Sprawdziłem nowy zawór od Fabii ,przejście jest .
EGR ponownie daje o sobie znać dlatego otwieram wątek aby opisać dalsze boje z EGR, pomiary jakie wykonałem - może przydadzą się komuś informacje. Dodatkowo prośba o kliknięcie "Pomógł" przy moim poście jesli informacje były pomocne. Do rzeczy: Po trzech latach jazdy i 40kkm ponownie pojawił się błąd EGR. Tym razem: P0403: Exhaust Gas Recirculation...
żaden mechanik nie może tego zrobić Pewnie nigdzie nie byłeś tylko od razu na forum....nie powinien to być trudny problem...a "folswageny" diagnozuje się dedykowanym sprzętem.... http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php...
Ten błąd oznacza wypadanie zapłonów na 2 cylindrze. Nic tam nie ma mowy o cewce w opisie a dużo osób uznaje że o nią tutaj chodzi. Wypadanie zapłonów może być spowodowane przez brak zapalenia mieszanki w cylindrze a to powodować może: - brak iskry - zła mieszanka lub jej brak - brak sprężania na cylindrze Zmierz ciśnienie sprężania na cylindrach. Może...
Zawór odmy miałem podobny przypadek
Masz klasyczne objawy źle działającej instalacji gazowej. Że to najprawdopodobniej Omegas nie znaczy że nie może się zepsuć. Czasem trzeba nawet kilkadziesiąt km zrobić na benzynie żeby korekty wróciły do normy.
Czego nie rozumiesz, te popyczacze ustawia sie z wstępnym napięciem tak jak napisał kolega maszan. Przy twoim ustawieniu zniszczysz zawory i dzwigienki.
Witam czy ktoś wie GDZIE JEST W SKODZIE FABII 1.4 16V ZAWóR EWAP
A ciśnienie na cylindrach? Z tego co pamiętam to w 1.2 wypalały się zawory wydechowe.
Na sterownik silnika zasilanie sprawdź (bezpieczniki). W blokach pomiarowych można sprawdzić. Co podawane jest na zawór N108 można podsłuchać i sprawdzić. Wg mnie gdzieś jest słaba masa.
No i nie daje mi spokoju trzecia nie wymieniana dotąd oryginalna cewka. Wklejam zdjęcia bo wydaje mi się że ona również pada. Pojawiły się na niej wyraźne wypukłości. Dwie wcześniejsze wymieniłem na beru. http://obrazki.elektroda.pl/3194892700_1... http://obrazki.elektroda.pl/1723623500_1...
Moje głupie pytanie-tam są elektyczne zawory?
Była seria wadliwych zaworów valeo. Moim zdaniem łatwo sprawdzić czy zawór jest nieszczelny zaciskając przewód od zbiornika , albo po prostu zdjąć przewód i zaślepić . Jak będzie odpalał dobrze masz odpowiedź.
To jest bulbulator przepływu mocy. A tak normalnie jest to zawór EVAP i jest częścią układu odpowietrzania EVAP, tzn. oczyszczania zbiornika z oparów benzyny.
Walki, sprężyny i zawory da rade bez głowicy sprawdzić. Demontaż głowicy to ostateczność.
Wypada sprawdzić szczelność cylindrów. Może podpiera zawór?
Czy zawór czy sprzęgło w Fabii idzie to sprawdzić żarówką.
Już Ci napisałem w swoim pierwszym poście. Masz sprawdzić czy po odłączeniu wtyczki od zaworu par paliwa nie ma przepływu przez ten zawór czyli czy jest zamknięty.
Pomierzyć kompresje jak się rozgrzeje. Zapewne wypalone zawory, standardowo.
Właśnie na 1 nie ma w ogóle prądu i przekładałem na 2, to działa, to coś z prądem, ale i gadałem z mechanikiem, to powiedział mi, że 80-90% pęknięte zawory.
raczej obowiązkowy demontaż głowicy, ale czy dam radę wtedy poznać czy to problem zaworów czy tylko pierścieni. Niestety nie jestem zawodowym naprawiaczem silników i nie wiem czy moją wypowiedź raczysz wziąć pod uwagę ale postaram się pomóc Jak zdejmiesz głowicę zobaczysz jak wygląda gładź cylindrów,bo to że zawory masz do roboty to pewne(różnica na...
