym zdjęciu, silnik na zimnym rozkręcił mi się do 2300 rpm i pokazuje ciśnienie 0.9 bara, filtr oleju rozciąłem, czysty brak opiłków metalu. To jest pompa typu duocentric, czyli jakie nominalne cisnienie powinno być na jalowych obrotach?
Mierzone w ogóle ciśnienie? Wartość to standardowo minimum 2 bary przy 2k obrotów i gorącym silniku.
moja rada podczas pracy silnika na benzynie odepnij jeden ftryskiwacz na rozgrzanym silniku na około 30 sek po czym podepnij go z powrotym cała operacja na pracującym silniku pomoże na 90%
Witam, jak w temacie, przeszukałem trochę forum i googlowałem ale wszystko jest tylko zbliżone do moich objawów, bo u mnie usterka unaocznia się jak jest zimny u innych jak jest ciepły itp. Objawem, który mnie martwi jest praca silnika przy ok. 1200 obrotów, jak silnik jest "zimny". To jedyny mankament bo pali rano normalnie przy dodaniu gazu też się...
Sprawdzalem
Na razie nic nie rób, obserwuj czy się powtórzy. Może zatankowałeś wojskowe zapasy kiepskiej jakości paliwa.
To teraz podaj kod błędu.Parametry typu korekty ,odczyty z sond ,MAP itp.A czy to wypadanie jest na wolnych czy w całym zakresie obrotów?
Problemu szukałbym w okolicach turbiny. Moim zdaniem przeładowuje - za dużo powietrza dostarcza do silnika przy dużych obrotach. Nie pamiętam czy w Fabiach jest zmienna geometria czy nie. Jeżeli tak to po prostu łopatki mogą się nie 'cofać' przy wyższych obrotach.
Uszkodzone łożysko będzie huczało po wciśnięciu sprzęgła, czyli wtedy kiedy zostanie obciążone. U mnie w fabii od kiedy ją kupiłem przy niskich obrotach ze sprzęgła dochodzi delikatne popiskiwanie ewidentnie związane z obrotami silnika. Nauczyłem się z tym już żyć, w niczym nie przeszkadza i póki co się nie pogarsza, wydaje mi się, że u mnie jest to...
W fiatach panda/500 obudowa alternatora nagminnie pęka i blokuje możliwość jego obrotu, rzadko udaje się odpalić silnik
Pewnie autokalibracje zrobił i tyle.A ona leci po jałowych i 3 tys obrotów
Wyskoczył także błąd silnika. Podaj kod błędu.
nadal bez zmian gaśnie na lpg a na benzynie taki lekko ospały z obrotami...
A czy jak wtryskiwacze leją to silnik więcej pali i słychać takie klekotanie, stuk?. Jest takie coś jak lekko naduszę na pedał gazu to odczuwam szarpnięcie. Niema płynnego wejścia na obroty.
Witam a czy faluje silnik na wolnych obrotach?
Sprzedałem auto ;l
Mówiłem użyj plaka jak jest nieszczelność to obroty wzrosną.
Witam wszystkich i proszę o pomoc. Mam skodę fabie 1.4 MPI z 2002 roku. Męczy mnie kilka rzeczy w niej pierwsza to komputer na diagnostyce wyrzuca błąd 16719 czujnik obrotów CKP - obwód przerwany a druga rzecz to wachlujące obroty na biegu jałowym, jak zaczną pływać obroty lubi dojść do zgaśnięcia silnika czasem pomaga prze-gazowanie. Od czasu do czasu...
bardzo duże ciśnienie w układzie chłodzenia nie musi być spowodowane uszkodzoną uszczelką... czy objawy są takie same na benzynie i gazie? ps. a co do uszczelkimoze na kilka sposobów się wydmuchać w niej są kanały w którycch jest: olej -ciecz chłodząca - ciśnienie z cylindrów. kwestia tylko które kanały sie połączą
...................,......
moze ktos moze pomoc , w moim aucie gdy podczas jazdy dodaje gazu to silnik wchodzi mi na wyzsze obroty ale nie przyspiesza jak powinien .
Tak jak przedmówca napisał. Obroty ustawiasz za pomocą vag commandera
Witam posiadam fabie 1 1.4MPi gdy włączę silnik chodzi na wolnych obrotach ale gdy wczącze nawiew to obroty silnika zaczynaja falowac I po 30 sekundach gaśnie silnik.
Ostatnio miałem dokładnie taki przypadek, też na początku postawiono na zawory, jednak okazało się, że przyczyna była inna, elektroniczna i wymiana naprawa głowicy nic nie dała, teraz auto śmiga. Zwłaszcza, że masz objaw na wolnych obrotach.
To jakie świece w takim razie polecasz do tego silnika i gazu?
Zmierz kompresję.
Witam mam pytanie czy programatorem ezp2019 będę w stanie odczytać eeprom 93c76 simos 3PB.Docelowo chciał bym zdobyć login w celu adaptacji obrotów biegu jałowego fabia 1.W vcds lite wchodząc w blok 01 da się podnieść wartość 128 na 138 test potem przyjmuje save.Obroty są podniesione Ale kiedy odłączam interfejs od wtyki obd obroty z powrotem spadają...
Teraz patrz-438 mbar i czas wtrysku 5,15ms. Podciśnienie spadło do 377mbar i czas wtrysku się skrócił do 4,12ms, jak sądze silnik już wyrównał obroty, ale dalej jest źle. Czas wtrysku nieobciązonego silnika powinien wynościc góra 3 ms, zazwyczaj 2,7.
Witam. Możesz spróbować zrobić analizę spalin....Coś takiego przerabiałem parę lat temu ...winna była uszczelka pomiędzy kolektorem dolotowym a głowicą.....
Sprawdź czy gdy pedał hamulca nie jest wciskany wciśnięty jest w tym momencie czujnik stopu. Możliwe że masz uszkodzony czujnik stopu przy pedale wtedy też pojawia się kontrolka świec sygnalizując wykrytą usterkę przez sterownik silnika. Zrob diagnostykę (odczyt bloków pomiarowych silnika) to będzie widać jaka jest temperatura silnika i czy czasem nie...
komputer podłączony wyświetla ,,kod 17953 układ kontroli przepustnicy usterka". silnik pracuje nierówno i tylko na wolnych obrotach.
Wymiana sterownika załatwiła temat
Witam. Mam taki problem ze Skodą Fabia 1.9 SDI, mianowicie gdy dostanie dużych obrotów to strasznie dymi na czarno a na śniegu zostaje czarny ślad, tak jakby jakiejś sadzy. Będę wdzięczny jak pomożecie.
obroty fabia fabia obroty jazdy wolne obroty fabia
instrukcja manipulatora satel klawisz uruchamiać funkcja lodówka elektrozawór
Renault Grand Scenic III 1.9 dCi – nie załącza się sprzęgło sprężarki klimatyzacji Niedziałający sygnał dźwiękowy w Hyundai i20 - diagnostyka