Witajcie ! Wiem na pewno, że jest tutaj wiele osób, które na pewno będą potrafiły mi w jakiś sposób pomóc. Od jakiegoś czasu w moim samochodzie zaczęła falować wskazówka na wskaźniku temperatury chłodzenia silnika. Nie faluje ona non stop - ale są momenty, że dochodzi do pułapu czerwonego. Następnie po jakimś czasie opada i ponownie powoli zaczyna iść...
Faluje wskaźnik temperatury silnika. I na tym bym się skupił.Zegary do kontroli.
Mam podobny problem, z tym że mi faluje wskaźnik temperatury, dopiero jak przyłożę delikatnie w daszek zegarów, to wraca do normy. Czasem niestety trzeba czynność powtarzać kilkakrotnie.
zacznij od sprawdzenia poziomu płynu chłodniczego (w chłodnicy !!)
Mam problem z moim c max ponieważ faluje wskaźnik temperatury płyny chłodzącego. Z reguły temperatura opada podczas przyśpieszania jak jedzie się stała prędkością to jest w miarę ok. Wachanie wskazówki to ok 20 stopni w 3 sekundy. Termostat wymieniony 3 razy zegary zregenerowane i dalej to samo. Czujnik nowy i dalej to samo. Forsacn temperaturę w PCM...
mam jeszcze jedno pytanie . Czy możliwe jest żeby z powodu nieszczelności tego korpusu falował wskaźnik temperatury silnika ?
Witam. Odkryłem dziwny problem z moim Polonezem. Otóż gdy silnik jest zimny i go odpalę pracuje on normalnie. Jednak gdy temperatura dojdzie mniej więcej do około 70-80 stopni obroty silnika zaczynają spadać i falować. Zauważyłem wtedy też że wskaźnik temperatury także faluje. Po jakimś czasie obroty wracają do normalnego poziomu.Z ciekawości zajrzałem...
Rozumiem , ze po jego wymianie nagrzewnica będzie śmigała ?? a tak po za tym , to uszkodzony termostat może powodować spadanie/falowanie obrotów ?
Witam Jestem posiadaczem samochodu Renuald Megane Scenic 1,6 8v benzyna. Problem polega na tym iż postanowiłem wymienić termostat, ponieważ silnik się nie dogrzewał tak jak powinien. Po wymianie termostatu i po odpowietrzeniu układu, temperatura silnika faluje na wskaźniku temperatury i się ona waha między 70 a 90 stopni. Przejeździłem na tym jakieś...
Opel Meriva 1,6 8v po nagrzaniu zalacza sie kontrolka ladowania obrotomierz faluje wskaznik temperatury silnika opada, alternator laduje akumulator co to moze byc ?
Świece żarowe przestały się palić ale dalej temperatura silnika max, wentylator się włącza, temperatura spada na chwile, ruszam 1,5 tyś obrotów, blokuje się i się podnosi wskaźnik temperatury. Do tego bardzo delikatnie falują obroty silnika.
Witam, temat już stary ale pisze dla tych którzy dopiero się z tym problemem mierzą lub będą mierzyć . Mam silni 2.0 16V (C5 2001 r.) + LPG. Autem przejechałem już ponad 100 tys. km na gazie (obecny nalot to 280 tys.). W zeszłym roku z autem zaczęły się problemy z zapłonem. Czasem zapalał dopiero z którymś razem, czasem od strzała a czasem trzeba było...
W LPG jest krokowy muszę ustawić pokrętłem na reduktorze czy tam parowniku nonstop mylą mi się te pojęcia i ustawiam na bogatą mieszankę mam trzy pola z lewej zulte środek puste i z prawej czerwone jak ustawie prawidłowo LPG sonda chodzi z lewej w prawo i skacze z pola na pole a na środku te puste pole zaświeca się na zielono i tak nabyć ustawione bo...
Witam! Potrzebuję porady w kwestii nie załączającego się wentylatora chłodnicy w Fordzie Fiesta MK5 - motor 1.3 (Duratec) `02 rok. Po dłuższej pracy silnika, nadal wentylator nie załącza się. Wskaźnik cyfrowy temperatury wody faluje pomiędzy 70-110 st., ale także dochodzi do przegotowania się płynu chłodniczego. Co to może być - walnięty przekaźnik...
Węże raczej są dobre zastanawia mnie jeden był wymieniony elastyczne i podają sie. Woda nie gotuję myślę że temperatura podchodzi na 70/80 stopni nie mam wskaźnika stopni ale dochodzi do połowy i już zaczyna wywalać płyn
Witam. mam problem z moim fiatem. Mianowicie chodzi o to, że gdy auto jest zimne wszystko jest ok. problem pojawia się na Ciepłym silniku. Zapala się kontrolka od wtrysku (tzw. Marchewka), wymieniłem listwę wtryskową i wtryskiwacze. silniczek krokowy, kolektory dolotowe powietrza filtr powietrza, kable i świece. sprawdziłem również pompkę paliwową lecz...
Witam. Trochę nie na temat ale nie znalazłem odpowiedniego i w miarę świeżego tematu a tu silnik taki sam... no i śledzę ten temat bo obroty lekko falują... Czy to normalne, że wskazówka wskaźnika temperatury przy ok 80°C jest już pionowo ustawiona i idzie dalej mimo, że temperatura rośnie? Sprawdzałem vagiem. Doszedłem do 100°C a wskazówka cały czas...
