Tak niebezpieczne,zacznij od diagnostyki,wówczas wszystko się wyjaśni
Od strony kierowcy sciagnac bok kokpitu
Wymieniałeś moduł centralnej elektroniki a napisałeś o module komfortu. To zupełnie co innego. Lampką steruje moduł centralnej elektroniki. Zobacz jakie jest jego kodowanie bo tam koduje się czy jest lampka czy nie. Zobacz czy jak odłączysz licznik to czy spadnie pobór prądu po zamknięciu auta. Chodzi o to złącze zielone 32-stykowe.
Po jakim czasie sprawdzany pobór prądu? W Fabii pobór należy sprawdzać po min. 30 minutach od zamknięcia samochodu.
U mnie był upływ na "zegarach" (Fabia 2). Wyświetlacz LCD z przebiegiem nie gasł i rozładowywał akumulator. Nie dało się tego wykryć komputerem, elektryk zdiagnozował to sprawdzając bezpieczniki. Pomiary należy robić po jakimś czasie od zamknięcia auta, w moim przypadku to było chyba 45 minut, gdy czujniki, przyciski itp. zostaną przez komputer odłączone....
Niestety akumulator pada. Po wyjęcie bezpiecznika pobór spada do ok 20mA.
W grupie aut Vag, najczęstrzą przyczyną poboru prądu na postoju jest uszkodzenie mikrowłaczników w zamkach drzwiowych (moduł komfortu nie "usypia" systemu jeżeli nie widzi położenia zamków drzwi. Sprawdź czy oświetlenie wnętrza reaguje na wszystkie drzwi.
Zamek może mieć wpływ bo auto może być wybudzane. Spokojnie do 40 minut taki pobór może się utrzymywać. W niektórych autach trwa to krócej i innych dłużej.
Mierzone po uśpieniu czy od razu po zamknięciu auta?
Ja mam wideo rejestrator firmy MIO z trybem parkingowym. Podpięty pod wiązkę kabli idąch do radia. Chodzi kamerka 24/7 i powiem szczerze ze nawet po 5 dniach auto odpala bez jakiego kolwiek zakrztuśnięcia. Mam diesla to i większy aku od benzyny ale myślę, że i na takim chodziła by bez problemu. Ile by wytrzymała to nie wiem bo nie zostawiałem auta dłużej...
Odłącz alternator i wtedy sprawdź pobór
Kolego sprawdź zamek w klapie bagażnika, może on ma uszkodzenie ? upływ prądu po zaryglowaniu.
Ale to prąd trzeba mierzyć.
Jesteście ciekawi jak zbudowana jest przednia lampa LED we współcześnie produkowanym samochodzie? Jeśli tak, to zapraszam do lektury. Trafiła do mnie Skoda Fabia IV z roku 2023, samochód po lekkiej stłuczce w lewy przód, lampa poszła w drzazgi, więc nie miałem żadnego problemu z jej rozebraniem na czynniki pierwsze, normalnie nie podjął bym się jej...
W fabi przepaliło bezpiecznik 50A od pompy wspomagania ten na aku.Założyłem na próbę 60A i w parametrach widzę że pompa na postoju ciągnie 4-5A przy kręceniu 30A a jak dojadę do końca kierownicą i trzymam to bierze 62A.W tym czasie jęczy trochę silnik pompy.Jakie są normy odnośnie tych wartości?
Drodzy forumowicze, Poradzcie proszę co mam zrobić bo nie daje mi ten temat spokoju. W zeszłym tygodniu odmówił współpracy akumulator. W sumie się spodziewałem że któregoś dnia zaniemówi,gdyż jest podpięty odstraszacz na gryzonie,więc pobór prądu był non-stop. Auto stało 3 tygodnie,jest dość zimno i padł. Dolałem wody destylowanej(w komorze 1 przy +...
Cześć. W Fiacie punto 1 auto pobiera po wyjęciu kluczyka 0,02 A na postoju. Po przekręceniu kluczyka w pozycję 1 (zapalają się lampki na desce rozdzielczej) auto pobiera aż 7.02 A . Nic nie jest włączone. Czy to normalne? Żadne odbiorniki prądu nie są włączone, nie mam alarmu, załączonych świateł, w bagażniku nie świeci się lampka, mam instalację LPG....
Witam kolegów. Mam do naprawy Fabię 1.2/47kw, właściciel spawał wydech nie odłączył akumulatora,po spawaniu okazało się że silnik wchodzi tylko do 3000obr, mimo ze pedał gazu wciśnięty do końca,wchodzi na 3000obr i słychać jak ecu odcina zapłon . Błędy są następujące: czujnik położenia wałka rozrządu/przerwa i brak podgrzewania sondy/przerwa. Czy te...
