Tam jest to chore sterowanie ładuje podczas jazdy i hamowania silnikiem. Akumulator wytrzymuje 3 lata
Zmierz napięcie ładowania
Sprawdziłeś masę i plus alternatora? Lampka ładowania sprawna zapala się i gaśnie? Zmierz napięcie na D+ względem - akumulatora przed i po rozruchu. Zmierz napięcia miedzy + akumulatora a gruby przewód alt ,tak samo -akum. a obudowa alt.
Brak kodu silnika troszkę utrudnia ale najprawdopodobniej z pinu 23 sterownika wychodzi przewód do alternatora .Sterownik silnika rejestruje napięcie wyjściowe alternatora i określa warunki ładowania.
Proszę sprawdzić napięcie ładowania.[/i]
Napięcie ładowania mierzyłeś?
Do sprawdzenia napięcie w gniazdach lamp, i ogólnie napięcie ładowania.
Sprawdziłem napięcie ładowania. Zaraz po odpaleniu: Akumulator: 13,9 - 14,1 V Alternator: 14,1 - 14,3 V Po przygazowaniu do ok. 3000 obr/min przez ok. 1 min i znowu na wolnych obrotach: Akumulator: 14,0 - 14,3 V Alternator: 14,1 - 14,5 V ale bywało także: 13,0 - 13,2 V Przy zgaszonym silniku: Akumulator: 12,88 V Alternator: 12,88 V Wygląda na to, że...
Nie jest to sprawa aku. Podmieniłem na prawie nowy, jezdziłem i testowałem 3 dni -bez zmian ( robiłem nawet kodowanie nowego aku) BTW, to VCDS pokazuje także rezystancję wewnętrzną aku, była ona w obu moich akumulatorach bardzo niska- oba akumulatory ok. Dopatrzyłem się ostatnio tylko pewnej innej sprawy: Przy czyszczeniu przepustnicy wyszło na jaw,...
Zmierz napięcie ładowania miernikiem ile wynosi.
najczesciej padaja złącza w kostce (lewy dolny róg chłodnicy)
Jakie napięcie ładowania pod obciążeniem?
Pytanie do kolegi patgaw : Czy rozwiązałeś już problem zbyt dużego spadku napięcia na masie :?:
bez obciążenia jest 14,15V więc niby ok. Po włączeniu świateł 14V ale po włączeniu wszystkich odbiorników czyli światła, nawiew na 3 bieg, tylne światła przeciwmgielne, grzanie szyby i lusterek , radio napięcie waha się między 13,42V a 13,50V Na wolnych obrotach przy takim obciążeniu będzie tak "siadać" dodasz gazu i wszystko wróci do normy czyli ok...
lukasz921 Sprawdź najpierw sprawność instalacji napięcie ładowania, pobór prądu.
Owszem napięcie ładowania powinno wynosić min. 14V i to przy włączonych odbiornikach (światła, radio, nawiewy). Tak niskie ładowanie świadczy o problemie z alternatorem (obstawiam regulator napięcia) i koniecznością jego regeneracji. Czy winowajcą takich cudów może być jakiś kabel, czujnik ? Tak naprawdę możemy tylko gdybać bez przeprowadzenia odpowiedniej...
Co tam za alternator siedzi? Nie podał kolega marki/modelu. Mierzył kolega choćby z ciekawości miernikiem napięcie ładowania? Gdy zaświeci się kontrolka, zmierz napięcie ładowania zarówno na alternatorze jak i na klemach.
70A brakuje? Dziwne! Mierzyłeś napięcie ładowania? Ten "70A" do naprawy oddaj ew do sprawdzenia przez dobrego fachowca
Ważne jest by pasek był dobrze napięty. Druga sprawa to pomiar napięcia na akumulatorze i alternatorze, czy są różnice w wskazaniach. Napięcie ładowania zależy od kondycji akumulatora. Pomiar powinien być wykonany po naładowaniu akumulatora.
Sprawdź napięcie ładowania i wiązkę. Podaj numer błędu.
Przywrzyj kabel cienki o oznaczeniu D+ do masy lampka ładowania powinn się zaświecić. Jakie napięcie na aku po odpaleniu i przy 3000obr/min
Jeżeli się nie mylę i jest to starszy typ instalacji to kontrolka jest żarówką i ma podany + od instalacji pojazdu a drugi biegun z wyjścia „małych” diód alternatora. Czy mógłbyś sprawdzić gdzie jest wyższe napięcie podczas żarzenia się lampki: po stronie instalacji czy alternatora? Po prostu zmierz napięcie po przekręceniu kluczyka a przed rozruchem...
