1. Rozumiem że w świetle filmu nadal mogę dojechać do mechanika bez obaw o zatarcie układu maglownicy Jedź spokojnie. Czy nie sądzicie że gdyby była to awaria stricte pompy nie pracowała by ona w ogóle? Pompa składa się z pompy "mechanicznej" i elektroniki sterującej. Może wariować elektronika lub czujnik skrętu, cokolwiek można będzie powiedzieć po...
Witam, nie jestem specjalistą od mechaniki samochodowej dlatego zwracam się do forumowiczów o pomoc. Jestem od ok roku posiadaczem Skody Fabii 1.4 16V z silnikiem BKY-1.4 16V 75KM. Fabia jednak zaczęła sprawiać kłopoty - konieczny był remont głowicy i wymiana UPG, a teraz ciężko odpala po nocy na dworze - są dwa suche obroty i dopiero silnik zaskakuje,...
Zamiast sarkazmu dałbyś swoją UZASADNIONĄ propozycję. Zgodnie z życzeniem, proszę bardzo. Warsztat elektroniki/elektryki prowadzę już 17 lat i przerzuciłem troszku pojazdów. Uogólniając powiem tak - gdyby nie niemieckie samochody to byłoby ciężko. Ktoś zapewne powie że ich jest najwięcej i dlatego jest ich dużo w naprawie. To tylko 10 % racji. Porównajcie...
Remont pewnie robiony bo pił olej. Niestety jak silnik pije olej to nie spala go za dobrze i zabija katalizator. Założę się że kat zabity nagarem stąd muł na wysokich obrotach (przy dużym przepływie spalin) i błąd związany z jego wydajnością.
Wymiana tarcz i klocków to nie remont silnika czy lakierowanie nadwozia, Prównaj ceny za wymianę tarcz przedniej osi po między n.p. SKODA FABIA i CHEVROLET MATIZ/SPARK.
I co było przyczyną? Dziś miałem sytuację na trasie przy 120 km/h w 1.4 mpi 8v. Chciałem zredukować na 4 bieg i wyprzedzić auto, a nagle lekkie buchnięcie i stały spadek mocy. Lampka smarowania migała, więc zjechałem na pobocze i wezwałem lawetę. W domu sprawdzam wszystko - olej jest, ale silnik kręci się jakby bez kompresji, szybko i bez oporów, i...
W mojej Fabii 1.2 HTP 2004 r 6 V trzycylindrowy silnik AWY brał duże ilości oleju (2l 1000km) Przebieg tego silnika to 232 tys km Pięknie się zamortyzował silnik i całe auto :!: Nowa Fabia 1.2 HTP 12V z 2004 r kosztowała ok. 40 000 zł, 6V były tańsze. 40 000 zł / 232 000 km = 0,172 zł/km Kupując fabkę w 2004 roku, założyłem amortyzację 0,25 zł/km,...
Problem rozwiązany: - na skutek tego, że powaliło się coś w sterowniku silnika (komputer silnika) sterował nim jak chciał i kiedy chciał, wiec tak dozował mieszankę, że popaliło zawory na głowicy. Głowica poszła do kapitalki przez renomowany zajmujący się tym zakład, przy okazji wymieniłem pierścienie i panewki tłoków, po tym remoncie pojechałem do...
z silnikiem 1.2 12v Wydatki dopiero przed tobą. Te silniki nie grzeszą trwałością a sam remont tego silnika to loteria ze względu na aluminiowy blok.
A ile ma to badziewie niby kosztować jak nie te 400zł ? Za 2000 widziałem parę i wcale nie chodzi tu tak bardzo o pieniądze . Bardziej skupiam się na sprawności tego motoru zapewne wszystkie mają najmniej 150 - 200 tyś a w ogłoszeniach po 50. Obawiam się ,że po zakupie za kilka chwil powtórzy się historia . Rzecz jasna można zaraz po zakupie zmienić...
