... w Skodzie Fabii wymieniałem uszczelkę i jest ok. Tylko u mnie płyn chłodniczy mieszał się z olejem a tutaj przedostaje się do komory spalania ... I właśnie jakie są tego konsekwencje ?
Wlasnie jestem w trakcie skladania tego silnika wymienilem pierscienie, glowica wymienione zawory,zobaczymy jak poskladam,korby dokrecam 50Nm a glowne 80Nm,napisze jak bedzie chodzil po zlozeniu
Witam. Poruszam ten temat bo stary zakończył się niejasną odpowiedzią, a mianowicie interesują mnie nadal momenty dokręcania łożysk korbowodów. Za wszelkie uwagi będę wdzięczny. Tam kolega pitabmw napisał że dokręca 50Nm korby a głowne 80Nm, wszystko ok tylko czy ten silnik pracuje nadal...
EDIT Tak, odpaliłem, pisałem o tym wcześniej. No i niestety tak jak sądziłem, bardziej popsuli niż było. Wymienili uszczelkę i... odpaliłem silnik, z rury z tyłu wali na biało aż strach że spręży płyn i wał połamie. Obudowa termostatu nieszczelna, cieknie, syczy, łapie powietrze,...
Problem rozwiązany: - na skutek tego, że powaliło się coś w sterowniku silnika (komputer silnika) sterował nim jak chciał i kiedy chciał, wiec tak dozował mieszankę, że popaliło zawory na głowicy. Głowica poszła do kapitalki przez renomowany zajmujący się tym zakład, przy okazji wymieniłem...
Silnik jest po remoncie, ponownie osadzony flash sterownika silnika, definitywnie magik, który badał wszystko i programował, stwierdził, że może się zaświecić katalizator, bo niesprawny przed remontem silnik załatwił go, no i się zaświeciło, błąd P-0420.
Szukać drugiego silnika...tylko gdzie i za ile? Wcześniej szukając informacji o możliwej przyczynie usterki samochodu-dzwoniłem między innymi do Centralnego Serwisu Skody -i dostałem informację,że montowane w Skodach Fabiach silniki VW są nienaprawialne i dlatego nie ma do nich oryginalnych...
A ile ma to badziewie niby kosztować jak nie te 400zł ? Za 2000 widziałem parę i wcale nie chodzi tu tak bardzo o pieniądze . Bardziej skupiam się na sprawności tego motoru zapewne wszystkie mają najmniej 150 - 200 tyś a w ogłoszeniach po 50. Obawiam się ,że po zakupie za kilka chwil powtórzy...
Witam. Ostatnio robiłem mały remont silnika 1.4 8V MPI AQW (jednostka czeska). Wymieniiłem wszystkie szklanki (popychacze hydrauliczne), następnie wykonałem nastawę napięcia wstępnego poprzez dokręcenie 2 obrotów śrubką regulacyjną przy niepodpartych zaworach (przekrycia wg. schematu producenta)....
1. Rozumiem że w świetle filmu nadal mogę dojechać do mechanika bez obaw o zatarcie układu maglownicy Jedź spokojnie. Czy nie sądzicie że gdyby była to awaria stricte pompy nie pracowała by ona w ogóle? Pompa składa się z pompy "mechanicznej" i elektroniki sterującej. Może wariować...
Do tego trzeba uwazac na tubiny w silnikach diesla Aby kupować Turbo Diesela trzeba mieć pojęcie o jeździe samochodem wyposażonym w taki motor.. a mianowicie zaraz po rozruchu silnik nie może dostać za wysokoch obrotów! Czyli najlepiej palić bez gazu!! Ponieważ jesli naciskamy na gaz.....
Remont silnika. A czy przypadkiem nie stało się to po wymianie oleju ?
Tak, Ogólnie był robiony remont silnika. Nowy kolektor wydechowy + uszczelki, Elastyczna złączka również oraz cały komplet tłumików. Jutro zmierzę Ciśnienie i dam znać co i jak.
Witam, nie jestem specjalistą od mechaniki samochodowej dlatego zwracam się do forumowiczów o pomoc. Jestem od ok roku posiadaczem Skody Fabii 1.4 16V z silnikiem BKY-1.4 16V 75KM. Fabia jednak zaczęła sprawiać kłopoty - konieczny był remont głowicy i wymiana UPG, a teraz ciężko odpala...
W mojej Fabii 1.2 HTP 2004 r 6 V trzycylindrowy silnik AWY brał duże ilości oleju (2l 1000km) Przebieg tego silnika to 232 tys km Pięknie się zamortyzował silnik i całe auto :!: Nowa Fabia 1.2 HTP 12V z 2004 r kosztowała ok. 40 000 zł, 6V były tańsze. 40 000 zł / 232 000 km = 0,172...
