Nie pamiętam dokładnie jak jest w Fabii, ale może być winna kostka stacyjki. Musiałbyś sprawdzić przewód od bezpiecznika w stronę stacyjki.
Dremelkiem naciąć rowek pod płaski wkrętak a póżniej najlepiej wkrętakiem udarowym.
Moja szklana kula mówi że pytanie powinno brzmieć "czego tam brakuje". Odpowiedź - baterii typu PX625A, służy to wyłącznie do podświetlenia.
Skoda fabia 2 ma koło bezpieczników przełącznik świateł które same gasną po wyłączeniu stacyjki.
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Nie czytasz co się do ciebie pisze. Napisałem ci że to przekaźnik drugi od lewej dolny rząd tak? Nie trudno się domyślić że to nr. 18. Jak on jest załączony to ma być prąd na bezpieczniku F68 . A załącza go stacyjka. Także albo przekaźnik,stacyjka,przewody. Szukaj.
Spadek napięcia=złe połączenie,bezpieczniki na akumulatorze przewody aku -stacyjka do sprawdzenia.
A myslicie ze przyczyna faktycznie kogla by byc ta kostka pod stacyjka?
Zmierz napięcie na zacisku prądowym 30 rozrusznika podczas gdy stacyjka jest na rozruch. Jeśli napięcie nie spadnie poniżej 12 V a w rozruszniku tyknie to najprawdopodobniej szczotki się kończą albo wieszają się w prowadnicach. Jak nie chce zapalić sprawdź czy lekkie opukanie rozrusznika pomoże.
Zazwyczaj siedzą w nich bateryjki 12V o oznaczeniu 23A,
To zostaje tylko stacyjka.
Czy winna może być kostka stacyjki ?. Jak to zweryfikować bez rozbierania połowy kokpitu ? Można zamiast oscyloskopu i testera użyć żarówki a kokpit zostawić bez rozbierania.
Tak niebezpieczne,zacznij od diagnostyki,wówczas wszystko się wyjaśni
Kostka stacyjki. PS jakiegoś alarmu nie ma?
Kostka stacyjki w pierwszej kolejności. Później przekaźnik obwodów zapłonowych.
Są to oznaczena zaciskąw samochodowych nie rozumesz po tym widze że mało masz wspulnego z elektryką i elektromechanika samochodową:) 30- stały plus z akumulatora 31- masa 15-plus po przekręceniu stacyjki
Witam Otwórz drzwi kierowcy i z boku po lewej stronie deski rozdzielczej należy podważyć płaskim śrubokrętem pokrywę która jest na spinkach.Pod nią znajduje się skrzynka z bezpiecznikami.Tam znajdziesz miejsce do którego będziesz mógł podpiąć zasilanie zapalniczki.Pod skrzynką należy wybrać przewód o dużym przekroju kolor czerwony gdzie jest napięcie...
Przy stacyjce.
z radiem jest wszystko ok. brak napiecia w kablu.
Sprawdź kostkę stacyjki
Nie to jest ok, nie jest zaminione sprawdzone żarówką 50wat. Na przewodach własnie nie ok, bo nie ma +12 po stacyjce.
Możliwe że masz uszkodzony styk w kostce stacyjki który podaje zasilanie na elektromagnes rozrusznika bądź uszkodzony elektromagnes rozrusznika - jeżeli rozrusznik nie wyrzuca i nie kręci. Podaj plusa na cienki przewód przy rozruszniku a wtedy wyrzucie elektromagnes i zacznie kręcić rozrusznik - uwaga żebyś sam się nie przejechał. Jeżeli stacyjka nie...
Ostatnio miałem podobny przypadek i udało się odginając drzwi i opuszczając szybę. Klucz w stacyjce?
Sprawdź na początek stan akumulatora i ładowanie. Może być np. słabe połączenie prądowe, korozja, kostka stacyjki itd.