Termistor rzadko się uszkadza w Lanci Lybra. Najczęsciej dochodzi do słabego styku na kabelku lub we wtyczce tej przy drzwiach pasażera gdzie znajduje się "kostka" łacząca wiązkę z drzwi z wiązką do komputera. Miałem ten sam problem. Temperatura mi falowała na wskaźniku od -30 do 0. Natomiast jak zona wsiadała do samochodu i trzasnęła drzwiami styk...
To mi zasugerował któryś z userów gdy mi falowały obroty na zimnym silniku ale.. Najszybciej zobaczysz to na wskaźniku temperatury na tablicy zegarów. Zacznie tak od siebie opadać np. z 90st do 65 i po paru sekundach wróci lub zapadnie się do 50st. Po prostu wskaźnik pokazuje co chce. Ponad to może ci trochę więcej palić ponieważ jeśli podaje zły sygnał...
Witam, Czarny czujnik jest od wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej, ważniejszy jest niebieski - podaje informacje o temperaturze do sterownika wtrysku. Jego uszkodzenie objawia się falowaniem obrotów na jałowym biegu.
Witam tak wszystko pokazywało Zasięg ,jaki mogę pokonać na tym paliwie , które posiadam w ałcie, również pokazywało spalanie na 100 kil średnia jaka wychodziła a teraz tylko pokazuje, kilometry , jeżeli chcę zobaczyć ile mogę przejściach na danym paliwie to tylko mrugają kreski, i nie wiem gdzie szukać przyczyn, proszę o pomoc w rozwiązaniu tej zagadki...
Witam, Mam problem z Peugeotem 307 I Hatchback 1.4 8V 75KM 55kW 2003r. Odpala prawidłowo, jednak jak zostawię go zapalony na postoju to czasem zaczynają falować obroty - za każdym razem zgaszenie silnika i odpalenie na nowo pomaga. Jeżeli ruszę autem to co jakiś czas następuje jakby "restart wszystkiego" na około 1s - zegary gasną i któryś z przekaźników...
Jeżeli problem dotyczy całej instalacji, zarówno siły jak oświetlenia, pierwsze kroki skieruj do skrzynki z bezpiecznikami i sprawdź podłączenie zasilajacego przewodu zerowego. To najczęstsza przyczyna takiej usterki. Sprawdź, czy jest podłaczony stabilnie ( nie ma luzu) i czy się nie grzeje, lub nie nosi śladów przegrzania. To samo z zasilającym przewodem...
ja bym stawial na czujnik temperatury silnika w tych silonikach byly trzy sztuki i jeden z nich do temperatury silnika do komputera jak sie zepsuje albo jakis wynalazek to tak bedzie sie dzialo
Daewoo Lanos 1,6 16v Tak jak w temacie ostatnio wracałem w trasie i zauważyłem iż temperatura się dziwnie zachowuje, po zjechaniu na parking i sprawdzeniu płynu chłodzącego zauważyłem iż zebrało mi się powietrze. W ciągu 100 km musiałem odpowietrzyć układ 3 razy aby nie zagrzać silnika. Tak wiem iż podobne tematy były na forum, ale wszędzie zawsze pada...
Kolego troszkę jeszcze poobserwowałem i te bąbli paliwa są tylko na zimnym i przez 5 min po odpaleniu po nocy. Potem nawet po wcisnieciu mocno pedału gazu nic nie widać w przewodach. Sam juz nie wiem co to może być. Powiedz mi kolego Ratnaj które konkretnie odcinki przewodów i opaski wymieniłeś. Łapię się juz każdej opcji i pomysłu na wyeliminowanie...
Żeczywiście termostat był przy pompie w pegaso. Tak jak piszesz w bmw otwarcie przy 82°C a ja mam termostat 75°C. Czyli powinien być otwarty szybciej i później się zamykać. Częstą usterką tego silnika jest pompa wody ale ona była jako pierwsza sprawdzana. Wałek nie wytarty, uszczelniacze nowe. Wirnik bez uszkodzeń. Tylko tak jak pisałem, zauważyłem...
Witam. Sprawdzi przepływomierz (najlepiej podmień na sprawny). Wymień czujnik temp. płynu chłodzącego - może powodować brak załączenia elektrozaworu oparów paliwa (nad obudową filtra powietrza powinien stukać przy temp. powyżej 80 stopni) efektem jest syk przy wlewie paliwa po odkręceniu korka i zaniżanie ilości paliwa na wskaźniku. P.S. Poprawna temperatura...