Panewki w porządku, a pompa oleju jest dobra, a smok olejowy nie był zapchany. Brak opiłków metalu w filtrze oleju i misce. Czujnik ciśnienia oleju nowy. Problem cały czas ten sam. Gdzie szukać i co diagnozować? Czy cos sie zapchało? Czy tam jest jakiś zawór olejowy?
Pozwólcie że podepnę się pod temat Ma ten sam problem. Wymieniałem oringi na powrocie z wtryskiwacza. po przejechaniu paru kilometrów po autostradzie znowu cieknie. Wymieniłem cały zestaw przelewów tzn (nowy oryginalny wąż z króćcami i efekt ten sam. Paliwo leci dopiero przy większym obciążeniu. Czy gdzieś na powrocie jest jakiś zawór sterujący albo...
Problem rozwiązany. Wystarczyło przeczyścić zawór egr.
Za bogata mieszanka czyli za mało powietrza. Za wysokie ciśnienie w dolocie czyli nieszczelność, ale sprawdziłeś i układ jest szczelny. Czyli w tym przypadku: bogata mieszkanka + za małe podciśnienie daje niedomknięty zawór EGR. Pozdrawiam
A skąd masz pewność czy zawory nie dostały?
Wzrost ciśnienia w układzie jak ruszy sprężarka. Przełóz zawór ze starej
Czujnik raczej nie kłamie. Ciągnie lewe powietrze albo zawory podparte/wypalone.
Sprężanie jest, iskra jest, paliwo jest; zostaje już chyba tylko nie otwierający się zawór... Zdejmowałeś pokrywe zaworów?
Co do jakosci się nie wypowiem bo nie montowalem. Ja bym wziął te tańsze. A spróbuj najpierw na starych przeregulowac zawory. Czasem pomaga
Wypalone zawory, głowica do roboty. Ot taki standard.
Więc masz wypalone zawory, ewentualnie brak wysterowania cewki.
Witam Cos mi poprostu stuka w silniku i myslalem ze to zawory ale jesli fabia ma hydrauliczne to napewno nie jest to tego przyczyna. Dziekuje bardzo za pomoc
Np wypalone /pogięte zawory. Rozrząd się nie rozleciał ,nie przeskoczył?
Zawór zwrotny w pompie ok?
Przebieg samochodu 184000 km, świece, rozrząd wymienione, robiona głowica, zawory, zapłon ustawił mechanik.
Przeczytane z zeszytu serwisowego dla Fabii pierwszej . Dla zacisku nowego czy to po naprawie przed jego montażem . https://obrazki.elektroda.pl/2130326100_... Z tłumacza Google : Wstępne odpowietrzanie zacisku hamulca Ustaw zacisk hamulca do wstępnego odpowietrzania. – Otworzyć zawór odpowietrzający -strzałka A-. – Używając...
To podciśnienie niskie (wysoki MAP) masz na wolnych obrotach. Zawory regulowane były? Niby sa hydroszklanki ale może brakuje już regulacji?
Czasem nie podszedł ci pod niego kawałek silikonu ze składania miski? To zawór regulacji ciśnienia normalnie powinien być zamknięty.
Witam. Powtórz pomiar za kilka dni. I dopiero jak będziesz pewny, że to jest zawór wykonaj demontaż. Pozdrawiam.
co mogło być przyczyną uszkodzenia pierścieni Jaka pewność, że to pierścienie, a nie zawory lub nieszczelna uszczelka?
Być może przeciek z EVAP albo z reduktora do dolotu.A do tego jak jest puszcza zawór regulacji ciśnienia paliwa na listwie.
Nie jeździj bo jeśli to nie czujnik lub elektryka, to silnik nie ma smarowania i pogłębiasz jego zniszczenia. A przyczyną może być uszkodzony czujnik, elektryka a jeśli faktycznie jest niskie ciśnienie to skrajnie niski poziom oleju, skrajnie zużyty olej lub wymieszany z benzyną, zatarty lub zużyty silnik, uszkodzona pompa lub jej zawór przelewowy.