Zmierz napięcie ładowania, czy nie za wysokie Zmierz czy ci nie znika zasilanie czujnika
Trochę słaby ten akumulator. Jakie jest ładowanie?
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic26... Ludzie tyle pieniedzy wydają na samochody, a napięcie ładowania to twojemu nawet do pięt nie sięga.
"Bordnetz Steuergerat" po niemiecku. Po naszemu "Sterownik elektroniki pokładowej" A mieści się przy lewym przednim słupku pojazdu, na wysokości kolan kierowcy. Zadaniem tego sterownika jest między innymi także obsługa oświetlenia wnetrza pojazdu, i jeszcze pare innych funkcji. On też odpowiada za kłopoty z interpretacją upływu prądu w instalacji pojazdu...
Z ostatniego postu kolegi „Irek47” wychodzi że jest to wina braku wzbudzenia . Moim zdaniem jest to przerwa w obwodzi kontrolki , a nie problem z komputerem. W sytuacji gdy jest stosowana dioda LED to jest bocznikowana opornikiem tak żeby prąd wzbudzenia przekraczał 50mA , z takimi rozwiązaniami się często spotykam. Obejrzyj dokładnie alternator...
kostka jest w porządku, czysta styki dobre, jakie napięcie powinno byc w tej kostce na poszczególnych pinach
Ładowanie wynosi 14.3V , napięcie akumulatora 12,3V a jeszcze dodam wracając do zaistniałej sytuacji że po odpaleniu na kable z innego samochodu nic nie robiłem z akumulatorem ,nie ładowałem go i odpala bez problemu???
Błędy związane z ładowaniem akumulatora, niskim napięciem? Przy braku napięcia często wyłączają się te urządzenia, tak czytałem, a nawet widziałem :) Powinieneś dostać wydruk, tak to nie wiadomo, czy w ogóle coś podłączali, i byłoby łatwiej z tej strony ekranu. Jak zwiedzisz następny warsztat, to znowu skasują za odczyt wielokrotnie odczytanych już...
częsta przyczyna to brak masy między silnikiem a nadwoziem lub słaby prąd ładowania uszkodzony alternator
Sprawdź obroty pompy ,pobór prądu, wartość z czujnika i napięcie ładowania. Wszystko to powinno być w live data pompy. Jak obroty silnika pompy szaleją ,migają światła np mijania to prawdopodobnie czujnik jak to piszesz na maglu.
Do sprawdzenia masa na silniku , napięcie ładowania podczas załączania nawiewu , świateł itp.Szybki test to połączyć minusową klemę akumulatora z masą silnika.
Witaj Mam samochód Mitsubishi Colt 2012 r. lubię mieć więcej informacji pracy auta. Brakuje mi bieżącej informacji o stanie akumulatora oraz temperatury silnika. Mam drugie auto Opla Astrę z 1995 r. w nim jest podawana temperatura cieczy chłodzącej, która mnie informuje o wymianie termostatu gdyż ciecz chłodząca ma ok 65 - 70 stopni. Znajomy w Fabii...
Słusznie uważasz. Od lat ładuję ładowarką, która wytwarza nieco ponad 15,5 V. Nie widzę faktycznej możliwości, aby napięcie ładowania o 1 czy 2 V wyższe niż znamionowe w instalacji mogło cokolwiek uszkodzić. Sprawdziłem w UNO, Almerze, Stilo, Passacie, Fabii - nic się nie dzieje. Niby nic się nie powinno stać, ale istnieje szansa, że elektronika zarejestruje...
Witam. Akumulatorek ma rok i jest zamontowany w skodzie Fabii 1,9D. Napięcie na nim 12,4. Podczas ładowania 14,3V. Wczoraj zobaczyłem, że jest szara kropka na tym wskaźniku więc podładowałem. A teraz się pali czarna. Samochód nie ma problemów z paleniem silnika, pali bez problemu np. po tygodniu nie używania. Zastanawiam się co z tym akumulatorem??
