Tak, zwykły spray silikonowy będzie dobry. Koszt opakowania to dosłownie kilka złotych. To praktycznie jest to samo, co drogie dedykowane "specjalne" środki do zabezpieczania kabli zapłonowych. Po oczyszczeniu miejsc montażu trzeba obficie spryskać same kable, "fajki", kopułkę i wszystkie widoczne elementy. Środek, który dostanie się do wnętrza fajki,...
Tzn, między fajką (końcówką kabla WN) a izolatorem ?, jeśli tak, to fajka do wymiany
Przewód zapłonowy to przewód zapłonowy... Nie ma większego znaczenia czy pochodzi z Rometa czy Yamahy. Ważne aby miał żyłę miedzianą. Przewody samochodowe z żyłą węglową (oporową) nie stosuje się w motocyklach.
Siema, mam problem z Peugeot Satelis 125 2008 r. Mam nową stacyjkę, moduł, antenę, świecę, fajkę, kabel WSN, cewkę i nadal nie ma iskry. Gdzie szukać dalej?
Sprawdź kabel, ja już kiedyś opisywałem moja przygodę z modułem.Często jest tak ze kabel nie ma dobrego połączenia z fajka i stad problemy z iskra .odkręć fajkę od kabla i kabel od modułu sprawdź łączenia.Spróbuj połączyć kabel ze świecą bez fajki .
Kabel do wyłącznika mam odpięty. Fajka i kabel nigdzie nie dotykają do masy. Kilka świec sprawdzonych i nic
To prawdopodobnie cewka do wymiany. Dostaje temperatury i zanika. Oczywiście sprawdzane na innej świecy i na samym kablu bez fajki świecy???
Wiesz gdzie masz cewkę zapłonową? Tej od której idzie fajka? To leć po kablu od niej to się dowiesz gdzie jest moduł. Bo cewka WN jest bezpośrednio podłączona do modułu...
Witam. Mam pewien problem. Kupiłem skuter zipp quantum 2t, ale nie mogę go odpalić- nie daje iskry. Wymienione zostały przez poprzedniego właściciela: Cewka, moduł, świeca, fajka, kabel WN. Proszę o poradę co teraz mam zrobić.
Sprawdź luzy zaworowe. Sprawdź iskrę gdy zgaśnie ale na SAMYM KABLU bez fajki. Czy ssanie jest zamknięte?
Sprawdź na samym kablu, bez fajki, wyłącznik zapłonu też wypadało by sprawdzić. Odłącz od cewki zapłonowej ten cienki kabelek i ponownie sprawdź iskrę.
Sprawdź, ewentualnie wymień świecę, fajkę, kabel WN. Na początek. Wymiana oleju nie ma nic do takiego 'przerywania', chyba że przy okazji naruszyłeś coś czego nie powinieneś.
Moc iskry można sprawdzić tak: wykręć fajkę i przytrzymaj kabel wysokiego napięcia do cylindra w odległości mniej więcej od 0,5 do 1 cm. Jeżeli cewka jest sprawna to iskra powinna przeskakiwać przy pokręceniu magneta ręką.
(at)Pablo945 Otwór należy wiercić lekko pod kątem w stosunku do pionu ściany. Jak również należy zastosować tzw. "fajkę". Tak aby woda z kabla, nie ściekała bezpośrednio do mieszkania.
Można jeszcze spróbować wymienić, zamienić kabel wysokiego napięcia wraz z fajką. Najczęściej takie kable zbudowane są z grafitu (substancja przewodząca w samym przewodzie) A na dodatek w fajce może być jeszcze rezystor. A wszystko to po to aby cały układ generował jak najmniej zakłóceń. Ja proponuję, aby te wszystkie oporności zignorować, po prostu...
Wiem właśnie czytałem i Ok już mówię. Więc tak znajomy jechał I mu zgasł i już nie zapalił.. Zacząłem sprawdzać od świecy fajki kabla i dalej czyli CM i regulator. Wszystko niby Ok ale czytałem i kazałem kupić nowe oczywiście kupił ale używkę ale sprawdzałem miernikiem i niby wszystko ok ale dalej brak więc przepatrzyłem instalacje też Ok. Klin na magnecie...
