Wysłałem ci.
To jest bulbulator przepływu mocy. A tak normalnie jest to zawór EVAP i jest częścią układu odpowietrzania EVAP, tzn. oczyszczania zbiornika z oparów benzyny.
Opis bloków pomiarowych , które bloki odczytujemy i które wartości w blokach i wiele innych opisów , instrukcji dla tego silnika.
Przy próbie odkręcenia śruby od zębatki rozrządu poczułem, że coś wałki mają luz i okazało się, że ząbki w blokadach wyłamały się Nigdy, ale to przenigdy, w żadnym silniku nie wolno używać blokad jako "oporu" przy odkręcaniu lub dokręcaniu śrub. One mają nam tylko unieruchomić wał/wałki w odpowiednich pozycjach. Do luzowania i dokręcania śrub wałków...
To nie jest czujnik wstecznego a skrzyni? Co do pytania to czujnik temperatury silnika.
Na naklejce pod wykładziną w bagażniku, na osłonie paska rozrządu też powinna być naklejka z kodem silnika.
Albo sonda ,albo wiązka ,albo sterownik. Potrzebna jest diagnoza a nie zgadywanie. A kod silnika jaki?
Normalka po naprawach ON, mycie płynem z amoniakem i po tłuszczyku na silniku.
Magneti Marelli IAW4LV.C Fabia/Polo 1.4/16V AUB . Silnik z "poczwórną" cewką.
Lubią gnić wiązki na podłużnicy. Pewnie brak plusa na pompę, wtryski i grzałki sond. Dla silnika BBY.
Ta sonda lambda to jest ta co wchodzi od góry do katalizatora czy ta od dołu? Sonda przed katalizatorem . Dziwne te mechaniki,niby jedno zrobione a drugie co też ważne olane. Dodano po 4 Może silnik krokowy albo czujnik położenia wału/wałka? Jeden napisał głupotę drugi dał lajka. 😂 Gdzie wyście tam widzieli obaj silnik krokowy?
Od licznika są dwa. W dolnym rzędzie małych bezpieczników obok siebie . Na ulotce narysowany jest licznik.
Moja Fabia miała uszkodzony czujnik temperatury. Raz wskazówka była "na 0" czasem na zimnym pokazywała, że jest przegrzana ale ogólnie nie miało to wpływu na zapalanie zarówno na zimnym jak i rozgrzanym silniku. Dlatego zachęcam w pierwszej kolejności do diagnostyki. Pozdrawiam.
Czyli moim zdaniem wypadanie zapłonów jest spowodowane właśnie tą kompresją. Obstawiam że dół silnika do roboty.
Sprawdź układ paliwa, czy paliwo nie schodzi z pompy i układ się powoli zapowietrza?
Na początek jak możesz to walnij w sam zamek przeważnie pomaga i silnik ruszy.
A co konkretnie padło w tym silniku?
Witam. Potrzebowałbym schemat do fabii 1 z 2007 roku silnik Bud. Jest brak komunikacji ze sterownikiem silnika. Kontrolka silnika się nie świeci, rozrusznik kreci. Czasami kontrolka się zaświeci i auto normalnie działa. W innych modułach błąd 01314- brak komunikacji z sterownikiem silnika. Chciałbym sprawdzić zasilania i masy. Ewentualnie czy ktoś...
Jak Ci sie tak wydaje to tak moze być. Jaki rok skody?? Jesli 1 to problemu szukaj w wiązce koło pompy hamulcowej pod sterownikiem silnika .
Tak. Trzeba zdjąc miskę. Silnika wyciągać nie trzeba.
Czy w tym silniku jest egr?
Jak zamontujesz nowy, to też bardzo szybko umrze przy takim poborze oleju przez silnik.
Fabia I miała silniki z rodziny 1,9 TDI ASZ i BLT po 96 kW orazATD i AXN 74 kW a Fabia II BLS i BSW po 77 kW
Do tamtego nie pamiętam, masz z pinem: 7196
Osłonę silnika
To to ja wiem , ale chodzi mi o kolejność dopasowania kodu immo do silnika
Jeśli to jakiś rodzaj kleju, zawsze pomaga podgrzewanie.
