Ten błąd oznacza wypadanie zapłonów na 2 cylindrze. Nic tam nie ma mowy o cewce w opisie a dużo osób uznaje że o nią tutaj chodzi. Wypadanie zapłonów może być spowodowane przez brak zapalenia mieszanki w cylindrze a to powodować może: - brak iskry - zła mieszanka lub jej brak - brak sprężania na cylindrze Zmierz ciśnienie sprężania na cylindrach. Może...
Zawór odmy miałem podobny przypadek
Czego nie rozumiesz, te popyczacze ustawia sie z wstępnym napięciem tak jak napisał kolega maszan. Przy twoim ustawieniu zniszczysz zawory i dzwigienki.
A ciśnienie na cylindrach? Z tego co pamiętam to w 1.2 wypalały się zawory wydechowe.
Właśnie na 1 nie ma w ogóle prądu i przekładałem na 2, to działa, to coś z prądem, ale i gadałem z mechanikiem, to powiedział mi, że 80-90% pęknięte zawory.
EGR ponownie daje o sobie znać dlatego otwieram wątek aby opisać dalsze boje z EGR, pomiary jakie wykonałem - może przydadzą się komuś informacje. Dodatkowo prośba o kliknięcie "Pomógł" przy moim poście jesli informacje były pomocne. Do rzeczy: Po trzech latach jazdy i 40kkm ponownie pojawił się błąd EGR. Tym razem: P0403: Exhaust Gas Recirculation...
Moje głupie pytanie-tam są elektyczne zawory?
żaden mechanik nie może tego zrobić Pewnie nigdzie nie byłeś tylko od razu na forum....nie powinien to być trudny problem...a "folswageny" diagnozuje się dedykowanym sprzętem.... http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php...
Pomierzyć kompresje jak się rozgrzeje. Zapewne wypalone zawory, standardowo.
Panewki w porządku, a pompa oleju jest dobra, a smok olejowy nie był zapchany. Brak opiłków metalu w filtrze oleju i misce. Czujnik ciśnienia oleju nowy. Problem cały czas ten sam. Gdzie szukać i co diagnozować? Czy cos sie zapchało? Czy tam jest jakiś zawór olejowy?
Problem rozwiązany. Wystarczyło przeczyścić zawór egr.
Masz klasyczne objawy źle działającej instalacji gazowej. Że to najprawdopodobniej Omegas nie znaczy że nie może się zepsuć. Czasem trzeba nawet kilkadziesiąt km zrobić na benzynie żeby korekty wróciły do normy.
Na sterownik silnika zasilanie sprawdź (bezpieczniki). W blokach pomiarowych można sprawdzić. Co podawane jest na zawór N108 można podsłuchać i sprawdzić. Wg mnie gdzieś jest słaba masa.
raczej obowiązkowy demontaż głowicy, ale czy dam radę wtedy poznać czy to problem zaworów czy tylko pierścieni. Niestety nie jestem zawodowym naprawiaczem silników i nie wiem czy moją wypowiedź raczysz wziąć pod uwagę ale postaram się pomóc Jak zdejmiesz głowicę zobaczysz jak wygląda gładź cylindrów,bo to że zawory masz do roboty to pewne(różnica na...
Już Ci napisałem w swoim pierwszym poście. Masz sprawdzić czy po odłączeniu wtyczki od zaworu par paliwa nie ma przepływu przez ten zawór czyli czy jest zamknięty.
Tak na szybko bo w pracy jestem :P Auto pali mniej tak normalnie i duzo mniej przy maks odkreconym zaworku :) na 10 l ropy jestem w stanie zrobic ponad 400 km :) i tak mysle ze lepszy bedzie wtrysk wody jak najblizej komory spalania tylko co na to zawory :)
Sigwa18 czy ten zawór nie powinien świrować i w zimie?
Nie ,tak naprawde auto klienta, zostawił mi auto , pierwsze moje podejrzenie po podłączeniu kompa to napewno cewka, no i tak poszło dalej.Jak sprawdziłem rozrząd no to co by nie zobaczyc glowicy, po tym jak pisali w Internecie, i paru ludzi z mojego miasta co zajmuje się elektroniką powiedziało ze głowne przyczyny w tym silniku to rozrząd albo zawory.
