Pewnie że niby w autach z LPG częściej pada uszczelka pod głowicą. Ale w Fabii to akurat nie jest typowe uszkodzenie uszczelki, tylko przeciek oleju między kanałem olejowym a kanałem wodnym. Pomijam fakt, że uszczelka pod głowicą padała raczej przy instalacjach mieszalnikowych niż przy wtrysku LPG.
Więc zainteresuj się czujnikiem poziomu płynu chłodzącego w zbiorniku wyrównawczym - przy ubytku, zaświeca się właśnie czerwona kontrolka przegrzania.
Nieco ponad trzynaście lat temu kolega (at)stefano11 w tym temacie podał bardzo prawdopodobną przyczynę. Sprawdzałaś w ogóle poziom płynu w tym wymienionym przez Ciebie zbiorniku wyrównawczym na zimnym silniku?
Więcej danych o aucie. Może to motor 1,4 i świeci lampka silnika i chłodnicy? Mechanicy wymieniacze często zwalają na sondę a to wina zabrudzonego zbiornika wyrównawczego.
Przed zalaniem płynu musisz wymontować czujnik temperatury płynu (ten w obudowie termostatu - w tylnej części głowicy). Podczas nalewania płynu do zbiornika wyrównawczego zobaczysz jak w jego gnieździe pojawi się płyn, wtedy go montujesz z powrotem. Uzupełniasz płyn w zbiorniczku do właściwego poziomu.
W skodzie fabia miga kontrolka Płynu chłodzącego. Płyn jest, zbiornik wyrównawczy teraz wymieniłem, a po kilkuset metrach przejechanych kontrolka 3 razy piknie i potem miga.
Dzięki Dodano po 26 Nie mogę znaleźć otworu przez który można wlać ten olej,może trzeba go wlać przez otwór wyrównawczy?
U mnie w fabii tak był uszkodzony czujnik poziomu płynu chłodniczego i tak się działo, wymiana zbiorniczka wyrównawczego rozwiązała problem, u mnie działo się to tylko zimą.
Witam dzięki za odpowiedź. Właśnie sprawdzałem i nie ma nieszczelności ani na układzie ani na korku. Po ostygnięciu silnika odpala normalnie ale jak się zgrzeje nie ma chęci zapalić. Jedynie to muszę trzymać nogę na gazie i trzymać na wysokich obrotach. czy to jest normalne . Jak nagrzeje się silnik i odkręceniu korka ze zbiornika wyrównawczego płyn...
Znajoma miała te same objawy, przy przebiegu 40.000km uszczelka pod głowicą do wymiany, przed uszczelką wymieniała sam zbiornik wyrównawczy 2 razy, z tym że u niej jeszcze pokazywały się śladowe ilości zemulgowanego oleju w zbiorniczku wyrównawczym. Podobno w tych silnikach (1,4 8v 60km) to norma, z uszczelką pod głowicą.
Ja się nigdy nie bawię bo szkoda mi czasu. Czekam aż lekko złapie temperaturę ,"pogłaskam" mokrą ręką chłodnicę a potem trzymam na 3 tysiacach obrotów i czekam aż zobaczę parę.Nie chodzę nie macam ,czekam po prostu aż poleci para. Idę potem dolać wody i koniec roboty z odpowietrzaniem.Oczywiście tam gdzie wymagana jest odpowietrzanie przez wentyle to...
Witam.Objawem uszkodzonej uszczelki pod głowicą było by wywalenie płynu przez zbiornik wyrównawczy lub do oleju (olej będzie wtedy szarawy),ewentualnie może iść w wydech.
Witam. Mam Skodę Fabię 1.4MPi 68km z 2002 roku ma przejechane 83tyś km i wymienione zostały: uszczelki pod tulejami i uszczelka pod głowicą. W zbiorniczku wyrównawczym od płynu chłodzącego zbiera się osad coś takie lepkie. Czy to znowu początek uszczelek pod tulejami. Pozdrawiam.