Cześć, ostatnio borykam się z problemem rozładowywania akumulatora w Skodzie Fabii pierwszej generacji (wersja 1.4 16v 75 koni). Akumulator zakupiony 3 miesiące temu. Sprawdzałem jego natężenie podczas postoju. Wynosi ono 0,28A. Nie jestem specjalistą, ale wiem, że jest to za dużo, ponieważ podczas postoju powinien oscylować między 0,01A -0,06/0,07A...
Witam, dwa tygodnie temu samochód zrobił się bardzo słaby, po podłączeniu do komputera okazało się, że: 16685Brak zapłonu cylinder 1 brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY 17635Obwód wtryskiwacza cylindra 3 - zwarcie do masy brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY 17636Obwód wtryskiwacza cylindra 4 - zwarcie...
Witam samochód stał w garażu ponad pół roku.W tym czasie ani razu nie był odpalany. Efekt akumulator rozładowany do 11 V.Teraz ma 12,22V.Naładowany, benzyna uzupełniona 19 litrów wlane. Ale nadal nie zapala co mam sprawdzić??Dodam że auto ma przejechane 6000 km.Nic w nim nie było kombinowane.
Hej. Mam jakies 0.7V straty napięcia ładowania. Tzn jak mierze na alternatorze to mam 0.7V ładowania wiecej niż na akumulaturze. Rozklada sie to na 0.5V straty na masie i 0.2V straty na plusie. Narazie wyczyscilem dwa punkty masowe nabliżej akumulatora, kleme i jedna na silniku. Nic nie pomogło. Gdzie sa nastepne? Jakies inne prady?
Fabia 1.4MPI - miałem problemy z zabrudzoną przepustnicą. Czyszczenie narazie załatwiło tą sprawę ale na jak długo ??? Czy nie będzie lepiej usunąć przyczynę a nie skutek? Przyczyną powstawania nalotu na gardzieli przepustnicy jest odma komory korbowodu i wkładu wegla aktywnego, których ujście znajduje się tuż nad klapką przepustnicy. Odma wkładu wegla...
Od paru dni zaczely mi wzrastac wolne obroty do 1000obr./min. przy czym powinny byc ok 870. Dzialo sie tak na zmiane raz bylo dobrze raz zle. Dzisiaj padl mi akumulator i zauwazylem ze po przekreceniu stacyjki przed uruchomieniem silnika nie zapala mi sie kontrolka ladowania. Domyslam sie juz ze te "wysokie" obroty byly spowodowane tym ze alternator...
Witam.problem mam jak w temacie otóż brak napięcia na elektrozaworze klimy.jak podam plus na zielono czarny w panelu sterowania to klima chodzi wiec albo jakiś czujnik albo kable przetarte.i potrzebuje schematu chyba ze ktos ma lepszy pomysl.z góry dzieki
Usterka jak w temacie. Przy ruszaniu i dodawaniu wywala ten błąd "czujnik kąta dla zaworu ruchu przepustnicy" brakuje mocy, dusi sie. Nie patrzyłem jeszcze nic, tylko diagnozowałem, ale klient ma przyjechać jutro więc w związku z tym mam pytanie czy spotkaliście sie z czymś podobnym? Na moje oko coś z nastawnikiem. Autko bez LPG 90 tys km od nowości...
Mam Fabie Combi Comfort z silnikiem 1,4MPi - 120 tys przebiegu Obecny problem polega na tym że, opisze w przykładach 1. Normalnie odpalam silnik popracuje chwileczkę (1-2sek) i zgaśnie "oczywiście pompa paliwa wcześniej działa" 2. Ruszam autem z jedynki gaz wciskam normalnie a ona nie ma siły jechać TAK na jedynce szarpie jak dodaje gazu - ale nie zawsze...
Witam. Posiadam Skode Fabie 1.4 44kW 2001 bez lpg. Auto podczas jazdy gaśnie i nie ma zależności kiedy, gdy zgaśnie ponowne uruchomienie udaje się za 2 lub 3 razem. Gdy jestem rozpędzony czasami udaje mi się uratować ją podczas jazdy za 1 razem. Oddałem dla mechanikow, ale nie mają pomysłu co to może być i oddają mi samochód nie zrobiony. Przebieg 340...