Nieco ponad trzynaście lat temu kolega (at)stefano11 w tym temacie podał bardzo prawdopodobną przyczynę. Sprawdzałaś w ogóle poziom płynu w tym wymienionym przez Ciebie zbiorniku wyrównawczym na zimnym silniku?
Tam jest to chore sterowanie ładuje podczas jazdy i hamowania silnikiem. Akumulator wytrzymuje 3 lata
Nie. Wyciek oleju lub silnik go spala.
Sprawdź jeszcze czy podczas pracy na lpg nie wycieka gaz z reduktora przez podciśnienie. Juz wiem który to silnik, rzadko spotykany.
Prześwietlić wiązkę od kompresora klimy. Zwłaszcza w miejscu gdzie łączy się z reszta wiązki silnika.
Jeśli są dwie, 1 przed a druga za katalizatorem to ta pierwsza jest szerokopasmowa 5 przewodowa. Ale najprawdopodobniej masz jedna cztero przewodówkę 1 voltowa (czarny, szary i dwa białe).
Instrukcja obsługi strona 23 "Lampka kontrolna "niebieska" pozostaje zapalona dotąd, aż silnik osiągnie temperaturą roboczą. Unikać dużych prędkości obrotowych, wciskania do końca pedału przyspieszenia i dużego obciążenia silnika."
Tak jak podejrzewalem w tym ecu nie ma mozliwosci zablokowania immo.
Może ktoś ma opis pinów z tego sterownika czy schemat jak tam jest między licznikiem a sterownikiem silnika.
Według mnie całą obudowę i jeszcze tapicerkę bo są przyciski
Uszkodzenia szukać należy w wiązce silnika.
Próbowałeś uruchomić auto metodą na popych? A z innej beczki może sterownik silnika jest brzydko mówiąc uwalony. W moim aucie wystarczyło poruszać wiązką przy sterowniku i silnik gasł.
Mimo wszystko nastawy podstawowe trzeba zrobić. Kanał 043
A i podaj kod silnika.
Witam, mam takie pytanie. Zastanawiam się nad kupnem Skody Fabii Combi z 2008 r. z silnikiem 1.1. Czy możecie mi doradzić, czy to opłacalny zakup?
Stopiony katalizator norma w tych silnikach
Pompa cieczy jest taka sama w tych dwóch wersjach rozrządu. Ten zestaw 530 0090 30 bedzie ok.
Zastrzegam się, że nie jestem mechanikiem samochodowym. Jednak Fabię I 1.4 16V użytkowałem przez ponad 14 lat i miałem okazję "obserwować" jej systematyczne zużycie. Poza tym od dwóch dni nikt nie pospieszył Ci z pomocą. Jeśli samodzielnie nie zmieniałeś ustawień sterowników to są bardzo niewielkie szanse na to, że zmieniły się one "same z siebie"....
W fiatach panda/500 obudowa alternatora nagminnie pęka i blokuje możliwość jego obrotu, rzadko udaje się odpalić silnik
Jest w przekładni kierowniczej w komorze silnika.
Tylko że paliwo może schodzić z układu do baku i potrzebuje czasu dlatego mierzy się gdy jest problem. Ale wg mnie bardziej pasuje zalany silnik oparami benzyny z systemu EVAP przez niezamykający się zawór. Można by też podejrzeć parametry silnika jak jest problem (temperaturę zasysanego powietrza, odczyt temperatury silnika). Ewentualne błędy.
https://obrazki.elektroda.pl/8088172300_... Sterownik silnika jest w komorze silnika
Pytanie podstawowe czy silnik pracuje, jeśli tak to zapowietrzona . Bo co innego moze w takiej pompie pobierać 3A jak nie nieobciążony silnik.
Najczętszą przyczyną jest uszkodzona któraś cewka WN.
Wygląda na typowy objaw za dużego ciśnienia oleju. Albo masz za wysoki stan, albo zawór obejściowy się nie otwiera. Olej sprawdzałeś na zimym czy ciepłym silniku?