Witam! Mam następujący problem z Fabią. Zauważyłem, że mam czasami spadki napięcia gdy mierze je miernikiem na akumulatorze. Podczas pracy silnika i ładowaniu, napięcie powinno być ok. 14 V. Oczywiście jest tak ale często zaraz po uruchomieniu silnika spada do 12V jakby w ogóle alternator nie ładował. Po przygazowaniu ładowanie wraca do normy i jest...
mam podobny problem sprawdziłeś ładowanie bo może być reg. napięcia i masy jakieś błędy????? przeczytaj mój opis może jest podobnie????
Witam serdecznie. Można jeszcze czepiać się akumulatora. Ja bym sprawdził napięcie ładowania. Kolego przemkis coraz częściej użytkownicy mają dosyć komplikowania najprostszych rzeczy jak np. wymiana żarówki. Za często słyszę opinie, że ta cała zaawansowana technologia bardzo skutecznie podnosi ceny eksploatacji. Nie dziw się, że ludzie wolą prostsze...
W sumie, to nie Ciebie pytałem , ale chodzi o pomiar temperatury tegoż, skoro ma być kompensacja . Jakoś w to nie wierzę. Owszem zauważyłem, że w megance i corolli przy zimnym silniku i alternatorze napięcie ładowania jest wyższe - ok. 14.2-14.4V i w miarę jak się nagrzewa alternator spada do ok. 13.8-14.0V. To można nazwać kompensacją termiczną napięcia...
Problem może leżeć po stronie aku? Auto zapala normalnie, akumulator "ma moc" żeby kręcić rozrusznikiem? Trzyma pojemność tzn. po dłuższym postoju można normalnie odpalić auto? Czy poprostu alternator nie doładowywuje aku, Patrząc po poniższych napięcia to na pewno akumulator jest niedoładowany. Pytanie czy to wina alternatora czy samego akumulatora...
A tak z ciekawości jaki jest stan alternatora? Jak jest z ładowaniem akumulatora? Autko wiekowe więc alternator też zużyty a nie ma nic gorszego jak niedoładowanie akumulatora. Przewody też pewnie zaśniedziałe co skutkuje spadkiem napięcia ładowania. Ja mam młodsze auto 22 lata 240 tys. km ale też napięcie ładowania było zaniżone a w zapalniczce bardzo...
W Fabii jest napięcie na gnieździe zapalniczki po wyłączeniu zapłonu, ale nie wiem czy miałbym odwagę zostawić w aucie bez nadzoru chiński wyrób z baterią Li-Poly podłączoną do ładowania.
No to wychodzi na to że czas sie zająć alternatorem bo na ciepłym troszke mało ładuje. Ciekawe jeszcze jak wygląda pulsacja napięcia? Ale na pewno jest do roboty.
Jest centralny zamek. Fabryczny system centralnego zamka czy dołożone siłowniki do drzwi ? delikatne skoki napięcia na akumulatorze Opisz, co to znaczy ? Skoki gwałtowne, jakieś "iskrzenie", brak masy, falowanie napięcia, jaka amplituda ? Czy jest jakiś zwiększony pobór prądu z akumulatora na postoju ? Zmiany napięcia występują na postoju czy podczas...
Naprawić ładowanie jeśli jest 16v. A i nie prąd jest 16v tylko napięcie jest 16v.
Witam, Skoda Fabia 2009 1,4 16V 63kW. Napisałem, że po jałowym biegu bo odpinałem wtyczkę z alternatora bo mi przeszkadzała dostac się do filtra oleju. Potem zapomniałem założyć i odpaliłem tylno na chwilę silnik. Po wpięciu wtyczki do alternatora mruga kontrolka akumulatora i aku sie nie ładuje bo sprawdzałem miernikiem. Co mogło paść ? Regulator napięcia...
Wymieniłem sondę oraz czujnik położenia wałka rozrządu, nic to nie dało . Dalej pojawiają się błędy od sondy że element grzewczy nie działa, sprawdziłem bezpieczniki od sondy jest dobry. Napięcie ładowania na Aku jest na wolnych obrotach od 13.7 do 13.9 V . Akumulator nowy ma 2 miesiące Wymienię jeszcze czujnik obrotów wału, może komputer źle przetłumaczył...
Napięcie gdzie mierzyłeś? Na akumulatorze czy na zaciskach alternatora (B+ i obudowa).