Bez wyciągania silnika nie obejdzie się no i planowanie głowicy jak mówił mechanik, ale jakbym ja to robił to bym sprawdził głowice liniałem krawędziowym jakby była równa to nowa uszczelka i nie ma sensu planować. Odnośnie zakupu drugiego silnika i przekładka? sillniki maja już zdemontowane a ich zakup to taka loteria nie wiesz co trafisz... Ja bym...
żeby zapalił powinno wystarczyć, że tryska w ogóle tutaj masz Haynesa i inne serwisówki, powinno sporo pomóc https://autoinfo24.ru/rukovodstva-po-rem... cewka/cewki zazwyczaj mają na jednym kablu plus po stacyjce a na drugim sterowanie masą z komputera nie podpinaj +12 jak popadnie bo jak popadniesz na wyjście z kompa to spalisz...
Stan na dziś jest tai,że na wolych obrotach gaśnie i nikt nie wie jaka tego jest przyczyna. Niestety, tak jak koledzy piszą i słusznie, do tego brak informacji dotyczący paramentów pracy silnika wszystkich czujników i zaworów, nie błędy silnika, choć w Twoim przypadku powinien być błąd. Tak więc nie dziw się, że forum nie jest w stanie Ci pomóc, na...
Pisząc o oleju, miałem na myśli to, że pewnie pierścienie stanęły i będzie więcej puszczać na pierścieniach. Olej był zasyfiały i nie wiem skąd to się wzięło. jakby ktoś tam wrzucił dwie szufle śmieci po sprzątaniu warsztatu. Teraz jak wiadomo, po wymianie uszczelki silnik jest zalany nowym olejem. Gdzie kupuje się taki tester chemiczny? Pytałem już...
Witam. Ostatnio robiłem mały remont silnika 1.4 8V MPI AQW (jednostka czeska). Wymieniiłem wszystkie szklanki (popychacze hydrauliczne), następnie wykonałem nastawę napięcia wstępnego poprzez dokręcenie 2 obrotów śrubką regulacyjną przy niepodpartych zaworach (przekrycia wg. schematu producenta). A mimo to w silniku jak tłukło, tak dalej tłucze przynajmniej...
Witam. Odgrzeję temat... Mam podobny przypadek. Błąd zbyt bogatej mieszanki. Krótkoterminowa korekta na poziome -20%. Silnik gaśnie przy schodzeniu z obrotów i nieregularnie pracuje. Brak wypadania zapłonów. Rok temu robiłem mu remont (popękane zawory w głowicy, wymiana łańcucha itd...). Ciśnienie paliwa w normie, sondy pracują, rozrząd ok. Teoretycznie...
Problemem jest dawka startowa, tj za mała aby odpalić ciepły silnik. Rozwiązania są 3: - remont pompy wtryskowej - aktualizacja software sterownika silnika lub jak kto woli chiptuning - przeróbka sterowania świec żarowych, grzeją dłużej na ciepłym pozdrawiam
Witam, problem jak w temacie, silnik odpalony uruchamiam wycieraczki silnik gaśnie, czasem uruchomienie kierunkowskazów też powoduje gaśniecie silnika, światło w kabinie przygasa. Czasem też nie da się wyłączyć wycieraczek- w pozycji wyłączenia działają non stop. Miał ktoś może taki przypadek, od czego zacząć??
witam. posiadam fabie 1 1.2. problem polega na drganiu silnika i falujace obroty. gdy silnik się rozgrzeje. gdy jest zimny jest w normie no i bład wywala uboga mieszanka cylinder 1. zmieniłem wtryski zamieniałem cewki i to samo. i czuć nie wypalajacę paliwo
Witam Serdecznie Mój problem polega na niewielkim falowaniu silnika na biegu jałowym któremu towarzyszą drgania przechodzące przez całe auto. Czasem po dojechaniu do skrzyżowania obroty zaczynają skakać 800-500-800 i po około 20 sekundach silnik się uspokaja. W samochodzie wymieniłem już Cewkę zapłonową Czujnik położenia wału korbowego Łańcuch rozrządu...
