Teraz sonda 1 faluje ładnie pod obciążeniem, nie ma 2 sondy? Widzę że temperatura katalizatora OK się zrobiła a nie takie znikome wartości.
Polecam zrobić diagnostykę, wraz z podglądem parametrów silnika. Zawalony EGR też będzie powodował falowanie, jak również nieszczelność w dolocie czy sonda lambda. Możliwości jest wiele.
Falowanie i dymek może to być już niedomagajaca sonda lambda nieszczelność układu wydechowego
Dopatrzyłem się że sonda lambda pokazuje 0 a samochód minimalnie faluje. Możliwe że sonda by miała aż taki wpływ na układ paliwowy że aż wybija błąd ciśnienia?
Ten błąd to uszkodzona grzałka sondy, musisz ją wymienić. Ona tylko monitoruje pracę katalizatora, przyczyny usterek szukaj gdzie indziej. Przepływomierz, lewe powietrze. A możesz sprawdzić odczyty pierwszej sondy?
1. według opisu w internecie sonda 2 ma być nieruchoma, jej falowania równa się uszkodzenie - to prawda? Nie, jak druga sonda faluje równo z pierwszą to oznacza niesprawność katalizatora.
Czujnik temp Przepustnica Sonda jak tam sprawa wygląda Świeczki itd?
Musisz zobaczyć jak faluje druga sonda. Jeśli napięcie zmienia się w podobnym zakresie jak na pierwszej to niestety katalizator, jeśli ten zakres jest bardzo wąski to jest szansa że coś innego.
U mnie nie faluje, nie jest słaba i pali w normie - chyba że sonda padnie. I cały czas drży.
Jak katalizator rozgrzany i druga sonda faluje podobnie jak pierwsza to nawet nie ma nad czym rozważać, katalizator na złom.
Sprawdziłem jeszcze pracę sondy, i tu mam wątpliwość – pierwszy pomiar robiłem pomiędzy przewodem sygnałowym i masowym w złączu, a drugi pomiędzy sygnałowym a masą silnika, i tu wyszły różnice o ok. 0,07V. będę musiał przejrzeć połączenia masowe, jednak to chyba nie ten trop – przecież na zimnym silniku sygnał sondy nie jest brany pod uwagę....
Obstawiam silniczek krokowy przy przepustnicy. Należałoby go wyciągnąć i przeczyścić. Możliwe sonda lambda, ale wtedy na ciepłym też by falowały obroty.
Przy niedomkniętym EGR lub kłamiącym MAF, co też w nich jest częstą usterką, będą tez błędy sondy/korekt.
Świetnie tylko gdzie logi? Gdzie korekty? A przed tym mapowaniem było bez problemu? To niech poprawiają bo na to wygląda że spartolili coś. Masz podgląd LPG i mapy to podbij mnożnik w góre o 10 punktów i sprawdź czy na LPG faluje bo teraz sonda stoi na ubogo a ma falować.
Normalne.Te fluktuacje swiadczą o tym że sonda próbkuje. Po co wam te vagcomy,jak nic z tego nie kumacie?
Zwarcie w układzie sondy lambda.
1700 PLN za regeneracje przepustnicy? - a co facet ci tam takiego zrobil?? To GDI, czyli pewnie wrazliwy na wszelkie niedomagania ukladu wtryskowego. Jak nie ma pomyslu to trzeba szukac na piechote: zmierzyc cisnienie spreżania, sprawdzic testerem cewek przebieg impulsu wysokiego napiecia, oscyloskopem czy nie gubi impulsow z czujnikow położenia, czasy...
Witam, mam taki problem, przy pracy na benzynie ale wyłączonym gazie Mam taką samą instalację i od przyszłego tygodnia zaczynam ją ustawiać. Mam ją w BMW 735iA 211 KM R6, a Ty jaki masz silnik w swoim? Skrzynia automat czy manual? Może coś podobnego to dobrze byłoby być w kontakcie. Wg sondy mieszankę masz zbyt ubogą. Czyli sugerowałbym ciut wydłużyć...