Witam mam problem z Piaggio Typhoon ponieważ nie chce odpalić. Iskra jest ale słaba Wymienione zostało: -regulator napięcia -cewko/moduł -iskrownik -klin na wale -świeca -fajka -kabel wysokiego napięcia I problem nie znika co to może być. Odpaliłem go, pracował z 2 minuty i sam zgasł proszę o pomoc
Może to tylko wina świecy. Wymień świece i sprawdź. Jak dalej sytuacja się powtórzy to sprawdzaj po kolei: fajkę, kabel, cewkę.
Witam. Mam problem ze skuterem 4t zipp. skuter kreci ale nie ma iskry sprawdzałem, iskrownik, moduł, świece, cewkę, fajkę, kabel masowy i wszystko sprawne, i nie wiem od czego on może nie mieć. Pomóżcie Proszę.
Pewnie przebicie do tych metalowych nakładek na fajkach kabli
Kumpla też miał cały czas iskre, a nie chciał chodzić i świece zalewało. Sprawdz dokładnie część WN (świeca, fajka, kabel) mi pomogło
niesty nie mam miernika Biedactwo Paczkę fajek kosztuje
Myślałem, że chodzi mu o te metalowe tulejki na fajkach kabli.
Jeszcze trzeba sprawdzić uzwojenie wysokiego napięcia. Jedną sondę miernika do złącza 1 (masa) a drugą w miejsce gdzie się wkłada kabel wysokiego napięcia. Powinno pokazać coś w okolicach kilkudzieciu omów (może ciut więcej). Generalnie cewki zapłonowe w Jawkach są nie do zdarcia. Jeśli jest problem z iskrą, to może być uszkodzona świeca, fajka, kabel...
BANANvanDYK dziękuję za wszystkie sugestie i podpowiedzi. Całym winowajcą jest przewód wysokiego napięcia łączący cewkę i fajkę. Przewód albo jest za cienki, albo za stary i wysuwa się z cewki przez co wprowadzał mnie w błąd. Jak sprawdzałem (tzn. trzymałem go i zbliżałem do silnika iskra była ) po zakręceniu fajki, kabel się luzował i iskra ginęła,...
jak nie ma wpływu?sparciałe fajki kabli od oleju nie mają wpływu na prace?
Na początek wykonaj podstawowe rzeczy. - Czyszczenie kopułki i palca aparatu zapłonowego. - Czyszczenie przepustnicy. - Wymiana świec i najlepiej też kabli z fajkami (podmiana na inne do testów). Bardziej mu przeszkadza niska temperatura, czy wilgotność powietrza?
Coś z VAG silniki 8V 1.8, 2.0 i starsze 1.6. Brakuje metalowej osłony na fajce.
Jeszcze popatrzyłbym w ciemności na fajkę i kabel WN, te elementy pracują przy wyższej temperaturze niż cewka.
Cewka 12V przy zasilaniu 6V będzie dawała słabszą iskrę. Przerywacz sprawdzony? Młoteczek nie ma luzów? Iskra ma niebieski kolor czy czerwono żółty? Mokra świeca świadczy o braku iskry i czyszczenie gaźnika w takim wypadku to strata czasu. Przy braku paliwa iskra jest a świeca jest sucha. Kolega sprawdzi czy przewód WN ma przejście od fajki do cewki....
Przeczytaj dobrze w czym jest problem... Z Twojej odpowiedzi wynika że iskra słabnie przez gaźnik lub jakieś nieszczelności.... Tu chodzi o to że im bardziej odsunie się kabel od świecy(sam kabel bez fajki) tym iskra jest mocniejsza i taka aż granatowa a jak kabel zaczyna się dosuwać do świecy to iskra słabnie i jest pomarańczowa.... ledwo widoczna...
