Tam jest to chore sterowanie ładuje podczas jazdy i hamowania silnikiem. Akumulator wytrzymuje 3 lata
Kładziesz się pod samochód i dajesz + na gruby przewód od rozrusznika. Minus na masę i ładujesz.
Sprawć ładowanie bezpośrednio przy alternatorze(napięcie i prąd) oraz przewód i dący do aku. Tylko dokładnie zwracając uwagę na połączenia oraz przewód-otarcia itp.
Witam W mojej fabii mam taki problem: Po włączeniu stacyjki kontrolka ładowania od początku nie świeci, ładowania nie ma dopiero po mocnym prze gazowaniu silnikiem alternator sie wzbudza. Czego jest wina że nie świeci kontrolka??
Trochę słaby ten akumulator. Jakie jest ładowanie?
Czas sprawdzić ładowanie.
Koło rozrusznika jest wtyczka z dwoma kablami od alternatora (niebieski oraz czerwono-czarny). Niebieski będzie uszkodzony. Dostęp od dołu.
Auto odpala dobrze? Ładowanie jest?
Zmierz napięcie ładowania
Tester w dłoń i do dzieła. Pokaż błędy i na początek sprawdź ładowanie.
Posprawdzaj masy i ładowanie
Można odłączyć zasilanie pompy.Duża wtyczka.Czujnik nie prawa obciążać akumulatora.Przy samym zapłonie pompa nie pracuje.Zrób diagnozę i parametry.Pomierz ładowanie.
Sprawdziłeś masę i plus alternatora? Lampka ładowania sprawna zapala się i gaśnie? Zmierz napięcie na D+ względem - akumulatora przed i po rozruchu. Zmierz napięcia miedzy + akumulatora a gruby przewód alt ,tak samo -akum. a obudowa alt.
Sprawdzałeś ładowanie??
Ładowanie wynosi 14.3V , napięcie akumulatora 12,3V a jeszcze dodam wracając do zaistniałej sytuacji że po odpaleniu na kable z innego samochodu nic nie robiłem z akumulatorem ,nie ładowałem go i odpala bez problemu???
Sprawdziłem napięcie ładowania. Zaraz po odpaleniu: Akumulator: 13,9 - 14,1 V Alternator: 14,1 - 14,3 V Po przygazowaniu do ok. 3000 obr/min przez ok. 1 min i znowu na wolnych obrotach: Akumulator: 14,0 - 14,3 V Alternator: 14,1 - 14,5 V ale bywało także: 13,0 - 13,2 V Przy zgaszonym silniku: Akumulator: 12,88 V Alternator: 12,88 V Wygląda na to, że...
Akumulator w grudniu wymieniony na nowy. Przy wymianie było mierzone i podobno ładowanie w normie.
Ładowanie do kontroli.
alternator na pewno jest sprawny
Ładowanie sprawdż.
Skoda Fabia ma tak podłe ładowanie, że częściej wymienia się akumulator niż żarówki. Sorry za offtopic.
Podłącz amperomierz i wyciągaj po kolei bezpieczniki. Tak zlokalizujesz odbiornik pobierający prąd. Warto sprawdzić oświetlenie schowka i bagażnika. Jakie ładowanie?
witam mam ten sam problem z fabia 1.9 sdi. wymienilem regulator bo miala niskie ladowanie i od tamtej chwili zapala sie kontrolka akumulatora chociaz ladowanie jest w normie! pomozcie jesli ktos mial podoby problem!
Sprawdziłem też alternator lecz było jednak to samo.. :/ Sprawdziłem amperomierzem to pobiera około 150mA z aku przy wyciągniętym kluczyku ze stacyjki. Jak sprawdziłeś alternator? Jaką pojemność ma aku? Ten pobór nie jest straszny. Sprawdź ładowanie.
Generalnie nie powinno być problemu. Chyba że przy okazji uszkodziłeś kabel albo PIN w środku.
albo stara fiesta,tylko zasilanie i impuls ładowania,stare clio podobnie.