Za 2 dni się tym zajmę i dam odp. Tylko jak sprawdzić ten regulator? w samochodzie czy po wymontowaniu i w jaki sposób. Napięcia na nim nie ma sensu sprawdzać skoro napięcie ładowania aku jest 14,5 a przy błędzie dochodzi do 18 to wiadomo ze regulator podaje te 18V. Więc w jakim sensie mam go sprawdzić?
Mam pytanie: Udało się usunąć usterkę? Jeśli tak, co było przyczyną? Od tygodnia mam to samo. Najprawdopodobniej coś jest z alternatorem (szczotki/regulator napięcia), musiałbyś sprawdzić jak wygląda ładowanie u Ciebie. Najlepiej załóż nowy wątek i tam dokładnie opisz swój problem :)
Jeśli rozrusznik nie kręci mimo pozornie naładowanego akumulatora, sprawdziłbym akumulator (prąd rozruchu - w jakimś punkcie sprzedającym/serwisującym akumulatory) lub spróbował uruchomić silnik na innym akumulatorze. Jeśli odpali, od razu sprawdzić napięcie ładowania przy niskich i wysokich obrotach silnika - spotkałem się bowiem z przypadkiem Fabii...
Ja bym zamiast bawić się ze zmiennym napięciem jako żródło danych wykorzystał czujnik wału. Prosty układ: prostownik ładuje kondensator do pewnego napięcia, które otwiera tranzystor= info o ciśnieniu, brak impulsów - brak ciśnienia
Witam, Mam taki problem, jak w temacie. https://obrazki.elektroda.pl/1677665000_... Skoda fabia po diagnostyce mam taki błąd. Zajrzałem pod fotel a tam we wtyczce opornik rezystor 2.5 Ohma. Podłączyłem do poduszki bocznej, po wykasowaniu błędu, pojawił się znowu ten sam błąd. Tak więc nie zależnie czy wpięty do poduszki bocznej czy...
Moja Fabia 1,4 MPI 2000 r. miała (ma) następujące objawy: Podczas jazdy rozładowywał się akumulator do tego stopnia,że auto po 10 km gasło z braku prądu.Wymiana akumulatora na nowy nic nie dała.Wykonałem parę pomiarów upływności prądu,ale wszystko było w porządku.Okazało się,że alternator zaczyna ładować dopiero po przekroczeniu 3500 obr/min.Po załączeniu...
Witam w skodzie fabii 1.2 z 2008 r. Po sprawdzeniu wszystkich możliwości jakie koledzy tu opisywali , okazało się że jest za duży spadek napięcia na bezpieczniku 50 A tym na aku. Ładowanie alternatora 14,2 V a na przewodzie było tylko 11,9 V , dodam że bezpiecznik jest dobry , pod bezpiecznikiem było skorodowane wszystko po wyczyszczeniu wszystko wróciło...
Witam Skoda Fabia 1.9 TDI 101KM silnik ATD 2001 rok. Alternator 120A Bosch Występuje problem z ładowaniem akumulatora. Zaczęło się od tego że 1-2 razy dziennie mignęła kontrolka ładowania. Ale ładowanie było i wszystko OK. Następnie podczas jazdy wyczerpał się akumulator "do dna". Diagnoza - brak ładowania. Napięcie w instalacji podczas pracy silnika...
Witam. Problem jak w tytule: https://obrazki.elektroda.pl/6577229400_... Czy może przyczyną być to, że mam zbyt małe napięcie na akumulatorze? Spada po paru minutach pracy silnika poniżej 10 V gdyż nie ładuje alternator, dziwna sprawa, bo kontrolka ładowania gaśnie po odpaleniu, jednak napięcie na klemach akumulatora nie wzrasta powyżej...
Czy kontrolka ładowania zapala się gdy silnik jeszcze się obraca- auto jedzie, bieg włączony, sprzęgło nie wciśnięte? I drugie pytanie; gdy nie możesz uruchomić zimnego silnika, czy po włączeniu "zapłonu" podawane jest napięcie na świece żarowe? włączona wcześniej lampka w kabinie powinna przygasnąć. Czy to aby nie stacyjka?