żeby zapalił powinno wystarczyć, że tryska w ogóle tutaj masz Haynesa i inne serwisówki, powinno sporo pomóc cewka/cewki zazwyczaj mają na jednym kablu plus po stacyjce a na drugim sterowanie masą z komputera nie podpinaj +12 jak popadnie bo jak popadniesz na wyjście z kompa to spalisz...
Silniki skody skonczyły się na 8 zaworowym 1.4 w fabii 1. Wszystko inne jest konstrukcji vw, różnią się tylko znaczkiem na pokrywie, pod pokrywą jest to samo. Ja Ci odradze 1.2 ze względu na awaryjność i wysokie koszta naprawy, znacznie lepszym wyborem w tym aucie jest 1.4 v16. Ma on przynajmniej...
Bez wyciągania silnika nie obejdzie się no i planowanie głowicy jak mówił mechanik, ale jakbym ja to robił to bym sprawdził głowice liniałem krawędziowym jakby była równa to nowa uszczelka i nie ma sensu planować. Odnośnie zakupu drugiego silnika i przekładka? sillniki maja już zdemontowane...
Z kablami mój błąd, luzy się reguluje. Witam. Na ten temat są 2 szkoly. Jedna mówi, że w tym silniku luzów się nie reguluje - kolejna modyfikacja oryginalnego czechosłowackiego silnika to hydrauliczna regulacja luzu zaworowego. Wstępnie reguluje się luz na 0 i dokręca 2 obroty. Resztę...
Witam, jako, że jest to mój pierwszy post proszę o wyrozumiałość., przechodząc do rzeczy, potrzebuje kogoś kto mi coś podpowie, a może sam miał podobny problem, bo zaraz pół auta wymienię i przy okazji swój system nerwowy. Otóż gaśnie mi silnik na niskich obrotach(Fabia) i to w czasie...
Ja bym proponował podłączyć VAGa i skasować adaptację oraz podglądnąć korekty paliwowe. Niestety te silniki do zbyt trwałych nie należą i w okolicy 200kkm należy spodziewać się remontu. Bywa też problem z UPG.
Witam. Mam identyczny problem z tym silnikiem. Głowica po remoncie, wymienione pierścienie na tłokach, sonda, czujnik położenia wału, przepustnica wyczyszczona i zaadaptowana. Szczelność sprawdzona, rozrząd po wymianie. Nadal jak się zagrzeje to narywa silnikiem na benzynie jak i na LPG. Nie...
W tych silnikach występuje tak zwany piston slap i żadne zmiany oleum i inne czary mary na to nie pomogą- tylko remont dołu.. Chyba pomyliło Ci się z 1.4 od VW 16V 75KM, AZE to silnik od Skody rodem ze Skody 1000MB i tam takie zjawiska nie występują. :-)
póki co na razie będę jeszcze nim jeździł Raczej marne na to szanse.Sprzedać póki trzyma się jeszcze kupy. Zaczniesz nim jeździć będzie dalej to samo, to jest studnia bez dna. Zaraz poleci sprzęgło, choć podejrzewam że było już raz robione to jednak w autach tej klasy sprzęgło wytrzymuje...
u mnie w pasku highline z 2001 strzeliło właśnie 200 000 km. Ciągle śmiga na oleju syntetycznym - ani kropli nie wciąga od wymiany do wymiany. Silniki 1,9TDI to złoto. TDIki dociągają do 500 tys km bez remontu (oczywiście zależy od właściciela auta i stylu jego jazdy) ale na ówczesne czasy...
Problemem jest dawka startowa, tj za mała aby odpalić ciepły silnik. Rozwiązania są 3: - remont pompy wtryskowej - aktualizacja software sterownika silnika lub jak kto woli chiptuning - przeróbka sterowania świec żarowych, grzeją dłużej na ciepłym pozdrawiam
Dla mnie ów silnik nie jest po kapitalnym remoncie , a po naprawie bierzącej ..........Takie rzeczy robi się jak silnik siedzi w ramie. A że ładnie wygląda , bo wypiaskowany nie świadczy że będzie jak nówka . Ciekawy jestem jak będzie z gwarancją gdy znajdzie się nabywca ......
To zależy ale licz się z remontem. Skoro to tylko zapchana odma to niech to zrobi on przed sprzedażą.
Remont albo wymiana. Taka sytuacja.
to że w silniku zadnego remontu zrobić nie można to mechanik rację miał, ale z tymi wypadającymi pierscieniami to nie wiem skąd on to wział :) jak kolega wyżej napisał najczęściej kończy się na robocie głowicy
Witam. Odgrzeję temat... Mam podobny przypadek. Błąd zbyt bogatej mieszanki. Krótkoterminowa korekta na poziome -20%. Silnik gaśnie przy schodzeniu z obrotów i nieregularnie pracuje. Brak wypadania zapłonów. Rok temu robiłem mu remont (popękane zawory w głowicy, wymiana łańcucha itd...)....