Alternator dobry,ładowanie 14,5V
Kontrolki zaślepione chusteczką i silikonem czarnym, dzisiaj patrzyłem. I spalony bezpiecznik na akumulatorze. A teraz mruga kontrolka od ładowania, a ładowanie jest normalne, bo sprawdzałem miernikiem 14,3.🤦
Proszę sprawdzić napięcie ładowania.[/i]
Sprawdź na początek stan akumulatora i ładowanie. Może być np. słabe połączenie prądowe, korozja, kostka stacyjki itd.
Problem z ładowaniem. Sprawdź alternator.
Ładowanie na zimno sprawdź a najlepiej na kostce od wspomagania.
czyli jak nazwiesz alternator pradnicą to tez bedzie dobrze ?? przecież jedno i drugie ładuje,prawda ?
Dlaczego jednak niespełna roczny akumulator wypala się do takiego stopnia, że nie można uruchomić pojazdu po tygodniu stania na parkingu? W tej furmance przyczynami są przeważnie wiązka lewej podłużnicy, stacyjka, źle podpięte radio. Czasami niskie ładowanie.
Witam. Regulator napięcia przy alternatorze do wymiany.
Czy udało się odnaleźć przyczynę tych podwyższonych obrotów ? Mam rapida z tym samym silnikiem i identyczne objawy. Na biegu jałowym obroty 1200. Akumulator nowy, ładowanie ok. Po podłączeniu do komputera żadnych błędów. Już mi ręce opadają... Pozdrawiam
Sprawdź ładowanie czy jest w okolicach 14v jeżeli nie to masz przyczynę
Błędy związane z ładowaniem akumulatora, niskim napięciem? Przy braku napięcia często wyłączają się te urządzenia, tak czytałem, a nawet widziałem :) Powinieneś dostać wydruk, tak to nie wiadomo, czy w ogóle coś podłączali, i byłoby łatwiej z tej strony ekranu. Jak zwiedzisz następny warsztat, to znowu skasują za odczyt wielokrotnie odczytanych już...
Błędy odczytuj gdy tylko zauważysz usterkę nie wyłączając silnika (mogą znikać) Sprawdzić zamrożone ramki w błędach. Sprawdzić poprawne ładowanie i stan instalacji do wspomagania . Kontrola silnika wspomagania.
A jak bym kupił baterie do ups-a i ją wykorzystał jako żródło ( ładowanie jej po zapłonie przez przekaznik).
Nie ,nie jest powiązane.Jeden błąd jest niezależny od drugiego.Napraw ładowanie i kup sobie akumulator na początek ok?
Alternator jest wzbudzany ze sterownika silnika I jeśli potrzebuję to ładuje 14, a jak nie to 12,5.
A to na wolnych obrotach czy nie ? Bo 12,8 to brak ładowania.
Dla zapewnienia jego pełnego stanu naładowania do samochodu poprzez gniazdo zapalniczki podłączałem prostownik zakupiony w L...dl, który ładuje akumulator małym prądem około 2A nie przekraczając napięcia 13,6V po naładowaniu co pozwala na odłączanie tego prostownika np. dopiero przed wyjazdem Czy ja to dobrze zrozumiałem "akumulator sam siebie ładuje"...
Do sprawdzenia napięcie w gniazdach lamp, i ogólnie napięcie ładowania.
Jakie napięcie ładowania pod obciążeniem?
Brak napięcia +12 na zacisk D+ alt. (dopiero obroty na poziomie 3tRPM wzbudzają alt i ładuje) Sprawdź kabel na tym złączu alt. włącz zapłon i dotknij tym kablem do masy kontrolka ładowania powinna się zaświecić. Jeśli nie świeci szukaj usterki w kablach jeśli natomiast zaświeci sprawdź dokładnie alt. może przyśniedziały styki.
Wymiana alternatora, dobre ładowanie, kontrolki abs zwiazane z błędem zgasły. Temat rozwiązany.