Na ten moment jeżdżę na małych dystansach i jakoś dajemy radę. Obserwuję wskaźniki temperatury wody i oleju. Dopóki są na poziomie 90 i 80-90 stopni nic się nie dzieje. Silnik nie faluje i jest ok. Standardowo jak go zgaszę, to przy normalnym zakręceniu kluczykiem nie załapie i gaśnie, chyba, że lekko go podgazuję, to zaraz jest ok. Nie wiem tez czy...
witam na początek podłącz wszystko i odłącz akumulator na ok 10-15 min aby komputer się zresetował , i sprawdz czy nie jest uszkodzony czujnik temperatury , tylko nie ten do którtego podłączony jest wskaźnik na desce w aucie a ten drugi ( prawdopodobnie on broi) pozdrawiam
Witam, Silnik po odpaleniu pracuje równo, ale wraz ze wzrostem temperatury zaczyna się falowanie obrotów. Obroty spadają i podnoszą się w dość regularnych odstępach czasu. Zamontowałem nowy silnik krokowy i dalej ten sam objaw. Po regularnym falowaniu, nagle obroty zaczynają spadać do 400, silnik przygasa, ale komputer podnosi jeszcze obroty do 800....
Witam wszystkich, Od ok. dwóch miesięcy wskaźnik temperatury na desce rozdzielczej w moim Audi A3 zaczyna falować. Po pokazaniu 90st. temperatura co jakiś czas rośnie (nawet do 120!), a następnie szybko spada znów do 90st. Mechanik po podłączeniu do komputera stwierdził, że temperatura rzeczywista jest stała, wentylator włącza się prawidłowo, więc można...
witam ,mam podobne problemy z silnikiem posiadam golfa 4 TDI 101KM oznaczenie silnika AXR na zimnym silniku obroty falują około 3-5 min i czasem na rozgrzanym silniku przez około minute a rano po nocnym postoju dodatkowo kopci na biało nim trochę się rozgrzeje świece wymienione na kompie nic nie wykazało ale kontrolka od świec żarowych szybko gaśnie...
Witam. Mam spory problem z samochodem i kompletnie nie wiem co jest grane, może ktoś się spotkał z podobnym przypadkiem lub będzie znał odpowiedź na podstawie mojego opisu, więc: mam Audi A4 B5 96r 1.8T silnik AEB w quattro w LPG (brc sequent 24 na pomarańczowych wtryskach), wymieniony był silnik z Anglika, przepływka, świeczki, pompa paliwa, wisco,...
Witam. Autko jak w temacie - silnik z gaźnikiem + inst. gazowa. Problem wygląda następująco: Podczas uruchamiania zimnego silnika nie trzyma obrotów - po puszczeniu nogi z gazu lub wciśnięciu sprzęgła obroty spadają i silnik gaśnie. Gdy silnik się nagrzeje problem ten znika ale obroty falują w zakresie 1000-1500 obrotów - różnie, jak dodam gazu chwilowo,...
Witam, podczas postoju na światłach silnik podniósł jałowe obroty na 1200 i pokazuje błąd P0093 , oczywiście sprawdziłem szczelność przewodów i filtra paliwa wszystko jest Ok. Gdzieś wyczytałem ,że może było zbyt niskie ciśnienie paliwa i silnik sam je zwiększył podnosząc obroty https://obrazki.elektroda.pl/4363117700_... nie wiem gdzie...
Heh. Widze ze wywolalem prawdziwa burze na temat mechanikow. Jest takie jedno przyslowie na ten temat: "chcesz miec cos dobrze zrobione zrob to sam". Co do odpowiedzi uzytkownika "janvsz" to istotnie ja mam tylko dwie diody w tym jedna dwukolorowa. Ale czy przy moim typie instalacji mozna zamontowac taki wskaznik ?. Widzialem u znajomego w Golfie mial....
Słuchajcie dziś ożył wskaźnik temperatury. Wracając z pracy po około 15km poczułem z nawiewów podmuch gorąca, wskazówka poszybowała do połowy wskaźnika, dojechałem do domku zgasiłem odpaliłem ponownie i niestety czar prysł leży nadal jak zabita. Na nic wróżby czas podłączyć pod kompa i zobaczymy błędy bo wreszcie zaoram silnik.
witam Od paru miesięcy mam problem z zapalaniem na ciepłym jeszcze silniku chodzi mi ze np po dłuższej jeździe zrobię postój np 1-2 godz. to wtedy gorzej odpala, odpalić odpali ale muszę dłużej kręcić lub odpuścić i zakręcić jeszcze raz wtedy załapuje. Problem nie występuje na zimnym silniku. W zimie natomiast miałem problem ze na mrozie falowały mi...
Na dzień dzisiejszy tak zrobiłem jak koledzy wyżej piszą odpiąłem po prostu silniczek od zasilania i jest spokój. Sam chyba nie podejmę się wymiany tego plastiku, zwłaszcza że trzeba zapewne kupować tę część w ASO co wiąże się z kosztami. Mam jeszcze jedno pytanie. Moja astra słabo grzeje. Ogrzewanie mam ustawione na full a mimo wszystko nie jest jakoś...
Autko jak w tytule ( podobno jednostka napędowa, jest taka sama jak w Peugeot 806 czy Citroen Evasion ). Silnik zimny, po odpaleniu obroty falują, ale jak zwiększę do >3000 uspokaja się to zjawisko. Jak ruszam, to przez parę kilometrów, między 2000 a 3000 obrotów lekko faluje moc. Jak już złapie temperaturę ( w/g wskaźnika około 80 - 85 stopni ) już...