Za bogata mieszanka czyli za mało powietrza. Za wysokie ciśnienie w dolocie czyli nieszczelność, ale sprawdziłeś i układ jest szczelny. Czyli w tym przypadku: bogata mieszkanka + za małe podciśnienie daje niedomknięty zawór EGR. Pozdrawiam
To jest bulbulator przepływu mocy. A tak normalnie jest to zawór EVAP i jest częścią układu odpowietrzania EVAP, tzn. oczyszczania zbiornika z oparów benzyny.
A skąd masz pewność czy zawory nie dostały?
Wzrost ciśnienia w układzie jak ruszy sprężarka. Przełóz zawór ze starej
Nie jeździj bo jeśli to nie czujnik lub elektryka, to silnik nie ma smarowania i pogłębiasz jego zniszczenia. A przyczyną może być uszkodzony czujnik, elektryka a jeśli faktycznie jest niskie ciśnienie to skrajnie niski poziom oleju, skrajnie zużyty olej lub wymieszany z benzyną, zatarty lub zużyty silnik, uszkodzona pompa lub jej zawór przelewowy.
Przeczytane z zeszytu serwisowego dla Fabii pierwszej . Dla zacisku nowego czy to po naprawie przed jego montażem . https://obrazki.elektroda.pl/2130326100_... Z tłumacza Google : Wstępne odpowietrzanie zacisku hamulca Ustaw zacisk hamulca do wstępnego odpowietrzania. – Otworzyć zawór odpowietrzający -strzałka A-. – Używając...
Też myślę ze tych specyfików nie dodawać bo szkoda układu, nagrzewnice i wszystkie kanały zapaskudzi !!! Powinni tego nie sprzedawać. Jak sprawdzić tą pompę czy porostu wymienić ? Teraz nie ma wycieków właśnie wyjechałem fabiontkiem z kanału i nie wycieka nic silnik chodząc na wolnych obrotach, nic nie ma. Ale jak jechałem do wawy w tygodniu i na krajowej...
Przebieg samochodu 184000 km, świece, rozrząd wymienione, robiona głowica, zawory, zapłon ustawił mechanik.
Więc masz wypalone zawory, ewentualnie brak wysterowania cewki.
Wypalone zawory, głowica do roboty. Ot taki standard.
co mogło być przyczyną uszkodzenia pierścieni Jaka pewność, że to pierścienie, a nie zawory lub nieszczelna uszczelka?
Zawór zwrotny w pompie ok?
Pozwólcie że podepnę się pod temat Ma ten sam problem. Wymieniałem oringi na powrocie z wtryskiwacza. po przejechaniu paru kilometrów po autostradzie znowu cieknie. Wymieniłem cały zestaw przelewów tzn (nowy oryginalny wąż z króćcami i efekt ten sam. Paliwo leci dopiero przy większym obciążeniu. Czy gdzieś na powrocie jest jakiś zawór sterujący albo...
Czy zawór czy sprzęgło w Fabii idzie to sprawdzić żarówką.
No i nie daje mi spokoju trzecia nie wymieniana dotąd oryginalna cewka. Wklejam zdjęcia bo wydaje mi się że ona również pada. Pojawiły się na niej wyraźne wypukłości. Dwie wcześniejsze wymieniłem na beru. http://obrazki.elektroda.pl/3194892700_1... http://obrazki.elektroda.pl/1723623500_1...
Np wypalone /pogięte zawory. Rozrząd się nie rozleciał ,nie przeskoczył?
Błąd wyraznie mówi że mieszanka jest za uboga lub za bogata. Sprawdzić prace sondy lambda, zrobić analize spalin, sprawdzić szczelność ukladu paliwowego, sprawdzić zawór odparowywania zbiornika.
Jutro się tym zajmę i dam odpowiedz też tak myślę że zawory do roboty pozdrawiam
Dziękuję za pomoc chyba problem sie rozwiązał kompresja sprawdzona: Cylinder 1 - 9 cylinder 2- 10 cylinder 3 - 13 Czyli wypalone zawory mam rozumieć?
Taka usterka jest niemożliwa w silnikach otto, chyba że wszystkie zawory uniesiesz do góry.
Być może przeciek z EVAP albo z reduktora do dolotu.A do tego jak jest puszcza zawór regulacji ciśnienia paliwa na listwie.