Nie do rozruchu a jest to ładowanie i grzeje się podczas jazdy. Do rozruchu wychodzi z klemy.
W praktyce o ile przy potrząsaniu wideorejestratorem nie słychać ryżu w środku to po 3-4 dniach postoju nie ma problemów z odpaleniem przy sprawnym akumulatorze. Sam rejestrator pobiera niewiele prądu, większość idzie na ładowanie wbudowanego akumulatora który przecież nie ładuje się cały czas.
Tak, tylko co to ma do np. do kierunków? To bardziej problem elektryczny. Sprawdź jeszcze ładowanie, może błędy odczytaj itd. A wolne obroty jak? NIe gaśnie równo chodzi?
mam podobny problem sprawdziłeś ładowanie bo może być reg. napięcia i masy jakieś błędy????? przeczytaj mój opis może jest podobnie????
Zmierz napięcie ładowania miernikiem ile wynosi.
Ale czy to możliwe, że od zostawienia kluczyka na zapłonie Wtedy na desce świecą co najmniej kontrolki: ciśnienia oleju, ładowania, hamulca ręcznego. Może w gnieździe zapalniczki została ładowarka telefonu/nawigacji/rejestratora. A może jeszcze nie domknięte drzwi i świeci się w kabinie ? Tu ułamek ampera, tam następny i na końcu "Houston - mamy problem"
power boxa Dobry kawał. Miałeś rezystor sterowany z kontrolki ładowania. Poszukaj kostki nad rozrusznikiem, z niebieskim przewodem i prześledz jego ciągłość.
kontrolka ładowania gaśnie?bo nie będzie ładowania=brak wspomagania:D
70A brakuje? Dziwne! Mierzyłeś napięcie ładowania? Ten "70A" do naprawy oddaj ew do sprawdzenia przez dobrego fachowca
Ważne jest by pasek był dobrze napięty. Druga sprawa to pomiar napięcia na akumulatorze i alternatorze, czy są różnice w wskazaniach. Napięcie ładowania zależy od kondycji akumulatora. Pomiar powinien być wykonany po naładowaniu akumulatora.
ku moim wątpliwościom oddałem alternator do sprawdzenia firmie która zajmuje się naprawą aletrnatorów okazało się że jest ok, dostałem gratis poradę żeby odłączyć bezpiecznik od wspomagania i zobaczyć co się dzieje. Po odłączeniu wspomagania pod obciążeniem ładowanie 12,8V z podłączonym 11,5V
Niestety wymiana pompy nie pomogła. Dziwne jest że trochę światła przygasają jak się kręci pompa. Podejrzenie padło na przewody zasilające jednak dorobienie tak owych nie zmienia sytuacji. Masy są w porządku. Alternator sprawdzony. Ładowanie jest na poziomie 14,3v podczas ruchu kierownica spada do 12-12,5v już sam nie wiem czy to zatkane przewody czy...
z kupnem akumulatora to się wstrzymaj. podłącz go na kabelki nawet te z marketu(badziew) i poczekaj z 10 minut drugie autko niech sobie pyka na wolnych obrotach. Po tym czasie spróbuj odpalić jak bęzynka to powinien kopnąć , jak nie zapali od razu to nie męcz go i daj mu jeszcze pare minut. A tak ogólnie to powinieneś podjechać do punktu gdzie sprzedają...
Ładowanie sprawdziłem. Miernik wskazał 13,6 a wydaje mi się że powinno być 14,3
Miałem taki przypadek tylko jak obroty spadały to zapalała się kontrolka i przestawał ładować a na gazie było ok. Wymiana regulatora załatwiła sprawe.
Sprawdź akumulator, ładowanie, jeżeli okey to zostaje do sprawdzenia czujnik kąta skrętu, jak okey to szukaj przyczyny w pompie.