Do silników TDI z pompowtryskiwaczami należy stosować olej syntetyczny z atestem VW. Z drugiej jednak strony, nie można stosować syntetyka do silnika, do którego stosowano wcześniej olej mineralny. Stąd mój wcześniejszy post. Mam ten sam silnik w Fabii, przebieg 330 tys. km. Bez jednej awarii. Od początku stosowany jest syntetyk z atestem VW.
silnika
ATD to 101KM, przegrzany?, raczej nie/ dobrze pracuje/. Wentylatory maja modol elektroniczny.
Sterownik silnika, adaptacja, kanał chyba 00.
Kostka stacyjki w pierwszej kolejności. Później przekaźnik obwodów zapłonowych.
Jak w temacie poszukiwany pilnie schemat elektryczny sterownika silnika fabia 1.9sdi, prawdopodobnie szlag trafił układ podgrzewania świeć żarowych w sterowniku błąd na Vag-com nr 01314.
Zamiennik katalizatora nie spełnia oczekiwań sterownika silnika. Dwa jeśli poprzedni się zatkał to znak że za dużo oleju pobiera silnik.
A dużo tego oleju z silnika wylałeś?
Przecież go widać od razu, szary.
kolego sprawdź masę na silniku.
Jak chcesz wykluczyć,oczywiście wstępne(bez pomiaru manometrem)pompę paliwa to trzeba zalogować: położenie pedału gazu w procentach obroty silnika prędkość wozu prąd pompy sondy 1 napięcie sondy 2 AFR /lambda Robisz to tak że przyspieszasz delikatnie na dwójce, potem bieg 3 i pedał do spodu, czekasz aż przyspieszy załóżmy do 6000rpm. I właśnie podczas...
Pierwszy to: 1xxx Drugi to: 6xxx
sprawdzić masy silnika
Dzień dobry. Mam podobny problem z uruchomieniem silnika skody fabia 1. Po włączeniu zapłonu brak napięcia na pompie paliwa. Po ponownym przekręceniu kluczyka pojawia się ale nie za każdym razem. Który przekaźnik wymieniłeś w mojej skodzie są trzy ?
Inne koło zamachowe, w felicii mocowane do wału na 4 śruby, w fabii 6 śrub. Blok powinien pasować (pewnie nawet wstecz począwszy od 1000MB :D ). Czy cały zamach ze sprzęgłem i dociskiem podejdzie do skrzyni w fabii nie mam pojęcia...
W mojej fabii 1.2 HTP 6V musiałem wymienić silnik AWY ponieważ poprzedni brał bardzo dużo oleju. podczas wymiany mechanik stwierdził, że mam uszkodzony katalizator (zapewne przez spalanie oleju) jest pokruszony w środku. Mechanik mówił, ze można usunąć pokruszone z wnętrza pokruszone kawałki katalizatora i tak jeździć bo nowy katalizator jest strasznie...
Dalej problem z odpalaniem? Poprawiło się chociaż trochę czy w ogóle? Podgląd parametrów czyli jak to wszystko działa (co widzi i co robi ECU - czyli w jak długich cyklach są otwierane, temperatura, korekty - czyli czy chce dawać więcej benzyny czy mniej niż daje) - mechanik samochodowy, interface i poprosić o dane z zimnego silnika.
1,4 MPI 2012r 63kW według moich danych kod silnika CGGB .Pin A 11.
Mierzone w ogóle ciśnienie? Wartość to standardowo minimum 2 bary przy 2k obrotów i gorącym silniku.
Jakie masz błędy w sterowniku silnika ????
Problem rozwiązany. Słaba masa silnika.
Mechanik odradza mi regulacje, ponoć ustawienie fabryczne jest najlepsze a ingerencja w popychacze hydrauliczne zaworów które się samo regulują może spowodować uszkodzenie silnika
Podstawowe pytanie? jaki silnik? jeśli 1.2 40kw to trzeba tylko uważac na wężyk z prawej strony(stojąc przodem do komory silnika), oraz z tyłu obudowy na dole jest przyczepiony na dwóch blaszkach przewód plastikowy trzeba go odczepić od obudowy, pozostaje tylko targać do góry aż zejdzie( najlepiej każdy z boków po kolei) nic sie nie urwie bo ona siedzi...