Mam problem z odpowietrzeniem Skody Fabia 1.4 MPI 2002r. Próbowałem tradycyjną metodą i nie pomogło. Czy widoczny na zdjęciu zawór na dole jest od odpowietrzania? Jeśli tak jak to zrobić? https://obrazki.elektroda.pl/1178228000_...
witam Vag wskazał błąd 17155. P0771. Zawór przełącznika 5=> cewka 5 N92 otwarty obieg / zwarcie do masy. pacjent to skoda fabia 1.4 16V silnik BKY co oznacza ten błąd i jak go usunąć ???? za info serdeczne dzieki pozdrawiam T
Jak podłączysz maszynę zobacz jakie ciśnienia są w układzie . Zobacz czy zawór jest wysterowany miernikiem sprawdzisz .
Jam ma zrobic adaptacje skoro masz błąd zaworu EGR. To tak jakbyś chciał światło zapalić a masz żarówki spalone. Usuniesz przyczynę pojawienia się błędu to i adaptacja ruszy. Na tą chwile nie wiadomo czy problemem jest zawór, uszkodzona instalacja czy EDC.
Witam serdecznie. Nasza Fabia ostatnio od czasu do czasu pokazuje kontrolkę od składu spalin(tzw. helikopter) i co za tym idzie ustala sobie program ograniczonej mocy. Po odpaleniu po raz drugi lub trzeci kontrolka znika. Skoda też jakby wraca do poprzednich możliwości. Po kilku dniach (odpaleniach) znowu marudzi ta kontrolka. I potem znika. Raz na...
Jutro się tym zajmę i dam odpowiedz też tak myślę że zawory do roboty pozdrawiam
Raczej tak. Wygląda jak zawór zwrotny i pewnie nim jest (część samochodów ma zabudowany zaworek w serwie ale wszystkie oparte o serwo go mają). Odepnij cały przewód i sprawdź,w jedną stronę przepuszcza a w drugą jest kierunek zaporowy. Jeśli tak to jest to ten zawór. Teraz drobna uwaga: jeśli ten zawór niedomaga ,to trzeba coś z tym robić. Nie jest...
Taka usterka jest niemożliwa w silnikach otto, chyba że wszystkie zawory uniesiesz do góry.
Problem rozwiązany. Przyczyną były pierścienie tłokowe, wymienione, zawory dotarte i jest okey. Pozdrawiam.
Czyli masz mechaniczne uszkodzenie najpewniej głowicy, podwieszający zawór czy podobnie .Tak czy inaczej czapka do ściągnięcia.
Tak na szybko bo w pracy jestem :P Auto pali mniej tak normalnie i duzo mniej przy maks odkreconym zaworku :) na 10 l ropy jestem w stanie zrobic ponad 400 km :) i tak mysle ze lepszy bedzie wtrysk wody jak najblizej komory spalania tylko co na to zawory :)
Reguluj zawory, jeśli nie ich wina to myśl dalej.
Czy zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej powinien mieć przelot w obydwie strony ?
Błąd wyraznie mówi że mieszanka jest za uboga lub za bogata. Sprawdzić prace sondy lambda, zrobić analize spalin, sprawdzić szczelność ukladu paliwowego, sprawdzić zawór odparowywania zbiornika.
Przypadkowo natrafilem na ten watek... o tym silniku vw niemozna za wiele dobrego powiedziec... sa z nim same problemy poczawszy od rozrzadu. Przyjrzyjcie sie tej fotce http://forum.fordclubpolska.org/showthre... http://forum.fordclubpolska.org/attachme... Przebieg-75kkm silnik vW 1.2 samochod skoda...
Uszkodzony zawór EVAP
Witam podbijam temat. Skoda Fabia 2001 silnik jak wyżej. Kodu silnika nie mam, bo jestem chwilowo na urlopie. Jaki zawór kupić. Ceny zaczynają się od 160zl do 600-700zl oryginalne jak w samochodzie. Byłby jakiś zamiennik, których działaby bez przeszkód i wystarczył na kilkadziesiąt tysięcy kilometrów?