Tak gaźnik szczalny bez wyciekow. No minimalnie go podregulowalem niskie obroty głównie. Mi to wygląda jak by było przebicie gdzieś fajka kabel cewka butelkowa muszę to dziś sprawdzić lub może impulsator tylko jego nie wiem jak się sprawdza.
No to w tym wypadku mamy brak kompresji. Lejące paliwo - problem z zaworem w komorze pływakowej czy innym ograniczającym dopływ paliwa. Powietrze - sprawdzić możesz tylko dolot do gaźnika czy cylindra, czy filtr czysty, czy się osy nie zalęgły albo inne owady. Albo czy ktoś nie zrobił kawału zapychając dolot szmatą. Sprawdzasz poziom paliwa, czy paliwo...
Sprawdzałem już świecę ale kupiłem nową z fajką i kablem. Quad przekręci raz do okoła magnetem i staje.
Spróbuj na innym kole magnesowym. Przerwa na stykach ok 0.3 mm. Przerwa na świecy ok 0.45 mm. Spróbuj wcześniej przyłożyć parę milimetrów od silnika kabel WN bez fajki.
Chodzi normalnie, przyczyną okazała się fajka i cały kabel, ale już naprawiłem. Romet śmiga, tylko jak wrzucasz jedynkę, to czasem się nie wrzuca i iskrzy, bo wchodzi na magneto, i jak wrzuca się 1, to chwilę jedzie do 15 km/h i spada znowu, ale jak już się 2 wrzuci, to jak masło.
Pojawił się prąd na cewce butelkowej A jak ten prąd stwierdzasz? Drugi zacisk cewki butelkowej jest dobrze umasiony? Cewka nowa, przewód dobry to chyba fajka została. Da się tą fajkę jakoś spradzić. Przykładamy kablem z cewki do głowicy i też żadna iskra nie pada To właśnie sprawdziłeś fajkę (metodą jej wyeliminowania). Jaki odstęp iskrowy zachowujesz?...
Suzuki Burgman UH 125 z 2007 roku "na wtrysku" jak się dobrze rozgrzeje wolne obroty zaczynają falować ( spadać za nisko), wymieniłem świecę, fajkę, kabel wysokiego napięcia - wydawało się, że pomogło. Ale teraz znów falują, na czerwonym wydaje się, że zaraz zgaśnie. Może ktoś się z tm spotkał?
W twoim starym masz przegnite jedno zlącze fajki kabla do świec. Wymień tylko cewki i będzie git - to druga usterka tego urządzenia. O obu kiedyś pisał elektrit więc szukaj: elektrit+polonez.
Czyli jednak masz zapłon jak w kosiarce. :D To co nazywasz cewką, z resztą handlowcy też tak to nazywają, jest kompletnym układem zapłonowym. Nierozbieralnym, a przez to nie do ew. naprawy. Tylko wymiana. Na razie odłącz kabel od gaszenia i od czujnika obeności oleju i zaizoluj. Potem sprawdź iskrę na samym kablu, bez fajki o ile jest odłaączalna, zbliżając...
Te "druciki" przy "sprężynce" są wbite w izolację przewodu około pół centymetra od brzegu kabla (pewnie widać dziurki gdzie były wbite).
Mam taki problem w quadzie 200 gdy kręcę silnikiem to wtedy iskry nie ma a gdy puszczam palec ze startera to wtedy iskra raz przeskoczy nie wiem co mu jest. dodam że wymieniłem pierścienie fajkę kabel cewkę zapłonową i nadal nic ludzie pomóżcie. Pozdrawiam
Masę impulsatora (( kabel Zielonobialy wychodząc z silnika )) do modułu Drugą masę trzeba poprowadzić z akumulator na drugą masę w module. Cewkę z silnika (( kabel Czerwonoczarny )) w moduł Z modułu kabel do cewki WN (fajki) Impulsator (( kabel niebieski biały )) w moduł Gaszenie (( kabel do przełącznika u mnie biały kabel i do ramy)) odcięci zapłonu
przejscieówka na metrowym kablu z din na jack = 5zł Chlopak straci za duzoczasu na robote niz kupic zamiast paczki fajek kabel zalany w plastiku i pewny ale jaka satysfakcja z swojej roboty! AVE!