Witam, W mojej Fabii nic nie działa bez zapłonu: Światła awaryjne, Oświetlenie wnętrza po otwarciu drzwi Radia nie mam, więc nie jestem pewien, ale raczej też nie Działają tylko pozycyjne przy pozostawionych włączonych światłach i wyjętym kluczyku. Do tego po włączeniu zapłonu wycieraczki trochę 'podskakuja' , w sensie przesuwają się o pół cm. Po kilku...
Fabia I 2001 1,4, pobór prądu. Pierwszy raz trafiłem na taką sztukę. Fabia pracuje normalnie ale po zgaszeniu i zamknięciu pilotem pobór prądu spada do 0,12 i narasta do 0,56, nie raz do 5,6 A, i tak cyklicznie z różnymi przerwami i czasem poboru. Z dokładanych rzeczy - alarm z centralnym zamkiem - radio z biedronki No i teraz zagadka co było przyczyną...
Miernik wpięty szeregowo pomiędzy klemę - a zacisk. Pobór prądu 0.13 A, wszystkie bezpieczniki po kolei wyjmowane i nic nie spada, po wyjęciu bezpiecznika 22 pobór prądu spada do 0.03 A.
Nie komputer tu nic nie da. Jak wyżej pisali sprawdzić i oczyścić klemy. Możesz sprawdzić pobór prądu na postoju wpinając miernik między biegun a klemę minusową jak będzie 0,04 lub mniej to jest dobrze.
Porównaj symbol starej i nowej pompy.Litery na końcu symbolu mówią o rodzaju czujnika kąta skrętu (są różne i niezamienne).We wspomaganie normalnie wchodzi się poprzez kanał 44.Dziwna sytuacja.Można również poprzez wskaźniki,lub ABS.W parametrach sprawdź zmianę obrotów pompy i pobór prądu w reakcji na ruch kierownicą.
Kolego Ireneo zapomniałem napisać, że wentylator przesmarowany, kupiony inny używany, a problem wciążjest. Jutro będę testował jeszcze pobór prądu wentulatora poza instalacją w samochodzie.
Odnowię temat pojawia się bład jak we wstępie P0330 , ale objaw dziwny raz wspomaganie działa bez zarzutu i jest ok. Nieraz na postoju przy uruchomionym silniku zaczyna wspomaganie chodzić tzn. "bez kręcenia kierownicą" w wartosciach rzeczywistych wartość czujnika kąta się zmienia i pobór prądu rośnie do 30-40 A. Wiązka na ścianie sprawdzona grodziowej...
NIc nie wynikło z tego podłączenia laptopa. Sprawdź jaki jest pobór prądu i wartości czujnika kąta. I trzeba się bardziej wysilić , podnieść auto jak wyżej masz napisane.
Aku dziś cały dzień ładowany. Na włączonym zapłonie elektryczne szyby pracują, światła świecą. Po przekręceniu kluczyka na rozruch wszystko na desce gaśnie, rozrusznik nie kręci. Pobór prądu na wyłączonym zapłonie 0,15A. Po włączeniu zapłonu pobór prądu 1,5A.
Pomoże ktoś ? Jak sprawdzić pobór prądu ? bo kabel mam jak probówka dotkne klapa się otwiera zamek . Fioletowy Kanał dodatkowy (-) 300mA wygląda że sterowanie minusem a chyba u mnie zamek klapy Sterowany plusem. Sprzedawca z Allegro mi napisał. Można jeżeli jest sterowany masą i pobór prądu nie przekracza 150mA, inaczej mozna uszkodzic sterownik. Minus...
Tysiące aku nie zwracałem na to uwagi i nic się nigdy nie zawiesiło. Stosuję jak Volkswagen zaleca do aut z komputerem: przy podłączaniu akumulatora najpierw plus potem minus, przy odłączeniu akumulatora najpierw minus potem plus. Natomiast przy autach bez komputera: przy podłączaniu akumulatora najpierw minus potem plus, przy odłączeniu akumulatora...
czy sprawdzony był pobór prądu na postoju? Moduły kontroli nadwozia niestety są wadliwe, miałem już kilka przypadków z problemem nadmiernego poboru prądu na postoju w tych fabiach. Problem był z niegasnącym zasilaniem ECU.
Zamykam temat, po wymianie bordnetza pobór prądu w stanie spoczynku spadł do 9mA.