Witam, Na wstępie chciałbym wszystkich przeprosić jeśli jest już gdzieś taki temat, ale nie udało mi się nic takiego znaleźć, gdzie problem by był wyjaśniony (były podobne ale to jednak nie to) Jestem posiadaczem renault clio II 1,2 60 km rocznik 2001 (wersja przed faceliftingu), kod silnika D7FG726. Autko jeździ na benzynie a jego przebieg 84000 km....
Dołączam sie do tematu: mam astrę 1,4 z 96r z LPG .problem polega na tym iż jeżeli wciskam sprzęgło a samochód się jeszcze toczy to zaraz gaśnie. przy dojeżdzaniu do świateł itp też gaśnie. rura z filtra powietrza zdjęta aby nie zasysał "zimnego powietrza". teraz zauważyłem że wskaźnik temperatury ledwie się rusza ,nawet po przejechaniu kilkudziesięciu...
Witam Więc oznajmiam że wymiana czujnika temperatury nic nie zmieniła w zyciu silnika . Dalej jak obroty falowały tak falują .:cry:. Natomiast wczoraj przestało mi działać ogrzewanie wnętrza . To znaczy wieje ledwo cieplym powietrzem nawet jak jade godzinę w korkach . Wygląda na to jakby silnik był ciągle zimny . Dzwonilem do ASO i powiedzieli że wszystko...
Poszukaj ile masz czujników temperatury i gdzie są. Ten od wskaźnika to raczej jest tylko do wskaźnika, może masz dodatkowy. Szukaj na kroćcu gdzie jest podłączony wąż wody do silnika. Poza tym jakby był uszkodzony czujnik temperatury, to auto powinno w miarę normalnie jeździć, może obroty silnika by falowały i różnie byłoby na zimnym, ciepłym silniku....
Witam, jestem tu nowy i proszę o wyrozumiałość. Seat Ibiza III (6L) 2004/2005 silnik to 1.2 12v HTP. Problemem jest zapalanie auta, a dokładniej brak ssania/ podtrzymywania obrotów silnika. Samochód zapala od pierwszego razu ( lekko, bez większych problemów ) ale obroty są poniżej 1000 i gaśnie, ratuje jedynie przez dodanie gazu, wtedy już auto nie...
Mam jeszcze jedno pytanie , odnośnie pracy na benzynie: jak auto jest zimne - postoi cały dzień , zapalę ( nawiasem mówiąc zapala opornie po 8 obrocie wału ) jest coś takiego , że jak stoi czyli bez obciążenia bez problemu wchodzi na obroty , jeśli ruszę z miejsca to przy dodaniu gazu zaraz się dusi w ogóle nie chce wejść na obroty nie da się jechać...
Czy może mi ktoś poradzić, czy jest możliwość sprawdzenia termopary bez wyłażenia na dach? Mam w instrukcji tabelę rezystancji czujnika w zależności od temperatury, pomierzyć ją to nie problem, ale bardziej mnie interesuje informacja jakie wyciągać wnioski? Czy falowanie temperatury (jak i napięcia na termoparze) jest objawem złych połączeń czy raczej...
WiEc tak kolego imtheone86 prędkościomierz ten sam tylko w miejscu prędkościomierza jest wskaźnik temperatury a z drugiej strony wskaźnik poziomu benzynki.Dziękuje za link już patrze.No a co myślisz o zamianie np żebym gdzieś znalazł całą tablice z zegarami tak jak u ciebie myśle że to nic trudnego przełożyć bo wszystko jest to samo tylko co kupić linke...
Sprawdź, czy płyn krąży, może uszkodzona jest pompa wody. Jak wariuje wskaźnik temperatury może być termostat, kup obojętnie jaki, drogi czy tani i tak jeden szajs wytrzyma może rok, chyba, że będzie pasować do Twojego silnika np firmy MEYLE. Tylko, że jak kontrolka zapala się, to może być jeszcze czujnik temperatury albo coś z wiatrakami, możesz mieć...
być może że to stabilizator naprawiałem to w swojm Audi z 3lata temu.jednakprzyczyna tkwiła w zimnych lutach Stabilizator napięcia "obsługuje" tylko wskaźniki temperatury i ilości paliwa więc jego praca nie wpływa na pracę szybkościomierza. Ale .... jak najbardziej sa prawdopodobne "zimne luty" na płytce samego szybkościomierza - sam juz się z tym...
Witam wszystkich auto na gazie zachowuje się lepiej obroty mniej falują niż na benzynie ostatnio brakło mi gazu to falują niesamowicie ale zachodzi takie zjawisko że zakołyszą się 3,4 razy i się ustabilizują tak samo dzieje się na gaz czy benzynie. Na gazie nie ma rewelacji ale minimalnie lepiej. Użytkowniku jaca 75 gdzie mogę znaleśc te schematy połączeń?...
Właśnie też pojawia się problem z obrotomierzem potrafi zostać na 1000 obr. albo faluje bez powodu Dodano po 59 Można to jakoś samemu naprawić ? Czy tylko wymiana ? Dodano po 1 Zamykam temat problemem było gniazdo kolega stwierdził że powstały zimne luty oblutowaliśmy od nowa i działa . Zamykam temat
Przy gazie są czasem cyrki dlatego sprawdź takie coś czy jak jest zimny i wskaźnik temperatury drgnie po przygazowaniu przełącza na gaz. W swoim PUNTO II FL ktoś odstawił kichę i boleśnie się o tym przekonałem na CPN :( Jak się jednak przełączy niech pochodzi z minutę, poczekaj chwilkę i spróbuj ponownie zapalić. Jeśli będą problemy to coś jest nie...
