Sprawć ładowanie bezpośrednio przy alternatorze(napięcie i prąd) oraz przewód i dący do aku. Tylko dokładnie zwracając uwagę na połączenia oraz przewód-otarcia itp.
Tam jest to chore sterowanie ładuje podczas jazdy i hamowania silnikiem. Akumulator wytrzymuje 3 lata
Kładziesz się pod samochód i dajesz + na gruby przewód od rozrusznika. Minus na masę i ładujesz.
Witam W mojej fabii mam taki problem: Po włączeniu stacyjki kontrolka ładowania od początku nie świeci, ładowania nie ma dopiero po mocnym prze gazowaniu silnikiem alternator sie wzbudza. Czego jest wina że nie świeci kontrolka??
Brak kodu silnika troszkę utrudnia ale najprawdopodobniej z pinu 23 sterownika wychodzi przewód do alternatora .Sterownik silnika rejestruje napięcie wyjściowe alternatora i określa warunki ładowania.
Ten niebieski kabelek ma chyba złączkę przy rozruszniku i zazwyczaj tam się urywa, utlenia...
Trochę słaby ten akumulator. Jakie jest ładowanie?
Czas sprawdzić ładowanie.
najczesciej padaja złącza w kostce (lewy dolny róg chłodnicy)
Bardziej kończy się czujnik kąta w EPS. Co nie znaczy że alternator należy olać. Zmierz ładowanie na początek ,potem podłącz tester. NIe święci żadna kontrolka.?
hmmm... a sprwdź tak ładowanie
Koło rozrusznika jest wtyczka z dwoma kablami od alternatora (niebieski oraz czerwono-czarny). Niebieski będzie uszkodzony. Dostęp od dołu.
Auto odpala dobrze? Ładowanie jest?
Zmierz napięcie ładowania
Tester w dłoń i do dzieła. Pokaż błędy i na początek sprawdź ładowanie.
w tym momencie alternator jest praktycznie zablokowany, Alternator nie jest zablokowany, tylko obciążony by ładował, jeśli podłączyłeś wzbudzenie. Nie będzie ci się lekko obracał i ładował. Chłopie, pomyśl.
Posprawdzaj masy i ładowanie
Kolejny troll moim zdaniem. Dodano po 44 https://ws.skoda-auto.com/OwnersManualSe...
Sprawdziłeś masę i plus alternatora? Lampka ładowania sprawna zapala się i gaśnie? Zmierz napięcie na D+ względem - akumulatora przed i po rozruchu. Zmierz napięcia miedzy + akumulatora a gruby przewód alt ,tak samo -akum. a obudowa alt.
Można odłączyć zasilanie pompy.Duża wtyczka.Czujnik nie prawa obciążać akumulatora.Przy samym zapłonie pompa nie pracuje.Zrób diagnozę i parametry.Pomierz ładowanie.
Sprawdzałeś ładowanie??
Sprawdziłem napięcie ładowania. Zaraz po odpaleniu: Akumulator: 13,9 - 14,1 V Alternator: 14,1 - 14,3 V Po przygazowaniu do ok. 3000 obr/min przez ok. 1 min i znowu na wolnych obrotach: Akumulator: 14,0 - 14,3 V Alternator: 14,1 - 14,5 V ale bywało także: 13,0 - 13,2 V Przy zgaszonym silniku: Akumulator: 12,88 V Alternator: 12,88 V Wygląda na to, że...
Ładowanie wynosi 14.3V , napięcie akumulatora 12,3V a jeszcze dodam wracając do zaistniałej sytuacji że po odpaleniu na kable z innego samochodu nic nie robiłem z akumulatorem ,nie ładowałem go i odpala bez problemu???
Akumulator w grudniu wymieniony na nowy. Przy wymianie było mierzone i podobno ładowanie w normie.
alternator na pewno jest sprawny
Ładowanie do kontroli.
Opisywane w postach-fabia,golfIV,i inne poszukaj
Ładowanie sprawdż.
Skoda Fabia ma tak podłe ładowanie, że częściej wymienia się akumulator niż żarówki. Sorry za offtopic.
