Tam jest to chore sterowanie ładuje podczas jazdy i hamowania silnikiem. Akumulator wytrzymuje 3 lata
Witam Sprawdź czy przewody są dobrze dokręcone , czy nie ma zgorzeliny i czy końcówka ma dobry kontakt z przewodem. Jak się grzeje to znaczy że gdzieś się iskrzy a jak iskrzy to grzeje . Sprawdź połączenia i nie zaszkodzi też ładowania Pozdrawiam
Brak kodu silnika troszkę utrudnia ale najprawdopodobniej z pinu 23 sterownika wychodzi przewód do alternatora .Sterownik silnika rejestruje napięcie wyjściowe alternatora i określa warunki ładowania.
najczesciej padaja złącza w kostce (lewy dolny róg chłodnicy)
Koło rozrusznika jest wtyczka z dwoma kablami od alternatora (niebieski oraz czerwono-czarny). Niebieski będzie uszkodzony. Dostęp od dołu.
Witam W mojej fabii mam taki problem: Po włączeniu stacyjki kontrolka ładowania od początku nie świeci, ładowania nie ma dopiero po mocnym prze gazowaniu silnikiem alternator sie wzbudza. Czego jest wina że nie świeci kontrolka??
Zmierz napięcie ładowania
Kolejny troll moim zdaniem. Dodano po 44 https://ws.skoda-auto.com/OwnersManualSe...
Sprawdziłeś masę i plus alternatora? Lampka ładowania sprawna zapala się i gaśnie? Zmierz napięcie na D+ względem - akumulatora przed i po rozruchu. Zmierz napięcia miedzy + akumulatora a gruby przewód alt ,tak samo -akum. a obudowa alt.
Sprawdziłem napięcie ładowania. Zaraz po odpaleniu: Akumulator: 13,9 - 14,1 V Alternator: 14,1 - 14,3 V Po przygazowaniu do ok. 3000 obr/min przez ok. 1 min i znowu na wolnych obrotach: Akumulator: 14,0 - 14,3 V Alternator: 14,1 - 14,5 V ale bywało także: 13,0 - 13,2 V Przy zgaszonym silniku: Akumulator: 12,88 V Alternator: 12,88 V Wygląda na to, że...
Kładziesz się pod samochód i dajesz + na gruby przewód od rozrusznika. Minus na masę i ładujesz.
witam mam ten sam problem z fabia 1.9 sdi. wymienilem regulator bo miala niskie ladowanie i od tamtej chwili zapala sie kontrolka akumulatora chociaz ladowanie jest w normie! pomozcie jesli ktos mial podoby problem!
Nie jest to sprawa aku. Podmieniłem na prawie nowy, jezdziłem i testowałem 3 dni -bez zmian ( robiłem nawet kodowanie nowego aku) BTW, to VCDS pokazuje także rezystancję wewnętrzną aku, była ona w obu moich akumulatorach bardzo niska- oba akumulatory ok. Dopatrzyłem się ostatnio tylko pewnej innej sprawy: Przy czyszczeniu przepustnicy wyszło na jaw,...
Proszę sprawdzić napięcie ładowania.[/i]
Witam. Regulator napięcia przy alternatorze do wymiany.
Ten niebieski kabelek ma chyba złączkę przy rozruszniku i zazwyczaj tam się urywa, utlenia...
alternator na pewno jest sprawny
albo stara fiesta,tylko zasilanie i impuls ładowania,stare clio podobnie.
Zgnita wiązka pod akumulatorem na przykład.
Pewnie coś się dzieje z alternatorem. Dostał wody i zrobiło się gdzieś zwarcie. Potem alternator się rozgrzał woda odparowała i zwarcie puściło. Zaczął bym od naładowania do pełna akumulatora i zmierzenia ładowania.
Napięcie ładowania mierzyłeś?
A to na wolnych obrotach czy nie ? Bo 12,8 to brak ładowania.
Problem z ładowaniem. Sprawdź alternator.
Brak napięcia +12 na zacisk D+ alt. (dopiero obroty na poziomie 3tRPM wzbudzają alt i ładuje) Sprawdź kabel na tym złączu alt. włącz zapłon i dotknij tym kablem do masy kontrolka ładowania powinna się zaświecić. Jeśli nie świeci szukaj usterki w kablach jeśli natomiast zaświeci sprawdź dokładnie alt. może przyśniedziały styki.