Ok. W którym miejscu on się znajduje? Dodano po 2 Czujnik przy chłodnicy sprawdziłem. Faktycznie styki niezbyt ciekawie wyglądały to je oczyściłem. Nic to nie zmieniło. Ciekawa rzecz: przewody od czujnika i wiatraka łączą się w jedną kostkę. 3 przewody i z drugiej strony wychodzą tylko dwa i idą dalej. Ten trzeci to minus wentylatora i czujnika... dlaczego...
Witam serdecznie Mam sprawę do wyjaśnienia. Pacjent to Skoda Faworit 1.3 1993r. 135L, gaźnik, aparat zapłonowy na rozdzielaczu Mam dziwny objaw wahania temperatury płynu chłodzącego w układzie silnika przez co zbiornik wyrównawczy wywala co jakiś czas płyn. Wymieniłem aparat zapłonowy bo od niego zaczęły się problemy [ale to inny temat] , ustawiłem...
Tak więc reduktor jest ustawiony żę na biegu jałowym ma 1,65 temperatura przełanczania jest najniższa (wskaźnik temp wody lekko wychyla sie z niebieskiego pola) po zagrzaniu sie reduktora jego temp pokazuje ok 60 stopni I mam tutaj pytanie jakie ciśnienie ma mieć ta uboga alaska na biegu jałowym?? I tak mam zamiar zmienić reduktor na Scorpion ST do...
Witam Posiadam forda escorta mk7, rok 1996, pojemność 1.8 115 KM, benzyna + gaz sekwencja. Otóż problem jest następujący. Po nocy bardzo ciężko odpala jednakże jak temperatura powietrza spadnie poniżej 10 stopni jest bardzo kiepsko, trzeba kręcić bardzo długo rozrusznikiem aż załapie. Dopiero po drugiej czy trzeciej próbie auto odpala. Pompa paliwa...
Problem: Honda Integra LS/VTEC (B18B1 z głowicą B16A2) 1.Samochód po nagrzaniu ma problem z falującymi obrotami na biegu jałowym. Obroty falują między 500 a 850 obrotów po czym samochód gaśnie. 2.Po zgaszeniu czasami odpala od razu bez problemu, a czasami nie pozwala się uruchomić przez 1-3 minuty. Dodatkowe informacje: 1. Auto bez problemu odpala na...
Niestety nic to nie pomaga. Problem jest jeden: odpalam zimnego i obroty cały czas koło 500/min, później wzrastają do około 700/min i dopiero jak się dobrze nagrzeje, to są prawidłowe 900/min. Natomiast wskaźnik temperatury jest praktycznie cały czas na 0. No chyba że dłużej w korku stoję, to lekko wzrośnie. 15.02.2010 Problem znów częściowo rozwiązany:...
Przez weekend udało mi się sprawę ogarnąć. Podpięty do kompa wywalał błąd sondy lambda, wymieniłem ją, ale falowanie nie ustało... okazało się że zamiennik krokowego z allegro to chłam i nie ogarnia poleceń od ecu, więc wsadziłem z powrotem stary oryginalny silniczek i okazało się że jest malinowo. Żadnych błędów na kompie trzyma ładnie obroty w okolicy...
Witam! W moim Uno Fire niedawno pojawił się problem - wskaźnik (tester) lambda zaczął pokazywać na biegu jałowym wartości minimalne (0.2V) albo nic (czyli <0.2V). Przy dodawaniu gazu diodki ładnie falują, ale np. przy ustabilizowaniu na powiedzmy 1500-2000 obr/min po chwili również wskazania spadają na 0.2V. Wcześniej, t.j. przed wystąpieniem problemu...
Witam, Historia wygląda następująco: - 1,5 miesiąca temu zrobiona uszczelka pod głowicą - Po odebraniu z warsztatu, auto zaczęło więcej palić (Pb) - Pojawiło się delikatne szarpanie po nagrzaniu (niestety, niepamietam czy przed wymianą termostatu czy po...) - Najpierw wymieniłem termostat (mechanik nie zrobił tego przy okazji głowicy, a temperatura...
Witam wszystkich, a wiec opisze mój problem. Autko odpala normalnie na benzynie, po czym przełączy się na gaz, obroty ok. nie falują, jedzie normalnie. I problem zaczyna się po przejechaniu nastu km gdy silnik się nagrzeje, jedzie normalnie ale np. po dojechaniu do świateł na luzie lubi zgasnąć i tu się zaczyna problem bo nie chce się uruchomić, kontrolki...
Sprawdzałem na zimnym i w momencie gdy włączył się wiatrak przy chłodnicy czyli przy ok 90. Znaczy to był czujnik od wskaźnika? Bo są dwa, ten od wskaźnika (pomarańczowy/czerwony, z jednym stykiem na wsuwkę) jest bez znaczenia dla sterownika silnika. Jaki tam masz gaz? Pewnie mieszalnikowy - II generacji? Mimo wszystko spróbuj zakręcić zawór przy butli...
