Od licznika są dwa. W dolnym rzędzie małych bezpieczników obok siebie . Na ulotce narysowany jest licznik.
Jeśli są dwie, 1 przed a druga za katalizatorem to ta pierwsza jest szerokopasmowa 5 przewodowa. Ale najprawdopodobniej masz jedna cztero przewodówkę 1 voltowa (czarny, szary i dwa białe).
Przy próbie odkręcenia śruby od zębatki rozrządu poczułem, że coś wałki mają luz i okazało się, że ząbki w blokadach wyłamały się Nigdy, ale to przenigdy, w żadnym silniku nie wolno używać blokad jako "oporu" przy odkręcaniu lub dokręcaniu śrub. One mają nam tylko unieruchomić wał/wałki w odpowiednich pozycjach. Do luzowania i dokręcania śrub wałków...
Witam. Potrzebowałbym schemat do fabii 1 z 2007 roku silnik Bud. Jest brak komunikacji ze sterownikiem silnika. Kontrolka silnika się nie świeci, rozrusznik kreci. Czasami kontrolka się zaświeci i auto normalnie działa. W innych modułach błąd 01314- brak komunikacji z sterownikiem silnika. Chciałbym sprawdzić zasilania i masy. Ewentualnie czy ktoś...
Wysłałem ci.
Opis bloków pomiarowych , które bloki odczytujemy i które wartości w blokach i wiele innych opisów , instrukcji dla tego silnika.
Do tamtego nie pamiętam, masz z pinem: 7196
Jeśli to jakiś rodzaj kleju, zawsze pomaga podgrzewanie.
Ta sonda lambda to jest ta co wchodzi od góry do katalizatora czy ta od dołu? Sonda przed katalizatorem . Dziwne te mechaniki,niby jedno zrobione a drugie co też ważne olane. Dodano po 4 Może silnik krokowy albo czujnik położenia wału/wałka? Jeden napisał głupotę drugi dał lajka. 😂 Gdzie wyście tam widzieli obaj silnik krokowy?
Fabia I miała silniki z rodziny 1,9 TDI ASZ i BLT po 96 kW orazATD i AXN 74 kW a Fabia II BLS i BSW po 77 kW
Magneti Marelli IAW4LV.C Fabia/Polo 1.4/16V AUB . Silnik z "poczwórną" cewką.
Pompa cieczy jest taka sama w tych dwóch wersjach rozrządu. Ten zestaw 530 0090 30 bedzie ok.
To jest bulbulator przepływu mocy. A tak normalnie jest to zawór EVAP i jest częścią układu odpowietrzania EVAP, tzn. oczyszczania zbiornika z oparów benzyny.
Albo sonda ,albo wiązka ,albo sterownik. Potrzebna jest diagnoza a nie zgadywanie. A kod silnika jaki?
Może ktoś miał podobną sytuację lub wie co może być przyczyną zapalania się kontrolki ? Nie pamietam dokładnie czy to ta kontrolka się zapalała, ale jak miałem za mało płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym to zapalała mi się jakaś kontrolka, chyba właśnie od temp. silnika i "pikało" 3 razy. Sprawdź w instrukcji, może wystarczy dolać płynu.
Mimo wszystko nastawy podstawowe trzeba zrobić. Kanał 043
Czyli moim zdaniem wypadanie zapłonów jest spowodowane właśnie tą kompresją. Obstawiam że dół silnika do roboty.
Tak jak podejrzewalem w tym ecu nie ma mozliwosci zablokowania immo.
Ok - w końcu się udało...potrzeba było na to kilka godzin, ale w końcu rzeczywiście blokada 'puściła' i dokonano prawidłowego zakodowania sterownika. Dzięki za podpowiedzi i wyjaśnienia!
