a jak sie dostac do tej złączki?
Nie napisałeś która fabia, a to po prostu przegrzanie silnika a nie poziom płynu i źle szukasz.
Głowica była planowana?
Jak się ściąga ten zbiorniczek,czy to są zatrzaski czy coś podobnego,ile płynu chłodzącego wylało się przy demontażu owego zbiorniczka
Może ktoś miał podobną sytuację lub wie co może być przyczyną zapalania się kontrolki ? Nie pamietam dokładnie czy to ta kontrolka się zapalała, ale jak miałem za mało płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym to zapalała mi się jakaś kontrolka, chyba właśnie od temp. silnika i "pikało" 3 razy. Sprawdź w instrukcji, może wystarczy dolać płynu.
Co prawda nie mam Fabi ale Polo ale ze względu na to, że to "siostrzane" auta to polecam sprawdzić 2 punkty łączeń wężyków. U mnie w obydwu miejscach ( nie jednocześnie) się rozłączyły. Pierwszy punkt to na lewej podłużnicy. W dieslach konieczny demontaż filtra powietrza. Drugi punkt w bagażniku. Trzeba zdemontować lewy boczek i tam w połowie wysokości,...
Odkręcasz kluczem 29. Uszczelka powinna być miedziana. Na silikon nie możesz dać ze względu na ciśnienie. Jak się rozgrzeje na w korku to wywali cały płyn.
Podczas sprawdzenia zwróć uwagę na uszczelkę pod pompą wody, u mnie ostatnio padła i płyn wyciekał. Pozdrawiam.
nowy oring 032121119J
Zielony zgodny z normą vw (w sklepie będą wiedzieć ) To i tak robota głupiego bo jesteś w stanie wymienić tylko w zbiorniczku nad pompą (oczywiście po zdemontowaniu nadkola i przewodu powrotnego).
Według schematu tylna wycieraczka - nie ma przekażnika , jest układ elektroniczny w silniczku wycieraczki . Przewody ; czarny - +12V po zapłonie przez bezpiecznik nr. 32 (10A) brązowy - masa zielono/czerwony (INT) - podanie masy uruchamia wycieraczkę w trybie przerywanym . zielono/biały (WW) - dołączenie tutaj plusa bez zdejmowania masy z przewodu zielono/czerwonego...
Sporo pali bo jest zimno i silnik się nie nagrzewa przez co musi pracować na bogatszej mieszance. Nie wiem gdzie jest kranik, ale jeśli obudowa termostatu jest podobna do tej w megane to wystarczy poluzować obudowę termostatu i nadmiar płynu sam zleci.
Witam u mnie po dodaniu płynu po 3 dniach wyciek płynu do stanu minimum,i zapalenie kontrolki
Co do rozrusznika to zobacz czy na tym cienkim przewodzie który do niego idzie jest zasilanie jak włączasz rozrusznik. Jak nie ma to raczej kostka stacyjki uszkodzona a jak jest to rozrusznik do naprawy. Nie masz czasem zbyt mało płynu hamulcowego?
Witam Państwa. Posiadam samochód Skoda Fabia 1 z silnikiem 1.9 TDI i borykam się z problemem migającej na czerwono kontrolki płynu chłodniczego, która dodatkowo wydaje trzykrotny, charakterystyczny sygnał dźwiękowy. Poziom płynu chłodniczego jest w normie. Z informacji, które znalazłem w poradnikach, wynika, że problem może dotyczyć zbiornika płynu,...
Tylko odpowietrz po założeniu i zalaniu płynem.
Przed zalaniem płynu musisz wymontować czujnik temperatury płynu (ten w obudowie termostatu - w tylnej części głowicy). Podczas nalewania płynu do zbiornika wyrównawczego zobaczysz jak w jego gnieździe pojawi się płyn, wtedy go montujesz z powrotem. Uzupełniasz płyn w zbiorniczku do właściwego poziomu.
Zastanawiam się nad czujnikiem skrętu kola, w programie w tv było ze jeśli światła przygasają i ciężko chodzi układ może tym świadczyć. Egzemplarz wymiany był pokazany na Skoda Fabia. Płyn wymieniałem to była pierwsza myśl, lecz nie poskutkowała.. Do Woronieckiego ? To serwis jakiś ? Nie kojarzę.