Witam posiadam golfika 3, 1.6 benzyna, 1994 rocznik. Mam mojego golfa od 3 lat i w sumie nic się nie działo. Jedynie wskaźnik temperatury nigdy nie podniesie się powyżej około 75 stopni ( termostat był wymieniany, wentylator się załącza- wiec stwierdzili ze to wina pływaka) Ale od dłuższego czasu zaczął mi szarpać podczas jazdy. Dodaje się gazu i nagle...
Falowanie (wolnych) obrotów w znakomitej większości przypadków dowodzi poprawności działania układu regulacji wolnych obrotów... Czy samochód ma instalację LPG? Czy mechanik sprawdził ustawienie rozrządu? Świeci się kontrolka awarii silnika ("marchewa")? Sonda nie oscyluje bo zapewne skład mieszanki jest "poza skalą", czy było wykonane badanie na analizatorze...
Ok ale temperatura silnika jest wspólna dla całego silnika , temperatura dla wskaźnika i dla ECU to dwa różne czujniki w różnych miejscach a co za tm idzie nie muszą pokazywać tego samego , dla sterownika silnika 81 stopni to już silnik dogrzany to jeden i ten sam czujnik (dwa czujniki w jednym) 4 pinowy czyta temperaturę z głowicy i podaje na ecu...
Normalna temperatura pracy silnika to ok.90°C.Silnik wentylatora załącza się na pierwszym biegu po przekroczeniu temp. 90°C tj.przy około 95°.Czujniki (termistory) pomiaru temp.cieczy zamontowane są na górnym gumowym wężu doprowadzającym płyn do chłodnicy.Pierwszy czujnik od strony bloku silnika dostarcza informacji do jednostki centralnej.Drugi obok...
Nie zegarów jeszcze nie tykałem .. a stało sie to kiedys jak odpaliłem z rana i silnik zaczoł falowac po czym temperatura wzrosła na max..
Witam Mam w hondzie civic 1,5 114km instalke 2 gen stag 100 z blosem i parownik tomasetto asterik 100hp. Autko ma zrobiony wydech i dolot i pewnie oscyluje w granicach 120km i 140Nm. Parownik ma już ze 3-4 latka, oczywiście go rozbierałem i czysciłem itd (nie wymieniałem natomiast membram) ale dopóki się porządnie nie rozgrzeje, czyli nawet jakieś 15km...
Witam, Nie każdy ma tyle pieniędzy, aby jeździć po różnych mechanikach. Ja już byłem u kilku i najczęściej słyszę, że to auto tak ma, że ma 10 lat i żebym się nie czepiał. Ale wracając do tematu. Dzisiaj wymontowałem przepustnicę, żeby ją wyczyścić. Okazało się, że jest bardzo brudna i mokra od jakiegoś oleju - dziwne. Wszystko wyczyściłem benzyną ekstrakcyjna...
Hej. Od niedawna jestem posiadaczem VW Polo I z '97 r. Kupując go w lipcu, sprzedawca mówił, że bierze troszkę oleju. Nie przejąłem się tym za bardzo, bo to auto tymczasowe, do wakacji. Problem w tym, że spala olej ale w kosmicznych ilościach! Zalany 0,5 l 15w40, ponieważ na wskaźniku pokazywało niewiele. Przejechane 150 km. a już z całego wskaźnika...
Witam wszystkich. Mam nadzieję , że w dobrym dziale umieściłem swój kłopot. A więc do rzeczy. Pokrótce opiszę zasadę działania automatu. Automat lutowniczy obrotowy, na trzpieniach umieszcza się nawinięte transformatorki impulsowe ( niestety poziome , to z nimi jest problem) , piny na karkasie są owinięte przewodem nawojowym lutowalnym , najpierw trafka...
Ten model konkretnie nie ma wskaźnika temperatury, tylko kontrolkę przegrzania STOP, czujnik 1-pinowy wkręcany mniej więcej pod kopułką rozdzielacza. A ten 2-pinowy do ECU mam jakby bliżej chłodnicy, patrząc od przodu auta. Był wkręcony ten Bosch, było źle, teraz jest zielony ELTH i też jest źle. Nastawnik jest nowy, wczoraj montowany. Po odpaleniu...
Witam serdecznie, mam od dłuższego czasu samochód Seat Cordoba Vario, 2002 rok produkcji, silnik 1.6 benzyna kod ALM, zagazowany. Odkąd go mam, w aucie jest tak, że jak go odpalę, to auto dopóki nie złapie temperatury (na wskaźniku temperatury na zegarach nie pojawi się te ~60 stopni), to po dodaniu gazu zamiast wkręcać się na obroty, to zaczyna się...
Witam postanowiłem poruszyć tutaj problem swojego auta bo myślałem że uda mi się go samemu rozwiązać, ale nie stety już straciłem motywację do tego czy w ogóle się uda. Mianowicie w mojej Hondzie Accord 2.0 benzyna 147 km VI generacja rok 99 występuje pewien problem: Auto jest jak by bez życia czuć jak by je coś przymulalo i nie pozwalało mu jechać...