Podłącz amperomierz i wyciągaj po kolei bezpieczniki. Tak zlokalizujesz odbiornik pobierający prąd. Warto sprawdzić oświetlenie schowka i bagażnika. Jakie ładowanie?
Problem rozwiązany. Słaba masa silnika.
Sprawdź ładowanie, tuż po starcie.
witam mam ten sam problem z fabia 1.9 sdi. wymienilem regulator bo miala niskie ladowanie i od tamtej chwili zapala sie kontrolka akumulatora chociaz ladowanie jest w normie! pomozcie jesli ktos mial podoby problem!
Nie jest to sprawa aku. Podmieniłem na prawie nowy, jezdziłem i testowałem 3 dni -bez zmian ( robiłem nawet kodowanie nowego aku) BTW, to VCDS pokazuje także rezystancję wewnętrzną aku, była ona w obu moich akumulatorach bardzo niska- oba akumulatory ok. Dopatrzyłem się ostatnio tylko pewnej innej sprawy: Przy czyszczeniu przepustnicy wyszło na jaw,...
Generalnie nie powinno być problemu. Chyba że przy okazji uszkodziłeś kabel albo PIN w środku.
Sprawdziłem też alternator lecz było jednak to samo.. :/ Sprawdziłem amperomierzem to pobiera około 150mA z aku przy wyciągniętym kluczyku ze stacyjki. Jak sprawdziłeś alternator? Jaką pojemność ma aku? Ten pobór nie jest straszny. Sprawdź ładowanie.
albo stara fiesta,tylko zasilanie i impuls ładowania,stare clio podobnie.
Kontrolki zaślepione chusteczką i silikonem czarnym, dzisiaj patrzyłem. I spalony bezpiecznik na akumulatorze. A teraz mruga kontrolka od ładowania, a ładowanie jest normalne, bo sprawdzałem miernikiem 14,3.🤦
Witam Czy mogę ładować akumulator w skodzie fabii bez odłączania klem ładowarką ctek mxs 5 w trybie recond ?
Alternator dobry,ładowanie 14,5V
Proszę sprawdzić napięcie ładowania.[/i]
Sprawdź na początek stan akumulatora i ładowanie. Może być np. słabe połączenie prądowe, korozja, kostka stacyjki itd.
Problem z ładowaniem. Sprawdź alternator.
Ładowanie na zimno sprawdź a najlepiej na kostce od wspomagania.
Witam W mojej fabii mam taki problem: Po włączeniu stacyjki kontrolka ładowania od początku nie świeci, ładowania nie ma, dopiero po mocnym prze gazowaniu silnikiem alternator się wzbudza. Czego jest wina że nie świeci kontrolka?? W zegarach zastosowane są diody led, nie żarówki.
czyli jak nazwiesz alternator pradnicą to tez bedzie dobrze ?? przecież jedno i drugie ładuje,prawda ?
Witam. Regulator napięcia przy alternatorze do wymiany.
Dlaczego jednak niespełna roczny akumulator wypala się do takiego stopnia, że nie można uruchomić pojazdu po tygodniu stania na parkingu? W tej furmance przyczynami są przeważnie wiązka lewej podłużnicy, stacyjka, źle podpięte radio. Czasami niskie ładowanie.
Pewnie coś się dzieje z alternatorem. Dostał wody i zrobiło się gdzieś zwarcie. Potem alternator się rozgrzał woda odparowała i zwarcie puściło. Zaczął bym od naładowania do pełna akumulatora i zmierzenia ładowania.
Napięcie ładowania mierzyłeś?
Sprawdź ładowanie czy jest w okolicach 14v jeżeli nie to masz przyczynę
Błędy związane z ładowaniem akumulatora, niskim napięciem? Przy braku napięcia często wyłączają się te urządzenia, tak czytałem, a nawet widziałem :) Powinieneś dostać wydruk, tak to nie wiadomo, czy w ogóle coś podłączali, i byłoby łatwiej z tej strony ekranu. Jak zwiedzisz następny warsztat, to znowu skasują za odczyt wielokrotnie odczytanych już...