Alternator możesz założyć większy 90 lub nawet 120, problemem może okazać się tylko mocowanie. Ja do fabii założyłem 120 do dziś śmiga aż miło, nawet przy włączonych wszystkich odbiornikach spadek napięcia jest pomijalnie mały.
w momencie rozruchu silnika napięcie nie może spaśĆ poniżej 11 V bo nie wystartuje ładowanie na mój gust za niskie u mnie utrzymyje na poziomie 14,2, 14,5 jak włącze wszystkie odbiorniki nie schodzi 14,2
Brak napięcia +12 na zacisk D+ alt. (dopiero obroty na poziomie 3tRPM wzbudzają alt i ładuje) Sprawdź kabel na tym złączu alt. włącz zapłon i dotknij tym kablem do masy kontrolka ładowania powinna się zaświecić. Jeśli nie świeci szukaj usterki w kablach jeśli natomiast zaświeci sprawdź dokładnie alt. może przyśniedziały styki.
Witam Srawdź koniecznie ładowanie (takie objawy może dawać uszkodzony regulator napięcia,jak i sam alternator),oraz przewody od alternatora do akumulatora,zwłaszcza przy akumulatorze jest taka listwa przy klemie plusowej.
Witam Posiadam Fabię 1.4 MPI rocznik 2001 przebieg 170 kkm. Od kilku dni dziwnie zachowuje się wspomaganie kierownicy. Gdy kręcę kierownicą spokojnie wspomaganie działa normalnie. Gdy wykonam gwałtowny ruch odczuwam przez chwilę (dłuższą lub krótszą) brak wspomagania i duży opór na kierownicy. Jak odpuszczę i ponownie kręcę powoli wspomaganie mam cały...
Dzień dobry, Mój problem wygląda następująco: W samochodzie Skoda Fabia mk1 2004 , w tym samym momencie wysiadło wspomaganie (pompa KOYO) i ładowanie. Alternator został naprawiony (regulator napięcia). Jeśli chodzi o wspomaganie to została wymieniona pompa na regenerowaną oraz założony nowy czujnik skrętu. Pompa wspomagania kręci się. Błędy zostały...
Te 12,2 V było mierzone 2 dni temu po ładowaniu teraz napięcie padło do 8,5 V. Podłączyłem prostownik zobaczymy co się będzie dziać.Elektrolit jest w porządku. Jak myślicie czy możliwe, że akumulator może już do wymiany po tam małym przebiegu?
Dzięki Andrzej 20001. Wydaje mi się że ładowanie na gorącym silniku na poziomie 13,4 - 13,8 jest wynikiem ok? na zimnym jest 14,2. Oczywiście przy dodawaniu gazu napięcie lekko rośnie 0,2 do 0,5 V i dochodzi do 14V. Na alternatorze są podobne wartości ładowania jak na akumulatorze. Oczyściłem wszystkie masy. Pomierzyłem jeszcze raz , otóż przy włączonej...
Wszystko w oryginale. Samochód to Skoda Fabia i rzeczywiście, regulator na upartego da się wymienić bez wyjmowania alternatora. Zresztą nawet, gdybym miał wyciągać alternator to nie jest wielki problem. Zastanawiam się tylko, czy to pomoże. Kupiłem auto 4-ro letnie i tak jest od chwili zakupu. Teoretycznie wszystko ok bo nie ma problemu z odpalaniem...
Parę omów?? Żarówka przy mocy 55W i napięciu zasilania 12V ma rezystancję 2.62Ω, więc to nie będzie pare omów. Myślałem o 0.33Ω wtedy napięcie spadło by o około 1V wiec powinno wystarczyć ale czy to pomoże?? A druga sprawa mówisz że nie można włożyć większego akumulatora. Miejsce fabryczne przewidziane jest na 80Ah, ale nie chodzi o rozmiar,...
Ja bym na Twoim miejscu pokombinował z czasem od wyłączenia zapłonu, aby po np 12h kamerka się wyłączała. Możesz na próbę ustawić na tym urządzeniu napięcie np 11,5V a następnie przetestować czy odpalisz samochód, ale pamiętaj że w różnych warunkach do odpalenia auta potrzeba różnej ilości energii (chociaż w Szkocji nie ma zbyt skrajnych temperatur)....
witam jeśli chodzi o wiązkę to została sprawdzona przy okazji regeneracji alternatora bo nie było ładowania jest ok, przewody całe.(obłamały się przy wtyczce za wentylatorem) a co do włącznika jeszcze nie sprawdzałem. dodam ze wymieniłem radio (fabryczne) na CD (też oryginał od skody) problemów żadnych wcześniej nie było, dopiero jak ten alternator...