Witam Panowie (tudzież Panie) i od razu przejdę do setna sprawy mam VW golf 1.6 rocznik 90 z LPG. Z tego co już wiem silnik PN, gaźnik Pierburg (oznaczenia nie znam ) . Cały z nim problem to rożne OBROTY: - gdy silnik jest zimny startuje z minimalnego pułapu, cały czas falują od ok 200 do 1000 - dalej np gdy dojeżdżam do świateł i wciskam sprzęgło zapalają...
Witam serdecznie Problem polega na tym że ...ale może od początku (to pierwsza moja zima, gdyż kupiłem go w lipcu) gdy ilość paliwa w baku jest mniejsza niż połowa objętości, sugerując się wskaźnikiem na desce oczywiście, przy każdym włączeniu zapłonu słychać pompę, jakiś miesiąc temu zdarzyło mi się 2 razy że nie zapalił za pierwszym razem, ładnie...
Witam Panowie (tudzież Panie) i od razu przejdę do setna sprawy mam VW golf 1.6 rocznik 90 z LPG. Z tego co już wiem silnik PN, gaźnik Pierburg (oznaczenia nie znam). Cały z nim problem to rożne OBROTY: - gdy silnik jest zimny startuje z minimalnego pułapu, cały czas falują od ok 200 do 1000 - dalej np gdy dojeżdżam do świateł i wciskam sprzęgło zapalają...
Problem wygląda następująco: dopóki silnik nie osiągnie temperatury ok 70 stopni obroty podczas jazdy falują o ok 1500 w górę i w dół. Podczas jazdy z włączonym laptopem i Vag Scope wykres obrotów przypomina sinusoidę pomimo utrzymywania jednakowej pozycji pedału gazu. Wolne obroty silnik ma w miarę normalne, piszę w miarę bo zdarza im się spaść poniżej...
Witam Był już podobny temat, ale że dawno nie dowiedzany, więc zakładam nowy LAguna jak w temacie. Zawsze na pełnym baku jeździła 700km. Od dwóch tankowań przejedzie tylko 500km. Na 3 tanowaniu popsuł się wskaźnik paliwa i zabrakło paliwa. Zalałem auto PB95 za 20zł ale nie chciało odpalić. Odpaliło dopiero na popych. Przejechałem tak jakieś 100km i...
Witam! Od niedawna jestem posiadaczem Renault Megane I 1.6 KAT. Otóż samochód na postoju po dość długim czasie (1 godzina) nagrzeje się do optymalnej temperatury, jednak gdy ruszę, przejadę nim kawałek to temperatura momentalnie spada do 1 kreski na wskaźniku. Co to może być i jak to naprawić?
Do kupienia mam takie auto -brat znalazł w Niemczech, szef mu chce tanio oddać bo uszkodzone i nie wiedzą co z tym zrobić: Pacjent Renault Laguna II, silnik benzyna 2,0 16V IDE 2002 rok Podczas jazdy zgasł i zapaliły się wszystkie kontrolki: ESP, Service, kontrolka ładowania, wskaźnik temperatury pokazywał max. Odpala, ale na biegu jałowym chodzi bardzo...
Cześć. Zwracam się do Was z pytaniem o prawdopodobną przyczynę problemu z odpalaniem Fiata Panda, 1.1 54 konie, 2005 rok z LPG tartarini na mieszalniku. Sprawa wygląda tak: Auto kręci normalnie, szybko, regularnie, miarowo rozrusznikiem. Ale bez skutku. W aucie poczyniłem następujące kroki: -Nowy, porządny akumulator -Nowy czujnik położenia wałka rozrządu...
Witam Temat podobny do innych, nawet na YT oglądałem film, jak ktoś naprawił podobny objaw, u mnie jest więcej objawów i nie wiem, jak to ugryźć. Skoda Fabia 1 1.4 MPI 2002. Migają kontrolki na liczniku, obrotomierz i wskaźnik temperatury raz działają, raz nie, włączają się same światła awaryjne, jak nie działa obrotomierz, to za moment świeci się kontrolka...
Witam, samochód to Golf III 2.0 115KM silnik ADY 12/1994 na gazie sekwencyjnym stag 200 Mam kilka usterek, z którymi nie mogę sobie poradzić. 1. Pierwsza usterka która jest od zawsze to włączający się wentylator chłodnicy. Włącza się pierwszy raz nawet przy 76 stopniach(wg VAG). Po chwili się wyłącza i tak co chwila. Jak silnik osiągnie 90stopni to...
Witam Panowie (tudzież Panie) i od razu przejdę do setna sprawy mam VW golf 1.6 rocznik 90 z LPG. Z tego co już wiem silnik PN, gaźnik Pierburg (oznaczenia nie znam ) . Cały z nim problem to rożne OBROTY: - gdy silnik jest zimny startuje z minimalnego pułapu, cały czas falują od ok 200 do 1000 - dalej np gdy dojeżdżam do świateł i wciskam sprzęgło zapalają...
jeżdżę okolo 10tyś rocznie więc niewiele, wskaźnik na desce pokazuje poprawnie temperaturę, tylko od tego jest inny czujnik.