Nie można prościej ręcznie ustawiając korekty gazu tak żeby ECU silnika sam podejchał z korektami benzyny? Nie da rady - próbowałem. Jet rozjechane na maxa - Rozjazd polega jakby na tym, że Dla ECU poprawne korekty (tak się zaprogramował) leżą powyżej + 25procent - w praktyce sonda spada na dół - korekty rosną do maxa i brakuje zakresu żeby zaczęło...
pomyciu tego czujnika nie pomogło
u mnie bez podłączonej sondy falowały obroty że aż gasł, po podłączeniu wszystko się uspokoiło, a walczyłem z tym problemem długi czas szukając przyczyn.
Witam Ostatnim czasem mam problem z falowaniem obrotow. Sprawdziłem na INPIE jak pracuja sondy i mnie to niepokoi,gdy auto jest nie rozgrzane w pelni do 90stc to jedna sonda faluje a druga ma stałe jakby napiecie,na rozgrzanym silniku obie sondy maja napiecie 0.58-0.50 czy to swiadzy o padnietych sondach ? na filmiku praca sond na pb, na lpg sondy wygladaja...
Podpialem pod komputer. Druga sonda faluje jak pierwsza jak silnik jest na wyższych obrotach.Zadko kiedy ma stałe napiecie.. Kat do wymiany? Analiza spalin bardzo dobra. O co chodzi?
Czy sonda lambda jeśli wolno oscyluje może mieć wpływ na wolne obroty? Obroty spadają prawie do zera tzw. falowanie, na poczatku na ?ssaniu? obroty trzymają się ok - ponad 1000, lecz w miarę nagrzewania silnika obroty zaczynają falować. Dzisiaj odłączyłem sondę i nie było tego problemu. Na lpg wszystko jest idealnie. Do tego na benzynie podczas jazdy...
emeryt2 wiem to z doświadczenia , mam dwa seicenta z silnikiem 1.1 8v SPI, tak jak autor, i w tych silnikach jest jedna sonda, 4 przewodowa, dwu stanowa. Mierzone było oscyloskopem i przez program IAW ECU SCAN 2. W tych silnikach jest to norma że przy obr biegu jałowego mieszanka jest bogata. 11111olo Ty masz już silnik MPI i masz dwie sondy .U Ciebie...
Witam mam problem gdy mam wpięta sondę falują mi obroty tylko na lpg a gdy ja wypnę chodzi równo w czym problem? :D
Witam, Ja miałem w swoim Volvo identyczny przypadek z falowaniem obrotów. Pojechałem do warsztatu gdzie mechanik podpiął się lapkiem do sterownika i stwierdził nieprawidłowy sygnał z sondy lambda. Po wymianie sondy silnik przestał falować. Oczywiście może być też inna przyczyna ale warto sprawdzić najpierw czy sygnał z sondy jest prawidłowy. Pozdrawiam,
dzisiaj zagrzałem go i gdy obroty zaczęły falować odpiąłem sondę lambdę i obroty się wyrównały, chodził tak przez 15 min i nie zgasł gdy podpiąłem ją z powrotem to obroty od nowa falowały. Jakie rozwiązanie proponujecie? od czego w ogóle jest sonda? Można bez niej jeździć? Znalazłem sonde od renault 19 z silnikiem 1.8 i nie wiem czy sie na da. w sumie...
Błąd sondy powoduje falowanie obrotów.Tutaj może być problem z kablami.
Sonda lambda.Sprawdż.
Jestem w trakcie przekladania zaraz dam znac, a powiedz mi dlaczego czasem mam blad o braku sygnalu z sondy lambda ? Istnieje jakas adaptacja lambdy albo reset ?
Przeczytałem dużo tematów o sondzie lambda. Jednak nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie. Czy praca sondy poza zakresem świadczy o jej awarii. Sonda jest czteroprzewodowa 1 V - układ wydechowy wyposażony w jedną sondę bez katalizatora, czyli grzałka dwa białe i dwa przewody sygnałowe "+" i "-" . Z tego co wyczytałem zakres takiej sody to 0,2 - 0,8...