Pobór prądu w normie. Do wymiany sonda lambda pierwsza oraz regulacja i przegląd LPG ( nowe wtryski i re reduktor)
Nic nie trzeba robić przy pompie Koyo.Kodowanie ma tylko lekki wpływ na siłę wspomagania.Jeśli pompa jest gorąca(,sprawdź w parametrach temperaturę) to masz zbyt duży opór w części wysokociśnieniowej.Może być uszkodzony dolny wąż do pompy.Sprawdź w parametrach pobór prądu przy kołach na wprost.
Skoda Fabia I 1,9tdi 2005 zbyt duży pobór prądu 60mA rozładowuje mi akumulator po ok. tygodniu. Zrobiłem test, miernik szeregowo między klemę a biegun akumulatora i zacząłem wyjmować bezpieczniki. Dodam, że już wcześniej całkowicie odpiąłem z systemu alarm, radio, nawet alternator ale ciągle jest 60mA (oczywiście po odczekaniu 30min w celu uśpienia...
Albo pusta pamięć wlutować. che.. che.. na pustej nie pójdzie nie byłem pewien tylko "napięcia po kluczyku". elektronika startuje -łącznie z zasilaniem 5V na układy dopiero po podaniu tego napięcia . Pobór prądu z podłączonymi tylko 12V stałe na (30) = 0,3mA natomiast z podłączonym dodatkowo 12V po kluczyku (15) pobór ok. 80 mA i can na stole od razu...
Witam.Posiadam fabie classic 1.2 combi te objawy są normalne przy skręcie kierownicy do oporu wzrasta pobór prądu . Serwis nie widzi żadnych usterek. Pozdrawiam
jeżeli miałeś proble ze wspomaganiem to odłącz pompe wspomagania i spróbuj sie połączyć u mnie spaliła sie pompa wspomagania i był ten sam problem a jeżeli zapala sie epc to sprawdż czujnik przy pedale chamulca bo bardzo częstosiadają i jest duży pobór prądu też może się nie łączyć to jest cholernie czułe na obciążenia
Sprawdziłem wczoraj pompe VAGiem. Na postoju było 13.93 - 14.01 V. Podczas kręcenia kierownicą napięcie utrzymywało się na poziomie 12,88 - 13,28 V, pobór prądu 30-58 A. Czy to są normalne wskazania?
Przy wyłączonej stacyjce ma pobór prądu ok 0.3 A . Brak auto alarmu radio odłaczone. Wyciek ten poprzedzony był dziwnym zachowaniem auta w trakcie jazdy - parokrotnie siadała ( przypuszczalnie zwarcie) elektryka na moment - tz odłączał się gaz , radio gasło, włczała się kontrolka ABS i hamulca ręcznego... działo się to głównie w trakcie gwałtownych...
Jak masz tam wspomaganie elektrohydrauliczne, to przy pełnym skręcie mogą gasnąć. Za duży pobór prądu i altek sobie nie radzi.
człowieku zdaj sobie sprawę,że auto bez alarmu ledwo wytrzymuje kilkanaście dni a wszystkie dobre alarmy mają zbliżony pobór prądu także nie ma sensu tak drążyć,załóż blokadę i ukrytego pstryka i problem poboru masz z głowy.
Sprawdzałem pobór prądu na zgaszonym silniku i ma 0,3A. Sprawdzałem ładowanie , ale przed tym sprawdziłem okablowanie i przeczyściłem wszystkie styki: Na zimnym silniku bez obciążenia ładowanie 14.20V na alternatorze a na akumulatorze 14.15 Na maksymalnym obciążeniu (właczczone św. drogowe, max. nawiew, radio, halogeny) "zimny silnik" alternator13,80V,...
Jest centralny zamek. Fabryczny system centralnego zamka czy dołożone siłowniki do drzwi ? delikatne skoki napięcia na akumulatorze Opisz, co to znaczy ? Skoki gwałtowne, jakieś "iskrzenie", brak masy, falowanie napięcia, jaka amplituda ? Czy jest jakiś zwiększony pobór prądu z akumulatora na postoju ? Zmiany napięcia występują na postoju czy podczas...
Wymień przekaźnik. Pompka może mieć taki pobór prądu że skleja styki przekaźnika. Sprawdził bym też czy podczas wyłączenia zapłonu zostaje masa i zasilanie na cewkę przekaźnika .
Zmierz napiecie podczas pracy silnika i pobór prądu spoczynkowego po wyjęciu kluczyka i zamknięciu drzwi i odczekaniu z 10 min. i wyniki wrzuć na forum. Jak nie potrafisz /nie masz czym to do elektryka.
wymieniłem Zawsze długi sygnał oznaczał słabą baterie w pilocie lub może być że jest słaby sygnał, odłącz jeszcze akumulator na ok 30 s tzw reset. Jeszcze zmierz ta baterie która wymieniłeś może pilot ma bardzo duży pobór prądu i się szybko rozładowuje.