Witam. Muszę wymienić chłodnicę bo przecieka w dwóch miejscach. Czy jestem w stanie zrobić to sam ? Są jakieś "kruczki" o których powinienem wiedzieć ? Gdzieś wyczytałem że muszę wymontować zbiorniczek wyrównawczy tylko zastanawiam się po co ? Czy oprócz imbusa powinienem mieć jakieś nietypowe klucze? pozdrawiam.
Napisz proszę czy uporałeś się z tym problemem . Mam podobną sytuację czyli znikający płyn chłodniczy . Dolewać muszę ok 0,5 L na tydzień . Jeżdżę tak już 2 lata . Czekając na moment ,jeśli to jakiś pęknięty wąż to w końcu wyjdzie to samo , a tu guzik dwa lata zleciały i dalej dolewam .Samochód nie kopci ,oleju nie ubywa/przybywa jeździ poprawnie ,...
Sądząc po nóżkologi to jest rezystor korekcyjny/kalibracyjny sondy. Jest zabudowany w sondzie, pod takim plastikowym kapturkiem. To jest korekta rozbieżności produkcyjnych. No tak , ale wtedy od sondy czyli elementu ktory wkręca sie w układ wydechowy do jego wtyczki powinno isc 6 przewodów a wszystkie sondy które znalazłem w sprzedaży do tego samochodu...
Tak, jest klimatyzacja. Ale pomimo tego wszystkiego mam jeszcze jedno podejrzenie, otóż temperatura po 10-20 minutach jazdy dochodzi do 85 stopni C, stojąc na parkingu też, nie nagrzewałem wyjąc silnikiem ludziom pod oknami, muszę pojechać w inne miejsce, ale jest dziwny dla mnie objaw, mianowicie mam takie wrażenie, że rura górna pomiędzy termostatem...
Nie ubywa płynu ze zbiorniczka wyrównawczego? Wykręć świece na zimnym silniku i zakręć starterem. Zobacz czy z "trefnego" cylindra wydobywa się to samo co z innych. Sprawdzałeś kompresje na zimnym silniku?
Witam. Mój problem jest taki. Gdy odpalę auto aby się nagrzało to wskazówka temperatury płynu chłodniczego podnosi się, aż normalnie osiągnie środkową kreskę. Problem pojawia się, gdy jadę samochodem. Wskazówka zaczyna spadać aż do zera. Oczywiście dzieje się to teraz przy temperaturze powietrza wynoszącej -15. Powietrze wychodzące z nawiewu jest gorące...
Za wysoko na pewno nie jest..., rzekłbym, że jest niżej nawet niż stary. Denko zbiorniczka wyrównawczego jest niżej niżnajwyższa część reduktora. Syfon? Chodzi ci o to czy gdzieś nie zacisnąłem przypadkiem węży?? Przyglądałem się i nie widziałem nic takiego, reduktor zmienił pozycję niewiele, największa przeróbka to przeniesienie na grodź filtra fazy...
Mam dziwny kłopot z temperaturą w samochodzie. Odpala normalnie, ale nie osiąga normalnej temperatury pracy. Na pierwszy rzut oka wygląda to na uszkodzony termostat, ale po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu zapłonu pokazuje 90 stopni, po jakimś czasie temp. spada do 70 - 50 i znowu rośnie. Przy zawieszonym termostacie temperatura cały czas byłaby...
Witam, auto jak w temacie, dymi w taki sposób tylko przy gwałtownym wciśnięciu pedału gazu z niskich obrotów. Moc auta jest w porządku do 160km/h jedzie b.dobrze. Co najlepsze błędów w ECU całkowicie brak ;/ żadnego tropu. Patrząc w parametry tez nic niepokojącego nie widziałem, czujniki temperatury wszystkie pokazują ok. Ilośc powietrza mierzonego...
Witam. Mam Skodę Fabię 1.4MPi 68km z 2002 roku ma przejechane 74.5tyś km i wymienione zostały: uszczelki pod tulejami i uszczelka pod głowicą. W zbiorniczku wyrównawczym od płynu chłodzącego zbierał się olej w niewielkich ilościach i zostały wymienione wyżej napisane części od naprawy minęło 1000km i dziś rano obniżył się poziom płynu chłodzącego. Auto...