Te z drutu mogły mieć rezystory w "fajkach".
Sprawdź kable, najlepiej jest odczepić od świec i zmierzyć rezystancję pomiędzy parą 1-4 i 2-3. Po prostu przykładasz końcówki miernika pomiędzy fajkę kable 1 cyl i drugą końcówke miernika do fajki 4 cyl. itd Wartośc prawidłowa-poniżej 20 kom.
Czyli iskra jest z kabla WN a ze świecy nie? Odpowiedz na to pytanie (odkręć fajkę z kabla i zbliż do cylindra i zobacz czy jest iskra).
Ja jestem z tych, co mają w zapasie części zamienne ;) Napisałem w pierwszym poście, że zmieniłem do testów świecę, fajkę, kabel, cewkę i moduł. Trochę przesadzasz z oceną jakości chińczyków. Od czasu pierwszych skuterków sporo się zmieniło. Znam ludzi, którzy chińskimi Rometami, Junakami, Bartonami, Shinerayami i Zippami jeżdżą na co dzień. Ba, są...
witam mam problem z iskrom jak ocieram samym kablem to jakaś iskra jest, a jak założę świece to nic niema( wymieniłem kabel na nowy, fajka jest dobra)
Sprawdź fajkę i kabel WN. Spróbuj na innej świecy.
Sprawdzałeś kondensator, pod względem zwarcia z masą. Tak samo wyłącznik zapłonu i przerywacz. Sprawdź iskrę na samym kablu, bez fajki, oraz kabel niskonapięciowy, ten z cewki do przerywacza. Szczególnie wtyczki, którymi jest podłączony.
Było ustawienie luzu zaworowego ?, jakość cewek -sprężynki- całe nie ukruszone fajki-sparciałe gumki, kable do cewki czy nie ma przetarć, dodatkowa masa-dominusowanie silnika.
Trochę mało informacji jeszcze, co z tym silnikiem było wcześniej ? Zapłon dobrze ustawiony ? Spróbuj odpalić bez fajki, podłącz kabel W/N bez fajki. Układ paliwowy czysty ? Tłumik też ?
Zapomniałem dodać że w czerwcu tego roku zmieniałem: cewkę zapłonową, przerywacz, kondensator, cewke butelkową, fajkę, kabel HV, oraz przewody wychodzące z zapłonu (zapłon, oświetlenie, ładowanie AKU). Miałem cyrki z jednym gdy kupiłem założyłem, przejechałem 5km i przerywacz padł. Po zmierzeniu rezystancji miedzy patynką a masą wyszło ponad 2 MOhm...
a odepnij kabel z modułu o numerku 2... i zobacz a moze masz cos z fajka albo kablem wys napiecia...
Kolanko spróbuję uszczelnic silikonem odpornym na wysokie temperatury Świeca jest przydymiona Kabel, fajkę, kondersator wymieniłem Wymienię jescze platynki
Kolego wymieniłeś świecę zapłonowa? Sprawdź fajkę i kabel wysokiego napięcia.
Zapłon już ustawiałem na różne sposoby i próbowałem na kilku świecach, fajka jest dobra, kabel wysokiego napięcia też nie ma przebicia i gaźnik też czyściłem. Świecę zalewa jak trochę pokopię.
Sprawdź dokładnie tę fajkę i kabel idący do niej bo mówiłeś sam , że raz jest iskra a raz jej nie ma.
Witam, mam problem z moją Hondą. Gdy dam jej więcej gazu na niskich obrotach to się dławi. Ostatnio popsikałem fajki kabli zapłonowych specjalnym środkiem do elektryki i pomogło lecz tylko na kilkadziesiąt kilometrów. Potem było jeszcze gorzej niż wcześniej, więc oczyściłem te fajki i świece szmatką. I obecnie jest tak jak było na początku. Przypuszczam,...
