Sprawć ładowanie bezpośrednio przy alternatorze(napięcie i prąd) oraz przewód i dący do aku. Tylko dokładnie zwracając uwagę na połączenia oraz przewód-otarcia itp.
Tak niebezpieczne,zacznij od diagnostyki,wówczas wszystko się wyjaśni
W grupie aut Vag, najczęstrzą przyczyną poboru prądu na postoju jest uszkodzenie mikrowłaczników w zamkach drzwiowych (moduł komfortu nie "usypia" systemu jeżeli nie widzi położenia zamków drzwi. Sprawdź czy oświetlenie wnętrza reaguje na wszystkie drzwi.
Od strony kierowcy sciagnac bok kokpitu
Naładuj najpierw akumulator.
Jak są błędy w module to też będzie pobór prądu.
Fabia I 2001 1,4, pobór prądu. Pierwszy raz trafiłem na taką sztukę. Fabia pracuje normalnie ale po zgaszeniu i zamknięciu pilotem pobór prądu spada do 0,12 i narasta do 0,56, nie raz do 5,6 A, i tak cyklicznie z różnymi przerwami i czasem poboru. Z dokładanych rzeczy - alarm z centralnym zamkiem - radio z biedronki No i teraz zagadka co było przyczyną...
Dzięki, będę szukał.
Witam Otwórz drzwi kierowcy i z boku po lewej stronie deski rozdzielczej należy podważyć płaskim śrubokrętem pokrywę która jest na spinkach.Pod nią znajduje się skrzynka z bezpiecznikami.Tam znajdziesz miejsce do którego będziesz mógł podpiąć zasilanie zapalniczki.Pod skrzynką należy wybrać przewód o dużym przekroju kolor czerwony gdzie jest napięcie...
Czy ktoś orientuje się może, ile prądu zużywa videorejestrator? Zasilacz jest 5V, 1,5A Problem mam taki, że w Skodzie Fabii 2 napięcie w zapalniczce (gdzie podłączony jest videorejestrator) jest utrzymywane cały czas (nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki) - a to powoduje, że videorejestrator się nie wyłącza i cały czas pobiera prąd. Pytanie jak to...
Wymieniałeś moduł centralnej elektroniki a napisałeś o module komfortu. To zupełnie co innego. Lampką steruje moduł centralnej elektroniki. Zobacz jakie jest jego kodowanie bo tam koduje się czy jest lampka czy nie. Zobacz czy jak odłączysz licznik to czy spadnie pobór prądu po zamknięciu auta. Chodzi o to złącze zielone 32-stykowe.
mam temat Fabia nie otwiera się bagażnik w sedanie . Jest centralny ale do siłownika nie dochodzi prąd . Gdzie szukać czy oddać do serwisu ? Jak to sprawdziłeś ?
Korekta długo terminowa kanał 32 , któtko 33 czyli lambda control. Co do sondy to patrzysz na prąd. Sciąga: https://www.youtube.com/watch?v=yM3iarhS...
Hej mam taki problem ze swoją Skodą fabią 1.4mpi, samochód raz odpala a raz nie (wygląda to tak jak by miała humorki) np. odpalam ją jest okej jade gdzieś (niekoniecznie to są długie trasy) gaszę, wracam odpalam jest wszystko okej jadę dalej. Za kilka dni odpala wszystko okej gaszę nie chce odpalić. Prąd a aucie jest, paliwo też. Na drugi dzień wsiadam...
Ale to prąd trzeba mierzyć.
Pobory prądu zostaw w spokoju są prawidłowe . Tak jak kolega strumien swiadomosci napisał problem może leżeć w spróchniałej wiązce na lewej podłużnicy lub w przewodzie wzbudzenia alternatora -uszkadza sie najcześciej w kostce na skrzyni biegów. Z tym poborem prądu w fabii tak jest, 40 min to pierwszy próg usypiania elektroniki. Można ten czas przestawic...
Na pewno kupisz,nie musi być taki sam,ale musi być na takie samo napięcie,podobny prąd, no i odpowiednia ilość styków.