Po zgłaszaniu silnika zasilanie przestaje działać
Moge się mylić ale za kierunki odpowiada skrzynka nad nogami kierowcy która zwie sie Moduł Centralnej Elektroniki. To nie Felicia gdzie od tego był osobny przerywacz - przekaźnik.
Witam . Temperatura jest brana z układu chłodzenia silnika.Powodem powolnego wzrostu temperatury może być uszkodzony całkowicie lub częściowo termostat.Najłatwiej sprawdzić po krótkim odcinku jazdy,czy chłodnica nie robi się ciepła,gdy wskazówka podniesie się na pierwszą kreskę wskaźnika.
Na sterownik silnika zasilanie sprawdź (bezpieczniki). W blokach pomiarowych można sprawdzić. Co podawane jest na zawór N108 można podsłuchać i sprawdzić. Wg mnie gdzieś jest słaba masa.
Sonda odłączona - bez zmian. Sonda podmieniona - bez zmian. Rozpięty wydech przed katalizatorem - bez zmian. Nie mam siły już na ten silnik.
Parkuj tyłem.I zasuwaj do mechanika.
Sprawdź filtr paliwa, jest on zespolony z regulatorem ciśnienia, i jak tankujesz paliwo kiepskiej jakości to są problemy z pracą silnika.
Okazało się, że to awaria czujnika temperatury silnika. Po jego wymianie problem ustąpił.
Witam hyba tak napięcie zasilania: 12V opór elementu grzewczego: 3 - 15 omów (20°C) kabel sygnału: czarny sygnał, kabel uziemienia: szary przewody elementu grzewczego: biały informacje o kształcie fali: jałowa praca gorącego silnika
A to już zależy co będzie się w błędach.
raczej obowiązkowy demontaż głowicy, ale czy dam radę wtedy poznać czy to problem zaworów czy tylko pierścieni. Niestety nie jestem zawodowym naprawiaczem silników i nie wiem czy moją wypowiedź raczysz wziąć pod uwagę ale postaram się pomóc Jak zdejmiesz głowicę zobaczysz jak wygląda gładź cylindrów,bo to że zawory masz do roboty to pewne(różnica na...
wymień czujnik obrotów silnika
Ale w Fabii to było z 10 silników... Konkretnie które mają ten problem?
występuje na rozgrzanym i zimnym silniku
zawór lub cos w podobie ale niemam porównania jakie może to nosić objawy. Wróżenie na podstawie samych objawów, nie jest dobrym pomysłem. Można ustalić przyczynę, na podstawie diagnostyki silnika.
wiele danych na temat wolzwagenow jest na stronce http://volkswagen.msk.ru/ ale miloby bylo jakby kto w zamian wkleil info na temat schematy fabii pozdrowienia A jaki masz silnik, bo tego jest sporo.
w miejsce czujnika wału korbowego.
Pomocny byłby kod silnika.
https://forum.vectraklub.pl/topic/190990... Piszą, że instalacja gazowa domaga się przeglądu.
W żadnym przypadku komputer nie mówi tutaj o uszkodzonej sondzie itp. Błąd dotyczący sondy to problem w jej obwodzie. Należy sprawdzić instalację pomiędzy pierwszą sondą a ECU. EGR - niewystarczający przepływ. Przyczyną może być przytkany układ EGR. Włącznik hamulca - niewiarygodny sygnał, tutaj również należy sprawdzić najpierw instalacje pomiędzy...
Z którego roku ta fabiana i jaki kod silnika ?
Pierwsze - cienkie wężyki nie doprowadzają powietrza do silnika. drugie - pokaż nam choć zdjęcie tego wężyka - może domyślimy się za co odpowiada. trzecie - czy kontrolka silnika na desce się świeci? Czwarte - jak mechanik rozkłada ręce to zmień mechanika....
skąd to bzyknięcie się wydobywa, ze stacyjki czy okolic silnika
Słabe ciśnienie oleju
Pasek. Łańcuch mają 1.2 i silniki TSI.
fabia silnik fabia silnik szarpie fabia silnik szarpać
spawarka normy iskra komputer kopiowanie schowka
Bliskość cewki elektrozaworu a uszkodzenie przepływomierza w ekspresie do kawy Freeware Options for MP5 Player Model 9506W