Nim wymienisz uszczelniacze to zdejmij fajkę z kabla i sprawdź jaką długość ma iskra, powinna mieć 8 mm minimalnie, bo możesz wymienić simmeringi ale cewka jak jest uszkodzona to i tak nic z tego nie będzie.
Tez uważam, że przyczyna tkwi w układzie zapłonowym. Cofanie się paliwa w 2T jest normalne, a nasila się jak wypadają zapłony. Sprawdź długość iskry skaczącej od kabla WN (bez fajki) do masy. Musi być więcej niż 8 mm. W sprawnym CDI jest to kilkanaście mm a nawet więcej. Sprawdź simmeringi na wale i ssanie czy się zamyka.
Już patrzałem bezpośrednio na kablu. Tak ogólnie to fajka nowa z świecą.
jutro będę patrzył bo nie wiem dlaczego ale fajka od kabli mi zaczyna latać na świecy ścisnąłem ją ale nic to nie dało mogło coś w środku pęknąć czy po prostu się wyrobiło lub wypaliło
Usterka w obrębie kabli - fajek
a nie chciał bym wydać 150 pln To i tak tanio sprawne chodzą po 3-4 stówy i w tym silniku są 2 rodzaje, niezamienne. Sprawdzasz normalnie w fajki kabli wkąłdasz świece, ktoś kręci silnikiem a ty obserwujesz czy jest iskra. A czy w dobrym momencie to strobo lampą sprawdzasz. Sprawdź też czy kable nie pozamieniane na kopułce.
Dodatkowo problemy z mieszanką paliwowo-powietrzną. Czyli po kolei w takim leciwym bolidzie: Filtry powietrze i paliwa. Kontrola świec kabli WN , fajek a w nich gumek i sprężynek , aparatu cewek . Pompa paliwa jej stan i wydajność. Szczelność dolotu i wydechu , kontrola sondy lamda.
W zasadzie nie ma żadnego wiarygodnego testu cewki w warunkach domowych. Dawniej - przy układach z zapłonem stykowym - można było zmierzyć rezystancję i porównać z wzorcową, która była podawana przez producentów (np. Tecumseh). W domu to trzeba sprawdzać po kolei: świeca, fajka świecy (jeśli jest demontowalna), kabel wyłącznika zapłonu i jego mocowanie...
Ja u siebie też robiłem zapłon, wymieniłem wszystko co podejrzewałem - cewka w/n, kabel z fajką, przerywacz i kondensator. Wszystko fajnie wuecha śmiga, lecz dzień później problem był podobny co u ciebie, niby palił ale po dodaniu gazu po prostu ... wuuuuuu i się dusił. Okazało się że siadł nowy kondensator, chyba przez to że się przetarł kabelek i...
A świecę, kabel oraz fajkę WN sprawdzałeś?
Nie zrobiłem fotki przy antenie bo dopiero wróciłem. Tam jest kabel podłączony złączką jak na zdj przy rozgałęźniku. Od dołu, pionowo. Wymienie sobie jednak kabel na TRISET 113 żelowy i porobię fajki z kabla oraz zaizoluję termoskurczem. Chcę jeszcze wymienić rozgałęźnik na aktywny tylko nie wiem który: ALCAD AL-105 czy Rozgałęźnik antenowy aktywny...
Jest to bardziej fioletowe jak mówisz i jeszcze się iskrzy w fajce.
Biały kabel nie patrz. On jest nie używany. Do odlutawania. On jest do gaszenia przez zwieranie go do masy. "Czasem" może się przydać... Swoją drogą na tym zdjęciu widać coś złego z kablem czarnym ok. 1.5 cm od miejsca przylutowania do rdzenia cewki. Jakby przygrzany lutownicą? To miejsce lutowania jest bardzo istotne. Musi być pewne połączenie mechaniczne...