Witam kolegów. Mam do naprawy Fabię 1.2/47kw, właściciel spawał wydech nie odłączył akumulatora,po spawaniu okazało się że silnik wchodzi tylko do 3000obr, mimo ze pedał gazu wciśnięty do końca,wchodzi na 3000obr i słychać jak ecu odcina zapłon . Błędy są następujące: czujnik położenia wałka rozrządu/przerwa i brak podgrzewania sondy/przerwa. Czy te...
Mam pytanko. Fabia 1,4 16v uboga mieszanka,falują obroty błąd 16555. cisnienie sprawdziłem na listwie 3bar. Jaka może być przyczyna?
Witam. Mam problem z Fabia w postaci wypadania zaplonu na 3 cyl. Przelożyłem cewki z 3 cyl na 2 cyl dalej blad wypadanie zaplonu na 3 cyl. Postanowiłem zajrzeć do swiec. Byly juz wyeksploatowane wiec wymienilem na nowe. Problem dalej jest. Psiknalem w dolot plakiem silnik zaczal normalnie pracowac dopuki nie wypalil plaka i od nowa siepie nim. Sprawdzilem...
Fabia 1.4MPI - miałem problemy z zabrudzoną przepustnicą. Czyszczenie narazie załatwiło tą sprawę ale na jak długo ??? Czy nie będzie lepiej usunąć przyczynę a nie skutek? Przyczyną powstawania nalotu na gardzieli przepustnicy jest odma komory korbowodu i wkładu wegla aktywnego, których ujście znajduje się tuż nad klapką przepustnicy. Odma wkładu wegla...
Witam serdecznie, W ostatnim czasie stałem się posiadaczem Skody Fabii I. 1.4 MPI z silnikiem AZE 60KM (czeska produkcja, 1 sonda lambda). Na tę chwilę auto uprzykrza życie falującymi obrotami na biegu jałowym oraz w trakcie pracy silnika. Obroty falują w zakresie 760-870 RPM, silnik czasami szarpie i drga. Zdaję sobie sprawę, iż taki urok tego egzemplarza,...
Witam. Posiadam Skode Fabie 1.4 44kW 2001 bez lpg. Auto podczas jazdy gaśnie i nie ma zależności kiedy, gdy zgaśnie ponowne uruchomienie udaje się za 2 lub 3 razem. Gdy jestem rozpędzony czasami udaje mi się uratować ją podczas jazdy za 1 razem. Oddałem dla mechanikow, ale nie mają pomysłu co to może być i oddają mi samochód nie zrobiony. Przebieg 340...
Mam Fabie Combi Comfort z silnikiem 1,4MPi - 120 tys przebiegu Obecny problem polega na tym że, opisze w przykładach 1. Normalnie odpalam silnik popracuje chwileczkę (1-2sek) i zgaśnie "oczywiście pompa paliwa wcześniej działa" 2. Ruszam autem z jedynki gaz wciskam normalnie a ona nie ma siły jechać TAK na jedynce szarpie jak dodaje gazu - ale nie zawsze...
Mam problem z zapaleniem silnika na mrozie, ale nie jest to problem banalny. Po przekręceniu kluczyka elektronika/system jakby się zawieszał. Pozostają zapalone kontrolki od ładowania, ABS, ASR zaś nie zapala się kontrolka silnika (helikopter) ani kontrolka świecy żarowej. Oczywiście rozrusznik kręci silnikiem bardzo dobrze ale brak wtrysków i zapalenia....
witam mam pare pytań odnosnie mojej Skodziny slyszalem od kolegi ze mozna sprawdzic czy silnik jest przegrzany w prosty sposob przy wlaczonym silniku wystarczy wyciagnac bagnet z oleju silnikowego i jest zacznie leciec para i pryska olej silnikowy to wlasnie jest objaw przegrzanego silnika i rzeczywiscie tak u mnie sie dzieje tylko ze silnik pracuje...
Witam Zamierzam wymienić silnik w Skodzie Fabi 1.4 Mpi 60 KM AZE na 1.4 Mpi 68 KM AQW(wraz z osprzętem). Czy sterownik silnika AZE bedzie prawidłowo działał w silniku AQW? Proszę o pomoc.