Zastrzegam się, że nie jestem mechanikiem samochodowym. Jednak Fabię I 1.4 16V użytkowałem przez ponad 14 lat i miałem okazję "obserwować" jej systematyczne zużycie. Poza tym od dwóch dni nikt nie pospieszył Ci z pomocą. Jeśli samodzielnie nie zmieniałeś ustawień sterowników to są bardzo niewielkie szanse na to, że zmieniły się one "same z siebie"....
Witam, mam takie pytanie. Zastanawiam się nad kupnem Skody Fabii Combi z 2008 r. z silnikiem 1.1. Czy możecie mi doradzić, czy to opłacalny zakup?
No to Pepe100 mnie uspokoiłeś. Nie wiem jakie są optymalne ruchy silnika, ale napewno nie szarpie przy zmianie biegów. Samochód będzie miał 1,5 roku i ok 29 000 km więc nie sądzę żeby już poszły poduszki. Pozdrawiam ;)
Moja Fabia miała uszkodzony czujnik temperatury. Raz wskazówka była "na 0" czasem na zimnym pokazywała, że jest przegrzana ale ogólnie nie miało to wpływu na zapalanie zarówno na zimnym jak i rozgrzanym silniku. Dlatego zachęcam w pierwszej kolejności do diagnostyki. Pozdrawiam.
Inne koło zamachowe, w felicii mocowane do wału na 4 śruby, w fabii 6 śrub. Blok powinien pasować (pewnie nawet wstecz począwszy od 1000MB :D ). Czy cały zamach ze sprzęgłem i dociskiem podejdzie do skrzyni w fabii nie mam pojęcia...
A co konkretnie padło w tym silniku?
To nie jest czujnik wstecznego a skrzyni? Co do pytania to czujnik temperatury silnika.
Zawór odmy miałem podobny przypadek
Na naklejce pod wykładziną w bagażniku, na osłonie paska rozrządu też powinna być naklejka z kodem silnika.
Normalka po naprawach ON, mycie płynem z amoniakem i po tłuszczyku na silniku.
Moge się mylić ale za kierunki odpowiada skrzynka nad nogami kierowcy która zwie sie Moduł Centralnej Elektroniki. To nie Felicia gdzie od tego był osobny przerywacz - przekaźnik.
Pierwszy to: 1xxx Drugi to: 6xxx
Jak chcesz wykluczyć,oczywiście wstępne(bez pomiaru manometrem)pompę paliwa to trzeba zalogować: położenie pedału gazu w procentach obroty silnika prędkość wozu prąd pompy sondy 1 napięcie sondy 2 AFR /lambda Robisz to tak że przyspieszasz delikatnie na dwójce, potem bieg 3 i pedał do spodu, czekasz aż przyspieszy załóżmy do 6000rpm. I właśnie podczas...
Kostka stacyjki w pierwszej kolejności. Później przekaźnik obwodów zapłonowych.
Według mnie całą obudowę i jeszcze tapicerkę bo są przyciski
Lubią gnić wiązki na podłużnicy. Pewnie brak plusa na pompę, wtryski i grzałki sond. Dla silnika BBY.
Tak. Trzeba zdjąc miskę. Silnika wyciągać nie trzeba.
W żadnym przypadku komputer nie mówi tutaj o uszkodzonej sondzie itp. Błąd dotyczący sondy to problem w jej obwodzie. Należy sprawdzić instalację pomiędzy pierwszą sondą a ECU. EGR - niewystarczający przepływ. Przyczyną może być przytkany układ EGR. Włącznik hamulca - niewiarygodny sygnał, tutaj również należy sprawdzić najpierw instalacje pomiędzy...
Tam jest to chore sterowanie ładuje podczas jazdy i hamowania silnikiem. Akumulator wytrzymuje 3 lata
...przy wlaczonym silniku wystarczy wyciagnac bagnet z oleju silnikowego i jest zacznie leciec para i pryska olej silnikowy to... taki objaw to ma raczej wiekszosc uzywanych diesli, poprostu pierscienie troche przepuszczają, jesli pali dobrze, rowno pracuje, oleju nie bierze to bym sie nie przejmowal, kazdy silnik ma jakies tam przedmuchy, jedne wieksze...