Paliwo i czysty zbiornik, kabel , fajka pewnie nie , ale jak regulowałeś gaźnik? Ilu letnia pilarka?
Sprawdzałeś iskrę na samym kablu, bez fajki? Wygląda to na przebicie na fajce. Fajka nie kopie? Rozumiem że iskra w ogóle jest, ale nie na elektrodach świecy?
Witam, mam problem z autem i chciałbym upewnić się, że przyczyna którą podejrzewam jest słuszna. Auto jak w tytule - Mazda 323 GTX 1.6T 1989 rok. Objaw - jest iskra, jest paliwo a samochód nie odpala. Podejrzewam, że spaliłem moduł zapłonowy przy sprawdzaniu kompresji - kręciłem rozrusznikiem po wyciągnięciu z kopułki fajek kabli zapłonowych. Moje pytanie...
Kontrola ssania, no i serwis -szczelność dolotu powietrza, stan świecy, kabla WN i fajki oraz zmiana stacji paliw.
Łatwo znaleźć idź po kablach. Po fajce do cewki wn a od cewki idzie kabel do cdi
Kabel wysokiego napięcia, zakończony fajką, wychodzi właśnie z trafopowielacza i wędruje do kineskopu ( anody kineskopu ). Na trafopowielaczu znajdują się zazwyczaj dwa pokrętła. Górne pokrętło służy do reg. ostrości, zaś dolne do reg. napięcia UG2- na siatce drugiej kineskopu. Zmniejsz napięcie na siatce drugiej pokręcając delikatnie dolnyn pokrętłem...
W tym silniku niema możliwości regulacji zaworów. Sprawdź fajkę i kabel świecy. Podłącz miernik do kabla i rdzenia cewki, jeżeli przy poruszaniu kablem oporność będzie się znacznie zmieniać, to jest on uszkodzony.
Witam Mam pytanie do ogarniętych w temacie elektryki w starszych jednośladach. Mam silnik do komara, kiedyś działał normalnie, teraz nie ma iskry. Dzieciak wygadał się, że bawił się przy nim z akumulatorem, że niby go odpalał. Prawdopodobnie podłączył plus do fajki(dokładnie do kabla, fajka była zdjęta), minus pewnie do obudowy(lub odwrotnie). Czy takie...
1 rezystancja bezpośrednio z kabla 3.74 kΩ 2 rezystancja z fajki ok. 8.64 kΩ 3 rezystancja ta wpinka na kabel 0.03 kΩ
Elektrowstrząsy nie są dobrym sposobem na sprawdzanie układu zapłonowego! Sprawdzaj zwyczajnie na kablu WN bez fajki. Odstęp kabla od głowicy ok. 8 mm. Było to wielokrotnie opisywane. Czy kabel wysokiego napięcia wychodzi z silnika? Jeżeli tak, to wymień cewkę zapłonową w "magnecie". Sprawdź również gumowy przepust na kable, czy pokrywa silnika go nie...
mam problem moj simson stracil iskre swieca jest dobra bo patrzalem kilka fajka tez kabel do cewki indukcyjnej rowniez więc co to może byc. a poza tym czy simson s51 elektronik ma platynki?
Da się, jeżeli to jest oryginalna fajka, to wykręć mosiężną część z fajki i ją zdejmiesz. To jest taki dziwny patent, jak się kabel przekręci w fajce to może nie być iskry.
Masa podpięta. Napięcie wychodzi z cewki ale bardzo niewielkie za małe na iskrę. Próbowałem wymusić przeskok iskry pomiędzy fajką od kabla i obudową i nic. I taki mały off-top po tych męczarniach z iskrą podszedłem do aluminiowego stołu i mnie rąbło ciekawe dlaczego :D.
Oprócz cewki i kondensatora, które nie są tak bardzo narażone na temperaturę, są jeszcze - kabel WN i fajka. Mogą mieć przebicie, mogą być brudne. Świeca też może mieć przebicie. Układ zapłonowy z iskrownikiem jest bardzo prosty. Bardzo łatwo go naprawić jeśli masz dostęp do części zamiennych.