Nie za duży Fiamm 64Ah 610A do Fabii. Są też akumulatory sucho ładowane czyli po ich zalaniu pojawia się prąd. Nalatałem się z tego powodu, biorę ze sklepu montuje taki większy Ah w aucie specjalistycznym a tam nic puste do sklepu z 200 metrów i tak trzy razy, świeża sklepowa i ja i nasz pierwszy raz.
Błędy odczytuj gdy tylko zauważysz usterkę nie wyłączając silnika (mogą znikać) Sprawdzić zamrożone ramki w błędach. Sprawdzić poprawne ładowanie i stan instalacji do wspomagania . Kontrola silnika wspomagania.
A jak bym kupił baterie do ups-a i ją wykorzystał jako żródło ( ładowanie jej po zapłonie przez przekaznik).
Alternator jest wzbudzany ze sterownika silnika I jeśli potrzebuję to ładuje 14, a jak nie to 12,5.
Na ładowanie 10 stopni na zewnątrz i tak chyba nie robi większej różnicy? Robi bo po nagrzaniu silnika, pod maską jest wyższa temperatura a regulator alternatora obniża napięcie ładowania wraz ze wzrostem temperatury. 13,5 -13,6V przy włączonych światłach to ciut mało ale 13,7- 13,9V latem przy gorącym silniku to u mnie norma. Bezpośrednio po odpaleniu...
Nie ,nie jest powiązane.Jeden błąd jest niezależny od drugiego.Napraw ładowanie i kup sobie akumulator na początek ok?
A to na wolnych obrotach czy nie ? Bo 12,8 to brak ładowania.
Dla zapewnienia jego pełnego stanu naładowania do samochodu poprzez gniazdo zapalniczki podłączałem prostownik zakupiony w L...dl, który ładuje akumulator małym prądem około 2A nie przekraczając napięcia 13,6V po naładowaniu co pozwala na odłączanie tego prostownika np. dopiero przed wyjazdem Czy ja to dobrze zrozumiałem "akumulator sam siebie ładuje"...
Brak napięcia +12 na zacisk D+ alt. (dopiero obroty na poziomie 3tRPM wzbudzają alt i ładuje) Sprawdź kabel na tym złączu alt. włącz zapłon i dotknij tym kablem do masy kontrolka ładowania powinna się zaświecić. Jeśli nie świeci szukaj usterki w kablach jeśli natomiast zaświeci sprawdź dokładnie alt. może przyśniedziały styki.
Do sprawdzenia napięcie w gniazdach lamp, i ogólnie napięcie ładowania.
Jakie napięcie ładowania pod obciążeniem?
W praktyce o ile przy potrząsaniu wideorejestratorem nie słychać ryżu w środku to po 3-4 dniach postoju nie ma problemów z odpaleniem przy sprawnym akumulatorze. Sam rejestrator pobiera niewiele prądu, większość idzie na ładowanie wbudowanego akumulatora który przecież nie ładuje się cały czas.
Wymiana alternatora, dobre ładowanie, kontrolki abs zwiazane z błędem zgasły. Temat rozwiązany.
Nie do rozruchu a jest to ładowanie i grzeje się podczas jazdy. Do rozruchu wychodzi z klemy.
A gdzie Ty mu tam zaglądasz, i po co ? Ja sprawdzam układ ładowania w Fabii i na tym koniec. Kupując nowy akumulator, należy:zamontować i pięć godzin nie przerwanej jazdy.
Usterkę koła pasowego alternatora we wszystkich sdi i tdi widać po mocna skaczącym napinaczu (zablokowane na amen) . No chyba że jest luźne w obie strony wtedy kontrola ładowania się świeci.
Tak, tylko co to ma do np. do kierunków? To bardziej problem elektryczny. Sprawdź jeszcze ładowanie, może błędy odczytaj itd. A wolne obroty jak? NIe gaśnie równo chodzi? No właśnie niestety problem pojawia się przy niskich obrotach. Przy wysokich nie ma problemu zaś przy niskich jakby się dławił i wtedy wysadza wszystko. Na razie mam tropy takie:...