Prawidłowe napięcie ładowania zawiera się pomiędzy 13,8-14,4V. I tyle było na sprawdzaniu. Jeżeli nie jest to akku bezobsługowe- możesz to sprawdzić. No chyba jest... Co to za auto? Skoda fabia 1.2 Proponuję odłączyć radio i sprawdzić raz jeszcze - zazwyczaj to wina źle podłączonego radia. Radio ma wyjmowany panel przedni który zawsze jest wyjmowany...
Turboo_2607 wiązka na lewej podłużnicy poza zasilaniem kabiny nie ma żadnego wpływu na elektryczne szyby. Całość instalacji el. szyb jest wewnątrz auta. Gdyby osobom, u których wystąpił problem obsługi okien pojawiły się kłopoty z napięciem w instalacji elektrycznej (poniżej 11 V przy pracy silnika) typu "choinka" na zegarach, słabo świecące oświetlenie,...
Pacjent: Skoda Fabia I Sedan 6Y benzyna 1.2 47kW z 2006. Główny objaw: rozrusznik nie kręci. Historia choroby: - samochód stał około miesiąca, wcześniej też jeździł nieczęsto. - przy próbie odpalenia słaby akumulator, kręcił coraz wolniej i wolniej, aż przestał w ogóle. Słychać tylko działanie pompy paliwa. - na kablach rozruchowych ten sam objaw: pompę...
ma prostowniki i ładuje. Ale nie wyrabiam z tymi autami i w kilku chciałbym podłączyć coś takiego i zostawić, żeby mieć spokój. Tak ładowanie to przynajmniej raz w miesiącu. Niektóre akumulatory padają nawet po 2 tygodniach nie odpalania samochodu. Mam różne auta i niektóre z małą pojemnością akumulatora a niektóre duże. Silniki od 1.0 do 2.0. Typowe...
Koledzy mam problem z wspomaganiem w fabii którą niedawno kupiłem. Od początku były problemy, bo raz wspomaganie było a raz nie. Jak nie było to wystarczyło wyłaczyć i włączyć silnik i wracało. Ponadto zauważyłem że wspomaganie raz było bardzo czułe a raz takie bardziej siłowe. Dodatkowo pompa wspomagania dość głośno pracowała i mimo naprawianego alternatora...
Witam. Proszę o ocenę. Z wątku o ładowaniu akumulatorów wynika, że nie powinno się ładować wyższym napięciem niż14,4v. Podłączyłem swój akku do regulowanego prostownika i ustawiłem napięcie na 15v. Po 8 godz. prąd zmalał do 0,5A i pojawiło się zielone oczko w akku. Po następnych 2 godz. prąd ma wartość 0,2A, a napięcie ustawione na poziomie 15,3V. Teoretycznie...
Witam kolegów. Temat ten już był poruszany na Forum, ale jest zamknięty - wobec tego na krótko do niego powracam. Zapaliła mi sie kontrolka wspomaganie kierownicy. Pompa działa poprawnie i ma wspomaganie. Czytając Wasze posty postawiłem na czujnik skrętu, alee .... przypadkiem wczoraj spotkałem kolegę. Z podpowiedzi kolegi który "zjadł zęby" na Fabince...
Ładowanie jest ok. Jeden mechanik stwierdził że to pompa wspomagania więc założylem nową (1300 PLN) i przez tydzien bylo ok ale potem wszystko wróciło. Dodano po 1 Dodatkowo wymienilem regulator napięcia i też to nic nie dało
Mam problem z zapaleniem silnika na mrozie, ale nie jest to problem banalny. Po przekręceniu kluczyka elektronika/system jakby się zawieszał. Pozostają zapalone kontrolki od ładowania, ABS, ASR zaś nie zapala się kontrolka silnika (helikopter) ani kontrolka świecy żarowej. Oczywiście rozrusznik kręci silnikiem bardzo dobrze ale brak wtrysków i zapalenia....
Ładowanie jest w normie, są to zwykłe Ledy za ok 50 - 60 zł okrągłe, znajomy ma takie same zamontowane w fabii i działają bez zarzutu, u mnie pewnie jest większe napięcie w instalacji, ledy zakładane w oświetlenie tablicy też się psuły bardzo szybko. Wszystko w samochodzie działa bez zarzutu więc obstawiam że wystarczy jedynie jakoś zmniejszyć napięcie...