Nie ,tak naprawde auto klienta, zostawił mi auto , pierwsze moje podejrzenie po podłączeniu kompa to napewno cewka, no i tak poszło dalej.Jak sprawdziłem rozrząd no to co by nie zobaczyc glowicy, po tym jak pisali w Internecie, i paru ludzi z mojego miasta co zajmuje się elektroniką powiedziało ze głowne przyczyny w tym silniku to rozrząd albo zawory.
Dziękuję za pomoc chyba problem sie rozwiązał kompresja sprawdzona: Cylinder 1 - 9 cylinder 2- 10 cylinder 3 - 13 Czyli wypalone zawory mam rozumieć?
Tak na szybko to wielo zawór. steruje mn. pracą turbiny, egr, klapy gaszącej.
Jakaś musi być przyczyną niskiej kompresji. Jak na wszystkich cylindrach to samo to jednak szukałbym w rozrządzie przyczyny. Albo przestawiony albo ktoś za bardzo zredukował bieg i pogięło zawory. W każdym razie przy takiej kompresji nie zapali.
Świece wymienione miesiąc temu. Dziś sprawdzę ciśnienie nagarach. Będzie coś więcej wiadomo. Zaprzyjaźniony mechanik podpowiedział tylko - przepustnica lub zawory się skończyły.
A próbowałeś regulować zawory?? Wczoraj przerabiałem temat i pomogła regulacja zaworów.
Zawory podciśnieniowe buczą?Odpowietrzenie idzie do filtra.
Zakręć zawór od gazu , pojeździj ze 100 km na samej benzynie .
Witam, podłączę się do postu. Pytanie, czy słupek BBM można wymienić na CHF? Czy jest jakaś znacząca różnica? Dodano po 5 witam mam silnik bbm i muszę go wymienić ponieważ w moim wypaliło zawór , pytanie czy można przełożyć na słupek chf czy to ta sama konstrukcja? Dziękuję za odpowiedź
Skoro robi tak na gazie i benzynie to raczej nie wina instalacji gazowej. Zresztą byłem w 3 serwisach niezależnych LPG i każdy mówi ze instalacja ok. Coś z osprzętem samego silnika. Jedni mówią czujnik impulsów inni zawory (krzywe popychacze)
Sedno problemu to układ EVAP który nie działa. Sens działania układu EVAP jest taki że w określonych warunkach otwiera się zawór EVAP i podciśnienie w kolektorze zasysa pary paliwa z filtra EVAP. Uszkadza się Zawór EVAP . Zacina w pozycji zamknij albo otwórz ewentualnie na reaguje prawidłowo na sygnały połowicznego otwarcia PWM (reaguje za wolno) spowodowane...
Błędy cały czas wracają skasuje i po kilku km wracają wygląda na to że Zawór EGR był dobry no nic będę mieć na zapas .
Witam *Podczas pracy silnika na biegu jałowym (samochód stoi - zagrzany pow. 80 C) wartość wynosi u mnie 0.39 % tak ma byc czy to objaw uszkodzonego zaworu egr,Podczas "gazowania" na postoju EGR niekiedy jak przygazuje to zawór otwiera sie 0.78 % to dobrze czy zle?
Nie ma żadnego prądu na kablu od zaworu pompy klimy, jedyne co jest jak mierze miernikiem ok 7.6V. Nic więcej. Najbardziej by mnie interesowało gdyby ktoś posprawdzał u siebie te parametry serwisowe. To nie musi być polo, może być fabia. Dzisiaj wymontowałem ten zawór z sprężarki, nie wiem jak od do końca powinien działać coś tam pyka jak na krótko...
Na benzynie dusi się nie może wejść na obroty dopiero jak się go przemęczy do 3 tys obrotów, można powolutku do polowy sprzęgła ruszać, a jak już się zagrzeje przełączam. Na gaz to igła świece? wtryski zawory? Może ktoś coś podpowiedzieć?