17978 - sterownik silnika zablokowany przez immobilizer. Licznik nie rozpoznaje klucza bądź brak jest komunikacji ECU z licznikiem. Przy aktywnym błędzie silnik odpali na sekundę i zgaśnie. 16502 - sterownik silnika widzi zbyt wysokie napięcie z czujnika temperatury. Możliwe zwarcie w instalacji czujnika lub uszkodzony czujnik. 16555 - uboga mieszanka....
Czy w tym silniku jest egr?
Na początek jak możesz to walnij w sam zamek przeważnie pomaga i silnik ruszy.
raczej obowiązkowy demontaż głowicy, ale czy dam radę wtedy poznać czy to problem zaworów czy tylko pierścieni. Niestety nie jestem zawodowym naprawiaczem silników i nie wiem czy moją wypowiedź raczysz wziąć pod uwagę ale postaram się pomóc Jak zdejmiesz głowicę zobaczysz jak wygląda gładź cylindrów,bo to że zawory masz do roboty to pewne(różnica na...
Okazało się, że to awaria czujnika temperatury silnika. Po jego wymianie problem ustąpił.
Podstawowe pytanie? jaki silnik? jeśli 1.2 40kw to trzeba tylko uważac na wężyk z prawej strony(stojąc przodem do komory silnika), oraz z tyłu obudowy na dole jest przyczepiony na dwóch blaszkach przewód plastikowy trzeba go odczepić od obudowy, pozostaje tylko targać do góry aż zejdzie( najlepiej każdy z boków po kolei) nic sie nie urwie bo ona siedzi...
jeśli faktycznie tak jest jak piszesz i zalewa silnik. to moze byc wadliwy ukaład zapłonowy, czyli świece lub cewki. Uszkodzony czujnik temp. Niekoniecznie bedzie błąd, ale moze bardzo zaniżać temp. silnika wtedy tez go zaleje. Wadliwe wtryski które np leją. Trudno mi powiedziec cos wiecej.
w miejsce czujnika wału korbowego.
Jest LPG ?
Jak Ci sie tak wydaje to tak moze być. Jaki rok skody?? Jesli 1 to problemu szukaj w wiązce koło pompy hamulcowej pod sterownikiem silnika .
Nie. Wyciek oleju lub silnik go spala.
Może powodować. Ewentualnie mechanik mógł nie dokręcić masy, przy cewkach.
Do wymiany termostat
najłatwiej (koszty jak po gwaranccji) to pojechać do serwisu i podłączyć się pod komputer z OBD2. Jest wtedy możliwość odczytania jakichkolwiek i kiedykiolwiek występujących błędów w pracy silnika jak i wszystkich czujnikach z nim współpracujących. Jeśli takie nie występują wtedy komputer powinien pokazać błędy tzw. sporadyczne. Miałem dwa lata temu...
Witam.Auto to Skoda Fabia silnik 1.2 z 2003r.zczytałem Vag com 311,poza tym były zarejestrowane jeszcze dwa błędy P0321 i P0172
To to ja wiem , ale chodzi mi o kolejność dopasowania kodu immo do silnika
Po zgłaszaniu silnika zasilanie przestaje działać
https://forum.vectraklub.pl/topic/190990... Piszą, że instalacja gazowa domaga się przeglądu.
A to już zależy co będzie się w błędach.
Wiec pozostaje jedno pytanie.Od czego zaczac?
Ta fabia ma odme w korku oleju bo nie pamietam?komp po bledzie zmienia mape i wydluza czas wtrysku.Podmien moze jeszcze przepustnice na inna uzywke.
Słabe ciśnienie oleju
Na sterownik silnika zasilanie sprawdź (bezpieczniki). W blokach pomiarowych można sprawdzić. Co podawane jest na zawór N108 można podsłuchać i sprawdzić. Wg mnie gdzieś jest słaba masa.
