byłem u elektryka i podłączył mi sondę lambda, bo okazało się ze nie było masy i się w ogóle nie grzała, ale niestety pochodził dzień dobrze i znowu to samo, a czujnik wymieniałem przed ta naprawa. Gdy podpinałem pod komputer samochód to wyskoczył błąd 609 stopień końcowy zapłonu 1 tak jak pisałem i jeszcze było dodane cewka zapłonowa, cewkę wymieniłem...
Ten błąd może pojawić się wtedy gdy ciśnienie w kolektorze czy też przepływ powietrza jest inny niż wynikało by to np. z uchylenia przepustnicy. Tak, patent z Plakiem działa. Pryskasz na wolnych obrotach w podejrzane miejsca i jeżeli dostanie się on do kolektora ssacego to silnik zwiększy obroty.
Witam, zacznę od tego iż jestem raczej laikiem w tych sprawach. Moj problem objawia się tak:arrow:. Auto, Skoda Octavia 1.6 (75KM) 2000r, przebieg ok.75 tyś. km. Strasznie falowały obroty, auto zaczęło sporo palić, stało się mułowate, pojechałem do najbliższej stacji obsługi. Wymienili przewody WN, świece, wymienili filtr powietrza, skasowali sporą...
Kompletny remont silnika rozwiązał problem.
Oddaj mechanikowi niech robi dalej. Z kolektora ssącego z góry idzie taki cienki wężyk (możliwe że 8mm) do rury zaraz przed przepustnicą. Jest tam takie rozgałęzienie i wchodzi tam ten wężyk od kolektora i podłączony jest tam tez dekiel od zaworów - wlew oleju. Zobacz czy tam nie ciągnie lewego powietrza. Jeżeli nie to może ciągnie pod przepustnicą....
Bardziej gaśnięcie silnika. Poprostu spadają obroty, brak mocy nawet jak pedał gazu w podłodze i gaśnie silnik.
Falowanie było spowodowane złym ustawieniem LPG. Listwa wtryskowa nie była w stanie wykonać czasu wtrysku poniżej 3ms i ECU ratowało się przed zgaśnięciem podbiciem obrotów ,listwa zaczynała znów pracować ,Ecu zmniejszało obroty do żądanych 640 RPM czas wtrysku spadał poniżej 3 ms i tak w kółko. Czas wtrysku gazu podniosłem zmniejszając ciśnienie gazu...
Co znaczy, że komputer nic nie wykazuje? Na co patrzyłeś na tym komputerze?
zamykam temat
witam. octavia 1999 hatchback. od pewnego czasu grzeje mi się prawe tylne koło. nacisnę hamulec kilka razy i koło się ciężej obraca. puknę w zacisk lub poluzuję przewód lub odpowietrznik i się luzuje. wymieniłem już zacisk i przewód elastyczny ale bez rezultatu .. co to może być ??? dodam że mam z tyłu tarcze
Witam. Posiadam Skodę Octavię z 2011r z silnikiem benzynowym wolnossącym 8 zaworowym 1,6MPI z oznaczeniem BSE. Znany problem w tym silniku (montowanym zresztą też w Audi, Seat itd) to niski obroty biegu jałowego (650rpm). Trzęsie budą, gorzej si zbiera itd. Niestety, żeby ustawić "po bożemu" obroty w moim silniku (BSE), trzeba dysponować kodem logowania,...
Witam. Mam ostatnio problem ze swoją skodą, na początku obroty falowały na biegu jałowym i czasem potrafiła zgasnąć, a podczas jazdy szarpie, gdy wcisnę pedał gazu i przytrzymam go w jednej pozycji obroty same potrafią spadać (wygląda to na wypadający zapłon) i dzieje się to głównie na rozgrzanym silniku. Po którymś uruchomieniu rozgrzanego silnika...
Witam mam problem tego typu, że w mojej skodzie oktavii 1.6 B/G sekwencja pojawiało się falowanie obrotów wyczyściłem przepustnice zresetowałem komputer poprzez odłączenie akumulatora i przekręcenie kluczyka na start obroty bardzo rzadko falują tylko zauważyłem że przy przepustnicy nie wiem chyba silniczek krokowy taki czarny plastik w kształcie kwadratu...
Ustaw kąt wyprzedzenia wtrysku na wartość 49-51 w 000 w trybie BS, EGR daje prawidłowe odczyty ale falowanie obrotów widać w grupie 001 statycznej - skaczą obroty i dawka paliwa. Jeśli filtr paliwa nie był wymieniany dawno to wskazane jest to zrobić a i przy okazji sprawdź czy widać bąble powietrza w przezroczystym wężyku paliwowym. Zloguj potem ponownie...
Witam. Mam mały problem z gazem. Posiadam octavię 1.6aee z instalacją stag 4 eco. Reduktor tomassetto at09 wymieniany ok 10 tyś temu oraz nowe wtryski ac w02 z dyszami 2mm. Przy cisnieniu reduktora 1.2 bara mnożnik wynosi również 1.2. Czasy wtrysków pb i lpg różnią się ok 1ms z przewagą dla lpg i wtedy pojawia się szarpanie przy przyśpieszaniu szczególnie...