Witam, Skoda Fabia 1 rocznik 2005 1,4 TDI - ostatnio w trakcie jazdy wyłącza mi się wspomaganie (kontrolka zaczyna świecić na stałe) i miga (pulsuje) kontrolka poduszki . Po zatrzymaniu samochodu i wyłączeniu silnika oraz ponownym uruchomieniu wszystko działa normalnie. Samochód nie jest jakoś intensywnie użytkowany. Czytałem, że może być to wina słabego...
częsta przyczyna to brak masy między silnikiem a nadwoziem lub słaby prąd ładowania uszkodzony alternator
Z twojego opisu na poczatek sprawdziłbym ładowanie, po drugie błedy jak podpowiada kolega. W skodach tego typu gniją kable i padaja liczniki.
Sprawdź napięcie ładowania i wiązkę. Podaj numer błędu.
W grę może wchodzić też uszkodzona cela, jeżeli jakiś czas po ładowaniu już akus był padnięty...
Alternator sam się wzbudzi po znacznym zwiększeniu obrotów właśnie dzięki magnetyzmowi szczątkowemu. Często przyjeżdzają klienci z urwanym przewodem kontrolki (ford,skoda fabia itp) i alternator po gwałtownym przegazowaniu "załapuje" ładowanie. ,to się zgadza.Alternator z Białoruśki naprawiałem oczywiście ,dobre rozwiązanie z tym wirnikiem.
Dzień dobry, Mój problem wygląda następująco: W samochodzie Skoda Fabia mk1 2004 , w tym samym momencie wysiadło wspomaganie (pompa KOYO) i ładowanie. Alternator został naprawiony (regulator napięcia). Jeśli chodzi o wspomaganie to została wymieniona pompa na regenerowaną oraz założony nowy czujnik skrętu. Pompa wspomagania kręci się. Błędy zostały...
Zmierz ładowanie i sprawdz stan skrzynki bezpiecznikowej na akumulatorze a konkretnie 2 bezp. od lewej. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...
Z tego ca wiem to fabia ma wspomaganie elektryczne silnikiem przy przekładni,coś koleś Cię w jajo robi,jak nie ma abs to nie ma ,sprawdz dokładnie czy masz dobre ładowanie bo to jest istotne dla wspomagania, Sprawdz podłączenie aku +- i masa na bude
Zmierz napięcie ładowania, czy nie za wysokie Zmierz czy ci nie znika zasilanie czujnika
Chyba nie bardzo rozumiem jak inwerter kolega ma na myśli. Co do brzęczenia to FAKT :) Zapomniałem o tym ściemnianiu, pewnie robią je na PWMie :) Ale kondensator równolegle z uzwojeniem cewki przekaźnika ładowany przez diodę i powinno być cicho. Pozdrawiam.
Sprawdź ładowanie akumulatora multimetrem , powinno być w zakresie 13,85 - 14,4V. Pojedź do sklepu z akumulatorami niech sprawdzą stan twojego pod obciążeniem.
Witam, Skoda Fabia Kombi 1.9 TDI ATD 2004r. Świeci się kontrolka AIRBAG i nie ma komunikacji, z każdym innym sterownikiem komunikacja jest i jest błąd "brak komunikacji z AIRBAG". Jak wypnę i ponownie wepnę (i ew. wyłączę i włączę zapłon) bezpiecznik na akumulatorze 25A ABS/ASR/ESP to po połączeniu z AIRBAG brak kodów usterek ale nie jest to regułą...
nie porównuję hamulców do innych hamulców a dobór hamulców do masy pojazdu w firmie Skoda. Bzdurki. To tylko pokłosie ładowania jak najtańszych części. Fabia jest i niewielka i dość lekka - nie musi mieć spiekowych tarcz i 4 czy 5 tłoczkowych zacisków. Zawsze możesz sobie do 1.2 zapodać hamulce z wersji TDI. Mało kto rozczula się nad sprawnością hamulców...
Witam w skodzie fabii 1.2 z 2008 r. Po sprawdzeniu wszystkich możliwości jakie koledzy tu opisywali , okazało się że jest za duży spadek napięcia na bezpieczniku 50 A tym na aku. Ładowanie alternatora 14,2 V a na przewodzie było tylko 11,9 V , dodam że bezpiecznik jest dobry , pod bezpiecznikiem było skorodowane wszystko po wyczyszczeniu wszystko wróciło...