Sprawdz bezpiecznik, powinieneś mieć dwa napięcia, jedno po zapłonie -3pin kości iso, drugie stale +12V -1 pin z brzegu koło pina masy, radio nie ma prawa rozładować Ci aku,sprawdz pobór prądu jak jest uspione, jesli już ciągniesz zasilanie z aku to kabel min 2x2.5mm^2.
Witam. Po pierwsze czy to aby napewno alarm (a właściwie syrenka)rozładowuje akumulator ?. Należy zmierzyć pobór prądu z akumulatora przy włączonym zapłonie. Jeżeli okaże się zbyt duży,można odłączyć syrenkę i alarm i znów zmierzyć pobór prądu. Jeżeli pobór spadnie to to jest to, jerzeli nie trzeba szukać dalej. W nowych samochodach jest dużo elektroniki...
Witam szanowne Grono Mam takie to oto pytanie: Czy ktoś z was zakładał wyłącznik masy w skodzie fabia 1.4 MPI ? Mój samochodzik gubi prąd ok. 100mA - a po 40 min. pobór prądu spada do 10mA ( i wiem że z tym trzeba udać się do elektryka, ale już tylu fachowców ją oglądało nic nie znalazło a przytuliło kasiore, że chyba wolę przemęczyć się z tzw. ,,Heblem,,),...
U mnie akumulator ma już swoje lata, więc może już jest do wymiany. Przeczytałem też na jednej stronie dotyczącej pompy elektrohydraulicznej TRW, że: "Jeżeli jednak słychać głośne „wycie” podczas zmiany obciążenia pompy, to można podejrzewać, że problem ma związek z układem pompowym. Poszukiwanie usterki należy zacząć od precyzyjnego zbadania...
Witam serdecznie! Wiem, że tematów jest o tym wiele, ale zaryzykuje napisać nowy wątek. A więc sprawa ma się tak: Fabia 2000r., czyli wychodzi przekładnia TRW. Skodzianka nagle zaczęła migać światłami w rytm dyskoteki, w tym samym czasie słychać wariującą pompę wspomagania ( chaotycznie rozpędza się i zwalnia). Czyli sprawa jest prosta - duży pobór...
Kupiłem niedawno radiomagnetofon Gamma IV i po podłączeniu w Skodzie Fabi (oryginalne złącza Iso) pojawiły sie dziwne problemy z wyświetlaczem. Chodzi o to że jeżeli auto zostanie odpalone wyświetlacz radia zapala wszystkie segmenty. Jeżeli silnik nie pracuje a zapłon jest włączony wszystko jest ok. Radio wcześnieje grało w VW Cadim i podobno nic takiego...
Witam. W mojej Skodzie Fabii 1.4MPI padła mi sonda lambda. Po podłączeniu do VAG'a w teście starzenia (grupa nastaw 034) wyświetliło brak reakcji sondy lambda i dziwną temperaturę katalizatora (-32"C). Napięcie na sondzie stało na poziomie 0.3V. Jako iż w ASO sonda kosztuje straszne pieniądze, wstawiłem 4 przewodową sondę uniwersalną. Napięcie sondy...
kolego a nie bawily sie dzieciaki w aucie ??? zanim co koolwiek wymienisz to: przy domknietych drzwiach kluczyk w zamku przekręć na zamykanie i przytrzymaji po 10-15 15sek wszystkie szyby powinny i szyber dach powinny sie zamknac. I odwrotnie kluczyk w zamku przekręć na otwieranie i przytrzymaji -powinny sie otworzyc Z tym 10-15 sekund to nie wiedziałem...
(at)Artur k. chciałeś info o tak dobrych bateriach co mają duże pojemności nawet w -45'C Proszę bardzo http://www.thunder-sky.com/pdf/201072313... Owszem, te akumulatory mają 90% pojemności w temperaturze -25stC ale przy prądzie rozładowania 0.5C! Czyli przy pojemności 90Ah optymalny prąd rozładowania to 45A. Opel Ampera ma silnik elektryczny...
pobór prądu fabia skoda fabia pobór prądu pobór prądu skoda fabia
osadzanie puszek elektrycznych dietrich kotły panel sterowania płyty ceramicznej
ue43au7172 matryca ue43au7172 matryca
Problemy z podawaniem papieru w HP LaserJet Laser Link Welltech typ 20070 - starszy model transmisji AV