Witam mam problem.... W skodzie fabii 1.9 SDI w skrzynce nad akumulatorem przewód numer 2 strasznie się grzeje... aż nad topił się plastik obudowy... to jest chyba przewód od alternatora.... ale nie jestem pewny... odłączyłem przewód przy alternatorze który jest do ładowania akumulatora i problem znikł.... Może mi ktoś powiedzieć czy to może być wina...
Witam. Niedawno kupiłem fabie sedan 1.2 z gazem, tydzień temu zaczęły się problemy z elektryką. 1.Co jakiś czas sieci kontrolka wspomagania, a wspomaganie jest lub go nie ma. 2.Zaświeca się kontrolka ABS i hamulca oraz piszczy trzy razy, następnie znika a po chwili pojawia się to znowu. Nie zawsze ale na ogół jest spadek napięcia (wyłącza się gaz, gasną...
A kto to Ci kolego podłączał ? Chyba sobie sam odpowiem. Miernik lub oscyloskop w dłoń. Sprawdź napięcia i otrzymasz odpowiedź. Podłączałem sam bo było to banalne, zresztą według instrukcji dołączonej do lamp. A tam jasno pisało , że + i - do akumulatora a trzeci pod postojówki. Co do miernika, sprawdzałem na akumulatorze na włączonym silniku (ładowanie)...
Witam. Ostatnio wysiadł mi alternator Magneton 70A w Felici 1.3MPI (przed liftem). Wymieniłem w nim regulator ale nadal napięcie ładowania na niskich obrotach przy włączonych światłach to 12,4V, bez świateł 14,5V. Ogólnie alternator jest cały pordzewiały (nie mogłem nawet wymienić regulatora) i wątpię żeby jeszcze długo pociągnął. Chciałbym go wymienić...
Witam, mam problem z "plusem" po stacyjce. Otóż po przekręceniu kluczyka radio wstaje: raz od razu, raz po minucie a raz po 5 minutach a nawet po 10u. Silnik pracuje, alternator ładuje, na innych wtykach jest wtedy 14.2-14.4 V Myślałem,ze to wina radia, wziąłem miernik i zmierzyłem pin acc, jest tam ciągle 12,4V w spoczynku. Po podpięciu radia napięcie...
Tak, urywało wirniki, ale w Valeo serii TG. Ten zaś jest tylko w dieslach, nawet w skodzie. I nie było tak, że raz łączyło, raz nie, jak urwało na wyjściu szpulki raz to juz porządnie. Poza tym za nic nie uwierzę, że w tej renówie ma Boscha i to na regulatorze FOOM. Nie ten rocznik. to napisz jakie Oglądnij filmik, regulator FOOM, bo chyba o ten ci...
Witam. Mam problem ze wspomaganiem w Skodzie Fabia 1.4 TRW Wspomagania działa ale wyraźnie słabiej, pali sie kontrolka wspomagania. Poziom płynu jest ok. Akumulator i ładowanie ok. Sprawdziłem testerem błędy, pokazuje 01290 z opisu Wspomaganie kierownicy przez napięcie referencyjne. Sprawdziłem w blokach pomiarowych na kanale 02. I pokazuje takie wartości....
U mnie akumulator ma już swoje lata, więc może już jest do wymiany. Przeczytałem też na jednej stronie dotyczącej pompy elektrohydraulicznej TRW, że: "Jeżeli jednak słychać głośne „wycie” podczas zmiany obciążenia pompy, to można podejrzewać, że problem ma związek z układem pompowym. Poszukiwanie usterki należy zacząć od precyzyjnego zbadania...
Witam, mam problem z odpaleniem samochodu gdy silnik się zagrzeje do ok. 85 stopni. Chodzi o samochod Skoda Fabia I 1.9TDi wersja na pompowtryskiwaczach (kod silnika ATD) rocznik 2002. Otóż zdarzyło się to nagle, bez wcześniejszych objawów, stanąłem pod Lidlem i już nie mogłem odpalić. Po prostu póki nie przestygnie to nie odpali. Podpiąłem kompa i...
wiesz co ze ja nie rozumiem tego opisu z opornikiem prosze o mały schemacik jak to podpiąć. a pozatym to nie fabryczny zamek tylko pmontowany i to mnie zwiaodło. Co do chwiania to nie mam pojęcia. odciołem pompe jak na schemacie a po stacyjce jest też jak na schemacie ten czarny przewód ze złącza S4. Sprawdziłem zasilanie pompy woltomierzem i jest ok...