W module komfortu sprawdź czy na czerwono-czarnym i czerwono-żółtym ma być plus po stacyjce cały czas,
Włączenie rozrusznika leci bezpośrednio z kostki stacyjki, nie ma po drodze żadnego przekaźnika, kabel czarny z czerwonym paskiem 2,5mm²
rozowy po stacyjce,nieb -czerw zostawiasz ,nieb -drzwi przez diody
Sprawdź dokładnie bezpieczniki na akumulatorze, a w stacyjce ma być plus na czerwonym...schemat nie potrzebny
Nie masz komunikacji w CANie układu napędowego (Powertrain) - z tego powodu jest błąd immo bo sterowniki silnika i licznika się nie widzą. Możliwe że poleciał któryś sterownik i przez to brak komunikacji pomiędzy resztą. Odłączaj po kolei sterowniki z którymi jest brak diagnozy i patrz kiedy diagnoza wróci - wtedy będziesz wiedział gdzie jest babol...
Kwestia przekaźnika rozwiązana ponieważ posiadam automat do zmiany świateł już z wbudowanym przekaźnikiem a co do 15 w komorze silnika to można prosić o wskazanie potencjalnego miejsca wpięcia się w instalację (nie posiadam schematu instalacji)
Przecież na 1-ym zdjęciu w #7 nie ma nic więcej tylko ta dioda o symbolu "ED/18". Przede wszystkim opisuj piny zgodnie ze standardem ISO, a nie według własnego uważania bo trudno odgadnąć co i jak Ty odczytujesz. Na zdjęciach 1 i 2 w #1 wyraźnie widać, że w (czarnej) kostce zasilania obsadzone są (czarno-niebieskimi przewodami) piny 5 i 7. Na obu tych...
Trzeba zamontować moduł automatycznego włącznika świateł, przepinanie kabli nic nie da, bo pozycyjne muszą działać normalnie (tj mozna je włączyć bez kluczyka w stacyjce)
Witam W mojej fabii mam taki problem: Po włączeniu stacyjki kontrolka ładowania od początku nie świeci, ładowania nie ma dopiero po mocnym prze gazowaniu silnikiem alternator sie wzbudza. Czego jest wina że nie świeci kontrolka??
W tym modelu sterowanie rozrusznika bezpośrednio z kostki stacyjki. bez przekaźnika , styk 50b. ,
Fabia ma dodatkowy styk w stacyjce, na radio.
Tak jak w temacie, skoda fabia 1.9tdi 2001r, brak klaksonu gdy wyjęty kluczyk. Podczas jazdy klakson jest. Bezpieczniki ok. Gdzie szukać problemu? Kostka pod stacyjką?
Stawiam na przekaźnik. Jeśli po włączeniu ręcznym świecą to prąd w stacyjce jest :)
Chyba pomyliłeś kluczyki i nie ten wsadziłeś do stacyjki co potrzeba.
Czy po odpaleniu nie działa coś jeszcze? Wygląda na uszkodzoną kostkę stacyjki.
Ewentualnie skąd pociągnąć prąd tak żeby radio wylaczalo sie po wyjeciu kluczyka. W zapalniczce napięcie zanika po wyjęciu kluczyka ze stacyjki?
Czy można dokupić jakieś urządzenie, które "wyciągnie" +12V po stacyjce z magistrali CAN? Można, szukaj urządzenia CAN emulator do radia. Drugie rozwiązanie to sprawdzenie zasilania poszególnych bezpieczników i sama stacyjka.
W związku z przepisami , które mają wejść już niedługo - jazda na światłach mijania cały rok . Jak w prosty sposób przerobić instalację elektryczną tak aby wyłączenie stacyjki kluczykiem spowodowało automatycznie wyłączenie świateł mijania , natomiast załączenie stacyjki powodował o automatycznie włączenie świateł. Tak miałem w starym UNO - na okres...
Tak,pierwsze trzeba być pewnym że paliwo może swobodnie dochodzić. A drugie sprawdź za pomocą probówki ,czy masz prąd na zaworze pompy podczas kręcenia. Bo mogą być problemy z zasilaniem,np kostka stacyjki albo przekaźnik.
Mam problem z światłami stop które się pala cały czas.doszlo do tego że muszę akumulator odłączyć.dzisaj znalazłem że bezpiecznik od stopu jak wyjmę to się nie pala.ale po przekręceniu stacyjki to się zapalają spowrotem.swiatla odłączałem z tyłu skostek zarowki przejzalem
jakieś pomysły co do reszty problemów raczej kostka stacyjki uszkodzona Sprawdzisz cienki kabelek przy rozruszniku i będzie w 99,9% pewna diagnoza.