Wszystkie kontrolki w tym silniku zapalają się i po kilku sekundach gasną, tak ma być. Teraz zbadam napięcie na pompie przy włączonym prądzie..
Kolego sprawdź zamek w klapie bagażnika, może on ma uszkodzenie ? upływ prądu po zaryglowaniu.
Tak bezpiecznik też sprawdzony i jest dobry tak samo wtyczka która podpięta jest do lampy pokazywała że na + nie idzie prąd
Sprawdź właśnie przewody i czy nie ma jakichś wycieków przy listwie.Jak sucho to pewnie za bogata mieszanka.Sprawdź parametry,praca sondy map,itp.Co do abs obejrzyj dokładnie jeszcze raz bezpieczniki na aku.Jak dobre, prądy na wtyczce abs do kontroli.
Po jakim czasie sprawdzany pobór prądu? W Fabii pobór należy sprawdzać po min. 30 minutach od zamknięcia samochodu.
Witam. Chciałbym się dowiedzieć czy odpalanie samochodu kablami rozruchowymi grozi uszkodzeniem akumulatora dawcy w przypadku gdy jego akumulator ma niższy prąd rozruchowy. Opisując to obrazowo akumulator w matizie ma prąd rozruchowy rzędu 200A. Akumulator w fabii prąd rozruchowy rzędu około 360A. Czy stanie się coś jeżeli w fabii rozładuje się akumulator...
Możliwe, sądzę że dość duży prąd przez niego płynie plus dodatkowe czynniki i tak się dzieje.
No to miernik w dłoń i szukaj prądu.
wymienilem sondę nr 1 i nic to nie dało. Sondę nr 2 też warto wymienić ? A co by to miało niby dać?Trzeba ustalić dlaczego jest uboga mieszanka.Odczyt tylnej sondy,prąd pierwszej,i korekty, potem szukać.
jaki powinien być prąd przy 4 biegu dmuchawy?
coś mi kradnie prąd ( 0,14A ) mówią koledzy że może moduł od alarmu . jest chyba pod prądem ?
Nie czytasz co się do ciebie pisze. Napisałem ci że to przekaźnik drugi od lewej dolny rząd tak? Nie trudno się domyślić że to nr. 18. Jak on jest załączony to ma być prąd na bezpieczniku F68 . A załącza go stacyjka. Także albo przekaźnik,stacyjka,przewody. Szukaj.
Tam się ciągle kostki palą :P
Możliwe ze silniczek jest uszkodzony. Odepnij sam silnik i pomierz pobor prądu.
Auto odpalone kręcisz kierownicą i masz podany prąd
Czy mierzyłeś prąd 80A
Witam. Zakupiłem lusterka i szyby w prądzie do Fabii 1. Potrzebuję schematu, jak to podłączyć, aby działało jak oryginał. Samochód to Fabia 1, 2002 r., 1.4 MPI, wersja Classic. Mam moduł komfortu z 1.2 HTP, siłowniki szyb, lusterka i kompletne wiązki drzwi z przyciskami i joystickiem. https://obrazki.elektroda.pl/1037131500_... https://obrazki.elektroda.pl/7925000300_...
"Bordnetz Steuergerat" po niemiecku. Po naszemu "Sterownik elektroniki pokładowej" A mieści się przy lewym przednim słupku pojazdu, na wysokości kolan kierowcy. Zadaniem tego sterownika jest między innymi także obsługa oświetlenia wnetrza pojazdu, i jeszcze pare innych funkcji. On też odpowiada za kłopoty z interpretacją upływu prądu w instalacji pojazdu...
Nigdy nie ma tak że na każdym bezpieczniku jest prąd. Miałeś zrobić pomiary na sieci. Bezp 7 to według danych :Engine electronics, power-assisted steering 5A. https://workshop-manuals.com/skoda/fabia...
A jak odepniesz czujnik kąta skrętu? Ja miałem to samo w fabii, pompa chodzi cały czas i na walniętym czujniku nie przyspieszała, ale prąd rósł...