Dziękuję, zaspokoiłeś moją ciekawość.
Zostaw, mówię Ci, że to normalne. Poczytaj na forum.
Ty sobie chyba żarty robisz. VAG, słowo adresowe 44 ( pomoc w kierowaniu) funkcja 01 i pokaże czy lenkhilfe koyo czy lenkhilfe TRW
Może ktoś ma opis pinów z tego sterownika czy schemat jak tam jest między licznikiem a sterownikiem silnika.
Generalnie silniki 3 cylindrowe w Fabiach to dno. Chodzą podobnie jak silnik 700-tki w cieniasach. Głośne, elastyczność do bani i jeszcze żłopią na poziomie 4 cylindrowych.
oto schemat
Masz klasyczne objawy źle działającej instalacji gazowej. Że to najprawdopodobniej Omegas nie znaczy że nie może się zepsuć. Czasem trzeba nawet kilkadziesiąt km zrobić na benzynie żeby korekty wróciły do normy.
Jak zamontujesz nowy, to też bardzo szybko umrze przy takim poborze oleju przez silnik.
CGPA, CGPB, Tylko te są zamienne.
Witam mam problem ze znalezieniem czujnika wału korbowego w skodzie fabii 1.2, silnik 3 cylindry, generacja 1, 47kW.
Skoda Fabia silnik 1.4 MPI AEZ (albo AZE) pływa i szarpie na wolnych obrotach wyrzuca błąd 17549 i czuć paliwo w spalinach wymienione świece, wyczyszczona przepustnica (reset+adaptacja), spawdzone wtryskiwacze na menzurkach i dalej nic. Miał ktoś podobny problem? Ja mam tylko pomysł podmiany przepustnicy, ma ktoś jeszcze jakiś pomysł?
Niestety nie wymienili czujnika skretu bo komputer nie wskazal usterki (wylaczenia) wpomagania. .. zagwozdka ... Niktóre błędy te mniej ważne są kasowane po wyciągnięciu kluczyka. Być może bład był na tyle błahy, że został skasowany (może wiechałeś na jakąś przeszkodę i na chwilę poziom płynu w zbiorniczku wspomagania był mniejszy od minimum i ECU...
Ale w Fabii to było z 10 silników... Konkretnie które mają ten problem?
Sorki fabia 2002r. silnik 1,4 16V AUA pozdrawiam
Który tam masz silnik AMF ASY ASZ ATD? Daj rzutkę bloków pomiarowych.
Witam. Mógłby mi ktoś pomóc w sprawie podłączenia silników regulacji z fabii. Silniki te mam zamiar wsadzić do felicji. ponieważ tam seryjnie są stosowane hydrokorektory, które odmawiaja posłuszeństwa.
Sprawdź jeszcze czy podczas pracy na lpg nie wycieka gaz z reduktora przez podciśnienie. Juz wiem który to silnik, rzadko spotykany.
Instrukcja obsługi strona 23 "Lampka kontrolna "niebieska" pozostaje zapalona dotąd, aż silnik osiągnie temperaturą roboczą. Unikać dużych prędkości obrotowych, wciskania do końca pedału przyspieszenia i dużego obciążenia silnika."
wiele danych na temat wolzwagenow jest na stronce http://volkswagen.msk.ru/ ale miloby bylo jakby kto w zamian wkleil info na temat schematy fabii pozdrowienia A jaki masz silnik, bo tego jest sporo.
Na zagrzanym silniku wartośći musze sie zmieniać co sekunde . Jaki jest dokładnie bład EGR , jak przepływu spalin to sciąg przepustnice i zobacz czy rura która idzie do EGR nie jest zatkana .