Witam, dwa tygodnie temu samochód zrobił się bardzo słaby, po podłączeniu do komputera okazało się, że: 16685Brak zapłonu cylinder 1 brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY 17635Obwód wtryskiwacza cylindra 3 - zwarcie do masy brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY 17636Obwód wtryskiwacza cylindra 4 - zwarcie...
Jak w temacie 1-12, 2- 12, 3-16,5, próba olejowa 1-12, 2-12, 3-19 o czym to świadczy. I jeszcze zapytanie o grupę pomiarową 12 kanał 87-28, przy dodaniu gazu 88-28. Wypadanie zapłonu na 2 cylindrzę 15 grupa. Co o tym myślicie. Rozrząd sprawdzony na blokady. Proszę o sugestie, silnik nie bierze oleju. Pozdrawiam. cewki podmienianie
drodzy koledzy mam problem z moją fabia a mianowicie od jakiegoś czasu jak jest zimny silnik nie pali na tzw.tyk tylko zawsze ostatnio muszę ją dłużej przytrzymać na rozruszniku a wcześniej ledwo przekręciłem stacyjkę i już paliła a teraz czasami dopiero za drugim razem miał ktoś może taką przypadłość co może być tego przyczyną
W tych silnikach występuje tak zwany piston slap i żadne zmiany oleum i inne czary mary na to nie pomogą- tylko remont dołu..
Remont albo wymiana. Taka sytuacja.
Remont silnika. A czy przypadkiem nie stało się to po wymianie oleju ?
Tak, Ogólnie był robiony remont silnika. Nowy kolektor wydechowy + uszczelki, Elastyczna złączka również oraz cały komplet tłumików. Jutro zmierzę Ciśnienie i dam znać co i jak.
To wina producenta że zastosował chore trzyczęsciowe pierścienie na tłokach. Zanim zmieniałem u siebie kontaktowałęm się z wieloma użytkownikami z tym silnikiem . Były montowane też w Octaviach, Fabiach, Superbach i pewnie jakimś Seacie. Praktycznie auta nowe miały duży apetyt na olej. O kręceniu licznika nie było mowy bo sporo osób z którymi się kontaktowałem...
To zależy ale licz się z remontem. Skoro to tylko zapchana odma to niech to zrobi on przed sprzedażą.
... w Skodzie Fabii wymieniałem uszczelkę i jest ok. Tylko u mnie płyn chłodniczy mieszał się z olejem a tutaj przedostaje się do komory spalania ... I właśnie jakie są tego konsekwencje ?
Jesli bylo naprawiane to zalezy jak, z opisu wiadomo ze bedziesz reklamowal ;) A tak przy okazji, jak on musial byc niefachowo eksploatowany ze trzeba bylo robic az taki remont. Pisales ze pierscienie nowe. A jak sie maja cylindry? Ktos mierzyl w kilku plaszczyznach cylindry? czy po prostu wymienil pierscienie i juz. Sama wymiana pierscieni nie koniecznie...
No ładne, ale kolekcjonerski egzemplarz to już raczej nie będzie. A ceny ostatnio są szalone. Fajnie, że go zachowałeś w miarę w oryginale. Te fotele to są tzw. "półkubły" (dzisiaj to praktycznie standard), one chyba seryjne w GTI były? Prawdziwe "kubły" w aucie na co dzień to raczej opcja dla masochistów ;) Poza tym ja części kupuje przeważnie sam,...
Silnik jest po remoncie, ponownie osadzony flash sterownika silnika, definitywnie magik, który badał wszystko i programował, stwierdził, że może się zaświecić katalizator, bo niesprawny przed remontem silnik załatwił go, no i się zaświeciło, błąd P-0420.
Do tego trzeba uwazac na tubiny w silnikach diesla Aby kupować Turbo Diesela trzeba mieć pojęcie o jeździe samochodem wyposażonym w taki motor.. a mianowicie zaraz po rozruchu silnik nie może dostać za wysokoch obrotów! Czyli najlepiej palić bez gazu!! Ponieważ jesli naciskamy na gaz.. to jednocześnie uruchamiamy turbine do której nie zdążył dopłynąć...