Do sprawdzenia napięcie w gniazdach lamp, i ogólnie napięcie ładowania.
Jakie napięcie ładowania pod obciążeniem?
0.5 v to za duża strata.Bezpiecznik alternatora zobacz a w zasadzie jego mocowanie.
Usterkę koła pasowego alternatora we wszystkich sdi i tdi widać po mocna skaczącym napinaczu (zablokowane na amen) . No chyba że jest luźne w obie strony wtedy kontrola ładowania się świeci.
A gdzie Ty mu tam zaglądasz, i po co ? Ja sprawdzam układ ładowania w Fabii i na tym koniec. Kupując nowy akumulator, należy:zamontować i pięć godzin nie przerwanej jazdy.
Trochę słaby ten akumulator. Jakie jest ładowanie?
power boxa Dobry kawał. Miałeś rezystor sterowany z kontrolki ładowania. Poszukaj kostki nad rozrusznikiem, z niebieskim przewodem i prześledz jego ciągłość.
Zmierz napięcie ładowania miernikiem ile wynosi.
Bardziej kończy się czujnik kąta w EPS. Co nie znaczy że alternator należy olać. Zmierz ładowanie na początek ,potem podłącz tester. NIe święci żadna kontrolka.?
Czas sprawdzić ładowanie.
Witaj na początek ogarnij usterkę związaną z ładowaniem akumulatora. Pozdrawiam
kontrolka ładowania gaśnie?bo nie będzie ładowania=brak wspomagania:D
Kontrolki zaślepione chusteczką i silikonem czarnym, dzisiaj patrzyłem. I spalony bezpiecznik na akumulatorze. A teraz mruga kontrolka od ładowania, a ładowanie jest normalne, bo sprawdzałem miernikiem 14,3.🤦
lukasz921 Sprawdź najpierw sprawność instalacji napięcie ładowania, pobór prądu.
70A brakuje? Dziwne! Mierzyłeś napięcie ładowania? Ten "70A" do naprawy oddaj ew do sprawdzenia przez dobrego fachowca
w tym momencie alternator jest praktycznie zablokowany, Alternator nie jest zablokowany, tylko obciążony by ładował, jeśli podłączyłeś wzbudzenie. Nie będzie ci się lekko obracał i ładował. Chłopie, pomyśl.
Ważne jest by pasek był dobrze napięty. Druga sprawa to pomiar napięcia na akumulatorze i alternatorze, czy są różnice w wskazaniach. Napięcie ładowania zależy od kondycji akumulatora. Pomiar powinien być wykonany po naładowaniu akumulatora.
Owszem napięcie ładowania powinno wynosić min. 14V i to przy włączonych odbiornikach (światła, radio, nawiewy). Tak niskie ładowanie świadczy o problemie z alternatorem (obstawiam regulator napięcia) i koniecznością jego regeneracji. Czy winowajcą takich cudów może być jakiś kabel, czujnik ? Tak naprawdę możemy tylko gdybać bez przeprowadzenia odpowiedniej...
hmmm... a sprwdź tak ładowanie
Zacznij od sprawdzenia ładowania akumulatora, następnie diagnostyka pompy
Ale czy to możliwe, że od zostawienia kluczyka na zapłonie Wtedy na desce świecą co najmniej kontrolki: ciśnienia oleju, ładowania, hamulca ręcznego. Może w gnieździe zapalniczki została ładowarka telefonu/nawigacji/rejestratora. A może jeszcze nie domknięte drzwi i świeci się w kabinie ? Tu ułamek ampera, tam następny i na końcu "Houston - mamy problem"
częsta przyczyna to brak masy między silnikiem a nadwoziem lub słaby prąd ładowania uszkodzony alternator
Auto odpala dobrze? Ładowanie jest?
Sprawdź napięcie ładowania i wiązkę. Podaj numer błędu.
Ładowanie wynosi 14.3V , napięcie akumulatora 12,3V a jeszcze dodam wracając do zaistniałej sytuacji że po odpaleniu na kable z innego samochodu nic nie robiłem z akumulatorem ,nie ładowałem go i odpala bez problemu???