Odłącz alternator i wtedy sprawdź pobór
Pewnie trzeba by to zdemontować żeby nie pobierało prądu niepotrzebnie i nie było zakłóceń. Znajdź instrukcję od Mobitela i przy kostce od niego masz już wszystkie potrzebne wyprowadzenia do nowej centralki.
Podłącz amperomierz i wyciągaj po kolei bezpieczniki. Tak zlokalizujesz odbiornik pobierający prąd. Warto sprawdzić oświetlenie schowka i bagażnika. Jakie ładowanie?
lukasz921 Sprawdź najpierw sprawność instalacji napięcie ładowania, pobór prądu.
Te bezpieczniki nie zaśniedziały przypadkiem? bo od świec to musi być dobry kontakt (duży pobór prądu)
Zbyt małe obciążenie. Dołożyć rezystor lub żarówkę. Pytanie czy robisz to dla bajeru czy dla zmniejszenia poboru prądu.
Obciąż auto światłami, wiatrakiem i szybą. Po obciążeniu powinno mieścić się w zakresie 13-14,5V. Opis sugeruje brak połączenia, ale może ECU sterować jakimś przekaźnikiem i ocenia ze auto ma za mało prądu
W różnym układzie występują przewody zasilające, tak więc określanie koloru przewodu w którym brak napięcia, niczego nam nie mówi. Sprawdź czy w kostce zasilania radia jest na jednym pinie np. 7 stale +12V (ten ma być podłączony do żółtego przewodu radia) i na drugim np. 4 pojawia się +12V po włączeniu zapłonu, który ma być połączony z czerwonym radia.
Zamek może mieć wpływ bo auto może być wybudzane. Spokojnie do 40 minut taki pobór może się utrzymywać. W niektórych autach trwa to krócej i innych dłużej.
Z tego co widzę to jest tu prąd stały na przewodzie czerwono-białym i prąd po zapłonie na przewodzie czarnym. Po włączeniu zapłonu są oba te prądy?
Raczej nie chciałbym takiego rozwiązania. Moduł komfortu ma działać jak teraz. Każde drzwi osobno, alarm ma wiedzieć że drzwi zostały otwarte ale nie musi wiedzieć które. Chyba pomysł z diodami musi zadziałać? Tylko pytanie w którą stronę ma płynąć prąd...
Niech sprawdzi ładowanie ale stawiam na akumulator do wymiany POważnie ? To przez forum trzeba to tłumaczyć? Napisze krótko, "mechanik" który nie potrafi naprawić takiej skody, powinien jak najszybciej się przebranżowić na coś co nie wymaga myślenia. Także dobra rada, poszukać innego który potrafi zbadać podstawy jak ładowanie czy pobór prądu.
a nie był zalany ten przelacznik? moze otwieranie drzwi w deszczu?
Aby zrealizować blokadę należy rozciąc przewód czarno -fioletowy odchodzący od bezpiecznika(52) i wstawiając w obwód wyłącznik od Twojej pomysłowości zależy gdzie go umieścisz. Pamietaj o odpowiednim doborze wyłacznika na prąd 10A . Lepiej zastosować przekaźnik i sterować go wyłacznikiem.
Kawałek żarówki 12v i sprawdź czy z kostki wychodzi prąd z zacisku 50.
(at)roznicowka Akumulator może mieć i 5 V, a prąd wzbudzenia nie zablokuje wirnika. Autor namieszał i teraz ma problem.
Sprawdź czy prąd dochodzi do żarówek.
jeżeli w twoim aucie jest kompresor o zmiennej wydajności to on może być uszkodzony najlepiej podpiąć się do kompa i sprawdzić prąd na kompresor
Witam, mam problem z dużym poborem prądu przy wyłączonym silniku ok. 120mA. Po odłączaniu bezpieczników wyszło że pobór jest przez bezpiecznik nr 43 - sterownik centralny. Co to za obwód? Po wyjęciu bepiecznika nie działały elektryczne szyby, kierunkowskazy, podgrzewanie tylniej szyby i cetralny zamek. Co zrobić aby zmniejszyć pobór prądu w tym obwodzie?