Jam ma zrobic adaptacje skoro masz błąd zaworu EGR. To tak jakbyś chciał światło zapalić a masz żarówki spalone. Usuniesz przyczynę pojawienia się błędu to i adaptacja ruszy. Na tą chwile nie wiadomo czy problemem jest zawór, uszkodzona instalacja czy EDC.
Jak podłączysz maszynę zobacz jakie ciśnienia są w układzie . Zobacz czy zawór jest wysterowany miernikiem sprawdzisz .
Skoro robi tak na gazie i benzynie to raczej nie wina instalacji gazowej. Zresztą byłem w 3 serwisach niezależnych LPG i każdy mówi ze instalacja ok. Coś z osprzętem samego silnika. Jedni mówią czujnik impulsów inni zawory (krzywe popychacze)
To podciśnienie niskie (wysoki MAP) masz na wolnych obrotach. Zawory regulowane były? Niby sa hydroszklanki ale może brakuje już regulacji?
Reguluj zawory, jeśli nie ich wina to myśl dalej.
Czy zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej powinien mieć przelot w obydwie strony ?
Uszkodzony zawór EVAP
Tak na szybko to wielo zawór. steruje mn. pracą turbiny, egr, klapy gaszącej.
Na benzynie dusi się nie może wejść na obroty dopiero jak się go przemęczy do 3 tys obrotów, można powolutku do polowy sprzęgła ruszać, a jak już się zagrzeje przełączam. Na gaz to igła świece? wtryski zawory? Może ktoś coś podpowiedzieć?
Zawory podciśnieniowe buczą?Odpowietrzenie idzie do filtra.
A próbowałeś regulować zawory?? Wczoraj przerabiałem temat i pomogła regulacja zaworów.
Jakaś musi być przyczyną niskiej kompresji. Jak na wszystkich cylindrach to samo to jednak szukałbym w rozrządzie przyczyny. Albo przestawiony albo ktoś za bardzo zredukował bieg i pogięło zawory. W każdym razie przy takiej kompresji nie zapali.
witam Vag wskazał błąd 17155. P0771. Zawór przełącznika 5=> cewka 5 N92 otwarty obieg / zwarcie do masy. pacjent to skoda fabia 1.4 16V silnik BKY co oznacza ten błąd i jak go usunąć ???? za info serdeczne dzieki pozdrawiam T
Świece wymienione miesiąc temu. Dziś sprawdzę ciśnienie nagarach. Będzie coś więcej wiadomo. Zaprzyjaźniony mechanik podpowiedział tylko - przepustnica lub zawory się skończyły.
zdejmuj dekiel sprawdz czy krzywki walka atakuja szklanki jak jest luz to masz po zaworach :( .
Zakręć zawór od gazu , pojeździj ze 100 km na samej benzynie .
Raczej tak. Wygląda jak zawór zwrotny i pewnie nim jest (część samochodów ma zabudowany zaworek w serwie ale wszystkie oparte o serwo go mają). Odepnij cały przewód i sprawdź,w jedną stronę przepuszcza a w drugą jest kierunek zaporowy. Jeśli tak to jest to ten zawór. Teraz drobna uwaga: jeśli ten zawór niedomaga ,to trzeba coś z tym robić. Nie jest...
Witam *Podczas pracy silnika na biegu jałowym (samochód stoi - zagrzany pow. 80 C) wartość wynosi u mnie 0.39 % tak ma byc czy to objaw uszkodzonego zaworu egr,Podczas "gazowania" na postoju EGR niekiedy jak przygazuje to zawór otwiera sie 0.78 % to dobrze czy zle?
Witam podbijam temat. Skoda Fabia 2001 silnik jak wyżej. Kodu silnika nie mam, bo jestem chwilowo na urlopie. Jaki zawór kupić. Ceny zaczynają się od 160zl do 600-700zl oryginalne jak w samochodzie. Byłby jakiś zamiennik, których działaby bez przeszkód i wystarczył na kilkadziesiąt tysięcy kilometrów?
Błędy cały czas wracają skasuje i po kilku km wracają wygląda na to że Zawór EGR był dobry no nic będę mieć na zapas .
Witam, podłączę się do postu. Pytanie, czy słupek BBM można wymienić na CHF? Czy jest jakaś znacząca różnica? Dodano po 5 witam mam silnik bbm i muszę go wymienić ponieważ w moim wypaliło zawór , pytanie czy można przełożyć na słupek chf czy to ta sama konstrukcja? Dziękuję za odpowiedź
zawór lub cos w podobie ale niemam porównania jakie może to nosić objawy. Wróżenie na podstawie samych objawów, nie jest dobrym pomysłem. Można ustalić przyczynę, na podstawie diagnostyki silnika.