Witam, mam pytanie: Czy tego typu prostownik można podłączyć w celu ładowania akumulatora do gniazda zapalniczki np. do Fabii (stałe zasilanie w gnieździe jest,amperaż też jest odpowiedni )? Czy są jeszcze jakieś przeciwwskazania techniczne - nie jestem elektronikiem. Napiszcze coś na ten temat. Pozdrawiam.
pomiar ładowania może troche wyjasnic
Tester w dłoń i do dzieła. Pokaż błędy i na początek sprawdź ładowanie.
OK, ale jak teraz to można sprawdzić ? Sama wtyczka co wchodzi do alternatora to można coś ohmomierzem sprawdzić ? Czy zero idzie bezpośrednio do masy ? Bo plus to pewnie przez kontrolkę ładowania i łatwo nie będzie. A pod styki alternatora to może żarówkę podłączyć ? Dodano po 9 Problem załatwiony. Po przeczytaniu książki serwisowej i pomierzeniu okazało...
Posprawdzaj masy i ładowanie
nie porównuję hamulców do innych hamulców a dobór hamulców do masy pojazdu w firmie Skoda. Bzdurki. To tylko pokłosie ładowania jak najtańszych części. Fabia jest i niewielka i dość lekka - nie musi mieć spiekowych tarcz i 4 czy 5 tłoczkowych zacisków. Zawsze możesz sobie do 1.2 zapodać hamulce z wersji TDI. Mało kto rozczula się nad sprawnością hamulców...
Można odłączyć zasilanie pompy.Duża wtyczka.Czujnik nie prawa obciążać akumulatora.Przy samym zapłonie pompa nie pracuje.Zrób diagnozę i parametry.Pomierz ładowanie.
Akumulator w grudniu wymieniony na nowy. Przy wymianie było mierzone i podobno ładowanie w normie.
Sprawdzałeś ładowanie??
Parę omów?? Żarówka przy mocy 55W i napięciu zasilania 12V ma rezystancję 2.62Ω, więc to nie będzie pare omów. Myślałem o 0.33Ω wtedy napięcie spadło by o około 1V wiec powinno wystarczyć ale czy to pomoże?? A druga sprawa mówisz że nie można włożyć większego akumulatora. Miejsce fabryczne przewidziane jest na 80Ah, ale nie chodzi o rozmiar,...
Zmierz napięcie ładowania, czy nie za wysokie Zmierz czy ci nie znika zasilanie czujnika
W grę może wchodzić też uszkodzona cela, jeżeli jakiś czas po ładowaniu już akus był padnięty...
Ładowanie do kontroli.
"Bordnetz Steuergerat" po niemiecku. Po naszemu "Sterownik elektroniki pokładowej" A mieści się przy lewym przednim słupku pojazdu, na wysokości kolan kierowcy. Zadaniem tego sterownika jest między innymi także obsługa oświetlenia wnetrza pojazdu, i jeszcze pare innych funkcji. On też odpowiada za kłopoty z interpretacją upływu prądu w instalacji pojazdu...
Jeżeli się nie mylę i jest to starszy typ instalacji to kontrolka jest żarówką i ma podany + od instalacji pojazdu a drugi biegun z wyjścia „małych” diód alternatora. Czy mógłbyś sprawdzić gdzie jest wyższe napięcie podczas żarzenia się lampki: po stronie instalacji czy alternatora? Po prostu zmierz napięcie po przekręceniu kluczyka a przed rozruchem...
Opisywane w postach-fabia,golfIV,i inne poszukaj
Skoda Fabia ma tak podłe ładowanie, że częściej wymienia się akumulator niż żarówki. Sorry za offtopic.
Ładowanie sprawdż.
bez obciążenia jest 14,15V więc niby ok. Po włączeniu świateł 14V ale po włączeniu wszystkich odbiorników czyli światła, nawiew na 3 bieg, tylne światła przeciwmgielne, grzanie szyby i lusterek , radio napięcie waha się między 13,42V a 13,50V Na wolnych obrotach przy takim obciążeniu będzie tak "siadać" dodasz gazu i wszystko wróci do normy czyli ok...
Problem rozwiązany. Słaba masa silnika.
Sprawdź na początek stan akumulatora i ładowanie. Może być np. słabe połączenie prądowe, korozja, kostka stacyjki itd.
Sprawdź ładowanie, tuż po starcie.
Podłącz amperomierz i wyciągaj po kolei bezpieczniki. Tak zlokalizujesz odbiornik pobierający prąd. Warto sprawdzić oświetlenie schowka i bagażnika. Jakie ładowanie?