Dzień dobry. Mam problem ze skoda fabia II 1.4 TDI z 2008 r. BMS. Od kilku dni akumulator zaczął się rozładowywać. Zakupiłem nowy i po włożeniu nowego akumulatora problem powtórzył się za 2 dni. Zmierzyłem pobór prądu w spoczynku i wyszło mi 140mA. To Bardzo dużo, gdzieś ciągnie. Zacząłem szperać po bezpiecznikach i okazało się że jak wyciągniesz bezpiecznik...
Cześć dostanę gdzieś kabel od alternatora bo ten widoczny na zdjęciu (pierwszy) nie ładuje i się przegrzewa aż podtopiło mi tą puszkę z bezpiecznikami nad akumulatorem
Przepływomierz był sprawdzany? Widziałeś ten silnik na oczy? (at)kamilkropi Przed podstawieniem ECU sprawdź ładowanie, sterownik mógł sam z siebie się wykopyrtnąć lub mogło ubić pamięć coś co dostało się po zasilaniu. Pozdrawiam
(at)sigwa18 Dziękuję za zainteresowanie tematem. Co do ładowania to pokazuje 14.35. Po skasowaniu błędów zawsze wyskakuje ten o zimnym rozruchu (świece nowe) Kabel od prowadzącego 100% sprawny, masa też sprawdzona. Kable raczej bym wykluczył
nietety wag nie łączy sie ze wsspomaganiem po pierwszej awari pompy przestał sie łączyĆ Dodano po 6 co do lampki sprawdż ładowanie bardzo czesto sie zdaża że słaby akumulator lub późno wzbudzający sie alternator powoduje wyłączenie wspomagania u kolegi też był taki problem zbyt niskie wolne obroty i wspom. sie wyłączało sprawdz ładowanie powinno byĆ...
Daj sobie spokój z Magnetonem. Kup Valeo (z Passata B5) lub Boscha i po małych przeróbkach zapominasz o altku w tym aucie. Mialem Felicie 1.3 i po kilku wymianach mostków zdecydowałem się na przeróbkę. Ja kupiłem wspomniany Valeo 90A z Passata - jeśli masz jakieś zdolności techniczne to powienienes dać rade zaadaptować go do Felicii. Tu masz przykładowy...
Panowie mój przypadek lekko inny tzn wspomagania też brak, ale za to komunikacja vag-iem jest. Usterek na zgaszonym silniku brak. Za to jak odpalam to są usterki napięcie zasilania zacisk 30 za niskie. Mierzyłem i do pompy głuwne plus i masa jest ok. W blokach pomiarowych zasilanie na pompie nie przekracza 8-9V na pracującym silniku, czyli kiszka. Ładowanie...
Może być problem z ładowaniem lub z połączeniami. Sprawdź akumulator zwykłym miernikiem. Piszesz że się nie znasz na tym to może oddaj samochód do fachowca?
Witam wymieniałem wczoraj alternator na regenerowany bez żadnego obciążenia mam 14,1-14,4 V na wolnych obrotach ale gdy włączę światła i nawiew na maksa to już mam 13,4 V a jak załączę dodatkowo podgrzewanie tylnej szyby to napięcie potrafi spaść na 12,5 V i stąd moje zapytanie czy to normalne czy na przykład szczotki musza się ułożyć czy coś w tym...
Najtańszy golf 4 ,passat B5 ,skoda octavia 1 , ibiza 3 , polo , fabia 1 coś z Opla można by zastosować (Astra G , Signum Vectra C) . Wystarczy zmienić kółka na pasek 19mm. Dorobić lub zmodyfikować uchwyt (tak by kółko było w osi). Najprostsze w montażu są te z opla. Tzn obudowy te same praktycznie. Tylko w tych z VAG jest wzbudzenie na dwuliniowej wtyczce...