Redek do regeneracji. Sprawdź połączenia przewodów sondy jesli ecu pb nie dostaje sygnalu sondy na pb. Na lpg moze miec emulację na masie czyli zwarcie a na pb powinno z czasem zacząć falować chyba, że sonda padła lub cos innego.
moja rada podczas pracy silnika na benzynie odepnij jeden ftryskiwacz na rozgrzanym silniku na około 30 sek po czym podepnij go z powrotym cała operacja na pracującym silniku pomoże na 90%
Witam Mam problem ze smartem 451. Błąd sondy przed katalizatorem P0130. Sonda na wykresie ładnie oscyluje między 0,1 a 0,9 V. Opór 5,5 na odpiętym akumulatorze. Na biegu jałowym, mierząc zasilanie grzałki, napięcie faluje od 11 V do 14 V, a z tego, co mi wiadomo, powinno być tyle, co na akumulatorze i stać równo? Jak odepnę wtyczkę i mierzę od auta,...
Witam niestety program piston nie ma możliwości robienia wykresu więc napiszę jak to wygląda. Pierwsza sonda faluje w zakresie 0d 0,095 do 835v. Druga sonda ma mniej więcej stałe 695-735v. Oczywiście na rozgrzanym silniku na jałowym biegu.Jak trzymam na obrotach 1500-2000 to obydwie dają w okolicach 890v.
usterka wykryta ale nie usunięta,cały komp sprawny wraz z przydatkami ,także sonda. To elektonika gazowa szwankuje otwierając wtryski i stąd to falowanie napięcia na sondzie i obrotów
Witam! Może nie będę zbyt fachowo obnosił się w dziedzinie elektryki gdyż nie jestem elektromechanikiem ale proszę o Waszą pomoc! Posiadam VW Jettę z 1990 roku silnik 1.8 RP (jednopunkt). Problem z nią polega na tym, że momencie uruchomienia się sondy lambda silnik zaczyna falować.Poza tym auto po uruchomieniu zimnego silnika pracuje dziwnie-po dodaniu...
jakieś 3 miesiące temu jak diagnozowałem to auto to sondy falowały, z małymi przycięciami, to mowie pewnie się kończą. jutro podepnę się jeszcze oscyloskopem po przewód sygnałowy
Tak samo masz na samej PB czy to tylko na LPG tak jest? SOnda pierwsza ma tak falować, druga bardziej stać.
P0141 grzałka sondy P0443 Zawór EVAP P0223 Przepustnica
Najprawdopodobniej jest uszkodzony jakiś czujnik. Ja miałem falujące obroty od uszkodzonej sondy lambda, ale wiem że inne czujniki, np mapsensor czy czujnik temp też mogą powodować takie cuda. Najlepiej jakbyś mógł gdzieś pod diagnozer się podpiąć, wtedy byłoby wszystko jasne.
Sprawdzałem wszystko co się dało, wszystkie podzespoły ok. a obroty dalej falowały. Została jedynie sonda lambda, miałem drugą z poprzedniego passata też z silnikiem 2.0 więc wymieniłem i przestał falować, działa wszystko jak powinno. Nie wiem czy to zbieg okoliczności, że w tym samym momencie co strzelił padła sonda, czy od strzału się zepsuła. Dziękuję...
Sprawdź odczyt z MAF
Sonda zawiesiła się pewnie na 0.48-o.57v i podaje błędne dane i dlatego wtryskiwacze przelewają a co za tym idzie więcej pali i obroty falują. Odepnij sondę komputer przełączy się w tryb awaryjny i zobacz czy będzie jakaś różnica a najlepiej miernik w dłoń i sprawdź jak się zachowuje po dodaniu gazu sygnał z sondy.
A co podaje sonda ? Napisałeś że jak założyłeś gaz to zaczął falować , są dwie mozliwosci , zwężka - mikser , zbyt mocno przytłumia dolot lub nie odpowiednio zamontowany , nie wiem bo nie widze , lub jak już ktoś wcześniej wspomniał , nie szczelność układu dolotowego. Podaj pomiary wg.sondy
Dzieje się to na benzynie i gazie...
Kolego dobra sonda zawsze oscyluje od 0,2 do 0,8 jak by stała w miejscu znaczy że skopsana, jakie masz oznaczenie silnika?
Czym diagnozujesz? Na pierwszej sondzie współczynnik powinien pływać. Napięcie sondy (sygnał - nie zasilanie) powinno falować (sinusoida) w granicach 0 a 1V - P2414 by nakierowywało, że tu coś może być nie tak z tym. Stałe 0,45-0,46 na drugiej sondzie wydaje się być ok. Za sprawnym katalizatorem będzie stały współczynnik lambda. Polecam podpiąć tester...