żeby zapalił powinno wystarczyć, że tryska w ogóle tutaj masz Haynesa i inne serwisówki, powinno sporo pomóc https://autoinfo24.ru/rukovodstva-po-rem... cewka/cewki zazwyczaj mają na jednym kablu plus po stacyjce a na drugim sterowanie masą z komputera nie podpinaj +12 jak popadnie bo jak popadniesz na wyjście z kompa to spalisz...
Problem sie rozwiazal. Wymienilem swiece na nowe - choc stare jeszcze dzialaly i kostke pod stacyjka. I odpalil od strzala
Czy kontrolka ładowania zapala się gdy silnik jeszcze się obraca- auto jedzie, bieg włączony, sprzęgło nie wciśnięte? I drugie pytanie; gdy nie możesz uruchomić zimnego silnika, czy po włączeniu "zapłonu" podawane jest napięcie na świece żarowe? włączona wcześniej lampka w kabinie powinna przygasnąć. Czy to aby nie stacyjka?
A sam zamek bagażnika działa? Może problem jest właśnie w samym zamku klapy. Co do odpalania, to zobacz za pomocą kontrolki czy masz zasilanie na ciękim przewodzie rozrusznika gdy przekręcasz stacyjki na rozruch.
Wygląda na problem z immobiliserem. Raczej nie immo bo : diagnostyka komputerowa – brak błędów. W ecu powinien być zapisany błąd. Obstawiał bym coś prostego. Połączenie stacyjki.
Bezpieczniki posprawdzałeś ?jak naciskasz poduszkę żeby klakson działał musi być słyszalny przekaźnik, na pewno jakiś bezpiecznik bo nie wierzę żeby kostka stacyjki umarła
Jest oczywiście płyn:)
Witam pilot VW POLO 9N 1J0959753AH 2002-2009 a transponder Megamos crypto 48 ID48,stacyjka spokojnie będzie pasować od fabii,pętla immo jest tylko na dwóch pinach bez elektroniki w tym miejscu.
Nie mogac połaczyc sie z pompa wszedlem can gataway tam znalazlem ten bład, pompa to trw na pierwszej kosce od canu jest 3 piny 2 od canu i plus po stacyjce
Ogólnie fabie mają bardzo awaryjną elektykę, począwszy od wiązki, stacyjka, przekaźniki, pompa wspomagania. Ale zaczoł bym od wiązki.
Miałem na myśli tą kostkę/wsówkę wpinaną do rozrusznika, tam po przekręceniu stacyjki nie ma napięcia.
p-p masz coś ze stacyjką a nie z immo
czy ten sterownik się usypia po jakimś czasie Podepnij miernik i sprawdź po 15-20min.jaki jest pobór. Wyciąg kostkę stacyjki i zobacz czy prąd spadnie. A gdzie ta kostka jest? Zdemontuj osłonę stacyjki i przełączników i zobaczysz kostkę stacyjki.
zasilanie przekaźnika jest na 100procent jest napięcie na stykach zasilających a po przekręceniu stacyjki także na wyjściu przekaźnika
Dzięki wielkie za wyczerpujący opis. Radio to NO NAME ;) Co do podłączenia to fakt. Nie mogłem znaleźć plusa po stacyjce. Tylko dwa stałe. Zarówno w Fabii jaki i Escorcie. Złącze było gotowe jednakże różniło się plusem od instalacji w fabii więc przełożyłem piny (+stacyjka ze stałym +). Za każdym razem te same objawy. Przy podłączaniu bez zapłonu strzelenie...
Sam wiesz jak jest z tymi wspomaganiami, od takich przypadków trzeba mieć ubezpieczony warsztat. Jeżeli masz zasilanie,masę to jeszcze sprawdź czy chodzi magistrala CAN na wspomaganiu. Jeżeli tak, to powiedz klientowi, że właściwie dobrze się stało, że zepsuło się teraz, a nie np podczas urlopu na Chorwacji. Kasowaniem błedów tego nie uszkodziłeś, wystarczyło...
Może też być wiązka i może też być stacyjka uszkodzona. Trzeba dokładnie zmierzyć co pobiera.
Witam serdecznie. Pacjentem jest Skoda Fabia 2 z 2009 r. 1.2 12v, a problem jest prosty, lecz dla mnie za trudny... wszystko działa do momentu wyciągnięcia kluczyka ze stacyjki, radio cały czas gra... światła wewnątrz nie zapalają się i nie otwiera centralnego... pierwsza myśl to kostka stacyjki, no to wymieniona na Febi i lipa. Jakieś pomysły, sugestie?...