W skodzie fabia miga kontrolka Płynu chłodzącego. Płyn jest, zbiornik wyrównawczy teraz wymieniłem, a po kilkuset metrach przejechanych kontrolka 3 razy piknie i potem miga.
Sondy w zbiorniku mogą być już brudne. Zmien najwyżej na nowy. Kosztuje grosze.
Znajoma miała te same objawy, przy przebiegu 40.000km uszczelka pod głowicą do wymiany, przed uszczelką wymieniała sam zbiornik wyrównawczy 2 razy, z tym że u niej jeszcze pokazywały się śladowe ilości zemulgowanego oleju w zbiorniczku wyrównawczym. Podobno w tych silnikach (1,4 8v 60km) to norma, z uszczelką pod głowicą.
Spotkałem się z przypadkami problemów, ze wspomaganiem u klientów,którzy chcieli uzupełnić płyn w układzie. W Skodzie Fabii wspomaganie w niektórych silnikach jest (bezobsługowe) tzn. dostęp do uzupełnienia płynu w układzie jest utrudniony. A dokładnie ,klienci żeby uzupełnić płyn muszą zdjąć akumulator.
Normalka po naprawach ON, mycie płynem z amoniakem i po tłuszczyku na silniku.
To zwykły włącznik zwierny - w przypadku wystarczającej ilości płynu ma być zamknięty jak mi się zdaje.
Cześć Jako że mi konto zablokowali musiałem założyć 2ie Powodem tego może być czujnik temperatury płynu chłodzącego
Miałem dziś identyczną sytuację, nawet z tym, że dolewałem płyn 😄 (fabia 1, 2003, 6Y5) spalony bezpiecznik nr 15 - 10A
Który to rocznik?? A może by zajrzeć "Vagiem" w liczniki, albo chociaż w parametry silnika i spojrzeć na temperaturę płynu ?
Chcę sobie wymienić płyn w układzie wspomagania kierownicy. Jak najlepiej to zrobić ?
w papierach napisali ze planowali
U mnie w fabii tak był uszkodzony czujnik poziomu płynu chłodniczego i tak się działo, wymiana zbiorniczka wyrównawczego rozwiązała problem, u mnie działo się to tylko zimą.
Nowy termostat mógł się zepsuć, zamknięty nie puszcza płynu na chłodnicę.
A czy przez to przeniesienie reduktora nie stwożyłeś jakis syfon i nie może przebić płyn albo nie dałeś go za wysoko ?
Są dwie możliwości jeśli jest to czeski silnik 1.4 to sprawdź czy w zbiorniczku nie ma osadu z oleju (wsadzic palec i czy na ściance jest smarny osad) jeśli jest to masz rozwiązanie-uszczelka pod głowicą puszcza olej do układu chłodzenia, doraźnie można zdemontowac zbiorniczek i przepłukać benzyną ekstrakcyjną, co nie rozwiąże problemu tylko wymiana...
Wchodzisz w silnik, bloki pomiarowe, blok nr. 7 - ma cztery okienka. 1 - temperatura paliwa 2 - temperatura oleju 3 - temperatura powietrza zasysanego 4 - temperatura płynu chłodzącego Teoretycznie po nocnym postoju powinny być one zbliżone do siebie i być w okolicach temperatury otoczenia.
Wiatrak włącza się jeśli temperatura płynu się podniesie, natomiast temperatura nie podnosi się a płyn ubywa.
Do odpowietrzenia wystarczy podnieść auto lub same przednie koła i przekręcić kierownicą w lewo na max i prawo na max kilka razy. Potem odpalenie ,by pompa pracowała i tak samo. Po takim zabiegu całe powietrze z układu powinno się wydostać. Jak dalej jest problem to raczej pompa ucierpiała na tym chwilowym braku płynu.
Nie no czytając porady o sprawdzeniu poziomu płynu to mnie majstry rozwalili :) Kolego danek23 sprawdzić czujnik nie zaszkodzi.
A jeśli chodzi o kontrolkę płynu do spryskiwaczy ?
Witam jakim płynem zalać układ wspomagania w Fabii I 2001r., jest tam układ elektrohydrauliczny TRW lub KOYO, w tym przypadku konkretnie KOYO, jeśli ma to jakieś znaczenie. Czy odpowiedni będzie ATF IID lub ATF IIID, czyli Dextron? Czy do tego układu trzeba inny płyn?