A ja nie zgodzę się z przedmówcami.Po pierwsze nie ma tom potecjometru a kable raczej też nie.Kwestia falowania silnika może leżeć w słabej pracy sondy lambdy ,bo jest nie podgrzewana i często daje popalić szczegulnie przy słabym nagrzaniu silnika.Druga sprawa to styk w silniku regulacji wolnych obrotów czasem nie styka dobrze i komp nie wie czy ma...
na vagu pokazało uszkodzona sonde A jakie bylo napięcie na sondzie i w jakim zakresie falowało. To ze był błąd sondy nie znaczy jeszcze, ze jest ona zepsuta. Dodano po 5 na vagu pokazało uszkodzona sonde A jakie bylo napięcie na sondzie i w jakim zakresie falowało. To ze był błąd sondy nie znaczy jeszcze, ze jest ona zepsuta.
teraz tak naprawde oczytałem. na zimnym falują bardziej, a na zimnym lambda nie pracuje. sprubuj odpiąć lambde i sprawdz czy wtedy bedzie falowac. może przyczyna jest gdzie indziej i może przydałaby sie podstawowa diagnoza kompyterem. chociarz wykres sondy
Mam identyczną usterkę mechaniory opuścili ręce niewiem gdzie szukać pomocy wymieniona sonda lambda, egr , czyszczona przepustnica i dalej to samo. ostatnio po kolejnej wizycie u polecanego mechanika dowiedziałem się że problem jest w grzaniu sondy tak jakby rozłanczało grzałkę. jak coś więcej będziesz wiedział to b. proszę o info bo mam już...........................
+5V SB: Podczas normalnego działania - 5,08V - 5,10V PC wyłączony - 5,09V Podczas uruchamiania - 5,08V - 5,10V +5V PG Podczas uruchamiania 5,10V - 5,12V Zobacz, jak kolega zrobił pomiary VS'a. Spróbuj i Ty zrobić w podobny sposób. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic28... Są testy w obciążeniu? Są. Są sprawdzone podstawowe napięcia? Już teraz...
Witam. Czy ta raca sond lambda jest prawidłowa? Wydaje się że falują dobrze mięzy 0,1 a 0,7V więc powinno być ok, dobrze myślę? Błędów sond nie mam a jedynie falowanie obrotów zarówno na Pb i LPG jak i rozjazd między czasami wtrysku na bankach http://vaglog.pl/log_196341.html
Witam. Mam Corollę E12 z silnikiem 1,6 vvti, auto zgłasza również błąd P0171-zbyt uboga mieszanka. W ASO podpieli silnik do komputera i wyskoczył ten nr błędu, zdiagnozowano to jako uszkodzoną pierwszą sondę lambda (napięcie stało w miejscu zamiast falować). Kupiłem nową sondę Denso, dokładnie taką samą. Wymiana niestety nic nie dała, po resecie komputera...
Jedna sonda faluje pięknie od 0.2 do 0.8 co najmniej raz na sekundę, druga też faluje ale jest taka jakaś poszarpana, nie tak regularna sinusoida jak ta pierwsza. Też szybko chodzi ale szczyty sinusoidy są takie jakby zygzakowate.
To też masz w ustawieniach jak szybko ma się otwierać i zamykać. Jak się przesadzi to może gubić kroki. No i spowoduje to jeszcze większe falowanie obrotów jeśli sonda nie będzie działać poprawnie.
... 1 sonda faluje poprawnie, druga nadal stoi, AIR Flow też stoi - nie wiem czy to tak licho ma być ale w moim przypadku z14xep to idle około 10 kg/s do nawet 100 kg/s. ..... Jakie parametry mam pokazać? Jest jeszcze kilka. Przepływ u mnie 5,5g/s to jest 19.8kg/h Chyba masz raczej 100g/s? A nie 100kg/s. Parametry podczas jazdy ze skasowanym błędem.