Panowie gazownicy podłączają zasilanie sterownika bezpośrednio do akumulatora (pewnie w ramach oszczędności). Wyjściem jest podłączenie zasilania ze skrzynki bezpieczników, pod zacisk podający prąd po przekręceniu stacyjki. Przerabiałem tak w Skodzie Fabii.
Ja bym sprawdził kostkę stacyjki na początek.
Dziękuję za wskazówki. Tu również jest zastanawiające to napięcie - 12.9, a podobno powinno być 14-15. Czy winowajcą takich cudów może być jakiś kabel, czujnik ? Kiedyś mieliśmy podoba sytuację, auto nie chciało odpalać ( czasem ) wszystko na tablicy się świeciło - jak odpalił to jechał normalnie mimo że kontrolki świeciły jak choinka. Problem leżał...
To co tam widać w bloku 001 przy włączonym zapłonie a co przy wyjętym kluczyku ze stacyjki. Jakie jest kodowanie?
Według schematów na stacyjce zacisk do rozrusznika to 50b a nie 50
ok dzieki!!!
Problem była stacyjka. Po wymianie problem zniknął. Dzięki za pomoc i pozdrawiam!
Nie z ładowaniem ale ze stacyjką. Stąd po następnym przekręceniu było wszystko OK.
Witam Ostatnio w mojej fabii zauważyłem, że gdy włączam światła postojowe na włączonej stacyjce to zapala mi się samoczynnie światło przeciwmgielne. Gdy przekręcę pokrętło na światła mijania kontrolka oraz żarówka przeciwmgielnych gaśnie. Co może być powodem ?
Rozumie że w stacyjce mam mieć ten sprawny pilot?
Dzisiaj wymieniłem kostkę elektryczną stacyjki i dalej to samo, nie zapala samochód. Już nie mam pomysłu, co to może być.
Mniej więcej wygląda to tak, jakbym zamykał central przy włączonym zapłonie. No właśnie... Czy coś było robione ostatnio, stacyjka, radio lub cokolwiek?
W VCDSie powinno być widać co spowodowało ostatnie wyzwolenia alarmu. Ale tym powinien martwić się mechanik bo odłączanie/podłączanie akumulatora z kluczykiem w stacyjce to elementarny błąd w sztuce.
Nie zmieniałeś czasem radia w tym czasie? Skoro widzi pilota a nie działa w czasie zamykania to możliwe że że widzi że cały czas jest kluczyk w stacyjce przez co pilot nie będzie działał. Pokaż blok 6 (tutaj powinna być możliwość diagnozy po wyjęciu kluczka ze stacyjki więc pokaż co widzi z włączonym zapłonem i po wyjęciu klucza ze stacyjki). Czy po...
Czyli jak odepnę zacisk nr 15 czyli 12v po stacyjce to wtedy teoretycznie silnik zgaszony i jeżeli podam wtedy napięcie na te piny to powinien się podświetlić dobrze rozumiem ?
Na podstawie zamka drzwi lub stacyjki jest opcja dociac kluczyk. Koszt około 150 zł. Plus programowanie immo. Otwarcie awaryjne pojazdu to koszt około 100 zł.
kostka z zasilaniem jest podłączona do gniazda z głośnikami. Nie uważasz że wtedy nie miałoby to prawa wcale działać? Nie zauważyłeś także że każdy wtyk ma inny kształt z boku by przypadkiem nie włożyć go w inne gniazdo? Zobacz sobie na rozpiskę pinów we wtyku ISO, sprawdź czy stałe +12V jest tam gdzie powinno a nie przypadkiem po stacyjce.
Brak któregoś napięcia. Może przekaźnik, może słaby aku, może kostka stacyjki, może... I tak dalej... Błędy?
Na tym trzecim przewodzie obok tych dwóch od komunikacji ma być plus po stacyjce. Nie naprawiam pomp - wymieniam je na sprawne.
A może wkładka stacyjki się zużyła albo złącze bezpieczników zaśniedziało.
Błędu na pewno nie wywali przy jednoczesnym odcięciu czarnego plusa po stacyjce, a jest to niezłe zmylenie przeciwnika, bo skupia się na stacyjce, nie wiedząc o drugiej niespodziance...