Panowie potrzebuję informację jakie powinno być prawidłowe napięcie alternatorar. Na różnych stronach, także na elektrodzie, różne widełki są podane ale najczęściej od 13,8 do 14,4V jednak nie pisze czy to minimum jest bez obciążenia czy z włączonymi odbiornikami. U mnie w samochodzie...
Zastanawiam się nad zakupem Skody Fabi 1 w Kombi i zastanawiam się czy ten model ma jakieś upierdliwe rzeczy, szukam modelu nie bitego i nie dłubanego przez druciarzy silnik 1.4 75km i 100km VW albo Mpi ostatecznie, myślę żeby od razu wrzucić gaz do tego samochodu, diesli nie biorę pod uwagę...
Moim skromnym zdaniem nie warto inwestować w 20-letniego Lanosa. Ten samochód nawet jak jest w pełni sprawny to posiada niewybaczalne wady takie jak niespotykane w żadnym innym samochodzie z tamtych lat zużycie paliwa, słabe własności jezdne, ciasne wnętrze, do tego mizernie wykończone i wyciszone....
No ładne, ale kolekcjonerski egzemplarz to już raczej nie będzie. A ceny ostatnio są szalone. Fajnie, że go zachowałeś w miarę w oryginale. Te fotele to są tzw. "półkubły" (dzisiaj to praktycznie standard), one chyba seryjne w GTI były? Prawdziwe "kubły" w aucie na co dzień to raczej opcja...
Wymiana tarcz i klocków to nie remont silnika czy lakierowanie nadwozia, Prównaj ceny za wymianę tarcz przedniej osi po między n.p. SKODA FABIA i CHEVROLET MATIZ/SPARK.
w silnikach Skody bardzo ważne są podkładki miedziane pod mokre tuleje cylindrowe, zakłada się je tak, aby każda tuleja ileśtam delikatnie wystawała ponad blok i żeby one wszystkie wystawały podobnie (serwisówka podaje to dokładnie wszystko) dopiero dokręcanie głowicy zrównuje te tuleje...
Ja proponuje autorowi nie czytac niektórych głupot, po pierwsze zadbane A6 1,8T z 2000 roku spokojnie da rade kupić w tym budżecie, w końcu to nie jest mercedes amg.. Po drugie takie mity warto obalać że każde auto vw/audi to szmelc, składak z 20 innych i na złom. Trzeba umieć auta oglądać...
Przy aucie do 5 lat można się bardziej przejmować przebiegiem. Później już nie ile km jest na zegarach, tylko stanem auta i pracą silnika. Niestety w Polsce w dalszym ciągu patrzymy przede wszystkim na to ile km jest na liczniku. Znajomy ostatnio zmienił Fabie I z 2004r. silnik 1.4 Pb ( bez...
Na wstępie dam ci taką radę lepiej kupić samochód który będzie starszy a w dobrym stanie niż porywać się na samochody który jest młodszy a za cenę jak ten starszy dla zrozumienia lepiej kupić (dałeś przykład ze bmw się podobają) zadbane e36 za 12tyś niż rozgruchotane e46 za 12 tys...
Policzmy czy samochód elektryczny jest drogi:) Znów jakbym czytał Zbyszka Kopcia! 1. Nie możesz porównywać starego nadwozia i podwozia z nowym silnikiem EV, do nowego spalinowozu, nie unikniesz remontu zawieszenia, układu hamulcowego itp. Nie można mieć jak napisałeś "nowego" samochodu...
Dotyczy silników AWY BMD BBM AZQ BME BZG Witam. Mam silnik w Fabii 1.2 z 2003 r. o oznaczeniu AWY, mam pytanie ważne dla mnie czy ten screeen to wysłałeś to jest aktualny ( czy on jest z instrukcji serwisowej ?), zastanawiam się nad częściowym remontem bo silnik bierze olej jakieś 1.5 litra...
Powiem tak. Mamy Ceedy w firmie. Przesiadka z VW Polo i Fabii. Trzy Ceddy mają na liczniku już ponad 350000km. Czwarty przejechał ponad 400. Standardowa eksploatacja w Aso czyli oleje, płyny, klocki, tarcze, rozrząd. Amortyzatory i komplet zawieszenia wymieniany tylko raz i to całkiem niedawno....
Sam zrobiłem ten durny błąd (po fakcie sobie uświadomiłem) sprzedając Audi 80 B3 91 r., które własnoręcznie wyremontowałem (blacharka cud miód + nowy lakier czarny mat, silnik 1.8 NE, paliło z "dotyku" i jeździłem wielokrotnie dla "bezpieczieństwa" w promieniu tylko 200km od Łodzi - nic...
Witam , kilka lat temu kopiłem od nich Skodę Fabię, zdecydowanie odradzam ta firmę. Silnik w Skodzie nie przetrwał 10Kkm, zataili że jest do remontu, a jeżdżę jak emeryt.