Cześć wszystkim, jestem w trakcie szukania auta dla żony. Jednym z nich jest Skoda Fabia 2. Dziś oglądałem Skoda Fabia 2 1.2 MPI 12V 51kW, z 2007 roku. Fabia jest zagazowana. Po odczytaniu błędów mam coś takiego: Adres 01: Silnik Plik etykiet: 03E-906-033-AZQ.lbl Oznaczenie elementu: 03E 906 023 B Komponent: SIMOS91 1.2l 4VG 0807 Weryfikacja:...
Problem rozwiązany. Pisałem wcześniej, że zaczynam od sprawdzania kabli. Niestety moje małe lenistwo zleciło mi wykręcenie alternatora. Oczywiście po uprzednim sprawdzeniu ładowania. Miernik - i oczywiście brak. A że tutaj bardzo łatwo można się uporać z demontażem - 20 minut przy chwilach zadumy nad technikami i wyborem narzędzi. Alternator do "kuchni"...
Witam To i Ja się tutaj podepnę bo widzę że temat jest czytany... Chciałbym opowiedzieć o moich kłopotach ze wspomaganiem z w/w aucie Seat Cordoba 6L 1,4/'03r W skrócie wygląda to tak: - auto mam ok.2,5 roku i odkąd je mam pali się kontrolka wspomagania ( pomaranczowa kierownica) ale....wspomaganie działa (zawsze tak samo, bez problemu) - diagnostyka...
(at)Artur k. chciałeś info o tak dobrych bateriach co mają duże pojemności nawet w -45'C Proszę bardzo http://www.thunder-sky.com/pdf/201072313... Owszem, te akumulatory mają 90% pojemności w temperaturze -25stC ale przy prądzie rozładowania 0.5C! Czyli przy pojemności 90Ah optymalny prąd rozładowania to 45A. Opel Ampera ma silnik elektryczny...
dodam, że bateria się ładuje bez problemu, na to przynajmniej wskazuje dioda od ładowania, która po pewnym czasie (ok. 3 godziny) ładowania pod zwiększonym do 22V napięciem gaśnie, niestety nie posiadam miernika, żeby sprawdzić to dokładnie To oddaj do serwisu, sam i tak nic nie zrobisz.
Przycisk „start-stop” w samochodzie (modernizacja 1) Opisany w miesięczniku „Elektronika dla wszystkich” nr 12/2003 przycisk „start-stop” w samochodzie mojego autorstwa, w ciągu pięcioletniej już eksploatacji okazał się bardzo pożytecznym urządzeniem i sprawuje się bardzo dobrze. Po tym okresie użytkowania ujawniła...
Mi zawsze mówili źe ładowanie ma być powyżej 14 v na włączonych światłach. Sprawdzałem dzisiaj w Polo z 1994r., Pasacie 2004r. i Fabii 2006r. i jakby się umówili cała trójka - 14,2V bez świateł. 13.9 to trochę mało według mnie. Prądowe w kabinie są,zasilają bezpieczniki. Czyli te moje 13,9 za mało? . Czy znajdę na forum schemat instalacji elektrycznej...
Telefon: Lenovo C2 power Problem: wyłącza się, resetuje. Używam w/w telefonu. Jakiś czas temu zaczął mi się samoczynnie wyłączać lub resetować. W miesiącach wakacyjnych używam Go jako Internet poprzez USB ponieważ główny Net zawieszam z racji częstych wyjazdów. W tym momencie notorycznie jest ładowany poprzez wpięcie Go do USB kompa. Ale to jeszcze...
Kurcze to co w końcu? Albo można ładować i się nic nie stanie, albo nie można? Musisz rozróżnić dwie rzeczy. Nie chodzi tu o napięcie, nawet jeśli podłączysz zasilacz 20V to również niewiele się stanie. Ten zasilacz jest po prostu beznadziejny jakościowo - i nawet gdyby miał parametry identyczne jak oryginał nie jest to nic dobrego do zasilania tym...
skoda fabia napięcie ładowania fabia ładowania napięcie fabia
pobieranie zablokowane automapa głosy router airlive hasło
hitachi 17mb170 elektryk manta
Czy stara antena satelitarna działa z Polsat Box? Kontrolka oleju w silniku 1.8T 20V poniżej 2000 obr./min