Sprawdż czujnikiem jakie masz ciśnienie oleju na niskich i wysokich obrotach.
Witam, mam taką samą sytuację w Rapidzie. Alternator wymieniony, Aku sprawne a obroty podwyższone.
Stawiam na jakiś problem z silniczkiem krokowym, widać wahania obrotów na obrotomierzu ?
500mb to chyba za malo jesli cos mnie nie myli.Moze zmien czujnik cisnienia kolektora dolotowego
Zawór odmy miałem podobny przypadek
Po zdjęciu wężyka i rozgrzaniu silnika uspokoiły się obroty
wymień czujnik obrotów silnika
Objowy to falujące obroty na jałobym biegu np 600-1000 rpm. Więcej na forum. Wpisz w szukaj : fabia obroty
Właśnie sam teraz tego nie wiem. I dodam, że po przejechaniu, dajmy na to, 40 km, to zaczyna falować na obrotach.
Problem został rozwiązany. Przyczyną dziwnego zachowania się wentylatora była usterka obwodu pierwszego/wolnego biegu silnika. Koszt naprawy niestety nie był mały. Orientacyjne ceny wiatraka 6Q0959455AE w sieci ASO oscylują w granicach 950 zł (sama część, bez kosztów wymiany), do tego jest duży problem z dostępnością (okres oczekiwania na część: ~14...
Auto muł nie wchodzii na obroty FABIA 1.4 bez gazu 2003r
Problem rozwiązany.
Sterownik silnika, adaptacja, kanał chyba 00.
Trwale tylko remap ECU czyli grzebanie we wsadzie. Po co chcesz podnieść obroty?
Witam Forumowiczów! Od pewnego czasu mam pewne problemy ze swoją Fabią 2001r 1,4 MPI. Zdążyłem się przyzwyczaić do regularnie pojawiającego się zapachu benzyny w kabinie, problemów z elektroniką ( zanik napięcia - wygasza wzmacniacz kiedy odpalone jest np. podgrzewanie szyby tylnej. Po dodaniu gazu problem znika ) Jednakże dzisiaj stało się coś co mnie...
Laweta i na warsztat. Chyba że dysponujesz minm testerem aby sprawdzić parametry jak obroty i temperatura.
miałem podobny przypadek, nie łączył przewód od kontrolki . na oko wygłądał normalnie. po zapaleniu nie było ładowania,dopiero na dużych obrotach.
Dziękuje na razie zrobiłem że 150 km i są na 900 obrotów.
katalizator A niby co ma katalizator do falowania obrotów? Obowiązkowo sprawdź czy przepustnica nie jest bardzo zabrudzona i adaptacja. Miałem przypadek że przewód połączony z kolektorem dolotowym był nieszczelny (nie pamiętam co to za przewód był, chyba od układu odpowietrzania par paliwa). Zaraz po odpaleniu też falują obroty?
Zostaw, mówię Ci, że to normalne. Poczytaj na forum.
Zasilania i masy na potencjometr do sprawdzenia. Cisnienie paliwa raczej wykluczam bo odpala od strzała Na zbyt niskim odpali ale nie wkręci się na obroty, to tak na przyszłość.
jesli chodzi ci o czujnik skretu to tak
Znajomy w swojej Fabii niby zwiększył obroty, ale to nic nie dało. Przepustnica czyszczona, zaadoptowana i nic nie dało :/
Może zacznij od podania jaki masz aktualnie alternator (model marka) i na podstawie jego mocowań i wymiarów może ktoś dobierze podobny. ps tak duża modyfikacja prawdopodobnie uruchomi szereg problemów typu nierówna praca silnika przygasanie auta na jałowych obrotach...
Jestem wieloletnim użytkownikiem takowego pojazdu (nawet rok starsza). To nie jest odgłos z silnika. Najlepszym "dzwonkiem" w tym samochodzie jest układ wydechowy. Odgłos pojawiający się przy dodawaniu obrotów by świadczył, że jest jakaś luźna np.wtyczka, która dzwoni np. o kolektor. Kolektor od strony grodzi to odgłos jak z silnika. Część wydechu z...