Astra H benzyna-gaz silnik zależny od kombi, hatchback, unikać ekoszrotów z przebiegami poza 250 tys. bo to=remontem silnika(szczególnie jak tłuczone na gazie dużo), diesle odradzam.
Szukać drugiego silnika...tylko gdzie i za ile? Wcześniej szukając informacji o możliwej przyczynie usterki samochodu-dzwoniłem między innymi do Centralnego Serwisu Skody -i dostałem informację,że montowane w Skodach Fabiach silniki VW są nienaprawialne i dlatego nie ma do nich oryginalnych części a tylko zamienniki.Była to dla mnie wiadomość tak nierealna,,,że...
Ja proponuje autorowi nie czytac niektórych głupot, po pierwsze zadbane A6 1,8T z 2000 roku spokojnie da rade kupić w tym budżecie, w końcu to nie jest mercedes amg.. Po drugie takie mity warto obalać że każde auto vw/audi to szmelc, składak z 20 innych i na złom. Trzeba umieć auta oglądać przy zakupie, jak ktoś się zna to kupi pewny, zadbany egzemplarz...
w silnikach Skody bardzo ważne są podkładki miedziane pod mokre tuleje cylindrowe, zakłada się je tak, aby każda tuleja ileśtam delikatnie wystawała ponad blok i żeby one wszystkie wystawały podobnie (serwisówka podaje to dokładnie wszystko) dopiero dokręcanie głowicy zrównuje te tuleje na równo z blokiem. Mało kto o tym wie, a jak ktoś wymieniał tuleje...
Witam , kilka lat temu kopiłem od nich Skodę Fabię, zdecydowanie odradzam ta firmę. Silnik w Skodzie nie przetrwał 10Kkm, zataili że jest do remontu, a jeżdżę jak emeryt.
Myślę, że tak prosta jednostka po prostu wymaga remontu stąd problemy które kiedyś przerabiałem w fabii 8V. Wzrost ciśnienia kolektora ponad 0.4 bara nie wróży nic dobrego.
Ja bym proponował podłączyć VAGa i skasować adaptację oraz podglądnąć korekty paliwowe. Niestety te silniki do zbyt trwałych nie należą i w okolicy 200kkm należy spodziewać się remontu. Bywa też problem z UPG.
Witam. Mam identyczny problem z tym silnikiem. Głowica po remoncie, wymienione pierścienie na tłokach, sonda, czujnik położenia wału, przepustnica wyczyszczona i zaadaptowana. Szczelność sprawdzona, rozrząd po wymianie. Nadal jak się zagrzeje to narywa silnikiem na benzynie jak i na LPG. Nie raz pracuje poprawnie a jak już zacznie falować to z małymi...
Silniki skody skonczyły się na 8 zaworowym 1.4 w fabii 1. Wszystko inne jest konstrukcji vw, różnią się tylko znaczkiem na pokrywie, pod pokrywą jest to samo. Ja Ci odradze 1.2 ze względu na awaryjność i wysokie koszta naprawy, znacznie lepszym wyborem w tym aucie jest 1.4 v16. Ma on przynajmniej 4 cylindry i po 100kkm nie wymaga kapitalnego remontu.
Policzmy czy samochód elektryczny jest drogi:) Znów jakbym czytał Zbyszka Kopcia! 1. Nie możesz porównywać starego nadwozia i podwozia z nowym silnikiem EV, do nowego spalinowozu, nie unikniesz remontu zawieszenia, układu hamulcowego itp. Nie można mieć jak napisałeś "nowego" samochodu - masz stary z nowym silnikiem. 2. Skoda Fabia kombi która w 2003...
to że w silniku zadnego remontu zrobić nie można to mechanik rację miał, ale z tymi wypadającymi pierscieniami to nie wiem skąd on to wział :) jak kolega wyżej napisał najczęściej kończy się na robocie głowicy
Dotyczy silników AWY BMD BBM AZQ BME BZG Witam. Mam silnik w Fabii 1.2 z 2003 r. o oznaczeniu AWY, mam pytanie ważne dla mnie czy ten screeen to wysłałeś to jest aktualny ( czy on jest z instrukcji serwisowej ?), zastanawiam się nad częściowym remontem bo silnik bierze olej jakieś 1.5 litra na 1000 km, ale to co tu poczytałem to nie wiem czy ten screen...