A czy w układzie chłodzenia przed uszkodzeniem uszczelki miałeś czystą wodę, czy może płyn chłodniczy ?
Witam. Kupiłem Skodę Fabię 1 hatchback 2001 1,4 moi , benzyna , 60 km mocy. Mam parę pytań: 1: mam zegar od temperatury płynu chłodzącego lecz nie mam żadnych liczb temperatury tylko sama wskazówka i kreskę na początki na środku na końcu . Kiedy wentylator ma się włączyć ? Jeśli kreska jest na połowie wtedy ma zadziałać? 2: ostatnio jeździłem sobie...
Do pompy, elektrohydraulicznego wspomagania Skody Fabii, zalecany jest płyn PENTOSIN CHF 11S, lub PENTOSIN CHF 202. Może również być użyty inny płyn spełniający normę: VW TL 52519-B, G004000M2 / G 004 000 M2. Kolor płynu: zielony. Nie wolno mieszać płynów zielonego i czerwonego, bo może to doprowadzić do uszkodzenia pompy. Po wymianie pompy trzeba ją...
Może padła pompa wody .
Pod skodą na wysokości układu kierowniczego nie ma wycieków płynu od wspomagania.
Co brak płynu ma do niskiego zasilania (klema 30)? Hydrozagadka.
(at)gabikam nie :) od pół roku stan płynu chłodniczego jest na stałym poziomie, nie dolewałem nawet kropli. Kompresji nie sprawdzałem, ale raczej jest ok bo mocy samochód ma tyle, że w zasadzie tylko super carów nie wyprzedzam :P hehehehe :) Drugi samochód - Skoda Fabia - żre płyn a nie ma tylu białych oparów jak Subaru przed ustąpieniem objawów. Dzisiaj...
płynu upuściłem kilkanaście kropel, zrobiłem to szybko To nie kwestia ile płynu wyleciało, tylko czy zabrakło go w zbiorniczku. Jeśli nie, to z odpowierzaniem nie powinno być najmniejszych problemów. Warto też się upewnić że sitko nas w konia nie robi, bo w VAG i PSA zdarza się że w sitku płyn stoi a pod nim pusto, wtedy dopiero jak się odchyli lekko...
U mnie pod Warszawą jest minimalnie dodatnia temperatura. Spryskiwacze włączają się za każdym razem,tylko trzeba mieć włączone światła i dłużej przytrzymać przełącznik od wycieraczek.Pierwszy raz zaskoczył mnie mróz z wymianą płynu.
Przepraszam za mój błąd. Po sprawdzeniu pompy mechanicznie jest sprawna, nie ma oznak uszkodzenia. Elektronika po regeneracji, po wymianie tarcz i klocków z tyłu. Przed wymianą tarcz było ok, aczkolwiek mechanik powiedział, że tył prawie wcale nie hamował. Był jeszcze jeden objaw: z lewego koła leciał płyn hamulcowy odpowietrzeniem.
Poziom płynu od wspomagania prawidłowy?
Podpowiedz mi jeszcze czy instalacja LPG może miec na to wpływ, tzn czy możliwe że gaz wychładza tak płyn.
Pierwsze komputer czyli błędy potem parametry np wartości temperatury z czujnika temperatury paliwa i płynu chłodzącego. Dwa fabia 1 1.9 Tdi czyli pewnie TDi PD a dokładnie silnik o oznaczeniu ATD. Czyli typowe bolączki PD. Jak wycierający się wałek rozrządu i szklanki. Rozjechane gniazda pompowtryskiwaczy i co za tym idzie ich uszczelnienia. Padające...
Dostęp jest dobry, także poradzisz sobie bez demontażu pompy wtryskowej. Jak już spuścileś płyn i zakładasz nowy termostat to polecam wymianę płynu na nowy.
uszczelka pod głowicą to to nie jest gdyż płyn do spryskiwaczy jest w normie Chyba płyn chłodzący.
Pierwsze to sprawdź czy masz czujnik poziomu oleju, czujnik poziomu płynu do spryskiwaczy bo jak tego nie masz to jak chcesz włączyć te funkcje?