Witam. Dostałem do naprawy Ibizę 1.4 2010r na wspomaganie. Auto dostałem od mechanika, który wstawił nową pompę (nie używkę) bo stara podobno przestała działać. On wsadził nową i niestety kontrolka kierownicy świeci na desce. Wspomaganie jest ale ciężej się kręci. Pompę słychać pod spodem w czasie kręcenia kierownicą. Podłączałem KTS-a, CDIF-a, VAGA...
Tak ładuje diesla do tematu benzyny, bo szukam przyczyn i nie mogę sobie poradzić. Co w tym takiego? Jak jest problem, to proszę nie udzielać odpowiedzi, po co jakieś złośliwości?
Myślę, że obejrzałeś dokładnie dolot - niekoniecznie może być to łatwy w wychwyceniu odgłos. Odepnij wężyk od gruszki - zobacz, czy coś się zmieni (turbina ładuje wtedy na max). Sprawdź sztangę, może jest przycięta i nie zamyka obejścia spalin. A dalej -diagnostyka i analiza parametrów.
Od wymiany aku nie pada immo chyba że ładował aku podłączone do auta prostownikiem st.typu i szpilki coś uwaliły. O pamięci ulotnej nie wiem bo mam taka samą u siebie więc nie pamiętam.
Witam Do czego sluzy to wejscie? Prawdopodobnie do podłączenie telefonu komórkowego w celu lepszego zasięgu (gniazdo antenowe), automatycznego wyciszania radia przy odbieraniu i rozmowie, przełączenia rozmowy na głośnomówiący i jego ładowania.
Do sprawdzenia masa na silniku , napięcie ładowania podczas załączania nawiewu , świateł itp.Szybki test to połączyć minusową klemę akumulatora z masą silnika.
A kto to Ci kolego podłączał ? Chyba sobie sam odpowiem. Miernik lub oscyloskop w dłoń. Sprawdź napięcia i otrzymasz odpowiedź. Podłączałem sam bo było to banalne, zresztą według instrukcji dołączonej do lamp. A tam jasno pisało , że + i - do akumulatora a trzeci pod postojówki. Co do miernika, sprawdzałem na akumulatorze na włączonym silniku (ładowanie)...
Witam Skoda Fabia 1.9 TDI 101KM silnik ATD 2001 rok. Alternator 120A Bosch Występuje problem z ładowaniem akumulatora. Zaczęło się od tego że 1-2 razy dziennie mignęła kontrolka ładowania. Ale ładowanie było i wszystko OK. Następnie podczas jazdy wyczerpał się akumulator "do dna". Diagnoza - brak ładowania. Napięcie w instalacji podczas pracy silnika...
Witam Czy mogę ładować akumulator w skodzie fabii bez odłączania klem ładowarką ctek mxs 5 w trybie recond ?
Co Ty gadasz? To info normalnie sprzed miesiąca, Fabia 1.6 2019, ASO Gdańsk Plichta. Wyjął ECU z auta, podłączył na blacie pod instalację, podłączył się kompem i diagnozował. Pytam co to? a on na to: emulator auta, ECU zachowuje się tak jak by był teraz w aucie.
Pacjent: Skoda Fabia I Sedan 6Y benzyna 1.2 47kW z 2006. Główny objaw: rozrusznik nie kręci. Historia choroby: - samochód stał około miesiąca, wcześniej też jeździł nieczęsto. - przy próbie odpalenia słaby akumulator, kręcił coraz wolniej i wolniej, aż przestał w ogóle. Słychać tylko działanie pompy paliwa. - na kablach rozruchowych ten sam objaw: pompę...
skoda fabia ładowanie akumulatora ładowanie akumulatora skoda fabia fabia ładowanie
termostat danfoss parametry pompa wspomagać renault laguna zasilanie konwertera multiswitcha
bateria dewalt aktualizacja chińskiego radia
Mercedes Sprinter 412 - Kod błędu 5249 - Diagnostyka Hulajnoga Motus Scooty 10 Plus sama jedzie po odepchnięciu