Witam, dzisiaj rano poszedłem odpalić swoja Mz-ke z elektronicznym zapłonem z 91r, odpaliła przejechałem 200m i motocykl zgasł, miałem słaby akumulator wiec go podładowałem, ale to nic nie pomogło, zacząłem grzebać sprawdzać kable, wymieniłem fajkę, kabel wysokiego napięcia nic to nie pomogło. Dobra poszedłem na obiadek przychodzę po paru godzinach......
między karterami silikon+uszczelka mza (silikon cienko posmarowany). Przejechane już około 1500km po tym remoncie i bez zmian. Kondensator nowy MZA. Kabel + fajka nowe.
Jeżeli paliwo dochodzi ok i silnik złożony dobrze to coś z iskrą. Cewka WN, Kable i fajka. Miałem nówkę chromowaną fajkę i miał przebicie.
Zacznij od regulacji później będziemy myśleć dalej. Dokładnie o tą "wielką śrubę" mi chodzi, po jej odkręceniu w gwincie powinno być wycięcie. Widzę, że podstawy mechaniki znasz i mając zdjętą pokrywę zaworów będziesz widział kiedy żaden z zaworów nie wykonuje pracy. Jeżeli chodzi o samą iskrę - zapłon, to tu niestety regulacji wyprzedzenia - opóźnienia...
Podmieniłem cewki w wielu konfiguracjach i zaczynam podejrzewać możliwość przebić na kablach idących do cewek. tam są cewki z fajkami, o jakich kablach mówisz?
Rzeczywiście ta iskra jakaś słabsza niż wcześniej. A kabel i fajka oraz świeca zmienione na nowe
Zacznij od kabli WN i kontrola fajek sprężynek
Problem została rozwiązany. Udało mi się kupić komplet kabli z "fajkami" od rozbitka. Uciąłem przewód,założyłem wsuwki,na to koszulka termokurczliwa-wszystko trzyma i wygląda elegancko. Wyczytałem jeszcze na innym forum iż niektórzy stosują zamiast "fajek świecy" konektor damski izolowany 4mm. Jest to jakieś rozwiązanie i ponoć dobrze się sprawdza,lecz...
Jak cewka jest nowa sprawna i świeca też do tego wszystko na krótko to jest ma siły iskrę musi zrobić. Zobacz może na samym kablu bez fajki i świecy czy bije na mase.
W silniku jest rozrusznik elektryczny. A iskrę sprawdzałem na różnych kablach, fajkach i świecach.
Mam problem z podłączeniem, takiej cewki z fajką. Nie wiem, którym kablem i jak ją podpiąć?
To moim zdaniem brzmi jakby za niski poziom paliwa w gaźniku albo jakby paliwo do gaźnika nie dopływało. Może też być dysza w gaźniku zapchana. Nie wiem czy gaźnik był czyszczony w niedawnym czasie. Może też nagły dopływ mieszanki powoduje zanik iskry jeżeli jest ona bardzo słaba. Nie wiem czy coś takiego jest możliwe. Trzeba by wstawić drugą cewkę...
Popieram gromleon'a . Efekt powrotu pracy silnika po ujęciu gazu na to wskazuje. Duże spalanie też - wbrew pozorom. Sprawdź odpowietrzenie w korku baku oraz kranik i ustawienie pływaka. Najlepiej zlać całe paliwo, odkręcić kranik i zrobić porządne czyszczenie. Może pojawiła się rdza wewnątrz baku? Spalanie 5l/100km to kosmos dla takiego "piździka"....
rezystancja fajka przebicie fajka fajka zapłonowa
transformatorowy lutownica uszkodzić mikrofon kuchenka zalana gazem
Lokalizacja numeru seryjnego Manta 32LHA123E Wyciek płynu wspomagania w MAN TGA 26.430 D20 - przyczyny i naprawa