Może faktycznie autorowi swieci kontrolka od płynu. Niech zapoda zdjecie :D :D
Takie pompy jest łatwo uszkodzić jak pracuje na sucho, także dopóki się sama grawitacyjnie nie zaleje płynem to nie powinno się dotykać pedału.
Płynu chłodniczego Ci nie ubywa?
Odpowietrzać od najdalszego koła od pompy do najbliższego wszystkie 4 koła, cały czas maximum płynu, czynność powtórzyć dwa razy.
W jaki sposób sie sprawdza poziom płynu w układzie wspomagania kierownicy w Skodzie Fabii 1,4 50KW???. Mam taki samochód rocznik 2002 przebieg 80tyś. jak narazie wszystko oki ale chciałbym dowiedziec sie jak sprawdzić pozim płyniu i jak ewentualnie go uzupełnić a może trzeba go co jakiś czas wymieniac?? prosze o porade....
A po wymianie uszczelki po przejechaniu ok. 1000 km była głowica ponownie dokręcona? Nie ubyło/przybyło płynu chłodniczego? Może ją znowu wydmuchało, jak np. nie była planowana głowica.
Kierownica ciezko chodzi. . Pompa pracuje. Po podłączeniu laptopa pokazuje że wszystko pracuje. Brak alarmów. Płyn jest. Co to może być.
Jaki gaźnik w Fabii?? Człowiek nie odróżnia gaźnika od obudowy przepustnicy a chce diagnozować usterkę :/ Moduł zapłonowy można zdiagnozować specjalnym przyrządem (tzw. komputerem-diagnoskopem). Przy tej pękniętej świecy to warto sprawdzić czy czasem płyn nie leci do cylindra (uszkodzona uszczelka pod głowicą), nie ubywa Ci czasem płynu z chłodnicy?
Odpowietrzy się sam. Płynu nie spusczasz. Po tym zmianie dolewasz.
Dostałeś na piśmie odmowę naprawy gwarancyjnej?Przekładnie TRW w Fabii nie wycierają się raczej opiłkowo.Jeśli tak, to powoduje to mniejszą kompresję części mechanicznej.Nic nie ma do uszkodzenia części elektrycznej pompy.Mechanik przy wymianie pompy,jeśli był "opiłkowy" płyn powinien ci to powiedzieć i przepłukać płynem układ hydrauliczny.Dużo tu dziwnych...
Witam. Dziś nagle przestało działać wspomaganie. Auto postało chwilę i po uruchomieniu stwierdziłem brak wspomagania, ale o dziwo, kontrolka wspomagania gaśnie, tak jakby było wszystko ok. Dolałem płynu i dalej nic. Co może być powodem, od czego zacząć? Auto leciwe 2001 rok. Sprawdziłem bezpieczniki i na akumulatorze, oraz kabinowy nr 7. Z góry dzięki...
W Fabii sprzęgło nie ma linki, a siła przyłożona na pedał sprzęgła jest przenoszona do sprzęgła za pomocą nieściśliwego płynu Czy ten płyn do sprzęgła - to jest ten sam płyn co do hamulców - ten samo zbiorniczek?
A czy ten płyn za 17 zł. był właściwy?
A z płynem nic się nie dzieje po tej naprawie? Czasami mechanik wymieni uszczelkę, a nie zdiagnozuje pęknięcia głowicy i płyn nam przyprawia mieszankę.
Również wysiadło mi wspomaganie w skodzie fabia 1.9 sdi rocznik 2000. Na wycieraczce od strony kierowcy pojawił się również płyn od wspomagania. Proszę o kontakt w wiadomości prywatnej.
Wspomaganie cały czs jest . Co może być przyczyną? . Ciekawe że po przejechaniu 500 metrów i ponownym uruchomieniu kontrolka gaśnie, są dni że gaśnie od razu a są dni że pali się cały czas. Moze masz niski stan płynu od wspomagania.
Jest oczywiście płyn:)
DZIĘKI Rozumiem, że jak będę jechał na warsztat to pompę wspomagania należy rozłączyć,aby nie zatrzeć ? bo wyleciał cały płyn
Sprawdź silnik nastawczy klapy ciepłe zimne czy zmienia pozycję . Oraz poziom płynu czy nie jest dużo za mało . I jak wyżej węże .