Ja obstawiam że to nie wtryski. Gdyby były wtryski to objawy byłyby inne.
Witam! Mam taki problem i być może ktoś z Was miał podobny i podzieli się rozwiązaniem. Skoda Fabia 2 rocznik 2008 po wyłączeniu silnika i wyjęciu kluczyka ze stacyjki auto "umiera", na desce brak stanu licznika, zegara, centralny zamek nie reaguje. Po ponownym włożeniu kluczyka do stacyjki i przekręceniu do pozycji 1 po około dwóch sekundach auto wraca...
podepnę się do postu żeby nie zaśmiecać forum mam pytanko odnośnie wspomagania w fabii r.2000 kiedy powinna zgasnąć kontrolka wspomagania? 1/ czy po włożeniu kluczyka do stacyjki, przekręceniu go w pozycję 2 i odczekaniu pewnego czasu?? 2/ czy po dokonaniu rozruchu silnika??
Cewka stacyjki do sprawdzenia w pierwszej kolejności.
Rozumiem iż chcesz zupełnie obejść stacyjkę by radio grało nawet gdy nie ma w niej kluczyka?.
Usterka prościutka - uwalona elektronika pompy. Dla pewności sprawdź CAN pomiędzy pompą a licznikiem, jeżeli przewody dobre, zasilnie 12 V na grubych jest, 12 V po stacyjce na 4 czteropinowej wtyczki jest - to wymieniaj pompę.
Witam W mojej fabii mam taki problem: Po włączeniu stacyjki kontrolka ładowania od początku nie świeci, ładowania nie ma, dopiero po mocnym prze gazowaniu silnikiem alternator się wzbudza. Czego jest wina że nie świeci kontrolka?? W zegarach zastosowane są diody led, nie żarówki.
Przewód podtrzymania pamieci musi być podłączony przez cały czas pod 12V, nawet po odłączeniu stacyjki.
mam pytanko odnośnie wspomagania w fabii r.2000 kiedy powinna zgasnąć kontrolka wspomagania? 1/ czy po włożeniu kluczyka do stacyjki, przekręceniu go w pozycję 2 i odczekaniu pewnego czasu?? 2/ czy po dokonaniu rozruchu silnika??
Czarny po stacyjce jak dla laików :) To proponuje!
Prawdopodobnie fabrycznie jest zasilane że stałego plusa tylko. Na 100% nie, logika zapłonu po canie weszła dopiero w fabii 2 i pochodnych. Daj zdjęcie przewodów w czarnej fabrycznej kostce. Sprawdź miernikiem czy któreś zasilanie ginie po wyjęciu kluczyka, pamiętaj że konieczne jest całkowite wyjęcie kluczyka ze stacyjki, samo przekręcenie nie wystarczy.
Zrobione do tej pory: Wymienione świece Podmienione cewki zapłonowe Wymieniona taśma poduszki powietrznej Wymieniona kostka stacyjki Wymieniony alternator Co to miało wspólnego z "choinką" na desce rozdzielczej? Absolutnie nic.
tylko zapłon po stacyjce - nie zczyta żadnego błędu
nie jestem mechanikiem więc sprawdziłem ,że w szarej kostce pin A8 ma cały czas zasilanie , przy włączonej stacyjce jak i przy wyjętym kluczyku 12V
Witam Ostatnio w mojej fabii słychać czasem dość głośne buczenie już po przekręceniu kluczyka w stacyjce. Podejrzewam pompę paliwa.To buczenie czasami zanika. Czy jest to objaw kończącej się pompy paliwa i czy muszę ją wymienić . Dodam, że oprócz tego auto pracuje bez zarzutu.
podczas wlaczania kierunkowskazow zaswiecaja sie postojowki, odpowiednio prawa przy wrzuceniu prawego kierunku i lewa przy wrzuceniu lewego kierunku(dzieje sie tak tylko przy wyciagnietym kluczyku ze stacyjki) Tak ma być . :shocked!:
fabia fabia stacyjka schemat stacyjka skoda fabia fabia kluczyk stacyjka
zablokowanie wirnika vectra czujnik poziomu oleju automat dzwoniący
połączenie przez serwer satel połączenie przez serwer satel
Podłączenie silnika jednofazowego 230V AC - krok po kroku Jak działa presostat w kotle Junkers ZW 14?