Taki próbnik trochę za mało obciąża badany obwód, ale ewidentny brak zasilania bądź masy wykryjesz bez problemu. Przy słabym połączeniu np. utlenionym żarówka w Twojej próbówce z racji dużej rezystancji może się świecić, ale przy większym poborze prądu napięcie spadnie (stąd sugestia użycia żarówki 21W- bezpiecznika nie spali, a da lepsze rozeznanie...
Tam masz podłączone do gniazda jak nie ma komunikacji to do wymiany komfort
Stawiam na przekaźnik. Jeśli po włączeniu ręcznym świecą to prąd w stacyjce jest :)
Ciekawy jestem czy udało Ci się z wymianą na mocniejszy alternator bo kupiłem teraz sprzet 1.5kw i też mi brakuje prądu ale boję się obciążać silnik większym alternatorem
Kolego,najprościej omomierz w rękę i posprawdzać każdy kabelek wg koloru.Jeśli którys nie będzie miał przejścia to szukaj w nim przyczyny.Auto było podłączane pod Vaga?Jakie błędy? ----------------------------------------... niestety nie było podłączane,jak dojdę jaka jest przyczyna to napisze na forum.:|
Musisz zmniejszyć prąd płynący przez te diody. Jak poradziłeś sobie z ich lutowaniem to wierze ze dasz rady coś tam przylutować żeby prąd był odpowiednio mniejszy.
Jeżeli, w co bardzo wątpię, ale jeżeli wzmacniacz ma te 1kW to potrzebuje 84A prądu, alternator w tej skodzie o ile pamiętam ma 100A, więc tak będzie.
Wcale nie najczęstszą, bo równie dobrze może sie wysypać zamek. Ale że szyba nie działa to pewnie nima prądu na drzwi. Punkt dla was.
No właśnie. Taki duży pobór prądu? Ale z czego?
a to nie będzie ta kostka od stacyjki, bo on wogóle nie zakręca a po paru próbach dopiero odpala bez problemu tak jak by nie doprowadzał wogóle prądu do rozrusznika
Filtry i cewka założone nowe po podłączeniu komputera wyskakuje i znika co jakiś czas błąd "zbyt niskie ciśnienie gazu" Dodano po 3 Styki też przeczyściłem Ciśnienie gazu na komputerze to 1,24 bar a MAP 0,31 Dodano po 40 Poprzednia cewka gubiła prąd
Witam Za mało informacji typ radia jaka kostka foto ??? Wygląda jakby z radia cofał się prąd na podświetlanie .
Jak na plaka pali to znaczy że silnik jest sprawny mechanicznie. Nie trzeba ci żadnego zestawu do odpowietrzania, tylko co najwyżej pompka gruszka. Można też dać na próbę paliwo z kanistra. Czasem trzeba popuścić przewody na wtryskach przy odpowietrzaniu i to nie zawsze.Żadnej filozofii tam nie ma. Miałeś sprawdzić czy na zaworze na pompie tym z jednym...
Witam sprawdzałem miernikiem prądu wtyczkę żółta i jest prąd lecz nie mogę się połączyć z komputerem
Aku dziś cały dzień ładowany. Na włączonym zapłonie elektryczne szyby pracują, światła świecą. Po przekręceniu kluczyka na rozruch wszystko na desce gaśnie, rozrusznik nie kręci. Pobór prądu na wyłączonym zapłonie 0,15A. Po włączeniu zapłonu pobór prądu 1,5A.
czy sprawdzony był pobór prądu na postoju? Moduły kontroli nadwozia niestety są wadliwe, miałem już kilka przypadków z problemem nadmiernego poboru prądu na postoju w tych fabiach. Problem był z niegasnącym zasilaniem ECU.