Objawy dosc klasyczne i wskazuja na uszkodzona sonde lambda (zwiekszone spalanie, falowanie silnika). Na rejestracje przez komputer usterki sondy w systemie z jedna sonda trudno liczyc - chyba ze jest juz totalnie uszkodzona. Sprawdzenie takiej sondy na warsztatcie to rowniez watpliwa sprawa. Najpierw sprawdz to co sugerowali koledzy czyli: EVAP, lewe...
Jak silnik pracuje po odpięciu sondy? Na wolnych faluje, Lewy luft, przepustnica do czyszczenia, układ WN. Aha, niech ktoś "krokowca" zapoda, dawno nie było.
Witam mam opla Zafirę opc 192 km rocznik 2003 Falują mi obroty, zmieniłem sondę i co kontrolka z silnika została skasowana. Myślałem że już wszystko będzie ok i nawet się kontrolka nie świeciła a obroty i tak falowały potem na drugi dzień kontrolka się zaświeciła nie wiem już co robić i to się dzieje na gazie nie wiem może przepustnica może ktoś pomorze...
Na tą zamrożoną ramkę porszę nie zwracać uwagi - podobno ten ELM w wielu samochodach tak pokazuje . Na 3 ramce jest wykres sond pracujących na biegu jałowym, na 5 po ostrym przegazowaniu - nie wiem czemu ale przez dłuzszy czas wykres spadł tak jak to jest widoczne niemal do zera i po kilku minutach znowu zaczął falować . Druga sonda za kataliztorem...
A gdzie konkretnie szukać? Gdzie tego typu awaria się zdarza najczęściej w silniku. A i jeszcze dziś wyjołem kostkę od sondy i falowanie uspokoiło się ale utrzymują się wysokie obroty.
EGR zaślepiony, ale elektrycznie jest sprawny - poprzedni właściciel założył nówkę pierburga, przepływkę podmieniłem od jeżdżącej 1.0 i nie dało to efektu. Sondę sprawdzałem w programie i napięcie faluje, ale wydaje mi się że po uruchomieniu dopóki sonda nie zacznie pracować to chodził by poprawnie a faluje od początku. Do łańcucha zaglądałem i nie...
Ale ku*wa bzdury. Silniczek krokowy w bmw, przepływomierze, cewki, wymień se cały silnik w ciemno koleżko. Ile ta sonda pokazuje? TPS działa poprawnie ? Bo w tej konfiguracji to stawiam na te dwie rzeczy. Albo nie, zmieniam zdanie - bo jak zimny to nie faluje. Została ci sonda której nie potrafisz sprawdzić. A daje właśnie takie objawy.
Trzeba zrobić diagnostykę komputerową. Zobaczyć jak pracuje map sensor w parametrach i sondy przy okazji.
jeszcze nie widziałem żeby przy uszkodzonej sondzie obroty falowały od 600 do 1500 obr/min nawet ostatnio robiłem astrę f też sonda padnięta a wolne obroty równiutkie jak trzeba
Ale chodzi mi o podłączenie się pod kompa silnika (samochodu) a nie pod lpg. Jak by falowały obroty też na PB, albo walnięta sonda.
regulacja LPG chyba nie do końca prawidłowa, do tego ISA włączona, sprawdź jaki masz ARF jak masz gdzieś możliwość, albo zobacz jak sonda faluje na gazie
Witam. Rozbierałem ostatnio silnik 3.3V6 nissana VG33E i po złożeniu silnik działa prawidłowo, ale odczyty korekt krótkotrwałych i sond lambda są kiepskie. Korekty na obu bankach, bo to V-ka sporo poniżej zera i falują i dopiero wtedy sondy lambda zaczynają pracować. Jak odłączyłem wężyk podciśnienia do korekty ostro na plus ,aż silnikiem trzęsie -...
Mają rację uszkodzenie sondy powinno skutkować błędem. Sondę można sprawdzić choćby multimetrem. Pierwsza sonda na biegu jałowym powinna falować w zakresie 0,2-1V. Czerwony od miernika do przewodu sygnałowego sondy a czarny do masy i odpalić auto. Druga powinna oscylować w zakresie 0,4V. Dodatkowo sprawdzić zasilanie grzałki sondy.