Twoją Skodę zaprojektowano do zasilania benzyną i tylko przy eksploatacji na E95 można diagnozować. Gaz to jest oddzielny temat. Proponuję okresową diagnostykę układu zapłonowego. Swiece po 30000km wymienić. Jeśli nie spełniają powyższego warunku to i tak wykręcić i oczyścić. Sprawdzić rezystor omomierzem, przerwę szczelinomierzem, przewody omomierzem...
Jak programuje się automatyczne opuszczanie i podnoszenie szyb przednich w Skodzie Fabii. Po wymianie silnika podnoszenia szyby rozprogramował się układ i trzeba go zaprogramować na nowo, ale jak ??
Najlepiej znależć garażowego mechanika pasjonata, który by wymienił w obecnym silniku pierścienie, nie był by wtedy to duży koszt. W tym silniku żaden pasjonat pierścieni nie wymieni. To jednorazówka. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Wymień filtr pyłkowy w kabinie, pewnie jest zabity(liście, igły itd), u mnie różnica była kolosalna,teraz szybko się nagrzewa i dobrze wentyluje. filtr znajduje się po stronie pasażera pod deską, pokrywa ma dwa suwaki które odsuwa się na boki i ją zdejmuje, nastepnie trzeba wysunąć filtr z ramką i wymienić na nowy i dalej odwrotnie. jeden mechanik chciał...
Skoda Fabia 1, silnik 1.9 SDI Witam, od jakiegoś czasu mam problem z odpaleniem z rana. Odpalił normalnie, gdy przejechałem około 100 km i zgasiłem. Nagle, po 2 godzinkach stania, strasznie ciężko kręci, wręcz nie odpala. Akumulator jest w porządku, rozrusznik też, filtr paliwa zmieniony. Czy to może być coś z tym? https://obrazki.elektroda.pl/9972281000_...
Sterownik silnika, adaptacja, kanał chyba 00.
Sterownik silnika nie ma info o obciążeniu alternatora. Najczęściej urwany przewód przy kostce pod rozrusznikem.
Tylko że paliwo może schodzić z układu do baku i potrzebuje czasu dlatego mierzy się gdy jest problem. Ale wg mnie bardziej pasuje zalany silnik oparami benzyny z systemu EVAP przez niezamykający się zawór. Można by też podejrzeć parametry silnika jak jest problem (temperaturę zasysanego powietrza, odczyt temperatury silnika). Ewentualne błędy.
silnika
Ciśnienie sprawdzone - ok
Czy silnik 1.8T z A3 wchodzi do Skody Fabii MK1 bez przeróbek mocowań?
Prześwietlić wiązkę od kompresora klimy. Zwłaszcza w miejscu gdzie łączy się z reszta wiązki silnika.
Nie napisałeś która fabia, a to po prostu przegrzanie silnika a nie poziom płynu i źle szukasz.
myślę że to brak zasilania sterownika silnika(może przekaźnik)
13,4 mniej więcej jest na odczycie z klimy
Niestety pod znaczkiem nie było nakretki, jednak oazało się ze trzeba bylo mocno pociagnać żeby zdjąć tą pokrywę, ponieważ są tam takie sprytne gumowe zatrzaski (bolce), dzieki ktorym szybko mozna zdjąć wielokrotnie całą pokrywę razem z filtrem powietrza, nie niszcząc zatrzasków. Okazało się, że przepustnica była baaaardzo zabrudzona, nawet musialem...
Witam potrzebuję porady Padł mi silnik w skodzie fabia 1.4mpi i tam jest kod AQW czy jak kupię AZE ATZ czy on zapali?
silnik fabia fabia silnik szarpie fabia silnik szarpać
podłączenie szyby ogrzewanej częstotliwość praca mosfet odwrotnie głośność
stabilizator mosfet wyłacznik bistabilny
Renault Scenic II – kolor przekaźnika rozrusznika, OEM, lokalizacja, zamienniki Pralko-suszarka Candy – czy wirowanie podczas suszenia jest normalne? Modele RapidÓ, Smart Pro, GrandÒ Evo