Witam, w mojej Skodzie AEE 1.6 75KM z instlacją gazowa DT.Gas. System mam problem po przełączeniu na gaz. Niezależnie czy silnik jest nagrzany czy zimny pierwsze kilka kilometrów od rozruchu silnika i przełączenia na gaz szarpie mi samochodem na każdym biegu powyżej 2000 obr. Sprawdziłem sondę L. w oprogramowaniu od gazu i jest ok 0.3-0.9 V. Próbowałem...
tatra12 po co Ty chcesz jeździć po mechanikach i płacić jak za prywatną wizytę u doktora, który niby pobada a i tak diagnozy trafnej nie potrafi postawić, spróbuj wymontować ten przekaźnik 109 z listwy przekaźników, zdejmij z niego plastikową obudowę i przelutuj te luty bo mają tendencję do częstego wygrzewania się od temperatury i robią się z nich...
W niektórych systemach wtrysku po odpięciu zasilania trzeba było zrobić adaptację przepustnicy
Immobilizer. W tym roczniku Immo2 - wymagany pin do dopisania nowego sterownika.
Dzięki sprawdzę przepustnice
Jakieś wyjście jest, diagnostyka, ale nie wiadomo co autor swap-a miał na myśli. pozdrawiam
Witam Teraz dopiero teraz rozwiązałem temat z instalacją LPG. Tak jak pisałem, powymieniałem: reduktor, listwę wtryskową, robiłem "X" razy kalibrację i nic nie przyniosło efektów. Aż w końcu uległ całkowitemu uszkodzeniu MAPSENSOR :). Kupiłem nowy mapsensor, taki sam jak poprzedni. Zrobiłem nową kalibrację instalacji, bo tamta pokazała na nowym mapsensorze...
Trzeba przeprogramować sterownik LPG tak aby później przełączał na gaz i przy wyższych obrotach.
Skoda Octavia 1 1999 1.9 ciężko pali na rozgrzanym silniku i falują obroty a na zimnym odrazu odpala
1,6 GLX czy o to chodziło jak nie to gdzie mam to znaleźć?
Nie koniecznie musi to być oryginalny wąż taki jak "fabryka dała". Wąż silikonowy o odpowiedniej średnicy sprzedawany na metry będzie tak samo dobry, a nawet lepszy bo trwalszy. Na Allegro jest bardzo duży wybór. Ja sukcesywnie wymieniam w 25 letniej już Octavii stare/sparciałe wężyki na silikonowe.
Problem falujących obrotów w vag 1.6 to niekończąca się opowieść. Chyba nie udało się nikomu rozwiązać tego problemu. ja mam seata 1,6 16v bcb falowały mi obroty i udało się to naprawić więc mit obalony.
Silnik 8V czy 16V. Najlepiej podaj kod silnika. Czy adaptacja przeszłą poprawnie? Jakie widać wychylenie przepustnicy na wolnych obrotach?
Witam Ja natomiast mam inny choć podobny problem, mianowicie falujące obroty. Jeżdżę skodą octavią 1998r 1,6 AKL benzyna + gaz i od jakiegoś czasu samochód poprostu gaśnie najczęściej podczas hamowania i strasznie falują obroty na postoju. Wymieniłem tzw. odmę tj. rure łączącą filtr powietrza z wlewem oleju i od tego czasu jest troszkę lepiej obroty...
Jakie jest napięcie na sondzie lambda na wolnych obrotach? Jakie jest ciśnienie w kolektorze na wolnych obrotach?
Udało się coś zdziałać z obrotami?
Temat zamykam.
Najpierw porządna diagnostyka komputerowa.
Witam ok 10 dni temu myłem dół silnika w mojej octavi 1.8 20v objaw taki że auto ciszej pracowało kichało i szarpało zawsze tak miał po umyciu,lecz teraz czasami kicha przez wydech ma chwile takie że sie zamula i czasem kicha,teraz od paru dni falują obroty co by sie mogło stac?
Chodzi o kąt wtrysku?
Ale czy w takim przypadku auto zimne,jak i rozgrzane by pracowalo rowno na wolnych obrotach?
Tak naprawdę nam nie robi jakie jest ciśnienie paliwa, naszym zadaniem jest podać tyle gazu aby skład mieszanki był odpowiedni i z opcją podciśnienia mamy większe pole manewru aby tego dokonać.
Wcześniej nie słyszałeś żadnych odgłosów tarcia, stukania ani tym podobnych, np przy schodzeniu z obrotów?
Corsą nie jeździłem, ale w octavii falujące obroty to czyszczenie i ustawianie przepustnicy - czasami pomaga przegonienie autka na trasie. Poszukaj w internecie, to co znalazłem w postach o corsie z falującymi wolnymi obrotami to też problem z przepustnicą (czyszczenie lub dopływ "fałszywego" powietrza).