I nieważne czy jest 13 stopni na plusie czy na minusie. Biały dym jest tak czy inaczej. BO SIĘ WODA OSADZA. CZY JEST +10 CZY -20. Jak odpalasz auto, to spaliny, siłą rzeczy, są gorące i zwyczajnie podgrzewają wodę, lód czy co tam się dostało do wydechu i efektem tego jest PARA WODNA. Co do falowania - spora szansa że sonda lambda Ci poszła, ale od...
Nie bardzo rozumiem ostatnie zdanie. Jest poprawnie na PB czy nie jest? Powinna sonda falować na PB jak i na LPG - no chyba że coś gdzieś puszcza i zalewa silnik bo idzie na dwóch paliwach. Trzeba by zakręcić gaz z przy butli i pojeździć na benzynie. Nie wiem czy się mapy PB zresetują jak odłączysz na jakiś czas akumulator.
jakim cudem komputer widzi napiecie sondy na gazie? nie ma emulatora sondy? po skasowaniu komputera nadal faluje na benzynie? po regulacji mieszanki gazu sonda zmienia wartosci?
Mam takie zasadnicze pytanie. Czy sonda lambda wpływa w oplu na obroty, czy może byc przyczyną falowania obr? Błędu nie wyswietla. na testerze cały czas 460mV niezaleznie czy podpieta czy nie. potwierdzone miernikiem, brak odczytu sondy lambda. Falowanie obr. zaczeło sie od tego, ze był remont silnika po poskładaniu jest problem. podejrzewałem nieszczelnosc...
i co pomoże ktoś?
Co do tego audi a3 powyżej, to wbrew tego, co niektórzy tam próbują się domyślać, to to auto z tego rocznika tak właśnie mniej więcej jest warte, może nawet i mniej. Ponadto jest to 3-drzwiowka, w też znacząco wpływa na cenę w porównaniu do 5d. ps. Sonda lambda przy zimnym silniku (tzn. jak ona sama nie osiągnie odpowiedniej temperatury pracy) nie pracuje....
Wypadanie jesy jak pisałem Na 2-4 cyl
Problem z grzałką lub z obsługującym miernik. Sonda powinna falować przy stałych obrotach, przy schodzeniu z obrotów gdy sterownik odcina wtryski powinno pokazać 0V a prz gwałtownym dodaniu gazu powinno pokazywać ok 0,8-1V
Przepustnica elektryczna czy na linkę? Kat nie nic wspólnego z wypadającymi zapłonami i falowaniem obrotów. Druga sonda jest tylko do kontroli sprawności kata i nie koniecznie kat musi być zepsuty tylko po prostu za zimny i wtedy nie działa. Sprawdzenie czy druga sonda działa robi się na zimnym a czy kat sprawny na gorącym, najlepiej kawałek się przejechać.
Z wykresów dużo nie widać, ale z tego co piszesz to sonda jest OK. Powinieneś ustawić tak mapy aby sonda na LPG oscylowała zawsze i tylko w czasie CUT OFF była na 0. Z tego co piszesz to masz prawie zawsze bogatą mieszankę na LPG i po przełączeniu na LPG ECU-PB zmniejsza czasy wtrysku aby sonda zaczęła falować i to trwa te około 90sekund (musisz zubożyć...
Sonda Lambda Uszkodzona
Z ciepłym chodziło mi o temp powietrza. Nagrałeś 1-wszą sondę, drugi wskaźnik to temp silnika. Przepustnica w tych silnikach generuje całe spektrum różnych dźwięków a czasem jej nie słychać. Ton, melodia i głośność zależy od.... ilości wybuchów nuklernych na słońcu pomnożonej przez aktualną odległość Ziemi od Saturna 😃 Druga sonda ma stać. Po jakim...
Są sądy dla nieletnich i są sondy - czujniki tlenu.
Albo sonda albo czujnik podciśnienia albo kolektor ssący nieszczelny - tu szukal j przyczyny. Samo się nie naprawi. Pozdrawiam
:) dzisiaj kupiłem interfejs i sie pytam bo wydawało mi sie jak kiedyś byłem wyregulowac gaz że ta sonda falowała a ta stoi A sie pytam po to żeby sie upewnić jak podeszłeś 1 raz do kompa to od razu wiedziałeś jak wyczyścić bios np. ?