Problem rozwiązany: powodem był zbyt niski poziom płynu hamulcowego! Przy okazji zauważyłem, że w momencie odzywania się brzęczyka zapala się i gaśnie także kontrolka hamulca.
Witam. Kupiłem Skodę Fabię 2004 1.9 SDI. Auto od początku nie nagrzewało się tak, jak powinno, więc najpierw wymieniłem termostat, było to samo. Teraz wymieniłem czujnik temperatury, zalałem płyn, odpaliłem, na wolnych obrotach nagrzał się, ale chłodnica była zimna. Dzisiaj, jadąc do pracy, auto nagrzało się tak, jak powinno, ale chłodnica dalej zimna....
Panowie, zabrneliście już w temat wymiany uszczelki czy kontroli cylindrów. ALE ja szukam potwierdzenia czy wrząca woda i twarde węże są przyczyną uszczelki? Zaznaczam: nie ma spalin w płynie chłodniczym, nie ma płynu w oleju, nie ma oleju w płynie. Jakie są zatem podstawy zdejmowania głowicy? Znów wróżba?
Podnieś podszybie, wypnij spryskiwacz, łatwiej będzie wtedy załozyć wężyk doproawdzający płyn i niczego n ie uszkodzisz.
troche to dla mnie dziwne że tak ma być ztym olejem bo każdym razem odkręcając korek nerw mnie chwyta. Aczkolwiek jak wspomniałem płynu chłodzącego nie ubywa a poziom oleju się nie podnosi. Może spróbować z tą uszczelką pod głowicą ?? Jak jeździsz krótkie odcinki to tak będzie, więc jak przedmówca napisał daj mu spokój
Zapomniałem napisać, że błędów brak i posiadam tester. Widzę, że cieszą cię takie komentarze, więc doleję jeszcze płyn do kierunkowskazów.
Cześć. Moglibyście rozwinąć posty o treści "rozrząd" i "instalacja"? Samochód ma mały przebieg. Rozrząd chyba nie miał kiedy się zrypać. A wiecie może co mogło spowodować taki wyciek? Co do upuszczenia oleju(+benzyna) to zastanawiam się czy pozostawienie tego przypadkowego płynu nie wpłynie źle na silnik. Przyznam się, że po ostatnim przeglądzie(jeszcze...
No to trzeba zajrzeć do bębna. Może rozpierak zardzewiał ,może cylinderek puścił plyn i nie hamuje bo wszystko zalane płynem, może tylko linka trzyma itd. Rozbebrać i wszystko się wyjaśni
Miałem podobny problem w innym pojeździe. Diagnosta wtedy stwierdził, że auto "pluje" wszystkimi dostępnymi płynami (prawdopodobnie chodziło o olej) Po wykonanym remoncie głowicy, wymianie pierścieni sytuacja znacznie się poprawiła. Oleju praktycznie nie brał. Ale co z tego jak po analizie spalin okazało się: Cytuję diagnostę. "Prawdopodobnie katalizator...
Witam, Super opis. Wszystko wytłumaczone co i jak. U mnie jest taki problem, że nie załącza wentylatorów. Włącznik termiczny od płynu chłodzącego łatwy jest do zlokalizowania i sprawdzenia. A gdzie jest jakiś włącznik od klimatyzacji, który załącza wentylatory? Nie mogę nigdzie go znaleźć. Będę wdzięczny za odp.
Osobiście nie posiadam fabii ale post napisałeś 30.01.12r czyli mróz był, zakładam że płyn w wspomaganiu był nowiutki i nie ma szans by dostała sie woda, po odłączeniu jednego z przewodów z pompy wspomagania i zapaleniu dosłownie na chwilunie a najlepiej jak druga osoba obserwuje to rozłączone połączenie powinno z pąpy dawać ciśnienie,ja w octavi zapomniałem...
Rozwarstwiony bezpiecznik często powoduje zaniki działającego wspomagania.Raczej nie w tym przypadku.Uszczelniacz jest montowany w korpusie pompy pod łożyskiem.Może być płyn w elektronice,ale prędzej woda przez nieszczelne gniazda.Najlepiej wymienić całą pompę.
Witam dzięki za odpowiedź. Właśnie sprawdzałem i nie ma nieszczelności ani na układzie ani na korku. Po ostygnięciu silnika odpala normalnie ale jak się zgrzeje nie ma chęci zapalić. Jedynie to muszę trzymać nogę na gazie i trzymać na wysokich obrotach. czy to jest normalne . Jak nagrzeje się silnik i odkręceniu korka ze zbiornika wyrównawczego płyn...