Witam. Problem jak w tytule: https://obrazki.elektroda.pl/6577229400_... Czy może przyczyną być to, że mam zbyt małe napięcie na akumulatorze? Spada po paru minutach pracy silnika poniżej 10 V gdyż nie ładuje alternator, dziwna sprawa, bo kontrolka ładowania gaśnie po odpaleniu, jednak napięcie na klemach akumulatora nie wzrasta powyżej...
Alternator dobry,ładowanie 14,5V
Witaj Mam samochód Mitsubishi Colt 2012 r. lubię mieć więcej informacji pracy auta. Brakuje mi bieżącej informacji o stanie akumulatora oraz temperatury silnika. Mam drugie auto Opla Astrę z 1995 r. w nim jest podawana temperatura cieczy chłodzącej, która mnie informuje o wymianie termostatu gdyż ciecz chłodząca ma ok 65 - 70 stopni. Znajomy w Fabii...
Osobiście nie ryzykuję ładowania regeneracyjnego akumulatora, gdyż producent twardo zabrania przekroczenia napięcia 14,5 V Moja ładowarka automatyczna nie przekracza 14,4 V. :-) Jednak fabryczne układy ładowania w samochodach nie zawsze stosują takie ograniczenie. Potrafią np. uwzględniać temperaturę. Do tego przez lata nabrałem doświadczenia, że to...
Mam podobny problem choć wymienione ponad 30 przewodów , migaja kierunki wraz lampką ładowania i kontrolką przyczepy. Wiązkę przejrzałem trzy razy (czy nie nastąpiła pomyłka) podmieniłem licznik , bordneza i trochę brak mi pomysłów.
Witam Czy mogę ładować akumulator w skodzie fabii bez odłączania klem ładowarką ctek mxs 5 w trybie recond ?
(at)sigwa18 Dziękuję za zainteresowanie tematem. Co do ładowania to pokazuje 14.35. Po skasowaniu błędów zawsze wyskakuje ten o zimnym rozruchu (świece nowe) Kabel od prowadzącego 100% sprawny, masa też sprawdzona. Kable raczej bym wykluczył
Ładowanie na zimno sprawdź a najlepiej na kostce od wspomagania.
Sprawdziłem też alternator lecz było jednak to samo.. :/ Sprawdziłem amperomierzem to pobiera około 150mA z aku przy wyciągniętym kluczyku ze stacyjki. Jak sprawdziłeś alternator? Jaką pojemność ma aku? Ten pobór nie jest straszny. Sprawdź ładowanie.
czyli jak nazwiesz alternator pradnicą to tez bedzie dobrze ?? przecież jedno i drugie ładuje,prawda ?
Sprawdź obroty pompy ,pobór prądu, wartość z czujnika i napięcie ładowania. Wszystko to powinno być w live data pompy. Jak obroty silnika pompy szaleją ,migają światła np mijania to prawdopodobnie czujnik jak to piszesz na maglu.
Witam Do czego sluzy to wejscie? Prawdopodobnie do podłączenie telefonu komórkowego w celu lepszego zasięgu (gniazdo antenowe), automatycznego wyciszania radia przy odbieraniu i rozmowie, przełączenia rozmowy na głośnomówiący i jego ładowania.
Obwód tej żaróweczki jest bardzo wazny dla alternatora. Brak przepływu prądu przez nią ma wpływ na start ładowania alternatora i dlatego ma ona moc 3W , bo pracuje z wiekszym prądem niz inne kontrolki.
Nie za duży Fiamm 64Ah 610A do Fabii. Są też akumulatory sucho ładowane czyli po ich zalaniu pojawia się prąd. Nalatałem się z tego powodu, biorę ze sklepu montuje taki większy Ah w aucie specjalistycznym a tam nic puste do sklepu z 200 metrów i tak trzy razy, świeża sklepowa i ja i nasz pierwszy raz.
Błędy związane z ładowaniem akumulatora, niskim napięciem? Przy braku napięcia często wyłączają się te urządzenia, tak czytałem, a nawet widziałem :) Powinieneś dostać wydruk, tak to nie wiadomo, czy w ogóle coś podłączali, i byłoby łatwiej z tej strony ekranu. Jak zwiedzisz następny warsztat, to znowu skasują za odczyt wielokrotnie odczytanych już...