A ładowanie jak wygląda w tym momencie?Stan akumulatora(podmienić na próbę).
mam podobny problem sprawdziłeś ładowanie bo może być reg. napięcia i masy jakieś błędy????? przeczytaj mój opis może jest podobnie????
Zmierz napięcie ładowania miernikiem ile wynosi.
Ale czy to możliwe, że od zostawienia kluczyka na zapłonie Wtedy na desce świecą co najmniej kontrolki: ciśnienia oleju, ładowania, hamulca ręcznego. Może w gnieździe zapalniczki została ładowarka telefonu/nawigacji/rejestratora. A może jeszcze nie domknięte drzwi i świeci się w kabinie ? Tu ułamek ampera, tam następny i na końcu "Houston - mamy problem"
power boxa Dobry kawał. Miałeś rezystor sterowany z kontrolki ładowania. Poszukaj kostki nad rozrusznikiem, z niebieskim przewodem i prześledz jego ciągłość.
kontrolka ładowania gaśnie?bo nie będzie ładowania=brak wspomagania:D
Witam, mam pytanie: Czy tego typu prostownik można podłączyć w celu ładowania akumulatora do gniazda zapalniczki np. do Fabii (stałe zasilanie w gnieździe jest,amperaż też jest odpowiedni )? Czy są jeszcze jakieś przeciwwskazania techniczne - nie jestem elektronikiem. Napiszcze coś na ten temat. Pozdrawiam.
70A brakuje? Dziwne! Mierzyłeś napięcie ładowania? Ten "70A" do naprawy oddaj ew do sprawdzenia przez dobrego fachowca
Ważne jest by pasek był dobrze napięty. Druga sprawa to pomiar napięcia na akumulatorze i alternatorze, czy są różnice w wskazaniach. Napięcie ładowania zależy od kondycji akumulatora. Pomiar powinien być wykonany po naładowaniu akumulatora.
Z tego ca wiem to fabia ma wspomaganie elektryczne silnikiem przy przekładni,coś koleś Cię w jajo robi,jak nie ma abs to nie ma ,sprawdz dokładnie czy masz dobre ładowanie bo to jest istotne dla wspomagania, Sprawdz podłączenie aku +- i masa na bude
ku moim wątpliwościom oddałem alternator do sprawdzenia firmie która zajmuje się naprawą aletrnatorów okazało się że jest ok, dostałem gratis poradę żeby odłączyć bezpiecznik od wspomagania i zobaczyć co się dzieje. Po odłączeniu wspomagania pod obciążeniem ładowanie 12,8V z podłączonym 11,5V
Niestety wymiana pompy nie pomogła. Dziwne jest że trochę światła przygasają jak się kręci pompa. Podejrzenie padło na przewody zasilające jednak dorobienie tak owych nie zmienia sytuacji. Masy są w porządku. Alternator sprawdzony. Ładowanie jest na poziomie 14,3v podczas ruchu kierownica spada do 12-12,5v już sam nie wiem czy to zatkane przewody czy...
Naprawić ładowanie jeśli jest 16v. A i nie prąd jest 16v tylko napięcie jest 16v.
fabio jaką masz ratę miesięczną ?
"Bordnetz Steuergerat" po niemiecku. Po naszemu "Sterownik elektroniki pokładowej" A mieści się przy lewym przednim słupku pojazdu, na wysokości kolan kierowcy. Zadaniem tego sterownika jest między innymi także obsługa oświetlenia wnetrza pojazdu, i jeszcze pare innych funkcji. On też odpowiada za kłopoty z interpretacją upływu prądu w instalacji pojazdu...
Zacznij od sprawdzenia ładowania akumulatora, następnie diagnostyka pompy
Miałem taki przypadek tylko jak obroty spadały to zapalała się kontrolka i przestawał ładować a na gazie było ok. Wymiana regulatora załatwiła sprawe.