Samochód dobrze pracuje na benzynie i na gazie raczej sonda jest ok. Wtyczkę sprawdziłem w instalacji to kable były ok w wtyczce. Check Silnika wyskakuje tylko jak silnik jest zimny i skasuje błąd i błędu już nie ma . Może Grzałka prądu nie dostaje. Skoda Fabia 1.4 16v 100km 74 kw oznaczenia silnika nie znam.
witam mam problem zaświeciły mi się w skodzie światła stopu i mruga kontrolka świec żarowych stop świeci nawet po wyjęciu kluczyka musiałem rozłączyć klemy może ktoś wie co jest przyczyną żarówki są ok a wyłącznik stopu przewodzi prąd
Na takie prądy silnik i całą elektronikę potrzebną do regulacji jego prędkości znajdziesz we wspomaganiu elektrohydraulicznym Fabia/Polo/Ibiza. Używka to niedroga sprawa.
Jak jest cyknięcie to teraz sprawdź probówką 12v czy jest wyjście prądu. Nie miernikiem ,probówką. Pin 4 masa (wtyczka silnika wycieraczki) pin 2i 3 to biegi pin 1 to sygnał zwrotny. Jak nie ma prądy to sprawdź bezpiecznik i przekaźnik.
Zobacz czy nie zanika prąd.
Według kolegi moto-kord A11 jest pinem sterownika połączonym z alternatorem być może to jest ten pin.Do alternatora dochodzą trzy przewody plus akumulatora,przewód obwodu wzbudzenia i przewód modulacji przez sterownik.To on głównie steruje prądem wytwarzanym przez alternator.
Nie napięcie cię interesuje a prąd. Podłącz tam żarówkę 21W przed czujnikiem i za . Potem pruj wiązkę.
Nie komputer tu nic nie da. Jak wyżej pisali sprawdzić i oczyścić klemy. Możesz sprawdzić pobór prądu na postoju wpinając miernik między biegun a klemę minusową jak będzie 0,04 lub mniej to jest dobrze.
Obwód tej żaróweczki jest bardzo wazny dla alternatora. Brak przepływu prądu przez nią ma wpływ na start ładowania alternatora i dlatego ma ona moc 3W , bo pracuje z wiekszym prądem niz inne kontrolki.
Tak jak kolega wyżej wspomniał - pierścienie ślizgowe a nie komutator. ASL9008 - pierścienie do tego alternatora. ARE0008 - regulator napięcia - tutaj polecam oryginał Boscha a nie jakieś zamienniki. Idziesz do sklepu motoryzacyjnego, podajesz numer alternatora i tam dobiorą części. Możesz wejść na stronę: https://as-pl.com/pl/main Tam w wyszukiwarce...
Bez podłączenia nie dowiemy się. Być może podłączenie będzie generowało jakiś problem. Oby tak nie było. Bo zapewne ktoś miał na celu jego wypięcie. Może oszczędność prądu? A czy tak ma być? Nie. Nie tak ma być. I aby szyba grzała pin musi być podpięty, podłączony.
od strony pasażera nad nad nogami z przodu.Niewidze związku między przekaznikiem i przepalaniem żarówek.Raczej padłby z nadmiaru prądu przepływającego i tyle.
Sprawdziłem czujnik ciśnienia z prądu akumulator tak samo jest . 1,23 1,08
Jak chcesz wykluczyć,oczywiście wstępne(bez pomiaru manometrem)pompę paliwa to trzeba zalogować: położenie pedału gazu w procentach obroty silnika prędkość wozu prąd pompy sondy 1 napięcie sondy 2 AFR /lambda Robisz to tak że przyspieszasz delikatnie na dwójce, potem bieg 3 i pedał do spodu, czekasz aż przyspieszy załóżmy do 6000rpm. I właśnie podczas...
Tylko czy zwykły miernik wytrzyma taki pomiar? Bez problemu masz na nim 10 A a prąd spoczynkowy kilka mA.
Dla zainteresowanych... Kupiłem miernik elektryczny, zmierzyłem gdzie mi prąd ucieka, niemal jednoznacznie wszystko kierowało mnie na moduł komfortu, akurat znalazłem identyczny za 50 zł z przesyłką wymieniłem i wszystko działa tzn cała elektryka, klima i prąd nie ucieka. Pozdrawiam
częsta przyczyna to brak masy między silnikiem a nadwoziem lub słaby prąd ładowania uszkodzony alternator
Rozrusznik nowy pół roku ma, prąd do niego nie dochodzi czyli gdzieś wcześniej ginie.