Witam. Akumulatorek ma rok i jest zamontowany w skodzie Fabii 1,9D. Napięcie na nim 12,4. Podczas ładowania 14,3V. Wczoraj zobaczyłem, że jest szara kropka na tym wskaźniku więc podładowałem. A teraz się pali czarna. Samochód nie ma problemów z paleniem silnika, pali bez problemu np. po tygodniu nie używania. Zastanawiam się co z tym akumulatorem??
Sprawdź ładowanie czy jest w okolicach 14v jeżeli nie to masz przyczynę
Jest centralny zamek. Fabryczny system centralnego zamka czy dołożone siłowniki do drzwi ? delikatne skoki napięcia na akumulatorze Opisz, co to znaczy ? Skoki gwałtowne, jakieś "iskrzenie", brak masy, falowanie napięcia, jaka amplituda ? Czy jest jakiś zwiększony pobór prądu z akumulatora na postoju ? Zmiany napięcia występują na postoju czy podczas...
Do sprawdzenia masa na silniku , napięcie ładowania podczas załączania nawiewu , świateł itp.Szybki test to połączyć minusową klemę akumulatora z masą silnika.
A tak z ciekawości jaki jest stan alternatora? Jak jest z ładowaniem akumulatora? Autko wiekowe więc alternator też zużyty a nie ma nic gorszego jak niedoładowanie akumulatora. Przewody też pewnie zaśniedziałe co skutkuje spadkiem napięcia ładowania. Ja mam młodsze auto 22 lata 240 tys. km ale też napięcie ładowania było zaniżone a w zapalniczce bardzo...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic26... Ludzie tyle pieniedzy wydają na samochody, a napięcie ładowania to twojemu nawet do pięt nie sięga.
W sumie, to nie Ciebie pytałem , ale chodzi o pomiar temperatury tegoż, skoro ma być kompensacja . Jakoś w to nie wierzę. Owszem zauważyłem, że w megance i corolli przy zimnym silniku i alternatorze napięcie ładowania jest wyższe - ok. 14.2-14.4V i w miarę jak się nagrzewa alternator spada do ok. 13.8-14.0V. To można nazwać kompensacją termiczną napięcia...
Dlaczego jednak niespełna roczny akumulator wypala się do takiego stopnia, że nie można uruchomić pojazdu po tygodniu stania na parkingu? W tej furmance przyczynami są przeważnie wiązka lewej podłużnicy, stacyjka, źle podpięte radio. Czasami niskie ładowanie.
A jak bym kupił baterie do ups-a i ją wykorzystał jako żródło ( ładowanie jej po zapłonie przez przekaznik).
Witam! Mam następujący problem z Fabią. Zauważyłem, że mam czasami spadki napięcia gdy mierze je miernikiem na akumulatorze. Podczas pracy silnika i ładowaniu, napięcie powinno być ok. 14 V. Oczywiście jest tak ale często zaraz po uruchomieniu silnika spada do 12V jakby w ogóle alternator nie ładował. Po przygazowaniu ładowanie wraca do normy i jest...
Nie do rozruchu a jest to ładowanie i grzeje się podczas jazdy. Do rozruchu wychodzi z klemy.
Najtańszy golf 4 ,passat B5 ,skoda octavia 1 , ibiza 3 , polo , fabia 1 coś z Opla można by zastosować (Astra G , Signum Vectra C) . Wystarczy zmienić kółka na pasek 19mm. Dorobić lub zmodyfikować uchwyt (tak by kółko było w osi). Najprostsze w montażu są te z opla. Tzn obudowy te same praktycznie. Tylko w tych z VAG jest wzbudzenie na dwuliniowej wtyczce...
Witaj najprawdopodobniej masz uszkodzone ako w sygnalizatorze - ciągle potrzebuje prądu ładowania, no chyba, że cały alarm nie działa - czyli robi jakieś zwarcie w elektronice w centrali pozdro
kontrolka ładowania fabia napięcie ładowania fabia fabia kontrolka ładowania
vivaro odpalanie silnika podłączyć wtyczka stereo ademco express
Mastercook F-195AN – tryb AUTO co 3 godziny, piszczenie piekarnika, reset programatora Bosch WFB 1604 – regulacja szybkości napełniania wodą do płukania, czyszczenie filtrów, elektrozawór