Tak jak kolega wyżej napisał = albo były zawory powypalane albo prowadnice kiepskie, przebiegi od 60kkm do góry
Nie błędy nie były odczytywane. A jeśli nie były by to zawory to co jeszcze może być taka przyczyną spalania większego
Czyli skodowskie OHV link do tematu jak wyregulowac zawory na poczatek ( moj post nr.2): https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
Dynamiczny log przepływki i turbo; 749076 Według mnie turbo wstaje za późno, przepływa ok. Zawór upustowy odpiąłem bez niego też dymi. Jakieś pomysły ?
zawór wymienilem znajduje sie w fabi w komorze silnika lecz usterka sie powtórzyla nieszczelnosci nie widac, jest jeszcze jakas inna mozliwosc?
Mam problem z odpowietrzeniem Skody Fabia 1.4 MPI 2002r. Próbowałem tradycyjną metodą i nie pomogło. Czy widoczny na zdjęciu zawór na dole jest od odpowietrzania? Jeśli tak jak to zrobić? https://obrazki.elektroda.pl/1178228000_...
Wymieniłem...... I poco ?? Żaden z tych błędów nie wskazuje na elementy, które wymieniłeś. Jak byk masz non stop problem z egr-em więc sprawdź zawór i rurki od niego, sondę zostaw na deser póki nie ogarniesz egr-a. Dodano po 1 Ew. zrób flesh-a ECU na wyższy soft, często pomaga.
Zawory raczej nie stukaja tylko klekoczą, słychać wyraźnie na wolnych obrotach.
Nie chce cie martwić kolego, jeśli sprawdzisz że sam kompresor sie nie zaciera i że komp podwyższa obroty w momencie załączenia klimy, trzeba by sie było przyjrzeć bardzo dokładnie kompresji, bo w tych silniczkach bardzo często spotyka się powypalane zawory. Jeszcze sprawdź zawór recylkulacji czy sie na pewno całkowicie domyka.
Witam.Wygląda to na problem z zaworami i o ile mają one samoregulatory to schodzi z nich olej z tąd te stuki.Żle otwierające się zawory mogą powodować tego typu problemy,kiedy samoregulatory napompują się olejem i nie ma dużego luzu zaworowego obhjawy ustępują.
Korek? Co ma korek? To zwykły kawałek plastiku z gwintem. Nie ma w nim zaworu, spustu, rurki odplywowej. Nic. Nigdy nie było. Korek zakrecany jest do oporu i szczelnie zamyka baniak. Oj kolego .... w korku są dwa zawory ... Nie wiesz, to jesteś z wiedzą do tyłu. Trzeba Ci się podszkolić ..
Witam serdecznie. Nasza Fabia ostatnio od czasu do czasu pokazuje kontrolkę od składu spalin(tzw. helikopter) i co za tym idzie ustala sobie program ograniczonej mocy. Po odpaleniu po raz drugi lub trzeci kontrolka znika. Skoda też jakby wraca do poprzednich możliwości. Po kilku dniach (odpaleniach) znowu marudzi ta kontrolka. I potem znika. Raz na...
Pragnę poinformować ze problem rozwiązany w momencie kiedy rozrząd był rozciągnięty to niestety nastąpiła lekka kolizja , zawory ssące na drugim cylindrze dostały i były skrzywiony baaaaaardzo minimalnie i prawdopodobnie sie zacinały albo coś. Głowica przeszła remont , nowe dotarte zawory i prowadnice i już pięknie chodzi :)
Wlasnie jestem w trakcie skladania tego silnika wymienilem pierscienie, glowica wymienione zawory,zobaczymy jak poskladam,korby dokrecam 50Nm a glowne 80Nm,napisze jak bedzie chodzil po zlozeniu
Sonda jest na wydechu i mierzy ilość tlenu w spalinach . Jeżeli mieszanka naprawdę jest za uboga to szukałbym raczej lewego luftu, albo przyczyny dlaczego dostaje za mało paliwa. (wypalony zawór wydechowy albo wypadanie zapłonów daje za bogatą na sondzie).