Obrotomierz w trakcie kręcenia pokazuje około 200 obrotów?
A czy jak wtryskiwacze leją to silnik więcej pali i słychać takie klekotanie, stuk?. Jest takie coś jak lekko naduszę na pedał gazu to odczuwam szarpnięcie. Niema płynnego wejścia na obroty.
No wiec wpiąłem manometr w miejsce czujnika oleju jak na powyższym zdjęciu, silnik na zimnym rozkręcił mi się do 2300 rpm i pokazuje ciśnienie 0.9 bara, filtr oleju rozciąłem, czysty brak opiłków metalu. To jest pompa typu duocentric, czyli jakie nominalne cisnienie powinno być na jalowych obrotach?
Tak tylko ze na nowej falują obroty
może być cewka, wtedy będzie przerywać i chodzić na 3 a nawet 2 cylindry, cewka od Felicji 1.3 powinna być taka sama i będzie kosztować z połowę taniej - pojedź na jakiś szrot i spróbuj. PS: jakie świece założył mechanik? mam nadzieje, że nie NGK? jak ngk to najpierw wymień świece... orginalnie są Champion i są to najlepsze świece, które wytrzymują...
Przekaźnik siedzi na wysokości włącznika świateł.
Sprawdziłem spadek napięcia na masie w swojej fabce. Pomiar napięcia pomiędzy korpusem alternatora a minusowym słupkiem akumulatora. Miernik UT33D+ zakres 200mV DC. Poniżej wyniki: 16 mV - przy włączonym silniku (bez odbiorników poza włączonym radiem) 26 mV - j. w. plus włączone światła drogowe. 39 mV - j. w. plus światła drogowe plus dmuchawa na max....
Witam, jak w temacie miał by ktoś może wartości cisnienia oleju dla 1.6Tdi 105km Mruga sporadycznie kontrolka cisnienia oleju między 1400-1800 obrotów. Pozdrawiam
To teraz podaj kod błędu.Parametry typu korekty ,odczyty z sond ,MAP itp.A czy to wypadanie jest na wolnych czy w całym zakresie obrotów?
Wymiana pompy paliwa pomogła.
do sprawdzenia wszystkie połączenia wkładu dolotowego powietrza oraz wężyki podciśnienia jeśli to nie pomoże to sprawdzić należy przepustnicę oraz przepływomierz powietrza sprawdzałeś błędy silnika? ewentualnie logi przepływki.
Pewnie autokalibracje zrobił i tyle.A ona leci po jałowych i 3 tys obrotów
Problemu szukałbym w okolicach turbiny. Moim zdaniem przeładowuje - za dużo powietrza dostarcza do silnika przy dużych obrotach. Nie pamiętam czy w Fabiach jest zmienna geometria czy nie. Jeżeli tak to po prostu łopatki mogą się nie 'cofać' przy wyższych obrotach.
nadal bez zmian gaśnie na lpg a na benzynie taki lekko ospały z obrotami...
Witam. Czy taka reakcja czujnika na wzrost obrotów jest prawidłowa? Nie powinna wartość rosnąć wraz z obrotami?
miał ktoś przypadek zeby zimering tak robił często zimeringi piszczą w oplach z silnikiem A14net piszczenie zanika po wyjęciu bagnetu z silnika (odprężamy układ korbowy) > w tych autach (z silnikiem A14NET) piszczą zimery od strony koła pasowego - wymiana rozwiązuje problem ....
Witam a czy faluje silnik na wolnych obrotach?
drga silnik jakby nie palił na jeden cylinder na wolnych obrotach. C Tu masz odpowiedź.
Wymiana czujnika nic nie dało. Zauważyłem że przekaźnik pod zegarkami cyka podczas spadku obrotów. Nie wiem który. Na jalowych obrotach silnik potrafi zgasnac
Ostatnio miałem dokładnie taki przypadek, też na początku postawiono na zawory, jednak okazało się, że przyczyna była inna, elektroniczna i wymiana naprawa głowicy nic nie dała, teraz auto śmiga. Zwłaszcza, że masz objaw na wolnych obrotach.