Układ kierowniczy też został "pacnięty" należy usunąć występujący błąd sterownik otrzymuje złe sygnały. możesz dokładniej. Wszystkie błędy mam wykasowane. Tego 00566 niestety nie mogę bo cały czas się pojawia a pompa dalej stoi. A co do układu jak pacnęli to zbiorniczek płynu pękł i płyn się wylał
Mam podobny problem z czujnikiem skrętu w Fabii 1,4MPI z 2000r Czasami zapala mi się kontrolka wspomagania kierownicy, innym razem nie. Podobno przyczyna może tkwić w braku płynu w zbiorniku wspomagania. Czy ktoś wie, gdzie znajduje się ten zbiorniczek? , jaki płyn należy dolać (jego nazwa lub symbol) i gdzie go mażna kupić? Przepraszam jeżeli odbiegam...
Jak nie jest to pan Adam Słodowy i jest to Skoda Fabia to odkręci tylko pokrywę silnika i szybko wymieni czujnik na sprawny (dwoma palcami). PS Max wylanego płynu 100ml Chyba że kolega ma na myśli zupełnie inny czujnik temperatury :?: Pozdrawiam.
Zaczęło się od ubytku płynu mechanik wymienił upg. po pół roku znów to samo , głowica splanowana uszczelka wymieniona , minęło pół roku i znów to samo tylko tym razem olej już nie dostał się do płynu .Co może byc przyczyną siadania uszczelek?
... w Skodzie Fabii wymieniałem uszczelkę i jest ok. Tylko u mnie płyn chłodniczy mieszał się z olejem a tutaj przedostaje się do komory spalania ... I właśnie jakie są tego konsekwencje ?
tak jak pisze jacek074. Po po 1 wyciągnąć ten EGR nie jest łatwo. Problem ze śrubami schowanymi od góry za chłodniczką EGRu. Po 2 radzę od razu przejść do kroku wymiany na NOWY, bo czyszczenie prawdopodobnie nic nie pomoże. Trochę płynu chłodniczego na 100% wyleci, więc szykuj wiaderko.
Ja musze jeździć bez wspomagania wiec pojawia się pytanie zy można zrobić coś żeby kierownica się lżej kręciła? Teraz bardzo ciężko obrócić kierownicą :/ Może płyn spuścić ?
Po wymianie pompy wody, płynu i paska rozrzadu w skodzie fabii mechanik powiedział żeby przez 2 dni nie jeździć samochodem tylko co 2 godziny odpalać silnik na postoju na chwilę i sprawdzać stan oleju(dolewać). Czytałem opinie na forach i dużo osób twierdzi że można jeździć od razu po wymianie. Kto ma w końcu rację ? Można jeździć od razu czy nie ?
i to może niebyć uszczelka pod głowicą ?? Naprawdę pomogło?, układ jest czysty . Tzn ze płyn gdzieś ucieka przy dużych prędkościach ?
a jak był pęknięty zbiornik to pewnie się elektronice oberwało.... ten płyn jest raczej nieszkodliwy dla elektroniki
Jak masz plusa stałego, zapłon i masę, na CANie napięcie to martwa pompa, kostka czujnika nie ma nic do diagnozy Dokładnie tak. Tam puszcza uszczelnienie i płyn dostaje się do elektroniki. Wymiana na nową i po problemie.
Jeżeli płyn zamarzł w zbiorniku to pewnie zamarzł też w pompie i ją uszkodził.
Witam ponownie-jest wstępna diagnoza serwisu Skoda-Instalacja gazowa w porządku-uszkodzony czujnik temperatury płynu (raczej nie-tydzień temu był wymieniany) lub uszczelka pod głowicą -ma być wykonany test obecności spalin w płynie chłodzącym.
fabia kontrolka płynu płynu chłodniczego fabia fabia czujnik płynu
schemat gramofonu service samsung zmywarka whirlpool wirnik pompa
ekspres krups ustawienia ekspres krups ustawienia
Pomylenie biegunów akumulatora w Renault Espace 4 Pikający sygnał w radiu Peugeot 407 kombi