Sonda lambda poszła do wymiany , skończyło się falowanie obrotów , duże spalanie i wyrzucanie błędu. ;) Dodano po 57 Ps. Auto nigdy LPG nie widziało.
Wstaw chociaż screeny z Amona żeby zobaczyć jak sonda faluje. Może to nie wina LPG? CHoć pewnie na czystej benzynie nie sprawdzałeś? A i nie stoisz w korkach oczywiście? Mnie wychodzi spalanie w mieście do 10L rownięż na 2 generacji stag100. Więc z grubsza 32L to jakieś 350 KM.
U mnie klapa już sam nie wiem co robić, sonda wymieniona na nowego Boscha i dalej faluje prycha i wyskakuje na VAG sonda. 537Regulacja Lambda poza specyfikacją - wartość górna
może wytrąca się woda przy ogrzewaniu silnika w mrozie? To jest bardzo prawdopodobne. Obroty mogą falować od krokowca lub nieszczelnego dolotu lub sondy lambda. W jakim zakresie falują te obroty?
Pierwsze moje pytanie czy sonda lambda jest podłączona do sterownika gazu. Wielu gazowników nie wiem z jakiego powodu nie podczepia się do sond lambda. Miałem w swoim życiu kilka przypadków że po podłączeniu sondy falowanie ustępowało, głównie ze stag-ami. Jeżeli program nie wykrywa wartości sondy to może się tak dziać. Wszyscy klienci też mówili że...
Witam, W swojej astrze z silnikiem x16sz mam podobny problem. Zrobiłem prosty test. Z podłączoną sondą lambda autko ma wszystkie wspomniane objawy. Obroty falują, dławi się .... Wypiąłem sondę lamda i problemu nie ma. ECU wykrywa uszkodzenie sondy lambda i podaje dawkę paliwa wprost z mapy bez korekcji z sondy. Uważam, że problemem jest sonda lambda...
Tester w rękę i do oporu. Wtedy popatrz co się dzieje z sondą. To cie troszkę naprowadzi w którym kierunku iść dalej.
Witam. W zasadzie jest o sondach już wszystko napisane. Chciałem jeszcze mądre głowy dopytać ,czy czegoś nie pominąłem. Zaczęły mi falować obroty na jałowym .Na 1 lub drugim biegu podszarpuje na wolnych obrotach. Najpierw sprawdziłem cały dolot ,wężyki podciśnienia ,wymyłem przepustnicę, potem podłączyłem opcoma i na blokach pomiarowych pokazuje na...
Spalanie wygląda bardzo dobrze 9-9,5l/100 z ciężką nogą i nie ma falowania obrotów, więc chyba sonda jest dobra.
Od kilku dni mam LPG, ale zachowanie jest identyczne tak na benzynie, jak i na gazie (na gazie może efekt falowania jest nieco częstszy). Sondę postaram się zobaczyć w najbliższych dniach.
Oczywiście instalacja 2 generacji nie 1 na śrubie? Od kiedy tak dużo pali? Coś było robione w tym czasie? Sonde zmierzysz miernikiem choć bedąc podłączonym do Amona on pokazuje napięcie na sondzie. Ważne czy stoi na bogato czy faluje?
Miałem magnetti marelli 1 padła po miesiacu, druga po 5 miesiącach - uszkodzenie grzałki sondy,nr niby się zgadzały, a obroty lekko falowały na jałowym, poza tym gwint był niepewny i się niszczył przy wykręcaniu. Z oryginałem NTK nie mam problemu.
Podejrzewam jeszcze jedno. Mianowicie że ecu lpg nie jest podłączone do sondy lambda albo źle jest podłączone , ponieważ w programie dt gas 600s w zakładce wizualizacja wykres sondy lambda nic nie pokazuje. nie rysuje wykresu żadnego. Nie zależnie jaki typ sondy lambda wybiorę. Nawet jak zaznaczę brak sondy to auto nie reaguje. teraz niby pali na wszystkie...
falować jetronic falować zimne odkurzacz falować
schemat zasilacz antenowy atmega obciążalność portów schemat woltomierza analogowego
generator ozonu generator ozonu
Kod serwisowy Defro Lux AG - dostęp i informacje Programowanie termostatu Tybox 21 - instrukcje i porady