Witam. Posiadam Volkswagena Golfa III z roku 1992. Silnik ma Oznaczenie ABS (1.8 jednopunktowy wtrysk). Samochód posiada instalację LPG od 5 miesięcy. Problemy zaczęły się niedawno. Mianowicie chodzi o duże ciśnienie w układzie chłodzenia, po rozgrzaniu, płyn w zbiorniczku wyrównawczym bulgocze, podnosi się jego poziom, po odkręceniu korka płyn bardzo...
Witam jakie są objawy wypadającego zapłonu w tym aucie? czy jest możliwe aby na biegu jałowym występowały lekkie spadki obrotów od 20 do 50 zarówno na ciepłym jak i zimnym chociaż na zimnym są one mniej odczuwalne. Dodatkowo występuje czasami brak mocy mimo dodania gazu auto nie jedzie zwykle trwa to ok pół sekundy zauważyłem że jest to na 1-2-3 biegu...
stoczone są tylko tam na dole, gdzie wchodzą w blok oraz na górze gdzie przylegają do głowicy jeżeli tak jest to i górna część, krawędź pomiędzy tulejami też powinna być poddana obróbce, ale w moim przypadku również tam jest ta szara maź a pod nią nierówny materiał. Ten smar wygląda na zabezpieczenie antykorozyjne, jak widać skuteczne skoro tuleje...
Wszystkie Hondy civic 4 generacji (te z wtryskiem PGM-Fi) mają lampkę samodiagnostyki umiejscowioną w tablicy wskaźników oraz czerwoną diodę LED zamontowaną w urządzeniu sterującym . Po włączeniu zapłonu lampka ostrzegawcza samodiagnostyki zaczyna świecić w celu sprawdzenia żarówki. Po kilku sekundach powinna przestać świecić.. Jeśli lampka zaświeci...
Witam to mój pierwszy post w tym dziale. Mianowicie mam problem z instalacją LPG, a konkretniej z sondą lambda w samochodzie marki CITROEN XM. Przeczytałem masę postów, ale nie znalazłem odpowiedzi ani podobnego problemu zależy mi na konkretnej odpowiedzi, bo problem jest raczej nie typowy pogubiłem się w analizie, co jest nie tak w tym aucie. Czy to...
P206XS/1.6L/TU5JP-MCU->MP7.2 BOSCH/1998/8V/LPG-> BingoS średnie spalanie LPG -> 10L/100km Ponieważ jeżdżę na LPG już 20 lat to podam kilka uwag: 1. Można stosować instalkę II generacji w P206 i jestem tego żywym przykładem...i jakoś nie zaliczyłem strzału w kolektor -> nigdy !!! ...auto ma 9 lat i reguluję sam śrubą na parowniku co jakiś czas i ustawiam...
Dzień dobry. Może problem podobny ale inny.Moja lala ogłupiała po usunięciu gazu,mianowicie non-stop gaśnie. A wygląda to tak silnik odpalony wskaznik temperatury chłodnicy pokazuje max,wskazówka spada samochodem zaczyna szarpać dławi się obroty falują i gaśnie czasami od razu ,a czasami po chwili, trzeba go odpalać dodając gazu i trzymać, gdy puści...
Panowie mam ogromną prośbę kupiłem używany kocioł Buderus dwufunkcyjny z zasobnikiem i mam problem z ciśnieniem wskazywanym przez manometr. W trakcie napełniania układu reagował bardzo powoli , pokazywał znikome ciśnienie a jednak przepuścił zawór bezpieczeństwa. Po dłuższym czasie kiedy odpowietrzyłem grzejniki ciśnienie wyrównało się na około jeden...
Witam. Posiadam Mazdę 929 88’ 3.0 z instalacją gazową. Od pewnego czasu mam problem z obrotami silnika. Zarówno na gazie jak i na benzynie przy zimnym silniku obroty oscylują między 2500 a 3000. Praktycznie nie muszę naciskać na gaz, bo auto samo jedzie do przodu. Takie obroty utrzymują się przez około 10 min, nawet, gdy wskaźnik temperatury wskazuje...
Witam. To mój pierwszy post i czuję,że usłyszę"chłopie jedź do mechanika", ale z góry zaznaczę,że nie mam na to pieniędzy w tej chwili, a pomóc ma mi kuzyn, który jest świetnym mechanikiem, i bedzie to na pewno bez zdzierania. problem leży w tym że mieszka ok 100 km ode mnie i umówiony jestem dopiero na przyszły tydzien. Więc zaczne. tydzień temu kupiłem...
Witam. VW Golf II 1.3 na pełnym wtrysku, 1991 r. Zapala na dotyk. Wchodzi na chwilę na obroty po czym gaśnie. Przytrzymany na obrotach pracuje normalnie. Po 2, 3 minutach już nie gaśnie (myślę, że już się trochę zagrzeje). Potem chodzi, ale potrafi przyfalować na ciepłym silniku. Na desce rozdzielczej wskaźnik temperatury silnika zaraz po przekręceniu...
wskaźnik temperatura wariować wskaźnik temperatura punto wskaźnik temperatura mazda
zaczep schowek rezonans karoserii kontrolka wtrysku punto
pilot uniwersalny samokopiujący pilot uniwersalny samokopiujący
Jak nakładać drugą warstwę farby ftalowej na blat? Pliki z rozszerzeniem *.udflf - EaseUS Data Recovery Wizard