u mnie w pasku highline z 2001 strzeliło właśnie 200 000 km. Ciągle śmiga na oleju syntetycznym - ani kropli nie wciąga od wymiany do wymiany. Silniki 1,9TDI to złoto. TDIki dociągają do 500 tys km bez remontu (oczywiście zależy od właściciela auta i stylu jego jazdy) ale na ówczesne czasy nie produkowało się lepszych silników na świecie :o)
Sam zrobiłem ten durny błąd (po fakcie sobie uświadomiłem) sprzedając Audi 80 B3 91 r., które własnoręcznie wyremontowałem (blacharka cud miód + nowy lakier czarny mat, silnik 1.8 NE, paliło z "dotyku" i jeździłem wielokrotnie dla "bezpieczieństwa" w promieniu tylko 200km od Łodzi - nic nie padło, nigdy), ale ponieważ dlatego że odziedziczyłem rocznik...
Przy aucie do 5 lat można się bardziej przejmować przebiegiem. Później już nie ile km jest na zegarach, tylko stanem auta i pracą silnika. Niestety w Polsce w dalszym ciągu patrzymy przede wszystkim na to ile km jest na liczniku. Znajomy ostatnio zmienił Fabie I z 2004r. silnik 1.4 Pb ( bez gazu ) na Fabie II z 2008 z silnikiem 1.4 diesel. Auto kupił...
Zastanawiam się nad zakupem Skody Fabi 1 w Kombi i zastanawiam się czy ten model ma jakieś upierdliwe rzeczy, szukam modelu nie bitego i nie dłubanego przez druciarzy silnik 1.4 75km i 100km VW albo Mpi ostatecznie, myślę żeby od razu wrzucić gaz do tego samochodu, diesli nie biorę pod uwagę bo ciężko dorwać coś co nie będzie wymagać większego remontu....
Z kablami mój błąd, luzy się reguluje. Witam. Na ten temat są 2 szkoly. Jedna mówi, że w tym silniku luzów się nie reguluje - kolejna modyfikacja oryginalnego czechosłowackiego silnika to hydrauliczna regulacja luzu zaworowego. Wstępnie reguluje się luz na 0 i dokręca 2 obroty. Resztę "załatwia" automatyczna regulacja. Druga mówi o ustawieniu luzu...
Panowie potrzebuję informację jakie powinno być prawidłowe napięcie alternatorar. Na różnych stronach, także na elektrodzie, różne widełki są podane ale najczęściej od 13,8 do 14,4V jednak nie pisze czy to minimum jest bez obciążenia czy z włączonymi odbiornikami. U mnie w samochodzie jest alternator 70A i na rozgrzanym silniku bez obciążenia jest 14,15V...
Powiem tak. Mamy Ceedy w firmie. Przesiadka z VW Polo i Fabii. Trzy Ceddy mają na liczniku już ponad 350000km. Czwarty przejechał ponad 400. Standardowa eksploatacja w Aso czyli oleje, płyny, klocki, tarcze, rozrząd. Amortyzatory i komplet zawieszenia wymieniany tylko raz i to całkiem niedawno. Koszt porównywalny z np. Vectrą B. Samochody używane przez...
Na wstępie dam ci taką radę lepiej kupić samochód który będzie starszy a w dobrym stanie niż porywać się na samochody który jest młodszy a za cenę jak ten starszy dla zrozumienia lepiej kupić (dałeś przykład ze bmw się podobają) zadbane e36 za 12tyś niż rozgruchotane e46 za 12 tys Co do marki modelu to polecał bym ci Audi 80 rdza go nie bierze awaryjne...
remont silnika fabia fabia remont silnik remont silnika perkins
płyta głośnik systemowy podłączenie wariować zegar kodowanie sygnału kamery
pompa obiegowa viessmann bateria milwaukee
Jak zdjąć obudowę ze zmywarki Candy do zabudowy Iveco Eurocargo - Niedziałający Prędkościomierz