Wymień kolego świece i ewentualnie cewki. Wszystkie.
Ten niebieski kabelek ma chyba złączkę przy rozruszniku i zazwyczaj tam się urywa, utlenia...
Witam Mam problem z obrotami w Fabii 1,2, bardzo często gdy zdejmuję nogę z gazu auto zachowuje się jakbym dalej naciskał "gaz". Obroty potrafią skoczyć o 600 i dopiero po tym zaczynają spadać. komputer też pokazuje zwiększone spalanie. Wymieniłem filtry, świece, mam wyczyszczoną przepustnicę i styki w komputerze. Za wszelkie sugestie będę wdzięczny.
Kod silnika z tego co pamiętam to faktycznie AME. Co do zeszytu serwisowego to posiadasz taki ? Gdzieś na którymś forum fabiany było po naszemu. Zajrzyj na PW.
Przepływomierz lub okablowanie, zobacz blok 010 masa powietrza 0 i w bloku 008 IQ via MAF(Mass Air Flow) po przekroczeniu "magicznych" 2500obr wskakuje ustalona masa powietrza i sterownik rejestruję błąd, potem jeździ jak z odpiętą przepływką prawda? Jak ją zrobisz, zobaczysz jak te auto powinno jeździć. Jak wymienisz przepływomierz, wymień filtr powietrza...
Sprawdz odpowietrzenie silnika tz odmę. Sprawdz czy lpg nie chodzi razem z paliwem Dodano po 1 http://obrazki.elektroda.pl/1082957100_1...
komputer podłączony wyświetla ,,kod 17953 układ kontroli przepustnicy usterka". silnik pracuje nierówno i tylko na wolnych obrotach.
Mierzone w ogóle ciśnienie? Wartość to standardowo minimum 2 bary przy 2k obrotów i gorącym silniku.
rysiek 735 napisał zapraszam cię do Zabrza do mojego warsztatu , moim zdaniem coś dzieje sie mam podobny problem tylko że u mnie obroty tylko delikatnie pływają ale czuć takie drgania silnika. Czyszczenie przepustnicy nie pomogło. Chętnie odwiedziłbym twój serwis jeśli jest jakiś sposób na te obroty
Mówiłem użyj plaka jak jest nieszczelność to obroty wzrosną.
Witam, zaczęło się od tego że podczas jazdy puściła chmurę i zdechła. Po wymianie rozciągniętego łańcucha dalej nie pali. Rozrząd ustawiony na blokady. Jest paliwo, jest iskra. Kompresja kolejno 12-12-13bar. Czujnik położenia wału pokazuje obroty.
Wydaje mi się że może to być silniczek krokowy. Działa on jak automatyczne ssanie, może źle dysponować dawką paliwa i dlatego mogą wystąpić takie problemy. U mojego samochodu czasami jest tak że jak zapale przez minutę, dwie silnik chodzi na ponad 1,5k obrotów potem spada na prawidłowe obroty.
Ściągnij wałki i sprawdź krzywki, zamień od razu popychacze miejscami. Tam lubiły wycierać się wałki ale wtedy zazwyczaj falują obroty. Czy na samej PB jeździłeś, czy lapie wtedy jakieś błędy?
Skoro na benzynie jest tak samo to na chwile obecną nie masz czego szukać w instalacji lpg. Co do stacyjki to może kostka lub główny przekaźnik jest kilka opcji. Przepustnica też może być winna co do obrotów.
A to nie zrozumieliśmy się, chodziło mi o pompę paliwa ale ta z plywakiem vo jest w zbiorniku. Ale wydaje mi się że to nie jest wina pompy paliwa ani nic związanego z nią ponieważ raz odpala dobrze a raz nie i to jest problem ponieważ silnik chodzi równo. Tylko ciężko się wkreca na obroty
Witam, jako, że jest to mój pierwszy post proszę o wyrozumiałość., przechodząc do rzeczy, potrzebuje kogoś kto mi coś podpowie, a może sam miał podobny problem, bo zaraz pół auta wymienię i przy okazji swój system nerwowy. Otóż gaśnie mi silnik na niskich obrotach(Fabia) i to w czasie w czasie jazdy. Mówiąc konkretnie to co wymieniłem; -filtr paliwa...