Przy samochodach z LPG i tego typu problemami jest jedna zasada - na wstępie wyłączamy instalację LPG (na ile to możliwe) i zakręcamy zawór na butli i dopiero po takim zabiegu zaczynamy diagnozować usterki.
A to nie jest tak, że ta pompka podaje paliwo tylko przez chwilę do momentu rozruchu silnika? Generalnie tak. Ale po uruchomieniu auta powinna cały czas tworzyć ciśnienie. Sprawdzałeś jakie jest ciśnienie na szynie paliwowej? Tak na szybko zapoznałem się z budową tego układu to do sprawdzenia masz: -Pompę paliwa -przekaźnik (R17) od niej i wiązkę -...
Dzisiaj sprzęgło brało od połowy skoku, więc postanowiłem ponowić odpowietrzanie. Znalazłem instrukcję odpowietrzania sprzęgła przy pomocy przyrządu VAS 5234. Niestety nie posiadam takiego, więc użyłem mojego chińskiego urządzenia plus pompowanie sprzęgła. - Podłączyć urządzenie do napełniania i odpowietrzania hamulców -VAS 5234- lub -V.A.G 1869-. Do...
Sprawdź kompresje i może trzeba wyregulować zawory - jeśli nie jest już za późno. Tu masz w drugim poscie jak: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
Witam. Mam problem z klimatyzacją w samochodzie Skoda Fabia 1 1.9 TDI 100 km. Nie działa mi klimatyzacja manualna, po wciśnięciu guzika AC świeci się. Po podłączeniu komputera wyskakuje błąd 00898 activation AC compressor zwarcie do plusa. W poprzednim roku działała i w pewnym momencie podczas jazdy przestała działać. Wymieniłem sprężarkę klimatyzacji...
Witam czy ktoś wie GDZIE JEST W SKODZIE FABII 1.4 16V ZAWóR EWAP
Głowica do zdjęcia i wymiany prowadnic zaworowych + szlifowanie / dotarcie zaworów. Wada tych modeli Kolego masz u mnie duże piwo, w końcu (wyczerpując wszystkie inne możliwości) zrzuciłem głowice. Okazało się ze mimo pozornie dobrych parametrów kompresji, głowica była w stanie agonalnym (włączając pęknięty zawór ssący na 3 cylindrze). Do wymiany poszły...
Przypadkowo natrafilem na ten watek... o tym silniku vw niemozna za wiele dobrego powiedziec... sa z nim same problemy poczawszy od rozrzadu. Przyjrzyjcie sie tej fotce http://forum.fordclubpolska.org/showthre... http://forum.fordclubpolska.org/attachme... Przebieg-75kkm silnik vW 1.2 samochod skoda...
Zawory ustawione przez specjalnego fachowca Cylindry były sprawdzane przez fachowca przed tzw owalem !
Tak mechanik czytał te błędy i mówił ze ta cewka koniecznie do wymiany a pozostale czujniki mu sie nie podobaly to wymienil je czyscił ten zawór bo czyms zachodzil . Tylko ze jak bylem drugi raz to podpial pod komputer i żadnych bledów nie pokazywal komputer .
dzięki koledzy za podpowiedź ja znalazłem po tym kodzie że to uwalony zawór ale widzę po podpowiedzi że to może być przerwa ale jak się za to zabrać jest do tego jakiś schemat specyficznie do modelu auta czy ogólny do fabi
Dzień dobry. Jeśli pisze w złym miejscu to bardzo proszę o przeniesienie. Przegladniete różne tematy. J.w pacjentem jest skoda fabia 1.2 12v ( 3 zawory ? ). Od pewnego czasu wyrzucało 2 błędy - jeden odnośnie sondy pierwszej, a drugi o katalizatorze. Sonda wymieniona, w katalizator wkręcony emulator ( tak chyba się to zwie ). Jednak po jakims czasie...
ja bym zaczął od sprawdzenia ilości oleju ale to na pewno zrobiłeś. Jeśli jest olej to może być za Rzadki ale to nie miało by wpływu na skład mieszanki w takim stopniu żeby zaświecić kontrolkę "silnika". Może jeszcze nie domagać zawór EGR. P.S. Fabią 1,4 nie jeździ się 160km/h po prostu szkoda. Pozdrawiam
Być może "tłuką" zawory, ponieważ nie działa hydrauliczna regualacja luzu-spowodowane zbyt gęstym olejem. Należy sprawdzić i ewentualnie wyregulować luz zaworowy. Do tego silnika powinien być olej syntetyczny np. Lotos 5w40.