Witam Na twoim miejscu to bym zostawił tak jak jest.Przy 4 atm.otwiera się zawór przelewowy i nic się nie dzieje.Natomiast 2atm. na wolnych obrotach to bardzo dobrze .
zawór wymienilem znajduje sie w fabi w komorze silnika lecz usterka sie powtórzyla nieszczelnosci nie widac, jest jeszcze jakas inna mozliwosc?
Wymieniłem...... I poco ?? Żaden z tych błędów nie wskazuje na elementy, które wymieniłeś. Jak byk masz non stop problem z egr-em więc sprawdź zawór i rurki od niego, sondę zostaw na deser póki nie ogarniesz egr-a. Dodano po 1 Ew. zrób flesh-a ECU na wyższy soft, często pomaga.
Czyli skodowskie OHV link do tematu jak wyregulowac zawory na poczatek ( moj post nr.2): https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
Żeby auto prawidłowo pracowało na gazie parownik musi być gorący. Silnik może być gorący ale czy parownik też jest gorący ? Można po przełączeniu na gaz wyciągnąć bezpiecznik od pompki paliwa i rozładować ciśnienie paliwa przez zawór do podłączania manometru i obserwować czy się coś zmieniło.
Tak jak kolega wyżej napisał = albo były zawory powypalane albo prowadnice kiepskie, przebiegi od 60kkm do góry
Witam.Wygląda to na problem z zaworami i o ile mają one samoregulatory to schodzi z nich olej z tąd te stuki.Żle otwierające się zawory mogą powodować tego typu problemy,kiedy samoregulatory napompują się olejem i nie ma dużego luzu zaworowego obhjawy ustępują.
Nie błędy nie były odczytywane. A jeśli nie były by to zawory to co jeszcze może być taka przyczyną spalania większego
Dzień dobry. Jeśli pisze w złym miejscu to bardzo proszę o przeniesienie. Przegladniete różne tematy. J.w pacjentem jest skoda fabia 1.2 12v ( 3 zawory ? ). Od pewnego czasu wyrzucało 2 błędy - jeden odnośnie sondy pierwszej, a drugi o katalizatorze. Sonda wymieniona, w katalizator wkręcony emulator ( tak chyba się to zwie ). Jednak po jakims czasie...
Dynamiczny log przepływki i turbo; 749076 Według mnie turbo wstaje za późno, przepływa ok. Zawór upustowy odpiąłem bez niego też dymi. Jakieś pomysły ?
Wlasnie jestem w trakcie skladania tego silnika wymienilem pierscienie, glowica wymienione zawory,zobaczymy jak poskladam,korby dokrecam 50Nm a glowne 80Nm,napisze jak bedzie chodzil po zlozeniu
Też myślę ze tych specyfików nie dodawać bo szkoda układu, nagrzewnice i wszystkie kanały zapaskudzi !!! Powinni tego nie sprzedawać. Jak sprawdzić tą pompę czy porostu wymienić ? Teraz nie ma wycieków właśnie wyjechałem fabiontkiem z kanału i nie wycieka nic silnik chodząc na wolnych obrotach, nic nie ma. Ale jak jechałem do wawy w tygodniu i na krajowej...
Korek? Co ma korek? To zwykły kawałek plastiku z gwintem. Nie ma w nim zaworu, spustu, rurki odplywowej. Nic. Nigdy nie było. Korek zakrecany jest do oporu i szczelnie zamyka baniak. Oj kolego .... w korku są dwa zawory ... Nie wiesz, to jesteś z wiedzą do tyłu. Trzeba Ci się podszkolić ..
A to nie jest tak, że ta pompka podaje paliwo tylko przez chwilę do momentu rozruchu silnika? Generalnie tak. Ale po uruchomieniu auta powinna cały czas tworzyć ciśnienie. Sprawdzałeś jakie jest ciśnienie na szynie paliwowej? Tak na szybko zapoznałem się z budową tego układu to do sprawdzenia masz: -Pompę paliwa -przekaźnik (R17) od niej i wiązkę -...