Czy istnieje możliwość na krótko podania zasilania na któreś piny żeby odblokować zamek. Pin 1 i 2 są chyba odpowiedzialne za silniczek zamka, kierunek obrotów silniczka poprzez zmianę polaryzacji czytaj( otwórz, zamknij).
Witam W moim przypadku czyszczenie przepustnicy pomogło. Objaw falowania obrotów zniknął całkowicie. pozdrawiam
Tak, tylko co to ma do np. do kierunków? To bardziej problem elektryczny. Sprawdź jeszcze ładowanie, może błędy odczytaj itd. A wolne obroty jak? NIe gaśnie równo chodzi?
Panowie powiedzcie mi czy elektronika pompy powinna być mokra od oleju hydraulicznego? Rozebrałem pompę i właśnie tak mam. Objawy -buczenie pompy -przygasanie świateł
Sprawdzalem
Szarpanie wystąpiło po wymianie świec?
W fiatach panda/500 obudowa alternatora nagminnie pęka i blokuje możliwość jego obrotu, rzadko udaje się odpalić silnik
naprawa tej usterki przy pomocy vag zajmuje 2min. pozdro.
Na temat złej pracy silników w samochodach skoda napisano na tym forum wiele.
Witam mam pytanie czy programatorem ezp2019 będę w stanie odczytać eeprom 93c76 simos 3PB.Docelowo chciał bym zdobyć login w celu adaptacji obrotów biegu jałowego fabia 1.W vcds lite wchodząc w blok 01 da się podnieść wartość 128 na 138 test potem przyjmuje save.Obroty są podniesione Ale kiedy odłączam interfejs od wtyki obd obroty z powrotem spadają...
no dobra spróbuje sprawdzić. i też zauważyłem dziwne zjawisko gdy włączę klimę obroty wzrastają i zdaje mi się ze równiej chodzi jak wyłączę obroty opadają. jest to normalne
Tak jak przedmówca napisał. Obroty ustawiasz za pomocą vag commandera
Witam kupilem skodę fabie 1.2 beznyne 2005 rok i problem jest taki że jak jadę rozpędzam się to tak jakby ślizga się na obrotach że jadę przyspieszam i nagle słychać taki ślizg że obroty do 3 tysięcy idą i później spada
Jak najbardziej z opisanego problemu można wywnioskować, że uszkodzony jest reduktor. Aczkolwiek na 100% nie mogę tego stwierdzić, bo nie mam przed sobą auta. Za strzelanie może odpowiadać także wadliwy układ zapłonowy jak i błędna regulacja, to samo się tyczy podtrzymywania obrotów.
Witam serdecznie Szukam czegoś na wzór tempomatu jak w ciężarówkach (nie wiem jak jest w osobówkach), ale żeby naciśnięcie sprzęgła czy hamulca nie rozłączało jego działania, czyli ustawiam na postoju np. 1000 obr/min i mam takie obroty do momentu jak sam ich nie zmniejszę. Już wyjaśniam po co - autkiem jeździ żonka po mieście, często z klimą i ciągle...
Witam Sprawdź czy dochodzi napięcie do sprzęgła sprężarki ,czy słychać wyraźne kliknięcie jak włączysz klimę.Koło pasowe będzie się oczywiście kręcić ,tylko zobacz czy płytka sprzęgła też się kręci.Oczywiście powinny zmienić się minimalnie obroty silnika.
Jest ok już Check silnika nie wyskakuje. Przy 120 km/s to chyba bliżej 4000 obrotów jest ok .
Silnik?b kod k silnika?
Na wolnych obrotach nic nie faluje.
Spróbuj zaślepić EGR,zobacz czy coś się zmieni
Witam dołączam się do tematu. Dodam, że wymieniłem dodatkowo cały wydech na nowy. Mechanik stwierdził bez patrzenia, że rozrząd do wymiany koszt coś około 1100 zł. Pomocy
A tak z ciekawości, po co pojechałeś wymieniać te pasy? Pas kierowcy nie wciągał się wcale, a pasażera też zbyt wolno się chował. Chodzi jednak o to czy podczas jazdy ten zużyty pasek daje jakieś oznaki o swoim zużyciu np. silinik gaśnie i wymaga wyższych obrotów?