Jak tankuję do pełna to porównanie spalonego paliwa i wlanego różni się średnio o 0.5-0.7l (bak 50l) ale zdarzają się stacje gdzie wlewam więcej niż pokaże komputer i takie omijam z daleka (maja inny wzorzec litra). W Passacie (podobnie jak w innych samochodach grupy VAG) jest coś takiego jak zbiornik wyrównawczy. Ciężko jest zalać za każdym razem...
Witam wszystkich forumowiczów. Posiadam auto jak w temacie. Od kilku dni, po wyłączeniu silnika daje się słyszeć jakieś dziwne buczenie spod maski. Po wyjęciu kluczyka ze stacyjki ustaje po ok pół minucie. Znalazłem w necie zdjęcie silnika, znalazłem element który wczoraj zidentyfikowałem jako źródło tego odgłosu: http://www.autogaleria.pl/fotografie/sko...
A nie masz przypadkiem bardzo zabrudzonego zbiorniczka wyrównawczego? A na korku od oleju nie ma dziwnego galaretowatego osadu? Zapalona kontrolka płynu chłodniczego nie musi oznaczać przegrzania, może być to niski poziom płynu, lub zanieczyszczony czujnik od poziomu (znajduje się on w zbiorniczku). Jeśli odpowiesz "tak" na te pytania to najprawdopodobniej...
Sprawdziłem płyn chłodniczy, zawiera śladowe ilości oleju, a stan oleju zwiększył się ponad max. Podejrzewam uszczelkę pod głowicą, ponieważ ten samochód niema chłodnicy oleju więc jedyna droga na dostanie się oleju do płynu to uszczelka. Dodatkowo przez olej uszkodził się czujnik w zbiorniczku wyrównawczym (kontrolka od płynu świeci na tablicy i zegary...
Cześć wszystkim, jestem w trakcie szukania auta dla żony. Jednym z nich jest Skoda Fabia 2. Dziś oglądałem Skoda Fabia 2 1.2 MPI 12V 51kW, z 2007 roku. Fabia jest zagazowana. Po odczytaniu błędów mam coś takiego: Adres 01: Silnik Plik etykiet: 03E-906-033-AZQ.lbl Oznaczenie elementu: 03E 906 023 B Komponent: SIMOS91 1.2l 4VG 0807 Weryfikacja:...
Witam serdecznie, W ostatnim czasie stałem się posiadaczem Skody Fabii I. 1.4 MPI z silnikiem AZE 60KM (czeska produkcja, 1 sonda lambda). Na tę chwilę auto uprzykrza życie falującymi obrotami na biegu jałowym oraz w trakcie pracy silnika. Obroty falują w zakresie 760-870 RPM, silnik czasami szarpie i drga. Zdaję sobie sprawę, iż taki urok tego egzemplarza,...
jeśli można dorzucić miałem podobny początek, plama pod silnikiem, wyciek z gwintu czujnika temp. na chłodnicy - zerwany gwint , dolewałem wody i dojechałem do domu ok. 100km utrzymywałem wizualnie poziom płynu - wymiana chłodnicy. Po 2 tyg. padł termostat-wymiana. Zauważyłem że przewody są twarde jak kamień. Mechanik stwierdził to nic, tak ma być....
co poprawic w uziemieniu? Jak to wykonac. A co z połączeniami wyrównawczymi głównymi w domu.
Witam, buduję instalację podgrzewającą wodę w basenie rozporowym 6400l. W zeszłym roku doświadczalnie zrobiłem taką oto konstrukcję jak na zdjęciach: http://obrazki.elektroda.pl/1791917400_1... http://obrazki.elektroda.pl/4405240400_1... Z kątowników zakupionych w markecie budowlanym zrobiłem szkielet do którego zamocowałem...
rezystor wyrównawczy instalacja wyrównawczy lm317 wyrównawczy
wymiana uchwyt wiertarski uszkodzony nadprądowy moduł zapłonowy kabel
pomiar zasilacza komputerowego głośnik tracker
Pralka Polar - brak prania wstępnego: przyczyny i diagnostyka Wymiana żarówki światła postojowego w Passacie B5 1.9 TDI kombi