Nie chce cie martwić kolego, jeśli sprawdzisz że sam kompresor sie nie zaciera i że komp podwyższa obroty w momencie załączenia klimy, trzeba by sie było przyjrzeć bardzo dokładnie kompresji, bo w tych silniczkach bardzo często spotyka się powypalane zawory. Jeszcze sprawdź zawór recylkulacji czy sie na pewno całkowicie domyka.
ja bym zaczął od sprawdzenia ilości oleju ale to na pewno zrobiłeś. Jeśli jest olej to może być za Rzadki ale to nie miało by wpływu na skład mieszanki w takim stopniu żeby zaświecić kontrolkę "silnika". Może jeszcze nie domagać zawór EGR. P.S. Fabią 1,4 nie jeździ się 160km/h po prostu szkoda. Pozdrawiam
Jest przecież P130A. Sprawdź zawór odmy. Odłącz wężyk od zaworu, zaślepki z dwóch stron, „uchyl” lekko bagnet od oleju i zobacz co się będzie działo.
Dzisiaj sprzęgło brało od połowy skoku, więc postanowiłem ponowić odpowietrzanie. Znalazłem instrukcję odpowietrzania sprzęgła przy pomocy przyrządu VAS 5234. Niestety nie posiadam takiego, więc użyłem mojego chińskiego urządzenia plus pompowanie sprzęgła. - Podłączyć urządzenie do napełniania i odpowietrzania hamulców -VAS 5234- lub -V.A.G 1869-. Do...
zawór lub cos w podobie ale niemam porównania jakie może to nosić objawy. Wróżenie na podstawie samych objawów, nie jest dobrym pomysłem. Można ustalić przyczynę, na podstawie diagnostyki silnika.
Sonda jest na wydechu i mierzy ilość tlenu w spalinach . Jeżeli mieszanka naprawdę jest za uboga to szukałbym raczej lewego luftu, albo przyczyny dlaczego dostaje za mało paliwa. (wypalony zawór wydechowy albo wypadanie zapłonów daje za bogatą na sondzie).
Pragnę poinformować ze problem rozwiązany w momencie kiedy rozrząd był rozciągnięty to niestety nastąpiła lekka kolizja , zawory ssące na drugim cylindrze dostały i były skrzywiony baaaaaardzo minimalnie i prawdopodobnie sie zacinały albo coś. Głowica przeszła remont , nowe dotarte zawory i prowadnice i już pięknie chodzi :)
Sprawdź kompresje i może trzeba wyregulować zawory - jeśli nie jest już za późno. Tu masz w drugim poscie jak: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
Przy samochodach z LPG i tego typu problemami jest jedna zasada - na wstępie wyłączamy instalację LPG (na ile to możliwe) i zakręcamy zawór na butli i dopiero po takim zabiegu zaczynamy diagnozować usterki.
Witam. Mam problem z klimatyzacją w samochodzie Skoda Fabia 1 1.9 TDI 100 km. Nie działa mi klimatyzacja manualna, po wciśnięciu guzika AC świeci się. Po podłączeniu komputera wyskakuje błąd 00898 activation AC compressor zwarcie do plusa. W poprzednim roku działała i w pewnym momencie podczas jazdy przestała działać. Wymieniłem sprężarkę klimatyzacji...
Głowica do zdjęcia i wymiany prowadnic zaworowych + szlifowanie / dotarcie zaworów. Wada tych modeli Kolego masz u mnie duże piwo, w końcu (wyczerpując wszystkie inne możliwości) zrzuciłem głowice. Okazało się ze mimo pozornie dobrych parametrów kompresji, głowica była w stanie agonalnym (włączając pęknięty zawór ssący na 3 cylindrze). Do wymiany poszły...
zawór skoda fabia zawór zawór wydechowy fabia fabia alternator
bosch zmywarka hałas pamięć tomtom piwnicy bloku
uniden ubc125xlt blaupunkt paris rcr41
Jak naprawić zardzewiały kosz do zmywarki? Demontaż klawisza zwijania kabla w odkurzaczu Zelmer Oceanik 91/97