Witam. Mam problem z silnikiem 1.9 TDI 90KM. Mianowicie czasami mi faluje. Obroty spadają poniżej normy i wracają do normy. Podłączyłem koputer Bosch-a i wyskoczył mi bład 468E. Czy moze ktos wie co on oznacza? Szukałem na forum ale nie ma tego błedu niestety. Z góry dzięki i pozdrawiam
Zwarcie instalacji , bądz nastawnik do wyczyszczenia z opiłków
Jakie wtryski lpg??
proponuje sprawdzenie silniczka krokowego benzyny on jest odpowiedzialny za "falowanie"obrotów.ale najpierw zciagnij - kleme z aku na 10 min jest mozliwe ze komp z benzyny nalapal bledów i ma problemy z benzyna...rcyganek- nie mylisz sie kazda octawia jest na wtrysku wielopunktowym...:)
Ale ja jestem zainteresowana rozwiązaniem problemu. Mam podobny problem. Skoda Octavia I silnik 1.6 101KM benz + gaz sekwencyjny rocznik 1999. Gaz założony w 2009roku. Auto posiadam około miesiąca. Prawie wszystkie naprawy przeprowadziłam. Początkowo w aucie falowały obroty (od 700 do 1200 obr/min). Czasami po odpaleniu silnika obroty wskakiwały odrazu...
Na wolnych obrotach, zarówno na benzynie (nawet po odpaleniu), jak i na LPG, chodzi idealnie, nie rzuca autem, ani obroty nie falują. Dodaję zdjęcie z pomiaru. https://obrazki.elektroda.pl/2491423500_... Dodatkowo podaję całą analizę warsztatu: https://galeria.warsztat24.com/galeria.p...
Dane samochodu: Skoda Octavia II Combi 1Z5 RS Motor: 2.0 FSI 147kw 200km Kod silnika na podstawie VIN: BWA Przebieg: 260tyś Instalacja LPG - BRAK Witam wszystkich, mam problem z moim autem i poszukuję jakiejś wskazówki lub kroków, które mogę podjąć w celu wyeliminowania błędu. Samochód przy odpaleniu na zimnym silniku, trzyma przez 10-15 sekund obroty...
Sama cewka jest ok bo były podmieniane miejscami i nic, świece również. Bo problem nie leży w cewkach ani świecach, te stare Beru praktycznie nie wysiadają. Co to znaczy nierówna praca silnika? Obroty falują? szarpie jak się jedzie? gaśnie? Logi zrób statyczne 007/008/009 dynamiczne parami: 002+007 002+025 001+013
Nabyłem skodę octavie I 1.6 aee. Założony został drugi silnik wymieniony razrząd oleje płyny . W trakcie jazdy pierwszych km zaczął dziwnie strzelać z tłumika (CHYBA TAM) po czym został postawiony w garażu po oględzinach nic nie widać. Po kilku dniach przejechałem się nim około 40 km i zaczal dalej strzelać oraz zaczęły falować obroty gasnac w trakcie...
Stanisław Chwalisz napisał: Jest nieszczelność w kolektorze ssącym. Kto ci dał spec od samochodów? Nieszczelność w kolektorze dolotowym to podwyższony bieg jałowy I tu się mylisz ponieważ nieszczelność w układzie dolotowym może jak najbardziej powodować falowanie obrotów. Przeleć delikatnie jakimś sprayem z alkoholem koło kolektora ssącego i dolotu...
napięcie skacze do 15,2 V i spada o ponad 2 V i tak w kółko. No to ma nie skakać - wymień regulator napięcia, to może być przyczyną falowania i reszty, od tego trzeba zacząć. Sprawdź jeszcze napięcie na podwyższonych obrotach, tak ze 2500.
Brak paliwa, tym bardziej jeśli faluje obrotami. To prosty silnik - za moc w sumie dopowiadają tam dwie rzeczy - zawór sterujący turbiną i czujnik ciśnienia w rurze nad pompą wtryskową. No i zamknięty szczelnie EGR.
Witam, dwa tyg temu kupilem octavie 1.6i +LPG 75 kW przejechalem 1000 km i pojawil się problem z falujacymi wolnymi obrotami w zakresie 1000-2000. W warsztacie mechanicznym dostalem info po podlaczeniu pod komputer ze generuje dwa bledy : 16555- sonda(bank1) mieszanka zbyt uboga i 16804 - system katalizatora (bank1) wydajnosc ponizej progu. Bledy niby...
octavia falowanie obrotów falowanie obrotów skoda octavia falowanie obrotów suzuki
wydajność panel fotowoltaiczny sygnał sondy lambda zapłon wczesny
sterownik atheros ar9285 esp32 radio internetowe
Alfa Romeo 156 – brak dźwięku ostrzegawczego po przekroczeniu prędkości, naprawa buzzera i ustawień Speed Limit Zamienniki MOSFET SFS04R02PN: IRL40B209, IRFB4115, STP310N4F6