Sprawdź nieszczelności od przepustnicy
Po co jest te forum skoro nikt nie potrafi odpowiedzieć? Reg. 3.1.17. Nie prezentuj postawy, że mi się należy. Dbaj o poziom pytań i dyskusji. Dziękujemy.
ale tylko obrotomierz skacze czy obroty silnika tak falują jak piszesz od 500 do 900?
Na falujące obroty przepustnica do czyszczenia i adaptacji. Zawieszenie falowało - do sprawdzenia większe tuleje przednich wahaczy, można zastosować wzmocnioną wersję czteroramienną.
Napięcie ładowania mierzyłeś?
brak kontrolki ładowania. Po wejściu na wyższe obroty ładowanie się pojawia, ale kontrolki dalej nie ma. Może ktoś coś wie?
przeskoczył łańcuszek o 3 zęby.....Zamykam temat
(siedząc w samochodzie czuć jak cały samochód drga) Kolego tak to się nie da. Bo drgania to nie falowania. Albo to wypadanie zapłonu, albo falowanie. Więc musisz wiedzieć o co kaman. Pomiar z MAP i odczyt błędów.
Sprawdź drożność katalizatora, i potencjometr przepustnicy.
Sprawdź czy gdy pedał hamulca nie jest wciskany wciśnięty jest w tym momencie czujnik stopu. Możliwe że masz uszkodzony czujnik stopu przy pedale wtedy też pojawia się kontrolka świec sygnalizując wykrytą usterkę przez sterownik silnika. Zrob diagnostykę (odczyt bloków pomiarowych silnika) to będzie widać jaka jest temperatura silnika i czy czasem nie...
Na razie nic nie rób, obserwuj czy się powtórzy. Może zatankowałeś wojskowe zapasy kiepskiej jakości paliwa.
moze ktos moze pomoc , w moim aucie gdy podczas jazdy dodaje gazu to silnik wchodzi mi na wyzsze obroty ale nie przyspiesza jak powinien .
Pisze ci 'Obwód czujnika O2 – nie wykryto aktywności (bank 1 czujnik 1) ' więc musisz sprawdzic kable do sondy, ewentualnie wtyczka, lub padnięta sonda, ta reszta błędów może byc że kiedyś akumulator się rozłaadował. Najlepiej wykasuj je i pojeżdzij troche i poczytaj go jeszcze raz co ci wypluje. A jak chodzi na wolnych obrotach ?
Witam posiadam Skodę Fabię 1.4 101km pb+lpg samochód nie ma Mocy strasznie zamulony jedzie ale jak by go coś dławiło i falują mu obroty. Co jest grane?
Teraz patrz-438 mbar i czas wtrysku 5,15ms. Podciśnienie spadło do 377mbar i czas wtrysku się skrócił do 4,12ms, jak sądze silnik już wyrównał obroty, ale dalej jest źle. Czas wtrysku nieobciązonego silnika powinien wynościc góra 3 ms, zazwyczaj 2,7.
a masz jakiś sprzęt?
Witam, jak w temacie, przeszukałem trochę forum i googlowałem ale wszystko jest tylko zbliżone do moich objawów, bo u mnie usterka unaocznia się jak jest zimny u innych jak jest ciepły itp. Objawem, który mnie martwi jest praca silnika przy ok. 1200 obrotów, jak silnik jest "zimny". To jedyny mankament bo pali rano normalnie przy dodaniu gazu też się...
fabia obroty fabia obroty jazdy wolne obroty fabia
obliczać obwód metoda oczko radio samochodowy wymiana podświetlenie licznik skoda
jacuzzi bestway rezystancja wirnika agregatu
Electrolux ERN 29601 - Brak chłodzenia w lodówce, zamrażarka działa Wciśnięty przycisk gazu w piekarniku - co robić?