Ładowanie sprawdziłem. Miernik wskazał 13,6 a wydaje mi się że powinno być 14,3
A tak z ciekawości jaki jest stan alternatora? Jak jest z ładowaniem akumulatora? Autko wiekowe więc alternator też zużyty a nie ma nic gorszego jak niedoładowanie akumulatora. Przewody też pewnie zaśniedziałe co skutkuje spadkiem napięcia ładowania. Ja mam młodsze auto 22 lata 240 tys. km ale też napięcie ładowania było zaniżone a w zapalniczce bardzo...
z kupnem akumulatora to się wstrzymaj. podłącz go na kabelki nawet te z marketu(badziew) i poczekaj z 10 minut drugie autko niech sobie pyka na wolnych obrotach. Po tym czasie spróbuj odpalić jak bęzynka to powinien kopnąć , jak nie zapali od razu to nie męcz go i daj mu jeszcze pare minut. A tak ogólnie to powinieneś podjechać do punktu gdzie sprzedają...
Sprawdź akumulator, ładowanie, jeżeli okey to zostaje do sprawdzenia czujnik kąta skrętu, jak okey to szukaj przyczyny w pompie.
Witam w skodzie fabii 1.2 z 2008 r. Po sprawdzeniu wszystkich możliwości jakie koledzy tu opisywali , okazało się że jest za duży spadek napięcia na bezpieczniku 50 A tym na aku. Ładowanie alternatora 14,2 V a na przewodzie było tylko 11,9 V , dodam że bezpiecznik jest dobry , pod bezpiecznikiem było skorodowane wszystko po wyczyszczeniu wszystko wróciło...
częsta przyczyna to brak masy między silnikiem a nadwoziem lub słaby prąd ładowania uszkodzony alternator
nie porównuję hamulców do innych hamulców a dobór hamulców do masy pojazdu w firmie Skoda. Bzdurki. To tylko pokłosie ładowania jak najtańszych części. Fabia jest i niewielka i dość lekka - nie musi mieć spiekowych tarcz i 4 czy 5 tłoczkowych zacisków. Zawsze możesz sobie do 1.2 zapodać hamulce z wersji TDI. Mało kto rozczula się nad sprawnością hamulców...
Sprawdź napięcie ładowania i wiązkę. Podaj numer błędu.
W grę może wchodzić też uszkodzona cela, jeżeli jakiś czas po ładowaniu już akus był padnięty...
Może być problem z ładowaniem lub z połączeniami. Sprawdź akumulator zwykłym miernikiem. Piszesz że się nie znasz na tym to może oddaj samochód do fachowca?
Witam, Skoda Fabia 1 rocznik 2005 1,4 TDI - ostatnio w trakcie jazdy wyłącza mi się wspomaganie (kontrolka zaczyna świecić na stałe) i miga (pulsuje) kontrolka poduszki . Po zatrzymaniu samochodu i wyłączeniu silnika oraz ponownym uruchomieniu wszystko działa normalnie. Samochód nie jest jakoś intensywnie użytkowany. Czytałem, że może być to wina słabego...
Alternator sam się wzbudzi po znacznym zwiększeniu obrotów właśnie dzięki magnetyzmowi szczątkowemu. Często przyjeżdzają klienci z urwanym przewodem kontrolki (ford,skoda fabia itp) i alternator po gwałtownym przegazowaniu "załapuje" ładowanie. ,to się zgadza.Alternator z Białoruśki naprawiałem oczywiście ,dobre rozwiązanie z tym wirnikiem.
Z twojego opisu na poczatek sprawdziłbym ładowanie, po drugie błedy jak podpowiada kolega. W skodach tego typu gniją kable i padaja liczniki.
Chyba nie bardzo rozumiem jak inwerter kolega ma na myśli. Co do brzęczenia to FAKT :) Zapomniałem o tym ściemnianiu, pewnie robią je na PWMie :) Ale kondensator równolegle z uzwojeniem cewki przekaźnika ładowany przez diodę i powinno być cicho. Pozdrawiam.
skoda fabia ładowanie skoda fabia ładowanie akumulatora ładowanie akumulatora skoda fabia
podłączyć termostat zamrażarka serwer minecraft mk60ec1 kodować
volkswagen sharan volkswagen sharan
Niszczarka nie włącza się: przyczyny i rozwiązania Zbliżenie prętów ferrytowych a odbiór AM