Niech ktoś Ci sprawdzi szczelność zaworów poprzez podanie ciśnienia przez otwór na świece. Może masz powypalane zawory. Poczytaj co to próba olejowa bo to raczej nie ma nic wspólnego z olejem w silniku.
Remont robiony, bo nie było ciśnienia na 3 cylindrze (przepalony zawór). Teraz żaden błąd nie wyskakuje, a problem został, tak jak pisałem powyżej. Mam też sporą górę i na 2 biegu mając powyżej 3 tys. obrotów (jadąc tak około 4 min) nie pojawia się problem i reakcja na gaz cały czas jest.
Wszyscy tylko piszą weź + z tego czy owego ale nic z tego nie wynika. W mojej skodzie fabii 1,4 75km zrobiłem to tak: 1. kupiłem światła do jazdy dziennej z automatem z allegro http://obrazki.elektroda.pl/5309591100_1... 2. czarny kabelek łatwo pod "-" na akumulatorze, po prostu przykręcić pod śrubkę na klamie. 3. żółty kabelek (do "+"...
Skoda fabia 2004 1.4 75KM silnik BBY bez gazu wypadanie zapłonów na wszystkich cylindrach. Świece wymienione, wtryskiwacze wyciągnięte, sprawdzone ok. Ciśnienie paliwa 3 bary stałe. Kompresja 14-15 na każdym cylindrze. Podciśnienie 430 milibar. Serwo, odma zaślepione bez zmian. Egr sprawny, wyciągnięty testowany na stole, zawór par paliwa zaślepiony...
Mam problemik skoda 1.4 z 2004 błąd 17961 czujnik MAP,BARO-zła wartość słaby przepływ dolotu, wydechu,zawór EVAP,przewody ,co jakiś czas zapala się EPC i czek silnika. Niewiem od czego zacząć . POMOCY z góry wielkie dzięki.
Skoda Fabia 1,9 SDI nie posiada w misce olejowej czujnika poziomu oleju. Jedyny pomiar to bagnet. Jeżeli po ostygnięciu lub po dolaniu zimnego oleju gaśnie kontrolka ,to może wskazywać na uszkodzony czujnik, pompę olejową lub zacinający się zawór nadmiarowy ciśnienia. Podstawą diagnostyki będzie sprawdzenie ciśnienia oleju w układzie.
W między czasie przeczyściłem zawór N75 i zaślepiłem zawór EGR ale dalej różnicy nie ma tyle że gdy zaczyna normalnie chodzić i zgasze samochód i zapale to dalej jest to samo tak jak by była w trybie awaryjnym.
Sprawdź jeszcze sprężanie w cylindrach - lubią się zawory wydechowe wypalać. No i przy okazji jeśli nie był wymieniany to rozrząd. Mimo, że łańcuch to miałem przypadek że po 24 tys km (od nowego auto z salonu) przeskoczył. Mam taką fabię tylko 2005, czasami na luzie się zapala ten żółty helikopterek i auto nie pali na jednym cylindrze, gasze, odpalam...
Pobór takiej ilości oleju, a i wynik z badania diagnostycznego wskazuje jednoznacznie że: Do remontu głowica (zawory, uszczelniacze) Pierścienie tłoków też do oceny przez fachowca po rozebraniu całości. To są najbardziej newralgiczne punkty gdzie "znika" olej w takiej ilości. No chyba, że są jeszcze jakieś widoczne wycieki oleju widoczne gołym okiem.
Nie moge znalezc oznaczenia silnika , tam sygnał czujnika położenia wałka jest z krzywki wałka a nie z koła. Widac ze wałki były wyjmowane bo pełno silikonu wszedzie... Stawiałem tez na podparte zawory ale cisnienie jest ok. Bede krecił silnikiem i zobacze przez otwor na czujnik jak ta krzywka wyglada. Dam znac
fabia zawór zawór skoda zawór pompy skoda
25pt4423 dławik oświetlenie niskonapięciowe iskra komputer
Sterownik zmywarki Beko - pobieranie wody Czy uszkodzone sprzęgło alternatora powoduje szarpanie auta?