Skoda Fabia I 1,9tdi 2005 zbyt duży pobór prądu 60mA rozładowuje mi akumulator po ok. tygodniu. Zrobiłem test, miernik szeregowo między klemę a biegun akumulatora i zacząłem wyjmować bezpieczniki. Dodam, że już wcześniej całkowicie odpiąłem z systemu alarm, radio, nawet alternator ale ciągle jest 60mA (oczywiście po odczekaniu 30min w celu uśpienia...
No więc sprawa jasna :) Trzeba jechać do kogoś kto zajmuję się "Prądem" i na pewno coś wymyśli :)
Raczej pompa,zobacz jakie wartości widzi czujnik skrętu i jakie prądy daje sterowni na silnik pompy.
Problem nie do ogarnięcia - na początku przewodu jest napięcie a na drugim końcu już nie ma tego napięcia. Podobna Bangladesz już nas wyprzedził, ale po takich problemach widzę że nie dogonimy go już nigdy. Można napisać do głównej siedziby VW Group i opisać tak ciężki przypadek (a nóż, widelec mieli gdzieś podobną usterkę i udało im się to naprawić),...
Też tak kiedyś dojechałem do roboty, i później nie mogłem odpalić, brak iskry - cewka w międzyczasie umarła... Nie masz połączenia, nie chce odpalać, to sprawdź bezpieczniki. Check to chyba powinien się zapalić, i zgasnąć. Nie wiesz które, to wszystkie które znajdziesz, ale w necie powinno być opisane które odpowiadają za zasilanie "komputerków" i innych...
A jeśli włączasz zapłon i zakręcisz rozusznikiem na krótko (bez ruszania stacyjki) to odpala za każdym razem? Podajesz prąd na ten kominek od rozrusznika.
Porównaj symbol starej i nowej pompy.Litery na końcu symbolu mówią o rodzaju czujnika kąta skrętu (są różne i niezamienne).We wspomaganie normalnie wchodzi się poprzez kanał 44.Dziwna sytuacja.Można również poprzez wskaźniki,lub ABS.W parametrach sprawdź zmianę obrotów pompy i pobór prądu w reakcji na ruch kierownicą.
W tym silniku nie ma przewodów na każdą świece przypada jedna cewka do której doprowadzone są 4 przewody w tym 2 masy i na żadnej nie ma iskry Dodano po 9 Sprawdziłem przewody które wchodzą do poszczególnych cewek 4 na każda cewkę I i II pin to masa III pin ma zasilanie po zapłonie i ono jest na wszystkich a na IV nawet jak kręce rozrusznikiem to nie...
Skoda Fabia 1,2 nie ma przekaźnika do włączenia świateł ? Włączenie świateł takie jak w MALUCHU ? Przecież instalacje wysoko prądowe, w samochodach steruje się instalacją nisko pradowa poprzez właśnie PRZEKAŹNIKI !! A no nie ma. Od golfa 1 do 4 nie ma. Podobnie polo czytaj fabia nie ma. Cały prąd przez włącznik i manetkę. Ogólnie się sprawdza. Elementy...
Trzeba by poszukać czy gdzieś niema jakiegoś zwarcia bądź czy coś nie jest ciągle włączone. Najprostszy sposób to podłączenie naładowanego akumulatora i sprawdzenie czy nie iskrzy zbyt mocno przy podłączeniu klem (lekkie iskrzenie jest normalne jeśli samochód posiada elektronikę lub radio). Jeśli tylko lekko zaiskrzy to można wsiąść miernik i wpiąć...
prąd samochód fabia pobór prąd skoda fabia fabia fabia alternator
świateł focus indesit instrukcja pralka volvo silnika
Jak mierzy się odległość do Księżyca? Laserowy pomiar odległości i inne metody Niebieski ekran i brak reakcji pilota w Samsung QE43Q60C